Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- juhi11: Karácsony esély, hogy észrevegyük: mások is valakik - még Isten is
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gudi
tag
válasz
Csorbi
#17699
üzenetére
Én a G:/ FS2020 mappába telepítettem az programot. A telepítéskor lett ezen a mappán kívül még 3 db, ugymint Programfiles, Windowsapps, WpSystem. Az FS2020 mappa kijelőlésekor azt írta, hogy ide nem lehet letölteni, jelöljek ki egy almappát. Ezekbe külön külön belementem és mindegyik tele van almappákkal, azokon belül is többszörösen, és nem találtam olyan nevű almappákat, mint ahová Ő a C-n akarta telepíteni.
Sajnálom, ilyen szinten nem látom a PC lelkét, és tudatlanságom okán kérdezek ilyen alapkérdéseket, amiért is elnézésetek kérem..
-
Csorbi
addikt
Öööö....mondom akkor magyarul:
Ha PÉLDÁUL korábban az F:\MSFS mappába telepítetted, és most az UPDATE telepítéséhez megadod UGYANAZT az F:\MSFS mappát az alapértelmezettként felkínált C:\Users\Laci\Appdata\...... helyett, akkor mi történik?
Pontosan milyen elérési út (meghajtónév, mappanév) alatt van az eredeti telepítésed? -
Gudi
tag
válasz
Csorbi
#17697
üzenetére
Csorbi kérdés: "Ha a frissítéskor a telepítési mappának betallózod a másik SSD-n lévő telepítési mappát, akkor mi történik?"
Válasz: Ha arra a meghajtóra szerettem volna telepíteni, ahová először, (és nem a C -re amit ő javasolt) és úgy, hogy csak kijelöltem a meghajtót, nem fogadta el, mondván hogy jelöljek ki alkönyvtárat. Viszont ebben nem találtam olyan alkönyvtárat, amit ő a C re javasolt. Users/Laci/Appdata.. stb még egy csomó /.. Ezért fogtam magam és kijelöltem egy üres Winchestert, azon csinált egy "új mappát" és elkezdte tölteni valami botrányos lassúsággal. Kiszámoltan, ha így halad, holnap este 10 körül fejeződik be..
De látom, hogy úgy hülyeség az egész, ahogy van...
Még jó hogy innen simán le tudom törölni anélkül hogy belerondítana az egyébként tök jól működő szimulátoromba. Egyébként nem csináltam semmi ccleanert vagy ilyesmit, nem neveztem át mappákat, elérési utat.
Azt végképp nem értem, hogy nincs Cancel vagy ilyesmi, ha nem akarom letölteni, ezért nem is tudom használni, mert nem lehet, csak kilépni..
Mi lesz ebből? Töröljem az egészet ezt is meg az alapprogramot is és telepítsem újra? Ráadásul én megvettem a GAME PASS-ban akciósan 19 e ft-ért..
-
Csorbi
addikt
Egy "jó" CCleaner-t vagy hasonló "optimalizálót" (amik inkább csak elb@szók) nem futtattál le véletlenül?
Esetleg mappaátnevezés, elérési út - meghajtó betűjel változás, stb... történhetett-e?
Nem jól értetted, nem nyelvi csomagról van szó. Ez az egész FS, ami 108 GB.
Ha a frissítéskor a telepítési mappának betallózod a másik SSD-n lévő telepítési mappát, akkor mi történik? -
Gudi
tag
Sziasztok!
Mi történik az MSFS-el? Betöltöttem a szimulátort, és legnagyobb meglepetésemre le akar töltetni velem egy 108 Gb (!) nagyságú update-t mint javasolt tartalmat nyelvi csomag címén, legalábbis ahogy értettem elenyésző angol tudásommal..
Ráadásul nincs is hely már a C-n ahová akarja telepíteni az anyagot, igaz, nekem egy másik SSD-n van a program, amin még talán épp van ennyi hely..
De mondom magamban, én nem akarom ezt telepíteni, igenám, de ezt, ahogy látom nem engedi, vagy letöltöm vagy kilépek..
Mi van????
Nagyon félreértek valamit? Segitsetek légyszi! -
Mert nem ül benne képzett pilóta, a drónok nem tudnak a VFR szabályai szerint repülni. Illetve rádiókapcsolat sincs a forgalommal (és ez már egy olyan vitorlában is kötelező, aminél a 8.33-as rádió megduplázza kb. a gép értékét, no meg önmagában annyiba kerül mint egy jobb DJI drón).
A légtér egyébként a saját maga védelmére kell a drónnak, ugyanis azt a problémát oldja fel, hogy incidens esetén jogilag kié legyen a felelősség. Ha van eseti légtér, akkor minden esetben az azt megsértő másik légijármű pilótája lesz a felelős, nem a drónos, hiszen ő nem tud VFR-t repülni, nem várható el tőle, hogy lássa a forgalmat.
Én mindkét oldalban érdekelt vagyok (van szakszom, és drónzok is), de siralmas sajnos amit a drónosok előadnak néha. Múltkor egy csoportban szavazásba kezdtek arról, hogy a GA forgalomnak kelljen ugyanúgy esetit kérnie mint a drónnak, a terv az volt, hogy nagy érdeklődés esetén aláírsgyűjtés is lesz. Wut??

Amúgy félre ne értsd, a jelenlegi szabályzás siralmas ahogy van, szégyen az egész, az meg hogy a teljes modelsportot is kinyírják vele.... nincsenek is rá szavak. De ettől még a légijog ismeretek elképesztően foghíjasak a drónos kollégák jelentős részénél, és sajnos a tudás hiánya sokszor arroganciával párosul (tisztelet a kivételnek!).
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187
#17684
üzenetére
Van. Klikk az approach gombra, kiválasztod a neked szimpatikus megközelítést, ha nem találod a sztenderd eljárások között, akkor az other apps alatt lesz, választasz hozzá transitiont és kész is. Kb így:
#17687sheep : Igazából azt gondoltam hogy ha VFR repülök, az irányítás akkor is rávezet a pályára ha bejelentkezem.
VFR-ben nincs irányítás, csak tájékoztató szolgálat, ami az ajánlott pályairányt, szelet, esetleg a hőmérsékletet, légnyomást közli.
Ezt esetleg el tudnád magyarázni hogy hogyan lehet a játékban megcsinálni? Vagy ez mindenképpen külső programmal kell megcsinálnom, a FS2020 nem tudja?
Ehhez az FS belső térképe nem elég részletes, és nem tartalmazza a szükséges adatokat sem. Érdemes külső progit használni, ha a Navigraph nem szimpatikus, akkor használd [EZT].
Ha pedig csak point to point szeretnél VFR-t tervezni, akkor [EZZEL] a videóval érdemes kezdeni. Majd ha lesz natív támogatás, meg használható SDK, akkor majd jönnek a nagyok is, mint pl az Aivlasoft vagy az FSaerodata, de ezek nem mostanában várhatók. Addig ezzel kell beérned.
Egyébként IRL is na valaki VOR repül akkor az azt jelenti h nem kell repülési terv, mondjuk felszállsz egy Cessnával Budaörsön és leszállsz Balatonfőkajáron, adott magasságon repülve, nem kell bejelentkezni sem?
Ha 9500 láb alatt maradsz, akkor FP-t csak ajánlott leadnod, hogy a FIC tudja kb hol zuhantál le.

Ha 9500 láb felett (ez már irányított légtér) akarsz repülni, akkor kötelező FP-t leadni.Bejelentkezni természetesen kell, de mivel tájékoztató szolgálat van, kb ilyen válaszokra számíts "sziasztok, köszi, a lényeg, hogy ne repüljetek a város fölé" vagy "sziasztok, a pályán induló forgalom nem várható", stb. Érkező-induló pályából is csak ajánlott van, nem kötelezően használandó. Viszonylag nagy szabadság van, ha az alapszabályokat betartod.
-
Mit csinálok rosszul, hogy jelenleg igy néz ki nálam az FS?
Bal oldali képet, még augusztusban csináltam, jobb oldali mostani állapot. Grafikát feljebb már nem tudom állítani. A táj még az fsx szintet se üti meg jelenleg.Gyanakszom, hogy valami a térkép frissitéssel van.
Online funkciók bekapcsolva, online az állapotom, viszont a server választásánál csak automatikusat látok és "teker" mellette. Utobbi időben kezdtem újra fs-ezni, igy nem tudom mióta ilyen, korábban úgy emlékszem lehetett szervereket választani. Lehet, most éppen csak nem elérhetőek a szerverek? -
sheep
addikt
válasz
Cypresss
#17683
üzenetére
Köszi a részletes választ (mindenkinek)!
Monor lehet hogy működik, bár én inkább a kisebb kanadai vagy kolumbiai reptereken próbáltam, és ott sajnos nem volt ennyire pontos. De persze azt sem tudtam hogy mit kell nekem mint pilótának csinálnom, ezért sem oda érkeztem ahová akartam. Igazából azt gondoltam hogy ha VFR repülök, az irányítás akkor is rávezet a pályára ha bejelentkezem.
"amiben szerepel, hogy TPS-t milyen magasságon és milyen irányon közelíted meg, ha elhagytad, onnan milyen vektorra fordulsz Győr VOR-ra, és így tovább"
Ezt esetleg el tudnád magyarázni hogy hogyan lehet a játékban megcsinálni? Vagy ez mindenképpen külső programmal kell megcsinálnom, a FS2020 nem tudja?
Egyébként IRL is na valaki VOR repül akkor az azt jelenti h nem kell repülési terv, mondjuk felszállsz egy Cessnával Budaörsön és leszállsz Balatonfőkajáron, adott magasságon repülve, nem kell bejelentkezni sem? -
Jadro
veterán
válasz
Cypresss
#17682
üzenetére
Köszi, ismerem az oldalt, csak egyelőre nem érzem, hogy azon a szinten vagyok repüléstechnikailag, ahol megérné havidíjba vernem magam. Ami késik...

Az útvonaltervezés egyébként úgy ahogy megy is. Nekem a problémám csak annyi, hogy a szépen simbrief által megtervezett útvonalamat a játék ketté tudja törni már azzal, hogy az ATC más kifutóra irányít. Innen kezdve a megadott SID értelmét veszti.
Tegnap nézegettem és szerintem ki tudom küszöbülni azzal, hogy egyszerűen a játék útvonaltervezőjével is tervezek a simbrief által megadott kifutóról és akkor nem cserélgeti át az ATC. Mondjuk ezt egy repülés után mondom, de még nézegetem.
-
cintula187
addikt
válasz
cintula187
#17684
üzenetére
-
cintula187
addikt
Hamár Navigraph. Arra van mód, hogy pl. az alábbi esetben ki tudjam választani hogy RNAV vagy ILS megközelízést szeretnék? Az a gondom, hogy a vonalakra kattintva sehogysem tudom kiválasztani az ILS-t a szöveg dobozban (ahol zöld, piros alapon van a két opció) sem lehet választani. Ilyenkor belépek inkább a reptér chart -ba és ott választom ki az approachot.
-
Cypresss
senior tag
Namost a műszerek alapján el is tudok menni odáig, de az csak több ezer lábbal a reptér fölé visz és nem a kifutó küszöbre.
Ez azért nem teljesen igaz. Monor VOR például a küszöbhöz visz, de a nagyobb repterek pályaküszöbénél legalább egy VOR biztosan van valamelyik irányban. Ha pedig tudod, hogy a küszöbnél van a VOR, akkor be lehet siklani egy sztenderd három fokos megközelítéssel.
Ha jól értem a kérdést, akkor VOR to VOR szeretnél repülni, de úgy mintha egy sima járatot repülnél FMC-vel.
Ehhez VOR vektorok kellenek, tehát felszállás előtt csinálsz egy FP-t, amiben szerepel, hogy TPS-t milyen magasságon és milyen irányon közelíted meg, ha elhagytad, onnan milyen vektorra fordulsz Győr VOR-ra, és így tovább. Célszerű VOR/DME adókat választani, tehát olyanokat, ami távolságot és irányt is közöl. (Térképeken ezt külön jelölik.)
A vektor tartását persze nehezítheti a szél iránya és erőssége, ilyenkor érdemes szélháromszög számítást végezni, hogy mire a VOR-hoz érsz, pont felette legyél, de szimben ennek kisebb a jelentősége.
-
Cypresss
senior tag
Szia,
Alapok nagyon egyszerűen: legyen az autód egy repülő. Amikor kiállsz a garázsodból, és eldöntöd, hogy a napi programod alapján jobbra vagy balra fordulsz az utcában, majd onnan az első, második, harmadik utcán fordulsz le, az a repülésben a SID. Amikor egy nem várt közlekedési dugó, vagy baleset miatt kerülnöd kell a jól megszokott útvonalad helyett és a célállomásodat (esetünkben egy bevásárló központ jelenti a repülőteret) egy új útvonalan közelíted meg, de ugyanoda jutsz el, az a STAR.
A megfelelő SID-et hogy lehet okosan és hatékonyan kiválasztani ha a flight plan nem utal rá?
Javaslom a [Navigraph Chartsot].
Vizuálisan feltünteti az összes SID/STAR-t egy-egy pályához.
Itt például azt látod, hogy Heathrow 09-es bal pályáról hány SID indul.
Az ideális SID kiválasztása többek között azon múlik, hogy melyik pályairányról indulsz és milyen irányba repülsz, ha például északi irányba, akkor nem feltétlenül MAY2K a neked való SID.
Ami még fontos, hogy a Simbrief az útvonaltervezés során SID/STAR-t is generál neked, ha ebből csinálsz egy OFP-t, akkor a Navigraph Chartsban a teljes útovnalat (SID/STAR-ral együtt) betudod tölteni és szépen végigtudod nézni, ha pedig valami nem tetszik, akkor tudsz rajta változtatni.Remek a két program közötti integráció, érdemes kipróbálni.
#17671: Közben megnéztem, hát az MSFS pont lesz@rja, hogy honnét fúj a szél, ha egyszer eldöntötte, hogy melyik az aktív, akkor az marad, még ha pont pályairányban is fúj az 50 csomós szél. Azért ezt kijavíthatták volna.
Emlékeim szerint ez valahol a háromszáz valahányadik a buglistán és a Top wishesben sem látom, tehát kb, úgy 8-10 hónap múlva talán sorra is kerül.
-
energomatt
őstag
Induló eljárás. Nem tudom van-e valakinek ellenvetése, de nekem az a véleményem, hogy az induló eljárás abban az esetben, ha nincs irányítás, értelmét veszti. Ebben az esetben az a logikus, ha felszállás után az első útvonalpontra repülünk rá.
-
-
fatal`
titán
A VOR to VOR az IFR navigáció, nem VFR.
A VFR a látvarepülést jelenti, tehát úgy szálsz le, hogy nézel az ablakon (most sarkítva).

VFR esetén nincs irányítás, csak tájékoztatás, ezért ott nem fogsz információt kapni, csakis IFR esetén. MSFS-t nem tudom, de ILS-től függetlenül valameddig vektorál az ATC, de konkrétan leszállnod a műszerekkel kell, attól függően, hogy van-e VOR megközelítés az adott reptéren (ha ILS nincs is, VOR a nagyobb reptereken van), ezeket pedig a műszer és a reptérhez/adott megközelítéshez tartozó térkép alapján tudod végrehajtani.
Egyszerűsítve írtam, illetve ha valahol hülyeséget írtam remélem a többiek majd kijavítanak.
-
Jadro
veterán
válasz
Rakamaz
#17673
üzenetére
Lehet megpróbálom azt is.
Csak tetszik ez a lehetőség, hogy az a320NX mod-ban van már simbrief integráció és az elkészített tervet be lehet szipkázni. Sajnos van hogy reszelni kell rajta utána, de eddig pl az ATIS-t nem nagyon figyeltem. A SimToolkitPro-ban ott vannak a metar adatok, trans altitude, minden ami kell. Onnan beírkáltam. Mindegy, próbálgatom, olvasgatok. Köszi az eddigieket.

-
sheep
addikt
Ha már itt tartunk nekem is lenne egy kérdésem, bár gondolom a válasz nagyon összett:
az ILS repülés nem nagy kunszt, azzal gyakorlatilag bárhol le lehet szállni vakon. Viszont nem egészem értem hogy a VFR - VOR to VOR navigáció hogyan működik. Illetve a navigációt értem, csak azt nem hogy hogyan lehet abból a végén leszállni az adott reptérre?
Ugye ha megtervezek egy VOR útvonalat aannak a vége a reptéren lévő adó lesz. Namost a műszerek alapján el is tudok menni odáig, de az csak több ezer lábbal a reptér fölé visz és nem a kifutó küszöbre.
Szóval az lenne a kérdésem hogy VOR útvonalat hogyan lehet úgy megtervezni hogy a végén az ATC ugyanúgy mondja nekem a sebesség/magasság utasításokat hogy a pályára érjek? Vagy ATC az csak ILS-el együtt van?
Egyáltalán meg lehet ezt csinálni, IRL ez hogy működik? -
Rakamaz
tag
Talán próbáld meg a repülési tervedet megetetni az MSFS tervezőjével, és akkor talán megfelelően kezeli.
Menet közben kreált repülési tervekre elég érdekesen reagál. Pl. másik leszállópályát jelöl ki, vagy a másodpilóta nem kezeli le a kommunikációt, stb.
Igazság szerint, néha jobb elnémítani! -
Jadro
veterán
Ok, már kezdem érteni. Épp Brno-ban küzdök és itt is mást mond az ATIS, mint a simbrief megadott. Viszont itt sikerült mókolnom és a Take off beállításokban is már a 27 van. Szóval jó lesz ez és kezdem érteni ezt a részt is.

A megfelelő SID-et hogy lehet okosan és hatékonyan kiválasztani ha a flight plan nem utal rá? Pl ebben az esetben: LKTB/09 F320 DCT BITSI van a simbrief-es tervben. SimToolKitPRo-val nézegetem, átváltottam a 09-et 27-re és ehhez nézegetem a SID-eket. Van 5 darab. Mondjuk itt szépen kirajzolja a téképre a SID-ek útvonalait ha fölé viszem az egeret. Ebből ki tudtam találni egy jól kinéző felszállási procedúrát a ténylegesen megadott pályához: LKTB/27 TUMK2A BITSI. ATIS által mondott 27-es kifutóra tervezve. Gondolom van ennél precízebb megoldás is.
-
ToMy_
tag
Közben megnéztem, hát az MSFS pont lesz@rja, hogy honnét fúj a szél, ha egyszer eldöntötte, hogy melyik az aktív, akkor az marad, még ha pont pályairányban is fúj az 50 csomós szél. Azért ezt kijavíthatták volna.
Ettől függetlenül a többi része a fentieknek helytálló, tervezés előtt hallgasd meg az ATIS-t, és az ott jelölt pályához válaszd a SID-et. -
Jadro
veterán
Értem, akkor van itt még minek utánaolvasnom.
Nekem akkor ott ment ez félre, hogy ha legenerálom a repülési tervet, akkor a route kezdőpontjaként az ICAO mellett ott van a futópályakód is. Ezt valahogy szentírásnak vettem és ehhez terveztem a felszállási eljárást. No meg nem mindig a mostani időpillanatban repülök, mert így a téli időszakban túl sokat repkednék sötétben. Live weathert hasznáok ugyan, de az időt visszatekerem. Itt akkor elmászhat egymástól a friss repülési terv illetve az időjárás.
-
ToMy_
tag
IRL sem és itt sem te döntöd el, melyik eljárás szerint hagysz el egy repteret vagy érkezel be egy reptérre. Sőt azt sem, hogy melyik pályáról/pályára.
Első lépésként nézd meg, hogy az időjárás szerint melyiknek kellene az aktívnak lennie. Illetve ha nagy reptér, akkor az ATIS-t ( [Automated Terminal Information System] ) meghallgatva is meg lehet tudni, hogy az adott helyen melyik a várható arrival és a departure pálya.
A játékban is elvileg kezelve van az időjárás(szélirány) miatti pályaváltozás. Ezt tudod le csekkolni az ATIS meghallgatásával. Ott is van a screenshot-odon, 121.73 MHz.
Praktikusan IRL az ATIS-t még akkor hallgatják meg, mielőtt egyáltalán bejelentkeznének bármilyen irányítóhoz, és a bejelentkezés során ezt tudatják is a kontrollerrel, hogy melyik "kiadás"-t hallgatták meg: "with information XXXXX on board". -
dareal
tag
-
Jadro
veterán
No csak rápróbáltam újra és sikerült reprodukálnom. Igazából nem értem, de a képen látható mi a problémám.
A simbrief által tervezett route az MCDU-n került betöltésre. A take off rwy 34 így íródik be gondolom. (Erre gondolok, a kép illusztráció: [link] )
A flight plan-nél pedig én választom ki a pályát és az indulási valamint érkezési eljárásokat. A lenti képen látható is, hogy minden a 34-es pályára utal, ehhez képest az ATC szerint irány a runway 29.
[kép]Oké, az életben ez változhat értem, csak a játékban nem találom, mi alapján lett 29. Innen akkor most az a következő lépés, hogy újratervezem a depatrure procedúrát.
-
Jadro
veterán
Simán lehet. Már a repülő sem az alap a320, hanem a flybywire verzió. Emellett igazából pár Neo skin és reptér van fent. Az érintett két reptér még nem moddolt.
Eddig egyetlen moddolt reptérrel akadt problémám, mégpedig az istanbulival. Ahogy olvasom az még elég új, úgyhogy nem is csodálom. Amikor oda terveztem utat, még a leszállópályákat sem lehet beprogramozni, mert nem ismeri őket. Ezt még megoldottam offline térkép adatokkal és le is tudtam szállni.
A baj az onnan tervezett repülésnél volt, csak fekete képernyőig jutott a játék. -
sheep
addikt
Még nem találkoztam ilyen problémával (másmilyennel már sokszor), amit megadok a tervezőben azt tarja ahogy előre kiszámította. Mindegy hogy cold&dark vagy kifutón van az indulás, ráadásul én vr-ban játszom és ott bugos is szokott lenni a tervező, de így sem volt problémám sosem.
Nem lehet hogy felraktál valami addont ami bekevert? Map, reptér, skin, bármi okozhat anomáliát. -
Jadro
veterán
válasz
energomatt
#17663
üzenetére
Nem is kötekedésből írtam, csak próbálom megérteni, hogy az életben hogy megy ez illetve a játéknak hogyan sikerül leképeznie.
Köszi mégegyszer az infókat! -
energomatt
őstag
" tehát a játék és ismeri már a teljes utat"
Addig amíg játék és nem szimulátor, bármi megengedett és hozzá sem szóltam volna, ha nem azt kérdezed, hogy hogy van ez a valóságban. Egyébként az irányító adja meg a pályát és ha nem automata program lenne, hanem élő irányító, akkor pontosan meg is tudná indokolni, hogy miért arról a pályáról indít. A szélirányon kívül az aktuális forgalmi helyzet, az időzóna és sok egyéb tényező is befolyásolja. Így viszont ez nem lehetséges. -
Jadro
veterán
válasz
energomatt
#17661
üzenetére
Köszi a magyarázatot! A simbrief-es route plan-ben szereplő kifutót illetve az induló eljárást én felviszem FMCU-ban még a gép indítása előtt. Sőt, már az érkezési eljárást is megcsinálom ilyenkor, szeretem látni a teljes utat. (Ez a VFR mapon is szépen megvan, tehát a játék és ismeri már a teljes utat mire az ATC a kifutóhoz irányít.)
Ezért is érdekes, hogy beprogramozva megvan az indulási kifutó (példámban a 34-es), majd kitolnak a megfelelő irányba és amikor nekiindulnék, közli az ATC hogy irány egy másik kifutó - jelen esetben a 29-es. Állok ott háttal és vagy megyek eredeti terv szerint, vagy forgolódok egy újabb kört.
Arra lettem volna kiváncsi, hogy honnan jön akkor ez a 29-es kifutó. Újrapróbálom ezt a tervet szerintem és körbenézek alaposan a programban, mert zavar ez az anomália.
-
energomatt
őstag
Az induló és az érkező eljárások nem képezik az útvonalterv részét. A programnak remélhetőleg csak átmeneti hiányossága, hogy az induló eljárást nem adja meg az ATC, csak a felszállópályát. Az érkező eljárást viszont igen és azt akkor kell beprogramozni, ha ez megtörtént és nem pedig előre. Ugyanez lenne a helyzet az induló eljárással is.
-
Jadro
veterán
Előre jelzem, hogy nagyon kezdő vagyok repülés terén, de volna egy kérdésem. LOWW reptérről LHBP a cél. A repülési tervben (simbrief) ez van: LOWW/34 ADAMA1D ADAMA Z647 ANEXA ANEXA4R LHBP/31R
Az a230neo mod szépen be is tudja szipkázni, nem kell bepötyögni. Ehhez képest az irányítás elvisz a LOWW/29 pályára, hogy onnan szálljak fel. (Automata ATC-t használok) Az FMC-ben is 34 a departure. Ilyen van az életben is és akkor hozzá kell húznom a repülési tervet az utolsó pillanatban? Mert ugye ez akkor derül ki, amikor már kitoltak és megkapom a toronytól, hogy irány a kifutó.
-
wollnerd
aktív tag
Én sajnos elfeljettem letesztelni a gombokat mielőtt felcsavartattam a rögzítőpanelre és azt pedig a Honeycomb yoke-ra... Mert egy pillanatig azt gondoltam hogy az is folyásolhatná..? (bár kétlem)
Minden egyes lyukra visszacsavartattam a yoke csavarjaival a rögzítőpanelt és a radiopanel saját csavarjaival a rögzítést oldottam meg, szintén mindenhova...
Ráadásul az Alzában csak egyetlen db volt elérhető...
(Ráadásul úgy hallom h az áruház nem valami biztató a gariztatás ügyében...)
#17634
Én is gugliztam, láttam ezt a videót, de mélyedni mentem vele, mert ehhez szét kell szedni...
Találhattam volna egy megoldás de sajnos a 2009ben létrejött fórrumposztban lévő link már nem él.
Állítólag olyan megoldásról olvastam hogy szerezzük be egy olyan nagyobb tetesebb tekerő/forgatógombot (knob) aminek a belliszetésének ármérője egyezik az eredeti gomb átmérőjével és azt beilleszteni... (ilyesmire gondolok)
-
Csorbi
addikt
válasz
cintula187
#17656
üzenetére
#17641
atc_airline = "" ; airline name
helyett kellene a
atc_airline = "AEGEAN" ; airline nameÍgy próbáltad már?
-
cintula187
addikt
válasz
energomatt
#17648
üzenetére
Pontosan. Az nálam a nagy relytély, hogy honnan a retekből veszi a sehova sem beírt LH0000 "utótagot". Ahogy látrható az atc optionsben a callsignhoz az aegean18 van csak beírva. Az Aegean livery -hez tartozó cfg fájlban sem szerepel lh0000, mint ahogy itt mutattam:
[link]De most megnéztem egy Malév liveryvel is. Ott így néz ki a cfg tartalma (ATC options üres) és helyesen nevezi meg a gépet az ATC: MALEV187
Tehát valami a cfg fájlokban van ami nem jó.
-
Csorbi
addikt
válasz
LimaBravo69
#17653
üzenetére
Melyik féle Ferihegyen, és tudjuk-e biztosan, hogy abban az R277-nek esetleg nincs-e cargo besorolása is beállítva?

-
sheep
addikt
Urak, gép festést hogyan tudom változtatni? Letöltöttem pl. TBM Malév festést, bemásoltam a Community mappába de nem látja a játék.
-
Csorbi
addikt
válasz
energomatt
#17646
üzenetére
Azokat egyszerűen NEM TÖLTÖTTE KI. Üresen hagyta. Szabad, nem? Nem értem hová akarunk kilyukadni....
-
Csorbi
addikt
válasz
energomatt
#17644
üzenetére
Azon áll. Azért fehér.
-
energomatt
őstag
válasz
cintula187
#17643
üzenetére
Igen, de azon belül az ATC Options-ra. Az nem aktíválható?
-
cintula187
addikt
válasz
energomatt
#17642
üzenetére
-
energomatt
őstag
válasz
cintula187
#17641
üzenetére
Legegyszerűbb, ha world map menu alatt adod meg a a kívánt nevedet és akkor az minden gépre érvényes marad. Ha nem ott akkor akár a config fájlban is lehetne. Ebben a példában az nem befolyásol semmit.
-
Cypresss
senior tag
Ilyet sem látni gyakran
: [link] -
Csorbi
addikt
válasz
LimaBravo69
#17637
üzenetére
-
Csorbi
addikt
válasz
LimaBravo69
#17635
üzenetére
Ha jól emlékszem, az adott gép aircraft.cfg-jében van a következő sor:
atc_parking_types=GATE, RAMP, CARGO
Innen a nemkívánatosat törölni kell. -
LimaBravo69
tag
Sziasztok,
látom már majdnem mindenki az új simmel repül, nekem sajnos még várnom kell "kicsit" az új gépre
.
Remélem azért kérdezhetek FSX témában is
.Hogyan tudom "megmondani" az FSX-nek, ha cargo géppel repülök?
Szeretném, ha ha ground nem utasszállító állóhelyre, netán csápra akarna állítani, hanem cargo parkolóhelyre? -
wollnerd
aktív tag
Sziasztok!
Van valakinek a Logitech/Saitek Radio Panel-je? Nekem ma érkezett. (Logitech G)
Sikerült beuzemelnem. Csak egy nagy gondom van: A mode selector tekerőgombot valami elképesztő nehéz tekerni! Megsértettem emiatt az ujjam bőrét.
Másnak is ilyen? Normális, vagy terv. hiba? Lehet javítani ezen? 
-
MzperX07
tag
FSEconomy Operations Guide PDF [link]
-
Rakamaz
tag
válasz
cintula187
#17617
üzenetére
#17624 LWhite: Próbáljátok meg A320 FBW mod nélkül, vagyis inkább vele, elvileg az utóbbi teszt verzió evileg helyreteszi ezt a problémát.
Forrás: link -
MzperX07
tag
FSeconomy [link]
Mivel most vidéken vagyok, ezért nem tudok játszani a PC-men az MSFS-sel, de gondoltam, hogy mivel már regisztráltam az FSeconomy-ra, a méretes user guide/user manual oldalt megcsinálnám PDF formátumban, hogy telefonról is olvasgathassam. Az a kérdés, hogy ezt itt majd közzé szabad tenni, vagy szerzői jogokba ütközik? KösziEgyébként a frissítési gondokhoz: nekem Steam-en nem volt soha semmi gond (nem használom a Microsoft Store-t és teljesen le van törölve minden Microsoft alkalmazás Powershell-ből), mindig befejezte, pedig már 2x újratelepítettem a gépet is és így a játékot is, viszont az tény, hogy lassan szedi, időnként begyorsul.
-
Eep 101
csendes tag
Bocsánat, igen hibásan írtam, NEM 30-50 GB, hanem 30-50 Mb, amit letölt azt is nagyon lassan, 5-7 Mbit/s . Nem baj, most karácsony van, majd valamikor vissza térek erre az egészre. Mindenesetre köszönöm a segítő szándékot ! Őszinte szívvel kívánok mindenkinek boldog karácsonyt !!!
-
Eep 101
csendes tag
Kicsit irigyellek benneteket. Úgy látszik én amolyan" Pechfogel" vagyok: lassan két napja próbálkozom, most már ott tartok, hogy újra töltöm-megint- illetve tölteném az egész Fs-t, de nem megy. Az a jelenség továbbra is, hogy letölt egy minimális 30-50 Gb-ot, aztán ledob, leblokkol, mit tudom én mit csinál, és 50-edszer, 100-adszor újra kezdi. :-((
-
Gudi
tag
Sziasztok! Nekem símán lejött az update és működik is.. Igaz előtte volt egy kis furcsaság, azt írta, hogy előbb menjek a Microsoft Store be, ott lejött egy 1.03 Gb valami, és aztán engedte az updatet... ez azért érdekes, mert én nem a Store-ból töltöttem hanem Game Pass -os vagyok... Az is igaz viszont, hogy közben meg is vásároltam a szim-et, csak még nem telt le a 30 nap.. A fene érti hogy miket kér..

-
sheep
addikt
Ez a videó nekem sokat segített a vr grafikai beállításokban, hátha van még vki rajtam kívül aki hasznosnak találja:
[link] -
cintula187
addikt
válasz
cintula187
#17616
üzenetére
Valamelyik livery nem tetszik neki.
A 747 ben nem tudom életrekelteni az FMC-t -
LWhite
tag
válasz
cintula187
#17614
üzenetére
Nekem is így volt. A community mappát ürítettem, utána már jó volt, azóta visszamásoltam néhány kiegészítőt (és még mindig működik
) , valami onnan blokkolja.
Lehetséges, hogy a G1000es, de azt még nem próbáltam visszamásolni és nem tudom azt használod-e. -
cintula187
addikt
Ajjaj. Lejött az update, de a főmenüig utána nem jut el. Gép restart után sem. New activities -nél stoppol a kék csík.

-
Eep 101
csendes tag
Miután végre minden nagyon szépen működött, gondoltam bővítem a gépparkot, és le akartam tölteni az egyik Beach Baron king air gépet.Nem tudtam, ez már nem működött. Most az van, hogy az Fs indításakor updatelni akar, 7, valamennyi Gb-ot, elkezdi letölteni, aztán úgy 30-50 Mb-nál abba hagyja, illetve újra kezdi, huszadszor-ötvenedszer...Most már nem is kellene ez a gép, de tölteni akarja, aztán megint újra kezdi, és a legnagyobb probléma az, hogy nem tudok tovább lépni, pontosabban nem tud elindúlni a szimulátor.:-( Van erre valami megoldás?Át lehet valahogyan ugrani a frissítést?
-
sheep
addikt
Jó lett a vr támogatás. Repültem egyet a Cessnával Hévízről Börgöndre, és ránézésre tényleg megvannak a tereppontok. Székesfehérvár is felismerhető, persze nem 100% de az utcák, nagyobb épületek megvannak, a hangulata adja.
Az egyetlen gond hogy ehhez erőmű kell. A 1080ti sajnos már kevés a Reverbhez, de a grafika még lowon is nagyon szép. Próbaképp feltettem ultrára hogy lássam mi lenne a teteje, persze diavetítés volt, de lenyűgözően realisztikusan néz ki
Ajj mégis lehet kell vegyek egy 3080-ast. -
ToMy_
tag
Lassan de biztosan jön:
[MSFS VR Support - behind the scenes] -
Razor18
tag
válasz
Freiherr
#17607
üzenetére
Köszi a törődést. Nem a beállítással volt gondom, nekem is így nézett ki ez a képernyő, hanem a fékpedálok karakterisztikája tök off volt. Amikor elkezdtem nyomni a két fékpedált, a két lineáris egyenes tetején lévő pont elindult lefelé, de már fél-fék állásnál elérte az alsó pontot, ami a kiengedett állást jelentené, és ha tovább nyomtam, akkor meg elindult visszafelé, és tök benyomva ugyanott kötött ki, ahonnan elindult. És ezen az axis reverse sem segített, hisz pont ugyanaz történik mindkét irányban.
-
LWhite
tag
Némi magyarázat a lassú letöltésre/frissítésekre a linken.
Szóval azért használják/használjuk rendesen, valószínűleg sokan frissítenek is egyszerre (persze, máshol is van több ezer/százezer user és mégsincs gond, de na, akkor is
).Viszont a letöltés/frissítés közben történő energiavámpír üzemmódra egy lehetséges megoldás.
Mivel ezek a statikusnak látszó oldalak is generált oldalak (ezt tudjuk), itt elég jó sebességgel számol a VGA, akár 700-800 FPS-el is, ami eléggé lefoglalja az erőforrást, nálam ez sokszor 80%-os, vagy magasabb VGA használatot is jelent.
Viszont egy FPS limitert alkalmazva (Nvidiával elég egyszerűen megy akár Rivatuner-rel) 30 FPS-t beállítva máris 20% környékére esik vissza, ami egy 2-3 órás letöltéssel számolva már jelentős különbség, még áramfogyasztásban is. Nem beszélve arról, hogy talán az excelen kívül még mást is el lehet indítani.
Nyilván jobb lenne, ha szoftver szinten másképp működne ez, de addig is, hátha másnak is jól jön ez az infó. -
energomatt
őstag
válasz
Cypresss
#17601
üzenetére
Néhány FS-el volt már dogom 1981 óta. Egyik sem tartalmazott ennyi funkciót, ennyiféle repülőgépet, ennyiféle sceneryt ekkora léptékű újítást a megjelenésekor. És azok sem voltak akkor "készebbek."
Ez nem egy alma, hanem inkább egy alma ültvetvény. Csak önmagához hasonlítható. Arra meg eléggé hasonlít is. -
Cypresss
senior tag
válasz
energomatt
#17596
üzenetére
Az egy teljesen más kávéház, almát - almával hasonlíts össze, ne banánnal. Egyébként úgy tudom egy új vakcina kutatása, tesztelése, és gyártásba kerülése 3-5 év, de van amikor tíz év is lehet.
Még a Cyberpunk témához kapcsolódik, hogy a Sony már le is vette a boltjából a játékot az iszonyat sok bug miatt: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- iPhone topik
- Na, milyen hardver kerül a fa alá?
- BestBuy topik
- Bestbuy játékok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Xbox Series X|S
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Ezt nézed TikTokon és YouTube-on a telefonodon
- További aktív témák...
- Keresünk Galaxy S22/S22+/S22 Ultra
- Apple iPhone 16 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 10700 / 32GB DDR4 / RX 6700XT 12GB / 512 SSD + 1TB HDD
- ÁRCSÖKKENTÉS MacBook Pro 17" i7 2.6 GHz 8GB RAM 8 ciklus az akkuban!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD ASUS ROG STRIX RTX 3070Ti 8GB Zalman Z1 PLUS 750W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





(Ráadásul úgy hallom h az áruház nem valami biztató a gariztatás ügyében...)



.




