-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
westcoastog
veterán
válasz #27070592 #28596 üzenetére
Na akkor tudod miről beszélek.
Van flex, hegesztő is, még a végén megcsinálom azt a küszöbvéget. Igaz van karosszéria lakatos rokon.
Nem az hogy mit várjon az ember, hanem az hogy elviszik az autót egy állítólagos szakemberhez, aztán a fényezés is olyan sok helyen hogy szebbet tüsszentek. A küszöb sarka miatt meg kétszer vitte vissza az előző tulaj, de úgy nézem csak le lett pacsmagolva meg festve, javítva nem. Pénzért azért tartotta a markát. -
őstag
válasz oliwire #28563 üzenetére
Na az jó, akkor majd várjuk a véleményt
Fogyasztás témába bekapcsolódva, nálam most vegyesen M0 és belváros (40 / 60%) napi szinten 8,2 - 8,3-ban áll meg. Motor az a sima 1.6 szívó, viszont nem nulláztam még amióta megvan Lassan 2000 Km amit beletoltam, de próbából majd egyik telitanknál nullázom és elkezdem vezetni majd a Spritmonitoron, kíváncsi vagyok én is a valós fogyasztásra. Kipróbálok majd egy ilyen egy kattanásos telitankos számítást is, persze ugyanannál a kútnál és fejnél, hogy tutira menjek, mert az viszonylag pontos számítás.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
flymi
addikt
válasz oliwire #28594 üzenetére
2005-ös kombi.
A vezetési stílusom változó, attól függ rajtam kívül van-e más (családtag) is a kocsiban.
Ezt egyébként a nyáron hoztam össze 100%-ban városban, klímával.
Számolt érték: 11,3 l/100km
Fedcomp: 12.9 l/100kmFedcomp általában 10,5-12 közt szokott mutatni városban, hosszabb távon autóúton 6,5-6,7. Pályán velem nem járt még.
Tehát mint kiderült a fedélzeti fölé lő, így valóságban kicsit kevesebb a fogyi de mint mondottam volt korábban, nem igazán érdekel.
Általában havonta egyszer begurulok a kútra negyed tanknál álló (szintén csaló) mutatóval és teletankolom.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#27070592
törölt tag
válasz westcoastog #28564 üzenetére
kitudja mi kerül bele alkatrészként és mennyiért
Ehhez már volt szerencsém, 13k-ért (+6k munkadíj) kaptam egy vízpumpát ami nekem netről 8k lett volna. A szervíz gondolom a plusz saját kedvezményes árán kapta, 5k-ért..Jó lakatost pedig nehezebb találni mint jóindulatú tüdőrákot kb. Nálam is jóízűen elfogyasztotta a rozsda mindkét küszöb hátsó harmadát, gyakorlatilag restaurálni kellett azt a részt. Persze mit várjon az ember egy 18 éves, vaslemezből készült járgánytól, ami télen-nyáron szabadban alszik..
Egyszer lehet hogy lesz majd egy porszáraz (és pormentes) fűtött garázsom. Talán. -
Drughi
addikt
válasz oliwire #28587 üzenetére
Én még ugyan csak 1x tankoltam meg, de terveim szerint csak 4-5 tankolásonként nulláznám a mérőt.
Vezetem excel táblában, illetve drivvo app-ban a fogyasztást. Majd összehasonlítom.
Suzukinál pl 69 teli tankolás után is 0,1 dl volt az eltérés a fedcomp és az excell között[ Szerkesztve ]
Xiaomi 14T
-
flymi
addikt
válasz oliwire #28582 üzenetére
Mindössze egyszer számoltam az idén nyáron fogyasztást (elsőre ráadásul hibásan ) az elmúlt két év alatt , lusta vagyok na.
Mivel 90%-ban városban használom (klímával,fűtéssel, fluxuskondenzátorral), így 11 liter fölött járok el vele, de nem érdekel. Autóút 6,5-6,7 lityi környéke. (1.6b)/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
oliwire
őstag
válasz molnarpeter #28584 üzenetére
Persze, minden tankolás után nullázom a fogyasztást, és a megtett km-eket. És abból számolok következő teletankoláskor. Mindig tele szoktam tankolni.
-
flymi
addikt
Hátsó lámpába kizárólag tolató halogén égő helyére milyen led fényforrást ajánlotok?
Ezt az Osram-ot néztem, tett már be valaki ilyet és ha igen működött? Nem zavart be a can rendszernek?Illetve pótféklámpa izzó w5w ha jól tévedek?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
gabor9991
őstag
válasz oliwire #28582 üzenetére
Nem pontos az átlagfogyasztás kijelzése, nálam 10 éve bő fél literrel többet mutat mint a valós fogyasztás, mondjuk ez a ritkább mert általában inkább kevesebbet szokott mutatni egy fedcomp mint a valós fogyasztás.
Kalibrálni úgy tudom nem lehet mert talán a befecskendezési időből kalkulál.[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
Fogyasztás téma: most tankoltam teli vissza a kocsit, computer 7,6 L/100 km-t mondott, Sprintmonitorra feljegyezve a km-t és a visszatankolt mennyiséget 8,27 L/100 km lett a valós. Ez normális? Lehet kalibrálni, hogy közelebbi értéket mutasson?
-
Drughi
addikt
Ma sikeresen lemerült az akkum. Nem volt mai darab, így bikázni kellett.
Erre a műszerfal világításra nincs valami megoldás? Hogy ha lezárom az autót a műszerfal ne világítson még kitudja meddig...
Illetve ha véletlenül a szivargyújtóba hagyom az autós kamerát bedugva, akkor az se menjen már, ha a gyujtást leveszem. Ez eléggé idegesít.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 14T
-
TommyX_
őstag
1. Kérdésedre
2. Megoldható lenne.
3. KérdésedreHand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
-
mmdms
addikt
válasz ReFleXx #28575 üzenetére
Ilyenek, akkor ezek azok, köszönöm! De azt hiszem veszek újakat, elég leharcolt állapotban vannak.
Lenne még pár kérdésem:
-Hogyan tudom az órát beállítani a műszerfalon?
-Van-e valami lehetőség fejegység beszerelésére, kazettás vacak van benne. Jó lenne egy usb-microsd valami, de már egy cd-aux bemenetnek is örülnék. Vettem már egy fm transzmittert, de a kulcs kivételekor se áramtalanítja a szivargyújtót, mindig ki kell húznom...
-Utólag felszerelhető műanyag kerékdob az első kerék köré, illetve "sárvédő" nyúlvány?
-És végül, ez az 1.3-as motor tényleg nem akar 3ezer felett semmit se csinálni, vagy csak nálam nem megy egyáltalán? Ennél még a ladám is sokkal erősebb volt.ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
ldn218
tag
válasz erdey_a #28576 üzenetére
Jó gumi ment bele. A szerelő ismerőseim véleménye is a zajosságot hozta fel lehetséges hibának. 13 év alatt 1 gyári szett utána a belehuzzott ( de csak rövid ideig ) utána egy valeo szett. Ami jelenleg is benne van. Adtam egy esélyt a belehúznásnak de többet nem. A minőségi lapát nálam tovább bírta hosszú távon az az olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
mmdms
addikt
Sziasztok!
Egy hete vettem egy 2003-as 1,3i Fiestát, gyári 15"-os alufelnin van a nyári, 14"-os lemezen van a téli gumi. Az lenne a kérdésem, hogy az alufelni csavarjai kellenek a lemezfelnihez is? Van egy B5 passatom, ott tilos ugyanazt a csavart használni, de nem kaptam a kocsihoz másik csavarokat. Köszönöm előre is ha tudtok választ adni.
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
darvinya
titán
válasz Kephamos #28568 üzenetére
Én homasita -ban vettem egy márkásat drágán, s abban nem volt olyan illeszték, ami bekattana a kampós ablak törlő karba, pedig autóhoz való(még ráírták is).
Megoldás az volt, hogy a külön lévő illesztékből kellett hozzá kérni, hogy jó legyen.
Emiatt írtam, hogy lehetséges.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Kephamos
addikt
Én vagyok a hülye vagy Mk3 Focushoz a shellnél kapható ablaktörlőlapár tényleg a hulladék és kiesik a helyéről?
-
westcoastog
veterán
válasz #27070592 #28558 üzenetére
Igen szerencsére láncos.
Nem szeretem nagyon kiadni a kezemből az autómat, na meg nem tudok műhelyóradíjat megfizetni, meg aztán kitudja mi kerül bele alkatrészként és mennyiért kiszámlázva.Az előző tulaj felújítatta a külsejét/belsejét teljesen, na meg ismertem az autót régóta, ezért vettem meg nagy bizalommal, sajnos a műszaki részére annyit nem áldozott már valószínűleg, március óta 320 ezer forintot tettem bele de még van jó pár dolog amit meg kell csinálni. Bal küszöb sarka is el van rohadva, pedig kétszer is volt fényezés előtt lakatosnál, de az is csak a pénzt vette el, munkát nem adott.
Próbálom szép állapotban tartani, még egy kis pénz és műszakilag is rendben lesz, aztán remélem gondok nélkül elleszünk pár évig.
-
erdey_a
addikt
válasz darvinya #28560 üzenetére
Tartályból motorba megy a víz először, nem a hűtőbe.
ez valami csubakka védelem? hogy jön ez ide? ki állította az ellenkezőjét?na reszeljük még kicsit a fingot. pont azért kell meleg motornál légteleníteni, mert addig nincs a hűtőben keringés. ha a hűtőben levegő van, akkor annak a helyére idővel a lötty megy, remélem ebben egyetértünk. a lötty pedig a tágulásiból fog a levegő helyére menni, a levegő meg megy a tágulásiba. fagyálló cseréjekor a hűtőt légteleníteni kell. ha ezt nem teszik meg, vagy nem rendesen teszik meg, akkor levegős marad a hűtő. idővel kimozogja magát jó esetben, de a lé a tágulásiból így "elfogy".
a lakás fűtése éppen így működik. ha kizárom a radiátort a rendszerből, akkor légteleníteni sem tudom. ha légtelenítem, az egész rendszerben csökken a nyomás, "elfogy" a víz, a kazán feltöltést kér.Random gugli találat:
Az utolsó fázisban indítsd be a motort, és néhány percig hagyd, hadd járjon üresben. Várd meg, míg a motor felső, nyitott hűtőzáró sapkával felmelegszik. Ezután tekerd/nyomd fel az utastéri fűtést a max. legmelegebb fokozatra. Ekkor ellenőrizd le, hogy a hűtőfolyadék kering a hűtőben, azaz, hogy nyitva van-e a termosztát. Ha úgy látod, rendben áramlik, rakd vissza a hűtő zárósapkát, és töltsd fel a kellő szintig a fagyállókeveréket a kiegyenlítő tartályban.Vérboci
-
#27070592
törölt tag
válasz westcoastog #28522 üzenetére
Hi, volt egy megérzésem hogy nem is szíjas hanem láncos
Az hasznos dolog ha kedved, időd és helyed is van ahol foglalkozhatsz az autóval. Én is azt szeretem ha én csinálom az autót, de legalábbis jelen vagyok és látom mi történik.
Egyébként egyben van az autó, a fotó alapján. Én is gondolkodtam ezen a Mondeo generáción anno, aztán mk1 Focus lett belőle. De nem bántam meg, most hogy a futómű rendbe lett rakva és úgy viselkedik az úton ahogy az elvárható, teljesen elégedett vagyok, és még gyári motoros napfénytető is van hozzá (ezért vettem ezt a példányt, ez volt az egyik alapkritérium) -
zsolt1225
aktív tag
Nekem szerencsém volt és a kocsival együtt volt a csomagtértálca, plusz télre gumiszőnyeg kompletten, már azt használom. Volt benne sima szőnyeg is
-
őstag
válasz oliwire #28546 üzenetére
Rezaw-ot vettem én is és még valaki innen akinek ajánlottam, teljesen meg vagyok elégedve vele, nem bűzlik és bírja a strapát is Pakolásztam már bele amikor szerelni mentem...
Másik dolog, hogy egyszerű kirázni, mert ilyen szilikonos, nem ez a merev fajta gumi."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
A Zéé
addikt
válasz tobias88888 #28552 üzenetére
Antenna talp és antenna csatlakozására nézz rá, esetleg kicsi csiszolópapírral, vagy fém gyapottal csiszolt meg.
Just a simple Lineman...
-
tobias88888
őstag
2010es ford fiestánál normális dolog a fordos rádiónál hogy alig fogható valami? Pesten is talán 5-6 adó van, de például a rádió 1 minősége is néha jó néha nem. Antenna ránézésre nem sérült
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz erdey_a #28545 üzenetére
Akkor az a Skoda is eltömödött volt.
Nekem Escort van 22 éves semmi ilyen gondot nem produkál.
Az, meg hihetetlen, hogy márka szerviz csak félig tölt rá, azt jó ahogy van.
Az más kérdés, hogy ennek a hibának nem néznek utána, aztán egyszer csak kaput motor.
Nekik jó, mert motor csere milliós tétel m.szervizben, s emiatt vesznek inkább új autót.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
erdey_a
addikt
válasz darvinya #28543 üzenetére
a skoda (márka)szervizelés másnapján nekem kijelezte hogy kevés a hűtővíz. rátöltöttem és évekig nem is volt vele gond. szóval tud az levegős lenni csere után, ha nem járatják ki.
Mivel ez a jelen ford is eddig csak márkaszervizben volt (eddig háromszor), gyanítom, hogy legutóbb ezt is csak úgy közepesen feltöltötték, aztán ahogy másnap kilevegőzött, lement minimumra. Azóta meg úgy van. Jön-megy, működik nyilván, csak én jobban szeretem ha tele vanVérboci
-
erdey_a
addikt
válasz molnarpeter #28541 üzenetére
én rátöltésre világ életemben friss fagyállót (nem töményet, bekevertet) használtam. inkább erősebb legyen a lé, mint gyengébb. És 4 évente lecseréltetem.
Vérboci
-
darvinya
titán
válasz erdey_a #28542 üzenetére
Nyáron voltam 1.6-os focus -t tesztelni, ami 5km alatt min. alá eset a hűtő víz.
Neppernek válasza volt az, hogy levegős a rendszer, s kinyitotta a hűtő tartály sapkát, amikor visszafolyt az elmenő ágon.
Mint minden víztartályos autó önlégtelenítős, tehát nem lehet levegős.
S, mivel elmenő ágon folyt vissza a víz, így valahol dugulás van, s nem kering rendesen a hűtővíz.
Amúgy nem normális a hűtővíz fogyás.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
molnarpeter
nagyúr
válasz erdey_a #28539 üzenetére
Alu+vas hüvely tudtommal, meg alu hf.
VAG G13 már glicerin, nem? Mindenesetre szerintem simán nem éri meg fagyállót venni, mert 1-2% mennyiség nem fogja csökkenteni jelentősen a fagyállóságot úgysem, és a kémiai kompatibilitás is biztos legalább. Vagy le lehet cserélni a hűtőfolyadékot ahogy van, bár azt vezérlés cserével együtt csinálnám.
Motor gyártás wiki szerint Valencia, aztán fene tudja [link]
Az összeszerelés alvázszám alapján lehet kiderül, hátha van pár VIN decoder oldal Fordhoz is. Szerintem Németország lesz [link][ Szerkesztve ]
-
erdey_a
addikt
válasz molnarpeter #28526 üzenetére
ja, hát azt tudom, mi van benne, természetesen etilén-glikol, mint minden autóban
a kérdés igazából arra vonatkozott, csak szarul tettem fel, hogy az 1.6 az alublokkos vagy vasblokkos-e.(Foglalkozásomnál fogva gyakorlatilag a VW konszern összes motor és járműgyárában jártam Európaszerte, kívül belül ismerem azt a technikát, de Forddal nagyon vakon vagyok és ez megőrjít. Bocsánat a láma kérdésekért.)
Btw. azt sem tudom, hogy a 3-as fókusz kombit meg a motorjét hol gyártották. Meg tudnátok mondani? Van valahol ehhez irodalom?
Vérboci
-
oliwire
őstag
válasz molnarpeter #28532 üzenetére
Akkor maga a márka alatt van csomagtéri és lábtéri is, értem már
-
Aba86
csendes tag
válasz molnarpeter #28533 üzenetére
Köszönöm a megnyugtató választ
Plug-in hibridben én is gondolkodtam, de kis túlzással ajtótól-ajtóig pályán megyek, (pontosabban M0), így a hibridből fakadó előny valószínűleg nem jönne ki annyira, hogy megérje a felárat. Ja igen, és sajnos a töltés sem megoldott sem itthon, sem a munkahelyen... -
molnarpeter
nagyúr
Az 1.5 blokk az 1.6-ból lett kialakítva, egy kutya, nyugodtan vehető. Takarékosság szempontjából a 105 lovas econetic verzió érdekes lehet. Megbízhatóságra talán a 2.0 hajszálnyival jobb, de az többet eszik. Viszont ha van konnektor az ingázási célpontban és nem végig autópálya az út, szerintem megfontolandó egy plug-in hibrid
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz molnarpeter #28529 üzenetére
Ott nem találtam most, de itt igen: [link]
Ilyenre gondoltál? -
Aba86
csendes tag
Sziasztok,
Autóvásárlás előtt állok, az MK1-es benzines focusomat szeretném lecserélni, és újabb dízel focusokat nézegetek. Napi 100 km-t ingázok, úgyhogy jobban megérné a dízel.
2015 és azutáni focusokat nézegetek, az 1.5 TDCi illetve az 1.6 TDCi motorokkal kapcsolatban mik a tapasztalatok?
Ahogy néztem fogyasztás terén egész jók, de megbízhatóság szempontjából ajánlhatóak?Köszi előre is!
-
oliwire
őstag
Méretpontos csomagtéri tálcát és gumiszőnyegeket vennék a kocsihoz (2016 Ford Focus ferdehátú). Google kihoz több fajtát is, de most a bőség zavarában még nem tudom milyet érdemes választani. Valaki megjárta már ezt az utat?
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz erdey_a #28523 üzenetére
Készre kevert legyen, ne koncentrátum. Desztvíz is jó kis utántöltésre, túl sok és/vagy túl gyakran desztvizet ne, mert hígítja a hűtőközegben a fagyálló koncentrációt, és bár nem holnapra várunk egy -20-as zimát, ha kellően felhígul a közeg és beüt egy kis minusz, ne akard tudni, mi történik a blokkoddal.
Ha tanács kell, nézz be egy UNIX/Bárdi-ba, én egyszeri fogyást szintén desztvizeztem már, de ha ismétlődik, vagy rendszeresen utántölögetősdi megy, akkor készre kevert a jó.
Koncentrátum azért ne, mert bár elkeveredik az is: amíg tömény, végigmar mindent, tömítések nem szeretik, tehát leginkább vagy előkevered szakszerűen autón kívül valamiben (refraktométerrel ellenőrizve a koncentrációt), vagy felejtő.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz Csabex #28519 üzenetére
Én sem, csak olvastam a netről innen-onnan , például hogy szar lengéscsillapítót, szar CO értéket stb. nem engednek ki, megfogják, de egy nem vakító (!), projektoros, kellően jól beállított izzó -> xenon/led cserén nem akadnak fent, pláne ha melegfényű. Vagy ha igen, akkor "megoldják okosba" a tulajjal. Szerintem ez még simán oké dolog, a Mozaikban ennél sokkal durvább sztorik mentek, azért kaptak egy maflást. (Na meg valaki édeke is volt, ne legyünk naivak, hogy épeszű, racionalista döntések mentén történnek a világban az események).
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
erdey_a
addikt
sziasztok, milyen hűtővíz kell az 1.6 benzin focusba?
közönséges prelix g12+ mehet bele? csak rátölteni akarok, mert pont a minimumon vanVérboci
-
westcoastog
veterán
válasz #27070592 #28502 üzenetére
Szia, előző tulaj szerint gyűrűzéskor volt vezérlés is cserélve.
És a váltó oldali, tehát a lendkerék mögötti főtengely szimering ereszt. Láncos vezérlésű a motor nem szíjas. (Duratec HE).
Magamnak javítom az autót, szerelő ismerőseimmel, műhely is rendelkezésre áll, meg segítség is.
Mk2 zetec motorja volt szíjas, az volt az előző autóm, azon nem rég cseréltünk vezérlést az új tulajnak.
csakúgy[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Drughi #28508 üzenetére
Hát ahol járok, ott csináltak egy jó 50 métert, amin nem hullik szét a verda...
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz Csabex #28513 üzenetére
Olyan helyre vidd, ahol ilyenen nem akadnak fenn (tudod, hogy műxik ez).. van az, aki megenged bizonyos dolgokat, ha nem veszélyezteti forgalmat, stb. míg van az olyan is, aki na aztán megkeseredve a nagybetűs életben mindenbe beleköt, ő attól "szakemberebb". Nagyon nem mindegy, hol vizsgázik az autó.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
őstag
válasz zsolt1225 #28512 üzenetére
Ez igen, azonos a gyárival. Mondjuk ebbe a welcome light verzióba a tükör alatt lévő fénybe kell bekötni a kéknek a vezetékét, de igazából az annyira nem fontos, lehet nem foglalkozok avval majd. Nem arra értettem, hogy van-e értelme, hanem arra, hogy gyárilag a kombi focus tolatólámpája egyenlő a nullával majdnem. Azért gondolom ezt, mert felül van és szórodik nagyon a fény, viszont a sedan-nál ugye alul van a tolatólámpa és az azért másabb... Vagy a focusnál ez is opció? Nem tudom, de enyémen alul nincs sajnos.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
zsolt1225
aktív tag
válasz Csabex #28510 üzenetére
Neked van alapból a tükrön normál index, ugye? Ez csak ilyen kivesz és berak?
Én azért látom értelmét, mert sötétben mondjuk 2 autó közötti parkolásnál azért jó hátra látni, illetve ha van valami aminek nekimehetsz.
Ez a tolató, helyzetjelző, tükörre fólia (erre kíváncsi leszek tényleg ilyen lesz-e) kulcsház[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zsolt1225 #28504 üzenetére
Milyen tolató ledet rendeltél? Az engem is érdekelne, bár a kombinál nem tudom ha van értelme... Rendeltem ám én is cuccokat Többek között egy ilyen pár futó indexet is, kíváncsi leszek majd milyen lesz a fókán, mert az RS-en egész jó
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
Na... Nemrég fejeztem be a beázásos történetet. Háááátt, nagyon vakvágányon voltam, vagyis még mindig vagyok, mert egyelőre csak tippelni tudtam. A délelőtt folyamán vettem egy fekete színű nem oldható sikaflexet a Bárdiból és miután hazaértem neki is láttam.
Eszméletlen ez a rengeteg műanyag, de legalább könnyű velük dolgozni és ugye nem törnek a patentek, mert egybe vannak öntve. Leszedtem az oldalfalat, a szellőzőt, a műanyag elemet amit 3 csavar tart és a csomagtér ablak szélénél van (kombi), illetve a hátsó kapaszkodókat meg a C oszlop burkolatát, mert az is tartotta a tetőkárpitot. Azért kellett lebontani félig a tetőkárpitot, mert nem fértem hozzá a tetősín rögzítő csavarokhoz csak ha feszegettem volna és nagyon vékony anyagból van, hajlamos nyekleni ide oda és repedezni ha feszítve van. Fotókkal illusztrálva az alábbiakról beszéltem.Megbontás után ez fogadott...
Semmi nyoma nem volt a beázásnak a tetőkárpiton belülről és itt volt az a pont amikor egy világ omlott össze bennem, mert hetek óta gyűjtöm az infót erről a hibáról és közben nem is erről van szó... Na mondom nem macsákzol te meg engem, elkezdtem kívülről locsolni egy fecskendővel direkt a tetősí alá és semmi, csont száraz maradt minden...
Nézzétek, ilyenek a tetősínt rögzítő gyári csavarokNyoma sincs annak, hogy rozsdás lenne vagy elengedett volna a gyári rögzítés, tehát más vonalon kellett elindulnom. Vissza gondoltam, hogy akkor amikor az esős idő volt kb. hol is voltak a cseppek és az, hogy a víz ezen a mű szellőző rácson keresztül távozott, na arra figyeltem fel, mert az a víz ugye nem a tetőkárpit irányából jött hiszen ott száraz minden...
A rács mögött közvetlen a lámpa rögzítőnek a műanyag pöcke volt, ezért kiszereltem a hátsó lámpát és akkor vettem észre, hogy az a műanyag patent ugyan körbe van szigetelve, de mégis olyan nyamvadtul állt. Erről sajnos kívülről elfelejtettem fotót lőni, de belülről ilyen:Jobban megfigyelve, olyan mintha a látható oldalánál el lenne törve a műanyag pöcök.
Nem szedtem ki és raktam újra, de ezt egy az egyben körbe és telibe nyomtam sikaflexel, mert az a gyanúm, hogy innen szivároghatott be és a kis horony remekül megvezette a vizet egyenesen rá a szellőző rácsra. Amikor a helyére van pattintva a rács, akkor nagyon behúzzák a patentek és szerintem lehet, hogy érinti is.
Aztán lehet, hogy nem ez volt a gond, de úgy voltam vele, hogy ha már ott szívtam órákat, akkor már körbe nyomom. Legközelebbi esős időben be fogok ülni az autóba és leengedem a hátsó üléseket, aztán ott élőben szedem szét majd amikor éppen zajlik a jelenség.
Elnézést a km-es hsz miatt"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
nagyúr
válasz Drughi #28505 üzenetére
Ha sokat jársz vele rossz úton egy hónap az élettartama... Tapasztalat, én 3-at nyírtam ki belőle. Night brakerről beszélek...
Azóta sima izzó, Hella, ami erősített... 1 éve benne van és semmi baj vele.[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
zsolt1225
aktív tag
válasz Drughi #28505 üzenetére
Szerintem semmiben nem rosszabb, mint az amit itthon meg lehet venni 3-4x-es áron, ha egyáltalán lehet. Tompítottat én is azt tervezem venni, de kicsit drágának tartom 6-7ezres áron, bár ha látni akar az ember gondolom ez az ára...
Tungsram H7 Megalight Ultra +150%-val valakinek van tapasztalat, tudja az osram szintjét?[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz westcoastog #28481 üzenetére
Szia, csak kérdem hogy mikor volt vezérlés cserélve a mondin? Nem szükségszerű márkaszervízben cseréltetni, teljesen jó egy privát műhely is, ha betartják (és ismerik..) a Ford technológiai lépéseit, gondolok itt legfőképp arra hogy vezérléscsere közben "illik" vezérlés oldali főtengelyszimeringet és vezérműtengely szimeringet (DOHC motornál mindkét vezérműtengely szimeringet) is cserélni.
És akkor nem ér kellemetlen meglepetés hogy a szivárgó szimering esetleg teleköpi olajjal a vezérműszíjat és az átugrik..
Ha a váltó oldali főtengely szimeringed szivárog, az más tészta.
Új hozzászólás Aktív témák
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Elemlámpa, zseblámpa
- One mobilszolgáltatások
- Egérpad topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gaming notebook topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- 3D nyomtatás
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bluetooth hangszórók
- További aktív témák...