Az ezredforduló környékén járunk, nagyon szerettem azt az időszakot, rengeteg munkám volt és folyamatosan gyűjtöttem a tapasztalatokat.
A kedvencem az volt, mikor új ügyfél, olyan gépet hozott be hozzám, amit nem tőlem vásárolt. Letesszük ugye a szervizasztalra, s rákérdezünk: hogy van a beteg?
Mi volt az utolsó hárdveres vagy szoftveres mozzanat, ami esetlegesen kiválthatta a hibát?
…, hát azt nem tudom, csak nem kapcsol be…
Bemosakodok a műtéthez, egyeztetek az aneszteziológussal és a műtéti asszisztensekkel, hogy, mik a szükséges lépések. Bedugom, bekapcsolom és megy.
Ügyfél hitetlenkedik, hogy ilyen nincs, nagyon sajnálja, hogy bekapcsolt a gép és nem tudja demonstrálni a hibajelenséget.
Gyorsan kizavartam a Semsibe két túró rudiért, mert két fiam van, s hogy mégse ingyen legyen az a bekapcsolás. A nejem is összecsapja a tenyerét, ha jön haza s belenéz a hűtőbe.
Volt, hogy több rudi volt benne, mint tojás.
Bár mostanában leszoktam róla, de akkoriban egy 10 perces vizittel még felmértem a gép szoftveres, és hardveres állagát. Belenéztem a tápegységbe, púpos kondi, kifolyt elektrolit. Mutatom, hogy ennek füst, vagy robbanás lesz a vége, s már megbánta, hogy hozzám jött, más szervizben elengedték volna úgy, hogy nem tájékoztatják. Amiről nem tudunk, a miatt nem fáj a fejünk mottóval. Rábízzák a véletlenre, hátha nem történik meg a baj.
Dehogynem, csak idő kérdése, és ha az ügyfélnek nincs szerencséje, akkor eldurran a winchester is. A számítógépben az egyetlen, olyan alkatrész, amit nem lehet kiváltani. Csak gyakori archiválással előzhető meg.
10 éves szervizmúlttal azonban elmondhatom, hogy bár sokszor figyelmeztettem az ügyfeleket a fontosabb dokumentumok és fényképek kiírására, ez általában nem történik meg. Helyette, vagy inkább utólag sopánkodnak.
Mert a féltve őrzött, digitalizált filmeket és zenéket, ha elvesztjük, az „talán” pótolható. De a tenerifei last minutos, sörhasas, all inclusivos fotókat honnan szerezzük be újra?