Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
MunezXBK
nagyúr
Én szóltam.
Morris
veterán
Az volt az utolsó adag belőle. Kidobni nem akartam. Ennyit ért. Jöhet majd az autoglym.
Sziasztok!
Van egy srác a városban akinek ugyan ilyen autója van mint nekem és már 2x políroztatta a verdáját. A kilincs alatt már lejött a festék! Azt mondták a polírosok, hogy többet már nem is lehet polírozni a verdáját. A srác amikor vette akkor volt 120 mikron körüli a festékvastagság, a 2 polír után már csak 80 mikron.
Úgy emlékszem amikor Lionnal beszéltem a polírrol ő azt mondta hogy a lakkba bele se szokott polírozni...
Most akkor hogy is van ez? Mire készüljek, ha tavasszal políroztatni szeretném a kocsit? Néhány alkalom után újrafényezés? az azért nem lenne túl jó buli
agent_k
őstag
Valószínűleg Lion nem teljesen ezt mondta... Ha igen azon nagyon csodálkoznék.
A polírozásnak vannak fokozatai azért. Nem biztos, hogy a legdurvábbal kell kezdeni a polírozást.
Koptató polírt nem kell csinálni sűrűn. (Az szedi le a réteget.)
Ha ez megvan akkor jöhet a fényesítő polírozás. Aztán ha karcolódik a lakk, már csak ezt kell ismételni. Vigyázni kell az autóra egyrészt, másrészt meg vannak kemény bevonatok, amit polírozás után használunk amik nem engedik, hogy karcolódjon a fényezés. Fehér az autód így ezt lesz a legkönnyebb polírozni.
Reg beszeltem mar vele, valoszinuleg valamit felreertettem. Olyasmit mondhatott, hogy a nagyon mely karcokat nem polirozza ki? No mindegy, azt pl. nem tudom, hogy vedoreteget felvittek-e a sracnak vagy csak poliroztak a kocsit. Mindenesetre eleg ilyeszto volt a kilincs alatt lekapott festekreteg.
agent_k
őstag
Az ívekkel óvatosan kell bánni.
A nagyon mély karcokat nem polirozza ki?
Ez így mindjárt más. Sejtettem, hogy ilyesmi lesz. Amik az alapozóig leérnek vagy akad benne a köröm azokat nem is lehet/érdemes.
A fehéren annyira nem látszódnak a karcok, inkább abból gondolom hogy gondok vannak, hogy nem jön le egykönnyen a kosz magasnyomásúval sem
#42667776
törölt tag
Szia!
A mély karcokról beszéltünk ami a festékig, alapozóig megy, arra mondtam, hogy azt nem tudom teljesen eltüntetni, viszont azok csak egész közelről látszanak majd, mert azoknak az élét is el lehet venni. A kemény viasz szerintem elég jó védelmet ad ahhoz, hogy hosszú ideig ne keljen újra polírozni az autót és megmaradjon a fénye. Persze ez függ a további mosás és igénybevételtől is.
A kemény viasz az amit nem szabad törölgetni?
#42667776
törölt tag
Elvileg ha törölgetve van akkor előbb gyengül a víztaszító képessége, viszont én a sajátomat szándékosan törlöm minden mosás után, hogy tesztelve legyen, de eddig nem tapasztaltam jelentős gyengülést. Legutóbb amiről tettem is fel képet, csak nagynyomásúval csapattam le esős sáros idő után és szárazra töröltem a képek önmagukért beszélnek. Van hozzá kondicionáló amivel frissíteni lehet, szerintem fél évente elég azzal átspriccelni, de erre majd rákérdezek, tavaszig nem csinálok semmit vele, csak mosva lesz.
runner 125
nagyúr
Noh, időközben elkészült a HR-V. Nagyon frankón megcsinálták, mindent a megbeszéltek szerint.
Kicsiszolták a felületi korróziót az alján ahol volt 1-2 foltban, és mindenről csináltak fényképeket.
Két külön gépen vannak a fotók, majd egybegyűjtöm és dobok be róla.
Leszereltem előtte a vonóhorgot is, h alatta is ki tudják csiszolni (ott volt a legcsúnyább, ahogy megállt a két fém között a víz..) azt is felújítottam, lepucoltam fémig, alapoztam 2 rétegben, majd fedő ismét 2-ben, csak addig nem akartam visszarakni, míg nem veszek egy tubus alvázvédőt én is, ugyanis hiába kentem le, mindkét nyúlvány pont a hátsó kerekek fölé lóg be, így a kavicsok hamar leverték volna ismét. Frankón felcsavarozom, lefújom, és konzerválva lett az is.
Már csak 1-2 apróság és 100%-os gyári állapotú lett, ollé.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Charley76
csendes tag
Hali
Volna egy kérdésem a Dodi mesterhez a téli gumim acél felnin van és a tavalyi sos latyak megkajálta a festéket vagyis kibujt a rozsda.Ujra szeretném festeni de ugy hogy csurig a fémig szeretném lekapni a festéket.A kérdésem hogy a szorokitt elött le kell kenni valamilyen anyagal vagy mehet rá nyugiba a szorokitt
Aki apolja a kocsijat rosz ember nem lehet
Motion_Blur
félisten
Rain-X áldásos hatása: [link]
Nem pára, törlés utána 5-10mp alatt fokozatosan eltűnik, aztán újra kialakul ez a réteg ha megy a lapát. Ahol már "lekopott", látszik hogy tökéletesen ki lehet látni az ablakon.
Biztos én b*sztam el valamit a felvitelkor, de sok helyen olvastam már ugyanerről a problémáról.
Csak lenne már időm elvinni polírra
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
#42667776
törölt tag
Szerencsére ilyet nem használtam, de hallottam én is hasonló jelenségről. Glass Guard ezzel nincs ilyen gond, kb másfél-két hónapja van fenn és változatlanul teszi a dolgát, csak ajánlani tudom!
ginola
addikt
Leírnád lépésről-lépésre a felvitelt?
Motion_Blur
félisten
Persze:
zárt garázsban először tisztára mostam a szélvédőt, majd sima vízzel ismét, majd teljesen szárazra töröltem. utána puha ronggyal felvittem az anyagot, kerülve a körkörös mozgást. pár perc után "szárazra políroztam" ronggyal, majd nedves ronggyal "aktiváltam". utána fél napot maradt a garázsban az autó.
nem tudom mit rontottam el
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
MunezXBK
nagyúr
Én soha nem puha ronggyal viszem fel, hanem Szilviával.
bobsys
addikt
nemigen ha jól látom ezek alapozóig mentek, ezen már max az újrafényezés segít
MunezXBK
nagyúr
Fényszórót se ártana polírozni.
#00809728
törölt tag
Hát én is vettem de öszinte leszek nem valami über cucc.
Maradok a flyynél....
bobsys
addikt
Annyit nem er az auto
MunezXBK: olcsobb ujat venni mint szarakodni a polirozassal
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
agent_k
őstag
8 ezerért veszel két patika búrát?
bobsys
addikt
Picit tobbert, $70 a ketto es 10 perc a csere
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
ginola
addikt
Ilyen fátyolosság akkor szokott előfordulni, ha nem száradt meg maradéktalanul a RainX és úgy törlik le szárazra. (nekem is pont így nézett ki első kezelés után a szélvédő)
Felvitelre kozmetikai korongot szoktam használni, az nagyon bevált, lehet egy új applikálás csodát tenne a szélvédővel, én speciel a lapátokat is be szoktam vele kenni, mármint a gumikat.
[ Szerkesztve ]
#42667776
törölt tag
A fly az tartósabb, vagy milyen különbséget tapasztaltál? Nekem az ablaktörlő gumi is le van kezelve Trim Coat-al ez az ajánlott a tartósság-hoz és így jól működik. Először a Fiat-on volt fenn a lapátok kezelése nélkül akkor valóban gyengült a hatása pár hét után, de nem fátyolosodott.
agent_k
őstag
Picit többért... ez majdnem dupla ár.
bobsys
addikt
ellenben nem kell szarakodnom vele es patyolat tiszta a bura
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
#00809728
törölt tag
Mindenképpen egy epoxy alapozót ajánlok.Ha megszárad akkor olyan műanyag hatása van.
#00809728
törölt tag
Flyby kb fél évet bír...nekem a wolfs nem bír annyit.
#42667776
törölt tag
Értem, köszi! Nekem még nincs fenn annyi ideje, majd kiderül mennyit bír?
FET-MEN
veterán
ebben a folyamatos esőben nem tudom tisztán tartani a gépet se belül se kívül
Iphone 7
runner 125
nagyúr
Labtalca es garazs / beálló.
Nálam télen is ki van készítve mindig a slag, ilyen idő után beallas elott le szoktam veretni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
FET-MEN
veterán
2 naponta mosom le róla ezt a retket, az a biztos, nem hagyom rászáradni, viszont nekünk csak féltető van, ami kb fost sem ér , befolyik a víz.. szóval nekem esélytelen
Persze te májszter vagy zokniba nem mernék beszállni a volvoba
Iphone 7
Ja, gyorsan felhúzok egy garázst én is a kertben Múlthéten lemostam, másnapra ugyan olyan dzsuva volt mint mosás előtt.
Typhoon47
őstag
Nem vagy semmi. Persze egy fekete kocsival már nem lenne ilyen könnyű dolgod
"Education is important but big biceps are importanter"
FET-MEN
veterán
ne tudd meg, megőrülök barátné alfájával könnyebb a dolgom, mert az türkízkék
Iphone 7
runner 125
nagyúr
Felraktam ra a teligumikat, de nem szívesen veszem elő ilyen időben. A Honda tökéletes a mindennapokra, noh es ahogy jönnek a havas csúszós utak, remelem hasznát veszem a 4wd hajtsanak.
Mod. Feltetot nem lehet mondjuk palaval kiegészíteni? Vagy az oldalát becsinalni.
Typhoon47
Az biztos. Ezért sem lesz soha fekete autóm. Bármilyen patika vételt kihagynek a sötét színe miatt.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
MunezXBK
nagyúr
Amerre én járok, teherautók hordják fel a sarat. 0 értelme van mosatni, naponta megtenném, akkor is így nézne ki. Már a rendszám se nagyon olvasható.
Typhoon47
őstag
Nálam is hasonló. Nulláson ingázok napi szinten.. minden nap moshatnám a kocsit, sose érnék a végére.
"Education is important but big biceps are importanter"
tresh
addikt
Nálam se de úgy is marad , majd ha jó idő lesz lemosom Kimegyek a nullásra aztán már kész is
varsam
őstag
üdv,
BP-en tudna nekem valaki segíteni egy rain-x vagy hasonló cucc felvitelével? Félek, hogy én is elb@sznám és csak rosszabb lenne
Vagy vigyem el egy kozmetikába?
[ Szerkesztve ]
FET-MEN
veterán
na holnap kiglancolom a gépet
Iphone 7
runner 125
nagyúr
Korábban írtam róla, h elkészült Honda alja.
Ők csinálták. Alapvetően az elvégzett munka remek, a megbeszéltek szerint csinálták, csak sajnos mint a jó iparosok nagy része, ők is túlvállalják magukat. Harmadik időpont lett végül jó nekik, amikor direkt 2 héttel előre megbeszéltük a fix első időpontot...
Ahogy ez is elhangzott már, sok forumon utánaolvastam a korrózió / üregvédelemnek. Általános konklúzióként levontam h rozsdapassziválót nem szerencsés használni. Ideig óriáig megoldás, de utána csak csúnyább dolgok történnek az alvázvédelem alatt, ezért a kicsiszolós, alapozós megoldást választattom (eleve kevés felületi korrózió volt rajta, hála ég). Nyilván sokkal több munkát igényel, így az alap 25-30k-s üreg és alvázvédelem ár duplájára rúgott, de számomra ennyit megért.
Veterán forumokon csak jót olvastam a Henkel Loctite szerekről, így arra esett a választás, illetve ők is javasolták.
A alvázvédőszer a Teroson 3000 lett, műanyag alapú, bitumenmentes. Jól tűri a hőmérsékletváltozásokat, elvileg nem fog berepedni, száradást követően is körömmel "benyomható", rugalmas anyag.
Ízlésesen megcsinálták, a futómű, illetve az autószerelős alkatrészeket nem fújták össze vissza, gyakorlatilag csak az alja lett bevonva.
A legcsúnyább hátul, a váznyúlványnál volt, ahol a vonóhorog lapja összeért az váz résszel. (Itt szépen megállt a víz és hamar bekorrodált..) A megbeszéltek szerint azt alvázvédelem előtt levettem, h alatta is meg tudják csinálni.
Koronggal fémig pucoltam, két rétegben Hammerite-tal alapoztam, majd 2 rétegben Hammerite-tal fedőztem és legvégül az is kapott jó vastagon Teroson 3000-et, majd visszaszerelést követően a csavarfejeket is bekentem.
Átnéztem, gyakorlatilag a motorháztetőt, az ajtókat, csomagtérajtókat és az összes belső nyúlványt (alvázmerevítések, stb.) kifújták üregvédelemmel. Az ajtókból kifolyt a műanyag küszöbre, érdekes holmi, amolyan viaszos érzete van. Száradást követően egyértelműen víztaszító.
Az h mennyire lett sikeres a művelet, majd az idő eldönti, ha lesz változás beszámolok róla, de talán az is sokat jelent, h viszonylag időben, minimális felületi korrózió mellett lett elvégezve.
Íme pár kép.
Eredeti állapot: 01, 02, 03, 04, 05, 06
Vonóhorog: 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14,
Folyamat képek: (a megbeszéltek szerint dokumentálták a folyamatot) 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Bandus99
őstag
Nagyon korrekten nez ki.
Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben
HuTi.HUN
tag
Ismer valaki JÓ horpadásjavító szakit? Olyan kéne aki tényleg igényes és a ragasztásos horpadáskihúzáshoz is ért, mert dupla panelről van szó, nem lehet mögé férni.
nesa
veterán
Nem akarsz gumi meretet valtani, lehet vasarolnek tolled , 205/65 R15 rol valtanek 195/70 r15 re
runner 125
nagyúr
Köszi, tényleg alaposan megcsinálták, remélem 10 évig gondozásmentes marad a kasztni.
nesa
Igazából most vettem rá új 195/70 R15-ös téligumikat, 2000km van bennük, ki sem tapasztalatam milyen igazán hóban. Az biztos, h nem mutat úgy a sokkal vékonyabb gumival 15-ös lemezfelnin, mint gyári alufelnivel, szélesebb gumikon, de télre jobb is a vékonyabb gumi.
Miért akarsz cserélni?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
nesa
veterán
Nem veled akarok cserelni hanem csak szimplan majd jovore kell valami teli gumi ami jokepu es olcso
Szerintem telre nem kell 205/65 a 195 is boven jo.