- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
válasz
hdanesz #103581 üzenetére
Mk3 kapott 1-2 dolgot az em1 mk2-ből, 20mp szenzor (egyik ok az em10mk2-ről való feljebb lépésemben), ami minimálisan kevesebb zajt produkál a 16mp-es verzióhoz képest és picivel bátrabban vághatok a képből.
A másik kellemes funkció - számomra - a pro-capture.A műanyag váz ellenére eléggé masszív.
Szerintem mindegy melyiket ejted le, az a szervizben köt ki, ha betonnal, sziklával találkozik.Ha jól tudom a kereső is jobb az mk3-ban, mint az elődben. Igen, oled, cserében a nagyítása kisebb.
AF kapott pdaf-et. Így pl követő fókuszban is jobb.
Video 4k. Bár ez engem nem foglalkoztat.
A stabilizátor 0,5 lépéssel jobb lett.
Lehet plasztik a váz mk3-ban, de nagyobb a grip picivel, így jobb lett a fogása
Az akksit szokták kritizálni az MK3-ban, ami gyakorlatilag EM10 szériáé, így kisebb kapacitással bír.
Nekem viszont annyiban előny, hogy tudom használni az EM10 akksiját is.
Annyi, hogy hamarabb kell cserélni akksit, de én még a nikon dslr-emhez is vittem pótakksit, pedig az jóval többet bír, mint a milcek-é.
Az mk3-at lehet tölteni usb töltőről is, de ekkor nem használható semmire a gép.
Ami szégyen, hogy megmaradt az micro usb csati.Nem tudom az mk2-ben van-e, de mk 3-ban van BT kapcsolódási lehetőség.
Nekem ezek egyértelművé tették anno, hogy em5 mk3 a továbblépés, az mk2 helyett.
Ha ezek a dolgok érdekelnek, akkor tényleg érdemes elgondolkodni az em1 mk2-n. Ott ezen felül is kapsz még plusz, vagy jobb funkciókat... és fém a váza
El kell dönteni milyen funkciók kellenek -a rendelkezésre állók közül - és ahhoz mérten vegyél vázat szerintem. Nyilván pénz kérdése.
Ha elérhető, szerintem em5 mk3-ban, vagy em1 mk2-ben gondolkodj. -
Grillo
őstag
Srácok, kinek mi a véleménye? Sajnos elhalálozott a G9-em, és most erősen gondolkodom a pótlásán, mert a meglévő GX8 mellé hiányzik. Vennétek megint G9-et (használtan), vagy valami más m4/3?
-
válasz
Tin_Shield #103588 üzenetére
+ (#103591) mpierre :
E-M5 mk3:
Én sem láttam eddig a műanyag hátrányát, mert azért tényleg nem gagyi érzés kézbe véve, ez a fontos!
DE! Az első olyan használatkor, amikor kövekre letettem a gépet, a kövek élei összekarcolták az alját.
Nem tellett valami erősebb lakkrétegre? -
i400
senior tag
válasz
hdanesz #103586 üzenetére
Robin Wong ezt írja a tesztjében: The body is light, weighs at about 414g with battery and SD card, and 366g only without battery. To keep the build light, Olympus discarded the magnesium alloy construction and the E-M5 Mark III was made entirely of plastic.
-
i400
senior tag
-
hdanesz
őstag
válasz
Tin_Shield #103582 üzenetére
E-M1-et még sosem fogtam kézben. Lehet ideje kipróbálni.
Köszi neked is mpierre.
-
hdanesz
őstag
válasz
LiquidStep #103579 üzenetére
Köszi! És neked is i400.
Mark III-ra már nem érdemes lépnem az M5 esetében...ugye? Mármint ott van egy nagyobb ugrás árban megint. -
hdanesz
őstag
válasz
hdanesz #103563 üzenetére
Találtam újabb, szebb állapotú E-M5 MK II-t. 4600 expo van benne és 12-40-es pro obival érkezhetne. Ezzel szemben áll egy 9 ezret 'futott' E-M10 MK III szintén 12-40-es pro obival. Természetesen az M5 drágább (kb. 45 ezer ft a különbség).
Ahogy nézegettem az M10 MK III újabb modell, a processzora Truepic VIII, jóval több fókuszponttal rendelkezik, videóban is jobb felbontást tud (bár az engem pont hidegen hagy). Cserébe az M5 MK II - ellenáll az elemeknek.
Az hogy megéri-e a különbséget ár szempontból, azt nekem kell eldönteni. Úgy érzem, hogy ezzel az objektívvel párosítva nem nagyon lövök mellé egyik fenti típussal sem.
Viszont...ha nektek kellene ezek közül választani, akkor melyiket választanátok? És miért?
Azt hallottam sok helyről, hogy az M10-ek szalagkábele szeret kifulladni... az M5 forgatható kijelzőjénél is akadnak ilyen gondok? Mivel egyikre sincs már gari, igyekszem felkészülni az esetleges javítási/karbantartási költségekre is. -
Throme
veterán
válasz
asdf_ #103573 üzenetére
Mióta megvan az em5 azóta parkoló pályán (tartalék) van az em10 mk2.
A kijelző döntögetéssel nagyon óvatos vagyok, többek közt az itt leírt tapasztalatok miatt is.
Először felül mozdítom ki, aztán jöhet az alja (független attól, hogy milyen helyzetben akarom használni). Fordított esetben feszül a kábel is. -
asdf_
veterán
válasz
mpierre #103572 üzenetére
Na ezt megsasolom én is. A kiváló minőség átka engem is üldöz, a 9-18 után az E-M10 II kábele is szar. Alig használtam kidöntve a kijelzőt, szerintem 5e expo körül járhatok, de mindenképp 10e alatt, szóval nagyon nem egy lelakott cucc. A helyén működik a kijelző, de ha kihajtom, megszűnik a kép, és nem sűrűn, de azért van, amikor kihajtanám...
-
jjeahh
nagyúr
Cserélt már valaki e-m10 I, II, III kijelző szalagkábelt? Egyre több nyűgje van a III-as kijelzőjének és alin lehet kapni, de úgy látom forrasztani kell, ami annyira nem tetszik nekem
. Az alis kábel minőségi, bír annyit, mint a gyári? Gondolom talán többet is, mert a gyári egy kalap sz**, ennyire vacak talán egy noname utángyártott kábel sem lehet
.
-
aginor
veterán
válasz
hdanesz #103565 üzenetére
Ezek alapján én inkább az M10-re szavaznék. Használtam olyan vázat és mind az MK1, mind sz MK2-vel nagyon elégedett voltam, nagyon szerettem őket.
Arra figyelj ezeknél a "régi" vázaknál, hogy általánydíjas javítás van, és sokszor az gazdasági totálkár.MrChris: tapasztalatból mondom, hogy a hi-res állványos módja nem az igazi, mert macerás, hogy állványozni kell hozzá. Én emiatt lényegében soha nem használtam M1mk2-vel.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hdanesz #103565 üzenetére
71k expós vázat nem vennék, sajnos ennyinél már előfordulnak zárhibák. Ha jó áron van az em10mk2 akkor inkább azt. Engem az em5mk2-ben a hires vonzana de az is csak állvánnyal müxik így alig használnám, ráadásul forgatós a kijelzője, számomra fotózásnál előnyösebb a dönthetős.
-
-
aginor
veterán
válasz
hdanesz #103561 üzenetére
Tapasztalat alapján az első generációs M5-öt engedd el, illetve az M1-is kérdéses (az utóbbi az aránytalanul magas javítási költség miatt).
Szerintem amennyiben teheted, akkor M1mk2 vagy M5mk2-3 legyen inkább amiket nézegetsz. Ezek már talán elfogadható árban vannak, de még nem vészesen öregek (sem technológiában, sem fizikailag).
Illetve, ha nem kell a szigetelt váz, akkor szóba jöhet még a M10mk2-3 is. -
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Csak fotózásra (általános, turista üzemmód...) szeretnék váz+obi kombót venni.
Nagyon sok opció van...de nem nagyon tudok dönteni.Az alábbi vázakat néztem:
Oly E-M5 Mark I, Oly E-M1 Mark I és Mark II
Értelemszerűen az első jóval olcsóbb mint a másik kettő.
A jelenlegi ajánlatok szerint a Mark I picit több mint duplája, a Mark II négyszerese az E-M5 Mark I-nek.
Oly 12-40mm f2.8 pro obit szeretnék rájuk tenni vagy pedig Oly 17mm f1.8-at.
Évekkel ezelőtt volt M10 Mark I valamint E-PL7 gépem az Olympus márkából. Azokkal is elégedett voltam. A fenti obikkal van érzékelhető különbség a vázak közt? Ami indokolná adott pénz többszörösének kifizetését.
Tudom, a döntést nekem kell meghozni...hogy adok-e érte annyit.A szakmai véleményre lennék kíváncsi.
Köszönettel,
Dani -
Throme
veterán
válasz
aginor #103555 üzenetére
Én sem tudom milyen a képminőség, de ilyen obikat várnék és már nem csak a sigma létezik (sőt ők sajnos leálltak jó ideje a 19-30-60mm fix sorral pedig vállalható minőségű képeket lehet velük lőni, igaz nekem csak a 19mm van belőle és "csak" f2,8 max fényerővel bírtak).
Nekem fontos az AF, ezért nem szoktam nagyon foglalkozni a 3rd party obikkal, mert jellemzően nincs bennük motor.
Ha olcsósítanák az EM10-et, vagy egy elfogadható áru OM10 kijönne és lenne hozzá budget obipark (ilyen 3rd party), talán jönnének erre a rendszerre a mobiltelón túllépni akarók, nem egyből a FF lenne a cél.
Azt is jó látni, hogy a Yongnuo még lát fantáziát ebben a rendszerben....
-
válasz
aginor #103555 üzenetére
Nézd meg, a ttartisan, 7artisan, meike és egyéb ilyen kínai gyártók tök jó kis obikat gyártanak elég olcsón. Amit pont most nézegetek, az egy 50/1.2 (igaz fujira, nem tudom van-e belőle mft), mindez 45e bruttó itthoni boltból, raktárról. De van 35 és 50/0.95 is ezeknél a gyártóknál.
-
aginor
veterán
válasz
forceberg #103554 üzenetére
Azon már én is gondolkodtam, hogy egy nagy fotós rekeszt fel lehetne osztani az igényeknek megfelelően, de számomra az is macerának tűnt, ha nem sikerül megoldani, hogy a nem fotós szekció zárható legyen. Nálad hogy van megoldva? Simán csak beszórod a dolgokat a rekeszekbe?
Más: ennek elég jó ára van, vajon milyen lehet a képminősége? Több ilyen kellene erre a rendszerre (szerintem).
-
válasz
aginor #103553 üzenetére
Nekem erre a Flipside 400 bevált, már a 2. van belőle, de ha oldalsó nyílás kell, akkor ezeket nézném meg:
[link]Ezzel a megoldással bukó az egyik oldalsó hálós zseb. Nekem nem ér annyit, bár majdnem megvettem, amikor még sikerült elcsípnem még egy Flipside 400-ast, így újra ugyanazt vettem. A külön fotós/egyéb rész felesleges, úgy variálod a belsejét, ahogy neked jó.. Nekem a fotós részen van kialakítva egy nagy rész, ahová a 2l-es palackot teszem. Egy objektív fakkba megy a bicska + csoki, műzli, stb..
-
aginor
veterán
válasz
Dißnäëß #103547 üzenetére
Mindenkinek köszönöm a választ, és jogosak az észrevételek is.
Jelenleg egy Lowepro Flipside Trek 350 AW zsákot használok, és mivel kezd eléggé gatya lenni, ezért gondolkoztam el azon, hogy milyen megoldás jöhetne helyette majd szóba.
A megoldással szemben elvárás lenne, hogy hibrid táska legyen, tehát ne csak a fotós motyónak legyen benne hely, hanem egyéb apróságoknak is, mint kulacs, szendvics, esőkabát, stb.
Végig néztem a gyártók kínálatát, és sajnos úgy látom, hogy még nem született meg a számomra ideális típus, ami nagyjából az alábbit tudná:
hálós háttámla, oldalt és a háton nyíló fotós rekesz (a cél az lenne, hogy a táska levétele nélkül hozzáférhető legyen a bekészíttt szett), felül nyíló második „nagy” rekesz, állvány és túrabot rögzítési lehetőség, korrekt esőhuzat, derékpántos kivitel, több kisebb zseb, rögzítési lehetőségek a táska külsején (kb. miltechhez hasonló), hálózsáknak rögzítési lehetőség pl. a táska alján, stb.
Felszerelés tekintetében soha nem viszem magammal a teljes arzenált, mindig egy a célnak megfelelően szelektált csomagot állítok össze. A leggyakrabban ez egy M1 váz markolattal, mellé a 40-150 2.8 és 7-14 vagy 8-25, peakdesign vállpánt, opciósan egy kétszerezővel. A jövőben lehet, hogy újra visszatérnék az 1:1 makróhoz, akkor vinnék magammal vakut (Godox V1 + valami diffúzor), de ilyenkor a nagylátót talán nem.Vajon ez mennyire használható a gyakorlatban? Kétségeim vannak afelől, hogy ha rendesen meghúzod a derékpántot, akkor hogyan tud forogni a fotós része a dolognak..
Gondolkodtam még olyanon is, hogy egy túrazsákba teszek egy belső modult a fotós cuccoknak (valami ilyesmit pl.). Ill. azon is, hogy a pántokra rögzítenék egy külső tárolót, mint pl ez.
Egyelőre mindegyik elég komoly kompromisszumnak tűnék, és egyikkel sem vagyok maradéktalanul elégedett.. -
benobi2
csendes tag
Sziasztok! E-M1 II-nel a nagyfelbontású módot lehet késleltetni? Nem találok rá menüpontot. Használtam laza talajon állványról a funkciót, de nem gyözött meg a végeredmény, hogy nem rezdült be a gomb lenyomásakor. Vagy marad a wifis tavirányítás?
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
aginor #103542 üzenetére
Van két Case Logic slingshot-om.
Egyiket használom, másikat tartom, ha az egyik elporladna a használatban, annyira bejött.Sztem érdemes ránézni, pláne m43-ban, bár én fullframe-et is cipeltem bennük, az Oly-val volt az igazi, minden egyéb tartozékot is figyelembe véve.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
aginor #103542 üzenetére
Ez sokunknak problémája. Túl keveset írtál az elképzeléseidről. Leginkább, az hiányzik, hogy mit akarsz magaddal vinni.
A túratáskába rakott inzert a legkényelmetlenebb megoldás, ha kell is belőle valami. Azt messenger vagy nem fotós üzleti táskában tudom elképzelni.
Szerintem ma már minden is van, csak pénz legyen. A Wandrd Prvke táskát Stauffenberg isteníti a másik topikban, de a Lowepro kínálatában is van a picitől a PhotoSport 70l-es túrazsákig minden is. David Attenborough-val meg ne akarj versenyre kelni, mert 20 fős csapat cuccolja vízhatlan, törésbiztos konténerekben a felszerelésüket a két hetes expedíción.
-
yle_greg
aktív tag
válasz
aginor #103542 üzenetére
Én ilyet készítettem:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142865361&t=9097047
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142865467&t=9097047De rövidebb túrákra sokszor inkább az övemre fűzött szütyőkben hordom a csere obikat. A sima hátizsákba is tehető bármelyik, mert van neoprémes szütyő, ami elég vastag.
-
Throme
veterán
válasz
aginor #103542 üzenetére
Volt, hogy sima hátizsákba a pulcsira rátettem a fényképezőt és a csere obit egy cipzáras objektív szütyőbe (tok, védő...) helyezve szintén a hátizsákba.
Nekem is ez a gondom a fotós hátizsákokkal, hogy egyéb cuccoknak nincs hely, vagy csak kicsi hely van (ha csak nem serpa zsákkal mész...) .
Pulcsi, esőkabát, kaja, palack....
2 táskával (hátizsák + oldaltáska) meg nem akarok bohóckodni.Vannak még olyan zsákok, amiknek az aljában van a fotós cucc egy inzertben, felső részébe lehet pakolni.
Csak itt meg macerás hozzáférni a géphez. -
aginor
veterán
-
Throme
veterán
-
aginor
veterán
válasz
Throme #103536 üzenetére
Ezt a kérdést szerintem alapvetően két oldalról lehet megközelíteni.
Az egyik a részletek. Elvileg itt is van javulás, de ami talán fontosabb lehet a megértéshez, az az, hogy 50mpx lesz a képed, és ezt fogod vélhetően visszaméretezni, és ilyenkor azért van különbség a natív 20-24mpx-hez képest.
A másik fontos előny alapvetően abból adódik, hogy a több expó miatt minden pixel tartalmazni fog mind a három alapszínre vonatkozó információt, ill a zajt is "átlagolja". Tehát elvileg több színinformációd lesz, kevesebb zajjal.
Ez az elmélet, gyakorlatban pedig ki kell tesztelni, de én pl Topaz-zal is szoktam fel, majd visszaméretezni képeket és a zajnak jót tesz, pedig az csak szoftveres bűvészkedés.MrChris: ez a funkció számomra akkor nyerhet értelmet, ha nem kell hozzá állványozni, és jól működik kézből kitartva is.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Throme #103536 üzenetére
4k monitoron egymás mellett egy sima és egy hi-res, szinte semmi. Ha jó az obi és sok részlet van a képen akkor nézelődve valami átjön. Én a hi-rest visszaméretezem eredeti méretre, ezzel lesz egy mindenhogy belenagyítva is pixelszinten éles kép kb nulla homogén zajjal, ez a része számomra látványos. Nagyobb, részletes látványú képnél, pl város látkép, érdekes nagyítva nézelődni. Az is hozzá tartozik, hogy van amikor kb. semmivel sem lesz több részlet, vagy élesebb mint a sima kép. Legalábbis én így látom.
Azért kár hogy G9-n nincs kézi mód. -
aginor
veterán
Mivel minap megint szívtam kicsit a Hi-Res mód bekapcsolásával, és szerintem teljesen logikátlanul működik, így leírom, hátha más is elakad vele.
A menüben megkeresed a Hi-Res mód főmenüt, aminek a felépítése 1mk3 esetében így néz ki:
- Hi-res mód ki/bekapcsolása és a képkioldásra vonatkozó beállítások (késleltetés 0- 30sec között)
- Vakura vonatkozó beállítások
- Hi-Res mód típusa, ami lehet állvány (tripod) vagy kézi (handheld)
A lényeg az első menüpontban van. Ha ezt megnyitjuk a jobb iránygombbal, akkor két lehetőség van. Első az „off” a második pedig a kioldásra vonatkozó beállítások (késleltetés 0-30sec között).
Az „off” menüpont folyamatosan inaktív, semmilyen módon nem lehet vele kezdeni semmit. Nálam a logika azt diktálta volna, hogy ennek az „ok” vagy jobb iránygombbal történő csesztetésére át tudod kapcsolni „on” állapotba, amikor is mehet a sorozat. Ha az alatta lévő menüpontba belépsz jobb gombbal, akkor be tudod állítani a képkésleltetést, de mást nem. És itt jutottam el oda, hogy nem tudtam bekapcsolni a funkciót. Viszont addig nyomkodtam, míg egyszer véletlenül „ok”-ot nyomtam erre a menüpontra a jobb gomb helyett, és láss csodát, ez aktiválta a funkciót, ami után az „off” gomb is aktívvá válik (poén, hogy ezzel lehet majd kikapcsolni, de be természetesen nem 😊).Röviden: belépsz a Hi-Res menübe -> első ponton jobb gomb -> felugró menüben a második opción „ok” gombot megnyomni.
Tanulság: mindig nyomkodjatok meg minden gombot, hátha az segít, 😉
-
wms
senior tag
Köszönöm mindkettőtöknek!
-
asdf_
veterán
válasz
MrChris #103532 üzenetére
Inkább egy letölthetőset, a weboldalon lapozgathatósoktól szerintem nem vagyok egyedüli, aki idegrángást kap.
https://explore.omsystem.com/hu/en/downloads -
wms
senior tag
Srácok, OM-1 magyar nyelvű használatit hol találok?
-
Throme
veterán
válasz
Grillo #103528 üzenetére
A L4 nekem is megvan.
Teljesen jól használható, csak ezek az új AI funkciók hiányoznak belőle és a sebessége szintén nem a legacélosabb.Aztán viszonylag hamar kijött a Luminar AI. Sokan beleugrottak, de talán a leghamarabb leváltott verzió volt, amit a most futó - viszonylag tartósnak mondható - Neo jött.
Érthető módon jött a felháborodás.
Szóval a Neo-t is bármikor lecserélhetik.... talán azért nem fogják, mert sok kiegészítőt készítettek hozzá és ha most kijön egy új, akkor sok vásárló elfordul tőlük.
Sokan elengedték, akik az 1,2,3,4, és talán még az AI váltásoknál még kitartottak. -
Throme
veterán
válasz
aginor #103525 üzenetére
Mindenképp próbáld ki mert elsőre fura lesz a Tool és Edit menü
Nekem még 35$ volt az alap progi, mert előrendelésben vettem.
A beépülők közül párat idő közben megvettem..Van még benne hülyeség, pl szerkesztés módban nem látod az exif adatokat. Ki kell menni katalógus nézetbe..
Topaz-nál pl a zajszűrést dicsérik
-
aginor
veterán
válasz
Throme #103524 üzenetére
Valamelyik nap nézegettem egyébként és a feature listájuk elég impozáns, ha jól is működnek, akkor meg pláne. Mondjuk a 417EUR listaár azért elég vicces, ahogy a mindössze 7nap próba is. Ettől függetlenül lehet teszek vele egy próbát, bár a kezelőfelület a képek alapján elég trendi.
Köszi a tanácsot! -
Throme
veterán
-
aginor
veterán
Köszi a választ mindenkinek!
Úgy látom, hogy sajnos továbbra sincs versenyképes alternatívája a LR-nak (legalábbis az én igényeimre szabva). -
Lassú Víz
addikt
válasz
aginor #103520 üzenetére
DXO Photolab. Viszont nincs katalógus, de van valami project, amit még nem használtam. Nem őrzi meg az előző lépéseket, csak a vég- vagy részeredményt. Az utoljára alkalmazott beállításokat egy *.dop fájlban tárolja a raw mellett. Van viszont virtual copy.
Az Affinity is tud raw fájllal dolgozni, sőt az új tud non destructive raw szerkesztést (YT.) is.
Én ezeket használom. Katalogizálni, külső hdd-n tárolt képeket nyilvántartani pedig szerintem a digiKam tökéletes, de abban nem szabad szerkeszteni, mert csapnivaló.
-
Throme
veterán
válasz
aginor #103518 üzenetére
Én Luminar Neo-t használok.
Külön könyvtárba készít szerkesztő fileokat. Ha az eredeti helyen megmarad a kép (és ez a szerkesztő file rendszer), akkor bármikor folytathatod.
Maga a szoftver lassabb, mint az LR. Sokat javítottak rajta, de még így is lassabb.
Skylum-nál az a gáz, hogy könnyen magára hagyja a szoftverét és túllép egy újabb verzióra (Luminar1,2,3,4->Neo). Tudod használni, csak nem kap frissítést. A Neo-ba most még mindig beleölik a munkát....Van még az Affinity, de most ennél nem emlékszem pontosan, de mintha ez is így működne, tehát szerkesztő fileokat készít és onnan bármikor folytathatod a munkát.
-
aginor
veterán
Lenne egy érdekes kérdésem. Van olyan képszerkesztő program, ami a LR-hoz hasonlóan kezeli a katalógusokat.
Tehát, ha megszakítom a képek szerkesztését, akkor azokhoz akár hónapok múltán is vissza tudok térni? -
válasz
Tin_Shield #103514 üzenetére
Akkor valamikor nem mondanak igazat, mert a kínai gyártás bevezetésekor pont áh ellenkezője volt a kommunikáció.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
yle_greg #103515 üzenetére
Ebben az esetben más a szitu. Van ugye az X100 széria, ami a Fuji kvázi prémium cucca, és amit a jutyub népe elkezdett sztárolni. Hogy ebben a hype-ban mekkora szerepe van magának a gépnek (amúgy jó a cucc), és mekkora gyártói "szponzorációnak" azon lehet elmélkedni, de ettől még tény: megy a habverés, keresett a cucc, amit a gyártó a kínálat visszafogásával igyekszik tovább gerjeszteni. Ebből gondolják hogy így majd luxusmárka lesz a Fujiból, extra profit, pénzeső stb.
Csak ez nem egészen így működik, a zemberek fejében a Fuji egy konzumer márka, attól hogy drágán adják és hiányt generálnak még nem lesz luxus. Ezt a japánok megtanulhatták évtizedekkel ezelőtt a saját bőrükön. A Honda NSX anno verte a vele egy kategóriás Ferrarikat, az összes autobuzi elovadt tőle, Senna is tolta, mégsem lett hatalmas siker. Az emberek fejében (a zusában) a Honda az aggregátor vagy kerti traktor, esetleg Civic, de semmiképpen sem luxus cucc, és ez nem fog attól megváltozni, hogy drága és nincs. A Toyota pl ezért is vezette be a Lexus brandet. Szóval vagy az egész brandet feljebb kell tolni, ami hosszú időigényes folyamat, ki kell vezetni a konzumer cuccokat, és meg kell várni, hogy azok adják a fő vásárlóerőt akiknek a Fuji már nem egy hétköznapi márka. Vagy létre kell hozni egy új brandet, ha egyszerre akarnak résztvenni a megfizethető és a luxus termékek piacán is. -
yle_greg
aktív tag
válasz
Tin_Shield #103514 üzenetére
Az a rakfeneje a dolognak, hogy ebben a fogyasztoi tarsadalomban az az elvaras, hogy minden termek evente hatalmasat innovalodjon. Ez a fejlodeskenyszer viszont nem teljesitheto, a megapixel haboru veget ert, ami meg meg van, peldaul a pdaf, az nehezen kommunikalhato az atlagembernek. Hiszen mar az elozo termekre is azt allitottak, hogy olyan gyors a fokusz mint az olajozott istennnyila, es a kepeken tokeletesen fokuszalt a pinty szembogarara, hogy lehetne ez akkor jobb?
Ezert nehez meggyozni barkit is, hogy dobja ki ketto vagy hat havi munkaberet (kinek milyen a fizuja) csak azert, hogy egy hajszallal jobb gepet vegyen, mint a meglevo gepe. Egy uj belepo meg bizonytalan, neki olcsobb gep kellene, amit hajlando megkockaztatni.
A GX9 meg mindig kurva eros a tudasaban. A KF penzt mar reg visszahozta. Ha lenne egy GX9 Light, gombokert, hozza a 12-32 vagy a 14-140 kitben, az egy kifejezetten hasznalhato, szeretheto, praktikus valasztas lenne azoknak, akik jobbra vagynak, mint a telefon.
De akar a GM1 szeriat is fel lehetne eleszteni. Kitben egy 12-32 es egy plusz gyari akksi eszement jo nyaralos gepet eredmenyez.
Igen, ezek regi gepek, de lassuk be: kozel nem tortent akkora fejlodes azota, ami miatt ezek vallalhatatlanok lennenek. Egy GM1 oskovuletnek szamit, de ezzel egyutt koroket ver egy telefonra. Nyaralason egy 12-32 altalanos palacsintaval, meg egy 42.5/f1.7 portre obival, esetleg meg egy 14-140 szuperzoommal gyakorlatilag mindenre jo, es jobb a kepe mint a telefonoknak. Pedig oskovulet.
Szerintem ezeket lehetne ujra gyartani, kvazi bulifenykepezonek. -
válasz
Tin_Shield #103511 üzenetére
Tán már a gyártást is kitelepítették Kínába emiatt. Nem hiszem hogy ha x db gép eladása helyett eladhatnának x*y vázat, akkor azt mondanák, hogy bibibí de nem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Lassú Víz #103504 üzenetére
Picit félreérthető voltam a GM szériával, szerintem nem muszáj annyira pici vázakat csinálni, hogy újra értelmet nyerjen az mft, számomra elég lenne, ha a kis GX, Pen-F, E-M10 vonalra ráfeküdnének, de ebben a szegmensben nincs semmi érdemi fejlesztés, inkább a nagy dög pro vonalat nyomják. Rengeteg jó kis lencse van a rendszerben, amik ezekkel a vázakkal harmóniában vannak, max csiszolhatnának rajtuk, kiadhatnának belőlük egy-egy korszerűsített II-es verziót. A régi fix lencsék nagyrésze az új pro vázakon már aránytalanul pici, ami szintén arra utal, hogy ez a rendszer eredetileg más célra volt kitalálva. Ha most új gépet kéne vennem, még alaposabban átgondolnám a Fujira váltást, mint anno.
-
Throme
veterán
válasz
Studi #103503 üzenetére
Szerintem a képernyő mérete teszi függővé, hogy a 4:3 arány mennyire zavaró. Egy mobilon visszanézni a képeket persze nem túl jó, de egy 27" monitoron, vagy egy 65" tévén engem nem zavar a 4:3
Ez csak egy ilyen fura érzés, hogy nem tölti ki fullosan a képernyőt a kép.
Egyébként szoktam vagdosni képeket, van hogy 16:9, 16:10 arányra is.
Van hogy 3:2 lesz belőle, de nem ritka a free, akár a négyzethez közelítve.
Én már elengedtem a fotó előhíváskor adott papírkép méretet.
Szinte semmit nem nyomtatok ki papírra.
Év végén szülők kapnak egy albumot, főleg az unoka képeivel. Na ez egy fotókönyv, de ebben meg nem kötelező a 9x13, 10x15 -
Lassú Víz
addikt
válasz
jjeahh #103502 üzenetére
Nincs ellentmondás, csak te feljebb húzod meg az 'elég jó' határait mint a nagy átlag.
Mennyi pénzt lehetett keresni a GM1, GM5 vonallal? És milyen objektívet vettek rá az emberek? Szerintem azt a szegmenst tényleg bekebelezték a telefonok. A nagyobb vázak meg - ahogy írod - beütik a fejüket az ennyiért ekkorát kérdésbe. Az egy ziccer, hogy ugyanazzal a bajonettel van croppos és FF váz is, mindkettő tudja használni a másik objektívjeit, a fejlesztés nem egyenlő a rendszerváltással. Mai napig előttem van az Olympus emberével készített interjú, ahol felrajzol egy kört, majd a háromnegyedét kidobta, hogy az nem a mi célközönségünk. Ja, hát akkor kérem ne tessék csodálkozni az eladási adatokon.
Az S9 meg olyan jól sikerült, hogy fél világ nekiment az ambassadoroknak, hogy megéri-e a hitelességüket eldobni az S9 fényezésével. Olyanom sem lesz... -
Studi
veterán
válasz
Lassú Víz #103501 üzenetére
Ha már szenzor: amikor a 4/3-ot kitalálták nagyon jó ötletnek tűnt ez az oldalarány, az akkori megjelenítők miatt. De a megjelenők nagyon más irányba indultak el, akár mobil eszközről, akár TV-ről beszélünk, kimondható, hogy már inkább 16:9 arányú, vagy szélesebb kijelzőn prezentálunk. Ehhez mérten a 4:3 oldalarányú szenzor vesztesége óriási, még a 3:2-höz képest is.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Lassú Víz #103501 üzenetére
Én másképp gondolom. Még mindíg jobbnak találom az mft képminőségét, mint a mobilokét és annyira fejlettek már a szenzorok, hogy ff-nek nem érzem szükségét. Szerintem m4/3 fasza, kell, legyen és inkább ott rontották el a dolgot, hogy kinyírták az apró gép vonalat, ami a lényege az egésznek, hisz a rendszer nevében is benne van: "micro". Nem fejlesztették tovább a GM1, GM5 vázakat sem, hanem inkább egyre növelik a méreteket. Nagyon rétegigénynek tűnik az óriás mft, észérvek és logika mentén ki vesz felhízlalt m4/3 rendszert? Néhány sport és vadfotós gondolom, pár videós, meg páran akik valami egyéb miatt ragaszkodnak a rendszerhez. Biztos megvan a piaca, de komolyan ennyire nem kell senkinek pici turista szett? Lassan ott tartunk, hogy ha kis méretű fényképezőgép kell, át kell vándorolni Fujira. Mindeközben a Pana képes volt piacra dobni egy GM1-re hajazó óriás ff szappantartó vázat, mintha kvázi önmagát kigúnyolná.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Throme #103496 üzenetére
Mondhatni törvényszerű.
Korábban gyártott SLR kamerák közül hány embernek tudtak többet eladni? Amikor gyerek voltam nyaralásra vettünk egy vagy két tekercs 36-os dia filmet és apám elkérte a céges Prakticát. Mégis éltek a gyártók. Volt egy aranykor, amikor a telefonok még nem tudtak értékelhető képet készíteni, a szenzorok évenként fejlődtek és elérhető áron voltak belépő gépek. Gyakorlatilag bárki meg tudta venni, aki meg akarta. Ha kellett többet is. Én sem azért cseréltem korábban gépet, mert tönkrement, hanem mert jobbat akartam vagy csak tudni, hogy akkor is fotózhatnék, amikor nem szoktam
. Erre a gyártók rá is játszottak, főleg az objektívekkel. A must have obikat mindig valami egyszerűbb után dobták piacra, hogy vedd meg mindkettőt. Aztán rájön az átlag fotós, hogy ha kell neki a zajmentesebb kép, akkor nem 2000+ dollárért vesz új vázat, hanem 100 dollárért zajszűrő szoftvert.
Nem csak a mára a többségnek elég jó telefonok miatt ült le ez a rendszer (oldal). Meg kell nézni a Canon R, Nikon Z, Sony E kínálatot. Már akkor elrontották, amikor az mFT bajonett megalkotásával bezárták a kaput az FF szenzor előtt. Egy 64 megás FF szenzor, ami a régi obikkal tud 16-ot azért nem lett volna rossz a méregdrága f1.2-es fixek helyett. De még a 48-12 is vállalható lett volna. Szerintem az E-M1x vázba el is férne. Ez mára már történelem.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- HBO Max
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- SkyShowtime
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/ 56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 10G, áfás szla
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600 / RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest