Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Gurulunk, WAZE?!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung PRO Ultimate microSDXC 512GB (MB-MY512SA/WW) a Galaxy A5x-be
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Digitális Állampolgárság Program
Aktív témák
-
kpal
nagyúr
Hello!
tudnátok segiteni abban van nekem egy UMF HARY 3 -as bicom és elkezdett nagyon picit kotyogni a monoblok azt meg lehet valahogy húzni vagy egyben kell cserélni ( gyári van benne ami szerintem 3-4k-nál nem ér többet ) ?
Amúgy sokat mentem vele most januárban lett 4éves 25000km van már benne . Igaz a lánci is tavly már szétpattant de indéglesen kitett szedve belőle egy szem és teszi a dolgát de majd az egész hajtás cuccot kicserélem ebben az évben . -
F_Gergely
őstag
Teljes mértékben megértem amit mondasz és igazad is van. Ez inkább kényelmi és egyéb okok miatt van bennem. Pl: hidraulikus tárcsaféket nem vennék a probléma források miatt, viszont bovdeneset igen. Alivo váltot pedig azért szeretnék mert a fokozat kijelzője jó, mindig azt a fokozatot mutatja amiben van a váltó (mostani is ilyen csak az 7 fokozatos) a váltókar házába bele lehet tenni egy ledet amivel gyönyörűen meg lehet világítani. Én elég sokat járok éjszaka kerékpárral és utálom ha nem látom a gép milyen fokozatban van. És most jönne az hogy nem látni hanem érezni kell, én sose érzem mindig látom, és a keresztbe váltások is jobban elkerülhetőek. Néztem mindenféle más váltót, de engem zavar hogy nem látom milyen fokozatban van a gép.
Tehát többet között ezért sem vennék újabb bolti gépet, mert nem olyan amilyennek én azt szeretném. -
Tamoo
MODERÁTOR
válasz F_Gergely #47894 üzenetére
Most csak hasraütésszerűen mondok egy számot pl 30e-ért eladod a hydra-t 120-at rászánnál, tehát 150ért már elég komoly gépet lehet venni, ami sokkal jobb az általad összeválogatottól gyanítom h minden tekintetben. Ez szerintem nem csak az én véleményem. Zárójelben hozzátenném h én is 150ért vettem a magellan-omat, és azért azon nem alivio váltók vannak, hanem sram X.9, majd nézz utána. Tényleg csak jó szándékból beszélnélek le. És akkor még nem is hoztam fel a használt gépeket
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz rétisün #47895 üzenetére
hát nekem a hátsó aggyal sok problémám volt (oké hogy gagyi úgy egyébként az egész) de mikor leváltottam a 7-dik fokozatba olyan érzés volt tekerni mint darálnám a csapágyakat, és tele lenne homokkal. szét lett szedve, kitakarítva, újra zsírozva stb. egy ideig jó volt aztán újra ugyan ez. Kérdeztem a szerelőmet, azt mondta silány maga az agy és ezért ilyen. Én shimano agyat néztem ki de amikor láttam mennyi a komplett kerék, olcsóbb mint összerakatni, és igazából nem vagyok egy nagy kerék gyilkos, csak nem akarok többet így járni az aggyal, mert nagyon zavaró, főleg hosszabb távokon.
A kérdést azért tettem fel mert van ebből a kerékből kónuszos meg ipari csapágyas verzió és nem tudom melyiket lenne érdemesebb megvenni. -
rétisün
veterán
ejnye már, ne vedd el a kedvét
te is tudod, milyen jó, amikor a saját ízlésednek megfelelően összerakott bicajon mehetsz, még ha esetleg a gyári összeállítás egy kicsit egységesebb is (volt).F_Gergely: ez a z "iparis vs. kónuszos agy" örök téma....az iparis elvileg nem sok gondozást igényel, a csapágy a legtöbb esetben simán cserélhető, a kónuszost illik használattól függően 1-2 évente szétszedni, tisztítani, újrazsírozni, cserébe egy komolyabb kónuszos agy örökéletű is lehet.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
F_Gergely
őstag
Hát az egyik ami szempont az ez a váltókar és itt már a kerékpárok zöme kiesett. A vázról nem is beszélve, ebbe első látásra beleszerettem.
Keréknek ezt néztem ki és ilyen lenne a hátsó is. Eredetileg ilyet néztem ki csak sehol nem lehet kapni.
Alkatrészeket lassan összeválogatom egy táblázatba, tipus számmal és árral, és arra kénék majd véleményt.A felújítás ára pedig kb. 100-120 ezer lesz.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz F_Gergely #47892 üzenetére
"a felújítás ára kb annyi lesz mint egy új kerékpár viszont én a saját igényeim szerint szeretném alakítani mig a gyári amit megveszek nem olyan lenne"
Nem annyi, hanem valszeg jóval több. Simán lehet olyan felszereltségű bringákat venni, ami "szinte tökéletesen" megfelelő felszereltséget kínál (összhangban vannak az alkatrészek) Csak tudni kell ilyet kiválasztani. Kétlem h magadnak jobbat tudnál összeválogatni. Amúgy nem írtad le az alkatrészeket h miket szeretnél. Ha már kerék EZ pl egész jó ár/érték arányban.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Sziasztok!
PH forumát szoktam olvasni néha, és nagyon tetszik az a féle összetartás ismeretlenül is ami itt van, és most hogy rátaláltam a kerékpáros részre így megosztanám veletek az alábbit és ezzel egyben egy nagy kéréssel (kérdéssel) fordulnék hozzátok:
Van egy 2008-as Magellan hydra kerékpárom amit szeretek, imádok 2 év alatt 5 ezer km-t raktam bele (nekem speciel ez soknak számít hobbikerékpárosként és csak szezonban használom). Mikor megvettem akkor már kezdett rajzolódni hogy bizony itt egy két dolgot cserélni kell majd, leginkább a kerékre és az agyra jött ez be mert rettentően silány a gyári, felnit centirozni is kellett pedig elvileg duplafalú, de a bike+ nem is vártam nagy csodát.
Már tavaly elterveztem de úgy tűnik idén lesz rá keretem hogy jelentősen feltúrbozzam a gépet. Felmerülhet a kérdés hogy miért nem veszek vadi újat, nos vehetnék mert a felújítás ára kb annyi lesz mint egy új kerékpár viszont én a saját igényeim szerint szeretném alakítani mig a gyári amit megveszek nem olyan lenne. Elkezdtem már kinézni az alkatrészeket, és ez ügyben szeretnék tanácsokat kérni, előszőr a kereket illetően pl: ipari csapágyazás jobb az agyon, vagy a kónuszos? Rodi Excalibur 10' XC kerekeket néztem ki ezek gyári agyakkal vannak én mondjuk jobb örültem volna shimano agynak, de egyenlőre hajlok a komplett kerék mellett, de felmerült bennem a kerék összerakása is (megveszem a felnit, az agyat a küllőket és összefűzetni). Másik nagy kérdésem majd az lenne hogy a kinézett alkatrészek mennyire kompatibilisek egymással, értem ez alatt a fogaskoszorú, a hajtókar, a lánc fogszámát meg ilyesmit. Ilyenekkel eddig nem foglalkoztam szerelésben jó vagyok, de lánc vagy fogaskoszorú cserélnél odavittem a szerelőhöz ő kicserélte és ennyi. Szervizbe azért nem szeretném "összerakatni" mert túlságosan lehúznának plusz kapnám a "neked ez felesleges" és egyéb kommenteket. Egy erős, de elegáns letisztult formájú csodálatos szépséget szeretnék mostani köntösében csak újabb, finomabb alkatrészekkel. Tudnátok ebben segíteni?(bocsánat ha kicsit hosszú lett)
-
MarioAna
senior tag
Megjött a Novatec agyam, 8as fogassor van rajta tényleg...mellesleg, hogy ez mennyire könnyen gördül . Csak nemtudom, hogy sikerült úgy feladni hogy 2520forint volt a postaköltség ...mindegy, így is 8.5k-ért van egy iparis agyam+egy használható fogaskeréksor (abszurd nem kopott).
-
amargo
addikt
válasz rétisün #47881 üzenetére
Nézegettem róla robbantott ábrát, de úgy nézem, hogy egy fogaskoszorú van benne. Amennyiben ezzel lenne baj, gondolom minden fokozatban gondja lenne. Esetleg rosszul gondolom kifejtenéd, hogy mire gondoltál?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
venember83
nagyúr
Felhívnám a kedves kerékpárváz-keresők figyelmét arra, hogy a speed-way.hu webshopban elég komolyan leárazták a Merida One-Twenty vázakat.
Legalábbis múltkor, amikor néztem, nem volt fully Merida váz már százezerért.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszönöm a válaszokat, akkor márciusban belevágok - ezeket néztem ki egyébként:
FC-M542
FD-M531
SM-BB51 - ez mondjuk nem tiszta előttem; mi eltérés van pl. egy BB51 - BB70 - BB90 között? (Figyelembe véve, hogy nem versenyzős bringába lesz, nem versenyző bringás alá.)And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Meme
aktív tag
-
amargo
addikt
Nekem is lenne egy kérdésem.
A Shimano nexus 8-as váltómnál a 4. fokozat köhög, azaz szó szerint ugrál a fokozatban. Már majdnem haraptam meg miatta a kormányt
Valamit lehet vele kezdeni? Egyáltalán mitől kezdhette el? Létezik ember, aki szétszedi és megnézi?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Ma este megvettem egy Manitou Axel Super 100mm Lockout telót, nagy izgalmamban összes is raktam (kétszer, mert elsőre kimaradt a fölső csapágyból az ék, így lötyögött fékezésnél az egész )
Kérdések:
A teló szára nem ér végig, kb 0,5-1 centit lelóg a strucni a szárról. A kupak rendesen odafogja, nem lötyög meg minden, így maradhat?
A teló alján a kék állító rendesen állítja a csillapítást (ha az egyik irányba elcsavarom, akkor lassabban jön föl végállapotba a teló). Ennek így kell működnie?
A teló tetején van egy 70-100mm-ig egy "travel" állító, ez a rogóút, gondolom én. Ahogy tekerem a pöcköt, úgy egyik irányba "racsnisan" kattog, másik irányba semmit nem csinál, csak a rugót hallom belül.. Ellenben már vagy 10 kört csavartam rajta, de változást nem érzek.. A számlap, ami a kar alatt van, az is elpörög egy picit.. Ennek hogy kéne működnie?
A lockout kar úgy működik, hogy erős behatásra nem mozog semmit, de a kis, lassú egyenetlenségeket kisimítja? Mint a biztonsági öv, kb úgy működik..
Egyelőre ennyi, csak tesztből beraktam, kipróbálom, aztán majd felújítás
-
whiskey
tag
Nincs valakinek eladó sorba egy S sorozatú polar órához való pedál fordulat érzékelő szenzor? (Cadence sensor)
Ha esetleg valamelyik apró hirdetési portálon látnátok egy ilyet dobjatok egy linket...
Köszi... -
Meme
aktív tag
Fentebb elmitett skareb 25k ill recon 30k forumosoknak -3k.
Oracle: bár nem rajongok értük, de ez elég jó vétel [link] 20ba elhozom egy fejcsapággyal együtt. még egy stucni+hézagolo kell, az kb 2-3k.
Szevasztok bogyókák!
-
Bikeman
aktív tag
Hoppá, a régi XTR-ben annyira nem vagyok otthon, a lényeg, hogy egy 960-as elötti szériás szürke XTR 8s-es kijelzős váltókar van, + 8s sor, + 960-as előtti szürke XTR hátsó váltó (8s üzemmódban, mert akkor ezek szerint ez már tudna 9s-is) + ugye elöl a 970-es hajtómű, és hogy teljes legyen a káosz, 960-as első váltó...
-
Bikeman
aktív tag
Mindkét vázam ilyen színű (sötétszürke, natúr karbon lakkozva), és a telók is fehérek.
Itt meg tudok nézni őket, igaz elég régi képek, az egyik még csak készülőben, de a lényeg látszik.
anaqer: Haverom régóta használ 9s hajtóművet (XTR970) 8-as sorral, és régebbi 8s XTR (952) hátsóváltóval, váltókarral, minden gond nélkül.
-
lorcsi
veterán
eladó: vadi új soundcore motion+
-
MarioAna
senior tag
Íjaj már így is sokat költöttem, többet mint akartam , mostmár spórolnom kell (tudom, hogy nem a hajtóművön kellene, de így alakult . Tehát a lényeg: egy 3 tányérossal is működhet, csak akkor az alsó fogaskereket elől nem használom (a 22-est), csak a 32/42-est...hátul meg majd megnézem hanyas a sor, de ahogy számoltam képen 30-as a legnagyobb fogszám, tehát 11-30as.
Értem hogy működik a lánc, gondoltam hogy ez lehet a probléma forrása, hogy a kanál nem tud annyit engedni, mint kellene.
De akkor kompromisszummal megoldható gondolom ahogy fentebb leírtam? .
btw: általában amúgy nagyon keveset váltogatok, szóval még egy singlespeed is lehet megfelelne nekem .[ Szerkesztve ]
-
Meme
aktív tag
válasz anaqer #47867 üzenetére
megy a dolog, ha másért nem, mit csinálsz, ha van egy jól müködő 8as rendszered és szeretnél bele egy normális hajtóművet, mert mondjuk vagy 80kg és hajlitgatod az egyszerübbeket. csak 9es(mostmár 10es is, meg 1 sebis, de azt hiszem az most nem játszik) rendszerű normális hajtómű van. egyik kolegánk is igy használja a kerékpárját, eddig nem volt gond. elvileg jobban kophatnak a lánckerekek, de még ezt sem vettük észre.
MarioAna: azért ne a legolcsobb 3as hajtóművet vedd meg azért nem müködik a 3as rendszerrel az első váltód, mert nincs annyi láncod. gondolj bele, ahhoz, hogy kistányéron ne lógjon a láncod, megvan a fix hossz. na, ha a váltókanálban nincs annyi tartalék, akkor honnan lesz láncod, hogy a nagytányérra-20fog difi, tehát 10 teljes láncszem eltérés,kb 12-14cm- felmenjen...a hosszabb kanálban több tartalék van.
3*9 es (lehet 8as is , tökmindegy) hosszukanalassal is be kell állítani, hogy feszitsen a váltó. egy középkanalasnál már korlátoznod kell magad, hogy melyik fokozatokat nem használod, mert feltekernéd a váltót. a rövidkanalast az 1v 2 tányéros outisok, meg az 1 tányéros dirt/street/triál/dh/freeride -osok használják, mert jobban feszít.[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
MarioAna
senior tag
Tehát akkor a szokásos 22/32/42 hajtóművel nem működhet a dolog? Vagy gondolom működhet, csak 2 fogaskeréksort használok majd a 3 helyett (mert sokkal olcsóbb egy 3as mint egy 1 vagy 2soros hajtómű). Tehát a 22-es alsó fogaskeréksort nem használom, akkor az úgy jó lesz nem?
Jah és köszönöm az eddigi segítséget ! -
veterán
Egy kombinációra én is kérnék tanácsot, ha már így belejöttünk - eredetileg 9s rendszerbe való hajtókar beszuszakolása 8s (mtb) környezetbe...? Ha nem kóser, első váltó és/vagy lánc upgrade után megoldható? (hátsó traktussal pill. elégedett vagyok, nem szívesen nyúlnék hozzá)
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Meme
aktív tag
válasz fpeter07 #47860 üzenetére
a 9sebességes hátsó váltó görgöi elviselik a 7/8 sebességes láncokat
felfelé is elviselné, de a 9es rendszer finomabb mozgást igényel, azért nem müködne pl. egy acera váltóvalMarioAna: a fentiből következik, hogy jó a váltót a 8hoz meg a 9 hez is (3400as 9sebességhez van) viszont ha SS, akkor csak 1 lánckerékkel fog müködni. vagy országúti sor max 26 foggal és 2 tányér elöl(de nem nagy difivel a fogszámokat illetően, pl 32/44). eléggé behatároltad magadat ezzel a váltóval...
KrenAteszvan sárga is a bicajodon ha jól emlékszem...3 szin is érdekes, de ha megbolonditod egy 4.-el, akkor garantáltan nem lesz jó...
[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
KrAt
veterán
Fekete / sötétszürke váz - fehér teló kombó jól kinéző vagy gány?
-
fpeter07
veterán
Nekem új dolog, hogy az Alivio 9 sebességessé vált.
7 sebességes rendszerhez lehetne pl: Deore hátsó váltót feltenni? -
MarioAna
senior tag
Nem tudom hogy SS vagy GS-em van SORA-ból, nincs ráírva csak hogy RD-3400 (ez alapján meg 9speedes nem?), de képek alapján biztosan nem GS kanalas, szóval akkor SS lesz. előre 3 lánckereket tervezek, de még nincs kinézve semmilyen, szóval akár 1lánckerék is lehet elől részemről, csak nem tudom, hogy az városi használatnál mennyire megterhelő, de amúgy sem szoktam nagyon válogatni, szóval kibírnám szerintem ha elől csak 1 lánckerék lenne...
-
whiskey
tag
Egész biztos igazad, igazatok van , ezért is írtam, hogy 8-as ; 9-es kompatibilitásában nem vagyok biztos, így nem megyek bele a vitába.
Azt tudtam tapasztalatból, hogy a 7-8 egyforma osztású, mert olyannal volt már dolgom. Amiket én használtam azok olyanok voltak, hogy egy 7-es sor volt egyben, és egy távtartóval mellé volt téve a 8. kerék...
Köszi az infót, most már ezt is tudom... -
Thulcandra
senior tag
Nagyon tetszik ez a hirtelen jött tavaszias idő! Eszméletlen jó volt végre 1 gatyában, tornacsukában és felül is csak icebreaker bodyfitet + 1 rövid ujjú pólót viselve bringázni. Igaz most sokat nem mentem, csak Dunaremetéhez tekertem ki megenni egy doboz halat, aztán irány vissza. Vidám 38 km.
Tegnap kerekezés helyett 16 kilométert sétáltam az erdőn mivel egész délutánig erős és viharos széllökések uralták a környéket.Remélem holnap nyugodt idő lesz, menni akarok egy hosszabb távot.
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz rétisün #47849 üzenetére
Én pl úgy vagyok ezzel, hogy egyáltalán nem hoz lázba h most aszfalton menjek 80-100km-eket. De arra már speciel elég erős késztetést érzek ahogy kezd egyre jobb idő lenni, hogy felküzdjem magam végre megint Kékesre!!!!! na az nekem pont azt a kihívást jelenti h megdöglök mire felérek, be kell osztani magam rendesen. A "hazaút", lefelé zúzni az ösvényeken az már csak jutalom. Biztos van akinek ez sima ügy, de azért én meg szoktam szenvedni, pedig km-ben nem sok, meg igazából szintben sem annyira. Na de nem is ez a lényeg. Télen szobabringázás az csak kínszenvedés, na azt nem élvezetből csinálom. Mindjárt betolok egy kis l-karnitint és kezdem is ég a zsír
-
gery03
senior tag
Akkor elég pontatlan információk terjengenek mostanában. Sokat olvastam nemrég kompatibilitásokról 8-9-10 sebességes rendszereken. Általánosan elterjedt vélemény, hogy ugyanakkora a lánc belül. Hát ezek szerint csak kb ugyanakkora, de úgy néz ki a mérés igazolta azért a tényeket, hogy használható visszafele.
Köszi, hogy lemérted!
-
Meme
aktív tag
válasz gery03 #47850 üzenetére
felbuzdultam ezen
megmértem...fogsorok
lánckerék vastagsága hg50 9s 1,75mm hg50 8s 1,8mm hg30 8s 1,85mmláncok
hg53 9s közbenső szem szélessége 4mm, lapvastagság 0,95mm
tényleges lánckerék férőhely 2,1mm
hg50 8s közbenső szem szélessége 4,5mm, lapvastagság 1,05mm
tényleges lánckerék férőhely 2,4mmfizikailag meg amit elbír a rendszer,azt lehet használni.
más kérdés, hogy az amúgy sem olyan tartós hajtás elemeket a nem hozzájuk tervezett körülmények között használod, akkor mennyivel rövidül meg az élettartamuk[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
gery03
senior tag
Amennyire tudom, nem vékonyabbak a lánckerekek a 9es soron, csak közelebb vannak egymáshoz. Épp ezért lehet használni 9es láncot 8as rendszeren is. A láncok belső szélessége ugyanakkora, a külsejükből faragtak le. Ez úgy tudom igaz a 10 sebességes láncra is, szóval az is kompatibilis visszafele.
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #47845 üzenetére
persze, nálam is volt, hogy nem volt annyira bicajozhatnékom. múlt vasárnap pl. bőven mehettem volna (előtte héten hasonló időben mentem 90-et ) aztán addig húztam-halasztottam az elindulást, hogy a végén megin a zónában kötöttem ki
mondjuk most lenne kedvem menni bicajozni (úgy látszik nem volt elég a tegnapi 96 km ) de most melóba kell karikázni. sebaj, legalább lesz miből cserélgetni a cuccokat
szerencsére megtehetem (megtehetjük), hogy hobbibringásként akkor menjünk, amikor időnk, kedvünk van. ha kötelezőnek érzed a bicajozást, nem is fogod igazán jól érezni magad bringázás közben, annak pedig tényleg nincs értelme, az már nem szórakozás/kikapcsolódás.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Meme
aktív tag
válasz whiskey #47832 üzenetére
a 8as soha nem lesz kompatibilis a 9essel. egyszerűen vékonyabb a lánckerék/lánc mivel ugyanakkora helyre van bezsúfolva a 9 lánckerék mint a 8.
a 7es viszont ugyanolyan távolságú mint a 8as. hézagolóra akkor van szükség, ha 8/9es kazettára szeretnél 7es sort felrakni.MarioAna:a hátsó váltók áttétel tartományába bele kell számolnod az első lánckerekeidet is. ha elöl 3 lánckereked van, akkor minimum középkanalas hátsó váltó kell. ha csak 1 lánckereked van, akkor még 11-32es sorhoz is elég a rövid kanalas váltó.
a Sora váltóból is van SS-rövidkanál és GS-középkanál.
a linkelt képrhez az agyról: szerintem ezen 8as sor van. nem volt a shimanonak ilyen barna/fekete fogsora 9esben. 2011-es évjáratú alivio van csak ami nem ezüst, de az meg teljesen fekete.[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
KrAt
veterán
[link] Vélemény? Igaz, h csak 29-es becsúszók, de azért elég merev még nekem is városba, meg esetleg kicsi túrákra, nem?
-
ludsimon
veterán
válasz rétisün #47844 üzenetére
Igazad van!
Nem ültem, mert féltettem.
Sok helyen még szmötyis volt az út.De szerdán ha korán végzek és marad ez a 10 C fok, tuti vagyok benne lesz kedvem egy idei hosszabb kör tekerésére.
Csak előtte lemosom a Scottot, meg megolajozom a láncot mert kicsit már poros szegényke."hogy lehet kibírni?"
Neked sose volt olyan dolog ami miatt valamiért nem hiáyzott a tekerés?
Bármi.
A hideg, kedv, vagy bármi miatt?Őszinte leszek, a november, decemberi tekerés miatt tántorodtam egy kicsit el, hogy hoppá én nem is vagyok olyan nagy bringás mint ahogy én azt beállítom magamról, úgyhogy ez érzékeltetem is.
Nyúl vagyok, igen.
A sok esti tekerés a hidegben napi 2-3 óra betett egy kicsit a bringázási vágyaimnak tavaly télen. Akkor jöttem rá nem vagyok én akkora megszállott, mint mondjuk Te.
Kevesebbet meg nem akartam, mert úgy voltam vele akkor puding vagyok.
Aztán jöttek 2 hetente a különböző betegségek, most viszont visszajött a kedvem az outizáshoz(!). Terepezéshez brutál gyenge lennék ennyi kihagyás után, úgyhogy én idén biztos kihagyom a terepezést.
Inkább mikor kedvem tartja outizok egyet, de soha többet nem fogom azt csinálni, hogy megerőszakolom a gondolataimat és akkor is megyek tekerni, mert különben puding vagyok.
Mert látod, ez lesz/lett a vége.
Maradok hobbibringás és akkor megyek engedelmeddel mikor kedvem tartja!undefined
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #47843 üzenetére
"Eddig mindig a hideg napokat fogtam ki mikor bringára ültem."
tegnap ezen javíthattál volna.....fogadjunk ősz óta nem is ültél a Scotton (hogy lehet kibírni? )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ludsimon
veterán
De jó idő van kint. Délután még jobb lesz hogy látom:
Én is mindjárt indulok a suliba, természetesen bringával.
Mi mással?
Nem várom már vissza a hideget.
Elég volt tekerni hétfőn, kedden este fél 8-kor hazafelé a hidegben.
Eddig mindig a hideg napokat fogtam ki mikor bringára ültem.[ Szerkesztve ]
undefined
-
amargo
addikt
válasz Ariadne #47839 üzenetére
Ezt talán még barátnőmmel találtuk ki egy tavaszi Velencei tó séta alkalmával - biztos már más is találta ki -, amikor hirtelen kiszabadul a nép.
Én őszintén meglepődtem, hogy mi volt fent!Nemsokára majd írok az első megmérettetésről is, mert idén tegnap voltam kint először dombon. Úgy érzem egész jó ez a spinracing és ez itt a lényeg! Bár néhol szánalmas teljesítménnyel küzdöttem felfelé, sok helyen széllel karöltve, de alapjában véve elégedett vagyok.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
rétisün
veterán
válasz Ariadne #47839 üzenetére
ha jól sejtem, a tumultusra gondol....
na igen, ez a jó idő már csak ilyen, előcsalogatja a népeket. én ma vagy 5 outissal találkoztam (egyikük éppen crossal volt, de ismerem, tuti outis ) nyáron nem látok ennyit egy napwar...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
amargo
addikt
Ekkora metrózásban sem volt még részem.. Hiába is a szép idő
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
rétisün
veterán
válasz MarioAna #47835 üzenetére
igen, csak a fogszámban különböznek, az outi sorok ált. max 27-es legnagyobb fogszámmal vannak, de olyan is van, amin 23-as a legnagyobb.
az outi hátsóváltók leggyakrabban 27 fogig jók, de a 28 valószínűleg azért még belefér. a 32-34 már tuti sok lenne.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
MarioAna
senior tag
válasz MarioAna #47835 üzenetére
sry, kifutottam a mod időből mire észrevettem
lóf*szt 28 sort, az már kicsit durva lenne . 28fogat természetesen .
szerk: úgy látom, hogy 27 fogig van írva a SORA kapacitása, de gondolom az a +1fog már nem oszt nem szoroz, főleg hogy 1-esben nagyon keveset lesz használva.[ Szerkesztve ]
-
MarioAna
senior tag
-
whiskey
tag
válasz MarioAna #47830 üzenetére
Tapasztaltaim szerint nem attól függ, hogy bele ér, vagy sem, hogy 8-as vagy 9-es a sor, hanem attól, hogy mekkora a legnagyobb lánckerék...
Abba nem mennék bele, hogy más-e az osztása a 9-es és a 8-as sornak... lehet, hogy más...
Nekem rövid ideig (1-2 hétig egy kölcsönkapott kerék volt a montiban) szükségmegoldásként 7-es váltókarhoz 8-as sor volt, és hibátlanul működött..
Az biztos és osztom a véleményedet, hogy nem ideális összeállítás a 8-as kar hoz a 9-es sor ...[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz MarioAna #47830 üzenetére
ha outi fogaskoszorút veszel, simán jó lesz az a Sora váltó, legfeljebb kicsit jobban megszenveded a felfeléket.....de ha nem akarsz nagyon terepezni hegyen-völgyön, akkor nem lesz olyen vészes. főleg (ha esetleg még nincs meg) egy tripla hajtóművel.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
MarioAna
senior tag
válasz rétisün #47827 üzenetére
Aham, tehát valamelyik komponenst tuti cserélni kell, így akkor a fogaskeréksort.
De mivel mondod, hogy az outi váltó beleér a nagyobb fogaskeréksorba, akkor gondolom egy 8as fogaskeréksorba (nem outi) is ugyanúgy beleérne .
Azért vettem meg a SORA-t, mert eléggé dícsérik mindenütt, meg hogy mindenre jó (XC, outi, FR, stb)...arra nem gondoltam, hogy esetleg nem kompatibilis a fogaskeréksorral. Így egy 8as fogaskeréksorral is valszeg ugyanez a problémám lenne .
whiskey: a váltókart végülis csak azért néztem ki, mert olcsó is meg jónak tűnik. -
Muton
addikt
válasz fpeter07 #47817 üzenetére
Én is toltam ma egy 42-est. Felért egy középkori kínzással. Nyeregbetörés
A Római partra lementem, pangás volt, csak a egy hely volt nyitva, az meg fullos, le sem lehetett ülni, viszont ritka nagy sár volt. Aszfalt gumival mekkora élvezet a helyenként a felni belső pereméig elsüllyedni...
De legalább otthon 2 adag túrógombócot megmentettemMuton#2316 - $z@r a drop >_<
-
whiskey
tag
válasz MarioAna #47826 üzenetére
Ez elég szubjektív dolog, hogy kinek melyik váltókar stb.... tetszik meg, és tudom magamról is, hogy ha velemibe beleszeretek nehezen nehezen váltok másikra.
De azért én a helyedben körülnéznék a 9-es váltókarok között is, ha már így alakult, hogy a lánckeréksor adott, és mindenképpen váltókar csere előtt állsz.
Legalább lesz egy jó 9 sebis bringád... -
rétisün
veterán
válasz MarioAna #47826 üzenetére
9-es sor 8-as váltókarral soha nem lesz kompatibilis akár outi, akár monti, mindegy.....
más a bovdenhúzása a kettőnek, nem annyit mozdul a váltó 8-as váltókarral, mint amekorra távolság van a 9-es kazetta lánckerekei között. nem véletlenül van külön 8-as és 9-es sor, váltókar és lánc is.
ha nem outira való az a 9-es fogaskoszorú, akkor bele fog érni a váltó akár már a 2. legnagyobb lánckerékbe is.
vagy fogaskoszorú, vagy váltó kell másik, mert ez így nem lesz jó
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
MarioAna
senior tag
válasz whiskey #47824 üzenetére
Még nincs új kerék, csak hátulra ezt tervezem...váltókar majd ilyet akarok párban. Nekem is azt mondták, hogy valamelyik sort kihagyom, és akkor 8asként használhatom.
Akkor igazából már csak egy olyan láncot kell majd találnom amely a 8-as SORA váltó, 9es Acera (HG30-8i) fogaskerékkel és a fentebb linkelt váltókarokkal legyen kompatibilis.
7k-ért szerintem jól járok vele, főleg ha úgy nézzük hogy a fogaskeréksor is szinte új.
rétisün:
A SORA váltó már megvan, az adott...most adjam el ?[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz MarioAna #47823 üzenetére
ha megvan a váltókar, akkor egyszerűbb, ha fogaskoszorút cserélsz, ha még nincs, akkor meg építhetsz 9 sebességes bicajt is......
viszont ha Sora hátsóváltó lesz hozzá, kalkuláld bele, hogy az outi váltók 27-28 fogig jók, annál nagyobb lánckerékbe már beleér. (tuti, mert én is jártam így)whiskey: én úgy utdom, hogy a 8-as és 9-es kazettánál más a lánckerekek távolsága, tehát a 9-es sor nem tudod 8-as váltókarral használni, mert nem a megfelelőt mozdítja a váltón (hülyén fogalmaztam meg, de ez a lényeg) nem csak annyi, hogy valamelyik lánckerékre nem tudsz váltani.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
whiskey
tag
válasz MarioAna #47821 üzenetére
Több összetevős a dolog, ha a lánc jó a 9-es re (aminek nagy az esélye) És pozicionált a váltókarod, akkor valamelyik szélső lánckereket (vagy a legnagyobbat, vagy a legkisebbet) nem tudod kapcsolni. Kicsit macerásabb beállítani, de utána így használható. A 9-es helyére feltehető a 8-as, max hézagolót kell tenni a rögzítő anya alá... A szét-össze szereléshez spec kulcsok kellenek!
Én hagynám a 9-est, és úgy állítanám be, hogy valamelyik szélső lánckereket ne kapcsolja. Ha inkább tempót mész akkor a legnagyobb lánckereket, ha inkább hegyen használod akkor a legkisebbet ne kapcsolja. Persze attól is függ, hogy hány fogú a legnagyobb, és hány a legkisebb lánckereked most, és hogy mekkorák az új kerekeden. -
MarioAna
senior tag
válasz rétisün #47822 üzenetére
Nem új, csak fogaskoszorú nélkül nem adják el .
8as váltókart tervezek hozzá jajam, egy Shimano SORA lenne majd rajta.
Esetleg ha úgy van a fogaskoszorút eladom, ha nincs más...
Így lenne egyébként 6k+posta körül, tehát 7000Ft körül,1hónapot használt.
Csak a kérdés, hogy kell-e nekem ilyen agy (drága) ...mondjuk hátulra inkább egy ilyen komolyabbat vennék. -
rétisün
veterán
válasz MarioAna #47821 üzenetére
használhatod 8-as váltóval, nem az lesz a gond, hanem hogy (ha jól gondolom) 8-as váltókarod is van hozzá. ez lesz a gond, mert a 8-as és 9-es fogaskoszorúban nem egyforma a lánckerekek távolsága.
a jó hír viszont, hogy simán tehetsz rá 8-as fogaskoszorút.újan, fogaskoszorúval? fura.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
MarioAna
senior tag
Novatec FO62SB használtan lenne egy most nekem, csak 9es fogaskeréksor van rajta, a kérdés hogy ez engem mennyire akadályoz meg abban, hogy 8as váltóval használjam? Vagy erre nyugodtan lehet tenni 8as fogaskeréksort is?
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #47819 üzenetére
meló? vasárnap?!
de ugye valami otthoni meló, nem munkahelyi? mer' az még oké, ha magának dolgozik az ember vasárnap.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #47816 üzenetére
megint nem találtad meg az imbuszkulcsod?
na jó, nem gonoszkodok....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fpeter07
veterán
válasz rétisün #47813 üzenetére
Aham! Ma összejött 3km, vagyis a hétvégén összesen 28 km jött össze. De nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Legalább első osztályú volt. Terepezni még nem igazán alkalmas, elég furcsa sárban "csúszkálni". Utána meg vigyázni kell, nehogy hátulról fejbe vágjon a gumiról leröpülő sárdarab.
-
dany27
őstag
válasz rétisün #47813 üzenetére
jaja, elég szép idők vannak mostanság, én tegnap voltam. Ma is szerettem volna csak határidős leadandómat kell csinálnom(videó vágás).
Ami még szebb elméletileg tavasszal, azaz nem soká beújítok. Elméletileg ballagásra kapnám de szerintem nem fogom tudni azt kivárni. Eddig montival toltam, de most váltok cross-ra. Mivel legtöbbet csak aszfalton megyek! KTM lesz ha minden igaz csak a pontos típus nincs meg (Life Track, Life Motion, Life Sprint, Life Road, Life Cross, mindegyik 2010es!).Jó bicajozást mindenkinek!
-
Tibor_560sec
aktív tag
Lassan kitolom a biciklit a garázsból .... egyrészt azért mert imádok tekerni másrészt pedig eléggé szép idők vannak mostanában ...
Ne játszd el a bizalmad , főleg előttem !™
-
rétisün
veterán
ej, de kihalt a topik, látszik, hogy jó idő van, és mindenki bicajozik
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Oracle
senior tag
Hali
Tudna valaki ajánlani trekking bicajba valami elfogadható teleszkópot, nincsenek nagy elvárások csak valamennyire tompítsa a padkákat kátyúkat stb...
-
dany27
őstag
Hali!
Egy olyan kérdésem lenne hogy mi okozhatja azt hogy nyikorog az első fékem fékezéskor?
A pofák nincsenek elkopva! Am ha hátrafele prögetem meg a kereket akkor hang nélkül megáll....Előre is kössz!
-
rétisün
veterán
nem is mindenki, én pl. majd délután megyek bringázni (de már azon agyalok, mit kéne felvennem, hogy kora délután se izzadjam mindenemet vizesre, de estefelé se fagyjak meg, mire hazaérek)
a telóhoz viszont abszolút nem tudok hozzászólniwar...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
KrAt
veterán
Lehet, lemondok az egészről, inkább veszek pár liter festéket a leendő kégli kerítésére, meg teraszkerítésre, és lefestem, ha jobb idő lesz.. Aszfaltra jó ez a mostani teló is, majd keményítek az előfeszítésen, és akkor annyi
-
KrAt
veterán
Tudom, mindenki bringázni van, de vélemény a telóról? A 28-as (asszem akkora) becsúszók mennyire vészesek egy 130+ kg ember esetében?
No meg ugyan nem lockout-os, de aszfalton is csak jobb lenne, mint a mostani 3000ft-os suntour, nem?
-
Tamoo
MODERÁTOR
Kelly's Isowind térdmelegítője van valakinek?
-
Muton
addikt
válasz LEFTHORSE1 #47799 üzenetére
Gondoltam erre én is, de csavarhúzóval sem sikerült odébb tolni a beragadt(nak hitt) fékpofát. Szóval, ha beragadt, akkor 0 km-es létére legalább rendesen beragadt De jó, hogy mondod, mert akkor ideje lesz még jobban elkerülni minden dzsuvát, mert semmi kedvem sincs az ilyen szedjük szét miszlikbe a féket projektekhez
rétisün:
Zsömlét nemrég épített Meme , de még épülőfélben van szegényke. Amint megkapja a végső stucnit, csinálok róla fotót, és bemutatomamargo:
amint összeszokunk Zs-vel, (és fejlődik egy picit a állóképességem (vagy inkább a tekerőképességem )) lehet majd rám is számítani az ilyen túrákon[ Szerkesztve ]
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
amargo
addikt
Fedett terembe is lehet menni én idén ezt próbáltam ki.
Tényleg holnap van kedve valakinek kijönni egy aszfaltos János-ra? Korai indulással.. Mert délre haza kell érnem.
Továbbá mit láttam az idei első Bikefun katalógusban? A Merida csoportképnél csak egy ember csukta be a szemét
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest