Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin_Shield

    őstag

    válasz yle_greg #103515 üzenetére

    Ebben az esetben más a szitu. Van ugye az X100 széria, ami a Fuji kvázi prémium cucca, és amit a jutyub népe elkezdett sztárolni. Hogy ebben a hype-ban mekkora szerepe van magának a gépnek (amúgy jó a cucc), és mekkora gyártói "szponzorációnak" azon lehet elmélkedni, de ettől még tény: megy a habverés, keresett a cucc, amit a gyártó a kínálat visszafogásával igyekszik tovább gerjeszteni. Ebből gondolják hogy így majd luxusmárka lesz a Fujiból, extra profit, pénzeső stb.
    Csak ez nem egészen így működik, a zemberek fejében a Fuji egy konzumer márka, attól hogy drágán adják és hiányt generálnak még nem lesz luxus. Ezt a japánok megtanulhatták évtizedekkel ezelőtt a saját bőrükön. A Honda NSX anno verte a vele egy kategóriás Ferrarikat, az összes autobuzi elovadt tőle, Senna is tolta, mégsem lett hatalmas siker. Az emberek fejében (a zusában) a Honda az aggregátor vagy kerti traktor, esetleg Civic, de semmiképpen sem luxus cucc, és ez nem fog attól megváltozni, hogy drága és nincs. A Toyota pl ezért is vezette be a Lexus brandet. Szóval vagy az egész brandet feljebb kell tolni, ami hosszú időigényes folyamat, ki kell vezetni a konzumer cuccokat, és meg kell várni, hogy azok adják a fő vásárlóerőt akiknek a Fuji már nem egy hétköznapi márka. Vagy létre kell hozni egy új brandet, ha egyszerre akarnak résztvenni a megfizethető és a luxus termékek piacán is.

Új hozzászólás Aktív témák