Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [cigam:] Milyen NAS-t vegyek?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [petipetya:] Nagy chili topic. :)
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
virkir
veterán
Bosch, Ferodo, Valeo, Brembo
Ezekkel nagyon nem lősz mellé.
"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
radi8tor
MODERÁTOR
Motorcrafttal se
⭐ Stella
molnarpeter
nagyúr
Golfra tavaly azt raktak hátra (Bosch tárcsa, Textar betét), meg az egyik nyerget is javítani kellett… lehet a másik is felújítós lesz, nyikorog valami mint egy lovas szekér
[ Szerkesztve ]
embe
nagyúr
Igen, az itt felsoroltakat ismertem, kivéve a Valeot, mint fékbetétet. De pl. a KovácsAutónál van még jó pár más márka. Érdekességképpen.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
virkir
veterán
Hááát...
Ablaktörlőt vettem "gyárit" Motorcraft-ot mert éppen akciós volt, nem drágább mint az utángyártottak.
Külsőre sem olyan mint amivel a Focus jött ami elment 4 évet, ez fél éves és már csíkoz szarul töröl.
"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
#27070592
törölt tag
Nálam Febi tárcsák Febi betétekkel nagyon szépen működnek (Mk1 Focus Turnier) bő négy éve voltak cserélve.
Most is ezeket venném. Jó minőség, tűrhető áron.
sparta2
tag
Pontosan igy jártam vele én is. Igaz még csendben van egy év után. A gyári 4 évesen már csattogot irányváltáskor. Sajna bárlyen márkát veszel bármennyiért egy évnél többet nem fog bírni, legalábbis csillaggarázsban.
gabor9991
őstag
Nálam is febi a tárcsa és zimmermann a betét.
40 ezer van a tárcsában és még nem érezhető kézzel a tárcsán hogy lenne válla a betét pedig szemre több mint 50%-os.
embe
nagyúr
Focusnal én is Zimmermannt tettem előre.
Köszi Urak a tippeket, tanácsot!
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
krypton
senior tag
Sziasztok!
Vettünk egy 2017-es C-Maxot, korábban egy idén 20 éves autót vezettük, szóval érződik az újabb technika. Feltűnt viszont egy furcsaság. Gyújtás után (onnan állandóan) megy a tompított, pedig a világításkapcsoló 0 állásban van. Műszerfalon világít a helyzetjelző lámpa. Az autóban nincsen automata világítás. Ez normális, vagy van valami probléma a világítással?
A másik kérdésem lenne, hogy ezt a modellt is érinti a beázás típushiba?
molnarpeter
nagyúr
Ha már belemerültünk, összenézem a listákat, melyik az olcsóbb Kauffernél Remsa 11.884 Ft amúgy, csak hogy teljes legyen az ajánlásom. [link]
Golfon elöl TRW szett van, teszi a dolgát, némelyik cégesnél is pozitívak voltak a tapasztalatok.
Balcsix
senior tag
Fordos körökben a típus szakik a TRW, ATE, vagy esetleg a gyári (aminél a beszállító az egyes Ford modelleknél sok esetben szintén ATE) hármast szokták ajánlani.
Eddig saját tapasztalataim alapján negatívumként az utcai Brembot tudom felhozni. Hiába volt Brembo a tárcsa és a betét is, nyikorgott rendesen.
A Mondeora gyáriak mentek mindenből, az Mk1 Focuson tavaly cseréltem hátul betéteket és tárcsákat TRW-re, az ST-n ATE szettek vannak (egyelőre még nem a Powerdisc csak a sima utcai, de tervben vannak, mert sokan ajánlják), a Pumán pedig szintén TRW szett van elöl.
Ezekről mind csak pozitívat tudok írni.
[ Szerkesztve ]
Sys85
veterán
Magyar eredetileg az autó,vagy külhoni?
Általában az osztrák autók ilyenek (Focusom is ilyen volt),meg talán még más nyugati országokban is így jön ki a gyárból ha jól tudom,de nem hiba,teljesen normális.”Olcsósított DRL”.
Ha nagyon zavar,akkor ki lehet kapcsoltatni Ford szervizben (jópénzért),vagy maszek,de hosszáértő szakemberrel (kisebb összegért mint szakszervizben).
Egy pesti telszámot tudok adni,Ford diagnosztikával foglalkozik a srác,nekem ő kapcsolta ki.
Persze ha értesz Forscan-hez (nem a mobilos verzió) és megfelelő OBD kábeled is van,akkor magad is ki tudod kapcsolni.
[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
Balcsix
senior tag
Ablaktörlő lapátokból eddig még mindig Boscht használtam a verdákon szintúgy ajánlás alapján. Ezekből mind az ECO, mind pedig az Aerotwin egész tartósak voltak eddig.
#47963Sys85
Azt hiszem még a skandináv országokban eladott autókon van ez bekapcsolva gyárilag, de ahogy írod is akár a nem mobilos Forscannel is kikapcsolható.
[ Szerkesztve ]
Alemida
tag
Brembo tárcsa TRW betéttel van nekem elől a Focuson. Mikor vettem 2014-ben 107.000 km-nél cseréltettem erre, aztán 2021-ben 195.000 km-nél. Köztes betét cserém nem is volt. Keményebb betét, nincs őrült sok fékpor, mondjuk városban nem is használom.
(#47966) molnarpeter válasza molnarpeter (#47961) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Azonos cikkszámokra nézve - tanulság nincs, egyik itt olcsóbb, másik ott
(gyártó, olcsóbbik bolt, amennyivel olcsóbb)
Lpr Kovács -18 Ft
Champion Kauffer -495
Valeo First Kauffer -455
Delphi Kovács -639
TRW Kauffer -201
Bosch Kauffer -456
Febi Kauffer -199
Ferodo Kauffer -1649
Textar Kauffer -300
Ate Kovács -276
Zimmermann Kauffer -1867
Hella Kauffer -1658
molnarpeter
nagyúr
Ha valóban a tompított világít, akkor én is a kódolást javaslom
sparta2
tag
Már kb. 15 éve volt, hogy egy akor vadiúj Ford Transit így működött. Abban a pillanatban felkapcsolt a tompított, hogy beidult a motor. Ahogy mások is írták, nagy valószínűséggel kikapcsolható, de normális működés szerintem.
Mindenkinek fékekkel kapcsolatba még egy gondolat.
Mivel én mindig megszívtam a vegyes tárcsa-betét kombót részemről az ajánlás, hogy egy márka legyen. Nyilván úgy van kitalálva (elvileg) az optimális működés. Ez sem szentírás persze, mert jártam úgy Bosch tárcsa+betét beszereléssel (2x is), hogy 10-12e km után sikított mint a száraz talicska kerék. A tárcsa olasz volt a betét spanyol. Az álom akkor kezdődött mikor belefutottam Made in Germani feliratu Textar szettbe. Igaz porolt rendesen, de nem volt bejáratási ideje. Az első fékezés is satu hatását keltette. Ugyanez mondható el az Ate szettről. Nálam ez a kettő biztos befutó. A kínai Bosch pedig súlyosan felejtős. Mellesleg megtanultam, hogy bizonyos dolgokból (főleg ha az életed múlhat rajta), nem szabad átlagos/közepes minőséget venni. Persze a legkedvezőbb áron kell megvenni. A Focus Mk3.5 fékrendszere Ate (legalábbis az enyém), így itt egy kép egy hátsó betétről, amit a Petrányitól ollóztam.
ReFleXx
addikt
nalam a gyari bosch volt a motorcraft meg valeo, nem is torolt szepen, gyorsan kukaztan es boscht vettem helyette, az már megvan par eve es jo, boschbol is a dragabb jo csak az olcsobb eco lapát szinten szar
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
gabor9991
őstag
Az eco bosch nálam is sz@r, ugrál és nyikorog is.
embe
nagyúr
Az ember csak kapkodja a fejét a sok márka hallatán.
Illetve ugye kérdés hogy mennyire hihető (sejtem a választ) a webshopok kategorizálásának. Gondolok itt a " legkedveltebb, standard, Professional...stb." minősítésekre az oldalakon.
Illetve korábban sokat vásároltam a Cromaxnál. De azt vettem észre, hogy az ismét megújult webshop valami katasztrófa. Egy Ford specialistaként indult cégtől nem ilyen amatőr működét várna az ember. Ha egy konkrét terméket az alvázszám és a motorszám megadása után keresek, akkor adjon már pontos találatot! Ne tök különböző alkatrészeket listázzon már!
Van Nyíregyházán üzlet, ott a eladó srác képben van, de ugye a webshop kényelmesebb, és olcsóbb is lenne.
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
embe
nagyúr
Egyébként az SD kártyás navira, 2014-es gyártású, nincs valami frissítési leírás?
Anno IGO stb naviknál tök egyszerű volt, csak az új fájlokat kellett bemásolni a megfelelő helyre... ( hangok, POI, térképek..stb. )
Ahogy nézem a kártya strukturáját ez is hasonló lehet.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
ViZion
félisten
kérdés hogy mennyire hihető (sejtem a választ) a webshopok kategorizálása:
hááát... 99%-ban fake. Egy algoritmus dobál be termékeket, pl. legkedveltebb: jó esetben a tényleges eladások alapján+ raktárkészlettel súlyozva. Ezt vették még: raktárkészlet alapján, ált. ami hozzá való (műszaki kütyüknél pl. telefon + memkari), a prof. stb. nincs tudomásom, de szerintem nem az áru feltöltéskor kattintgatják.
A másikra csak annyit, h kollégám audijához a forgalmi alapján nem jó alkatrészeKET küldtek, jelezték, OK, cserélik, bocs... majd ismét sz@r jött... most nem tudom hol tart, de kb. 2 hete alkatrészre várt a múlt héten még... Nekem ilyen még nem volt (illetve előző autónál egyszer valami, de helyi bót, másnapra csere), szerencsés vagyok.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
Thom!
veterán
Ti vct 1.6 fóka mk3 pro/kontra, fogyasztás?!
molnarpeter
nagyúr
Típuson belül megbízhatóságra a legjobb benzines opció, fogyi Spritmonitor.de Villany szervo hiba első pár évjáratban drágább tétel tud lenni, de némelyik gyengébb 1.6 szívó készült hidraulikussal is.
krypton
senior tag
Igen Magyarországon lett először forgalomba helyezve az autó. Nekem tumpítottnak tűnik, mert ugyan úgy világít sötétben. Forscan használata mellesleg mennyire bonyolult, mennyire igényel komoly szakértelmet?
Illetve ennél a modellnél is előfordulhat beázás? Azt tudom hogy hasonló évjáratú Focusok érintettek (gondolnám hogy ez is).
Pippen
csendes tag
Sys85 tökéletesen leírta.Annak idején én a FoCCCus nevű (ingyenes) programmal csináltam,ott a következő beállításokat kellett megtenni:
Central Config
#16 (DRL) Always Headlights (without DRL standard lights)
#17 Dimmed dipped headlights (without dimmed dipped headlights)
a zárójelben lévő beállításokra változtattam úgy hogy: Read from BCM - kilistázza a beállításokat - átváltoztatod - aztán Write to BCM.....valahogy így volt.
Hát van benne némi rizikó,az USB kábeles Ford-hoz való OBD kütyü a legtutibb.
[ Szerkesztve ]
erdey_a
őstag
most jöttem meg Budapestről (Zugló) Győrbe, de nem autópályán, hanem az 1-es úton, 312km volt, 6.1 literes fogyit mutat a kocsi, tankolás alapján 6,34 l\100km lett.
1.6 ti vct, mk3,5 kombi, 2 felnőtt, 2 gyerek, szinte semmi csomag
szerintem ez parádés fogyasztás
[ Szerkesztve ]
Vérboci
Thom!
veterán
Ez elég jó,
Mennyi van az autóban?
molnarpeter
nagyúr
Szerintem figyelgesd, néha pl pótkerék nyomást ellenőrizve úgyis feltűnik ha van víz, és ráérsz akkor megjavítani ha már ott a hiba Focus mk3 fb csoportban van ilyen beázás javító szaki, esetleg nála megérhet egy kérdést.
[ Szerkesztve ]
erdey_a
őstag
nem sokkal hazaérkezés előtt értük el a 88.888 kilométert
Vérboci
zoger
tag
Főúton minden autó jól fogyaszt. Kérdés 130-140 autópálya ill. a városi fogyasztás.
gabor9991
őstag
Nálam tavaly Horvátország oda-vissza klíma, autópálya, 4fő csomagokkal 7literre jött ki a számolt fogyasztás amit akkor én is parádésnak értékeltem de az igazi parádé az az 1.5tdci Budapest -párizs autópálya 4.4 literrel
venom8888
őstag
18 as mankokerék belefér a hybrid mondeo gumijavito szett helyére?
radi8tor
MODERÁTOR
Ne is álmodj róla. Ott van mellette a 12V akku.
⭐ Stella
Balázs_a_laz
aktív tag
Sziasztok,
van itt valaki rajtam kívül S-max hybriddel? Érdekelne, hogy vontat-e vele lakókocsit esetleg , illetve szívesen osztok meg róla tapasztalatot (egy éve van meg, 20.000 km-t mentünk vele).
Üdv,
B.
Én szívesen olvasom a tapasztalatokat. Amikor vettük, akkor még nem volt hibrid.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Balázs_a_laz
aktív tag
Amikor mi vettük, ez jöhetett szóba, a Galaxy, meg a Touran (meg a Q7, de az büdzsén felül volt, illetve a buszok, amik a sok városi használat miatt kiestek), mivel 3 isofixes ülés kellett a középső sorba. A Touranra 50 hetet kellett volna várni, nekünk meg jött a hármaska hamarabb, lényegesen, így maradtunk a Ford vonalon. Az S-max jobban tetszett a családnak, így erre esett a választás. Összességében nagyon elégedettek vagyunk, előtte egy 1.5 benzin-automata Kugánk volt, az simán 15 litert evett városban, ami sok szempontból nagyon zavart. Ehhez képest városban az S-maxxal 6-7 liter között mindig el lehet járni, de ha odafigyelsz, 6-on belüli fogyasztás is simán hozható. Országúton 110-ig szintén 7 literen belül van a fogyasztás, 130-nál 7,5-8, 140-nél 8-9 liter közötti üzemanyagot kér. Tartósan utaztunk vele 170-180 közötti tempóval (ha jól rémlik tempomat 170-ig van) itt 12-14 liter között fogyaszt. Saját hülyeségem, de csak prémium benzin megy bele. Nekem azért tetszett meg egyébként maga az autó (technikailag), mert elvileg a Toyota hybrid rendszere van benne, bár ezt a Ford oldalról mindig cáfolják annyiban, hogy csak az alap azonos, minden kísérő elem, szoftver, az Ford. A sávtartója nagyon béna, csak úgy működik és akkor is írtó lassan, ha a saját sávod mind a kettő fele fel van festve és van hozzárendelve minimum sebesség is. A fedélzeti számítógépe írtó elavult, lassú, viszont szinte csak és kizárólag CarPlay-jel használjuk, így ez másodlagos. Kicsit farnehéz, volt olyan emelkedő télen, amit nedves úton csak trükközve tudtam megmászatni vele (bár meg volt pakolva a csomagtartó is, bent ültünk 5-en, nem a gumin múlott, a téligumija Bridgestone Blizzard). Az üléshűtést néha a bőr miatt hiányolom, de a másik autónkba sincs, sose volt még olyan kocsim, amiben lett volna, szóval meg vagyok nélküle. Kicsit azért Fordos volt, először azt hitték, hogy vonóhorog nélkül gyártották le, mert az átadásnál nem tudták hol a horog vagy hol van a helye egyáltalán, de segítettem nekik . Belül a harmadik üléssorban szakadt volt a bőrkárpit (javították), a jobb első doblemeznél belül pedig nem állt rendesen a szövetkárpit (javítottam). A futóműve patent egyébként (ST line, de nem tudom, hogy a futómű változik-e), amihez hozzájárul a 245-ös gumi is, 19-es felnin. A felni ellenére komfortos, nem nagyon zavarják a kátyúk, de szintén a másik kocsinkhoz tudom csak hasonlítani (azon elől 245/35 R20, hátul 275/30 R30 felni/gumi van). A váltója engem nem idegesít, van akit igen, üvölteni csak akkor üvölt, ha nyélen lövöd neki, egyébként intelligensen kezeli a fordulatszámot (CVT), tempomattal is. Villanyosan megjárjuk vele az ovit (4 km oda-vissza), de 80-nál is kapcsolta már le a belsőégésű motort országúton/nagy forgalomnál autópályán. Azért nem egy Prius, de annál nagyobb autóról is beszélünk. Az olajcsere periódust (25.000 km talán) nem vártam meg, de nem is tudod, mert az olajhasználat jelző hamarabb megszólalt, 14.000 km-nél megtörtént az első kötelező szervíz, ami ugyanolyan árban volt, mint anno a Kugánknak (100k környéke, asszisztanttal). Az első és hátsó parkolást segítő kamera gyakorlatilag VGA a mostani megjelenítők tudásához, szóval az tényleg csak arra szolgál, hogy észrevedd a betontuskónál nagyobb méretű dolgokat . Az automata beparkolás ebben is jól működik. Összességében érezni, hogy 2015-ös a technika, és elment mellette kicsit az új technológia, de pl. a vészfékassszisztense kiváló, volt már, hogy hasznát vettük és a keresztirányú forgalomfigyelés is jól működik tolatásnál. Ha van kérdés jöhet nyugodtan .
(#47990) molnarpeter válasza Balázs_a_laz (#47989) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Toyota Prius+ nem merült fel? (Csak kíváncsiság.)
erdey_a
őstag
egy hete Ausztriában voltunk, az nagyrészt autópályás móka volt, meg némi szerpentin fel a hegyre. onnan 6,5-tel jött meg a szekér. a tegnapi tankolós tapasztalat alapján ez valójában 6,8-at jelenthet. de ha 7 lenne, egy szívó benzinnek ez akkor is jó szerintem.
a városi+vegyes fogyasztás (a 2. számú mérő nem mostanság volt nullázva) a kocsi szerint 7,1 (valóság talán akkor 7,4-7,5)
[ Szerkesztve ]
Vérboci
(#47992) Balázs_a_laz válasza molnarpeter (#47990) üzenetére
Balázs_a_laz
aktív tag
Csak két isofix van a középső sorban, hiába három különálló ülés és szerintem újan már nem lehetett kapni egy évvel ezelőtt. Amúgy praktikum és variálhatóság szempontjából a Q7 lett volna a legoptimálisabb választás, mert annak még a harmadik sorában is ott a két top tether-ös isofixes rögzítési lehetőség és akkor anyuka odaül, ahol a legjobban tudja intézni a gyerekeket.
[ Szerkesztve ]
venom8888
őstag
Koszi. Akkor inkabb veszek 16 ost.
radi8tor
MODERÁTOR
Köszönöm szépen a leírást!
Jó volt olvasni.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
venom8888
őstag
radi8tor
MODERÁTOR
Hát gyanús hogy az akkut is át kell szerelni, de tartó vas biztos kell hozzá. Szerintem 100e lesz alsóhangon a művelet kárpit cserével mindennel.
Jó buli lesz, majd írd meg milyen árajánlatot kaptál az alkatrészekre.
Viszont ha abban a csoportban ezt megcsinálta valaki akkor vele kellene konzultálnod, mivel Ford hivatalosan nem szerelte ezt Hibridekbe.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
embe
nagyúr
S-Max/Galaxy ajtó zsanér kenésének van valami trükkje? Néha roppanó (?) hangot ad. Mindegyik. Nem feszül, szépen nyílik, majd random módon jön. A szokásos "szerekkel" végig mentem. WD40, Motul Professional zsírspray. De nem szorul, csendben szépen nyílik.
Opelnél volt, hogy egy gumidugó eltávolítása után zsírt lehetett a csapszegbe/-hez fújni, és rendben volt. Itt ilyet nem találtam.
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
ReFleXx
addikt
van, fogsz egy 2es furot es ovatosan fursz egy lyukat a henger kozepebe, majd egy fecskendovel probalj bele zsirt nyomni, ezt felfurhatod nagyobbra is pl 4es furoval ugy konyebb lesz benyomni a zsirt. a vegen meg ledugozod a lyukat. orulsz.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"