- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bambano: Bambanő háza tája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Hirdetés
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
Nekem tetszik, bár az alappal sincs bajom.
-
Oliverda
félisten
Button: 1:18.871
-
#70869248
törölt tag
..hát felszállni csupa negatív dolog miatt nem száltam fel, nincs is értelme mást mondanom brutál jó lett volna elmenni.
De egyszer cipeltem a hátamon másfél millió államadóságot egy ideig, az az alatt eltellt éjszakák megtanítottak arra hogy ne őszüljek azon hogy mi volt.
A lényeg hogy mi lesz most, az meg még bárhogy alakulhatMint ahogy Kimi a rally-ban, MS az F1-ben, Ben Spies a MotoGp-ben, Michelisz Norbi a WTCC-ben, a 3 Mansell a Le Mans series P1-ben, vagy nyerhet Sato Indy500-t is..
Egyébként Fisichella-t már nevezték Alesi-vel együtt egy Ferrari 430-l Le Mans-ra.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8285 üzenetére
Igen az a mondat, a felső mondat amire kiakadtam viszont nem...mert nem ugyanazt jelentik..ez szóban tényleg nem lenne mert már mindkettőnk a földön fetrengene..a röhögéstől szvsz.
Remélem nem csak negatív dolgok miatt nem szálltál fel, hanem pozitívak is szerepet játszottak jelenlegi maradásodban.
-
#70869248
törölt tag
Te jó ég vz, igen, de nem??!
Ez már az a szint ami szóban már egyszerűen elő sem fordulhatna.Mosley bábuknál felejtsd el, ahhoz képest hogy már 2 napja egy újzélandi kempingben kellene az átállással foglalkoznom/regenerálódnom, és én a repjegyem dacára mégis itthon vagyok..egy Mosley dolog nem ügy hidd el
-
Peat;)
veterán
[link] no már keménykednek, most idén visszasüllyednek, aztán 2011-ben a Schumi és Brawn Ltd. behúzza mindkét vb-t
-
P00By
nagyúr
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8264 üzenetére
A mózlis feltételes mondatomra kijelentést írtál, az én véleményemként beállítva, leírtad. Buktad. Ott van.
"Azaz szted ha Mosley nem csinál semmit akkor előfordulhatott volna egy olyan helyzet hogy jelenleg nincs F1." Igen. De nem ezt írtad ott, ne ferdítgess ennyire mert elgörbül a tér körülöttünk, aztán tényleg nem lesz f1. Ez már szánalmas, ha ennyire nyilvánvaló elírást/tévedést/szándékosságot nem ismersz el akkor végre béke telepszik kettőnkre, mert hiába nem irkálok."Vannak dolgok amin egyszerűen nem tudsz változtatni, hiába nem veszel róla tudomást."
Közös gondolat és vélemény a másikról, szóval te ezzel nyitottad az előbb én ezzel zárom
Üdv, és még mindig: jó f1 drukkolást, remélem megy és nem mózlibábúkat szúrkálsz egész évben. (főleg hogy azt élvezné)
-
-Mike-
addikt
válasz
Motion_Blur #8278 üzenetére
Sikánt használják, az utolsó előtti jobbost csak a motorosok.
[link] 44. mptől
-
Motion_Blur
félisten
Tudna valaki infot adni arról, hogy pontosan melyik nyomvonalon tesztelnek Jerezben? Az utolsó kanyar előtt van két padlógázos jobbos. A második mellett van egy 'opciós sikán', ami elvileg '97-ben a pálya része volt.
-
P00By
nagyúr
-
#70869248
törölt tag
válasz
hunnylander #8272 üzenetére
köszi, hááát én tökre kételkedem, de bukjak be vele..mert nem szeretném ha hátrányban lennének.
Arról tudsz valamit hogy az érkező csapatok által igazolt 'régi' versenyzők szuperliszensz árai módosultak?
Ahogy nézem a Lotus Trulli és Kova' versenyzői engedélyéért olyan 190 000 dollárt kell fizessen az FIA-nak.
(..alapdíj+elöző évben megszerzett pontok×2100 euro) -
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #8270 üzenetére
Senkitől sincs 70 körös. A Ferrari csinált egy 50 körös vagy ekörülit. Ennél hosszabbra nem emlékszek senkitől. De a fogyasztást ebből nem lehet kitalálni.
Kovalainen azt mondta a Cosworthről, hogy közel olyan erős és 'vezethető', mint a Mercedes. Csakhogy amivel a cosworth-ösök tesztelnek, az még nem a végleges motorspecifikáció, még javulhat. A Cosworth saját elmondása szerint a fogyasztásban is ugyanolyan jók lesznek, mint az átlag.
-
shteer
titán
Jó körök gyors egymásutánban: Button 1:21.435, Webber 1:21.786, Alonso 1:21.864.
felszáradt a pálya, előkerültek a slickek, melegszik az aszfalt
a "duplanapos" pilóták most előnybe kerültek -
#70869248
törölt tag
válasz
hunnylander #8269 üzenetére
van valahol összefüggő 70 körös futás a Williams-től (vagy más Cosworth-s csapattól)?
A fogyasztás/teljesítmény érdekelne, eddig amiket láttam ott nem volt egyértelmű sajnos. -
hunnylander
őstag
-
JJános
addikt
Jerez. Sumi vezet.
1. Germany Michael Schumacher Mercedes GP W01 1:26.701 12
2. Australia Mark Webber Red Bull Racing RB6 1:26.727 +0.026 18
3. Spain Fernando Alonso Ferrari F60 1:26.759 +0.058 11
4. Jenson Button McLaren MP4-25 1:27.461 +0.760 8
5. Spain Jaime Alguersuari Toro Rosso STR5 1:29.988 +3.287 12
6. Poland Robert Kubica Renault R30 1:33.569 +6.868 3 -
#70869248
törölt tag
Vannak dolgok amin egyszerűen nem tudsz változtatni, hiába nem veszel róla tudomást.
pl. a 2009-s autóknak köze sem lehetett a 2008-s kocsikhoz, tök kicsi hátsó szárny, tök batár első szárny, semmi kiegészítőelem..stb. Ne mond hogy nem merült fel benned.
DE
A kiscsapatok, mint a Force India lényegesen kevesebb pénzt költöttek, ők vásárolják a motort és a váltót..és ők harmadáron jutottak hozzá 2009-ben mint 2008-ban.
"10 millió dollárért elérhetővé teszik a független csapatoknak. A Williams vagy a Force India most ennek háromszorosát fizeti az erőforrásokért.
..nyílván ha nincsenek évközi tesztek akkor ezek költsége sincs...nyílván jobban jártak.
De számszerűen:
2008: Force India 122 millió dollár.
2009: vegyél le belöle 20 millát a motor árainak csökkentése miatt, meg valamennyit a váltó árának csökkentése miatt, meg valamennyit az évközi tesztelések megszünése miatt (szállítás/gumi/üzemanyag..stb)
Add hozzá hogy 2009-ben a Force India szerzett pontot (minden csapatnak volt pontja), és így mentesült a versenyekre való szállítási költségek egy részétől (2008-ban pont nélkül volt).
A piszok alsó hangon vegyél le csak a 122 millából 40 millát.
az már 30%Elmondom te mit te látsz... a teljesen új autók építését 2008-ról 2009-re, a KERS-be ölt milliók (Ferrari-McLaren-Renault-Williams), és az emeletes diffúzorok tervezése-újratervezése (McLaren-Ferrari-Renault-Red Bull..)
..és miért nem emelte meg az FIA az alsó súlyhatárt, miért cseszte el 'véletlenül' az első gumik szélességét, miért nem körvonalazott a diffúzor szabály akkor amikor 30%-l csökkentik a aero-t??Aztán:
"..Most hogy az autógyárak nagy része új versenysorozatot alap...jah akarom mondani elkotródtak beégve.."
..én ezért a mondatért kezdtem el írni, mert fogalmad sincs mennyire volt valós törekvés az új sorozat alapítása, és mennyire volt eszköz.
(..ahogy pl. anno mikor a FOCA (Mosley, Bernie..stb) megtámadták az akkori felügyelő szervet a FISA-t, még egy F1-n kivüli F1-s futamot is rendeztek dél-afrikában)
Mégis fontosnak tartottad belefűzni a gúnyt.
..és akkor nekem jössz azzal hogy stílus, meg nincs a fórumon helye, mert rosszul értelmezem azt hogy:
"Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1"Azaz szted ha Mosley nem csinál semmit akkor előfordulhatott volna egy olyan helyzet hogy jelenleg nincs F1.
..Ezt én nem is akarom helyetted magyarázni, mert ez már megint felesleges körök futása, nem tudom elképzelni hogy lehetne ez akárcsak semleges vélemény is Mosley-ról.Mindegy, a linkeket szivesen bár ha el is olvasod már jóval előbbre tartanánk (már ha fontos persze)
-
Pá
addikt
válasz
venember83 #8261 üzenetére
Csaknem rosszul keltél? Feküdj még vissza egy picit!
-
Pá
addikt
Ezmegmi?
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8233 üzenetére
Kissé összemosod a különböző szervek költségvetéseit, kevered a szezont a fazonnal, a pénzügyi dolgoknál nem mindegy kik a szereplők, ehhez nem kell gazdasági tudás. A logisztika az egyetlen valós érved ebből a sok sorból amely hat a csapatok költségvetésére és mint plusz, rajtuk kívűl álló tényező (FIA ámokfutás negatív externáliája), de annak növekedési mértéke sem kiugró annyira mint te beállítod, ugyanis te magad írtad: 8 helyett 11.
CSAPAT költségvetésről beszélünk, mert én az ő felelősségükről beszéltem, miszerint a csapatok költségvetése (most írjam le mit jelent?) érdemben nem változott. Csökkent a ráfordítások egy része? Igen, pl motorok. Nőttek olyan ráfordítások amik egy az egyben kiütötték a csökkentő tényezőket? Igen. A számok ezt mutatják, tetszik vagy sem. Ezek a megnövekedett tényezők=logisztika kiadások növekedésével, amit le kellett nyelniük a csapatoknak? Nem úgy néz ki. Ennyi a lényeg az egészben."Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1" szerinted = "gondolom annak tartod, ha nélküle szted már megszünt volna az F1"
szerintem kimaradt egy lehet szócska a mondatodból, a megszűnt elől. Mert így eléggé mást jelent.
Biztosan kell ez a stílus? Szerintem nem.
a5:
"Az átlagos éves költségvetésük (CSAPAT/ISTÁLLÓ) 303 millió dollárról 272 millióra csökkent, nem utolsósorban azért, mert néhány tekintélyes szponzoruk - például a Baugur, a Credit Suisse, a Dell és az ING - kiszállt, amivel a támogatók által a sportba fektetett teljes összeg 896 millió dollárról 820 millióra esett." A 303 dodó máris korrigálható a szponzorpénz csökkenésével, így még kisebb az esés. Mindezt úgy hogy gazdasági válság ment le tavaly bakker. Úgy, hogy kiment a Honda és egy visszafogott költekezésű Brawn lett belőle."A visszaesés nagyobb része azonban annak tudható be, hogy jelentősen (durván 30 százalékkal) romlott az autógyártók költekezési hajlandósága" Abszolút igaz. Kiszállt a Honda és a jövő évi fejlesztés sem került már annyiba a BMW és a Toyota esetében sem. Magyarul a megmaradt csapatoknál a fenti bekezdés tetszik vagy sem igaz. Kers, logisztika, dupladiffuzor ki tudja mi, a hajlandóság hiánya is.
Az összes linkelésedet köszönöm, átfutottam, érdekesek kétség kívül.
-
Motion_Blur
félisten
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #8249 üzenetére
-
-Mike-
addikt
-
Ricardo
titán
válasz
Motion_Blur #8249 üzenetére
Rockynak bejött
-
Motion_Blur
félisten
Kova így edzett a szervó nélküli Lotus-ra
-
attisx
addikt
válasz
puttputt #8240 üzenetére
Egy idő után meg is lehet unni a Currywurst mit Pommes menüt...
-
attisx
addikt
15:15 - A Red Bull twitteres bejegyzése szerint ma a csapatnál ebédelt egy "idősebb német versenyző", aki "hatnál több világbajnoki címet" nyert. Az illető néhány napja a Ferrari motorhome-jában falatozott, így a Mercedes GP séfje lassan elkezdhet gondolkodni, hogy valamit rosszul csinál.
LOL.
-
puttputt
őstag
-
#70869248
törölt tag
válasz
Motion_Blur #8234 üzenetére
jaja, ott más járt a fejembe, sajna már nem tudom szerkeszteni. kösz.
-
#70869248
törölt tag
A költségek csökkentek, hogy miért?
2009:
-csapatonként 10 milla dollárért vásárolható összesen 20db. (8+8 versenyre+4 tesztre) 3 hétvégés motorok, 4 hétvégés váltók.
-idény közben tilos tesztelni.
-utazó személyzet létszámának csökkentése.
-szélcsatornák korlátozása (60%-s arány mellett 50m/s)Ja hogy közben slick gumi, KERS (a maga kb. 50millájával csak a szezonkezdetig(!)).
költségvetési sapka:
A Honda vezérkara által felvetett javaslat széles körű egyetértésre talált a csapatfőnökök pénteki ülésén, és Max Mosley, az FIA elnöke is melléállt. A sapka konkrét mértékét illetően ellentmondó adatok szivárogtak ki: egyes jelentések 80 millió dollárt emlegetnek, más, reálisabbnak tűnő források 120-150 millió dollárról írnak.
vagy, szintén a Honda-tól:
-Ha az erőforrások számát szezononként negyvenben vagy ötvenben maximálnánk, amelyeket a csapatok szabadon használhatnának tesztelésre és versenyzésre, az természetszerűleg hosszabb élettartamú motorokhoz vezetne, és ellenőrizni is könnyű lenne"..Szafnauer hozzátette: ha egy istálló a szezon hajrájában túllépné a limitet, használhatna extra egységeket, ám ezért súlyos büntetés (rajtrács végére száműzés vagy a pontszerzésből való kizárás) járna. A jelenlegi motorszabályokon azonban többet nem változtatna, mivel mindenféle módosítás újabb összegeket emésztene fel.Idénre még alacsonyabb áron lettek értékesítve a motorok és a váltók, és még több hétvégét kell kibírniuk..
---------------
A sok duma, amiről azt hitted felesleges, az pont arról szólt hogy milyen külső körülmények drágítják az F1-t, az érdekcsoport bevétele nőt..az új pályák 40-50 millákat fizetnek (Abu Dhabi pl), de a csapatok logisztikai költsége senkit nem érdekel.A magyar költségvetés tavaly 18.22 millió dollárt fizetett ki a FOM-nak jogdíj címén. Az összeg évente tíz százalékkal növekszik, vagyis az idén 20.04 millió dollárba kerül nekünk a Forma-1 (dollár:forint árf.módosít)
Idén:
19 futam lesz, és ebből 8 lesz európai(!)
kerek 10 évvel ezelőtt:
17 futam volt, és ebből 11 volt európai."Az F-1 terjeszkedése Ázsia és az Öböl-országok felé pont olyan, mint amikor az NHL Nashville-ben próbált hokicsapatot létrehozni" - mutatott rá Legault. - "Montrealban péntekenként több néző volt, mint sok nagydíjon vasárnap. És azok a nézők nem kivezényelt katonák voltak civil ruhában, mint néhány országban, amit nem nevezek meg!"
------------------
és végül:Ezt írtad Mosley kapcsán:
Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1
Szal nem vágom miért lenne etikátlan nekem ezt a véleményed az -F1 jóakarójaként- látnom, gondolom annak tartod, ha nélküle szted már megszünt volna az F1.Az F1 pénzembereinek sosem lesz jó ha a csapatok egységesek,..akkor jelentenek fenyegetést és harcolnak ki, pl: kicsivel nagyobb részesedést a pénzekből (2006).
Az már a személyes véleményem hogy ezért volt sok vitásan értelmezhető, és már-már óvodás szinten kezelt szabály, ...ezért kellenek az új csapatok a sokkal kisebb hatalmukkal, és a könyebb megoszthatóságukkal.
Ezért örülök hogy már Todt az elnök, és hogy ő is csak 1 évre. -
Oliverda
félisten
Sajtó: Villeneuve megegyezett a Stefan GP-vel
Úgy látom hogy még a 27es rajtszám is könnyen befigyelhet így neki.
-
Motion_Blur
félisten
A mai napnak se lesz sok értelme Jerezben..
10:42 - Hamilton extrém esőgumikon köröz a McLarennel, az utóbbi négy időeredménye: 1:39.361, 1:38.020, 1:38.9, 1:37.5. Az aszfalt csupán 11 fokos. Még a sajtószobában is elment az áram...
10:35 - Nagyon esik, már legalább 2 mm-nyi víz áll a pályán. Barrichello azonnal visszamenekült a szerelőihez, most Hamilton próbálkozik.
-
Oliverda
félisten
válasz
Nowhereman #8227 üzenetére
A pilótafülkében és a pályán is lesznek még villogó fények na meg ott van a rádió is.
-
attisx
addikt
válasz
Nowhereman #8208 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy esőben sárga-piros fény felváltva fog világítani (vö. sárga-piros csíkos zászló = csúszós pálya)...
-
Peat;)
veterán
A KERS-el egyébként mi a helyzet, csak idén nem használják, vagy huzamosabb ideig kukába dobták? Miután eltűnnek a diffuzor szörnyetegek jó lenne ha az visszatérne. A kettő együttes hatásárból már kinézném az előzések valódi (nem elhasznált gumi miatt) növekedését. Már jelenlegi formájukban is használhatóak lettek volna, ha nem korlátozzák le annyira a használatát, számomra sok szempontból érthetetlen volt a tavalyi év.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #8163 üzenetére
Ugyanazt írod. Én nem ezzel vitatkoztam. Te is tudod, de mivel nincs más jöttél megint ugyanazzal. Jájj. A -10% a csapatok teljes 2009-es költségvetésének a 2008-ashoz való viszonyát fejezi ki. Linkeltem már egyszer, nem létezik hogy nem tudod értelmezni a mondatokat. Eleget írtam le hogy nem csökkentették a költségeket te meg harmadszor hogy igen, miközben a számok ellened vannak
Tágabban, több tényezőt és azok egymásra hatását vizsgálva kerekebb képet kapnál, megérné. Ettől függetlenül is van két vélemény és ez jól megvan egymás mellett, én nagy részben felelősnek tartom a gyári csapatokat is, te nem. Ez hogy hol üti a mózli és társa tevékenységét azt nem tudom, de láthatólag így érzed, leírom utoljára sokadjára: nem üti. Azért nem szeretem azt a fajta reakciót amit csinálsz, mert mások utána tévesen azt gondolhatnák rólam, hogy ejha ez szerint a Mózli és Brömi papa ártatlan, f1 megmentője..."Mosley mint az F1 jóakarója???!" Ez eléggé etikátlan, de egy fórumon elfér kétségtelenül és nem is zavar.
Lezártam, majd futamokat nézzük inkább. Üdv.
-
Pá
addikt
Amúgy hol lehet megnézni a hivatalos 2009-es összefoglaló videót?
Most jöttem rá, hogy én még nem is láttam és a hivatlos honlapon sincs fent. -
Integra
titán
mi ez a lotus f1-es autó? ebben milyen motor van???
-
Pá
addikt
Kíváncsi vagyok mit főzött ki Newey
Állítólag jön a Ferrarinak is az A3 diffije + remélem a Mercis újítások sem pletykák.
A mekinél mondjuk nagy a csend, de lehet Ők is hozzátoldanak még a kocsihoz fél métert vagy valami. -
-XadAnuX+
őstag
Lassan kezdetét veszi az Alonso mindenkit aláz évad
De remélem Schumi is ezt fogjaGo Alonso-Schumi!
-
Xirtam
veterán
válasz
Motion_Blur #8202 üzenetére
Ezt az új Ferraris reklámra csinálták. Az autó meg az új szárnyak miatt van letakarva félig!
-
Motion_Blur
félisten
Aktív témák
Hirdetés
- Milyen légkondit a lakásba?
- Eredeti játékok OFF topik
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Az MSI legfrissebb grafikus kártyái push-pull hűtést kaptak
- Autós topik
- Kuponkunyeráló
- Korábbi vezetője szerint 40 milliárd dollár kell az Intel versenyképességéhez
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- BESZÁMÍTÁS! HP 15S-FQ1045NH 15 FHD notebook - i5 1035G1 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN10
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteDesk 800 G1 TWR brand számítógép garanciával hibátlan működéssel
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3017, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! HP EliteBook 735 G6 - Ryzen PRO 5 I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest