- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- sziku69: Szólánc.
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- votlage71: Kábel menedzsment
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #31116 üzenetére
Ha valaki megrendeli, akkor legyártják neki. Évente mondjuk készül 20 darabot belőle.
Nem kell félni attól, hogy túl sok ilyen egyedi gyártású roller veszélyeztetné a magyar kerékpárutak közlekedőit, nem ezekre a szélsőséges példányok jelentik a kiindulási alapot. Úgy is egyszerre több paraméter együttes megfelelése szükséges, tömeg, sebesség és teljesítmény. -
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT #31058 üzenetére
Azt is bemutatja a videó, gyorskötözők nélkül nem tudtam volna megoldani a CST gumi felrakását:
https://www.youtube.com/watch?v=rGgldr95Ll8
Vagy valaki szorítófogókkal nyomja össze a külsőt, két oldalról.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #31015 üzenetére
Nem, nem azt írtam hogy nekem néha KELL járdáznom.
Az egyik régi munkahelyem volt olyan helyen, amit a jelen szabályok szerint nem lehetne szabályosan kerékpárral megközelíteni. (Csak tolva.) Úgy tűnik ezen a szabályon változtatni fognak.Meglehetősen szabály követő vagyok, soha nem kellett közlekedési bírságot fizetnem, vagy szembesülnöm holmi figyelmeztetéssel, megrovással. Ha úgy változnak a szabályok hogy ellehetetlenítik az egyik közlekedési módszert, akkor keresek másikat. Nem csinálok belőle ügyet és nem szabálytalankodom.
A roller egy szélsőséges jármű. Ahogy említetted korábban ezt párszor már földközelből megtapasztaltad. A roller az ember tömegénél lényegesen kisebb, és ezzel talán az egyetlen tisztán motoros hajtású jármű, ami ilyen paraméterekkel rendelkezik. Ez elég sok kompromisszummal jár. Ha a gyártók eltérnénk a kis méretétől, kis tömegétől, és ezekhez kapcsolódó alacsony árától, azzal az egyik legnagyobb előnyétől is megszabadulnának.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30973 üzenetére
Azaz a sértettnek, mivel a bíróság szerint sajnos nem volt elég körültekintő a sávváltása megkezdésekor, hiszen nem győződött meg arról,
hogy "fénnyel" érkezik valaki: nyilván ez is baromság... de ez van, ha "csókos" az ellenfél.)Fel kell lebbezni. Elsofokon a birok szaktudasa nagyjabol a segedmunkas tanonchoz kozelit. (aka fikabiro).
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30962 üzenetére
Ezt a torontói rolleresetet már linkeltem, volt itt téma.
Itt meg előle kanyarodott jobbra az autó, amibe belecsúszott a rolleres.
https://www.youtube.com/watch?v=Sd0NW68S0pE
Későn és gyenge hatásfokkal lassított. Őt tették felelőssé.
(Apollo Phantom, 2×1200W, 64 km/h max sebesség.)Az "elé" kanyarodó autós kb. 4-5 autónyi távolságra volt, amikor elkezdte a kanyarodást. Visszapillantóból elég nehéz pontosan felmérni egy rolleres sebességét. Meg gondolom nem is számított rá, nem azt nézte mi van tőle 30-40 méter távolságra, hanem mi van előtte a zebrán.
----
engine3.0 30939-es hozzászólásában említett hozzászólására volt ez reakció:Ha elüt egy autó tök mindegy hogy 25tel vagy 35tel mész, elüt.
Időt kell hagyni az autósnak, hogy észrevegyen. Kereszteződésben nem csak mereven egy pontot néznek, hanem közel 360˚-ban kell pásztázni a környezetet. Így egyes irányokba csak rövid időszegmensek jutnak.És ahogy te, DigitXT is említed, azért mert a kereszteződésben lehet a 15 km/h sebesség az ideális (persze szituáció függően lehet több vagy kevesebb), attól még nem kell végig ezzel a tempóval haladni. Lakott településen kívül, normális kerékpárúton 25 km/h sebességet is elfogadhatónak tartom, de az tempó már megkívánja a védőfelszereléseket is.
----
#30963 csababarca,Mondjuk ilyen szituációban nem a roller hibája, ha elcsapják, ...
Baleseti statisztikákat átírták az elektromos rolleresek, élre ugrottak a fajlagosan megtett távolság és balesetek száma között. Ha jól emlékszem ez sajnos igaz a halálos balesetekre is.
Tudom a bérrolleresek felelősek a legtöbb balesetért. Kerékpárok esetén a bérelhető kerékpárok megjelenése nem okozott kiugró változást.
Az elektromos roller erősen hajlamosító tényező arra, hogy balesetveszélyesen közlekedjenek vele. Pszichológiai okai vannak, nem kerül nagyobb fizikai aktivitásba 15 vagy 30 km/h sebességgel menni. (Kerékpárnál azért ezt megérezzük.) És sokan még élvezik is a sebességet. Ez se tesz jót az "egészségnek".
Az autósok az elmúlt 50 év során nem igazán találkoztak a semmiből hirtelen felbukkanó apró közlekedőkkel. A rolleresek közül sokan pedig nincsenek tisztában azzal, mennyire nehezen észrevehetők. (Saját szemszögükből ők maguk a világ közepe, de autós nem így látja.)
Igazad van, nem a roller hibája hanem az emberé, de a roller viselkedése teszi lehetővé, hogy hülyeséget csináljon. -
válasz
DigitXT #30955 üzenetére
Igazából nem vettem a belsőt, csak hozzájutottam pár különböző méretű külsőhöz és pár belsőhöz, amiből kettő megfelelt nekem méretileg, igen a szelep necces volt, nem jött össze. Ezt a mizériát akarnám a továbbiakban elkerülni a tömörrel, nincs semmi extra felhasználás, gyerkőc suliba jár jó időben, ide-oda elugrani.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30958 üzenetére
Fórumokon, különböző csatornákon rendszeresen posztolnak rolleres balesetekről fotókat, videókat. Lehet egyszerűbb lett volna megkeresni, mert ebből a konkrét esetből 2-3 videóval is találkoztam, de gyorsan felvázoltam:
A kereszteződésben az 1-es autós balra szeretne kanyarodni (a 2-es, kék színű autós szintén balra, vagy egyenesen, nincs jelentősége). A 2-es autós elengedi az 1-est, az bekanyarodik. Közben a 2-es autóstól jobbra lévő kerékpársávban a semmiből felbukkan egy rolleres. A 2-es autós végig takarta a rollerest, 1-es autós semmit sem lát belőle.
A rolleres megy, mint a meszes, aztán csattan.Álló autó melletti elhaladást a új KRESZ is rendezni szeretné. Majdnem mindegy ki milyen szabálytalanságot követett el, de ezt a hibát gyakran be szokás nézni. Rolleres szempontból a sebesség helyes megválasztása lehet a leghatékonyabb védekezés.
Ezrét nem mindegy, hogy 35, 25, vagy kereszteződésre tekintettel csak 15 km/h az a tempó. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30955 üzenetére
A felsorolt "tömör" gumikon kívül létezik még más típus is, ezt azt hiszem nem említetted. (Megnevezések között néha nehéz kiigazodni).
Az Inmotion Air (Pro) rollereknél ezt írják: foam filled rear
tire, máskor pedig PU-filled solid tire-kén emlegetik.
PU = poliuretán hab. -
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT #30940 üzenetére
Alapvetően figyelmetlen voltam, és indulatot váltott ki, hogy valaki életveszélyes eszköz beszerzésében vagy ajánlásában vagy akármiben segédkezett. Aztán bevillant a főbérlős sztori. Alapvetően itt ment félre a dolog. Azt hittem, hogy egy gyereknek segédkezett ilyen téren, és sok hsz visszaolvasása után találtam meg a "csajszi" kifejezést, és később az életkor is kiderült (34 év).
De pont te vagy az egyetlen túlélő és legrutinosabb a témában (mármint életveszélyes szarokkal és tákolmányokkal közlekedés szintjén), azért egy kicsit konstruktívabban is megnyilvánulhatnál. Azt gondolnám, hogy egy ilyen halálközeli esemény után kicsit másképp látod a dolgokat, de tévedtem.
Azt hiszem ez az a pont, amikor kiveszem az adott témát az "itt szóltam hozzá" részből.Köszönöm a két darwin díjas kollégának, hogy nem kell többet ilyen dolgokkal foglalkozni
Amúgy fogyatékosnak születtem, kommunikáció az achilles sarkam, és szerintem a másik kolléga is spektrumos. De még enyhén értelmi fogyatékosként is fel tudom fogni másokkal ellentétben, ha egy életveszélyes és szériahibás szart ajánlok valakinek, és az illetőt utoléri a végzet (40-45-nél defekt vagy csak anyagfáradás), akkor az bőven szándékos emberölési kísérletnek felel meg. Így ajánljatok életveszélyes szarokat
További kellemest a társaságnak!
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30812 üzenetére
A kérdező úgy fogalmazott:
"a lányom meg egy átlagos méretű végzős gimnazista, magyarán nem lesz nagyon leterhelve a roller."
A célszemélyre "anorexiás kisnyugdíjasként" utalni nem túl elegáns.És erős a gyanúm, hogy tömör gumi volt a rolleren, ami köztudottan sokat levesz a hatótávból. * Itt ezt írtad:
Ezek az S1 Pro méhsejtrácsos gumijára hajaznak/deformálódnak jobban.
Minél nagyobb a tömeg, annál jobban érződik ez a hatás. Esetedben pedig már mázsa fölötti értékről beszélünk és nyúlós tömör gumiról.És emelkedő is volt benne, ami Szegeden nem nagyon gyakori.
meg a pesti vezetési stílust, a kereszteződésekkel tarkított rövid szakaszokat, a gyorsításokat, szemben a vidéki megyeszékhelyek normálisabb infrastruktúráit, védett kerékpárútjait.10 Ah akku nálad milyen volt? Gondolom az is megér egy misét. Előző rollerjeidből kiindulva gyanús, hogy valami "alsó polcos" gyártó terméke lehetett.
Tanulság: ha a hátráltató tényezőket egymásra halmozzuk, akkor elég kiábrándító eredmények tudnak kijönni.
-
bence188
tag
-
válasz
DigitXT #30679 üzenetére
Én inkább úgy vagyok vele, h kifizetem az akksi építő embernek a munkadíját, de legalább megnyugtat a tudat, h olyan akksit rak össze, ami megbízható, és nem fog például kigyulladni.
És pont ez a gond itt, h nem lehet tudni az akksi építő ember az milyen minőségben gyárt.
Van pár nevesebb akksi építő ember, mindenki vele csináltatja meg inkább az akksit, gondolom pont ezért.Nem tudom milyen BMS-sel szereli, ezek Simon Máté árai. De teljesen jogos a felvetés. Viszont meg lehet kérdezni, ill. a legtöbb akksi építő ember olyan cellákkal, és olyan elektronikával rakja össze az akksit, amilyet a vevő kér. Nyilván az ár így változik.
Ezért nem árt, ha valaki legalább annyit ért hozzá, mint te, és akkor már tudod milyen akksit rakatsz össze, milyen cellákból, okosBMS-el, és így egy megbizható akksi építő ember segitségével megbízható lesz a végeredmény is.Azt tudom, h a cellák annyira nem drágák, és a munkadíj a többi inkább, de nem zavar. Van aki egy gyárban dolgozik, van aki íróasztal mögött, és van aki akkupackokat rak össze.
Ha megcsinál heti kettő akksit, 50ezres munkadíjjal, az havi 4-5százezer nettó. Ez teljesen rendben van.
Ha többet is összerak, ki tudja fizetni belátható időn belül a 60milliós kétszobás panellakása árát. -
-
hentes555
senior tag
válasz
DigitXT #30667 üzenetére
Átgondoltam, lehet ilyen helyzetben jobban járnék, ha elbontanám ezt és amennyit nyerek rajta, abból tényleg veszek egy komplettet és akkor is jól járok, mivel ezt amúgy kb. ingyen kaptam. Volt nem messze egy srác, aki 3 rollert árult egyben alkatrésznek 20k-ért, egy olyasmi Kugoo-t, mint nekem is van, ezt a Xiaomi M365-öt meg valami Buzzard nevűt, a KuKirin-emet megjavítottam a Kugoo cuccaival, azzal tegnap este már mentem egy 9 km-es kört. Még szigetelni szeretném majd normálisan, megtartom, mert amúgy annyira nem rossz az sem, ha helyén kezeli az ember.
Viszont azért a Xiaomi-n érződik, hogy más minőségi kategória, az lesz majd a "fő" roller, másik meg a barátnőmé vagy valahogy majd megosztjuk.
Szerintetek mennyire van kereslet ilyen Xiaomi alkatrészekre amúgy, illetve hol érdemes hirdetni? FB csoportokra gondoltam meg itt PH-ra.
-
vilmaboy
őstag
válasz
DigitXT #30660 üzenetére
Köszönöm a kommentet. Sok hasonló rollert láttam amik sok ideje mennek és jól vannak átalakítva. Tény hogy lehet venni másikat, de nem gondolom hogy egy roller árának vetekedni kellene lassan egy kocsiéval. Értsd 4-6-800e vagy több pénzért.
Én nekem tetszik a roller. Szeretek moddolgatni. Ezért választottam. -
-
-
válasz
DigitXT #30584 üzenetére
Szerintem túl van árazva masszívan, de nem is meglepő,hiszen azokat húzzák le,akik nem akarnak tömegközlekedéssel közlekedni, de jogosítványuk sincs. Lényegében egy új normál autó áráért kapnak egy harmad akkora tömegű, sokkal gyengébb kasztnijú 4 keréken közlekedő robogót ami annyiban különbözik egy normál robogótól , hogy védve vagy at időjárási viszontagságoktól. Normál árazás szerint nem 2-3 millió forint lenne ezeknek az árcédulájára írva, de idehaza nem veszik egyrészt mert magas áron van, másrészt meg idehaza AM-es jogsi kell rá. A 6kW gondolom azért,mert lehet Franciaországban nem 4kW-nál van meghúzva a határ mint nálunk a 70-es évek óta.
-
válasz
DigitXT #30577 üzenetére
Ebben nem értünk egyet.
Bocsi nem a vezető szemszögéből néztem, igazad van. Arra gondoltam, hogy egy mopedautós jó eséllyel nagyobb kárt okoz benned, mint egy rolleres. Persze ez sem törvényszerű, mert a rolleres is okozhat fatális sérülést. De ugyanez igaz a kerékpárosra, és a görkorcsolyára, valamint a gördeszkásra is!
Igen, lehetne elekromos is, de a cikk 2014-es, szerintem már meglovagolták a dolgot. 2014-ben elektromos rollerek sem nagyon voltak elterjedve.
-
válasz
DigitXT #30575 üzenetére
Ez ma jött velem szembe.
Aztán elfilóztam rajta, hogy:
Az ilyen KRESZ feladatokkal az a gond, hogy a gyalogosnak ezt nem kell tudnia, mivel ha nem gépkocsivezető, vagy motoros normál esetben, akkor nem tudnia a KRESZT ilyen részletesen. Nem is tudja jó eséllyel. Ha pedig nem tudja, akkor annak fényében dönt, hogy C-t elengedi e, hogy C kitapossa e a belét lendületből, ha nem engedi el! :D De oké, tegyük fel, hogy nem fér át C előtt, és elengedi. A-t viszont magasan leszarja! :D Amúgy A-nak elsőbbségadás kötelező tábla is van, a gyalogosnak meg nincs járda! :DA KRESZ csak akkor működik,ha fejben mindenkinek ott van. A fentebbi példában a háromból kettőnél követelmény csak.
Szerintem:
1. A francia jogalkotók sem hülyék.
2. Ha nem vált volna be, azaz az emberek tömegével haltak volna meg mopedautókban, akkor eltörölték volna.Csak arra akartam rávilágítani hogy a rollerezés nem veszélyesebb mint a mopedautózás...
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT #30572 üzenetére
Elöljáróban megjegyezném, ha valakit a bíróság eltilt a vezetéstől, utána a rendőrség beállhat az illetőre, kifigyelhetik időnként, hogy betartja-e. Nem lehet megnyugtató érzés.
A mesterséges intelligencia szerint:
------------------
1. Mopedautók definíciója és jogi keretei
A mopedautók, más néven “voiturettes”, olyan kis járművek, amelyek általában 50 cm³-nél kisebb motorral rendelkeznek (vagy 4 kW max.), és a vezetésükhöz nem szükséges hagyományos autóvezetői jogosítvány Franciaországban. Ezeket a járműveket kifejezetten úgy tervezték, hogy könnyen kezelhetők legyenek, és lehetőséget biztosítsanak azok számára, akik nem rendelkeznek teljes körű jogosítvánnyal.
2. Szabálytalanságok és következmények
Bár a mopedautók vezetéséhez nem szükséges jogosítvány, a járművezetőknek be kell tartaniuk a közlekedési szabályokat. Ha valaki súlyos szabálytalanságot követ el – például ittas vezetés, gyorshajtás vagy más veszélyes magatartás – akkor a bíróság eltilthatja őt a mopedautó vezetésétől is. Ez azért lehetséges, mert a közlekedési törvények célja a közlekedés biztonságának megőrzése, függetlenül attól, hogy az érintett személy rendelkezik-e jogosítvánnyal vagy sem.
3. A bírósági eljárás menete
Ha egy mopedautó vezetője súlyos szabálytalanságot követ el, az ügyet általában rendőrségi jelentés alapján vizsgálják meg. A bíróság mérlegeli az eset körülményeit és az elkövetett cselekmény súlyosságát. Az eltiltás mértéke változó lehet; akár ideiglenes vagy végleges tilalom is kiszabható.
4. Eltiltás hatása
Az eltiltás következményeként az érintett személy nemcsak hogy nem vezetheti mopedautóját, hanem ez hatással lehet más járművek vezetésére is, ha például korábban már volt jogosítványa. Az ilyen típusú büntetések célja a közlekedési biztonság növelése és a szabályok betartatásának erősítése.
5. Összegzés
Összességében tehát Franciaországban bárki vezetheti a mopedautót jogosítvány nélkül, azonban súlyos szabálytalanság esetén bírósági úton el lehet tiltani őket e járművek használatától is.
-----------------------------------------
Valószínűség: 95% -
válasz
DigitXT #30572 üzenetére
hiszen egyáltalán semmi visszatartó ereje nincs a jogosítványa bevonásának, ha eleve nem is volt neki.
Ha nem primitív akkor nem a jogsit félti elsőként hanem az életét és a testi épségét. Az utóbbinak kell elsődlegesnek lennie, meg féltheti a személyi szabadságát is. Ez így 3 dolog, és ebből kettő fontosabb is mint a jogsi, és anélkül is érvényes.
Ha erre a kettőre tojik, akkor a jogsira is. -
válasz
DigitXT #30570 üzenetére
Amúgy érdekes ez,hogy rollereknél megy a szigorítás miszerint SMKP vagy sem, miközben Franciaországban bárki jogosítvány nélkül hajthat moped autókat.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/10/08/aixam_ligier_paris/
Az elektromos rollerek esetében 25 km/H az izmozás tárgya miközben a mopedautók 45-tel is mehetnek, ők ugye kint az úton a nagyok között, és szerintem a rollerezés nem veszélyesebb dolog. A franciáknál évtizedes hagyománya van a dolognak, mondjuk látszik,hogy ott nem a jogsiból, tanfolyamból, pótvizsgákból való penzbehajtás a cél.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30562 üzenetére
Mégis mit mondtak ki?
Azt tudjuk, hogy elavult a KRESZ és az új járművek nem szerepelnek benne, így ha valamilyen szempont alapján mindenképpen kategorizálni kell, akkor egy olyan halmazba lesznek beletéve, amibe nem illenek bele, a de többi halmazba még kevésbé illenének bele. Amikor más szempontból vizsgálják, akkor meg máshová sorolják.
Lehet játszani ezzel a kérdéssel, ha állat lenne, akkor a roller inkább a nyúlra hasonlít, vagy az őzikére?Viszont nem azért nem jött még ki, mert ebbe a folyamatba ... annyi civil szervezetet bevontak.
Nyilván nem azért, de legalább lehet számítani, hogy az ő - egymásnak ellentétes érdekeiből - valami kompromisszumos megoldás születik. És nem csak olyanok elképzelése lesz összegyúrva, akik a mindennapokban céges sofőrrel, esetleg földalattival közlekednek. -
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30515 üzenetére
Két fő forgatókönyv:
(1) nincsenek úthibák, a roller menne magától, jószerivel hozzá se kell érni kormányhoz csak finoman terelgetni, helyette a gázkar bizonyos pozíciójának megtartásával kell szórakozni.
(2) Úthibák miatt a roller ki akarja tépni a kormányt az ember kezéből, de a kormányt nem lehet normálisan megfogni, mert a gázkar babrálása miatt természetellenes pozícióban van a kéz. -
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #30431 üzenetére
Nekem ilyen ostoba mechanikus "tempomat" van a motoromon, adott pozícióban tartja a gázkart: https://www.youtube.com/watch?v=FV0p5KEqP34
De ezt legalalább akkor aktiválom, mikor én akarom, nem úgy mint a rollernél, hogy magától bekapcsol, és én nem is tudok róla. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30388 üzenetére
Pontosan, egy abroncs ára ennyi. Mindig is nagyjából ennyi volt.
A 10-es mérető rolleremből indultam ki azt feltételezve, hogy a hajtott abroncs előbb kopik el annak cseréjével kezdtem volna. A rollereknél nem ritka, hogy az első és a hátsó abroncs más jellegű. Van amikor az egyik tömör, másik ballonos, és van amikor az egyik nagyobb, másik kisebb. (Ninebot ES sorozat, Okai Neon ES20, Kaabo Skywalker sorozat, Dualtron Dolphin, Inmotion Air Pro, stb.)
Az abroncsot a roller egyik nagyon fontos kellékének tartom, kanyarodástól a fékezésen át fontos szerepet játszik a tapadás és lengéscsillapítókkal nem rendelkező rollerek esetén pedig a lengéscsillapításban jut neki kiemelt szerep. Találkoztam már olyan abronccsal, ami vibrált. Talán arra is kevésbé hajlamos egy ilyen minőségi darab.
És mint említettem, majd cseréléskor eldöntöm. Ha már 10k-t rá kell költeni, ahhoz képest a további 15k már nem annyira fájdalmas összeg. És ha kilométerben is többet tud, az tovább csökkenti a fajlagos árát.
Funkcionálisan haszontalan kiegészítőkre, pl. matricákra költeni lehet hülyeség.
Meg laposan jártatni a rollert, és amiatt 1000 km-enként cserélni egy olyan abroncsot, ami amúgy 4000-et tudna, nos az a pazarlás. -
bzs73
őstag
válasz
DigitXT #30375 üzenetére
Értem, köszi. Még annyit kérdeznék, hogy töltőt vennék, és elég lenne ez, [link] 52V14s,5A, ami ügye 12e ft lenne, megjegyzem van ismerősnek, ő is meg van vele elégedve, ill ott Alin is jókat írnak, vagy érdemes egy aranyközéputat választani, Teverun blade mini töltő pl, [link] , csak hát ez már 36e ft. Ugyanúgy 5A töltés. 24e ft különbség nem kevés. A 12e ft-os sem a legolcsóbb, mert van 6-7 e ft-ért is, de azt már nyílván ne vegyen az ember, ha 150-200-ért éppített akkut.
-
bzs73
őstag
válasz
DigitXT #30373 üzenetére
Rendben, köszönöm. Akkor nyugodtan veszek egy 5A töltőt. Nem kell nekem nagyobb, nem kell hogy 3-4 óra alatt fel töltse, csak igen, számoltam én is, ha eddig 8-10óra volt, akkor ez most 3-4 órával több lessz, az már sok. Akkor már ilyen akkunak ez nem számít gyorstöltésnek, még egy 15-20 Ah akkunak nyílván már sok lehet az 5Ah töltés, nem tesz neki jót hosszú távon, de 33Ah-nak meg már 4-5 Ah a norma. A gyári csatlakozó kábelt akkor majd megnézem, azt lehet cserélem, mert nyílván tyúkbél mint írtad. Még1x köszi.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30360 üzenetére
20 km/h sebesség az, amekkora tempóval egy egészséges ember képes rövid távon futni. Nagyjából itt lehet az a sebességhatár, ameddig - egy autós forgalomtól elszigetelt úton - különösebb védőfelszerelés nélkül biztonsággal lehet haladni.
Nemzetközi tanulmányok és számos európai országban ennél a pontnál húzták meg a kívánatos sebességhatárt.Jelenlegi közlekedési eszközök közül valószínűleg az elektromos roller rendelkezik az egyik legrosszabb baleseti útmutatóval, és mortalitási indexben az élen jár. Baleseteknél mégis mennyit lehetne visszavezetni relatív gyorshajtásra? 70-80%-át? Szerintem simán van annyi.
A roller egy kompromisszumos eszköz. A nagyobb kerekek, illetve rugós felfüggesztések növelik a menetstabilitást, apró úthibákra kevésbé lesz érzékeny a gép, de a roller egyik legvonzóbb tulajdonságát, a kis méretét is elveszti.
És akkor visszatérhetünk a védőfelszerelésekre, nem csak a roller veszíti el kényelmes méretét, hanem adott sebességhez már annyi protektor illene magunkra pakolni, ami (munkahelyen) külön öltözőszekrényt igényelne. Oda annak lehetősége, elegáns öltözékben az ember beguruljon a munkahelyére.Méretben (és tömegben) minél feljebb megyünk, annál több alternatívája akad: pl. pedelec, SMKP, motor.
- Te nem is rollerezel
- Egész pontosan MÁR nem.
- Szóval akkor nem rollerezel, de ide jársz okoskodni... Vagyis inkább hülyeségeket terjeszteni. -
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30193 üzenetére
ahova rendor nem is jon ki
A konkrét esetben személyi sérüléssel járó baleset volt, aminél kórházba került az illető: ezek után javasoltad, hogy kezdett volna alkudozni, hogy elkerülje a vétkes a büntetést.Latod ezert nem a konkret esethez irtam, hanem olyanhoz ahol a rendor nem jon ki.
Amúgy arra mi a garancia, ha kifizetsz 300-at, nem kap vérszemet, nem talál ki további durva f.sságokat, hogy a jövőben óvatosabban kell közlekednie, emiatt időveszteséget szenved az összes útján, igazából akkor érezné jobban magát, ha fizetnél még 300-at?
Ahol arra van a garancia, hogy a biztosito rendesen kifizet: sehol.
De egy ilyen esetben? Btw. szerezhet lelki sérüléseket a vétkes fél is, mivel mondjuk az A oszlop takarásában volt a rolleres... Habár jogilag vétkes, egyben áldozat is.
Igy van. Ezt majd igenyelheti sajat magatol. Atteszi a kivant osszeget egyik zsebebol a masikba es tul lehet rajta
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30191 üzenetére
Az szinte lenyegtelen. Ilyenkor az a lenyeg, hogy mindenki ugy erezze jol jart, mint egyebkent. Ha olyan balesetrol van szo, ahova rendor nem is jon ki, akkor meg a buntetest is le lehet vonni a szamitasbol.
Amugy igen, a lelki serelmekkel el lehet szalni. De 100khuf mar alig er valamit, szoval azert megsem
azon pont nem fog segíteni semmit, hogy kifizettek x összeget. Pont.
Ha meghal egy rokonod azon sem fog segiteni, ha kapsz par milliocskat. De attol meg jar. -
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30189 üzenetére
50K nagyjabol a semmire sem eleg kategoria, egy elem szerelese+fenyezese manapsag, nagyon enyhe balesetnel lesz ennyi a kar.
Masfelol a magyar biztositasi rendszer nagyon sok valos karodat nem fedezi, mint pl. az atmeneti idoszak kozlekedesi koltsegeit, pl. taxi vagy jarmu berles, vagy az ugyintezesre felhasznalt szabadidod erteket, mintha neked szerelokhoz jarkalni egy hobbi lenne, enyhebb lelki serelmekre sem fizetnek, pedig azok is valosak, pl. kozlekedesi szokasaid megvaltozasa a baleset utan, es nagyobb felelemmel es ovatossaggal hajtasz be keresztezodesbe, ahol elsobbseged van, emiatti idokiesesek, stb..
Egy ilyen KP-s megoldasnal ezeket is fedezi. A forint manapsag nem er sokat ezert tunik nagynak a szam.Amugy karszakerto barki lehet, olyan mint az ingatlanugynok. Tudja par elem arat es nagyjabol a szervizek rezsioradijat, tud osszeadni, szorozni, meg avulast(azaz szazalekot) szamolni es mar ismeri is a "szakma" 99%-at.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30187 üzenetére
A sérült kollégának közel sem térítettek 300K-t
Remelem erre nem most jottel ra
Szerinted miert irtam az elso kommentet?
Magyarán emiatt ráfizetés lett volna kihagyni a biztosítót
Azt csak akkor kell kihagyni, ha van megegyezes, amugy ott van tartaleknak a vegeig a biztosito.
abból indulunk ki, hogy mindkét (!) fél el akarja kerülni, hogy nyoma maradjon a balesetnek, ami szerintem annál, akit elvitt a mentő teljesen életszerűtlen...
Nem, akit elvitt a mento az jo karteritest akar, tokmindegy, hogy kitol kapja. Namarmost, ha megkapja a 100%-ot a masik feltol, akkor minek szarakodni a biztositoval, akik mindent le akarnak huzni rola?
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30185 üzenetére
Mondjuk azert, mert tudom, hogy a megemelkedett dij es a karokozoi potdij is k draga, sokkal tobb, mint az a 300K.
" Nem vagy kárszakértő. Honnan kellene magadtól, a helyszínen tudnod, hogy mennyit csengessél?"
Nem is kell annak lenni, eleg tudni mennyi egy biztositas eves dija es tudni azt, hogy a karokozoi potdijat 5 evig felszamoljak es akar 300%-os is lehet. Rakd ossze. Tehat ha olyan osszeget hall a vetkes fel, ami kevesebb, mint amennyibe neki a buli fog kerulni, akkor megeri neki elfogadni. A kartol fuggetlenul. -
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30183 üzenetére
De tudja. A rendor nem ertesiti a biztositot, a biztositok pedig polgari jog ala tartozo szereplok, bunugyi vagy szabalysertesi eljarasoknak nem resztvevoi.
A biztositohoz akkor kerul az ugy, amikor azt bejelentik nekik a resztvevok. Ha nem jelenti be senki, akkor nem tortent semmi.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30173 üzenetére
Sisak még egyetlen balesetet sem előzött meg.
A hamis biztonságérzet mellett sem a látást, sem a hallást nem javítja, sőt inkább ront rajtuk.
Sisak az a fejsérülésekkel járó baleseteknél a fejsérülés mértékét csökkenti.
A konkrét szabályozás pedig meg sem említi a bérrollereseket. Minden elektromos rolleresre vonatkozik. Ha konkrétan azokról szeretnél beszélni, ám legyen. De szögezzük le, ez a szabályozás nem csak rájuk vonatkozik.
Ilyen elven elő lehetne venni az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) friss iránymutatását is:
Az ETSC új jelentése kötelező műszaki követelmények kidolgozását szorgalmazza az Európai Unióban értékesített összes e-robogóra vonatkozóan a nemzeti követelmények és az önkéntes szabványok jelenlegi sokfélesége helyett. A szabványoknak tartalmazniuk kell egy 20 km/h-ra beállított maximális sebességet, valamint a stabilitási, minimális fékezési és legmagasabb gyorsulási követelményeket.
A városi területeken a 30 km/órás sebességkorlátozás az egyik fő eszköz, amellyel a városok csökkenthetik az e-robogó használóinak kockázatait a városi területeken. A 30 km/h vagy annál kisebb sebességgel közlekedő személygépkocsik, kisteherautók és teherautók vezetői sokkal kisebb valószínűséggel veszélyeztetnek olyan úthasználókat, mint az e-robogósok, a gyalogosok és a kerékpárosok.
Ők azt javasolják, hogy a rolleresek, kerékpárosok, gyalogosok közelében a gépjárműveket is csökkentsék le 30 km/h-ra.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30160 üzenetére
Angolok után az olaszoknál vannak a legszigorúbb rollerre vonatkozó előírások. Nagyon gyártók Olaszország specifikus rollerek gyártására kényszerülnek, ha foglalkozni akarnak azzal a piaccal.
Csak pár példa a szombaton bevezetett szigorítás mértékéről. vezess.hu:
Ha az autóst nem első alkalommal kapják rajta a mobiltelefon használatán, a bírság 1400 euróig, azaz a mostani árfolyamon több mint 570 ezer forintig emelkedhet, és a jogosítványát három hónapra bevonják. A büntetés a duplájára emelkedik, ha a mobiltelefon használata közben balesetet is okoz.
Mobiltelefonos balesetezők milliós bírságra számíthatnak.
Ezentúl az ittas vezetés, valamint a gyorshajtás is többe kerül az olaszoknak. Amíg az előbbi vétségnél az illető nemcsak a jogosítványának, hanem akár a szabadságának is búcsút inthet, ha a megengedett haladási sebességet legalább 10 km/órával lépi túl, szintén több százezer forintnak megfelelő összeggel lehet szegényebb, és akár egy hónapra is bevonhatják a vezetői engedélyét.
Nem százalékot adtak meg, hanem 10 km/h óra sebességtúllépés és több százezres bírság.
Az általad belinkelt cikk meg így néz ki teljes egészében:
Salvini védelmébe vette a rollerekre vonatkozó új rendelkezéseket is, amelyek mostantól kötelező sisakhasználatot írnak elő, illetve a későbbiekben rendszám és kötelező biztosítás is kell majd a kétkerekűekre. 2023-ban 300 rolleres baleset történt, 18-an meg is haltak. Firenzében a bukósisak nélküli rollerezésért már ki is szabták az első 50 eurós bírságokat. A kötelező sisakviselést sokan támadják, mondván egy rollerre vagy egy közbiciklire nem lehet ráaggatni a sisakot, mint ahogy azt egy robogó esetében könnyen be lehet tenni a csomagtartóba, ezért ez az intézkedés kontraproduktív lesz, így elriasztja majd a használókat.
Kontraproduktív, akkor kontraproduktív. Az már nem az ő dolguk.
Ha nincs rolleres, akkor nem lesz rolleres baleset.
Probléma megoldva! -
Quent1n
senior tag
válasz
DigitXT #30159 üzenetére
Ennyi. Azért jó látni, hogy vannak akik értik itt a dolgot. A közlekedés bármely résztvevőjét elítélni előre, ráadásul egy olyan csoport árnyékában akik nagyon durván lehúzzák a rolleresek megítélését, egyszerűen nem elfogadható. Ennyi erővel a sportmotorosokra ugyan ez állhatna, hogy amúgy nyilván nem a pályára veszik őket, akkor meg úgyis túllépik a határt, ergo akkor mindre limitert.
#30152alphamooncam: Nem érti meg, nem akarja megérteni. Ez van, én elengedtem.
#30153Silentfrog: Lehet valamit tudni a konkrét szituról, hol, milyen körülmények között volt? Telefon pl. kormányon volt, vagy zsebben, sebesség, ilyesmi? (csak, hogy lehessen okulni belőle). Egyébként dühítő ezt olvasni, hogy ennyit térítettek meg. De sajnos ilyenek a biztosítók, megtehetik.
Egyébként ha már biztosítás. Akinek van, melyik biztosítónál van? Én még nem erőltettem a dolgot (annyit még nem mentem a rollerral most úgysem télen, nem is tervezek), de szeretném lassan elintézni. -
Quent1n
senior tag
válasz
DigitXT #30140 üzenetére
Ennyi. A rendőrség olyan szintű adósságállományt görget, hogy azt hagyjuk is. Nyomozókat küldenek járőrözni, nincs pénzük kifizetni egy csomó megrendelt szolgáltatást, az épületek lepukkantak stb. Lehet, hogy lesz egy látszatidőszak amivel elriasztanak egy csomó rollereset, aztán ennyi, el lesz ez engedve, egyszerűen a magyar rendőrség helyzete jelenleg alkalmatlan arra, hogy huzamosabb ideig rámenjenek a közlekedés 1-1 résztvevőjére. Németek, osztrákok ők hozzánk képest más világ, nem is értem azt aki velük példálózik, hogy ott milyen szigor van. Ott a torrentezésre is szigor van meg sok minden másra is... Teljesen más világ.
#30135PociAti "Te erre szélsőséges példát hozol" Nem szélsőséges, nem full lejtős szakasz, csak simán egyenes. Ilyen azért van pár az országban.
"Pedig a robogókhoz állnak legközelebb." Viszont a robogósokat hagyják kerékpársávon (nem úton) közlekedni és nem is okoznak nagy problémát. Pont azért mert őket sem akarják nagyon a kocsik közt látni. Lehet, hogy közel állnak hozzájuk a rollerek de amíg nincs rajtuk tükör, és normális index, nem lehet velük úgy közlekedni, ergo a rolleres veszélyeztetése, ha anélkül terelik be az autók közé, hogy előírnák ezeket. Robogóval sem fogsz te sűrűn hátranézegetni mert ugyanúgy perec lesz, főleg, hogy azok azért a 40-50-es sebességsávban közlekednek.
"Pont nem a szabályosan közlekedő, 25 km/h sebességet betartó rolleresek jelenthetik erre a veszélyt." Erre a sok hülye (tiszte a kivételnek!) bérrolleres jelenti a veszélyt. Limeozok én is olykor és eszméletlen amit sokan leművelnek. Jelenleg ami hiszti van a rollerek miatt az főképp ezek miatt van. Értsd meg, hogy nem a sebesség a rollereknél a önmagában a gond, hanem az ahogy használják őket:
1. a bérrollerek jelentős része műszaki hibákkal közlekedik. Vacak fékek, nem működő lámpák, ferde kormányoszlop stb.
2. alkoholos, drogos befolyásoltság alatt vezetik őket sokan
3. alapvető KRESZ szabályok betartása nélkül használják őket"Vannak járművek, melyeket a meglévő közlekedésbe nem lehet normálisan beilleszteni." Szerintem be lehetne csak akarat és szakmai konszenzus kérdése. Kell egy teljesítményhatár (de nem a 25, mert 30-al bóklászni a kocsik közt megint csak rohadt veszélyes és az autósoknak sem hiányzik) ami fölött valóban ki kell őket szorítani a kerékpáros infrastruktúrából de akkor elő kell írni az indexet és a tükröt, nincs mese. Azok nélkül nem lehet biztonsággal részt venni az autós közlekedésben remélem ebben egyetértünk. Az egykerekűek amúgy szerintem sokkal veszélyesebbek mint jármű, de mivel drágák, nem egyszerű a kezelésük és kevés van, nem sok vizet zavarnak.
"Ennek a fórumnak az alapvető sajátossága / hibája az, hogy sokan nem tudnak felül emelkedni az önző szemléletmódon." X+1 éve bringázok, már egy jó ideje Pesten is. Nem zavarnak a rolleresek még a bolondabb bérrolisok sem. Új résztvevő a roller, alkalmazkodni kell hozzá a meglévőknek. Pl. én azt mondom Pesten nem árt a tükör a bringára sem. Taxisokkal sokkal több konfliktusom van napi szinten, de ők ugye érinthetetlenek a rendőrség által.
"de gyakran nem érzem az egyensúlyt a többi közlekedővel." Jelenleg adott egy igen nagy számú autós közösség, óriási mennyiségű szabálysértéssel, balesetezéssel stb. Pedig annyi sebességkorlátozás van, hogy követni is nehéz néha.
Adott egy bringás közösség, ami 2024-ben sem jutott el odáig, hogy minden brinyón legyen egy normálisan működő lámpa. Sokan akkor se tetettek fel mikor ingyen osztogatták. Arról nem beszélve, hogy alapvető KRESZ szabályokkal sincsenek sokan tisztában.
Motoros közösség, sok lerohadt sufnituning szutyokkal, főleg amikkel a futárok repesztenek. Szabályokra nagy ívben tesznek, sok a baleset.
(Természetesen mindenhol tisztelet a kivételnek)
És akkor itt van az e-roller amit eddig leginkább a bérrolleres használók alapján ítélnek meg. Jelen pillanatban a rolleres az egyetlen közösség akiket a legrosszabb felhasználók alapján ítélnek meg. És szerintem ez az ami nincs egyensúlyban a többi közlekedővel.
"Léteznek rollerre specializált mérőpadok." Na amit linkeltél pad, pont kapufa kicsit, mert nem a rolleres teljes súlyával tesztelték. Innentől kezdve máris torz értéket ad. Bringás rajta ült a bringán és támasztották elölről, motoros szintén a vason. Rolleres meg fél lábbal rajta... Így hogy lehetne hitelesen mérni mit megy? Ez a másik baj ezzel a merev "lockoljuk le a sebességet" dologgal, hogy 120 kilóval vesz valaki egy 25-ös darabot aztán megy 18-20-al vele mert többet nem tud. Vesz egy 35-öset, azzal meg van neki a 25. Én is majd 100 kiló vagyok a Lime-al 22 fölé nem igen jutottam és az is szenvedős volt. A G2-őt ha lockolom 25-re, simán, kényelmesen megvan. Akkor miért aszerint sorolnának be, hogy mi a tervezési sebesség? Miért nem aszerint, hogy mennyivel használom? Tudtommal semmilyen más járművet nem az elérhető maximális végsebessége alapján sorolnak be a közlekedésbe.
Egyébként meg ha úgy néznénk a Ninebot G2 Max E sem felelne meg, mert a tervezési végsebessége 35 nem 25, csak az EU-ban lockolták, de attól még nem úgy tervezték. Szóval ha szó szerint vennénk ezt a dolgot, akkor azok is kiesnének és minden vezérlővel, vagy egyéb módon leszabályzott roller. Gyakorlatilag a Kuki meg aközt az a difi, hogy az egyikből gombnyomásra vehetem ki a lockot, a másikba meg kell egy másik vezérlő.
Szóval azért nem egyszerű kérdés ez. De legalább itt tudunk normálisan értekezni róla. Én mondom, továbbra is offolnám a bérrolikat, vagy legalább brutál mód szigorítanám, és akkor utána kapnának egy türelmi időt a saját rolleresek. Közben (a rolleres közösség bevonásával) ki lehetne dolgozni egy normális szabályozást. Én a rolik többségét hagynám, hogy a bringás infrastruktúrát használja, sokkal kisebb ott a balesetveszély mint a kocsik között. Igen ez a bringások részéről igényel némi alkalmazkodást de valakinek engedni kell. Vagy tiltsák be akkor az egészet a francba azt kész, nincs vele probléma többet. De az megint csak egy szegénységi bizonyítvány lenne.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30136 üzenetére
Rolleresek "baszogatásához" jelenleg nincs meg a kifogástalan jogi háttér, így szándék esetén is erősen meg lenne kötve a kezük. Ebben a pillanatban viszont szándék sincs rá, ám ez az állapot bármikor megváltozhat. Pont nem a szabályosan közlekedő, 25 km/h sebességet betartó rolleresek jelenthetik erre a veszélyt.
És hogy nincs rá állomány csak annyira igaz, minthogy az embereknek meg nincs pénzük rollert venni. Prioritás kérdése.
Arra sincs rendőr, hogy "kerékpározz a munkába" "védd a Földet" és egyéb napokon kiálljanak ajándéktárgyakat osztogatni. Mégis megteszik. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30125 üzenetére
Kerékpárutak a szélességük (keskenységük) miatt nem igazán teszik lehetővé a 40-50 km/h sebességet, főleg kanyarokban kellene drasztikusan lassítani, mert azok ívét egész más tempóra méretezték.
Emiatt - sok szakaszon - nem is használják a kerékpárutat, pedig a jelenlegi szabályozás tudtommal a kerékpáros számára előírja: ha van kerékpárút, akkor azt kellene használni. Ez alól szeretnének felmentést kérni, miszerint legyen választható a kerékpárút használata, ne pedig kötelező. (Jellemzően azok minősége, elhanyagoltsága miatt.)
-
Blaster
junior tag
válasz
DigitXT #30101 üzenetére
Ez igaz, sokkal stabilabb a bringa, ez világos.
Meg az is, hogy a komplett felfüggesztéssel ellátott, stabilabb rollerek megint nagyon más kategória. Egy cingár darabon még a 20 km/h is para. A fék meg vagy nem ér semmit, vagy orra esel. Egyébként a bérrollik kapcsán ez mondjuk pont a TIER (Dott) javára írható, hogy elég tank a cucc, így amíg nem történik valami extra, nehezen képzelem el, hogy miként lehet vele elesni.
Jó nagy visszalépés ez a Dott applikáció btw a TIER-hez képest...
-
turbobusa
senior tag
válasz
DigitXT #30045 üzenetére
Leginkább az bosszant, hogy nem tudják a III. kerületbe megoldani azt a pár km távot, ne kelljen 35 percet menni a Margit hídtól, ezért is jött az ötlet a tömegközlekedésre fel lehetne vinni a rollert. Ezek szerint terveznek változtatást a közeljövőben?
Nem csak hévvel mennék, hanem még villamossal.Nem véletlen a névválasztás, gyerekkori kedvenc a turbós hayabusa.
Dugóban motorral nagyot lehet spórolni, a biciklisávon 25 -el lehet menni és a többi helyen is araszolsz a kocsik mellett. Sajnos motorom jelenleg nincsen. -
-
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29989 üzenetére
Ez az alsó tálcás módszer teljesen rendben van. Szinte* kifogástalan.
*Szinte arra vonatkozik, hogy néhol általánosan tiltják a roller bevitelét, mert nem térnek ki arra a szűk lehetőségi körre, mellyel normálisan is meg lehetne oldani.Ebben az állapotban még egy lángoló rollert is ki lehetne tolni az üzletből. De ahol tiltják, ott ez sem feltétlenül jelent megoldást. -
bzs73
őstag
válasz
DigitXT #29792 üzenetére
Köszi. Hát nekem is hihetetlennek tűnt. Én az én g2 rolimba g2 max akksit sikerült 85-be szerezni, az 48v/20ah, és hát az is jóval nagyobb, és 5kg, csak hát itt ez meg 55% kedvezmény, meg 38ah, csak méretbe is nem tudom megvalósítható-e, bár nem értek hozzá, csak látom hogy a minőségi épített akksik mekkorák. Mondtam én is havernak, hogy ez nekem elég hihetetlen, de mondom megkérdem itt, hátha hozzáértők segítenek. Még1x köszi.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29692 üzenetére
Van köze a sebességhez is, de tökéletes biztonság nincs, ha betüt a szar, kis tempónál is képes egy roller úgy belebaszarintani az aszfaltba a pilótát, hogy szarrá törje magát.
Így van, nincs biztonságos közlekedés.
Ha valami kis tempónál súlyosan belebaszarintja a pilótát, akkor nagy tempónál mégis mi lehet a következmény? Mert az ütközés (földbe csapódás) mértékét első sorban annak lendülete (sebessége és tömege) határozza meg.Miért állnál meg a munkavédelmi cipőnél, hiszen a munkavédelmi bakancs - elsősorban a bokának - nagyobb védelmet biztosít. Megjátszhatjuk a hülyét, hogy saválló bakancsot ajánlunk, mert hát mindenki hallott már akkumulátor savról (csak éppen nem a modern rollerek kapcsán).
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29690 üzenetére
Kompromisszumok között lavírozunk. Lábbeli esetén is.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29661-29661.html
Az alulról jövő mechanikai behatás (éles forgácsba, szögbe taposás) elleni védelem szerinted szükséges rollerezéskor? Szerintem nem. És az ezzel járó talp merevség sem szükséges, sőt, inkább ellenjavallott.Azzal egyetértek, hogy nincs mindig idő mindenre reagálni.
Ennek esélyét szerinted mivel lehet növelni? Köze lehet a sebességhez? -
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #29687 üzenetére
Szerencsere fejem sosem vertem be. De azert, mert a kormanyrud nelkul nem tudtam elrugaszkodni a rollerrol, mert billegett. No meg sok idom nem is volt ra, eloszor gyanutlanul kezdodott, mintha csak az iranyitas szunt volna meg, aztan amikor elkezdett a taposo mas szogben allni, mint a kormanyrud, akkor tudatosult csak bennem, hogy igazan gaz van.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #29673 üzenetére
Nem legbol kapott marhasag. Nekem volt veszfekezesem elem behajto auto miatt, amit csak azert usztam meg, mert a rollerrol leugorva mas szogben kezdtem el futni, mint ahogy a roller gurult volna. A roller nekiment a kocsinak, en meg kisse elkanyarodva hozza se ertem. De futni kellett mint az allat.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29558 üzenetére
Érdekes mutáns lény lehet lehet az, amelyik 25 km/h-val tud gyalogolni.
Embernél a gyors gyaloglás 8 km/h, a 10 km-es távon a világrekord 37:11, ami 16,13 km/h sebességet jelent.
Középiskolában az 1.000 métert 3 perc körül futottam, az 20 km/h sebességet takar. Futáshoz nem viseltünk sisakot.
Rollerral - az egyenes szakaszokon - ennél egy hajszállal lassabban szoktam haladni (19 km/h), kritikus pontoknál pedig visszaveszem a tempót. Kipróbáltam, a sebesség növelése 25 km/h-ra, de pár km-es távon alig jelent idő nyereséget, viszont a kereszteződésekben nem marad idő feltérképezni a többi közlekedőt, és nekik sem marad idejük lereagálni az én megjelenésemet, és kitalálniuk az irányomat (esetleges kanyarodási szándékot).
Illetve ennél a tempónál már egy kátyú, vagy műszaki hiba miatti esést is nagyon nehéz lehetne talpon kihordani. Alatta viszont jó eséllyel megoldható, hiszen az már futási sebesség.25-ös sebességnél a legnagyobb problémát szerintem a tér szűkössége okozza. Ha nyílt terepen érkezik meg valaki egy olyan kereszteződésbe, ahol nincs, vagy nagyon elenyésző a forgalom, akkor pontosan fel lehet mérni a mozgását. Viszont épületek, nagy méretű járművek takarásából megjelenő apró felületű közlekedőt (rollerest, kerékpárost, futót, korcsolyázót) nehéz kiszúrni. Emiatt kell lassabban haladni. Nekik is maradjon idejük észrevenni.
-
-
válasz
DigitXT #29501 üzenetére
Igen, nekem is egyből ez volt a gondolatmenet, h pl 2000/3000W, vagy 2000/4000W vajon a 60V vs 72V között a különbség?
Ezért írtam, h inkább a rollereket írta volna le, akkor egyértelműbb.
Nem véletlenül lett az egyik 72 Voltos 60 helyett.
De amúgy nem is értem, azt hittem h1mpi valami laikus fórumozó, de visszanéztem a hsz-ait, csodálom, h egyáltalán ilyet kérdezett. Ő is tutira tisztában van vele, h mivel másabb a 72V-os rendszer a 60Voltosnál, ez tuti. Nem a 2000W-on lesz ott a hangsúly a két roller között. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29501 üzenetére
Én még zárójelek között azt is megemlíteném, hogy a nyers feszültség és teljesítményadatokból sem derül ki, melyik mennyire fickós, hogyan gyorsul. Az végül is a szoftver beállításain is múlik. Emiatt gyakorlatban nem példa nélküli, hogy a papíron sokkal gyengébb paraméterekkel rendelkező roller dinamikusabban közlekedik, jobban gyorsul.
Nem ez a jellemző, főleg márkát és sorozaton belül nem, de két eltérő gyártmány között megfigyelhetők ezek a különbségek.
Csak legfeljebb az egyiknek előbb leég a vezérlője, mert jobban el van tolva a határig, vagy ha nem is, akkor a másik több tartalékkal dolgozik, nem használja ki annyira a lehetőségeit. Hűtéstől kezdve az alkatrészek felhasználásán át sok apróság beleszámít. -
válasz
DigitXT #29492 üzenetére
LOL
Már vártam, h írsz majd.
És (kb szokás szerint) nem a kérdezőnek válaszolsz, hanem arra reagálsz, aki a kérdezőnek írt valamit.
Pont miattad írtam azt, h feltételezhetően, mert a közös 2000W alapján hát nyilvánvalóan ugyanolyannak kellene nagyjából lenniük, és bármit írok biztos voltam benne, h belekötsz.Aztán leírod a műszaki hátterét, ami egyrészt jó, (de tényleg!), de a kérdező szerintem nem erre volt kiváncsi, hanem, h a gyakorlatban mit venne észre a két roller között.
Bár jobb lett volna, ha leírja melyik két rollerre gondolt, azok ismeretében lehet, h már amúgy is lehetne tudni miben különbözik a két roller. (Ha ismert modellek.)Engem is érdekelne egyébként, h a gyakorlatban mit venne észre h1mpi.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29405 üzenetére
Vonaton történő kerékpárszállításnál ráhibáztál a megoldásra: kerékpárszállító kocsit kapcsolnak a szerelvényhez, hogy abban szállítsák a kerékpárjaikat, ne pedig a "normál utasok" között.
P+R parkolós felvetésre: ha a saját autódban járművet szeretnél szállítani, akkor szállíts járművet benne. Magánügy, nincs hatással másokra.
Én tömegközlekedési eszközökre írtam, hogy azok személyek szállítására valók, nem járművel szállítására. Óriási a különbség. A tömegközlekedésről tiltják ki őket egyre több helyen.Ha valaki egy kis hatótávú rollerrel 20 km távolságra elgurul, akkor ne a célnál jusson már eszébe, hogy onnan vissza kell tudni jönnie. Oldja meg máshogy.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29402 üzenetére
Boldog évek telnek el anélkül, hogy rákényszerülnék tömegközlekedés igénybe vételére. Nem vagyok ellene, sokak számára nagyon is jó közlekedési forma, csak sikerül úgy alakítani az életem, hogy ne kelljen használni.
Attól még az állítás igaz, a tömegközlekedés nem arra való, hogy másik közlekedési eszközt szállítsunk rajta."Ma is tanultam valamit, hogy te tudsz légvonalban közlekedni rollerrel."
Ezt a marhaságot mégis honnan vetted?
Térfogatból kiindulva megközelítőleg 26 km lehet Budapest "átlója", tehát két átellenes közigazgatási határ közötti távolság. Ez a 26 km-es átló jó megközelítés arra, mégis mekkora távolságok lehetnek. Nem az szokott lenni az emberek célja, hogy egy jókora kiterjedésű település egyik közigazgatási határától az átellenes határáig guruljanak, hanem városon belül A-ból eljussanak B-be. Ami kacifántos úton is kevesebb szokott lenni, amit egy tömegesen elterjed, 14,2 kg-os rollerrel jó eséllyel tejesíthető. Nem kell hozzá 8 kg-os akkuval rendelkező roller."Tudod, ha valaki túl lép a 20 km/h limiten, bizony megnő a légellenállás"
Ha 20 helyett kicsit többel megy, akkor jelentéktelen mértékben nő meg a fogyasztása a nagyobb légellenállás miatt. Ha sokkal gyorsabban megy, akkor pedig nem a légellenállás lesz a legnagyobb problémája."...magas sebességnél sem ördögtől való, hogy 30Wh/km körül fogyaszt.."
Ami ördögtől való, az a magas sebesség. A fogyasztás legyen a kisebb problémája, főleg ha összetöri magát. Vagy mások összetörik. Az ittasság mellett a leggyakoribb balesetet kiváltó ok a relatív gyorshajtás, amikor az emberi reakcióidő már túl kevés az események megfelelő feldolgozására.Xiaomi rollerem akkuja 275 Wh, 20 km-t simán kihozok belőle, az 13,75 Wh/km. A 30 Wh/km nagyon mesze van ettől. De a példaként említett Xiaomi Pro rollerekből is nehéz lehet kipréselni 30 Wh/km fogyasztást, mert azt jelentené, az elvi 45 k helyett 14,8 km-nél már kipurcanna.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29397 üzenetére
Tömegközlekedési eszköz arra való, hogy embereket vigyen közelebb a célhoz, nem pedig arra való, hogy közlekedési eszközöket szállítson.
Villamosra felszállni hazánkban talán csak 3 városban lehet. Már megint a tipikus pesti hozzáállás! Remélem a törvényalkotók nálunk nem lesznek ennyire szűk látókörűek, az országos szabályokat nem a pestiekre kell szabni, hanem az egész országra.
Mindenki vegyen a maga igényeinek megfelelő hatótávú rollert.
De ha már Pest, annak területe 525 km², és ha kört feltételeznénk, akkor az átmérője légvonalban 25,9 km lenne. A 14,2 kg-os Xiaomi Pro 2 hatótávja 45 km, az akku tömege 3 kg, és nem 6-8 kg.
Ha a 18650-es cellák kb. 48 g-os tömegéből indulunk ki, az 50 cella esetén is csak 2,4 kg. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29343 üzenetére
Magyarországon élek.
Mégis mi a problémád itt a rolleres fórumban a jogszabályokkal?
A fő problémát természetesen ismerem, hogy még nincs készen. Ez nem annyira értelem kérdése. Környező európai országokból kiindulva vannak szabályok, amik elég rosszul sikerültek. Elkapkodták, nem voltak eléggé körültekintőek. Amit kiszivárogtattak a hazai tervezetekből, azt összességében elég jónak tartom. Idáig, de majd nyugtával dicsérjük a napot. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29339 üzenetére
Pontosan ezt várom!
Éles határvonalakat, és erre talán a számok a legalkalmasabbak. Jogszabályokat mégis csak értelmes emberek írják, akik rendes képzést kaptak.Ehelyett páran teljesen homályos és képlékeny megfogalmazásokkal "rugóznak". Aztán azon csodálkoznak, hogy mások nem ugyanarra gondoltak, mint amire ők. Pedig szerintük olyan egyértelmű. (Persze, aki nem körültekintő, annak fel se tűnnek ezek a problémák.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3045, 96% Akkumulátor
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest