A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
CsonkaImo
addikt
Hivatalosan meg 285/X kártyák jönnek Tonga név alatt. Vagy rosszul tudom? Ilyen hamar jönne a 300-as széria?
Szerk.: Az előző hsz-emben csúcs tahiti helyett csúcs hawaii-t akartam írni.
[ Szerkesztve ]
Érdekes, hogy mérföldkőként említik a "32 bit TrueColor" támogatást 1992-ben.
Hosszú évek óta képesek a középkategóriás és attól magasabb fekvő rendszerek 10+ bit/channel DeepColor üzemmódra, de máig még egyetlen játékot sem láttam, ami ezt opcionálisan kihasználná (pl. egy kapcsoló révén, mint réges rég volt választható HiColor és TrueColor mód, most mellécsapódna a DeepColor).
Pedig már nagyon rég használják szélesebb körben is a HDR renderelést (kb. DX9.0c óta) és általános dolog, hogy (csatornánként) 16 vagy 32 bites felületeken renderelnek (maga a VGA pedig még ettől is pontosabban számol a részeredményekkel a háttérben).
Pedig szerintem némely szituációkban akár még látható eredménye is lenne. Mondjuk olyan helyeken, mint a majdnem homogén égboltok gradiensei simábbnak tűnnének, nem sávosodnának olyan könnyen, illetve dobhatna egy keveset a divatos megvilágítási és tükröződési effektek hatásán is, netán még az MS és SS Anti-Alising is picit jobb eredményt produkálhatna.
Na meg lehetne szimpla placebo/hype faktora...
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
DeckardCain
senior tag
HSM
félisten
Hát, nem valami acélos... 1375Mhz 256bit ram, ejj... Csak úgy süvíteni fog a sávszél-hiány... Még a régi Tahiti-LE-n is érezni lehetett, pedig az csak 1560 shader volt, és 1500Mhz-es órajellel... Olcsósítás van itt ezerrel.
CsonkaImo
addikt
Nem sok érdekesség volt. Egy kis nV fikázás, meg az eddig is ismert AMD szolgáltatások bemutatása. A 285-ös gpu meg szerintem teljesen felesleges. Egyedül a Star Citizen grafikáján lepődtem meg, elég jól néz ki.
DeckardCain
senior tag
Hát egyelőre ez nem nagy valami. Aki megteheti lehet jobban jár ha most vesz r9 280-at 60-63k-ért.
Az olcsóbbítás egy dolog, de ez az egy helyben toporgás....
Értem én, hogy nem (annyira) nyereséges, csökkenő eladás meg stb...
Jövő hónapban elvileg meglesz az msi r9 270 gaming-em. 2 évig webshop környékére nem nézzek szerintem.
ricshard444
veterán
Egyes tesztekben úgyis jól fog szerepelni, mert rendre 2 meg 4x MSAA -t pakolnak a játékoknak, oszt' kijelentik, hogy minden szuper
Vannak dolgok...
HSM
félisten
Nem fogom megkeresni a hozzászólást, de kb. egy éve írtam, mekkora jó lenne egy "Tahiti refresh" az új GCN extrákkal és TrueAudio-val. Hát megjött, de nem egy ilyen herélt 256bites variánsra gondoltam, a többi viszont megvalósult.
(#8258) DeckardCain: Jó lenne ez 378biten... Így elég felemás viszont.
(#8259) ricshard444: 4X-es MSAA? Haha, imádni fogja a 256bites busz ilyen gagyi órajelekkel...
ricshard444
veterán
Viccen kívül nagyon sok játékhoz elég egy 180 GB/s sávszél a 4x élsimításhoz 1080p mellett, elég csak a Kepler -re nézni.
Persze azért nem mindegy, hogy milyen motor nyilván.
Az viszont kétségtelen, hogy nem azért hozták ezt a döntést, mert nem fog hiányozni a + 100 GB/s, hanem az olcsóbb gyártás miatt.
Vannak dolgok...
Abu85
HÁZIGAZDA
MSAA-ra ne építsetek. Egyetlen új generációs motor sem fogja támogatni. Az analitikai élsimítás az új irány. Az MSAA vonal teljesen ki fog halni, mert egyrészt nem végez semmilyen munkát az átlátszó felületeken és a specular mapokon, másrészt drága a sok dinamikus fényforrásra épülő motorokon. Az olyasmi AA-k lesznek a menők, amit például az Ubisoft készít. A HRAA 4xSSAA képminőséget ad alig 1 fps teljesítménycsökkenéssel. Az egy dolog, hogy ezek egy rövid ideig konzol only-k lesznek, de az új API-kkal kihasználhatók majd PC-n is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
HSM
félisten
Nem vitatom, hogy egyszer talán valamikor a ködös távoli jövőben évek múlva jó lehet ez a 256 bites móka, azonkívül, hogy így még sokkal olcsóbb is lesz, de ébresztő, a user most akar majd játszani vele, a mai játékokkal, csúnya-rossz MSAA-val.
[ Szerkesztve ]
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem érted. Hiába rakják bele a motorba az MSAA-t egyszerűen nem lesz eredménye. Megcsinálja a számítást, de nagyrészt ugyanolyan recés marad a kép, mint MSAA nélkül. Így lettek felépítve az új motorok. Egyszerűen a hardveres MSAA-t már nem képesek támogatni, nem képes a technika eredményt adni. Amíg a konzolokról nem menthető át mindegyik analitikai megoldás, addig SMAA, CRAA, MLAA, FXAA vagy valami speckó post-process cuccot kap a PC. Esetleg így egyben megkapod mind és választhatsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
HSM
félisten
MLAA, FXAA-t köszi nem kérek, régen ezeket motion blurnek hívták, csak nem fullscreenre alkalmazták.
Szóval én nem nevezném élsimításnak, ami nemcsak az éleket, hanem mindent összemos.
SMAA, SSAA, MSAA, ezeket lehet értékelhető minőségűnek nevezni az általam ismertek közül. Persze, ahogy írtam, egy idő múlva jó lehet ez, de addig már a kutya nem fog ezekre emlékezni sem.
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyedül az SSAA a minőség, de sokkal többet adnak az analitikai megoldások. Egyszerűen gyorsak és speciálisan egy-egy problémára koncentrálnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
HSM
félisten
Gyorsak, csaképpen nem tudják pl. a Textúrát az éltől megkülönböztetni, hiszen postprocess szűrők. Itt véreznek el.
Abu85
HÁZIGAZDA
Mitől post-process a HRAA? Ez analitikai elsimítás.
A texturákra is kell elsimítás. Nézd még mennyire zizegnek a specular mapok a játékokban.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
ez azért jó, mert az SMAA az MLAA-ra épül amúgy az első verziós MLAA-n kívül mindegyik ilyen postprocess AA-ból láttam normális implementációt - nem tökéletesen simít, de nem is nagyon maszatol.
az SSAA egy brute force megoldás, statikus képekre remek minőséggel, viszont a temporal aliasingon nem segít az sem. azon segít a TXAA, annak meg ugye egyéb baja van. szóval jelenleg minden szempontból megfelelő minőségű AA-t még iszonyú lóerő mellett sem kapsz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Jó ez az Anti-Alising téma.
Az előző konzolgeneráció alatt sohasem volt nomális megoldás az AA-ra.
Az MSAA néha egyáltalán, de normális minőségben nagyon ritkán működött.
Az SSAA-t nem igazán bírták el az egy GPU-s rendszer (csak ha olyan játékot játszott az ember, ami már az övétől régebbi és jelentősen lasabb hardware-en is szépen futott).
A gyors post-process AA helyett pedig én is inkább nem kérek semmilyen AA-t (ugyan úgy, ahogy utálom a motion-blur és filmgrain effect-eket is, viszket az agyam, ha ezeket egyszerűen nem lehet kikapcsolni még ini file-okból sem, ez meg aztán tényleg konstans maszatolás).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja. Meg igazából az MLAA-ba is legalább négyféle algoritmus tartozik. Van az Intel-féle, ami a CPU-n fut, van a Jimenez-féle, van az AMD-féle compute shaderes, és innen az AMD még csinált egy MLAA 2.0-t, ami viszont már SMAA.
Szóval meg van ez keverve rendesen.
Ezért kell az analitikai megoldások felé menni. 6-7 specifikus AA-val dolgozva szinte minden probléma lefedhető.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Abu85
HÁZIGAZDA
Az MSAA minősége ezért esett, mert megváltozott az előző generációban a motorok felépítése. Olyan technikákat kezdtek alkalmazni a leképzőben, amikkel az MSAA nem volt kompatibilis. Ez az új generációban még jobban kiterjed, bár lesznek motorok, amelyek valamilyen szinten kompatibilisek maradnak, de az analitikai élsimítás így is sokkal jobb opció.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
HSM
félisten
Hát igen... Bár nekem megfelelt eddig az SMAA, SSAA és MSAA, ahol volt és működött.
(#8270) janos666: Én még ide venném a túlzott DOF effekteket, amik kikészítenek.
(#8272) Abu85: Nekem egy a lényeg. Maradjon éles a kép, különben marad akkor a "NO AA" opcó.
CsonkaImo
addikt
Nekem sincs semmi problémám az MSAA-val. Frostbite elég modern engine és ott is csak ez van (bár lehet késöbb lesz majd más is), a látvány mégis káprázatos és nincsenek "mozgó" vonalak. Értem, hogy kisebb igénnyel lehet nagyon jó minőségű élsimítást elérni és ez valóban hasznos. Csak, hogy pont a konzolt használok többsége nem tudja, mi az az élsimítás. Vagy nem érdekli őket.
Ja igen...
Biztos minden játékfejlesztő szemüveges (klasszikus geek sztereotípia), aki ha reggel a sok munkától/játéktól másnaposan kisétál az utcára, akkor a szembe jövő ember arcára rámeredve azt még meglepően élesen látja, de ha nem lopja le az idegen fejről a távollátó szemüveget (amit szétszórtságában rendszeresen otthon hagy, eltör, összemaszatol...), akkor minden más csak egy homályos álomszerű krém, és ezt már annyira megszokta, hogy anélkül nem is valóságszerű az álom ... izé, "fotorealisztikus virtuális valóság". Vagy csak a fotorealsztikus stílus lett félreértelmezve, miután egész héten minden este az "animals close-up with a very wide-angle lens" sorozat előtt fújkálta a zöldfűszeres felhőket a Craig show-ban.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
HSM
félisten
Azaz!
leviske
veterán
Valamit kihagytam, vagy csendben lejárt a R9 285 fölül az NDA?
Mindenesetre a specifikáció:
- 1792 Stream Processors
- 918 MHz Core Clock
- 2GB 256-Bit DDR5
- 5500 MHz Effective Memory Clock
alapján nekem kísértetiesen hasonlít a HD7950 Boost értékeire. Kíváncsi leszek, hogy teljesítményben afölött, vagy alatt lesz-e. Akárhogy is, lehet, hogy okosabb lett volna inkább R9 275 névre keresztelni és akkor nem hagyna maga után esetleg keserű szájízt.
MOD: Amúgy ez a "AMD Dual Graphics Ready" biztos nem valami elírás? Vagy ezen a téren is lemaradtam valamiről és pl a Kaveri kihasználása egy R9-es kártya mellett már nem csak a jövő?
[ Szerkesztve ]
HSM
félisten
Duplaakkora setup lesz benne, olyan, mint a Hawaii-ban, +trueaudio, +a szokásos GCN1.1 okosságok, pl. a sok ACE. Frankó cucc lenne, ha nem nyomorították volna meg a memóiabuszt ilyen csúnyán. Fogyasztás szempontjából mondjuk jó cucc lesz.
Nagyon más állatfajta lesz, mint a 7950 Boost.
Gainka
őstag
En ugy bogaraztam ki hogy a gtx 760 felett lesz egy kicsivel a teljesitmenye.
dealerman
senior tag
Itt is megkérdezném.
Sziasztok Asus GPU Tweak progiban miért áll alapra vissza a gpu voltage beállítás,rendszer újraindítás után ? mhz-ek megmaradnak,de a feszkó nem egy hd7770 gpu-ja van 1100-ra húzva 1.1v-on és ezen stabil,a gyári 1.05-ön nem ! power target 120%-on van
underground techno will never die
CsonkaImo
addikt
Fesz értékét mindig be kell állítani. Újraindítás után visszaáll a gyári értékre. Csinálj profilt, aztán töltsd be egy kattintással amikor kell a magasabb órajel.
[ Szerkesztve ]
Crytek
veterán
Jó hír never settleben a Star Citizen és az Izolációs alien hátha lesznek olcsón majd ezek a game-ek.
Next PC Upgrade: 2022
HSM
félisten
Mondok jobbat, pl. ha zerocore-ba megy aludni a VGA, az is visszaállítja a feszültségét. Játék előtt kell mindig betölteni a tuningprofilt, úgy lesz jó.
Esetleg BIOS módosítással, de annak nem vagyok barátja.
[ Szerkesztve ]
dealerman
senior tag
CsonkaImo, HSM köszönöm a válaszokat !!! ,van profil mentve,hát akkor katt lesz mindig biossal én se szórakozok
underground techno will never die
Vagy esetleg letiltod az ULPS-t.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
HSM
félisten
Az más. Az csak több VGA-nál nem kapcsolja ki a 2. 3. meg a 4. GPU-t. Éppen ezért más a neve. A ZeroCore meg az első kártya altatása. Technikailag sem teljesen ugyanaz a kettő, hiszen egy kártyának képet is kell adnia, ha úgy alakul.
leviske
veterán
Azt én is értettem, csak az még nem lövi be elég pontosan, hogy a kártya hol lesz a R9 280/HD7950 Boost viszonylatában.
HSM
félisten
Néhol jóval felette (dupla setup) néhol jóval alatta (alaposan megnyirbált memóriabusz).
De majdcsak jönnek jó tesztek, és kiderül.
És az 5. és 6. hol marad?
Csak egy tipp volt, hogy ha ezt letiltja, akkor az első (és akár egyetlen) VGA sem tud mélyen aludni.
Következő tipp: PowerPlay profil felülírása az AfterBurner-ével (unofficial mode without PowerPlay)?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
HSM
félisten
Az működik szépen. Csaképpen olyan szinten megdobja az üresjárati fogyasztást, hogy csak na. Szóval ez sem igazi alternatívája a "játék előtt profilt betölt" megoldásnak.
Hakuoro
aktív tag
ricshard444
veterán
Csak jöjjenek a tesztek, már viszket a tenyerem egy VGA -s beszélgetésre
Vannak dolgok...
hááááááát... szerintem nem erről a kártyáról fogunk hetekig eszmét cserélni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
AMD Radeon R9 285 2GB Graphics Card Review - Tonga GPU Debut PC Perspective
Sapphire R9 285 Dual-X OC 2 GB techPowerUp!
[ Szerkesztve ]
ricshard444
veterán
Valóban nem, akkor majd a GTX 970 és 80 -nál, talán
Vannak dolgok...
AMD Radeon R9-285 review Guru3D
Ha minden kártyán Elpida GDDR5 lesz, akkor nem fognak a ramok 6000-6400 fölé menni, ami nagy kár...
Érdekesség: Egy korszak vége: AMD chipekre áll át a Matrox
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
hmmmm, a techreport tesztjét olvasgatva talán mégis érdekes lehet ez a Tonga. maga az R9-285 továbbra sem túl izgalmas (különösen nem a 77e FT-os induló árral), de láthatóan AMD-ék is elindultak mindenféle optimalizálós irányokba, és nem is pont ugyanarra, mint a zöldek. még a végén érdekes őszünk lesz
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Crytek
veterán
Kifejtenéd ez miben nyilvánul meg?
Next PC Upgrade: 2022
HSM
félisten
Én inkább erre lennék kíváncsi, ezt hogy hozta össze:
Arra gondolok, a papíron mindenben masszívan erősebb 290-est is hogy elpüfölte! Pedig elvileg abban is ezért van a 4 setup, hogy jól bírja az extrém tesszelálást, szóval papíron ott kéne lennie, ahol a Tongának...
Téma tudnivalók
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 15 Pro Max 256GB