Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#8251) CsonkaImo válasza daneeeeee (#8250) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Hivatalosan meg 285/X kártyák jönnek Tonga név alatt. Vagy rosszul tudom? Ilyen hamar jönne a 300-as széria?

Szerk.: Az előző hsz-emben csúcs tahiti helyett csúcs hawaii-t akartam írni.

[ Szerkesztve ]

(#8253) janos666 válasza Loha (#8252) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Érdekes, hogy mérföldkőként említik a "32 bit TrueColor" támogatást 1992-ben.

Hosszú évek óta képesek a középkategóriás és attól magasabb fekvő rendszerek 10+ bit/channel DeepColor üzemmódra, de máig még egyetlen játékot sem láttam, ami ezt opcionálisan kihasználná (pl. egy kapcsoló révén, mint réges rég volt választható HiColor és TrueColor mód, most mellécsapódna a DeepColor).
Pedig már nagyon rég használják szélesebb körben is a HDR renderelést (kb. DX9.0c óta) és általános dolog, hogy (csatornánként) 16 vagy 32 bites felületeken renderelnek (maga a VGA pedig még ettől is pontosabban számol a részeredményekkel a háttérben).

Pedig szerintem némely szituációkban akár még látható eredménye is lenne. Mondjuk olyan helyeken, mint a majdnem homogén égboltok gradiensei simábbnak tűnnének, nem sávosodnának olyan könnyen, illetve dobhatna egy keveset a divatos megvilágítási és tükröződési effektek hatásán is, netán még az MS és SS Anti-Alising is picit jobb eredményt produkálhatna.
Na meg lehetne szimpla placebo/hype faktora...

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#8254) Loha válasza Loha (#8252) üzenetére


Loha
veterán

(#8255) DeckardCain


DeckardCain
senior tag

(#8256) HSM válasza DeckardCain (#8255) üzenetére


HSM
félisten

Hát, nem valami acélos... :( 1375Mhz 256bit ram, ejj... Csak úgy süvíteni fog a sávszél-hiány... Még a régi Tahiti-LE-n is érezni lehetett, pedig az csak 1560 shader volt, és 1500Mhz-es órajellel... Olcsósítás van itt ezerrel.

(#8257) CsonkaImo válasza HSM (#8256) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Nem sok érdekesség volt. Egy kis nV fikázás, meg az eddig is ismert AMD szolgáltatások bemutatása. A 285-ös gpu meg szerintem teljesen felesleges. Egyedül a Star Citizen grafikáján lepődtem meg, elég jól néz ki.

(#8258) DeckardCain válasza HSM (#8256) üzenetére


DeckardCain
senior tag

Hát egyelőre ez nem nagy valami. Aki megteheti lehet jobban jár ha most vesz r9 280-at 60-63k-ért.
Az olcsóbbítás egy dolog, de ez az egy helyben toporgás....
Értem én, hogy nem (annyira) nyereséges, csökkenő eladás meg stb...

Jövő hónapban elvileg meglesz az msi r9 270 gaming-em. 2 évig webshop környékére nem nézzek szerintem.

(#8259) ricshard444


ricshard444
veterán

Egyes tesztekben úgyis jól fog szerepelni, mert rendre 2 meg 4x MSAA -t pakolnak a játékoknak, oszt' kijelentik, hogy minden szuper ;]

Vannak dolgok...

(#8260) HSM válasza CsonkaImo (#8257) üzenetére


HSM
félisten

Nem fogom megkeresni a hozzászólást, de kb. egy éve írtam, mekkora jó lenne egy "Tahiti refresh" az új GCN extrákkal és TrueAudio-val. Hát megjött, de nem egy ilyen herélt 256bites variánsra gondoltam, a többi viszont megvalósult. :DD

(#8258) DeckardCain: Jó lenne ez 378biten... Így elég felemás viszont.

(#8259) ricshard444: 4X-es MSAA? Haha, imádni fogja a 256bites busz ilyen gagyi órajelekkel... :C

(#8261) ricshard444 válasza HSM (#8260) üzenetére


ricshard444
veterán

Viccen kívül nagyon sok játékhoz elég egy 180 GB/s sávszél a 4x élsimításhoz 1080p mellett, elég csak a Kepler -re nézni.
Persze azért nem mindegy, hogy milyen motor nyilván.

Az viszont kétségtelen, hogy nem azért hozták ezt a döntést, mert nem fog hiányozni a + 100 GB/s, hanem az olcsóbb gyártás miatt.

Vannak dolgok...

(#8262) Abu85


Abu85
HÁZIGAZDA

MSAA-ra ne építsetek. Egyetlen új generációs motor sem fogja támogatni. Az analitikai élsimítás az új irány. Az MSAA vonal teljesen ki fog halni, mert egyrészt nem végez semmilyen munkát az átlátszó felületeken és a specular mapokon, másrészt drága a sok dinamikus fényforrásra épülő motorokon. Az olyasmi AA-k lesznek a menők, amit például az Ubisoft készít. A HRAA 4xSSAA képminőséget ad alig 1 fps teljesítménycsökkenéssel. Az egy dolog, hogy ezek egy rövid ideig konzol only-k lesznek, de az új API-kkal kihasználhatók majd PC-n is.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8263) HSM válasza Abu85 (#8262) üzenetére


HSM
félisten

Nem vitatom, hogy egyszer talán valamikor a ködös távoli jövőben évek múlva jó lehet ez a 256 bites móka, azonkívül, hogy így még sokkal olcsóbb is lesz, de ébresztő, a user most akar majd játszani vele, a mai játékokkal, csúnya-rossz MSAA-val. ;]

[ Szerkesztve ]

(#8264) Abu85 válasza HSM (#8263) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem érted. Hiába rakják bele a motorba az MSAA-t egyszerűen nem lesz eredménye. Megcsinálja a számítást, de nagyrészt ugyanolyan recés marad a kép, mint MSAA nélkül. Így lettek felépítve az új motorok. Egyszerűen a hardveres MSAA-t már nem képesek támogatni, nem képes a technika eredményt adni. Amíg a konzolokról nem menthető át mindegyik analitikai megoldás, addig SMAA, CRAA, MLAA, FXAA vagy valami speckó post-process cuccot kap a PC. Esetleg így egyben megkapod mind és választhatsz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8265) HSM válasza Abu85 (#8264) üzenetére


HSM
félisten

MLAA, FXAA-t köszi nem kérek, régen ezeket motion blurnek hívták, csak nem fullscreenre alkalmazták. :DD
Szóval én nem nevezném élsimításnak, ami nemcsak az éleket, hanem mindent összemos.

SMAA, SSAA, MSAA, ezeket lehet értékelhető minőségűnek nevezni az általam ismertek közül. Persze, ahogy írtam, egy idő múlva jó lehet ez, de addig már a kutya nem fog ezekre emlékezni sem. :D

(#8266) Abu85 válasza HSM (#8265) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Egyedül az SSAA a minőség, de sokkal többet adnak az analitikai megoldások. Egyszerűen gyorsak és speciálisan egy-egy problémára koncentrálnak.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8267) HSM válasza Abu85 (#8266) üzenetére


HSM
félisten

Gyorsak, csaképpen nem tudják pl. a Textúrát az éltől megkülönböztetni, hiszen postprocess szűrők. Itt véreznek el.

(#8268) Abu85 válasza HSM (#8267) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mitől post-process a HRAA? Ez analitikai elsimítás.
A texturákra is kell elsimítás. Nézd még mennyire zizegnek a specular mapok a játékokban.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8269) gbors válasza HSM (#8265) üzenetére


gbors
nagyúr

ez azért jó, mert az SMAA az MLAA-ra épül :) amúgy az első verziós MLAA-n kívül mindegyik ilyen postprocess AA-ból láttam normális implementációt - nem tökéletesen simít, de nem is nagyon maszatol.
az SSAA egy brute force megoldás, statikus képekre remek minőséggel, viszont a temporal aliasingon nem segít az sem. azon segít a TXAA, annak meg ugye egyéb baja van. szóval jelenleg minden szempontból megfelelő minőségű AA-t még iszonyú lóerő mellett sem kapsz.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#8270) janos666


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Jó ez az Anti-Alising téma.
Az előző konzolgeneráció alatt sohasem volt nomális megoldás az AA-ra.
Az MSAA néha egyáltalán, de normális minőségben nagyon ritkán működött.
Az SSAA-t nem igazán bírták el az egy GPU-s rendszer (csak ha olyan játékot játszott az ember, ami már az övétől régebbi és jelentősen lasabb hardware-en is szépen futott).
A gyors post-process AA helyett pedig én is inkább nem kérek semmilyen AA-t (ugyan úgy, ahogy utálom a motion-blur és filmgrain effect-eket is, viszket az agyam, ha ezeket egyszerűen nem lehet kikapcsolni még ini file-okból sem, ez meg aztán tényleg konstans maszatolás).

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#8271) Abu85 válasza gbors (#8269) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ja. Meg igazából az MLAA-ba is legalább négyféle algoritmus tartozik. Van az Intel-féle, ami a CPU-n fut, van a Jimenez-féle, van az AMD-féle compute shaderes, és innen az AMD még csinált egy MLAA 2.0-t, ami viszont már SMAA.
Szóval meg van ez keverve rendesen. :D

Ezért kell az analitikai megoldások felé menni. 6-7 specifikus AA-val dolgozva szinte minden probléma lefedhető.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8272) Abu85 válasza janos666 (#8270) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az MSAA minősége ezért esett, mert megváltozott az előző generációban a motorok felépítése. Olyan technikákat kezdtek alkalmazni a leképzőben, amikkel az MSAA nem volt kompatibilis. Ez az új generációban még jobban kiterjed, bár lesznek motorok, amelyek valamilyen szinten kompatibilisek maradnak, de az analitikai élsimítás így is sokkal jobb opció.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8273) HSM válasza gbors (#8269) üzenetére


HSM
félisten

Hát igen... Bár nekem megfelelt eddig az SMAA, SSAA és MSAA, ahol volt és működött. :)

(#8270) janos666: Én még ide venném a túlzott DOF effekteket, amik kikészítenek. :D

(#8272) Abu85: Nekem egy a lényeg. Maradjon éles a kép, különben marad akkor a "NO AA" opcó. ;)

(#8274) CsonkaImo válasza HSM (#8273) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Nekem sincs semmi problémám az MSAA-val. Frostbite elég modern engine és ott is csak ez van (bár lehet késöbb lesz majd más is), a látvány mégis káprázatos és nincsenek "mozgó" vonalak. Értem, hogy kisebb igénnyel lehet nagyon jó minőségű élsimítást elérni és ez valóban hasznos. Csak, hogy pont a konzolt használok többsége nem tudja, mi az az élsimítás. Vagy nem érdekli őket.

(#8275) janos666 válasza HSM (#8273) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Ja igen...
Biztos minden játékfejlesztő szemüveges (klasszikus geek sztereotípia), aki ha reggel a sok munkától/játéktól másnaposan kisétál az utcára, akkor a szembe jövő ember arcára rámeredve azt még meglepően élesen látja, de ha nem lopja le az idegen fejről a távollátó szemüveget (amit szétszórtságában rendszeresen otthon hagy, eltör, összemaszatol...), akkor minden más csak egy homályos álomszerű krém, és ezt már annyira megszokta, hogy anélkül nem is valóságszerű az álom ... izé, "fotorealisztikus virtuális valóság". Vagy csak a fotorealsztikus stílus lett félreértelmezve, miután egész héten minden este az "animals close-up with a very wide-angle lens" sorozat előtt fújkálta a zöldfűszeres felhőket a Craig show-ban. :DDD

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#8276) HSM válasza janos666 (#8275) üzenetére


HSM
félisten

Azaz! :C :R

(#8277) leviske


leviske
veterán

Valamit kihagytam, vagy csendben lejárt a R9 285 fölül az NDA?

Mindenesetre a specifikáció:
- 1792 Stream Processors
- 918 MHz Core Clock
- 2GB 256-Bit DDR5
- 5500 MHz Effective Memory Clock
alapján nekem kísértetiesen hasonlít a HD7950 Boost értékeire. Kíváncsi leszek, hogy teljesítményben afölött, vagy alatt lesz-e. Akárhogy is, lehet, hogy okosabb lett volna inkább R9 275 névre keresztelni és akkor nem hagyna maga után esetleg keserű szájízt.

MOD: Amúgy ez a "AMD Dual Graphics Ready" biztos nem valami elírás? Vagy ezen a téren is lemaradtam valamiről és pl a Kaveri kihasználása egy R9-es kártya mellett már nem csak a jövő?

[ Szerkesztve ]

(#8278) HSM válasza leviske (#8277) üzenetére


HSM
félisten

Duplaakkora setup lesz benne, olyan, mint a Hawaii-ban, +trueaudio, +a szokásos GCN1.1 okosságok, pl. a sok ACE. Frankó cucc lenne, ha nem nyomorították volna meg a memóiabuszt ilyen csúnyán. Fogyasztás szempontjából mondjuk jó cucc lesz.
Nagyon más állatfajta lesz, mint a 7950 Boost.

(#8279) Gainka


Gainka
őstag

En ugy bogaraztam ki hogy a gtx 760 felett lesz egy kicsivel a teljesitmenye.

(#8280) dealerman


dealerman
senior tag

Itt is megkérdezném.

Sziasztok :) Asus GPU Tweak progiban miért áll alapra vissza a gpu voltage beállítás,rendszer újraindítás után ? mhz-ek megmaradnak,de a feszkó nem :( egy hd7770 gpu-ja van 1100-ra húzva 1.1v-on és ezen stabil,a gyári 1.05-ön nem ! power target 120%-on van :F

underground techno will never die

(#8281) CsonkaImo válasza dealerman (#8280) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Fesz értékét mindig be kell állítani. Újraindítás után visszaáll a gyári értékre. Csinálj profilt, aztán töltsd be egy kattintással amikor kell a magasabb órajel.

[ Szerkesztve ]

(#8282) Crytek


Crytek
veterán

Jó hír never settleben a Star Citizen és az Izolációs alien hátha lesznek olcsón majd ezek a game-ek.

Next PC Upgrade: 2022

(#8283) HSM válasza dealerman (#8280) üzenetére


HSM
félisten

Mondok jobbat, pl. ha zerocore-ba megy aludni a VGA, az is visszaállítja a feszültségét. Játék előtt kell mindig betölteni a tuningprofilt, úgy lesz jó. :R
Esetleg BIOS módosítással, de annak nem vagyok barátja.

[ Szerkesztve ]

(#8284) dealerman válasza HSM (#8283) üzenetére


dealerman
senior tag

CsonkaImo, HSM köszönöm a válaszokat !!! ;) ,van profil mentve,hát akkor katt lesz mindig :D biossal én se szórakozok :N

underground techno will never die

(#8285) janos666 válasza HSM (#8283) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Vagy esetleg letiltod az ULPS-t.

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#8286) HSM válasza janos666 (#8285) üzenetére


HSM
félisten

Az más. Az csak több VGA-nál nem kapcsolja ki a 2. 3. meg a 4. GPU-t. Éppen ezért más a neve. A ZeroCore meg az első kártya altatása. Technikailag sem teljesen ugyanaz a kettő, hiszen egy kártyának képet is kell adnia, ha úgy alakul. ;)

(#8287) leviske válasza Gainka (#8279) üzenetére


leviske
veterán

Azt én is értettem, csak az még nem lövi be elég pontosan, hogy a kártya hol lesz a R9 280/HD7950 Boost viszonylatában.

(#8288) HSM válasza leviske (#8287) üzenetére


HSM
félisten

Néhol jóval felette (dupla setup) néhol jóval alatta (alaposan megnyirbált memóriabusz).
De majdcsak jönnek jó tesztek, és kiderül.

(#8289) janos666 válasza HSM (#8286) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

És az 5. és 6. hol marad? :DDD
Csak egy tipp volt, hogy ha ezt letiltja, akkor az első (és akár egyetlen) VGA sem tud mélyen aludni.
Következő tipp: PowerPlay profil felülírása az AfterBurner-ével (unofficial mode without PowerPlay)?

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#8290) HSM válasza janos666 (#8289) üzenetére


HSM
félisten

Az működik szépen. Csaképpen olyan szinten megdobja az üresjárati fogyasztást, hogy csak na. :D Szóval ez sem igazi alternatívája a "játék előtt profilt betölt" megoldásnak. :R

(#8292) ricshard444 válasza Hakuoro (#8291) üzenetére


ricshard444
veterán

Csak jöjjenek a tesztek, már viszket a tenyerem egy VGA -s beszélgetésre :P

Vannak dolgok...

(#8293) gbors válasza ricshard444 (#8292) üzenetére


gbors
nagyúr

hááááááát... szerintem nem erről a kártyáról fogunk hetekig eszmét cserélni :(

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#8294) Loha


Loha
veterán

(#8295) ricshard444 válasza gbors (#8293) üzenetére


ricshard444
veterán

Valóban nem, akkor majd a GTX 970 és 80 -nál, talán :N

Vannak dolgok...

(#8296) Loha


Loha
veterán

AMD Radeon R9-285 review Guru3D

Ha minden kártyán Elpida GDDR5 lesz, akkor nem fognak a ramok 6000-6400 fölé menni, ami nagy kár...

(#8297) Bici


Bici
félisten

Érdekesség: Egy korszak vége: AMD chipekre áll át a Matrox

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#8298) gbors válasza ricshard444 (#8295) üzenetére


gbors
nagyúr

hmmmm, a techreport tesztjét olvasgatva talán mégis érdekes lehet ez a Tonga. maga az R9-285 továbbra sem túl izgalmas (különösen nem a 77e FT-os induló árral), de láthatóan AMD-ék is elindultak mindenféle optimalizálós irányokba, és nem is pont ugyanarra, mint a zöldek. még a végén érdekes őszünk lesz :)

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#8299) Crytek válasza gbors (#8298) üzenetére


Crytek
veterán

Kifejtenéd ez miben nyilvánul meg?

Next PC Upgrade: 2022

(#8300) HSM válasza gbors (#8298) üzenetére


HSM
félisten

Én inkább erre lennék kíváncsi, ezt hogy hozta össze:

Arra gondolok, a papíron mindenben masszívan erősebb 290-est is hogy elpüfölte! :Y Pedig elvileg abban is ezért van a 4 setup, hogy jól bírja az extrém tesszelálást, szóval papíron ott kéne lennie, ahol a Tongának...

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.