- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GAI: Poor Volta...
-
LOGOUT
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ennyi retardáltat... szakad az eső 4 napja folyamatosan, de azért nyomja neki 100-130cal városban
-
-
Puma K
nagyúr
"A baleset során a jármű teljesen összeroncsolódott, a becsapódás olyan erejű volt, hogy a jármű motorja is kiszakadt." - [link]
-
CharlieDrop
veterán
válasz
SeniorTilla #55588 üzenetére
van ilyen, a gyári tuningcégek garival adják a dolgokat, mondjuk BMW-hez nem tudom ki csinál ilyet, de VW-nál az ABT, az MTM pl. ilyenek
Ja tényleg, bár szerintem az Alpina nem csinál tuningot, csak a saját dolgaival, de az AC ilyen, igen. -
chess001
aktív tag
válasz
FIREBLADE78 #55587 üzenetére
Úgy hívják, hogy alpina, meg ac schnitzer...
-
válasz
FIREBLADE78 #55587 üzenetére
sőt ha elrontja, vadonat új 0 kmeset kapsz cserébe, azt is írjátok bele!
-
válasz
FIREBLADE78 #55587 üzenetére
Ha találsz ilyen szerelőt, küldd át a számát nekem is
-
FIREBLADE78
addikt
Igazából nem emlékszem pontosan mi volt a gond a Porscheval,lényeg hogy chip baszta szét. Valszeg nem speciális ember végezte a műveletet vagy nem bírta a gyárilag x dologra tervezett valami. Akkor mernék belevágni,ha írásban garantálja két tanú előtt a szerelő,hogy semmi baja sem lesz a kocsinak.
-
-
malacka87
őstag
Autó kinyitasa után ami jön búgó hang a motor térből az valami készenléti dolog? Generátor környékén hallom talán a disa környéke. Valamitől felėbredt a kocsi most éjjel és csak 2-3 nyitás zárásra hallgatott el.
-
- = Zk = -
félisten
lecseréltem a kocsiban a gyertyákat...
Denso TT Nickel Twin Tip Spark Plugs - Part No. K20TT / 4604
noh, viszont a neten kétfélét írnak hozzá:
Spark plug.........Bosch: FGR7DQP, NGK: BKR6EQUP
nem egyeznek ugye.... célszerű lecserélni őket?.... csakhogy mennyire kényes az M52B28TU motor az efféle "bakikra"?! -
Chrys_
addikt
válasz
Drago1 #55581 üzenetére
Egyébként lehet, hogy tévedtem a méréssel kapcsolatban, mert a bevezetőben ott van az OBD... szóval a kipufogóba dugott szonda mellett csak volt ott gép is. De végülis mindegy.
Viszont valószínűleg jövőre jön még egy mérési metódus, már a részecskéket is számlálni fogják:
7. oldal, Stufe 3 2021.01.01-től (német nyelvű): [link] -
Drago1
tag
válasz
Chrys_ #55575 üzenetére
Ha benne van a részecske szűrő hiába dugdozza a kipufra a mérést, jó lesz az érték
Nekem annó a 2013 as Peugeot 508 gt chipp AGR off rsz off bemérték kipufra simán határ értéken belül volt a mérés, NOX ot amúgy sem tudnak műszakin mérni csak szendioxidot, azon meg minden nélkül is át megy a modern dízel. Akkor buktam volna le ha meg kopogtatták volna az rsz helyét mert akkor kongott volna az ürességtől.
-
válasz
FIREBLADE78 #55576 üzenetére
Meg.
Nem 10% az, és a befecskendezőkhöz semmi köze szerintem, inkább a hőterhelés, a csapágyak és a hajtáslánc láthatja kárát. Még finomhangolni kell, mert 3000-nél visszaveszi a nyomatékot valamiért 420-ra, állítólag a motor védelme miatt, de majd kiderül. 450 volt a gyári.
-
-
Chrys_
addikt
válasz
Gsx-rr #55577 üzenetére
Egy "jó" tuningos bármire képes
Van egy német eset éppen, F10 550D 431LE/830Nm-re írva. 750 fok felett volt a kat előtti hőmérséklet és az autó 235kmh felett elvette a gázt. Tuner átírta a határértéket 850 fokra (egy másik software-s írta, hogy némelyik szenzor csak 800 fokig mér).
Ennek az lett az eredménye, hogy 1 hiba helyett 4 lett:
- DPF nyomásszenzor: túl magas mért érték
- DPF nyomásszenzor: rövidzár pozitív felé
- Raildruckregelung: zu niedrig (rail nyomásszabályzás túl alacsony)
- Sebesség, befecskendezés mennyisége, motor fordulatszám: unplausibel (kb: nem illenek az értékek egymáshoz) -
Gsx-rr
veterán
válasz
FIREBLADE78 #55576 üzenetére
Kizartnak tartom ,hogy abban kart tud tenni.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
SeniorTilla #55561 üzenetére
Még mindig tartok ettől a chiptuning dologtól. Gumisomnál volt egy Cayenne amit megcsippeltek és szétbaszta az egész üzemanyagrendszert stb és valami milliós kár van. Megérte az a plusz 10 % erő
-
Chrys_
addikt
Átment az F11 535d LCI motortuninggal (313LE --> 389LE csak software-s módosítás) és EGR OFF-fal (csak kiírva, fizikailag ez is bent van) a TÜV-n hiba nélkül
Bár amikor ötödjére lépett a technikus a gázpedálra, a másik meg felnyitotta a motorháztetőt, már elkönyveltem, hogy akkor most ennyi volt a vizsga. Ugyanis az EGR szelep kábele is le van húzva, de talán nem vette észreMost már tudom, hogy azért csinálnak ennyi mérést, mert városban lerakódhat a kipufogórendszerben az anyag, és nagy fordulaton elkezdi ezt is "kiköpni", ami meghamisítja az értéket.
Nem tettek tesztert az OBD2-re, csak a kipufogón keresztül mértek. Ezt állítólag kb. 1 éve már nem csinálják (köszönhetően a VW botránynak). OBD2 eszköz csak a mérés után került rá.
A vizsgált paraméter megengedett középértéke 0,25 [1/m], a mért pedig 0,01 [1/m] volt, 145k km futásteljesítménynél. Nem tudták a névleges fordulaton tesztelni (4400 ford./perc), mert az autó nem engedi álló helyzetben 3900 fölé. -
GrooveHero
addikt
Üdv. Tudja valaki, hogy edc-s lengéscsillapítók cseréje kor (dynamic drive) kell e diagra kötni az autót? Vagy csak akku saru le és vissza is elég?
Köszi
-
Chrys_
addikt
válasz
crissprivat #55572 üzenetére
Sokat nem hallani belőle úgysem 😂
-
crissprivat
senior tag
válasz
SeniorTilla #55561 üzenetére
( De a sorhat dízel hangja akkor sincs benne )
-
Drago1
tag
válasz
SeniorTilla #55561 üzenetére
-
Drago1
tag
válasz
tobias88888 #55564 üzenetére
Prince motort kerüld az a legnyűgösebb, nézz M motorkódost az a legmegbízhatóbb
-
chess001
aktív tag
Van a fórumon egy, biztos hangulatos. A 3.2-es kupé még finomabb lehet...
-
2003-2009 közötti Z4 vásárlásán gondolkodom hobbiautónak. Vannak ötletek, tippek, javaslatok? Jó lenne a 30-as mocival, minél erősebbel.
-
aero.
veterán
válasz
tobias88888 #55564 üzenetére
-
CharlieDrop
veterán
válasz
tobias88888 #55565 üzenetére
sokkal, bár arra is rá lehet borítani egy mihályt kezdésnek
-
tobias88888
őstag
válasz
tobias88888 #55564 üzenetére
Esetleg a 118d/120d jobb választás lehet M47es motorral?
-
tobias88888
őstag
Sziasztok!
Autó vásárláson gondolkodok és szóba jött 116i (n45b16) / Mini One (1.4 Prince EP3) / Mini Cooper (1.6 Prince EP6), mint lehetséges jelölt. Kicsit elkeserített, miután milliónyi cikket találtam a BMW motorok hibáiról. Tényleg ennyire rossz a helyzet, vagy kicsit felfújják a dolgot a cikkek? Ha egy 150e km felett futottra esne a választás, kalkuláljam bele az azonnali vezérműlánc cserének a 2-300 ezres költségét?
(persze ha még nem cserélték)
Előre is köszi a segitséget!
-
whitezo88
nagyúr
válasz
SeniorTilla #55561 üzenetére
az kemény hogyi 535d e60 számű lovat sikerült kihozni egy N47-ből, Nm marad csak el kicsit. Majd nekem is repül rá remap szerintem, de semmi brutál, virsligumival nem tolnám 250el úgyse
-
CharlieDrop
veterán
válasz
SeniorTilla #55561 üzenetére
-
Ezer éve nem voltam itt, de most úgy érzem muszáj megosztanom:
Megvolt az F11 525D-n a vezérlés- csapágysor-, váltóolaj, stb-stb csere, plusz kapott egy jó kis remapot, Ezredesék csinálták
Csak jókat tudok mondani, igazi szakemberek. Megjártam már néhány BMW specifikus szervizt/szerelőt, ezt a szakértelmet, pontosságot és korrektséget még sehol nem tapasztaltam, amit náluk.
270LE, 510Nm lett kihozva a 4 hengeres dízelből
odapirít...
-
Adiking
tag
Sziasztok,
Tegnap E36 320i coupe tulaj lettem!
Szövet belső, klíma nincs.
Mikor hoztam haza a kocsit, eléggé párásodott a szélvédőre irányított, maxon üzemelő ventillátor ellenére is.
Nem volt glikol szaga.
Kérdésem, hogy ebben tényleg nem lehet állítani, hogy a kintről szívott levegőt cirkulálja?Köszönöm, Ádám
-
Newlachka
őstag
Srácok!
Mit kell vennem ahhoz,hogy a motorháztető nyitó fülek visszaugorjanak?
A gondom az,ha felnyitom a tetőt akkor megszorul nyitott állapotba,és csak csavarhúzóval tudom őket kitessékelni. Kékkel karikáztam mire gonddolok.
Köszi -
Chrys_
addikt
-
Chrys_
addikt
válasz
Gézengúz #55553 üzenetére
Most találtam ezt a képet, nem gondoltam volna, hogy ezt a rolót valahogy így is lehet rögzíteni
Majd kipróbálom, de látszólag elég sok hasznos helyet elvesz.
-
Gézengúz
addikt
válasz
Chrys_ #55552 üzenetére
Máskor egy képet rakj be egy x-el megjelölve, ne egy videót ami pont 1:03-tól indul.
Touringoknál a csomagtérhálót nem csak a hátsó üléssor mögött lehet kifesziteni, hanem ha le vannak döntve az ülések akkor az első ülések mögött is. Erre gondolsz vajon?
Biztos erre gondolsz, ebben az esetben a csomagterhalot oldalról becsusztatva a hátsó üléssor hátán lévő sinbe kell beletolni. E46-nál legalábbis.
-
Chrys_
addikt
Az 1:03-nál látható rögzítési pont a kapaszkodó előtt mire szolgál? Olyan, mint a csomagtér elválasztó rögzítése a hátsó üléssor mögött.
-
Gézengúz
addikt
válasz
CharlieDrop #55547 üzenetére
Melegoldali viszkozitás ugyanaz, hidegen meg csak jobban indul és gyorsabban elér bárhová egy kevésbé sűrű olaj. Nem?
-
Shamat
aktív tag
'96-os E39 320i-be milyen olajat ajánlottok?
-
Poultier
tag
Mennyire normális, hogy a gyári kopott első tárcsát+betétet Ate-re cserélve a fék egy nyúlós f*s lett? A fékolaj is le lett cserélve, nem levegős. 1500 km telt el a csere óta, össze kellett kopnia már, egy E46 Compact az alany.
-
CharlieDrop
veterán
válasz
molnarpeter #55541 üzenetére
Attől függ. A tüdőnek, vagy a motornak
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
CharlieDrop #55539 üzenetére
Azért a kartergáz sem alpesi friss levegő HEPA szűrőn át
-
freaghill
őstag
válasz
CharlieDrop #55539 üzenetére
Elpucoltuk az EGR-t is még novemberben.
-
freaghill
őstag
válasz
CharlieDrop #55537 üzenetére
Na ez egy jó kérdés, mocskos volt az is. Szoftver nélkül gondolom nem tudom tesztelni?
-
freaghill
őstag
válasz
CharlieDrop #55535 üzenetére
Rendes gázolaj van benne és meg van hajtva, hidd el :)
-
whitezo88
nagyúr
Egy patkány leszedte a jelet előlről de a cimeres balfasz arra se volt képes rendesen [kép] Damjanich elején a Dob u. vége után. Honnan tudok szerezni jó minőségűt? Gagyi kinait nem akarok ami lekopik fel ev alatt de gyari meg egy tizes asszem.
-
freaghill
őstag
Mikor a pillangószelepeket dugóztuk, akkor a szívósort kitakarítottuk, és a szívó csatorna meg ugyanúgy be volt szűkűlve.
Charlie szerint nem kell kitakaríttatni, de szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, mert durván kormos volt.
Ha itt többen is azt mondjátok, hogy hülyeség akkor lehet előre fogom venni az előadat kiolvasását.
Korábban linkeltem képeket ide:
[link] -
aero.
veterán
válasz
molnarpeter #55526 üzenetére
Frakk, nem kene ennyit dolgozni en kajak m54-et lattam
-
p0lip
tag
válasz
MoP_FX 57 #55522 üzenetére
Igen, én is kedvelem, ha ott a BMW minősítés. Ám azt is látni kell, ettől nem változott az X-cess, nem lett rosszabb. E39-be pl. tökéletes továbbra is, úgy, hogy vannak motorok a szériában, aminek még az LL-98 is elég lenne. Szerintem ez egyrészt megint a környezetvédelemről, fogyasztásról szól, lásd az x-cess 5w40 viszkozitási adatait és az x-cess gen2 5w40-ét. Mindkettő 5w40, de persze, hogy "könnyebb futású" a gen2. Másfelől részben meg marketing is, legalábbis szerintem. Nincs ezzel baj, mai világban időről, időre kell az új arculat, az új portéka, de ettől, egy 20 éves autóba nem lett rosszabb olaj, az első generációs X-cess. Mondjuk ezt ők sem állítják.
-
MoP_FX 57
őstag
Igen, ez szerintem is igazából csak akkor lényeges, ha valóban LongLife-szerint használnád a motorolojat, tehát ilyen 25 ezer km körül egy M54-nél. Én is ilyen 7-10 ezer között cserélem, szóval igazából elég lenne a viszkozitást és az API/ACEA teljesítményszintet figyelni, de azért szeretem, ha ott van a BMW jóváhagyása is. Ha másért nem, akkor a placebo miatt.
-
H.Ezredes
őstag
A valtofelujitashoz megjottek az elso alkatreszek. Meg a vezerlotombhoz erkezik a tomites garnitura es utana szedem szet. Osszes lamella csere hozza a siklocsapagyak. Vezerlotomb szet elpucolt gumi alkatreszek tomitesek csere szolenoidok ultrahangos tisztitas atvezetok egyeb tomitesek csere uj olaj szuro stb.
-
p0lip
tag
válasz
MoP_FX 57 #55518 üzenetére
Köszönöm a linket! Magyarán a régi kocsiknál nincs szerepe ennek a változásnak, azokban használható, legalábbis amíg kapható. Mondjuk az újakba meg úgysem ezt raktak többnyire...
Kíváncsi vagyok az X-max-al mi a helyzet, arról nem találtam állásfoglalást, de gondolom ezt is leváltják.
Na az olyanoknak, mint pl. én is, akik 30ezer helyett 8ezrenként ledobják, gyakorlatilag nincs jelentősége. Nincs ideje oxidálódni, lenyíródni vagy épp elveszteni a stabilitását. -
Chris0321
veterán
válasz
Gézengúz #55517 üzenetére
Az én igényem csak ennyi volt: Ülésfűtés, 4x elektromos ablak, automata klíma, multikormány/tempomat, 320i fl és touring. December elején kezdtem el keresni és az első autó amit érdemes is volt megnézni március végén azt meg is vettem. A kritériumoknak bőven megfelelt és az állapota is viszonylag jó volt, persze ezt azt meg kellett rajta csináltatnom. Lett volna még ami megfelel de külföldi papíros volt, egy másikat pedig lebeszéltünk, hogy megnézzük erre másnap jött az sms, hogy mégsem eladó.
-
MoP_FX 57
őstag
Írtam a Motulnak, itt van a hivatalos álláspontjuk a kérdést illetőleg:
https://www.motul.com/us/en-US/news/products-innovation/motul-difference-xclean-xcess-gen2 -
Chris0321
veterán
válasz
Gézengúz #55499 üzenetére
Plusz amit még elfelejtettem írni, hogy nagyobb motor esetében könnyebb extrásabb autót találni.
Az én fogyasztásom olyan 8-8,5 körül van, nyáron kétszéles felnivel plusz folyamatosan működő légkonival amit én egyáltalán nem sokallok. Idén átálltam a 100-as benzinre miután decemberben kipróbáltam a e10-est mivel egy idő után indításkor olyan volt mindtha nem kapna elég üzemanyagot a motor és le akarna fulladni majd elkapta az ütemet. Mivel sem előtte sem utána nem volt ilyen, biztos a benzin volt az oka. Csináltattam üzemanyag kártyát így 21 ft-al olcsóbban tankolok a MOL-nál. -
MoP_FX 57
őstag
Én ezt most a jelenleg készleten lévő olajok csomagolása alapján mondtam, mert arról már hiányzik az LL01, a weboldalon még mást írnak. De valószínűleg náluk is csak a koronavírus miatt jött ez így össze. A Liqui Moly-nak is nemrég járt le az LL01 jóváhagyása, és a koronavírus miatti összevisszaság és csúszások miatt voltak olyan batchek, amin szintén nem szerepelt az LL01, de ők már rendben vannak megint.
-
Gézengúz
addikt
válasz
szimi57 #55509 üzenetére
Nem volt szimering csere, legalábbis a papírok szerint nem. Vezérlés csere volt 144 körül, most tartok 175xxx valahol.
Arra gondolok, hogy az álló fűtés jót tehetett neki, ( melegindítás) meg is kéne csináltatni, mert nem megy.
Papírok szerint Aral volt benne, most lehet sokan megköveznek ezért is, de ebben csak Mannol 5W-40 van. Év végén kap valami jobbat, megérdemli. -
dellfanboy
őstag
remelem igazatok lesz, en az ellenkezojerol tudok, de akkor 7vegen megtudjuk
-
freaghill
őstag
válasz
dellfanboy #55501 üzenetére
Mikor utoljára láttam, kb egy hónapja akkor még szarul volt, de javul szépen az állapota, hosszú út lesz a teljes gyógyulás, de ígéretesnek néz ki.
Jövő héten megyek hozzá ha minden igaz. -
Gézengúz
addikt
válasz
dellfanboy #55501 üzenetére
Következő részben már benne lesz, javul lassan, bár nem tudni mi van vele.
-
whitezo88
nagyúr
válasz
dellfanboy #55501 üzenetére
csak amit a videóban írnak, hogy gyógyulgat és minél hamarabb vissza akar térni. Kérdés mi lehet a baja, daganat? Más nem jut eszembe, mert ha valami baleset ott nem lenne ekkora csend.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Dell P2419H P2419Hc Full HD LED IPS 24" + P2719H 27" LCD monitor (vékony keretes)
- BESZÁMÍTÁS! MSI Crosshair 17 HX Gamer notebook - i7 14700HX 64GB RAM 1TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged