Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Asszociációs játék. :)
- Öregszem
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
-
LOGOUT.hu
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
A ragasztott nyak onnan minőségi mérce hogy drágább megcsinálni, képzettebb munkaerő kell
de ez nem így van. És a leszpólt azóta másolják mióta van, az ibanez a leszpólnál jobb de olcsó leszpólmásolataival lett ismert és csak a fejformába tudott a gibson belekötni szabadalmilag, a per előtti ibanezek 1:1 másolatok utána kicsit módosítottak a fejformán.
A ragasztott Harley Benton SG-nél sokkal könnyebben lehet elérni a magasabb fekvéseket mint az Ibanez RG550-nél.
Ez nem a ragasztottság miatt van hanem eleve az SG-nek más a nyakkialakítása mint a superstratoknak.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Ragasztottnyakú gitárt gyártani nem drágább mint csavarozottat, ez megint csak a legenda része hogy a ragasztott az valami csoda. CNC kimarja megfelelő méretekkel és összenyomják ragasztóval. Semmi varázslat nincs benne. Viszont nehezebb javítani.
szerk. egyszer végig kellene már olvasnom a kommenteket mielőtt nekiállok válaszolni.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
ott csak a festes kerult valami 20-30ezerbe 5-6 evvel ezelott
De ez nem a festőcég költsége hanem az amit te fizettél érte szép nagy haszonkulccsal, és abban a fényezőműhelyben gondolom nem napi Xezer elemet fényeztek le mint egy Cor-tek üzemben hanem napi 10et tehát máskép oszlik el a költség/db -
cucka
addikt
Namost a Gibson azért csinálta olyanra a Les Paul nyakát, mert egy az egyben átvették azt, ahogy az akusztikus gitárok nyakát rögzítik. Ami ugye nagyon hasonló ahhoz, ahogy az összes akusztikus hangszer (hegedűk, csellók stb) nyakát rögzítették a testhez úgy a reneszánsz kor óta.
Szóval maradjunk annyiban, hogy a Gibson lóf*szt se talált fel. Voltak innovációik, de ez pont nem az. Az egyetlen cég, ahol feltaláltak valamit ezen a téren, az a Fender volt a csavarozott nyakkal.
Ezek amiket írsz, nem tudom, milyen fantázia birodalomból származnak. Két darab fát összeragasztani egy hangszerben azt a reneszánsz kor óta csináljuk, nem tudom, milyen varázslatos tulajdonságokat képzelsz bele, de hidd el, ezek nem léteznek.
Az, hogy milyen könnyű elérni a felső bundokat, az nem a nyak rögzítésétől függ, hanem attól, hogy hol csatlakozik a nyak a testhez és milyen a test formája.
Ja még egy apróság - a Gibsont nem szabadalmak védik, hanem védjegyek. A test és a fej formája van védjegyoltalom alatt. Egy les paul gitáron nincs semmilyen műszaki megoldás szabadalmi oltalom alatt, és ha valamikor volt is, az már réges rég lejárt.
Ezért van az, hogy kb. minden cég készít les paul stílusú gitárt, de a test és a fej formáján apró módosításkat kell csináljanak.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
És ez amit leírtál úgy néz ki, hogy kb 300$-os költség (mármint annyi sem mert ebben más ott a szállítás a boltba, a vám, az adók és a haszon) mert ennyiért már teljesen jó gitárokat lehet kapni.
ja látom később te is írtad.
Szóval egy gitárt egy erre szakosodott gyárban legyártani gyakorlatilag filléres tétel, az árárnak legnagyobb része az a hit, hogy a gitár az valami különleges dolog ami sokkal jobb lesz attól ha két szakállas faszi egy napig csiszolgatja kézzel.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
A ragasztott nyak onnan minőségi mérce hogy drágább megcsinálni, képzettebb munkaerő kell, míg egy csavarozott nyakat bárki fel tud csavarozni egy nyomatékkulcsal. Ennyi. Gibson ezért csinálta a Les Pault olyanra amilyen-re hogy ne tudják olyan könnyen lemásolni, sznobok. Ugyanúgy mint az átmenő nyak meg a több darabból összerakatt nyakak. Hangban egyik sem jobb vagy rosszabb, csak egyszerűen más. De a nem csavarozottabb nyakak sokkal kényelmesebbek szerintem. A ragasztott Harley Benton SG-nél sokkal könnyebben lehet elérni a magasabb fekvéseket mint az Ibanez RG550-nél.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz espista #53490 üzenetére
Az okosok úgy fogalmaztak hogy ha holnap bezárná a Gibson meg a Fender a boltot az Ibanez venné át helyüket. Gibson egyébként sincs jó helyzetben, ha nem lenne Slash szerintem már lehúzták volna a rolót, túlarazott az összes gitárjuk és egy undorító cég, aki ügyvédeknek meg orvosoknak gyárt túlárazott hangszereket, semmi érdemlegeset nem fejlesztett évtizeted óta és sosem azt csinálják amit az emberek szeretnének. Elég csak megnézni a youtube-os csatornájukat, mindig a "nagy" Gibson-ról van benne szó sosem a gitárosokról akiknek a hangszereket csinálják. Ezért van a Fender és az Ibanez sokkal életképesebb helyzetben. Egyedül a szabadalmaik védik őket, ha az nem lenne már mindenki legyártott volna az övéiknél sokkal jobb minőségű hangszereket fele, harmad áron.
-
cucka
addikt
Ezeket a ragasztott nyak körüli legendákat már sok helyen olvastam, nem tudom, ki találta ki őket.
Az összes akusztikus húros hangszernek ragasztott nyaka van. A legolcsóbb tüzifa dobozgitárnak is.
Valaki látta, hogy a Gibson gitárok drágák és jók, és azoknak ragasztott nyakuk van, gondolom innen jön ez a legenda, hogy a ragasztott nyak valamiféle minőségi mérce.Fun fact - egy rendesen megcsinált, szorosan illeszkedő csavarozott nyakat sokkal nehezebb megcsinálni, mint két fát adott szögben összeragasztani egy sablon segítségével.
#53490espista
Az összes sorozatgyártású gitárt betanított munkások rakják össze. Igen, a milliós Gibsont is. Ettől sorozatgyártásúak. -
espista
senior tag
Én úgy szoktam fogalmazni, hogy az olcsó gitárokat betanított munkások rakják össze, a közepeseket szakmunkások a felső kategóriásokat pedi hangszerészek. De ezekről teljesen felesleges "vitatkozni". Úgy is az a lényeg, hogy ki hogy tud gitározni és milyen jó dalokat ír. Én sose szerettem az Ibanezeket, de minap észrevettem, hogy abból van a legtöbb. :-) Tegnap óta már egyel kevesebb, de még így is.
Romani ite domum!
-
X2N
őstag
Még sokat is mondtál a 30ezerrel, itt van egy DIY Kit HB Strato 32eFt-ért már áfával: [link] De gondolom azt tudod hogy egy Les Pault alapból 4X annyiba kerül legyártani mint egy Stratot vagy telét nem? Gondolom láttál már élőben ilyet, hogy van összerakva szögben a testhez képest a nyak, test hogy van lemarva, nem csak csavarozva van ám, a nyak mint sok egyszerűbb gitárnál. Azt te se gondolhatod hogy ez a 32 ezres gitár fog úgy szólni mint egy 100-ezres ezekkel a hangszedőkkel. Vagy egy még komolyabb cucc amit profik szeretek össze, kiválogatott faanyagból, kiszárított faanyaggal stb. Én is gondolkodtam ilyen gitáron de ilyen extrémebb formában Y vagy X alakút készíteni lehetne csak nem tudnám normálisan lefényezni, festetni kellene de az se 2 forint. A hozzá adott hardverek meg alapból mennénk a kukába, és akkor ez még mindíg egy csavarozott nyakú gitár..
[ Szerkesztve ]
-
-
cucka
addikt
válasz FockeWulf #53479 üzenetére
A gitár nem egy bonyolult eszköz. Ami bonyolult, hogy ennyi pénzért le tudd gyártani.
Ha bemész a boltba és veszel 120 ezerért egy olcsó ibanez gitárt, akkor azt a gitárt az ibanez indonéz gyára le kell tudja gyártani úgy kb. 30 ezer forintos költségen. Amiben benne vannak az alkatrészek, a fák, a cnc gép, az összes manuális munka, a munkabérek, a helyi adók, a villanyszámla, a befektetés és a hitelek, és hát valószínűleg még pénzt is szeretnének keresni vele.Na ez a nagy dolog.
-
X2N
őstag
válasz benedekco #53481 üzenetére
10-es húrokat könnyebb top wrap-al nyújtani Les paul-on, mert alacsonyabb a görgőnél a húr szöge illetve hosszabbnak számít így menzúrában is, csak kipróbálás szinten csináltam meg így, azért vettem egy ezüst szinű stopbart, egyébként az lesz hogy picit feljebb fogom állítani a stopbart és visszatérek az eredeti megoldáshoz. De most kipróbáltam 9-es, meg 10-es húrkészletet is ezen a menzúrán és arra jutottam hogy Ernie ball Hybrid Slinky-t kell venni ami aminél az alsó 3 húr 9-es a felső meg 10-es. Tökéletes LP-re .
-
doc
nagyúr
válasz FockeWulf #53479 üzenetére
En a gitarkesziteshez abszolut nem ertek, de azt tudom hogy mikor a motor idomait vittem festetni, ott csak a festes kerult valami 20-30ezerbe 5-6 evvel ezelott. Szoval ezek a "csak ez, csak az" gyorsan osszehoznak am nem kis osszeget... Es ahol emberi munka van (meg ertelmes QC) ott sok penz el tud menni...
Es ha te egy gitargyarto ceget akarsz csinalni, aki a sajat gitarjait gyartja, azert az joval tobbrol szol mint hogy "megveszem a fatelepen a fat, kimarom CNC-vel, megcsiszolgatom, lefestem, megveszem ra a hardvert aztan kesz". Ez a DIY gitar, ami azert kozel sem lesz olyan minosegu (hacsak nem vagy tenyleg profi szakember) mint akar csak egy kozepkatgorias gityo, szerintem... Es mar ez igy egy csomo penz es munkaido ugy, hogy valojaban semmit nem adsz bele amitol kulonboznel barki mastol. -
X2N
őstag
Hát én is mondhatnám például hogy egy erősítőt se nagy dolog megcsinálni, némi elektronika szaktudás meg utánaolvasás kell hozzá bárki megcsinálja. Ezt például én csináltam. Mégse álnák neki elektromos gitárt csinálni házilag, még egy telének se amihez csak egy fűrész kell.
Innen indulunk(Ez volt a legegyszerűbb része, feltöltei alkatrészekel a panelt):
Kész is van:
Na tippeld meg hány nap volt ezt így megcsinálni és miért nem gyártanak ma már csak kis szériában kézzel készült erősítőket...pedig ebben még pcb-is van.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Na ez oké, de miért döntöttél így? Van valami oka, vagy csak esztétika, vagy csak kipróbáltad milyen így vagy úgy húrozni?
Illetve ezt nem értem pontosan: nem a peremes hardvert rakták bele hanem a perem nélkülit ami tremolós gitárba való
Azaz azt hittem értem, de most a képen nem látom, hol a hiba.Szerk, asszem értem már, ez még az eredeti állapot ugye? Viszont ha a fehéret is átmenővel húroznád, akkor lehet nem érne bele, vagy rosszul gondolom?
Illetve ahogy cucka is mondja, annak a csavarnak lent kellene lennie a testnél és annak kellene tartania a megfelelő magasságon a cuccost, nem?
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
FockeWulf
tag
Elfogadom ha te így látod, én továbbra is azon a véleményen vagyok hogy nem egy nagy dolog legyártani egy gitárt, ha egy cég ezzel foglalkozik. Sem különleges szaktudást, sem különleges technológiát, sem különleges spéci/drága szerszámokat nem igényel. És az alapanyagok sem speciálisak. Ehhez a raktáros dolghoz...hm...én amiket láttam, általában egy sima féltető/vagy nyitott oldalú csarnok alatt, szépen egymásra pakolva, elválasztva egymástól a szellőzés végett, szárították a fákat.
"Kivágni CNC géppel vágják ki, de utána kézzel kell az egészet lecsiszolni" ez így van, de ez továbbra sem egy drága művelet, hogy kézzel kell lecsiszolni.
És igen, a festéshez kell egy festőműhely, ami pormentes és megvan az előírt páratartalom...igen, mint minden mezei festőműhelyben.
Én nem azt mondtam h nem kell hozzá eszköz és emberi munkaerő, hanem azt hogy az árához képest minimális a befektetett eszköz és a munkaerő. -
X2N
őstag
Nem panel, tégla lakás, de ez egy mítosz, simán használható itthon a 100W fullcső 4X12-vel, jól szól és nem kell megsüketülni se, a szomszédok se szóltak sose miatta, amikor újra elkezdtem gitározni vettem egy 1x12-es 50W-os csöves randall kombót hogy majd jó lesz az. Hát a nagy lóf@szt, 1X12 nyitott kombó sosem fog úgy szólni, mint egy rendes láda rockzenére. Nézegettem sokáig az aprót és sosem volt jó fajta 1x12-es zárt láda, mind ilyen 100-eFt körül ment aminek az árát én sokallottam úgyhogy inkább vettem egy 4x12 ENGl ládát V60-akkal 180-ért. Mekkora ötlet volt, most tudom használni a stereo effektekkel is, vagy ha esetleg átjön valaki akkor tudunk ketten játszani 1 ládáról, mert nem csak mono...
-
cucka
addikt
A cnc gép az remek dolog, de a gitárkészítés egy kis részét tudja automatizálni.
Kicsit olyan, mint ha házépítésnél lenne egy gép, ami az emberi munkaerő helyett automatán rakosgatja a téglákat és felépíti a falakat. Ami nagyon jó, csak hát a falak felhúzása az a teljes költség és munkaigény 15%-a. A maradék 85%-ot attól még ugyanúgy meg kell csinálni.
#53475Goose-T
Igen, de az is költség, mert kell hozzá gép, ami áramot fogyaszt, stb.
Szóval az továbbra sem igaz, hogy a fa szárítását ingyen elvégzi a természet.
A mostani "roasted maple" őrület is ezért van alapvetően, így olcsóbb jó minőségű száraz fát létrehozni.
Amúgy ez egy modern probléma, egyszerűen az ültetvényen termesztett, gyors növekedésre kényszerített fák faanyaga szar minőségű. Szemléltető kép ami többet mond ezer szónál: [link][ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
Na ezt a raktárban szárítást már csak a legfelső kategóriás gitároknál csinálják, a többinél kényszerszárítás van. Ez a művelet és a CNC bevezetése okozta a '90-es években kezdődött gitárboomot, ami azóta is tart.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
addikt
-
X2N
őstag
Ezt a videót múltkor találtam, kicsit hosszú, de remekül bemutatja milyen sok munka egy gitár elkészítése még cnc gépekkel is...Schecter Costum Shop, egy youtubernek készítenek az ő szempontja alapján egy gitárt(több nap alatt) [link]
Szerintem a legjobb videó amit valaha láttam gitárkészítésről.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Szóval ez a jelenlegi flotta:Mivel sok a 3 gitár, az Ibanezt RG550-es meg elcseréltem erre:
-
cucka
addikt
válasz FockeWulf #53459 üzenetére
Abszolut nem értek egyet.
A gitárgyártáshoz nem minimális befektetés kell, hanem rohadt nagy.
A fa szárítását nem a természet végzi, hanem egy alacsony páratartalmú raktárban kell tartani a fát hónapokig-évekig, addig fizeted a raktárat és áll a pénzed a faanyagban.
Kivágni CNC géppel vágják ki, de utána kézzel kell az egészet lecsiszolni.
A lakkozás sem filléres művelet, mert lakkozás után szárítani kell, lehetőleg egy pormentes, kontrollált páratartalmú helyen, és utána pedig polírozni, szintén kézzel.A gitárgyártás eszköz és emberi munkaerő igényes.
Egy pár cipő sem csak egy darab bőr meg egy gumitalp.
Egy lakóház sem csak tégla meg festék. -
X2N
őstag
válasz Ctrl+Alt~Del #53452 üzenetére
Bringáztam(terep) pár évig gitározás helyett.
-
doc
nagyúr
-
X2N
őstag
Ilyen gitárjaim voltak eddig:
Ibanez RG170DX indonéz fekete, pontberakásos fogólap, 22bund már nem tudom mikori de kb 2003-2004 első gitárEpiphone SG Special II olcsó sg-nem tetszett a fogólap, fejnehéz, csavarozott nyak
Ibanez SAS36FM első komolyabb gitárom, sajnos a hangszedők ugyanolyan rosszak mint a 170DX-en.
Ibanez rg370 DX ki kellett próbálni a floydot, konklózió olcsó floydos gitárt nem veszünk...hangszedők tipikus ibanez, nem jó.
Vintage V100 AFD korea állat gitár volt viszont a bundok nem voltak szépen megcsinálva, egy újrabundozás ráfért volna. Jó hangszedők.
Eladtam a gitárokat, volt pár év kihagyás.
Vintage V100 2011 korea
Ez jött velem szembe használtpiacon elsőre ~2éve, kulcsok cserélve gotoh-ra, görgős schaller húrláb az előző tulaj által, egy ideig rühelltem mert a G húr állandóan hangolódott, kis reszelgetés és állítgatás után most már tartja a hangolást, most top wrap-al van beállítva tényleg érezhetően jobb nyújtani. Még a régi koreai szériás darab, long tenor nyakillesztéssel, Dög nehéz, hozza a LP hangot, jó hangszedők, elnézve a mostani kínálatot LP-gitárokból és hogy már nem lehet rózsafa fogólapos gitárokat már venni, marad.Ibanez RG550 Japán Desert Yellow
Pont az Ukrán háború előtt vettem, elég jó áron, ilyen áron nem lehet japánban készült gitárt kapni original Edge-el, úgyhogy megvettem. A gitár hibátlan volt, bundok hibátlanok, gyárilag behangolva érkezett 1 év alatt ha 2x kellett hangolni. Tremoló hibátlan. A hangszedő viszont csalódás. a nyak elég vékony, gyakorlatilag 0 rádiusz.Harley Benton DC-Custom Line fehér Indonéz 2023
Ő lenne a legújabb áldozat, de hogy miért...használtam felváltva az RG550-est és a V100-at egy évig, úgy vettem észre nekem jobban fekszik a rövidebb menzúra és a keskenyebb nyak, és ha van a fogólapnak egy kis rádiusza,(kicsi a kezem, nincsenek hosszú ujaim) a LP-nél az a baj hogy nehéz, és nincsenek az oldalán bevágások, bevág a gyomrodba és még farrnehéz is, kényelmetlen hosszútávon gitározni ülve feltett lábbal . Elkezdtem nézegetni gitárokat, megint.
Ezek voltak a szempontok:
-ragasztott nyak
-normális hangszedő
-egyszerű kezelhetőség(hangerő+tone)
-24 bund mivel amúgy is a LP mellé kell
-grafit nyereg
-normális kulcsok
-ne piros/fekete, legyen fehér ha lehet, Buckethead rulz.
Mi lehet jó LP alternatíva, és egyből SG jött szembe, megnéztem a kínálatot de egyből rosszul lettem milyen árakon vannak most az új Epiphone-ok, meg a használt Vintage VS6. 180e alatt nincs normális...
Thomann-on láttam ezeket a gitárokat, elképesztő hogy hány féle változatot gyártanak, nem is értem hogy csinálják. Kicsit féltem mert tudtam hogy ezt ki kell fogni, de úgy voltam vele hogy ha rossz akkor úgyis visszaküldöm, régebben 10éve ezek nagyon lesajnált gitárok voltak. Megjött a gitár, 101eFt-ért, bontom ki a dobozból:
-húrok feketék(valami fekete por volt rajta, pár óra játék meg kézmosás után áttapadt a kezemre.-nyak hibátlan
-bundok hibátlanok, kb 90%-ban olyan jó mint egy Japán RG-nél.
-fogólapja roasted jatoba(ilyenem még sosem volt, nem egy rózsafa de nagyon hasonlít, ez elvileg világosabb lenne de a pörkölés miatt ilyen sötétebb lett, elvileg így kiszárítják a fogólapot teljesen)
-fogólapon a pozíció berakások fényesebbek voltak a Vintage LP-nél, nem tudom miért, majd húrcserénél letakarítom a fogólapot, és kap citromolajat az lehet visszahozza a fényét.
-van súlya, nem fejnehéz mint minden sg, majdnem LP súly, a test 4.5cm (Gibson 3.5cm)
-festés majdnem hibátlan, alsó szarvnál van egy nagyon pici hiba és egy hónap után észrevettem a nyak hátoldalán egy nagyon pici festék hibát ami ujjal alig érezhető
-hangszedők jók
-hevedertartó a felső szarvba lett befúrva ami pozitívum mert így kevésbe lesz fejnehéz mintha a nyakhoz lett volna befúrva.
-hangszedők felezhetők(push pull poti)
A nyak hátul a nyeregnél erősítve van, + anyag (nagy pozitívum a fejnél gyakran törő LP-SG-nél)
-Hangolást kiválóan tartja....talán a jó kulcsok + keskenyebb fej +laposabb húrszög illetve grafit nyereg hármasból eredően
-súlya miatt kiegyensúlyozott álva, ülve, oldala le van kerekítve.
24 bund miatt a nyaki hangszedő viszont máshogy fog szólni, ezt tudomásul kell venni, nem lesz annyira öblös a hangja mint a hagyományos 22bundos 2 hangszedős elrendezésnél, nem mondanám hogy ez feltétlen hátrány lenne...
-húrláb viszont rosszul lett megcsinálva, nem a peremes hardvert rakták bele hanem a perem nélkülit ami tremolós gitárba való, becsúszott a testbe 4mm mélyen. Leveleztem THoman-al ők azt mondták küldjem vissza, a javítés költségét is álták volna, végül elvittem hangszerészhez aki 5 perc alatt megcsinálta ingyen, innen is köszönet neki. kivágott 2db fadarabot amire felfekszik a hardver és már nem nyomódik bele a testbe.
Szóval ettől eltekintve van egy gityóm 100eFt-ért, ami meghazudtol sokszor ennnyibe kerülő gitárokat, normális hangszedőkkel, grafit nyereggel, ragasztott nyakkal, akár acél bundokkal(a kék változat 22 bundos és acél bundokkal szerelt még olcsóbb is 20eFt-al). Innentől kezdve el lehet gondolkozni hogy miért van a Gibson évek óta lejtmenetben...[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz benedekco #53461 üzenetére
Azt nem mondtam hogy nem szeretem, sosem volt meg a kezemben Raadasul a design (a madarak, a szep topok) tetszenek, csak az a testforma nem... Biztos hogy nagyon jo gitarok, rengetegen imadjak, csak valahogy bennem nem mozdit meg ugy igazan semmit (vagy legalabbis nem ugy, mint egy Ibanez vagy akar egy Solar)
-
arnyekxxx
veterán
Pont a tömegtermelés miatt baromi olcsón lehet teljesen korrekt hangszert venni mig a bezzegrégen az olcsó hangszer tényleg a hulladékot jelentette. '95ben az akkori bruttó átlagbér duplájáért vettem az iba RG270-et ami az RG széria majdnem legalja volt, ma kéthavi bruttó átlagfizuból vérpofi gitárt lehet venni, egy R270 szintjén levő gitárt egy havi minimálbér harmadáért az ember után dobnak. De ugyanez van erősítőűgyileg is, 50ezerért tudtál venni egy leharcolt 20+éves laney fej-ládát, ez olyan másfélhavi átlagbér volt és ennél kevesebbért vermona erősítőket kaptál a duplájáért meg 100as marshall kombót tranzisztorral meg előfokcsővel, ma másfélhavi átlagbérből veszel egy vadiuj fejládát az általad szeretett márkától vagy a feléből egy olyan szimulátoros cuccot ami épphogy csak nem szop le játék közben.
szerk. paszmeg de sokáig írtam, nem kellene menet közben elmenni reggelit csinálni
[ Szerkesztve ]
-
FockeWulf
tag
Szerintem, és lehet hogy csak szerintem van így, de azt gondolom hogy a piacon, többek között a gitár is mint termék egy iszonyatbrutálisan túlárazott árucikk. Az ilyen termékeken tud a gyártó minimális befektetés mellett iszonyat pénzeket keresni. Kezdve az olcsóbbaktól, egészen a többmilliós kategóriáig. Hogy miért? Mert valójában még mindig csak egy darab fa, ami szárításon kívül (amit a természet javarészt elvégez) semmi szaktudást igénylő előkészítést nem igényel. Maga a legyártása sem igényel különleges szaktudást, egyszerűn mert a kivágáson, pár lyukon, furaton kívül mást nem kell vele csinálni, ezt is sablon alapján egyszerűbb gépek elvégzik. Nincsenek benne bonyolult alkatrészek, sőt pár zsinóron, potin meg a mágneseken kívül nincsenek benne alkatrészek. Kissé banálisan mondva, egy darab fa, 6 dróttal. Persze be kell festeni/lakkozni... de az megint egy filléres művelet. A nagy gyártók, sőt a kicsik is, aprópénzért hozassák' az alapanyagokat a legolcsóbb helyekről. Úgyértve ha most bármelyikünk rendelne a neten egy darab mahagónit, az kerülne X euróba, nagyba, külön kereskedelmi vonalakon..stb...a töredékébe kerül. Szóval egy akármilyen gitár sem kerülhetne 1-2 százezer forinttól többe, és már ezen is busás haszna lenneba gyártónak.
-
addikt
Más. TK és Ibanez. Én sem vagyok oda az Ibanezekért, nem az én formám, ennyi. Ettől függetlenül természetesen elismerem nagyságukat, szakértelmüket és nagyon szomorú lennék ha pl kivonulnának erről a piacról. De, visszatérve. Nekem TK gitárja pl nagyon tetszik azzal a hülye headstock-al. Igaz, SSS verzióban még talán kellene is.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
doc
nagyúr
válasz benedekco #53455 üzenetére
"Soft Reset nem fog Ibanezt venni." - de zsebradiot csak fog...
Igen, mikor nezek pl. Korodi Tomi-videokat, ott mindig elmondjak hogy milyen otvar, ocska, hasznalhatatlan gitarokkal kezdtek annak idejen, megis milyen boldogok voltak vele. Most meg egyheti atlagfizetesert kapsz egy alapvetoen jol hasznalhato vadiuj gitart, amiert ezek annak idejen embert is oltek volna... -
addikt
DEHÁT ÉRTSD MÁR MEG HOGY Soft Reset nem fog Ibanezt venni.
Amúgy ez ilyen. Ha a 80as évek beli belépő gitárokat hasonlítod a maiakhoz, akkor ég és föld. A maiak színpad képes darabok, annak idején meg örültél ha egyáltalán egy dal alatt nem hangolódott el az amúgy intonálisan is fos szarod, amin a bundok tompították a húrokat olyan fosadékak voltak.
Ellenben meg egy csomó tök jó apróság amiket csináltak mára leváltotta valami olcsó megoldás. Ez egy mérleg effektus.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53452 üzenetére
Nekem valtozatlanul az a velemenyem (nem csak gitar temaban hanem altalaban) hogy ez a "bezzeg regen minden minosegi volt" ez nagyon eros sarkitas.
Persze, ha bemesz a boltba es veszel egy radiot, az nem lesz olyan strapabiro mint 50 evvel ezelott az akkori - de nem is kerul kethavi fizetesbe...
Igen, egy "tomegtermelt" termeknel (akar gitar, akar mas) lehet latni a sporolas nyomait. Ha nem akarsz ezzel szembesulni, akkor van lehetoseged olyat venni, ami nem "profitehes tomegtermelt" - csak fizesd meg. Vegyel Ibanez J.Customot, amibol havonta "nehany" darabot csinalnak, egyesevel, kezzel. Ja, hat nyilvan azt meg is kell fizetni...
Olcso kategoriaban abszolut jellemzo hogy a QA-n/QC-n sporolnak. A minosegellenorzes sokba tud kerulni, ha meg hibat talalnak es visszakuldik javitasra vagy plane inkabb bedaraljak hogy ne keruljon ki a gyenge minosegu termek, az foleg rengeteg penzbe kerul, amit nyilvan az eladott termekek arabol kell behozni.
Ha nincs QA/QC, vagy alacsony a merce, akkor olcso lesz a termek - de sokkal inkabb lutri lesz, hogy amit te a kezedbe fogsz az mennyire jo.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Nyugodtan elmondhatjuk manapság mindenről, hogy a profitéhség rányomja a bélyegét az összes létező termékre. Minél olcsóbban előállítani, minél nagyobb haszonnal eladni. Fél-egydolláros felár bármin milliós darabszámnál már komoly pénz. Oké, gitárokat ritkán készítenek milliós darabszámban, de akkor is.
Leragadtunk a Gibsonnál, bár ez bármire igaz szerintem, sajnos lutri, hogy milyen darabot fogsz ki.
Emlékeim szerint a FGN is már 5-600 ezres tétel.
10 évig hol nyaraltál? :-D
[ Szerkesztve ]
W | W | H | W | W | W | H
-
X2N
őstag
válasz Ctrl+Alt~Del #53449 üzenetére
Én ahogy látom az a baj a Gibsonnal is meg az összes többi LP másolattal hogy 10-20 darabot ki kell próbálni hogy kifogd a jót, ekkora a szórás. A festésről sok negatívumot olvastam én is. Próbáltam Stageshop-ban FGN LP-t ami nagyon jó volt, súlyra is hozta amit kell, igaz már az sem volt olcsó. Ha jobban megnézitek a tuno-e o matic húrláb sem olyan már mint a régi 59-es LP-ken, régen a tőcsavarok sárgarézből voltak nem acélból, simán csak be volt fúrva egy 4mm-es furat a testbe, persely nélkül a tőcsavarok közvetlen a testbe mentek, azon feküdt a húrláb, ma meg 8mm-es menetes acél perselyek vannak beleütve a testbe és ezt is befolyásolja a hangot nem is kicsit. Hogy miért? Mert a sárgaréz sokkal drágább és tömegtermelés van. 15 dollárral kerülne többe miden gitár. A csavarokat is rosszabb minőségűek, jobban korrodálnak. Aztán meg ott van a súly kérdése, Vintage V100-as LP másolatoknál évtől függően lehet kifogni 3,9kg-4.2kg-os változatokat is. Vannak LP-k 4cm test vastagsággal, 5cm test vastagsággal, ilyen olyan kikönnyített változatok. Régen a Vintage simán lemásolta a long tenor nyakillesztést is, amíg a Gibson perrel nem fenyegette őket, azóta más a nyak illesztése is.
Régen is írtam ebbe a topikba, úgy ~10 éve, újra gitározgatok már több mint 1 éve. Majd teszek fel képet milyen motyók vannak, milyen gitárokat vettem újrakezdésnek Így 10 év tapasztalatta.[ Szerkesztve ]
-
espista
senior tag
A Gibson a mai napig nem tudja tisztességesen lefesteni minden gitárját. A QC még mindig nagyon messze van még egy közepes kínai gyártótól is.
Romani ite domum!
-
FockeWulf
tag
-
addikt
válasz Goose-T #53444 üzenetére
Nem tudod miket próbálgattak rajta, nem tudod mit kért Benson tőlük. De a fotókon nem látszik ez amit a videóban látni, szóval tök mindegy, hogy egy prototípuson mi hogy van kialakítva ha a végső megvásárolható termékről beszélünk.
Azt sem tudod, hogy GB mojolt valamit a gityón hogy olyan lett, vagy a tech-je. Fingunk nincs mi történt. De a végső modellen, középen vannak a húrok.[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Goose-T
veterán
válasz benedekco #53443 üzenetére
Megnéztem az Ibanezes videót, és elég gáz, hogy nem középen vannak a húrok, vagy hogy is mondjam. A felső E húr vagy 2 milliméterrel távolabb van a fogólap szélétől, mint az alsó. Igaz mondja is a videóban, hogy prototípus, de azért figyelhettek volna legalább erre a videó készítésekor, ha már a kivágásnál a szarv végén rajta hagytak egy szép vastag szegélyt, amit mond is amúgy.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #53442 üzenetére
Gibsonnál komolyabb gondok voltak, elég sok minőségi probléma volt. Nem csak karc vagy egyéb apróság.
Nem nagyon van olyan, hogy x-y márka jobb vagy rosszabb minőségben, vagy exakt listát lehetne állítani. Ibaneznek is vannak legalább olyan jó ha nem jobb minőségű gitárjai mint Gibsonnak. Pl nézd meg ezt, nem mondhatod hogy azért ronda vagy szar mert Ibanez.
Vagy ott vannak a kis hangszer készítők gitárjai amik szintén lehetnek olyan jók vagy simán jobbak mint egy sorozat gyártott felső kategóriás Gibson.
Sokszor az értékelések sem teljesen jók. Pl van, hogy a bolt hibájából fakadóan lehúznak egy hangszert pedig nem a hangszerrel volt gond, hanem valami mással. Vagy lehúzzák, mert nem kényelmes, ami tökre nem fair mert a kényelem az teljesen ízlés dolga. Amúgy én is láttam már PRS USA SilverSky gitárt hangszerboltban a falon lógni úgy, hogy a hangváltó kapcsolója törött volt. Irgalmatlan pénz, mégis szar, prs mégis szar.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Alexios
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53398 üzenetére
Szerintem fogj a kezedbe egy Gibsont is, bár állítólag manapság jobb náluk a quality control, de meglepődnél hogy a no.1 guitar branded milyen minőségű gitárokat árul néha 1 millió felett
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53432 üzenetére
Van aki megértette amit írtam.
-
addikt
válasz Moleman #53431 üzenetére
Nekem eddigi gitárjaim közül az USA Fender strat tartotta legjobban. De persze a satus kulcsok óta ez nem nagy varázslat, de előtte is egész jól megvolt.
A Squier bullet is egész meglepő, ahhoz képest, hogy egy fos legalja darab, de az csak ékelés után, előtte kampó. De játék után hamar elmászik, de állásban már kevésbé mióta ékelve van.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53434 üzenetére
Szerintem sokmindentol fugg, nalam pl nagyon latszik hogy mikor nagy homerseklet/paratartalom kulonbsegek vannak, akkor elmasznak a hurok, ha egyenletes a homerseklet akkor nem nagyon kell hozzanyulni.
-
Ba cy lus
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #53432 üzenetére
Szerintem inkább a márkarangsorolás módszertanát kritizálja.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz Moleman #53431 üzenetére
Nekem egyik gitár sem tartja a hangolást, nemhogy egy évig, hanem egy hétig sem nagyon. Meglepő módon a HB Explorer elég jól tartja, a Slash Epiphone viszont nem (és igen, szinte mindig a G mászik el). A PRS és a Schecter egész jó, utóbbi Floydos. A legjobban talán az eladott PRS akusztik tartotta, az hónapokig is tartotta a hangolást.
W | W | H | W | W | W | H
-
Moleman
addikt
Vicces infó és mítoszrombolás: most behangoltam minden gitárom, azokat is, amikhez több mint 1 éve nem nyúltam. Van köztük mindenféle: nejlonhúros, acélhúros, fix hidas, tremolós, floydos, noname, Grover, Kluson, Fender hangolókulcsokkal. Kiszámítható módon egy kivételével mind el volt hangolódva, az egyik nejlonhúros majdnem 2 félhangnyival lekonyult, a többiek kb egyformán teljesítettek, mind kicsit sharp volt, a Floyd is, bár azon inkább csak a mély húrok másztak el.
A kivétel pedig a Fender vintage kulcsos épített stratom volt, halálpontosan megtartotta a hangolást, ezek után nem csodálom, hogy a hangszerészek is nagyon szeretik ezt a kulcstípust. Az sem kizárt, hogy a tweed keménytok is hozzájárult a csodához, mindenesetre nagyon meglepett.
Satus kulcsom sajnos nincs, az még jó lett volna összehasonlításnak.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53425 üzenetére
Nincs ezzel semmi gond, izlés kérdése, csak az a vicces, hogy az általad topnak tartott márkák nagyrészének vannak ilyen keretmentes modelljei. Mondjuk eleve ez a kategorizás is picit ovis dolog, merhogy mitöl topabb egy Jackson mint egy Ibanez és az ESP mitől lett megatop úgy, hogy másfél éve még azt sem tudtad mi az (értem persze, Hetfield miatt) és egyébként ők is gyártanak pickupkeretnélküli gitárt is
-
espista
senior tag
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
-
espista
senior tag
NGD!
Romani ite domum!
-
FockeWulf
tag
Piál a föld [link]
-
addikt
A franken az sokkal szebb, Vai JEM gitárokért sem vagyok oda, de az új PIA az egy fokkal jobb, de biztos nem kellene.
Szempont, hogy egyedi meg feltűnj az igen, de attól nem lesz szép valami
Mondanám, hogy pl ilyen a hód arcú BMW, ocsmány de mindenki észre fog venni az utcán. Vagy azok a nők és férfiak akik nem feltétlenül szépek, de rommá vannak sminkelve valamiért. Nem tudod nem nézni a csúnya arcukat
Mindenkinek mások a preferenciái.
Ha már felmerült a szépségverseny akkor, az én preferenciám szerinti szépség listám valahogy úgy alakul, hogy
1. SSS Fender Strat, bármilyen hagyományos színben
2. Gibson LP valami jó custom shop goldtop, cherryburst, honeyburst vagy az apetite amber
3. PRS S2 Custom 24, kb bármilyen egy színűt el tudnék képzelni
4. Yamaha Revstar P90-el
5. PRS Mira, valami egy színű
6. SS Fender tele, butterscotch
7. ESP Eclipse, valami szép kék, BLUE NATURAL FADE
8. Gibson Explorer, piros talán
9. Gibson 335 piros
10. Gray guitars, emperor modelHogy ebből mi a használhatósági vagy "kellene" ranglétra az már teljesen más. Pl Gibson LP biztos nem kerülne a második helyre egyiken sem amiket próbáltam baromi kényelmetlenek voltak mind.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
-
Moleman
addikt
Szerintem azt is meg lehet jól csinálni, a Gibsonomban teljesen stabil, erővel sem tudom kibillenteni, nem tudom, hogy van megoldva, de jó.
Ezzel szemben az Aria superstratomban a testhez csavarozott single coil is ferdén áll, próbáltam alulról szivaccsal megfeszíteni, de még mindig ferde.
-
arnyekxxx
veterán
válasz espista #53414 üzenetére
Jogos is meg nemis, a tele bridge az a fémlemezhez van csavarozva szóval tényleg nem műanyag de nem is a fához közvetlenül, a nyaki meg vagy a kopólaphoz vagy a fához. A szappantartó P90-nél megint ott a műanyag, a csavar feje a pickup műanyag fedelét fogja össze a fával.
Ez az egész téma nem ér annyit mint amennyit már írtunk róla
a kétcsavaros HB tényleg szar
-
espista
senior tag
válasz arnyekxxx #53413 üzenetére
Kivéve a Telecaster, meg a korai P90-es Les Paul-ok. Meg a hollow body Gibsonok. De ez tényleg csak kekeckedés. Ember nincs aki hallja a különbséget. A két csavaros HB rögzítés mindenhogyan sz@r. A Fender WideRange hangszedői 3 csavart kaptak. Nem is állnak össze-vissza.
Romani ite domum!
-
doc
nagyúr
válasz Goose-T #53410 üzenetére
pont minap lattam YT-n videot a Frankenstatrol (eddig csak annyit tudtam rola hogy letezik, Eddie csinalta es eleg ganyul nez ki), durva hogy milyen brutalisan atalakitotta a gitarvilagot az hogy Eddie kenyszerusegbol nekiallt ganyolni rajta
arnyekxx: annyiban mondjuk egyetertek C-A-D-lel hogy tenyleg szebbnek tunik a keretes megoldas, de nalam ez annyira nem uti meg az ingerkuszobot hogy eszre sem vettem eddig, most megnezve a 3 tok kulonbozo markaju elektromos gitaromat, egyiken sincs keret
[ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
-
Ba cy lus
addikt
válasz Goose-T #53407 üzenetére
Ezen én is gondolkodtam, de szerintem ez a hatás nagyon minimális lehet. A hangszedő alapvetően a húrral "kommunikál", illetve a húr rezgésén keresztül hat vissza rá a test. Az a kis műanyag keret kevesebbet jelenthet, mint a gitár hátulján lévő fedlap (amit sokan leszednek, de tudtommal nem ezért).
-
Goose-T
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53404 üzenetére
Egész drága gitárokon is van ilyen megoldás. Azért jó, mert erősebben átveszi a test rezgését a pickup, konzisztensebb lesz tőle a hang.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53404 üzenetére
Jól értem, hogy téged az zavar, hogy nincs egy műanyag(nagyonritkánfém) keret a pickup körül?
-
consono
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #53404 üzenetére
Corton is láthatsz ilyent, meg máshol is, de ha nem tetszik, akkor lehet, hogy pont ezért nem veszed észre ezeket a gitárokat Igazán nekem sem a kedvencem, de a Doki gitárján nincs bajom vele.
Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...
-
consono
nagyúr
Szerintem arra a "lyukra" gondol, ami a te új gitárodon is van, ahol le van fogatva a pickup. Nincs ugye keret, ami takarná, meg tényleg a fába van csavarozva, nem a pickup kerethez rögzítve.
Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óra topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest