Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14901) MunezXBK válasza Morris (#14900) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Én szóltam. :D

(#14902) Morris válasza MunezXBK (#14901) üzenetére


Morris
veterán

Az volt az utolsó adag belőle. Kidobni nem akartam. Ennyit ért. Jöhet majd az autoglym.

(#14903) tboy93


tboy93
nagyúr

Sziasztok!

Van egy srác a városban akinek ugyan ilyen autója van mint nekem és már 2x políroztatta a verdáját. A kilincs alatt már lejött a festék! :Y Azt mondták a polírosok, hogy többet már nem is lehet polírozni a verdáját. A srác amikor vette akkor volt 120 mikron körüli a festékvastagság, a 2 polír után már csak 80 mikron.

Úgy emlékszem amikor Lionnal beszéltem a polírrol ő azt mondta hogy a lakkba bele se szokott polírozni...

Most akkor hogy is van ez? Mire készüljek, ha tavasszal políroztatni szeretném a kocsit? Néhány alkalom után újrafényezés? :DDD az azért nem lenne túl jó buli

(#14904) agent_k válasza tboy93 (#14903) üzenetére


agent_k
őstag

Valószínűleg Lion nem teljesen ezt mondta... Ha igen azon nagyon csodálkoznék.

A polírozásnak vannak fokozatai azért. Nem biztos, hogy a legdurvábbal kell kezdeni a polírozást.
Koptató polírt nem kell csinálni sűrűn. (Az szedi le a réteget.)
Ha ez megvan akkor jöhet a fényesítő polírozás. Aztán ha karcolódik a lakk, már csak ezt kell ismételni. Vigyázni kell az autóra egyrészt, másrészt meg vannak kemény bevonatok, amit polírozás után használunk amik nem engedik, hogy karcolódjon a fényezés. Fehér az autód így ezt lesz a legkönnyebb polírozni.

(#14905) tboy93 válasza agent_k (#14904) üzenetére


tboy93
nagyúr

Reg beszeltem mar vele, valoszinuleg valamit felreertettem. Olyasmit mondhatott, hogy a nagyon mely karcokat nem polirozza ki? No mindegy, azt pl. nem tudom, hogy vedoreteget felvittek-e a sracnak vagy csak poliroztak a kocsit. Mindenesetre eleg ilyeszto volt a kilincs alatt lekapott festekreteg.

(#14906) agent_k válasza tboy93 (#14905) üzenetére


agent_k
őstag

Az ívekkel óvatosan kell bánni.

A nagyon mély karcokat nem polirozza ki?

Ez így mindjárt más. Sejtettem, hogy ilyesmi lesz. Amik az alapozóig leérnek vagy akad benne a köröm azokat nem is lehet/érdemes.

(#14907) tboy93 válasza agent_k (#14906) üzenetére


tboy93
nagyúr

A fehéren annyira nem látszódnak a karcok, inkább abból gondolom hogy gondok vannak, hogy nem jön le egykönnyen a kosz magasnyomásúval sem :(

(#14908) #42667776 válasza tboy93 (#14907) üzenetére


#42667776
törölt tag

Szia!
A mély karcokról beszéltünk ami a festékig, alapozóig megy, arra mondtam, hogy azt nem tudom teljesen eltüntetni, viszont azok csak egész közelről látszanak majd, mert azoknak az élét is el lehet venni. A kemény viasz szerintem elég jó védelmet ad ahhoz, hogy hosszú ideig ne keljen újra polírozni az autót és megmaradjon a fénye. Persze ez függ a további mosás és igénybevételtől is.

(#14909) tboy93 válasza #42667776 (#14908) üzenetére


tboy93
nagyúr

A kemény viasz az amit nem szabad törölgetni?

(#14910) #42667776 válasza tboy93 (#14909) üzenetére


#42667776
törölt tag

Elvileg ha törölgetve van akkor előbb gyengül a víztaszító képessége, viszont én a sajátomat szándékosan törlöm minden mosás után, hogy tesztelve legyen, de eddig nem tapasztaltam jelentős gyengülést. Legutóbb amiről tettem is fel képet, csak nagynyomásúval csapattam le esős sáros idő után és szárazra töröltem a képek önmagukért beszélnek. Van hozzá kondicionáló amivel frissíteni lehet, szerintem fél évente elég azzal átspriccelni, de erre majd rákérdezek, tavaszig nem csinálok semmit vele, csak mosva lesz.

(#14911) runner 125


runner 125
nagyúr

Noh, időközben elkészült a HR-V. Nagyon frankón megcsinálták, mindent a megbeszéltek szerint.

Kicsiszolták a felületi korróziót az alján ahol volt 1-2 foltban, és mindenről csináltak fényképeket.
Két külön gépen vannak a fotók, majd egybegyűjtöm és dobok be róla.

Leszereltem előtte a vonóhorgot is, h alatta is ki tudják csiszolni (ott volt a legcsúnyább, ahogy megállt a két fém között a víz..) azt is felújítottam, lepucoltam fémig, alapoztam 2 rétegben, majd fedő ismét 2-ben, csak addig nem akartam visszarakni, míg nem veszek egy tubus alvázvédőt én is, ugyanis hiába kentem le, mindkét nyúlvány pont a hátsó kerekek fölé lóg be, így a kavicsok hamar leverték volna ismét. Frankón felcsavarozom, lefújom, és konzerválva lett az is.

Már csak 1-2 apróság és 100%-os gyári állapotú lett, ollé. :)

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#14912) Charley76


Charley76
csendes tag

Hali

Volna egy kérdésem a Dodi mesterhez :R a téli gumim acél felnin van és a tavalyi sos latyak megkajálta a festéket vagyis kibujt a rozsda.Ujra szeretném festeni de ugy hogy csurig a fémig szeretném lekapni a festéket.A kérdésem hogy a szorokitt elött le kell kenni valamilyen anyagal vagy mehet rá nyugiba a szorokitt :F

Aki apolja a kocsijat rosz ember nem lehet

(#14913) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Rain-X áldásos hatása: [link] :o

Nem pára, törlés utána 5-10mp alatt fokozatosan eltűnik, aztán újra kialakul ez a réteg ha megy a lapát. Ahol már "lekopott", látszik hogy tökéletesen ki lehet látni az ablakon.

Biztos én b*sztam el valamit a felvitelkor, de sok helyen olvastam már ugyanerről a problémáról.

Csak lenne már időm elvinni polírra :O

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#14914) #42667776 válasza Motion_Blur (#14913) üzenetére


#42667776
törölt tag

Szerencsére ilyet nem használtam, de hallottam én is hasonló jelenségről. Glass Guard ezzel nincs ilyen gond, kb másfél-két hónapja van fenn és változatlanul teszi a dolgát, csak ajánlani tudom!

(#14915) ginola válasza Motion_Blur (#14913) üzenetére


ginola
addikt

Leírnád lépésről-lépésre a felvitelt?

(#14916) Motion_Blur válasza ginola (#14915) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Persze:

zárt garázsban először tisztára mostam a szélvédőt, majd sima vízzel ismét, majd teljesen szárazra töröltem. utána puha ronggyal felvittem az anyagot, kerülve a körkörös mozgást. pár perc után "szárazra políroztam" ronggyal, majd nedves ronggyal "aktiváltam". utána fél napot maradt a garázsban az autó.

nem tudom mit rontottam el :(

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#14917) MunezXBK válasza Motion_Blur (#14916) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Én soha nem puha ronggyal viszem fel, hanem Szilviával.

(#14918) bobsys


bobsys
addikt

Az alabbi hibakat kilehet valalhogy javitani anelkul, hogy tobb penzt locsolnek ra mint maga az auto erteke? Garazsom nincs.
Ilyennel tele a motorhazteto

Egyeb

[ Szerkesztve ]

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#14919) tboy93 válasza bobsys (#14918) üzenetére


tboy93
nagyúr

nemigen :( ha jól látom ezek alapozóig mentek, ezen már max az újrafényezés segít

(#14920) MunezXBK válasza tboy93 (#14919) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Fényszórót se ártana polírozni. :))

(#14921) #00809728 válasza #42667776 (#14914) üzenetére


#00809728
törölt tag

Hát én is vettem de öszinte leszek nem valami über cucc.
Maradok a flyynél....

(#14922) bobsys válasza tboy93 (#14919) üzenetére


bobsys
addikt

Annyit nem er az auto :DDD

MunezXBK: olcsobb ujat venni mint szarakodni a polirozassal

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#14923) agent_k válasza bobsys (#14922) üzenetére


agent_k
őstag

8 ezerért veszel két patika búrát?

(#14924) bobsys válasza agent_k (#14923) üzenetére


bobsys
addikt

Picit tobbert, $70 a ketto es 10 perc a csere

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#14925) ginola válasza Motion_Blur (#14916) üzenetére


ginola
addikt

Ilyen fátyolosság akkor szokott előfordulni, ha nem száradt meg maradéktalanul a RainX és úgy törlik le szárazra. (nekem is pont így nézett ki első kezelés után a szélvédő)

Felvitelre kozmetikai korongot szoktam használni, az nagyon bevált, lehet egy új applikálás csodát tenne a szélvédővel, én speciel a lapátokat is be szoktam vele kenni, mármint a gumikat.

[ Szerkesztve ]

(#14926) #42667776 válasza #00809728 (#14921) üzenetére


#42667776
törölt tag

A fly az tartósabb, vagy milyen különbséget tapasztaltál? Nekem az ablaktörlő gumi is le van kezelve Trim Coat-al ez az ajánlott a tartósság-hoz és így jól működik. Először a Fiat-on volt fenn a lapátok kezelése nélkül akkor valóban gyengült a hatása pár hét után, de nem fátyolosodott.

(#14927) agent_k válasza bobsys (#14924) üzenetére


agent_k
őstag

Picit többért... ez majdnem dupla ár.

(#14928) bobsys válasza agent_k (#14927) üzenetére


bobsys
addikt

ellenben nem kell szarakodnom vele es patyolat tiszta a bura

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#14929) #00809728 válasza Charley76 (#14912) üzenetére


#00809728
törölt tag

Mindenképpen egy epoxy alapozót ajánlok.Ha megszárad akkor olyan műanyag hatása van.

(#14930) #00809728 válasza #42667776 (#14926) üzenetére


#00809728
törölt tag

Flyby kb fél évet bír...nekem a wolfs nem bír annyit.

(#14931) #42667776 válasza #00809728 (#14930) üzenetére


#42667776
törölt tag

Értem, köszi! Nekem még nincs fenn annyi ideje, majd kiderül mennyit bír?

(#14932) FET-MEN


FET-MEN
veterán

ebben a folyamatos esőben nem tudom tisztán tartani a gépet se belül se kívül :W :W :W

Iphone 7

(#14933) runner 125 válasza FET-MEN (#14932) üzenetére


runner 125
nagyúr

Labtalca es garazs / beálló.
Nálam télen is ki van készítve mindig a slag, ilyen idő után beallas elott le szoktam veretni.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#14934) FET-MEN válasza runner 125 (#14933) üzenetére


FET-MEN
veterán

2 naponta mosom le róla ezt a retket, az a biztos, nem hagyom rászáradni, viszont nekünk csak féltető van, ami kb fost sem ér , befolyik a víz.. szóval nekem esélytelen :(
Persze te májszter vagy :D zokniba nem mernék beszállni a volvoba :) :R :R

Iphone 7

(#14935) tboy93


tboy93
nagyúr

Ja, gyorsan felhúzok egy garázst én is a kertben :DDD Múlthéten lemostam, másnapra ugyan olyan dzsuva volt mint mosás előtt.

(#14936) Typhoon47 válasza runner 125 (#14933) üzenetére


Typhoon47
őstag

Nem vagy semmi. Persze egy fekete kocsival már nem lenne ilyen könnyű dolgod :N

"Education is important but big biceps are importanter"

(#14937) FET-MEN válasza Typhoon47 (#14936) üzenetére


FET-MEN
veterán

ne tudd meg, megőrülök :D barátné alfájával könnyebb a dolgom, mert az türkízkék :)

Iphone 7

(#14938) runner 125 válasza FET-MEN (#14934) üzenetére


runner 125
nagyúr

Felraktam ra a teligumikat, de nem szívesen veszem elő ilyen időben. A Honda tökéletes a mindennapokra, noh es ahogy jönnek a havas csúszós utak, remelem hasznát veszem a 4wd hajtsanak.

Mod. Feltetot nem lehet mondjuk palaval kiegészíteni? Vagy az oldalát becsinalni.

Typhoon47

Az biztos. Ezért sem lesz soha fekete autóm. Bármilyen patika vételt kihagynek a sötét színe miatt.

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#14939) MunezXBK válasza tboy93 (#14935) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Amerre én járok, teherautók hordják fel a sarat. 0 értelme van mosatni, naponta megtenném, akkor is így nézne ki. Már a rendszám se nagyon olvasható. :D

(#14940) Typhoon47 válasza MunezXBK (#14939) üzenetére


Typhoon47
őstag

Nálam is hasonló. Nulláson ingázok napi szinten.. minden nap moshatnám a kocsit, sose érnék a végére.

"Education is important but big biceps are importanter"

(#14941) tresh válasza MunezXBK (#14939) üzenetére


tresh
addikt

Nálam se de úgy is marad , majd ha jó idő lesz lemosom :D Kimegyek a nullásra aztán már kész is :DDD

(#14942) varsam


varsam
őstag

üdv,

BP-en tudna nekem valaki segíteni egy rain-x vagy hasonló cucc felvitelével? Félek, hogy én is elb@sznám és csak rosszabb lenne :)
Vagy vigyem el egy kozmetikába?

[ Szerkesztve ]

(#14943) FET-MEN


FET-MEN
veterán

na holnap kiglancolom a gépet

Iphone 7

(#14944) runner 125


runner 125
nagyúr

Korábban írtam róla, h elkészült Honda alja.

Ők csinálták. Alapvetően az elvégzett munka remek, a megbeszéltek szerint csinálták, csak sajnos mint a jó iparosok nagy része, ők is túlvállalják magukat. Harmadik időpont lett végül jó nekik, amikor direkt 2 héttel előre megbeszéltük a fix első időpontot...

Ahogy ez is elhangzott már, sok forumon utánaolvastam a korrózió / üregvédelemnek. Általános konklúzióként levontam h rozsdapassziválót nem szerencsés használni. Ideig óriáig megoldás, de utána csak csúnyább dolgok történnek az alvázvédelem alatt, ezért a kicsiszolós, alapozós megoldást választattom (eleve kevés felületi korrózió volt rajta, hála ég). Nyilván sokkal több munkát igényel, így az alap 25-30k-s üreg és alvázvédelem ár duplájára rúgott, de számomra ennyit megért.
Veterán forumokon csak jót olvastam a Henkel Loctite szerekről, így arra esett a választás, illetve ők is javasolták.
A alvázvédőszer a Teroson 3000 lett, műanyag alapú, bitumenmentes. Jól tűri a hőmérsékletváltozásokat, elvileg nem fog berepedni, száradást követően is körömmel "benyomható", rugalmas anyag.
Ízlésesen megcsinálták, a futómű, illetve az autószerelős alkatrészeket nem fújták össze vissza, gyakorlatilag csak az alja lett bevonva.
A legcsúnyább hátul, a váznyúlványnál volt, ahol a vonóhorog lapja összeért az váz résszel. (Itt szépen megállt a víz és hamar bekorrodált..) A megbeszéltek szerint azt alvázvédelem előtt levettem, h alatta is meg tudják csinálni.
Koronggal fémig pucoltam, két rétegben Hammerite-tal alapoztam, majd 2 rétegben Hammerite-tal fedőztem és legvégül az is kapott jó vastagon Teroson 3000-et, majd visszaszerelést követően a csavarfejeket is bekentem.

Átnéztem, gyakorlatilag a motorháztetőt, az ajtókat, csomagtérajtókat és az összes belső nyúlványt (alvázmerevítések, stb.) kifújták üregvédelemmel. Az ajtókból kifolyt a műanyag küszöbre, érdekes holmi, amolyan viaszos érzete van. Száradást követően egyértelműen víztaszító.

Az h mennyire lett sikeres a művelet, majd az idő eldönti, ha lesz változás beszámolok róla, de talán az is sokat jelent, h viszonylag időben, minimális felületi korrózió mellett lett elvégezve.

Íme pár kép.

Eredeti állapot: 01, 02, 03, 04, 05, 06

Vonóhorog: 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14,

Folyamat képek: (a megbeszéltek szerint dokumentálták a folyamatot) 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23

Alja lefújva: 24, 25, 26, 27

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#14945) Bandus99 válasza runner 125 (#14944) üzenetére


Bandus99
őstag

Nagyon korrekten nez ki.

Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben

(#14946) HuTi.HUN


HuTi.HUN
tag

Ismer valaki JÓ horpadásjavító szakit? Olyan kéne aki tényleg igényes és a ragasztásos horpadáskihúzáshoz is ért, mert dupla panelről van szó, nem lehet mögé férni.

(#14947) nesa válasza runner 125 (#14944) üzenetére


nesa
veterán

Nem akarsz gumi meretet valtani, lehet vasarolnek tolled , 205/65 R15 rol valtanek 195/70 r15 re

(#14948) runner 125 válasza Bandus99 (#14945) üzenetére


runner 125
nagyúr

Köszi, tényleg alaposan megcsinálták, remélem 10 évig gondozásmentes marad a kasztni.

nesa

Igazából most vettem rá új 195/70 R15-ös téligumikat, 2000km van bennük, ki sem tapasztalatam milyen igazán hóban. Az biztos, h nem mutat úgy a sokkal vékonyabb gumival 15-ös lemezfelnin, mint gyári alufelnivel, szélesebb gumikon, de télre jobb is a vékonyabb gumi.

Miért akarsz cserélni?

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#14949) nesa válasza runner 125 (#14948) üzenetére


nesa
veterán

Nem veled akarok cserelni hanem csak szimplan majd jovore kell valami teli gumi ami jokepu es olcso:)
Szerintem telre nem kell 205/65 a 195 is boven jo.

(#14950) verti1


verti1
tag

Sziasztok!

Autoglym EGP-t elemenként kell felvinni és törölni vagy lehet az egészre mint az SRP és utána törölni. Az a része oké, hogy minél vékonyabban, egyenletesebben kell felvinni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.