- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- MaxxDamage: Vizes Laptop Hűtés? Lehetséges? Igen!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sh4d0w: Én és a számítógép
Aktív témák
-
Oliverda
félisten
Michael: A Ferrari motorja fogyasztja a legtöbbet
A BBC riportere, Ted Kravitz úgy véli, hogy ha Vettel autójában nem hibásodik meg a gyújtógyertya és emiatt nem csökken 75 lóerővel a motor teljesítménye, izgalmasabb lett volna a Bahreini Nagydíj befutója. „Ha Vettelnek nem lett volna problémája, akkor a végén meg kellett volna küzdenie Alonsóval a vezető pozícióért. Míg Vettel hátsó abroncsai már valamelyest elhasználódtak, Alonso végig kímélte a gumikat."
„A verseny más szakaszában azonban nem volt lehetőség a párharcra, mert Vettel a kedvezőbb fogyasztás miatt előnyben volt. Ezt szem előtt kell tartani, mielőtt arról vitatkozunk, hogy milyen unalmas volt a futam."
-
Oliverda
félisten
válasz
Nowhereman #10195 üzenetére
Már elmondtam hogy engem most nem érdekel Vettel ebben az esetben, de látom téged nagyon bánt hogy amióta megérkezett a csapathoz agyba-főbe veri az öreg Webbót.
Mellesleg amikor SC alatt hibázott akkor Vettel keményen az 5. F1-es versenyét futotta.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #10178 üzenetére
Gondoltam, azért említem Buemi nevét, hogy esetleg talán beugrik, hogy Buemi hogy keveredett oda. Mert amiatt az is cinkes.
Mások versenyének tönkretételével meg ne példálódzunk, mert Vettel SC alatt is össze tudta, hozni ami azért messze húzósabb mint a rajt utáni lökdösődő.
-
Oliverda
félisten
válasz
Nowhereman #10193 üzenetére
Ne magadból indulj ki ha kamuzást emlegetsz. Valamint nem tudom hogy miért Hamilton idejeivel hasonlítgatod. Vesd össze Vettel idejeit Button és mondjuk Schumcaher idejeivel mivel mögöttük haladt gyakorlatilag az egész versenyen.
"mondjuk, hogy a verseny után nem kezdte el szapulni a szerelőket, amiért gombost őelé teleportálták."
Most éppen a szabályokat kezdte el szapulni. A szerelőket szapulását szerintem valamelyik következő versenyre tartogatja. Ő sosem lehet hibás, ezt mér megtanultuk.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Motion_Blur #10177 üzenetére
Miféle 1,5-2 másodperccel lassabb technikáról kvartyogsz itten? Oli probált kamuzni néhány 1,5s-es különbségre hívatkozva. Hadd ne sülyedjek erre a szintre, és hadd ne kezdjem bekaikázni azokat a köröket, amikor Lajoska neve mellett jobb idő áll mint Vettelé mellett. Vagy esetleg kontrázzak rá azzal, hogy milyen béna az a Vettel, hogy Lajoska egy 2 másodpercel lassabb autóval temposabban körözget, azonos gumin, tisztán...
Az ilyen színvonalú vitázáshoz remek lehetőség van a sok f1-el foglalkozó magazinok fórumain. Itt azért tartsunk valami színvonalat..."Mennyivel nyújtott többet a hétvégén Webbo, mint Vettel?" - mondjuk, hogy a verseny után nem kezdte el szapulni a szerelőket, amiért gombost őelé teleportálták. Pedig tegyük hozzá nem ez az első alkalom, hogy kicsesztek vele. Vettel meg hónapokig hajtogatja hogy a hungaroringen Kimi ment neki, miközben őkelme nem akarta figyelembe venni, hogy a mellette lévő másik háromnak is be kell fordulni a következő kanyarban.
-
wildrain
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10188 üzenetére
Technikailag nyilván szükségszerű volt. Nem hiszem, hogy az FIA engedne két csapatot tök ugyanolyan névvel indulni.
(#10190) silver star: Az olasz bázis miatt nem kötelező olasz nevet adni a csapatnak.
Aztán ezzel részemről lezártam a témát.
-
hunnylander
őstag
Mclarenesek / autótechnika, sportautók iránt érdeklődők:
McLaren Automotive Press Conference – March 18 (perceken belül)
11:30-tól...
-
Oliverda
félisten
-
wildrain
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10181 üzenetére
És ha végigolvastad volna a korábbiakat is, akkor feltűnt volna, hogy gyakorlatilag ugyanezt már leírtam én is:
Egyszerűen a Red Bull ötletesnek tartotta ezt az elnevezést, hiszen így két csapatnak is ugyanazt a nevet adhatta, csak más-más nyelven. -
Pá
addikt
-
#27441408
törölt tag
Jó reggelt.
a McLaren Mercedes a motorokon kívül kap még bármi féle támogatást a mercitől, ? (motort ha jól tudom minimum még 5 évig)
-
proof88
addikt
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
wildrain #10180 üzenetére
Olvasd el mégegyszer mire válaszoltam, és akkor talán rájössz...
sz: Várj! Segítek:
#10127:Ebben a névadásról semmi nincs [...] Azt meg nem köti ki az FIA, hogy a csapat nemzete szerint kellene meghatározni a csapatnév nyelvét is.
#10129Gondolom azért lett olasz a csapat neve, hogy ne legyen két "Red Bull".
Capisci?
-
MPowerPH
félisten
válasz
proof88 #10172 üzenetére
Hidd el, kívülről ismerem Melbourne -i pályát, én is szimulátorozok... Hiába számolgatsz, csak akkor tudsz előzni, ha 2s -el gyorsabb vagy-vagy még akkor se. A célegyenes vége egy jó előzési pont lehet, de ahhoz piszok jól kell vended a rávezető kanyart. Utána jön az egyenes és a 2. jobbos kanyar. Itt még ki lehet fékezni, ha van akkora hülye, hogy szabadon hagyja a belső ívet. Ha nem, akkor külsőről kevés esély van. Utána jön a 3. szektor hosszú egyenese, ahol megint csak piszok nehéz, mert a következő jobbos nagyon szűk, és előtte a gyors bal-jobb kombinációban nehéz a másik mögött maradni, mivel a szélárnyék ilyenkor a legrosszabb. Így itt is az a helyzet áll fent, hogy ha belső íven védekezik, nincs előzés.(ritka, ha odakerül, ahhoz nem elég hosszú az egyenes.)
Ez akárhogyis számolom 3 előzési pont. -
Oliverda
félisten
válasz
Nowhereman #10173 üzenetére
Te írtál első tízet nem én. Ez a milyen mázli hogy az első 10-nek adnak pontot, és van Buemi meg elég sz@r szöveg így utólag.
Amúgy nem érdekel Vettel mert nem az volt a célom hogy vele összehasonlítsam. Ezt megtették és megteszik a csapatvezetők. Mindenesetre bármit is csinált tavaly mégis több pontot szerzett mint az ausztrál. Na meg kevesebb pilótának is tette tönkre a versenyét ügyes mozdulatokkal.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Nowhereman #10173 üzenetére
"Szépen el kell feledni, hogy előzni, párhuzamosan haladni egyáltalán nem tud."
Figy, a koala maci egész verseny alatt nem tudott megelőzni két, másfél mp-el lassabb technikát. Miről beszélünk? Mennyivel nyújtott többet a hétvégén Webbo, mint Vettel?
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #10162 üzenetére
1/ remek, akkor még a szélső érték se 2 másodperc, és ugye legalább átlagról illene beszélni. Mert így egy-egy körös példálózással szórni lehet bármi marhaságot két marékkal...
2/ milyen mázli, hogy már az első 10-nek adnak pontot, és van Buemi
3/ megnyugtatlak, nem is tudnál 3-at felsorolni. Annyiszor még eddig nem fordult elő."remek quali és versenytempót tud diktálni" - ennél több jót nem is lehet róla elmondani. Szépen el kell feledni, hogy előzni, párhuzamosan haladni egyáltalán nem tud. Nem kell senkivel összehasonlítani. Hogy tavaly 4x hajította ki önerőből magát a versenyből, amivel első lehetett volna, ha ezért is osztanának díjat. De őkelme tökéletes szezont futott, és csak a Renalult motor, a Red Bull startrendszere, Kimi Raikonen, és a többiek összeesküvésének hála nem lett világbajnok. Ha Webbo megmondóember, akkor Vettelt minek nevezzük.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Oliverda #10169 üzenetére
Figy, örök pesszimista vagyok ezekben a dolgokban, így csak pozitív hatás érhet.
Negatív kisugárzásom az óriási.
De majd akkor is meglátod.
Ausztráliában az lesz a legizgisebb esemény, hogy egy kenguru ugrál a kavicságyban, a pályabírók meg kergetik.
Itt meg is jegyzem, Melbournben nem lehet előzni, így érdemes lesz a kvalira gyúrni, és ott jó eredményt elérni. -
TESCO-Zsömle
titán
Jó, persze. Most csak hasamra ütöttem, és beírtam valamit... De anno a biztonságosság végett ment a teljesítmény-csökkentés különböző módokon. Mindenfélét szabályba foglaltak, csak azt nem, hogy "xyz-nél nem lehet nagyobb a teljesítmény." Kész. Ennyivel el lehetett volna intézni. Ehelyett volt a motorok anyagának rontása, méretének csökkentése, elektronikák eltávolítása, stb, stb...
Ha te akarsz a boltba venni egy liter tejet, nem kezdessz el bakochbázni az eladóval, hogy mit is szeretnél, ő meg egyszer majd odaadja, henem megmondod a frankót, és ott lesz a tej.
Én ezt nem tudtam az életben felfogni, hogy miért bonyolítják így túl... Elvégre ha egy testnek rögzítik a tömegét és az azt mozgató teljesítményt akkor már igen erősen röghöz kötötték az elérhető sebességet és a gyorsulást... Marad a kanyarsebesség, ami a tapadáson múlik, és a lassulás, ami meg a fékeken. Ennyi.
-
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
Nézd, ha a maFIAt és börnit tényleg érdekelné a dolog, akkor látszatdumálás helyett kibérelnék Zoran bácsi toyotáit, kölni mérnökeit és szerelőit, felvennének néhány vátóalergiás versenyzőt, pályát bérelnének, és ki is próbálnák a módosításokat mielőtt bevezetnék őket. De sajnos ez ugye pénzbe kerül, és nehéz lenne a csapatokra vagy a pályákra hárítani.
Tehát marad a vetítés. Idényre is lekurtíthatták volna a diffukat, mert hát a tank miatt úgy is teljesen újra kellett tervezni az autókat. De hát el tették jövőre. Akkor is tehessenek valamit az izgalmakért. Persze majd a csapatok megint újra tervezhetik az egész autót. Csak a költségcsökkentés jegyében.
Ugyan az megy, mint szinte mindenhol. A szarházi főnökök úgy tesznek mintha foglalkoznának a dolgokkal, miközben csak a lét nyúlják lefelé, a melósok a semmiért meggebednek, és az egyszerűbb lelkek még el is hiszik, hogy jövőre jobb lesz... -
JColee
őstag
Ezt ajánlom a kedves szakkomentátorok figyelmébe
"Button vonalzóval rajzolja a köröket..."
-
Oliverda
félisten
válasz
Nowhereman #10157 üzenetére
1. A verseny nagy részében (már ameddig nem döglődött Vettel motorja). Ha nézted folyamatosan a live timing-ot akkor láthattad, ha nem akkor itt meg tudod nézni és össze tudod hasonlítani. 1.5+ másodpercek meg voltak jó pár körben Vettel és a Mercedes-ek között.
2. Amennyiben a Vettel-es előzéseket nem számítjuk akkor szt hiszem kettőt. Barrichello-Bumei és Liuzzi-Buemi. Hamilton benézett párszor Rosberg mellé de a McLaren és a Mercedes GP között nem volt meg sajnos az 1+ másodperces különbség ami kellett volna a sikeres előzéshez.
3. Most ilyet hirtelen nem tudok, utána kellene nézni viszont ha még Vettel nem is jobb előzésben mint az ausztrál megmondóember, de legalább ő az esetek többségében remek quali és versenytempót tud diktálni. Nem csak akkor amikor éppen szépen süt le rá a nap, egy évben egyszer.
-
proof88
addikt
Tisztázzuk először is azt, hogy a mostani gumik több ideig bírják, mint tavaly, de szerintem nem is ez a fő gond... hanem hogy túlmelegszenek hamar. Szerintem nem az a gond, hogy ha valaki bevállalósabban megy, pl előzni szeretne, akkor túlmelegszik és emiatt hamarabb is elkopik (persze ha túlmelegszik, jobban is kopik de itt nem ez a gond)... hanem az, hogy túlmelegszik és emiatt veszít a tapadásából... szerintem itt sokadrangú probléma a kopás. Jobb lenne, ha kicsit szélesebb hőmérsékleti skálán maradna meg a gumi tapadása, vagy feljebb lenne kicsit az optimális hőmérsékleti tartomány.
Amúgy azt sem értem, hogy Wéber miért mondta azt, hogy azért kellett keskenyebbre venni az első gumikat, mert hátul a több benzin miatt nagyobb a súly és így jobb lesz a balansz... ez most egy dolog, de úgy tudom hogy alapból tavaly lett a probléma abból, hogy slickre váltás miatt elöl több lett a tapadás a gumik révén, mert a barázdák eltűnésével az első gumikon több tapadó felület lett pluszban, mint hátul, és már akkor kellett volna a keskenyítés elöl, de most már nagyon kellett a több üzemanyag miatt is. Mindenesetre az biztos, hogy 2009-ben több olyan kiforgást láttam, ami azt támasztotta alá, hogy elöl kicsit jobban tapadt az autó, mint 2008-ban. Jó persze hátul csökkent is a szárny által generált leszorítóerő, ha jól tudom és elöl ez nőtt, mert hátul lett keskenyebb, elöl szélesebb, de kis sebességeknél ez annyira csak nem szól bele, mégis kisebb sebességeknél láttam több kipörgést 2009-ben, mint 2008-ban, gondolom pont a slick gumi miatt.
-
JColee
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
"Nem ronthatja a mögötte haladó jármű menettulajdonságait!"
ez nem éppen mérhető adat
-
válasz
TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
Aerot nehéz korlátozni,hogy a mögötte haladót mennyire zavarja.Nehéz ezt mérni,megállapítani és szabályt felállítani.
Mindenképpen zavarni fogja,de minden elem másképp hat.Itt a legnagyobb probléma.Meg van egyszerűbb módja is,hogy jobb legyen az F1 -
Pá
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
LOL
Male:Az elmúlt 10 évben nagyjából 1 szinten volt az előzések száma, kár elemezgetni ezt az időszakot., az az ingadozás simán benne van a hibahatárban, meg amúgy sem érdemes elemzésre. Az érdekes rész a '96-ig tartó időszak, amikor meredeken zuhan a dolog, azt kéne vizsgálni, hogy ott mik történtek.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #10138 üzenetére
Lenne néhány kérdésem?
1/ A meki és a merci mikor volt 2 másodperccel lassabb a veresbikánál?
2/ Az első 10 mennyi előzést produkált, nem számítva a boxutcást, a rajtilökdösődőst, és a hibázóst?
3/ sorolj fel 3 alkalmat, amikor Vettel tiszta szituban tudott megelőzni egy 2 másodpercen belül lévő autót. -
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #10138 üzenetére
Lenne néhány kérdésem?
1/ A meki és a merci mikor volt 2 másodperccel lassabb a veresbikánál?
2/ Az első 10 mennyi előzést produkált, nem számítva a boxutcást, a rajtilökdösődőst, és a hibázóst?
3/ sorolj fel 3 alkalmat, amikor Vettel tiszta szituban tudott megelőzni egy 2 másodpercen belül lévő autót. -
Male
nagyúr
válasz
#70869248 #10144 üzenetére
Csak az utóbbi 10 év nagyobb zuhanásainál épp mi volt:
"2001 Traction control permitted. Use of beryllium alloys in chassis or engine construction banned"
Leesett az előzések száma... aztán elkezdett emelkedni, majd:"2004 Engines must last 1 race weekend."
Ismét csökken az előzések száma..."2005 Engines must last 2 race weekends. Tyre changes restricted. "
További 30%-kal csökken az előzések száma..."2009 Only 8 engines per car permitted for the whole season."
Újabb nagy csökkenés......bonyolult ám kihozni ebből, hogy ahogy tolják megbízhatósági versennyé az F1-et, úgy zuhan az előzések száma...
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Nowhereman #10152 üzenetére
Nem lenne egyszerűbb azt szabályba foglalni, hogy milyen hatást fejthet ki az adott eleme az autónak, mintsem ez a hátulról mellde trükközés?
FIA megmondja, hogy nem 40, hanem 25cm-es a szárny, hát csinálnak 25cm-re olyan leszorítóerőt, hogy a mögöttehaladó felrobban a melegtől... Mennyivel egyszerűbb lenne leírni, hogy "Nem ronthatja a mögötte haladó jármű menettulajdonságait!". És kész. Innentől a csapatokra van hárítva a dolog, hogy olyat csináljanak, ami a többieket nem zavarja...
Motorok dettó! Nem méretet, meg fordulatszámot csökkenteni... "Maximális sebesség 320km/h, maximális teljesítmélny 600kW... El vn intézve. Konkrét, mérhető adatok, és egyenes beszéd. Ennél jobb módja nincs a sebesség csökkentésének.
-
Nowhereman
őstag
válasz
hunnylander #10136 üzenetére
Nem tudom, de Webber valahogy nem egy gumikímélően közlekedett, mégse fogyott el a gumi. Viszont rendre túlmelegedett a gumi.
Az aeroval sokat foglalkoznak, de csak leszorítóerő szintjén. Csak ugye ha egy kör alatt elmelegszik a gumi, és elolvad a fék, akkor már kenheti is a hajára a leszorítóerőt.
-
P00By
nagyúr
válasz
dangerzone #10149 üzenetére
Kik azok "jó pár százan"? Annyira nem hat meg az F1-en kívüli személyek véleménye, a jelenlegi mezőnyben pedig nincs csak 24 pilóta.
Azért is belefolyok!
-
Oliverda
félisten
válasz
dangerzone #10149 üzenetére
Azokról beszélsz akik elalszanak néha a futamokon és ha azt mondják nekik, hogy Montreal akkor nem tudják hogy egy gyors vagy lassú pályáról van-e szó? Na ezeknek a véleménye számomra fabatkát sem ér. Aktív több éves tapasztalattal rendelkező F1-es csapatfőnökök és Ecclestone véleményére én többet adok.
De hogy az emberi ostobaságra mutassak egy aktuális példát. IQ teszt:
Mindez egy verseny után úgy, hogy kapásból tudnám mondani az elmúlt évekből az ennél unalmasabb versenyeket. Ennyit erről.
-
Oliverda
félisten
válasz
dangerzone #10147 üzenetére
Ezeket már elolvastam kiscsillag. Mit kellene hogy lássak? Hol van ezekben az általad említett több száz ember aki egyöntetűen ugyanazt állítja? Gyanítom hogy ez csak a lángoló koponya egyik téveszméje lesz.
A Link gomb amúgy csodákra képes.
-
dangerzone
addikt
-
#70869248
törölt tag
Amennyiben valaki szeretne ezen kicsit szöszölni:
F1/előzések 1983-2010 -
P00By
nagyúr
válasz
hunnylander #10140 üzenetére
Acél féktárcsát megnéznék Szingapúrba teli tankal
Jó, gondolom nőne a féktáv egy pöppet -
#70869248
törölt tag
válasz
hunnylander #10140 üzenetére
Jaja, azt olvastam..igazából most annak nem néztem még utána hogy kivel. Rossiter volt szóba hozva, meg mostanában Sato.
...bár most hogy ütközött...Az acél féktárcsákkal kicsit izé vagyok, már akkor is az voltam amikor behozták a MotoGp-be, de végül is rosszabb nem lesz
-
P00By
nagyúr
Jövőre már nem lesznek többfedeles difik és ráadásuk kisebbek is lesznek.
Ez már tényAz idei éven tényleg csak a gumin meg a kiállással lehetne megváltoztatni.
Szvsz nem fog változni semmi... -
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #10139 üzenetére
Olvastad már, hogy pont a linkelt képen látható KV Racing versenyezni fog a Lotus (márka) számára? [link]
És igazad van. Elég lehet az überdiffúzorok kivágása plusz a gumikkal, fékutakkal is lehetne pluszban javítani a show-t már jövőre is. Mert pl. új abroncsszállító lesz és az acél féktárcsák előírása sem lenne sem költséges sem hosszú átfutási időt igényló dolog. Ezt még megfejelném a pályákon található legvalószínűbb előzési pontok mesterséges felgumizásával és ennyi bőven elég lehet.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Nowhereman #10128 üzenetére
Nincs már olyan sok elektromos kütyü...ez jó.
Már tavaly is nyilatkozott olyant Heidfeld hogy a diffúzor vágja haza az egészet...leszabályozták a hátsó szárnyat->jó ronda lett, de a célját nem éri el mert a diffúzorról lelépő levegő zavarja meg a hátulról érkezőt...
Tehát ki kell vágni a fenébe ezekkel a méretekkel....diffúzor már ezer éve létezik a technikai sportban, és soha, soha nem szólt bele ilyen mértékben....
itt van pl. a 2010-s IndyCar megoldása...nulla túlnyúlás, nulla csatornák...és
akár két sorban is vonatoznak mint malac körökön keresztül.Az összes csak utána következzen, elég nagy hülyeség volt bent hagyni, most meg majd mindenféle tűzoltó megoldással semlegesíteni.
...semmi flancos diffúzor, jó volt egyszer-egynek, de most komolyan ha az IRL-ben ezzel kűzdöttek volna hogy nem tudnak egymás mögött menni, hát nézhetetlen lenne az egész Indy500 mondjuk..mindenki lecsúszkál, meg lemarad??!...mi ez a répaság már vazz nem? -
Oliverda
félisten
válasz
dangerzone #10135 üzenetére
Kik azok "jó pár százan"? Annyira nem hat meg az F1-en kívüli személyek véleménye, a jelenlegi mezőnyben pedig nincs csak 24 pilóta.
Webber-nek inkább el kéne mennie egy kicsit GP2-be hátha megtanulj,a hogy hogyan kell előzni ahelyett hogy a bizonyítványát magyarázza. Elég nagy szégyen hogy egy majd 2 másodperccel gyorsabb autóval sem tudta megelőzni az előtte haladókat. Rém gyengén teljesített egész hétvégén ahhoz képest hogy Vettel mit művelt. A csapatnak is feltűnt:
A Red Bull többet várt Webbertől
Más pilótától nem olvastam ilyen egyértelmű nyilatkozatot.
-
hunnylander
őstag
Nagyon védi a szakmáját, érthetően a jövőben is aerodinamikai szakemberként akar dolgozni az F1-ben és nem csökkentett aeroval. Csak részben van igaza. Minden területnek kell áldoznia a megoldásért, ő mindent ráken a gumikra meg a kevés vezetői hibára.
Amiben igaza van; a fékutak tényleg nagyon rövidek, sokan követelik a közúti közlekedésre releváns féktárcsákat egy hosszabb, előzéshez kedvezőbb fékútért plusz az F1-es fejlesztések közútra hasznosíthatóságáért. Ezt támogatom én is, acél féktárcsákat az F1-be!
A másik, ami Bahreinben is probléma, hogy csak egy szűk íven kivételesen jó a tapadás. Olyan előzési pontok kellenének, ahol akár meg mesterségesen is felgumiznák a felületet, hogy egy széles sávban legyen terület az előzni próbálónak is elegendő tapadást találni.
Szerintem egy csomó területen sok kicsi sokra megy módon van a hiba, tehát ha több területen javítanának, az aero szakembereknek is csak egy minimális aero nyirbálást kéne elszenvedniük, ami már jövőre is megvalósulhat a diffúzorok 'visszavágásával'.
-
hunnylander
őstag
válasz
Nowhereman #10128 üzenetére
Ez nem igaz. A gumik csak akkor megfelelőek az egy kiállásos taktikára, ha kímélik őket. Egy hosszú pályán kvalikörön már egy kör előtt is túlmelegednek. Ugyanígy, ha a pilóta előzni próbál. Az egy kiállás csak türelmes visszafogott tempónál működik, ezért a pilóták ezt kötelesek is megcsinálni. Ha komolyan elkezdenének harcolni vele, már nem lenne elég az abroncs a tervezett etapra a tervezett tempóhoz.
Nincsen már vezetést segítő elektronika az autókban.
Előzni azért nehéz, mert az autók nagyon aero-érzékenyek, mert az F1 elsődlegesen és még mindig aerodinamikára kihegyezett technikai sport. A többszintes diffúzor koncepcióval pedig brutálisan kihegyezték az érzékenységüket. Ezek az autók csak akkor gyorsak, ha nincs közvetlenül előttük egy másik. Tehát javarészt csak utolérni tudják a lassabbakat, előzni már ritkán.
-
Pá
addikt
Egy rakás haszontalan tény, akiket érdekelnek a statisztikák.
-
Pá
addikt
Érdekes írás az előzés könnyítése témában
Csak angolosoknak. -
Oliverda
félisten
válasz
Iron Funeral #10120 üzenetére
Nem csak Domenicali van ezen a véleményen hanem még jó páran. Szvsz teljesen igaza van. Ostobaság egy verseny alapján ítélkezni. Persze azon lehet és érdemes is elgondolkozniuk, hogy kisebb módosításokkal hogyan lehet még többet kihozni a jelenlegi helyzetből.
Amúgy valamiféle egyen diffúzor és egy sokkal szűkebb keretek közé beszabályzott hátsó szárny talán nem lenne hülyeség.
-
Nowhereman
őstag
válasz
hunnylander #10121 üzenetére
A gumik most is bírták, azzal nem volt gond. Amiatt nem kéne több csere. Épp amiatt sír a sok "szakértő", hogy túl jól bírják. Azért akarnak több cserét, mert épp a boxban történt a több helycsere, mint az aszfalton...
A szakértők meg az elmúlt 15 évben csak égetik magukat az "izgalmasabbá tétel"-lel. Csináltak mindent - meg annak az ellenkezőjét is. Lövésük sincs. Mansellnek inkább igaza van azzal, hogy ki kéne hajítani a sok elektrokütyüt az autókból, hogy ne legyen dedó egy versenyt hibamentesen végigtolni.
-
wildrain
addikt
válasz
barnam_ #10122 üzenetére
Ebben a névadásról semmi nincs, csak a dolgozók jövőjéről gondoskodott Stoddart. Azt meg nem köti ki az FIA, hogy a csapat nemzete szerint kellene meghatározni a csapatnév nyelvét is. Így pl. nem lehetne Renault F1 Team, vagy Mercedes GP sem, hiszen ezek nem francia vagy német nyelvűek.
-
venember83
nagyúr
válasz
hunnylander #10125 üzenetére
Akkor meg egyenszárnyak legyenek inkább, mint a jelenlegi lefojtott motorok. Nem lesz a legszebb, de ha nincs más kiút...
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #10123 üzenetére
A dupla diffúzor nem volt benne a koncepcióban, és akkor még a tankolás betiltása se a kötelező egy kiállással. Sőt az állóképes akár egy teljes futamot kibíró Bridgestone abroncsok se. Az OWG csak abban vétett hibát, hogy túl keveset nyirbált (relatíve; a csapatok túl jó munkát végeztek azóta de elsődlegesen egy kiskapu diffúzorral), de a nézők emiatt is köpködtek, hogy eltűntek azok a 'gyönyőrű' segédszárnyak, meg vicc korlátozott lett a hátsó szárny.
Tavaly pl. Interlagosban tudtak előzni?
Kérlek szépen, ahhoz amit a szurkolók elvárnak, még viccebb szárnyak kellenek majd, ami miatt lesz sírás bőven.
-
#95904256
törölt tag
válasz
hunnylander #10121 üzenetére
Túl sok értelme a két kötelező cserének sem lenne, ha egyszer a gumik kibírják az egész versenyt is. Minden csapat a többeikhez igazítaná a kerékcserét. Nincs benne az a kockázat, amit a használt gumik egy-két körrel tovább használata jelentett régebben.
-
venember83
nagyúr
válasz
hunnylander #10121 üzenetére
Elvileg 1-2 éve valami, szakemberekből álló bizottság találta ki ezeket a szabályokat is a több előzés érdekében. Nem tudom, miért kellene bízni abban, hogy egy másik bizottság majd 2012-2013-ra jobb döntéseket hozna. Radikális változtatás híján ugyanolyan unalmas marad az F1.
Mondjuk most szívesen nézem, mert öröm elől látni a Ferrarit, de semleges drukkereknek tuti nem valami nagy élmény.
-
válasz
wildrain #10119 üzenetére
Jól emlékeztem, bár nem tudom mennyire hiteles az információ.
Owner Paul Stoddart claimed to have had 41 approaches to buy the team, but preferred to sell it to someone who could 'take it further' than he could and who would maintain it in its traditional base in Italy. Included in the terms of the deal with Red Bull was the clause that the team must keep its headquarters in Faenza, Italy until at least the 2007 season. Forrás -
hunnylander
őstag
válasz
Nowhereman #10113 üzenetére
Az idei évről van szó; csak a kötelező két kiállás van meg, mint lehetőség. Idén már nem kaphat az F1 új aero-mechanikai tapadás arányt, még jövőre se nagyon.
A kötelező két kiállás pedig azért jobb, mint az egy, mert akkor nem kell kímélniük, hanem akár egy kulcsfontosságú előzésre beáldozhatnak egy komplett szettet. Gyorsabban kivehetik a teljesítményt az abroncsokból, többet küzdhetnek vele és a tempót is növelhetnék. Ennyi. Nem értem mire fel a köpködés a kötelező két kiállásra.
Új aeroszabályokat megy valamikor 2012-2013-ra várhatunk, aminek már van komoly vázlat dokumentuma, és a szakemberek nagyon jól tudják, hogy mi a probléma gyökere, csakhogy a szabályalkotásnak, autóépítésnek több éves átfutási ideje van.
-
Iron Funeral
őstag
-
wildrain
addikt
-
Oliverda
félisten
válasz
MPowerPH #10114 üzenetére
Stefano Domenicali (a Ferrari csapatfőnöke):
"Szerintem várjunk még egy kicsit, mielőtt elhamarkodottan véleményt alkotnánk. Csak várjuk meg, hogyan alakulnak a dolgok a többi versenyen. Talán más pályákon, más körülmények között, teljesen másképpen alakulnak majd a dolgok, ezért én csak néhány verseny múlva szeretnék állást foglalni a kérdésben. Akkor már látni fogjuk, hogy vajon tényleg ez a valós helyzet vagy sem." (Autosport)Bernie Ecclestone (az F1 kereskedelmi jogtulajdonosa):
"Csak semmi pánik, nincs válságban az F1. Úgy vélem, semmit sem tudunk tenni rögtön ebben a pillanatban, úgyhogy nem szabad kapkodva változtatásokat eszközölnünk. Majd a négy Európán kívüli verseny, azaz a Kínai Nagydíj után visszatérünk erre a problémára, ha egyáltalán még akkor is lesz ilyen probléma.""Az első verseny az új szabályok bevezetése után mindig is egy tanulókör volt az összes csapat számára. Most, az első verseny után viszont már tudják, hogy még fejlődhetnek, és mostantól kicsit elvakultabban, több akciót vállalva nyomhatják."
Ezekre gondolsz?
-
MPowerPH
félisten
Biztos már volt, de ez csak alátámasztja amit mondtam. Úgy látszik, őket is nagyon zavarta a dolog.
-
Nowhereman
őstag
válasz
hunnylander #10111 üzenetére
Annyiban van igaza börninek, hogy semmi értelme lenne minden verseny után módosítani a szabályokat. Az meg egyenesen gyengeelméjűség, hogy a kötelező 2-3-4-5-6 kerékcserével több lesz az adok kapok a pályán.
Lenne már egy kérdésem a szakértőkhöz? Hogy akarnak előzést, amikor követni sem lehet 1-2 körnél tovább? A nagy 80-as években simán 10-20 körön keresztül ment a 5-ös szerelvényekben való autózás is, az adok-kapok mellett.
Nem kéne megengedni a fékhűtőnyílások automatikus szabályozását? Mert ugye ha egyedül szaladáshoz tervezik, akkor célkövetőben túlmelegszik, ha követőre van hangolva. Persze volt valami kretén, aki a lassítás címszó alatt kitiltotta...
A gumikkal sem az a baj, hogy túl strapabírók, hanem hogy könnyen túlmelegednek, akárcsak a fékek. Olyan abroncsok kellenek amelyek bírják a vonatozást is. Aztán meg lehet nyugodtan a sunyiba küldeni az idétlen kötelező gumicserét...Aesir, Male: légszűrőt pucoltatok már? Mert nem a kvarcszemcsék mennek át a gyengébb szűrőn, hanem a rájuk tapadó finom por. Én sajnos elég sok rossz légszűrő miatt dohogós motort hallottam már.
-
wildrain
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10109 üzenetére
Nem edzője, hanem menedzsere nincs Vettelnek.
-
hunnylander
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10109 üzenetére
A 'fizioterapeuta' nem csak vagy nem szükségszerűen személyi edzőt takarhat (a rajtrácson inkább 'vízhordó', aki bekavarta az italait stb.). A tavalyi hírek szerint Vettelt 'fizioterápia' téren Dr. Aki Hintsa, a McLaren orvosa segíti.
-
attisx
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10109 üzenetére
Én úgy tudom Chandhok-nak sincs. Szóval már csak 22.
-
madstunt
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10102 üzenetére
azért is van szvsz olasznak jegyezve mert átvették a minardi felvásárlása után a faenzaiak központját,dolgozóit stb...
-
Male
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #10106 üzenetére
Hű... már nem nagyon gondolkozom... miért 23?
Szerintem azok régen is csak a táblát tartották... bááár... a fene tudja, lehet
-
Male
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #10102 üzenetére
Az 24 ember összesen... és gondolom a többi felesleget is kiszórják, csak azért nem sírnak ilyen hangosan. Ráadásul nincsenek kitiltva, csak ha oda akarják vinni, akkor a csapatok számára biztosított létszámból kell megoldani...
-
7Heads Drago
veterán
válasz
hunnylander #10103 üzenetére
-
hunnylander
őstag
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
#27441408 #10095 üzenetére
A Scuderia Toro Rosso a Red Bull Istálló olasz átirata. A csapat olasznak van bejegyezve, így az olasz himnusz zeng, ha nyernek. Tudtommal a csapat megalapítása óta Ferrari motorokat használ.
(#10101) Male: De ha belegondolsz, hány málészájú b*ssza a rezet a pályán v. a környékén, nem hiszem, hogy pont az a pilótánként 1 ember lenne ott útban...
-
Male
nagyúr
válasz
7Heads Drago #10099 üzenetére
Tiszta ovi... "Ha anyuci nem kísérhet be a terembe, akkor nem is megyek ma!".
silver star: Legalább egy szót már megtanultál olaszul
Aktív témák
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Formula-1
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óvodások homokozója
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Elektromos autók - motorok
- Videó stream letöltése
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- Új HP 16 Elitebook 865 G10 WUXGA IPS Ryzen5 Pro 7540U 4.9Ghz 16GB 1TB Radeon 740M Win11 Pro Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- PlayStation Network (PSN) ajándékkártyák, feltöltőkártyák áron alul!
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3294
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest