Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- janacsi: Kasztrendszer?
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Villanyórás okosóra számlap
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Victoryus: Thomson 43UC6306 tv
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Real_Necro #27846 üzenetére
Ellentétes dolgokat találok a neten,hol ezt írják,hol azt.
Az tudom,hogy focccusban van rá opció. -
ReFleXx
addikt
válasz
Real_Necro #27844 üzenetére
ez mar tavaly is zavart teged 😂
en nem foglalkozom vele, meg nem is hallottam meg hogy masnak befagyott volna, de volt mar 1x hogy valamiert elfelejtette ezt a funkciót par zaras idejeig aztan ujra mukodott. -
válasz
Real_Necro #27846 üzenetére
-
válasz
Real_Necro #27844 üzenetére
Az menüből nem lehet?Tudtommal lennie kéne ilyen opciónak.
-
Real_Necro
veterán
Automatán behajló tükröket ki lehet könnyen kapcsolni? Engem az zavar, főleg télen, ha lefagyna. Mi a mikéntje? Kanóc van, más nincs...
-
Dißnäëß
nagyúr
-
-
válasz
DeFranco #27837 üzenetére
Teljes az egyetértés.
(én simán felváltok ötödikbe 53-nál, ha lakott területen sík, vagy enyhén lejtős az út; na persze, ha gyorsítani akarok, akkor visszaváltok.)
Volt olyan a nyáron, hogy 7 személlyel egyesben 4000-res fordulaton kellett felfelé menni; na az domb volt! -
DeFranco
nagyúr
válasz
cappa72 #27836 üzenetére
én már észre sem veszem, soha nem is zavart (addig egy kicsit amíg bejáratós volt), továbbra is "fenékre" vezetek.
ha érzem hogy könnyen mozgatja a motor az autót akkor nem kell visszaváltani ha hallom/látom hogy nem forog magasan a fordulat akkor nem kell felváltani.
ez is meg a startstop is csak a co kvóta miatt kell az autóba, nem nekünk szól, hanem a normáknak.
-
válasz
DeFranco #27828 üzenetére
Ha tudsz szerezni olyan usb odb2 kábelt,amin van HS CAN-MS CAN kapcsoló akkor egy laptoppal és a focccus-szal kb 2 perc kikapcsolni.
Nagy tudás se kell hozzá,mert gyakorlatilag egy legördülő menüből kell kiválasztani hogy a start-stop on,vagy off.Én a váltásjelzőt kapcsoltam ki.Majd én azt tudom mikor akarok felváltani!
-
DeFranco
nagyúr
válasz
molnarpeter #27830 üzenetére
elvileg obd-n keresztül ki lehet iktatni, pontosabban át lehet fordítani az állást, így a bekapcsolt gombra azt hiszi ki van kapcsolva és fordítva, gondolom kb. ennek az eszköznek az árán át is programoznák, de mivel garanciás ezért nem szívesen nyúl(at)ok hozzá, meg ha valamiért az éves szervizen kap egy szoftverfrissítést, akkor megette a fene.
garis autóban meg nem állnék neki konzolt bontani, meg gombokon feszeket méregetni meg kötögetni mert akkor ugorhat a gari, annyira nem nagy fáradság kikapcsolni csak néha elfelejtem.
-
#27070592
törölt tag
& patomi
Köszi. Legegyszerűbb lenne talán olyan műhelyt keresni ahol gumiszerelést is csinálnak, azaz mindent egy helyen. Már csak meg kell találni.
A két stabpálcát és a gömbfejeket talán én is le tudom cserélni, futóműállítgatással is el lehet bíbelődni otthon (bár azért az nagyon messze van egy profi beállítástól), gumit nyilván nem tudok otthon cserélni, ahhoz műhely kell. -
DeFranco
nagyúr
válasz
Chris1983107 #27819 üzenetére
Viszont úgy vagyok vele, ha már vadonatúj akkumulátor van benne, azért jó lenne, ha legalább működne, még ha nem is valószínű, hogy használnám
igazad van, ha megvan a funkció, működjön, de nekem a hajam égnek áll a start-stoptól. nálam nem is lehet permanensen kikapcsolni, minden indítás után aktív amíg ki nem kapcsolom (szoftveresen meg lehet mókolni de ahhoz ember kellene és nem volt még rá érkezésem)
ha úgy felejtem akkor kb. olyan mintha a hajamból tépnének ki egy szálat mindig amikor felköhög startkor, én nem tudom elhinni minden mérnökállítás ellenére sem, hogy ezt hosszú távon bírja az önindító, a tartóbak, a pumpa, a klíma a minden. a turbóról nem is beszélve.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
darvinya #27821 üzenetére
2 napja van új akksim (én cseréltem). E cikk értelmében van bármi teendőm, nullázandóm, ilyesmi, vagy jó ez így és kész, bármiféle programozás-mókolás nélkül ? 5-6 éves Varta Silver akármi bírta benne eddig, aztán megálltam vele egy Tesco parkolóban (végleg. Pont volt a soron egy Bárdi..)
Start-stop nincs, smart töltés miatt kérdem. S-Max benzin 2006.
-
#27070592
törölt tag
Sziasztok!
Egy logisztikai kérdésem volna, mk1 Focus az alany. Cserés lesz az első futóműben mindkét oldali stabpálca és vezetőkar gömbfej, illetve kap előre két új gumit.
A kérdés pedig: milyen sorrendben járjak a dolog végére? Először vigyem futómű alkatrészcserére és futóműbeállításra a régi gumival, vagy rakassam fel először az új gumikat és csak utána legyen rendbetéve a futómű?
Néhány gumisnál csinálnak futóműállítást is, de alkatrészt nem cserélnek. Sima műhelyben viszont cserélnek alkatrészt és van futóműállítás is, de gumizással nem foglalkoznak.Mi a helyes megfejtés?
-
darvinya
titán
válasz
Chris1983107 #27819 üzenetére
Olvasmány start-stop rendszerről. [link]
-
harry
veterán
Itt nyilvan inkabb a Focusrol gondoltam infot szerezni
Ezt az 'ismerosnek volt' meg 'francia auto' kategorias velemenyeket meg lehetoleg hanyagoljuk... Foleg, hogy a Megane2 egy valoban problemasabb darab, de en M3-t nezek, masreszt nagyon nem mindegy melyik motorral, az 1.6 K4M pedig eleg stabil / kiforrott. Ugy tudom a Focusnal is a korabbi szeriakban volt problemasabb a valtozo szelepvezerlesu 1.6-os, amit itt mar javitottak.
Megane1 es Focus1 van a csaladban (nem emiatt kerestem ezeknek az utodait), nekem nincs kulonosebb eloiteletem egyik tipussal sem (akar mellette / ellene), az objektiv es relevans tapasztalatokat szivesen meghallgatom.
-
Chris1983107
tag
Sziasztok!
2012-es Focus, start-stop-os. Az akksi megadta magát, ugyan 8 évig húzta, de azért nem esett jól a csere, Varta Blue Dynamic EFB 12 V 75ah került bele 40 ezerért. Viszont, korábban is már "sárga" volt a Start-Stop gomb, emiatt nem is működött. Mindig kikapcsolt állapotot jelzett. Hiába nyomkodtam. Mivel azt hallottam, hogy igazából ez nem tesz jót az autónak, így nem is foglalkoztatott, hogy nem működik, meghát mint kiderült az akksi sem bírta volna eddig, ha használom. Viszont úgy vagyok vele, ha már vadonatúj akkumulátor van benne, azért jó lenne, ha legalább működne, még ha nem is valószínű, hogy használnám
Szóval csere óta a sárga kikapcsolt állapotot jelző gomb már nem világit, viszont maga a start-stop rendszer továbbra sem működik. Ez valami szoftveres hiba lehet? Mármint lehet, hogy vissza kell állítani valamit az akksi csere után? Azért csak mozgatja a fantáziámat miért nem megy. Ötlet esetleg? Előre is köszönöm.
-
Chris1983107
tag
Szia!
Köszönöm a tippet. Végül neked lett "igazad" és kettő évnyi szívás után funkcionál a klíma. Bár a szerelő volt oly kedves és a legdrágbb hűtőt vette meg, mielőtt velem egyeztetett volna, de legalább már jó. Nekem, mint kiderült több mikró repedés is volt a hűtőn.. Tök jó, hogy senki nem vette észre eddig. Mindenesetre köszi a tippet még 1x.
-
BaLee
addikt
Jah én csak rákerestem és akkor gondolom nekem a 2014-es tesztet dobta ki. Akkor biztonságban hasonló lehet. Ismerősnek volt Meganeja és többször is szívott vele. Évjáratban nem vagyok biztos, de lehet, hogy még 2-es. Egyrészt izzócseréhez le kellett szerelni a kereket és/vagy a lökhárítót? Ráadásul a műszerfal elektronikája tönkrement és az egész elektronikát egyben kellett cserélni az is zsebbenyúlós történet volt. Francia autókról (főleg Renault tájáról) sok jót én nem hallottam.
-
harry
veterán
Koszi az infot!
Biztonsag: marmint melyik teszten? link Keretes resz (Mennyire biztonságos?)
A harmadik generációs Renault Mégane már másodjára kapta meg a típus történetében az ötcsillagos minősítést az EuroNCAP töréstesztjén. A dologban csak az az érdekes, hogy az autót később, a szigorított szabályokkal újratesztelték, és 2014-ben először csak három, majd az öv becsatolására figyelmeztető rendszer javítása után már négy csillagot érdemelt a Mégane. Ettől függetlenül egy biztonságos autóról van szó, hat légzsák, ABS, ESP, öt fejtámla és Isofix rögzítési pontok minden Mégane-ban vannak.Szoval ezt igy kicsit nehez osszehasonlitani (marmint kene tudni mikor/milyen szempontok alapjan teszteltek, es inkabb szazalekokat, mert az meg szamomra kulon vicc, hogy egy csillagot eldonthet az ovre figyelmezteto 'rendszer'.).
Motor: igen valoszinuleg nemetektol vennem (Luxemburgban vagyok), itt lattam mindharom verziot. Fogyasztas annyira nem fontos, de jol hangzik.
Rozsda es szerviz csekk, okay.
-
BaLee
addikt
Ültem már Megane-ban, bár vezetni nem vezettem, de biztonság, futómű / vezetési élményben biztosan jobb a Focus. A Megane 3-nak csak 3 csillagos volt a töréstesztje a 3-as Focusnak 5 csillagos.
A motorban a 3 eltérű teljesítményűnél tudtommal ugyanaz a motor, csak szoftveresen korlátozva van. A 86 LE-s változat talán csak a németeknél volt elérhető mert ott eszerint fizetik az adót vagy a biztosítást így ott inkább a kisebb teljesítményű autókat részesítik előnyben. Nekünk a 125LE-s van az teljesen vállalható, kisebbet mondjuk nem vennék.
Fogyasztása kellemes, pár havonta mi is lenyomunk vele autópályán 2x450km-t, pályatempónál (óra szerint 135km/h) 7 liter körül fogyaszt, de városban is legtöbbször megáll 8 körül az szerintem baráti.
Mivel ezeket 5 év garival adják szerintem csak annak nézz utána, hogy az előírás szerint hordták-e márkaszervizbe, online szervizkönyv van szóval bármelyik Ford márkaszervizben le tudja kérdezni a tulaj. 2012 körülinek azért nézz alá, hogy rozsda nem indult-e meg, főleg ha osztrák/német részről akarod beszerezni.
-
harry
veterán
Sziasztok!
Terv szerint meg iden szeretnenk venni egy autot, es foleg ez a ketto van versenyben (kb 2012 koruliek)
- Ford Focus 3, 1.6 Ti-VCT, 5-os valto, kombi
- Renault Megane 3, 1.6 K4M, 6-os valto, kombi
Erdekelne, hogy
- ha valaki ismeri a ket tipust, melyik-miben jobb a masikhoz kepest (biztonsag, futomu / vezetesi elmeny, csomagter, meghibasodas / tipushibak, zaj / belter minosege stb)
- Focusbol ugy latom a 2014-es facelift elotti verzio ferne az arba (9000 euroig)
- Focusnal miket kene megnezni vasarlasnal? Milyen tipushibak vannak?
- Ugy latom ebbol a motorbol van 86, 105, 125 loeros is, melyikkel erdemes valasztani? Mennyire valallhato a kisebb motorokkal? Megbizhatosag tekinteteben van kulonbseg?Felhasznalas: par naponta 2-5km kisebb tavok, par hetente 1-200km kirandulas, 3-6 havonta 2*1200km hazautazas.
Gondolom a rovid hasznalat bar nem jo, egyiknek sem rosszabb mint a masiknak, viszont a hosszu uton a 6-os valto jobb lehet...? A focust gondolom jobb lehet vezetni, de elsodleges szempont most a megbizhatosag, biztonsag.
-
darvinya
titán
Padló gáznál is csak egyenletesen gyorsul?
Ha igen, akkor már motor vezérlő megtanulta, hogy nincs elég üzemanyag ellátás.
Ekkor van, hogy egy komolyabb emelkedőnél padlógáznál is lassul az autó 2-ben, semmi ereje nem lesz.
Jó üzemanyag ellátásnál parabolikus íven gyorsul. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #27810 üzenetére
Ja lakatfogóm bekrepált, majd beszerzek egy újat.
Ez az írás szerintem nem a 2002-es autókra érvényes, sosem láttam 12,2V (hála az égnek) a fedélzeti mérőműszeremen járó motor mellett. -
Real_Necro
veterán
Reggel óta ezen röhögök: [link]
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
Elméleti kérdés. Jól sejtem, hogy a generátor kapocsfeszültsége akkor magasabb, ha már nem tölti az akkut?
Próbálom kitalálni mikor tölt és mikor nem.
Van olyan állapot, amikor 14,4V mérek és van amikor 13,6V-ot.
Az én logikám alapján amikor 13,6V-ot mérek, akkor az akkut jobban tölti, emiatt alacsonyabb a feszültsége. -
flymi
addikt
Nézegetem a felniket, találtam is egy nekem tetszőt, csakhogy...
Jelenlegi felni ford gyári 5x108 6,5x16" et52,5.
A kinézett példány Rondell 5x108 7x16" et47.
A gumi 205/55 r16, 3 éves de csak két nyarat futott.
Át lehet pakolni a gumit egy az egyben? Mennyire "bajos", h szélesebb a felni?
Az et szám annyira nem gáz, kicsit kijjebb lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Beszámítás! Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 notebook - R7 8845HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 4060 8GB Win11
- Csere-Beszámítás! Huawei Matebook D15 R7 3700U / 8GB DDR4 / RX Vega 10 / 150GB SSD
- Samsung Galaxy Tab S10 Ultra / 256 GB / 12GB RAM / 5G / Ezüst / Független / 2,5 év gyári garancia
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest