Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Asszociációs játék. :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Digitális Állampolgárság Program
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
válasz H.Ezredes #52288 üzenetére
Hasonló mint az én sebváltó olaj és filter cserém. Filtert nem cserélték ki csak az olajat, majd a tömítés helyére nem egy eredeti újat tettek, hanem sima tömítő szilikont. Aztán 2 év alatt szépen elcsöpögött a sebváltó olaj. 1dcl volt benne akkor megált a kocsi. Még jó, hogy a ház előtt! Azt is biztos valami fotelos szakembert csinálta!
germinator66: mint az én hengerfejem is tiszta új lesz. 2x4 henger 2x600=1200€ jó napot. Amit magyar komáromban fognak csinálni!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
germinator66
aktív tag
válasz szimi57 #52296 üzenetére
Ennél azért bonyolultabb a kérdés, van ebben egy nagy adag politika is... Sokan azt nem értik meg, hogy a benzinhez képest az akksi önmagában veszett ügy. Ahhoz, hogy ugyanannyi energiát ugyanannyi idő alatt bevigyél egy akkuba, MW-os töltő kellene. Persze elkezdhetünk okoskodni, hogy este/munka/WC stb. alatt töltöd, de akkor igazából egy másik ujjunkba harapunk.
-
Chris0321
addikt
válasz szimi57 #52296 üzenetére
Persze az autógyártók akarják az elektromos autót. Mert rájuk erőltetik a károsanyag kibocsájtási normák korlátozása miatt. Természetes, hogy az elektromost nyomják jobban mert modt ez a trendi és ezt keresik. Ennek ellenére gyártanak hidrogénes autókat is, de ahhoz elterjedtebb kút hálózat kellene de az nem lesz míg nem kezd elterjedni és lesz értelme kutakat építeni.
-
germinator66
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #52295 üzenetére
Akkor nem értem miről beszélünk... Mert ezt a tudást autószerelőként lehet megszerezni leginkább, ugyanis még egy fanatikus DIYer sem találkozik annyi autóval élete során, mint egy szerelő egy munkahét alatt. És ehhez nem elég 1-2 olajcsere otthon...
Tehát én továbbra is azt állítom, hogy egy ilyen műveletet leginkább egy hivatásos autószerelő tud magának megcsinálni, de rám lehet cáfolni, írd meg, ha végeztél a sajátoddal.A másik fele a dolognak erre volt reakció: "Ha magad csinálod, a javítás filléres igazából." Ez viszont sehogy nem áll meg (majd tapasztalod), feltéve ha a "fillér" szó nálad a 6 számjegyű tartományba esik, és a "gyűrűzés" alatt nem azt érted hogy szétszed -> gyűrűcsere -> összerak (eredeti tömítésekkel, hengerfejjel).
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
-
MoP_FX 57
őstag
válasz germinator66 #52292 üzenetére
Abban azért remélem egyetértünk, hogy senki sem gondolja komolyan, hogy bárki is első otthoni autószerelésként gyűrűzni fog. Ha valaki otthoni körülmények között eljut ide, addigra már nagyon hosszú utat járt be, nagyon sok szerszámot vett, nagyon sokat szerelte az adott autót, nagyon sok szakirodalmat olvasott, youtube DIY-t nézett, konzultált más hozzáértő emberekkel, nagyon sokat tapasztalt stb. Típusspecifikus tudást épített fel, és ez éri a legtöbbet a mai világban. Nem a 15 ezer forintos vezérlésrögzítő.
(#52293) germinator66:
Egy ideig dokumentálták, 3-5 ezer mérföldig talán, pozitív volt. Ettől nyilván gány még. De ugye ismerjük a mondást a jó ideiglenes megoldásokról is, szóval azért jó páran bevállalták.[ Szerkesztve ]
-
germinator66
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #52289 üzenetére
Ez úgy állna meg, ha pl. Simson motorokról beszélnénk, de itt most "modern", 6 hengeres dolgokról van szó, amin egy olajcsere lehet DIY tárgya, de egy gyűrűzéshez semmiképp nem elég a YT meg a "kollektív tudat". Ez tényleg egy vicc.
Persze, "működik" a mutatvány, felvághatod, a kérdés, meddig fogja betölteni a funkcióját...
[ Szerkesztve ]
-
germinator66
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #52279 üzenetére
Pont ez a baj, hogy veszettül elbagatelizálod, mind szakmailag, mind anyagilag, mind idő tekintetében. Ez hülyeség, amit írsz. Pusztán bekerülési költségben is több százezres dolog a mutatvány. Időben pedig úgy, hogy még nem csináltál ilyet, de hasonlót sem, kb. soha nem leszel vele kész, YT-bal se... Megfeledkezel arról, hogy ezer fogás létezik, amit egy hivatásos autószerelő az évek során elsajátít (nem könyvből, hanem a gyakorlatban), mit milyen erővel, hogy lehet szétszedni-összerakni stb. Meg hát a sorrend, ugye... A másik dolog, hogy bár szigorúan véve csak a vezérlés rögzítő az, ami célszerszám, de az egész szereléshez nem egyszer olyan eszközök kellenek, amik egy átlag embernek ugyanúgy célszerszámnak minősülnek, mint egy gyári készlet. Ezt egy hivatásos szerelő az évek alatt begyűjti, mert használja, de ezek darabja is sok ezer-tízezer forint. Egyszeri szerelő nem fogja ezeket megvenni pluszban.
A fő művelet így néz ki vázlatosan:
- hengerfej felújítás (síkolás/csiszolás/köszörülés/szelepvezető/szelepszár): 6 henger és 24 szelep esetén egy alapból min 100e
- gyűrűzés (tudni kell, milyen készletet vegyél, tudni kell szakszerűen kitakarítani, jónéhány dologra figyelni kell, célszerszám kell a dugattyú visszarakásához stb.)
- összes tömítés csere (készlet alsó hangon 50-100e)Amit illik, de persze nem muszáj:
- csapágyazás (min. hajtókar)
- lánc (nem örök élet, 6 hengerben sem, pláne, ha nem tudod a valósat)És akkor ezekhez hozzá jönnek az előre nem tervezett, de szétszedéskor kiderülő dolgok, amit persze lehet úgy is hagyni, de ha valaki hosszú távra tervez, érdemes megcsinálni (pl. generátor csapágy, vízcsövek/csonkok stb.). Ezek felismeréséhez sokszor szakavatott szem kell, aki egy pillantás alatt eldönti, hogy a látható/érezhető kopás belefér-e még, vagy csere.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz H.Ezredes #52288 üzenetére
Basszus, tényleg ennyire nehéz a felfogásod? Senkinek sem adok tanácsot. Annyit írtam le, hogy rengeteg dokumentáció elérhető ehhez a motorhoz, (cél)szerszám elérhető, kollektív tudás van. Aki akar, tud tanulni, azáltal, hogy utánaolvas és elkezdi csinálni. A maradék 99,9% meg viszi szerelőhöz. Ennyi. A DIY mindig saját felelősség, aki nem hülye, az ezt is felfogja/elfogadja.
De nyugi, holnap is lesz munkád, nem fogja mostantól mindenki magától otthon csinálni a szokásos 20d kisgenerált.Az, hogy felvágják a tömítést, gány? Gány. Működik? Sokak szerint igen. Mindenki maga döntse el, hogy kell/nem kell. Felnőtt emberek vagyunk.
Részemről befejezve.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz MoP_FX 57 #52284 üzenetére
De jót nevetek most Látod ha csináltál volna 1 kartertömítés cserét is tudnád,hogy ezeken a használt ~15 éves autókon nagyon nem jön le a karter csak úgy.... És amit mondasz ,hogy lesz jó??? Normálisan el kell takarítani a felületet ráadásul ha 1 napig csöpögteted akkor is megjelenik az olaj folyamatosan le kell törölni összeeresztéseknél pasztázni.... Egy lószar az egész amit mondasz... Ez a kókányolás nem a normálisan kicserélés... De csináld meg úgy a cserét de úgy 99,9%-ra mondom,hogy nem fog úgy sikerülni ahogy leírod...
Miért adsz tanácsokat főleg ilyeneket ha te magad SOHA nem csináltál ilyen dolgokat ?????????? Ezt magyarázd el kérlek.... Ha úgy írod,hogy te ezeket napi szinten csinálod vagy legalább rendszeresen akkor azt mondom van alapja annak amit írsz.... De semmilyen saját tapasztalatod nincs csak a fotelből okoskodsz.... Miért ??????
[link] Pl ilyen cseréről beszélsz ????????? Ezt hívják kókányolásnak.... Szétvágja a tömítést úgy rakja be a bölcső leengedése nélkül.... Igen szép munka adj még ilyen tanácsokat
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #52284 üzenetére
Nincs benne a benzines 6-os getrag váltóra az egytömegű lendkerék... Persze, van elállási jogod, de próbáld meg visszavinni az alkatrészt, amiről mondjuk neked kell bebizonyítani, hogy nem építetted be.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
MoP_FX 57
őstag
válasz MPeter87 #52280 üzenetére
Van egy olyan bizonyított módszer, hogy nem kell sem a motort megemelni, sem az első hidat/kormányművet leengedni. Résnyire engedik le a kartert és játszák ki-be a tömtítést. Emlékeim szerint bimmerfesten hozta valaki össze, néhányan vissza is igazolták. Volt, akinél nem működött, mert már túlzottan össze volt zsugorodva a motortartó bak.
(#52281) H.Ezredes:
Hát nézd, ha otthon hobbiszinten elkezdesz főzni, olvasgatsz szakirodalmat, próbálkozol, szerintem előbb-utóbb menni fog. Valószínűleg senki sem úgy születik.(#52283) chess001:
Passz, realoem cikkszámok alapján én még nem rendeltem félre. Webshop esetén egyébként is 14 nap indoklás nélküli elállásod van.[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #52279 üzenetére
Ez nem annyira vicces beszélgetés, mert sajnos én kipróbáltam. Mert láttál róla egy videót, attól még baromira nem egyszerű és a célszerszámok, amit egy motorfajtához használhatsz azok is bőven tizenezrek, egy normális nyomatékkulcsról nem is beszélve. Ha kishalként rendelgetsz az alkatrészbázisokról akkor tőled nem veszik vissza a téves alkatrész-nekem pl a 3. lendkerék lett a nyerő, nem lett volna jó 3* kifizetni a 180e-t...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
H.Ezredes
őstag
válasz MoP_FX 57 #52279 üzenetére
Lényegében úgy adsz ötletet / tanácsot,hogy SOHA nem csináltál ilyet..... Tudnál tanácsot adni,hogy legyek michelin csillagos séf mit és hogyan csináljak ????
(#52283) chess001
Sőt még a szervizekkel is köcsögölnek.... Vedd ki a hibás alkatrészt küld vissza minden számlával munkalappal stb stb Amit elküldenek bevizsgálásra amin ülnek heteket simán és akkor vagy visszakapod a pénzt vagy kapsz egy másik alkatrészt ha szerencséd van amúgy szeretnek kibújni a felelősség alól a gyártók... És nyilván pl egy rázós féknél nem fogsz felbakolva heteket állni az autód,hogy kapsz-e új tárcsát vagy sem... Gyári BMW alkatrészekben is volt már,hogy hibásat kaptunk... Felraktuk az új gyári turbót előírás szerint összes olajcső cserélve stb stb.. Beindítottad és a turbó és a kipu között csöpögött ki az olaj... Autómentő be a wallisba ahol elbírálták és persze kaptunk új turbót de ezt intézd el ha fű alatt veszel alkatrészt stb stb... Ha nincs beépítési számlád kiröhögnek....[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
MoP_FX 57
őstag
válasz germinator66 #52278 üzenetére
Nem vagyok autószerelő, kizárólag hobbi szinten foglalkozok ezzel. Mivel szükség nem volt rá, a sajátomat még nem időzítettem értelemszerűen. Ettől függetlenül nem kell véleményem szerint ezt az egészet túlgondolni. Van hozzá hivatalos leírás, célszerszám, kellően nagy szakirodalom. Ha valaki érzi magában az erőt, meg fogja tudni csinálni. Nem ördöglakat a vezérlés. A VANOS sem ördöglakat, sőt, sokak meglepődnének rajta, hogy igazából mennyire egyszerű szerkezet. Nyilván túl lett az is misztifikálva, ezért egy vagyon szakműhelyben javíttatni/felújítani.
Kicsit ez az egész beszélgetés elment. Csupán annyit akartam kihozni ebből az egészből, hogy ha az eredeti kérdező gépjárművekkel kapcsolatban már valamennyire képzett és szeretné továbbképezni magát, akkor ezzel az autóval jól jár, mert rengeteg lehetőséget kínál a tanulásra, és van mögötte (még mindig) egy nagyon nagy és aktív rajongótábor.
-
KAMELOT
titán
válasz MoP_FX 57 #52270 üzenetére
Van egy profi bmw-s és egy profi usa kocsikat szerelő haverom. Voltam párszor végignéztem szereléseket. Köszi, de az a rengeteg idő + felmerülő gondok, nekem nem érne meg annyi szórakozást.
Ezredes is írja.... Mindenféle szerszám egy halom pénz. Nem spórolsz te semmit, pont ellenkezőleg!
Aztán állítsd be a főtengelyt és a szelepeket pontosan! Az a finom művelet a többit nem sorolom.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #52265 üzenetére
Komolyan az gondolod, hogy a megoldás a vékony olajlehúzó gyűrű helyett egy ugyanolyan felszerelése?! Addig oké, hogy olvasgatsz össze-vissza, de ne akard már bemesélni másoknak, hogy az úgy van...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz H.Ezredes #52269 üzenetére
Te valamit nagyon félreértesz. A DIY hobbi, magadnak csinálod, mert szeretnéd megérteni, szeretnéd tudni, hogy minden meg lett csinálva. Az, hogy magadnak csinálod, az a megtérülés. Meg közben megtanulsz ezer dolgot, közelebb kerülsz az autóhoz. És igen, hibázni fogsz, ez elkerülhetetlen, valahol elfelejtesz megrendelni egy tömítést, emiatt folyatni fog, szétszeded újra, és folyamatosan tanulsz, és jó lesz a végén. Ennyi, nem időre megy.
Sehol sem írtam, hogy nem kell:
hely, szerszám, tudás/utánajárás, végső soron szopás.Azt meg végképp sehol sem írtam, hogy ezzel (gyk. gyűrűzés) kezdődik az otthoni autószerelés, az mondjuk egy olajcsere.
[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz KAMELOT #52268 üzenetére
Sehol nem írtam, hogy itt kezdődik az otthoni autószerelés, de a kellő rutinnal/szerzámozottsággal/utánaolvasással szinte minden kivitelezhető. A szinte rész pedig kiadható specifikus műhelyeknek (hengerfej, turbó felújítás stb.), akik csak azzal az adott dologgal foglalkoznak és kvázi rutinból.
Aki rendelkezik műszaki érdeklődéssel, hajlandó utánajárni, esetleg még meg is vesz néhány alapabb típusspecifikus célszerszámot, az sokszor sokkal igényesebben megoldja magának otthon, mint sok hivatalos autoszervíz, mert van idő mindenre. Tisztelet a kivételnek.
E46-nál ott van a hivatalos Bentley service manual, youtube, E46fanatics, stb. Minden le van fedve hivatalosan és sok esetben van hekkelős megoldás is (pl. M54 olajkarter tömítés 1-2 óra alatt), rajtad múlik.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz MoP_FX 57 #52266 üzenetére
Arról nem is beszélve,hogy egy ekkora munkát hobbi szinten mennyi idő alatt csinálsz meg?????? Illetve hol ???? Azért,hogy kivedd a motort egy akkora garázs kell,hogy kényelmesen tudj dolgozni. Szerszámok hozzá??????? Mert egy csavarhúzó kevés lesz... Minden alkatrészt összeírni lerendelni beszerezni se kis munka. Az-az idő amit a párodtól / gyerekedtől veszel el ezzel az nem számít ???? Mondjuk ha se kutyád se macskád nincs és rohadtul ráérsz van megfelelő helyed / szerszámod és időd nekiállhatsz otthon meggyűrűzni egy 6 hengeres motort egyszer csak kész lesz... A mindennek utána lehet járni meg igényes kategória nagyon nem lesz olcsó.... Szerinted olcsón ki lehet hozni de már 2X6 garnitúra gyűrűkészletet írsz amiből össze akarod legózni.... De ha ilyen "olcsó" a dolog otthon te visszaraknád a hengerfejet úgy ahogy van ?????????? Vagy csak megint írod a hülyeségeket 0 tapasztalat nélkül mert te a neten olvastad vagy a youtube-on láttál egy videót erről ?!?!?!?! Persze okoskodni így nagyon könnyű főleg videókat nézegetve ilyenekről... Ó hát ez tök jó egyszerű meg minden...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
KAMELOT
titán
válasz MoP_FX 57 #52266 üzenetére
Azért én is néztem pár videót mert érdekel a szerelés, de ahhoz, hogy profin összerakj egy motort, min 100 motor szerelést kelk végrehajtani.
Én még ha tudnám akkor sem csinálnám meg, inkább adom olyannak aki min 10 éve szerel.
Ha már szét van szedve illendő a komplett blokkot átmosni és mindent újat tenni. Ezt azért mondom mert nekem komplett új lesz minden.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
MoP_FX 57
őstag
válasz H.Ezredes #52264 üzenetére
Basszus, értő olvasás. Hobbi szintű szerelést írtam, otthon, magadtól magadnak. Hogy jön ide, hogy mihez adod a nevedet? De leírom: a munkadíj a lényeg, amit te otthon/hobbiból megcsinálsz, az nem kerül pénzbe. Az, hogy mennyire végzel minőségi munkát a saját igényességeden múlik. Mindennek utána lehet járni, ezek a motorok nyitott könyvek mostanra.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz MoP_FX 57 #52261 üzenetére
"Leginkább a túlzott olajfogyasztással lehet probléma. (M52TU és M54) Ezt jellemzően drága megcsináltatni, mert újra kell gyűrűzni a dugókat. Ha magad csinálod, nyilván filléres. "
Ne haragudj de miről beszélsz ?!?!?! Hány M52-M54-motort gyűrűztél meg ,hogy azt mondod filléres ha magadnak csinálod ???????? Nagy butaságokat írsz.... Gyakorlatilag darabokra szeded a motort Hengerfej le dugók ki.Hengerfejet elviszed felújításra ahol szelepszár szimeringet szelepvezető csere stb stb ez sem kevés pénz. Új tömítésekről ne is beszéljünk ami még egy valag pénz. Hengerfej tömítés / csavarok / szelepfedél tömítés szívósor karter kartergázcsövek szűrők olaj stb stb stb . Ha szétszeded a 20 éves motort ( 10 is elég ) oda nem rakod vissza a műanyag vízcsöveket amik szétmállanak.... Rengeteg olyan járulékos dolog van ami megemeli a költséget... a 20 éves vezérlést benne hagyod ha meggyűrűzöd ???? A lánc oké nem szakadt mint az újabbakban de a 20 éves műanyagok elporladnak / eltörnek... Kicseréled nyilván.... Vagy ha cigányba megcsinálsz mindent jóóóóvan az úgy elven és mindent visszaraksz ahogy lejött akkor lehet kijön olcsóbban de annak értelmét nem látom.... Tisztességesen megcsinálni amihez az ember a nevét adja nem olcsó... És mondom ezt úgy,hogy cseréltem rengeteg M52-M54 motort. És már cserénél kell rengeteg plusz alkatrész... M54B30-at újítottunk fel A-Z-ig és rengeteg más motort újítottam fel vagy javítottam.... Csak anyagárba iszonyat drága egyáltalán nem filléres dolog... Rendes szaktudás / hely / szerszámok nélkül meg rémálom. Ha magadnak csinálod is tetemes összeg rendbe rakni tisztességesen nem kókányolva....
(#52265) MoP_FX 57
De jó akkor csak 2X6 hengert veszel hozzá Egyébként lekokszolódnak a gyűrűk ez a legnagyobb baj... Ha rendesen 8-10 Ezrenként újkora óta le lenne cserélve az olaj nem igen lenne bajuk.....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
KAMELOT
titán
válasz szimi57 #52258 üzenetére
Ja úgy mint bemutatta a speedzone is.
Jaguar i-space. 480km van írva, helyette tud 280km. Egyedül ment, kevés pakk, város és pálya 130km/h.
Aztán azon tojt el e ér a köv töltőig, majd ott várni, hogy töltsön. Elmondta, hogy a töltő fejekkel is gond van.
Fűtés csak az ő felén ment. Klíma nem volt, zenét hallgatott. Amikor megnéztem és láttam ott kell ülni a kocsiban és várni a semmire, ja meg keresni hol van szabad töltő.... Köszi, de ilyen drágán venni egy rakat kínlódást.... Meghagyom annak akinek nincs semmi dolga az életben.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
MoP_FX 57
őstag
válasz gzbotii #52241 üzenetére
Ha tényleg ez a lényeg, akkor a legjobban egy M52TUB20-szal szerelt változattal fogsz járni véleményem szerint. 1991 köbcenti, 6 henger, 150 ló újkorában. Sajnos sok helyen nem hangsúlyozzák eléggé, a "legendás M-es BMW motorok" a hathengeresekre vonatkoznak. Ezek alapvetően meglehetősen robosztus, megbízható motorok. Leginkább a túlzott olajfogyasztással lehet probléma. (M52TU és M54) Ezt jellemzően drága megcsináltatni, mert újra kell gyűrűzni a dugókat. Ha magad csinálod, nyilván filléres. VANOS/DISA szintén jellemzően elfáradnak ennyi időre. Utóbbi kettő jellemzően csak a teljesítményre és motorkarakterisztikára lesz hatással. (nyomatékmaxium/teljesítménymaximum)
Ha magad csinálod, filléres "felújítás" mindkettő.Véleményem szerint a körítés problémás a motornál. A tapasztalat az, hogy a BMW ebben a korban is rendesen teleszórta már a motorteret gagyi műanyaggal/gumival. Ezek ilyen idősen már repednek, porladnak, eresztenek. Kormányszervó hidraulikus saját szivattyúval hűtéssel, kiegyenlítővel, jellemzően ereszt. Ha magad csinálod, a javítás filléres igazából. Hűtőrendszer szintén zenész, szeret folyatni itt-ott, termosztát/vízpumpa, kiegyenlítő hajlamos elrepedni az aljánál. Tömítések/szimmeringek szintén, első sorban ezek: szelepfedél, olajszűrőház, olajkarter, főtengely.
Nagyon nagy kultusza van ennek a motorcsaládnak (M50-52-54), és tonnányi leírás/DIY az interneten. Ha szeretsz szerelgetni, ezekkel a motorokkal nagyon sokat lehet tanulni. (ha szempont) A feelingje meg a legjobb: klasszikus 24-szelepes szívó sorhat még szívócsőbefecskendezéssel. Korához képest és mai szemmel nézve is elég fejlett motorok, igazi technikai sweet spot.
-
Chris0321
addikt
válasz szimi57 #52258 üzenetére
Az elektromosnak pedig nincs értelme.
gzbotii: Azért az alap hathengeres motornak egyáltalán nincs brutális ereje. Nekem 2,2-es van az e46 Touring-ban, nem megy rosszul de nem is tépi fel az aszfaltot. Az egy dolog, hogy a legalapabb motorral is el tudsz jutni a-ból b-be de azért nem árt ha előzéskor nem kell megkérned az előtted haladót, hogy álljon már félre. Én márciusban vettem a BMW-m, előttenegy 2107-esem volt kb. 10 évig. Ha csak a környékünkön használtam, nem volt gond de már a 4-esen is akadtak problémák. Pl. nem kezdhettem előzésbe csak ha egyáltalán nem jött szembe senki plusz mindenki levegőnek nézett és nem egyszer előfordult, hogy kamion előzésekor rámelőztek hiába ment az irányjelző és húzódtam a felezőhöz.
[ Szerkesztve ]
-
-
gzbotii
nagyúr
Jó, hát ha mindenki Mazda irányba küld, akkor inkább nézek mást.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
nagyúr
válasz Anubris #52249 üzenetére
Értem én, 2010 óta van saját autóm. De ha nem kell a brutál erő, miért fizessem ki azt a +80.000Ft/év költséget? Ebből már kijön az, hogy prémiumot tankolok puruttya helyett.
Wiki szerint nem került Z3-ba N kódos motor.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-
Anubris
őstag
válasz gzbotii #52243 üzenetére
Évente fizetendő kgfb díja eltörpül azok mellett a költségek mellett amibe egy BMW fenntartása kerül.
Nem ismerem az M motorkódot. De a benzines N-nél pl a négyhengeresek problémásabbak, cserébe még lassú és a fogyasztása sem sokkal kedvezőbb.
Nekem amúgy a 3000 cc benzin coupe B4-ben 40.000 volt most újrakötésnél. x3 3000 dízel meg 66k. -
gzbotii
nagyúr
válasz chess001 #52242 üzenetére
Igen. Mert 60.000 a 2000ccm felett, 15.000 1999ccm-ig. KGFB különbség meg 50% 1999 és 2001ccm között. Akkor már inkább veszek kisebb motorral, amúgy sem dragstert akarok építeni, se nem driftelni.
De ha ennyire "nem illek a képbe" akkor inkább hagyom a topicot.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
chess001
aktív tag
-
gzbotii
nagyúr
válasz MoP_FX 57 #52240 üzenetére
Lényeg, hogy 2000ccm alatt legyen (adózás és KGFB megfontolásból).
Persze a sor6 jobb lenne, de attól is függ, hogy mit találok majd épp, megfelelő állapotban, áron, etc.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
nagyúr
Sziasztok,
Februártól lenne esedékes egy másik autó vásárlása. BMW Z3-at nézek épp most. Mivel BMW téren nem vagyok otthon (eddig VAG és Opel terén képeztem magam), így lenne egy pár kérdésem - esetleg ha lenne itt olyan, akinek van/volt, az is nagy segítség lenne.
Első sorban az a kérdés, hogy ezek megbízható autók, alapvetően sok nyűg lehet velük? Ha jól nézem, Wiki szerint ezekbe M-es kódú motorok kerültek, amik megbízhatóak, okésak.
Típushiba, amire mindenképpen figyelni kell?When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
kissusuly
csendes újonc
Köszi a segitseget, mindenkepp elviszem egy gumishoz, amugy ezek a gumik most lettek rarakva erre a felnire ugye 2 hete (persze tudom, barmikor tortenhete vele barmi) de akkor gondolom meg nem lehetett szal szakadt, csak eszre vettek volna...
-
FIREBLADE78
addikt
Szál szakadt
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
-
kissusuly
csendes újonc
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Kb. 2 hete lett felrakva a télikerék. Tegnap és ma azt tapasztaltam, hogy indulás után kb. 10 percel elkezd kicsit rázni az auto, minnél gyorsabban megyek annal "szaporább" a rázás. Ami mégfurcsább h kb utána 10-15 percel elmúlik aztán volt, hogy megint visszajött volt, hogy már nem. Elakartam vinni gumishoz de "szerencsére" a környéken mind bezárt. Elvileg centírozták is a felnit. Szálszakadás lehet vagy valami más? A gumis felfújta elvileg mindegyik gumit de megnéztem es 2,4-2,1-2,8-2,5 volt a nyomás... Mindet 2,4-re tettem. Lehet, hogy ez volt a probléma? Előre is köszi a segítséget.
-
Gézengúz
addikt
E46-nál, hogy bírnám legolcsóbban kihozni a hibakódkiolvasást és törlést? Saját használatra szeretnék valami megbízható megoldást.
-
chess001
aktív tag
válasz Vismajor01 #52220 üzenetére
Ne vegyél rá mérget, hogy az annyira jó.... Vidd el szervízbe megnézetni! Egy akármilyen másik kocsihoz képest máshogyan öregszenek (az ajtónál a gumi műanyag az vedlik), de alapvetően alig látszik benne a kor/km.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #52219 üzenetére
Az azt jelenti, hogy amikor tesztelték tudták, hogy hiba de xartak rá kijavítani. Milyen jó drágán valami taligát venni.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Vismajor01
addikt
Jaja, kozben rajottem, hogy a problema az volt, hogy azonos aron kerestem e92őt mint e90et.
2 milla kornyeken teljesen jo e90et talalni 325i, de e92bol ugy nezem inkabb 3 lenne az idealis, szoval marad az e90 mert en max 2.2ig vagyok jó.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Ck.
addikt
válasz slashpm #52216 üzenetére
Én voltam vele nem rég egy BMW specialistánál, volt épp más miatt náluk egy F10 és F11, mindkettő facelift utáni mint az enyém, és ugyanúgy folyik az ajtó aljából a víz.
Azt mondta az ürge, hogy az övéből is folyik, szedték már emiatt többször is szét, de nem tudták megállítani. És mindig csak a jobb hátsó ajtó elmondása szerint, ugyanúgy mint nekem.
Amíg nem befelé folyik az utastérbe, addig nem kell vele foglalkozni, ezzel próbáltak megnyugtatni. A probléma az, hogy míg a másik 3 ajtónál szépen folyamatosan a csatornákon keresztül el tud folyni a víz, addig ennél az egynél csukott ajtón keresztül nem tud megfelelő mennyiségben távozni, de be nem fog emiatt ázni elvileg. Nem vagyok boldog tőle, de szétbarmolni sem akarom az ajtót.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz Vismajor01 #52212 üzenetére
Benzinesekkel nem mentek annyit, ezért dieselhez képest kevesebb a km az esetek 90%-ban, emiatt úgy tartják jobban az árukat, hogy újonnan a dieseles verziók drágábbak volt, mint a benyások. Én esetemben anno 14,5 volt a 330d, 14,8 a 335i, holott egyáltalán nem azonos teljesítményszint, közben pedig használtan előbbi 2.5-3m-tól van, utóbbi meg kb. 5m-tól.
Egyébként E90-hez képest E91 talán +fél milla (vagy 800ezer ).
E90hez képest e92 +1,5milla, E93 pedig +2,5milla, nekem legalábbis ilyen újkori felárak rémlenek 2008-ból.
A felár egy része egyébként magasabb alapfelszereltséggel társult, pl. e92-93-asok alapból xenonosak, e93-asok pedig bőrülésesek (spéci, napon kevésbé felmelegedő fajta), és még ki tudja milyen egyéb dolgok voltak.E92 és E93 rétegautó e90-91-hez képest, ezért inkább úgy fogalmaznék, hogy nem annyira nyomott az áruk, mint az e90-91-eseknek. Azt hiszem bő 200ezer db e90-91-et adtak el évente, e92-93-ból pedig átlag 50ezer körül. Vmi ilyesmi, anno megnéztem
-
slashpm
csendes tag
Igen! Tegnap este rálocsoltam vizet az ajtó különböző helyeire és azt találtam végül, hogy az ablaknál befolyó víz okozza a problémát, ami alapesetben normális, hogy befolyik, de belül van valami gumiszerű anyag, ami leválasztja az ajtó vizes részét a száraztól. Valszeg elengedett a ragasztó, ugyanis ez az elválasztó nem csavarozva van, hanem egy erős, de simán kézzel eltávolítható ragasztóval van rögzítve, amit elég sok youtube videón megtaláltam, pl itt (bár ez nem F30, de kellőképpen lényegretörő):
https://www.youtube.com/watch?v=WsR07qmsqSEA kocsira van még majdnem 1 év europlus gari, úgyhogy megpróbálom gariban elintézni a dolgot, de ha hirtelen sok eső lenne megint, akkor lehet, hogy inkább magam nézek rá
-
szimi57
őstag
válasz Vismajor01 #52212 üzenetére
Gondolom ezt láttad.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Vismajor01
addikt
Van arra vmi esszeru magyarazat mert noncs e92 elado? Mert coupe cagy draga volt ujonnan vagy sz*r vagy?:D
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gsx-rr #52197 üzenetére
??? Mit takar,hogy furcsa hangja van??? Minek van konkrétan furcsa hangja ??? 80E Km alatt nem szoktak széthullani... N57-nél simán elmennek 3-400E Km-t is ha ki vannak pucolva...
(#52198) Skizz
N47-es motor van benne ha 177LeSzokásos:
Vezérlés
Turbó
Szívósor / hűtőkazetta takarítás
Egyéb járulékos dolgok...A Km az egyedüli pozitívum amúgy én biztos nem venném meg...
Rokonunk most vett ha jól emlékszem LCI 2009-es M packet-es E91 18D-t és nagyon jól felszerelt. Fekete sport bőr, ülésfűtés ,CIC-es nagy navi , automata , Xenon stb... Az volt 2,5M úgy,hogy 300E Km van benne 50 ezerrel előtte vezérlés cserélve stb stb... Kívül belül szép...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
K Norbi
addikt
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Hammon Serra #52206 üzenetére
kellene új kulcsház, F szériás, a mostani elég viharvert
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KAMELOT
titán
válasz Vismajor01 #52207 üzenetére
Ugyan az van az összesben. Szakihoz menj akik autó biztonsággal foglalkoznak, mert ez egyben riasztó is. Komplett vezérlő. Időpontot is beállíthatod mikor startoljon a kocsi.
Nagyon jó cucc. Enyémbe is teszek ilyet.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Hammon Serra
senior tag
válasz CharlieDrop #52130 üzenetére
Mindenem van. Programozom, marom stb.
Itt a vége fuss el vége! 5 év bazározás után........
-
Chrys_
addikt
válasz Vismajor01 #52200 üzenetére
Állófűtés, nem ülésfűtés (ez utóbbi F11-ben csak akkor van, ha a gyújtást kapcsolod).
Nem tudom, melyik felszereltség tartalmazza, de biztos, hogy külön is rendelhető. Valamint van lehetőség utólagos beépítésre is (ami ha gyári, akkor tuti rohadt drága dolog, de meg lehet keresni direkt a Webasto vagy Eberspächer forgalmazókat).Egyébként még ami tetszik, az a maradékhő befújása üzemmeleg motor esetén megálláskor. Ha jól emlékszem, gyújtás levétele után kell ehhez a manuális ventilátor-szabályzás gombját megnyomni (amivel a venti sebessége növelhető, a másik nem kapcsolja be).
@FIREBLADE78 :
Úgy tudom kb. 0,5-1,5l / óra. Gondolom a hőmérséklet-különbségtől is függ. És nálam max. 30 percet megy, mert ezután lekapcsol a telefonos indítás esetén. Az autóban előre programozásnál ugye meg lehet adni a be- illetve kikapcsolás idejét (ha jól emlékszem, két be-/kikapcsolás programozható / nap). -
CharlieDrop
veterán
válasz Vismajor01 #52200 üzenetére
Szerintem. 80-as évek vége óta van állófűtés
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KAMELOT
titán
Ijesztgetik az embereket ezzel az új E10 benzinnel, aztán csak +2%-al több benne a bioetanol. Nekem mindegy startolás 100-as, furikázás LPG.
Vismajor01: 90€+beszerelés az a cucc, hogy távolról indíthatod a kocsit. Így már meleg vagy klímázott kocsiba ülsz be. Ameddig elkészülsz és kimész addig a kocsi rendesen be van melegedve. Lehet menni.
Ha neked úgy kényelmes, hogy hitelre veszed bátran tedd meg. Gondolom csak 1-2 éves futamidő az egész, az meg kibírható.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Skizz
addikt
válasz Vismajor01 #52199 üzenetére
Az most tökmind1, hogy mennyi km van benne, azt majd kiderítem. Egyébként ki lehet fogni "öreg" autókat kevés km-rel, vannak ilyen nagypapa autók, én pedig jobbára ezekre vadászom.
Itt most igazából az a kérdés, hogy ez a konstrukció ebben az évjáratban mennyire problémás. Volt már 30d-m, 300e+ km-rel se volt kutya baja, 0 olajfogyasztás stb, de ezeket nem ismerem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest