- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyi19
őstag
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy Chevrolet Aveoban a tolatáskapcsoló hol található? Hol világít a tolató lámpa hol nem. 2006-os évjáratról lenne szó. Szerelési leírása nincs valakinek ehhez az autóhoz magyar vagy angol nyelven? Előre is köszi!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
jerry311 #296 üzenetére
Nincs rajta gáz bowden, full elektromos, ilyenkor nem csak alapjárati a léptető motor, gázt is az ad, szóval a gázpedálra is hetikusan reagálna, nem csak az alapjárat hintázna.
Egyébként repedt cső is okozhat ilyet, ami hozzá csatlakozik, nem a vastag, hanem a két vékony.
-
vmatyko
tag
Nissan Note 2006 - 1.6 Tekna
Sztem vmi fordulatszám probléma:
Amikor piros lámpához érkezve sebességből üresbe rakva ugrál a fordulatszám 2-3000 között, aztán csak 15-20mp elteltével esik vissza 1000 körülre.
Amikor váltásnál elveszem a lábam a gázról és kuplungolok akkor kicsit megugrik a fordulatszám
Sztetek mi lehet?
-
-
seger
addikt
Az nagyon jó lenne. Közben megoldódott.
Viszont ami még van, terheléskor kerregő hangot hallok
nem mindig nagyobb gázadásra megszűnik, ha visszább veszem a lábamat a gázpedálról, megint jelentkezik.... de ez sem mindig. Nyáron viszont melegben nagyon hangos. Ilyenkor többet is fogyaszt az autó.
Erre valami ötlet?
-
rlazol
veterán
Köszönöm!
nem sikerült a segédről való bikázás, beraktam a segédakut, arról pöccre indult. Most az van benn, remélem, holnap beindul, ha nem akkor addig talán feltölt a másik. Köszönöm a segítséget!
Ráraktam megint a mérést, nem 3 Volt az, bőven 10V fölött volt. Amikor a 3-at mértem, akkor terhelés alatt volt, nevezetesen a riasztót működtette, de annyi ereje már nem volt, hogy meg is szólaljon, csak az indítás blokkolása sikerült neki. A zárás gomb megnyomásakor ugyanis a kpi zárat nem zárta be, amiről én azt hittem, h ehhez sincs ereje. Ez így is volt, de arra nem gondoltam, hogy attól még közben az elektromos rész sikeresen zárt. Levéve a sarukat 10-11 között mértem. -
rlazol
veterán
de jól teszed.
hátha válasz is akad...
Sziasztok!
Adott: kocsiban lemerült autóakkumulátor (3V körül), szekrényben feltöltve egy másik (12V). A feltöltöttről be tudom bikázni a kocsiban lévőt vagy mindenképp ki kell cserélnem?
(Nem véletlenül van a másik a szekrényben, nem bíznék benne, amint feltöltött a másik, azt tenném vissza. Ugyanakkor másik autó, amiről bikáznám nincs, szomszéd egyebek megkeresése nem jön szóba a riasztóhelyzet komplikáltsága miatt)
köszi!
-
seger
addikt
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Adott egy espace 4-es 1.9dci. Turbo csere történt, azóta melegen elég nehezen indul, sokat teker az önindító mire beindul és olyankor a megcsúszik a szíj valószínű, mert olyan hangot lehet hallani. De hidegen tökéletesen indul és éppen csak teler és indul. Hidegen ha 20szor indítom, akkor is tökéletes, de melegen már nehezen...
Mi lehet a gond?Tanácstalan vagyok és senki nem tudja mi lehet!
Köszi!
-
Kommy
veterán
Közben sikerült megtalálnom a hibát, egy kilazult kábel volt a kormányoszlopon lévő kapcsoló egyik csatlakozójában rózsaszín kábel fehér csíkkal, valamiért kilazult a csatlakozóból a többi erősen benne van, ez az egy laza, visszadugva minden működik az indexel kapcsolatban.
Mivel nem mertem a kábeleket a kormányoszlopnál mozgatni úgy hogy a légzsák be volt kötve így azt lehúzott aksisaru mellett lehúztam , most viszont visszadugva ottmaradt a légzsák lámpa nem tűnik el.
Most viszont előjött egy olyan hiba, hogy nem indul az autó.
Ha ráadom a gyújtást a benzinpumpa elindul majd le is áll néhány másodperc múlva ahogyan kell, ahogyan kell, eközben ugye világít a befecskendezés visszajelző lámpa ez is lealszik pár másodpercen belül, de ah asokat indítózok akkor feljön.Mit ajánlanátok mivel próbálkozzak , hogy kiderítsem mi a probléma.
Az egészhez hozzátartozik, hogy az autó 1 évet állt. Lehet az üzemanyaggal gond, hogy azért nem indul most el?
Olajat szerettem volna cserélni rajta, hogy tiszta lappal kezdje új életét, gondolom az olajnak sem tesz jót az állás a motorban. -
Kommy
veterán
Sziasztok!
Van egy 1999-es gyártású Fiat Palio Weekend-em amiben 1.6-os motor van. A problémám az lenne, hogy az indexet balra- vagy jobbra működtetve a műszerfalon nincs visszajelzés, az indexem amúgy működnek.
E mellé az elakadásjelzőt ha benyomom akkor a műszerfalon világít az index visszajelzés de az indexek nem villognak és a műszerfalon is folyamatosan világít csak, a relét sem hallom kattogni, de ha ekkor valamelyik irányba elkezdek indexelni akkor elkezd működni az elakadásjelző, és a műszerfalon is villog a visszajelző. -
Bozso68
őstag
Sziasztok!
Chevy Captiva 2.0D-vel kapcsolatban lenne kérdésem, hátha van ilyen irányultságú szakmabeli közöttünk.
Amikor a részecskeszűrőt regenerálja, bekapcsol néhány fogyasztót terhelésnek? Pl hátsó ablak fűtés, hűtőventillátor, mivel a venti addig pörög, a hátsó ablak meg mintha melegebb lenne.
Az ideg mindig elkap, hogy nincs visszajelzés, csak azt venni észre, hogy 1000-re felmegy az alapjárat, és buffogó hangot ad, meg forró a kipuffogó. Ez meg menet közben alig érzékelhető. Már kínomban arra gondoltam, hogy a szerelőmmel kivezettetek néhány ledet (vagy logikai kapun egyet) a műszerfalra, ami a ventillátor, hátsó ablakfűtés, meg esetleg más, regenerációkor bekapcsolt fogyasztó működését mutatja. Ha jelzés van mindegyikre, akkor valószínűleg regenerál, én meg az alapján tartom a fordulatot jelzés végéig.
Elvetélt ötlet, vagy járható út?Köszi: Zsolt
-
Rikseven
tag
Sziasztok!
Van egy 2008-as G-s Astránk. Szeretnék belerakni ködlámpát. Találtam egy pár bontott lámpát egy 2000-es G modellből korrekt áron. Az eladó szerint mindegy milyen évjáratú, mert jó bele. Én azért megkérdezném a jártasabbakat, hogy érdemes-e megvenni így látatlanban? Nem szeretném, ha szerelésnél derülne ki, hogy valahol nem stimmel a cucc.
Köszi. -
#47053824
törölt tag
Udv!
Szettoredezett a porvedo gumiharang az elso lengescsillapitok korul. Rendeltem kinabol ujakat, szerelot kihagynam, ezért ugy gondoltam kettevagom és a spiral kozott befuzom, majd gyorskotozovel rogzitem. Csinalt mar valaki ilyent? Annal talan jobb lesz, mintha semmi nem lenne korulotte... -
F_Gergely
őstag
válasz
kalmanchris #266 üzenetére
mondom nem találkoztam még vele, rallyautóba építettem már be, de az áramtalanító volt, ott megszűnik minden áramellátás nem csak az üzemanyagé.
De akkor ezek szerint ami gyárilag van az autóban csak az üzemanyagrendszert érinti. Kicsit furcsa számomra, de biztos megvan az oka miért van így
-
kalmanchris
tag
-
F_Gergely
őstag
Sajnos a néha jelentkező hibát nehéz megtalálni.
Ha az autó nem indul több hiba lehet de amiket írtál azokat végig lehet nézni, mindig legyen a kocsiban multiméter azzal 2 perc alatt végig lehet mérni mindent.Ha nem indul az autó:
gyújtáskapcsolót nehéz kiszűrni, sajnos nálam is volt cserés, de mivel más hiba is volt, én teljesen másra gondoltam (gyújtáskapcsoló és egy másik hiba egyszerre jelentkezett és ezek együttese egy harmadik hibát adott amire én gondoltam). Ha gyújtás van, lámpák működnek, minden működik csak tekerni nem teker akkor gyújtáskapcsoló. Ha teker, de nem indul más a hiba.
Biztosítékokat végig lehet nézni de ha hol működik hol nem akkor nem valószínű, biztosíték vagy áthúz vagy nem. Próbalámpával fél perc alatt végig lehet ellenőrizni, de ha rossz a biztosíték akkor nem működik, olyan nincs hogy néha igen néha nem. Vagy szakadt vagy nem.
vészleállító karamból esetén, ilyennel még nem találkoztam, de ez egy megszakító szokott lenni, és általában ez lenyom mindent, tehát ha ez hibás akkor semmi nincsen, áramtalan az egész autó, se lámpák se semmi. Multival ellenőrizhető szintén.
üzemanyag relé, ez érdekesebb, mérhető multival ez is, de ha rossz akkor ugye az AC nem kap áramot, tehát tekerni teker a motor csak nem indul mivel nincsen üzemanyag ellátás. Ha hozzáférsz magához az AC-hez húzd le a csatiját és nézd meg van-e feszültség, ha van akkor a relé jó, és maga a pumpa nem működik. Ha viszont nincsen fesz ami a működéshez kell, akkor a relét kell cserélni, illetve megnézheted hogy a relé előtt van-e fesz, ha van akkor relé a hibás, ha nincsen akkor haladni kell visszafele a biztosítéktáblánál.
-
Kommy
veterán
válasz
F_Gergely #263 üzenetére
Köszönöm a választ, bekerült egy ugyan olyan mint volt.
Még egy kérdés, az autó valamiért közben nem akar indulni, saját legondolásom szerint valami az üzemanyag szivattyú körül lehet, mert amikor nem indul mintha nem hallanám a szivattyú hangját. Ha jól sejtem akkor 5 dolgot kell átnéznem, a gyújtáskapcsoló, biztosíték, a vészleállító karambol esetén, üzemanyag relé és maga a szivattyú.
Az a baj, hogy ez időszakos hiba így ki kell fogni mikor csinálja. -
Kommy
veterán
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy az autómban megszorult a generátor (csapágyak jók, de az állórészbe beleér a forgórész, mivel el van törve a háza), vennem kéne egy újat, ami most benne van az egy 85A-t tudó generátor, a kérdésem az lenne, hogy lehetséges e kisebb teljesítményűt belerakni egy 75A-est. -
jerry311
nagyúr
Már hogy így vasárnap éjjel?
Szerintem sehol.Punto mintha elektromos szervóval menne, annak meg illene mennie akkuról is, nem?
Ha nyikorog az ékszíj, akkor:
- laza --> lehet feszíteni rajta
- kopott --> talán lehet egy picit feszíteni még rajta, de utána sürgősen csere, azért alapvetően laza ékszíjjal is megy egy darabig.
- valami szorul, amit forgatnia kellene --> nem erőltetném, mert akár nagyobb problémát is okozhat. -
rii
nagyúr
sziasztok
szeretnék kérdezni valamit
adott egy Fiat Grande Punto
havercsaj indult volna vele, nem működött a szervó
5. újraintdítás után a szervó visszajött, de elment, megint vissuajött, megint elmenta kocsi ékszíjja induláskor kicsit nyikorgott
valszeg az ékszíj teljeesen kiment, és nem hajtja a generátort?
De ilyenkor hol lehetne ékszíjat találni?
Ha valaki tudna valami megoldást, vagy tudna ajánlani valakit, Veszprém megyében vagyunk, Nagyvázsony mellett.
-
jerry311
nagyúr
válasz
benkerossi46 #257 üzenetére
Alapjarati (lepteto)motor nem lehet kopott, koszos, esetleg hibas?
-
benkerossi46
újonc
Sziasztok!
Van egy 1.6-os 8 szelepes volkswagen golfom (4-es), aminek az a nyűgje, hogy hidegen ingadozik az alapjárat néha le is áll, ha egy kicsit járatom beáll az alapjárat és minden működik, de addig katasztrófa. 3-4 percig el sem tudok vele indulni mert lefullad gázadásra...műszer semmi hibát nem ír. Néha enyhe gáz vagy benzinszag jön be az utastérbe például ha hirtelen fékezek vagy kanyarodok! Lambda szonda hiba kizárva. És amelett hogy hidegen egyenletlen a járása van egy kis "torok" hangja, hangosabb is a motor mint melegen...
Mi lehet a probléma? :S -
F_Gergely
őstag
nyomatékkulcsot szoktak használni, és a gyári értekre kell beállítani igy nem lehet túl húzni.
Nyilván lehet anélkül is de akkor csak érzésre. Olajleeresztő csavart egyébként sem szabad erősen meghúzni mert tönkreteszi a tömítést hiába teszel be újat és engedni fogja az olajat. Gyertyáknál macerásabb, legtöbb helyen (főleg dízeleknél) úgy kezdik hogy nincs garancia arra hogy nem törik bele, viszont ha beletörik az plusz 60k. -
ueshiba
csendes tag
Jó napot! Szevasztok!
(Igen máshol is posztoltam ezt a bejegyzést, többet nem fordul elő)
A mai napot már hétfő óta vártam, már akkor megjött az új benzin befecskendező-, gyújtótrafó-, gyertya szett és a lambdaszonda.
Van minden szerszámom (nyomatékkulcsok, krova...), villamos területen dolgozom, de gépgyártásban, így szerelni is szoktam, tehát a kocsitól sem félek annyira.
Kis szervíz, olaj évente alap. Cseréltem már EGR-t, trafókat, fékpofákat, PWM szelepeket, ABS jeladót, javítottam kontakthibákat.... Kereket mindig én cserélem.Egy 1.8 benzin C-Max az alany.
Mivel van magas üzemanyag korrekció, gyengeség, égéskimaradás combo problem, és jóáron hozzájutottam az említett szetthez, gondoltam kicserélek minden érintettet.
Na rögtön a várva várt nap elején a második gyertya betört a hengerfejbe. Húsvét ugrott, vissza a BKK valóságba 1-2 hétre, meg persze mínusz 25-100E forintig terjedő extra költségek várnak.
Sajnos az olajleeresztő csavar feje is beletört már az első otthoni olajcserénél. Mióta nyomatékkulcsot használok, ilyen gondom nincs.
Tudom, kockázatos otthon szerelni, de szerintem egy szerelő is így járt volna. Ráadásul valami rézpasztát is tettek a gyertya menetre, ami szerintem nem szerencsés. Túl lehet húzni...Mit gondoltok? Milyen megoldások vannak?
Köszi!
Kellemes ünnepeket, hosszú hétvégét! -
F_Gergely
őstag
válasz
KaiotEch #252 üzenetére
igazából ha az autó tudja a szabvány OBD-t teljesen mindegy mit kötsz rá ELM327 vagy egyebet, ez már a használt szoftvertől függ mit tudsz vele kezdeni. egy 900 ft-os kinai cuccal is tudsz élő adatokat nézni, hibát olvasni-törölni stb, ha van hozzá való szoftver, és persze az autó rendelkezik és támogatja az adott szabványt.
2000 elötti autóknál van olyan hogy OBD2-es csati van, de maga a bekötés már nem az. Ezért is irtam, hogy nem elég ha rendelkezik ilyen csatlakozóval hanem támogatja is azt. -
--HARDCORE--
senior tag
válasz
--HARDCORE-- #251 üzenetére
Probléma megoldva!
-
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Tudna valaki ajánlani jó minőségű(de nem horrorisztikus áron) univerzális autódiagnosztikai(OBD-s) kábelt, szoftverrel? Vagy ezek a kézi pár soros kijelzős cuccok jobbak? Nem csak hibakódtörlésre, hanem élő adat olvasására. Köszönöm!
-
--HARDCORE--
senior tag
Helló!
Tudna valaki ebben segíteni?
Rokonnak lenne egy kis problémája a Wolkswagen Golf MK1 tipusu személygépjármű féklámpájával.Alapvetően természetesen az akku jó, beindul megy, csak a sok kókányolás után (amiket eddig XY művelt az autón) már a képen látható alkatrészek bekötéséről fogalmunk nincs.
Helyzetjelző van, irányjelző is, sőt a féklámpa is csak most ment el.. eddig ment valahogy. Nem tudom nem láttam a bekötést, csak most hogy gond van... :/
A 3 szál ami a biztosító táblához megy, azok közül a piros-sárga az akku plusz pólusával, sípol (mérőműszerrel érve) a piros-fekete a plusszal és a mínusszal is (talán az egyik izzó miatt?), a kék-barna meg semmivel sem.
Ez utóbbiról annyit hogy elvileg hátra kéne mennie. A biztosítótáblán megtaláltam, azon belül nem tudom merre kéne mennie. De külön kábellel próbáltam kimérni, és egyáltalán nem jut el a hátsó lámpához. Ez eddig oké hogy gond...
Ezen kívül a képen a bekötésről sem tudok semmit. Addig oké, hogy a fékpedált benyomva mindkét kapcsoló rövidre zár. Kb hogy lehetett bekötbe az a 3 szál?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Mikrotik routerek
- Tőzsde és gazdaság
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Micro Four Thirds
- Ukrajnai háború
- Yettel topik
- ASUS routerek
- Dark Souls sorozat
- További aktív témák...
- Gombászkönyvek egyben
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest