Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz pataslogeza #81175 üzenetére

    Magas belső hőmérséklet, rezgések, anyagfáradás, szigetelés összekopása valahol belül, ahol a műgyanta nem tart rendesen, ki tudja, néha így tönkremennek. Láttam már a kommutátor alatti részen felfedezhető kiolvadt huzalt, kormos részt, de az is lehetett már másodlagos következménye zárlatnak, vagy a kommutátor hibájának, leválik egy szelet, ilyesmi.

    Utána jelentkezik a túláram, körtűz, ami kinyírja a kefét is. A képen látható kommutátor, ahogy be van égve (olvadt szemcsék, kráterek) számomra ismerős is, láttam pár ilyet. Soha nem lett belőle már motor.

    Egyébként jó esetben a szénkefének egy kis maradékával is még letesztelhető a motor, hogy érdemes-e vele foglalkozni.

    Tehát van egy kis kefedarab, ami azért még jól érintkezik, rugózik, nyomódik. Elindítom, ha jó a motor, azt észre fogom venni, hogy rendesen végzi a dogát, azaz érdemes szénkefe után menni / rendelni.

    Egyszer úgy teszteltem, hogy csak valami hasonló kefe volt kéznél, keskenyebb vagy ilyesmi, már nem emlékszem. De így is meg tudtam állapítani, hogy a motornak nincs baja, csak már tövig égett a kefe, ami benne volt.

Új hozzászólás Aktív témák