- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
makaay2
tag
Sziasztok!
Nem régen be lett szerezve egy új Corolla HB. A kérdésem a következő lenne:
Az infotaintment rendszert be lehet állítani, hogy ha leállítom a otort, de a gyújtás rajta marad és visszaindítom a kocsit, akkor ne induljon újra mindig. Tehát, hogy folyamatosan feszültség alatt legyen. Remélem érthetően írtam le a kínomat... -
Ck.
addikt
Japán autóknál be lehet kapcsolni az első ködlámpát a tompított fényszóró nélkül is, csak simán a helyzetjelzővel?
Baromi idegesítő, hogy minden második Nissan vagy Toyota ködlámpázik, nem tudom, hogy vajon mind tudatosan teszi-e, vagy pedig a bajuszkapcsolóra tett tekergetős világítás kapcsolóba zavarodnak bele a delikvensek....? -
válasz
Csabroncka #9821 üzenetére
-
Csabroncka
addikt
-
válasz
Csabroncka #9805 üzenetére
Szia! Ez melyik csoport? Nem tölti be..
-
Paxker315
addikt
eCVT váltóolaj-cserére anyag&munkadíj kb mennyi kellene, hogy legyen? Márkaszervízben 35k-s ajánlatot mondtak, nem tudom, mennyire számít ez kedvezőtlennek. : ) Akinek csináltak, mennyibe sarcolták meg?
-
Csabroncka
addikt
Nézd biztos át lehet valakit verni, de ha bele van ütve a felnibe a gyári szám és a vonalkódos matrica is rajta van (mint a linken) azzal nagyon nem lehet vitázni!
Nekem így lett 0km-es gyári alufelnim 1/3 áron
makszi: ha jót akarsz magadnak és az alufelninek, akkor télre elpakolod, erre az évszakra tökéletesen elegendő az igénytelen acélfelni. Bár lakkozott ma már kivétel nélkül szinte mind, télen sokkal nagyobb az esély hogy sérül (a fényezése).
-
No.01
addikt
válasz
Csabroncka #9805 üzenetére
Nincs FB-m igy nem tudom csekkolni, de az ottani gyari felni valoban gyari?
Nem kotekedek, de par evvel ezelott a kollegam vette az Avensisere ugyszinten egy v.milyen Toyota csoportbol uj gyarinak mondott felnit ami ranezesre valoban jonak tunt, sot - igaz nem vagyok Toyota original quality authorizer, (LOL) - de vegul a felnik a 2. evben eladasra kerultek mert normal hasznalat mellett csunyan deformalodott es mikor elvitte gorgozni mondtak, h napi szinten talalkoznak hasonloval es ez leginkabb a felnik replika jellegebol ered.
Szoval ha egy bizonyos otvozot kihagynak a keverekbol (alltalaban magnezium) akkor sokat lehet sporolni csak epp nem lesz annyira tartos.Dluinet:
A P2 gyari felnijeit ne keverd ide. Azok full magnezium felnik azert kerulnek meg mindig ilyen sokba 10+ evvel kesobb is.makszi:
Azt lehet tudni, h ezek a gyari alufelni amire ezt a szep ajanlatot kaptad egyebkent teli alufelnik? Probaltam tavaly utanna jarni a dolgoknak, de az egyik BP kozeli jonevu szalonban az ertekesito biztositott rola, h ezek a telies idojarasra (is) felkeszitett felnik amik jobban ellenalnak a kulso behatasoknak? Errol meg kulfoldi forumokon sem talaltam semmit, pedig ha igy van akkor azert mindjart mas lenne a dolog. Mellesleg en probaltam alkudozni mert nem szimpatizaltam a gyari szerelt kerek gumijaval (ha jol emlekszem Brigstone) es az alltalam preferalt Contira egeszen jo ajanlatot adtak. Legalabbis nekem nem erte volna meg 11e Ft kulonbsegert atkocsikazni a varos masik felebe. -
makszi
aktív tag
válasz
Dluinet #9804 üzenetére
Igen számolgattam én is és végül nem rossz árak ezek valóban.
A 4 szenzorra 72k-t mondtak.
A 4 gumi azért megvan 120-130 között.
Acélfelni is van max 20k -ért darabja.
Szerintem olyan 270-280 ért össze lehet legózni az acél kerekeket
Szóval igen az alufelnik 50 körül mennek darabáron én leginkább ezt sokallom.Annyi még, hogy ezek már az akciós árak a szerelt kerekekre.
Azonban a felnikre meg a szenzorra még lesz akció október közepén, ezért azt megvárom.@Csabroncka
Nem vagyok face-en illetve nekem kell számla is -
Csabroncka
addikt
Egyrészt a forintunk is sz@r, másrészt 2018 - 2019 közötti évben a gumik iszonyú sokat drágultak.
- Gumik 120k (ezen nem tudsz spórolni)
- Érintetlen fóliás gyári felnit Toyota face csoportból 50-60e környékén (4db)
- TMPS sok forrásból lehet (gyárit) szintén face... 30-40e (4db)
- Kerékcsavart Toyotábólnagyjából 200-230-ból megvan szerelés nélkül gyári alkatrészekkel garancia nélkül, ennek tükrében kell megnézni a brutto 300-at.
-
makszi
aktív tag
Én a minap a Toyota szalonban kértem ajánlatot komplett szerelt téli kerékre. 16 colos gyári alufelnin a 4 db Michelin Alpin 6 meg a 4 TPMS szenzor annyi mint Brutto 417 630 HUF
Ugyan ez csak acél felnin Brutto 307830 HUF -
Köszi nektek a véleményt. Igazatok lehet, hogy hosszabb távon érdemesebb egy márkásabb abroncsot választani. Átnézem az idei tesztet.
-
válasz
koxkids #9795 üzenetére
Én végül Krisalp-ot vettem a Corollámra, és eddig alapjában véve elégedett vagyok vele.
Amit gumitémában otthonosabban mozgó fórumozók írtak, az az, hogy nem ok nélkül kerülnek a gyártócsoportok csúcs márkái többe, mint a középszintűek. A Kleber a Michelin gumigyártó márkája, és amit az ilyen tesztek nem tudnak mérni, hogy a gumi hogyan öregszik.Általában a gumigyártók csak a legfelsőbb szériába szokták a gumik élettartamát kitoló adalékanyagot bőven osztani. Szóval lehet, hogy az adott tesztben picit jobban szerepelt például a Kleber Krisalp HP3, mint az anyamárka Michelin Alpin 5-öse, de 4-5 év múlva megvan az esély, hogy a csúcsmárka gumija még mindig rugalmas és az öregedés nyomai alig láthatóak rajta, míg adott esetben középszintű gumin már fel lehet fedezni a felületi repedezettséget és kevésbé rugalmas már maga a gumikeverék is.
Ezt a tesztek pedig nem szokták nézni. Én nem bántam meg Krisalpot (eddig), de utólag lehet beruháztam volna azért egy Continental, Michelin vagy Bridgestone gumiba...
-
Zsombe
senior tag
Szia!
2018-as teszt sajnos már elavult, minden évben általában más-más keverékkel jönnek ki a gyártók még ha ugyanaz a mintázat is. Ezért lehet, hogy egyik évben jól teljesít az adott mintázat, míg a következőben már nem.
Olvass inkább friss tesztet.Egyébként én a Bridgestone gumikat preferálom, télre az LM005 bevált.
-
Sziasztok!
Lassan itt az ideje hogy vegyek téli gumit a Toyota Aurisomra.
Méret: 205/55 R16Sokat olvastam erről a témában, és többen javasolták a KLEBER Krisalp HP3-at.
2018-as ADAC teszten nem szerepelt olyan rosszul. Mit gondoltok?Nektek van bármi más javaslat? Mit kerüljek el.. stb.
-
Bal0924
senior tag
válasz
molnarpeter #9793 üzenetére
Köszi, ez segített.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Bal0924 #9792 üzenetére
Toyota nem gyárt akkut, a 28800-F2030 pedig gyári cikkszám - eredeti akkunak minősül szvsz, vagy ezzel gurult le a sorról, vagy Toyotától vette valaki
Ha sehol nincs rajta Toyota felirat vagy cikkszám, csak a gyártó neve és saját típuskódja, akkor minősülne utángyártott alkatrésznek szerintem.
-
Bal0924
senior tag
Sziasztok Lenne egy kérdésem.
28800-F2030 Indító akkumulátor, Varta
Eredeti Toyota akkumulátornak számít? -
makszi
aktív tag
Ma megvolt az első kötelező szervíz 133xx km-nél. 0w16 olajjal 51k-ból megállt a dolog, ami szerintem nem vészes.
-
Paxker315
addikt
válasz
Gaben92 #9776 üzenetére
Minden esetre jövő héten megy majd az ajánlatkérés eCVT váltóolaj, fékfolyadék, 0w20 motorolaj cserére, gyújtógyertyákra&tömítésekre, meg amit még összeszedegetek
"olcsó" lesz, de na. Amíg él a 10 év hippritt garancia, nem akarom külsőshöz vinni.
Egyelőre csak városban & autóúton használgatom, ott teljesen jó, dinamikus. Az autópályás tesztre leszek kíváncsi, ha 135-140 körüli tempót erőlködés-hangorkán nélkül tud, akkor mosoly és elégedettség. Gyorsabban meg minek?
Topik kedvencek közé adva, jó lesz visszaolvasgatni <3
-
válasz
eastsider #9781 üzenetére
Ami biztos jó márkafüggetlen szerviz:
-Toycar
-ToyoTeam Garage
Márkaszerviz: (4 év felett a 4+ programban érdemes menni)
-Toyota Mayer (Pilisvörösvár)
-Toyota Koto Autóház (Kaposvár) Lexus szerviz is és a vevők elégedettsége alapján 2020-ban már hetedszer nyerte el a legjobb magyar Toyota márkakereskedésnek járó Ichiban díjat.
Toyota karosszéria/ fényezés munkákra:
-Hybrid garázs (Pécel)Ezekhez a szervizekhez az ország másik feléből is eljárnak, mert úttal együtt is olcsóbbak és korrektebbek, mint a helyi szervizek.
-
Gaben92
őstag
válasz
eastsider #9781 üzenetére
Nekem a svéd (Lexus) szervizkönyv dettó. Az eCVT-t nem is említi (miért is említené ha hivatalosan nem kell). Szerintem azt fogják mondani, hogy 90k-nál érdemes cserélni.
Én Tamperébe hordom a helyi Lexus szervizbe, de gondolom ez nem sokat segít neked.
Magyarországon nem tudom.
-
No.01
addikt
válasz
Csabroncka #9777 üzenetére
Wow
-
Csabroncka
addikt
Gyári szervizkönyv írja:
Rendszeresen ellenőrzöm, semmi gondom nincsen vele és nem is indokolja a cserét (igaz 2 éve van nálam a gép és amikor megvettem ment bele az új gyári). Láttam már retkeset, de ha tiszta teljesen fölösleges a csere. Természetesen lehet vele olyan poros helyen járni, hogy az olajcserénél is gyakrabban kell cserélni.
-
Gaben92
őstag
válasz
MasterDeeJay #9775 üzenetére
Azt hiszem Dluinet írta meg egyszer a frankót. Valami olyasmi volt, hogy élettartamos az olaj bennük csak a gyártó 4-5 év élettartammal számol.
Én annyit tudok, hogy az eCVT (ami ugye nem CVT) hivatalosan kimegy a világból olajcsere nélkül, aztán később rájött a Toyota, hogy nem és azóta 90k km-enként javasolják a cserét.
-
válasz
Gaben92 #9772 üzenetére
Aisin-toyota szerintem ugyan az.
De a legnagyobb öntökönlövés az hogy ráírják hogy nem kell cserélni. Nálam a hagyományos automatára (u241e) is rá van írva a pálcára. Aztán cserekor meg átlátszatlan barna fos jött le az átlátszó rózsaszín helyett 10év 260ekm után mert sem a szervíz sem senki nem mondta a cserét és rákérdezve is mondták hogy nem kell. Fizikai képtelenség hogy egy olajal működő váltóban ne kelljen cserélni az olajat. Eleve az viszi át a nyomatékot amíg nem kapcsol össze.
Cvtnél más a helyzet de ott sem tudom elképzelni hogy ne kelljen. -
Gaben92
őstag
+1
Én mikor említettem a szervizben nem is volt időm végigmondani, a faszi tudta miről beszélek. Csak ugye más az mikor a felelősségteljes szerviz felhívja a figyelmed 90k-nál, és mikor hülyének néznek/nem értenek hozzá és 60k-nál le akarják cseréltetni mert, hogy "CVT eCVT, egyre megy..."
-
No.01
addikt
válasz
Gaben92 #9772 üzenetére
Na epp itt van a baj szvsz, h hivatalosan nem kell cserelni pdeig a valosagban ajanlott.
A jobb helyeken 90e-s szerviznel erre fel is hivjak a figyelmet. Gyertagy es szijak (ekszij es klima szijja) csereje ugyszinten ilyenkor esedekes.Csabroncka:
Legszuro 4 evente? Az azert durva lenne... en ugyanugy evente/10e km-enkent cserelem, mint ahogy az olajat is. Az egyeduli dolgo amibol valoban 1-et veszek minden evben az a pollenszuro. Marciusba be, novemberbe ki.
-
Gaben92
őstag
Ezt már egyszer megbeszéltük pár hónapja...
A szervizkönyedben egy szó nincs az eCVT-ről, automatic/CVT-t említ mert a Toyota használ normál CVT-de annak annyira nincs köze az eCVT-hez, hogy még csak nem is saját fejlesztés hanem AISIN gyártmány. Azoknak 40.000 mérföld a csereperiódusa valóban.
Az eCVT-ben hivatalosan nem kell olajat cserélni, a te szervizkönyved szerint sem. Válts szervizt mert ha a szervizkönyvre hivatkoznak akkor vagy nem értenek hozzá, vagy át akarnak baszni...
-
Gaben92
őstag
60.000-nél a CVT olajat kell cserélni nem pedig az eCVT-t. Csak névben ugyanaz a kettő, semmi közük egymáshoz. Az eCVT hivatalosan élettartamos olaj ezért sose fogja cserélni a szerviz ha csak nem kéred őket és mindenképp extra pénz. Minden 90k után ajánlott, de nekem 160-nál lett cserélve (első szerviz miután megvettem az autót) és semmi gond nem volt még az olajjal. Másnál meg mondjuk 150-nél megadta magát.
-
Paxker315
addikt
Egyébként, átfutottam a szervizkönyvét, és ami feltűnt: első két olajcsere alkalmával 5W30-ast kapott, utána már 0w20-ast. Márkaszerviz, roadservice. Illetőleg, eleinte elég gyakran volt fékfolyadék-csere, de utoljára 2016 november végén. CVT váltóolaj cserét még nem láttam, elvileg esedékes lenne a hetekben.
lassan 90k km-t érné el, és ilyesmi időpontban lenne ajánlott a váltóolaj csere, gyertyák cseréje. Valamint fékfolyadék, hűtőfolyadék.
Egyéb dolgok, amikre számíthatok a közeljövőben? A féktárcsák-betétek szerencsére újak. Nyilván nem akarnám elhanyagolni a dolgot, hogy tényleg problémamentes legyen. : )
-
Csabroncka
addikt
1ZR-FAE motornál vízpumpa cserén mikor érdeme elgondolkodni egyáltalán? Problémám nincsen, de 160e van benne és nem is szeretném, hogy az legyen!
-
No.01
addikt
Ugyes... bar en egy eyszeru adapterrel oldottam meg ami raadasul magatol tudott mindent bekotes utan 5mp-el. Axxess ASWC-1 a neve es nem csak Toyotaval mukodik.
Mikor beszereltek a Duettben akkor tobb szerelo is csak hummogott, h ez milyen jo cucc es, h adjam meg a forrast mert ok mar lattak par hasonlo modult, de nemigen hoztak az elvartakat.
-
dh66e
veterán
Na csak rábukkantam egy bekötési rajzra E12 Corollához.Tökéletesen működik vele a kormányról vezérlés 10 perces meló az egész.
Hátha valakinek hasznos lesz még a későbbiekben. -
makszi
aktív tag
Rá kell kérdezni, hogy a HUD az benne van-e a TREK-ben vagy sem. Valamiért a tetőablak meg a JBL az csak az Executive hez rendelhető volt már tavaly is
Én Nov 30-án rendeltem meg és március 03-án vettem át. Szóval amit írsz a január vége az nem is olyan vészes. Kollégám múlt héten kapott Proceed-et, ha nem a 6 darabos magyar készletből rendelt volna akkor minimum 8 hónapot várt volna ráLátom TREK-ben itthon nincs HUD
-
No.01
addikt
Koszonom! Ritkan allok padkara, igy az kevesbbe zavar, de ha kulonbozo felhajtokon garazsajtoknal szivnek az nem tetszene. Legutobb pont a CH-R-nel dobbentem meg, h lekoppant ott az eleje ahol a P2 meg soha.
Igazabol a TREK-el annyi a bajom, h ha jol latom akkor a felszereltsegi szint is adott extrat sem lehet kerni pedig egy HUD, de meginkabb egy tetoablaknak nagyon tudnank orulni.
Az azert jo, h mar rendelheto a nagyobbik motorral is. Az atfutasi ido viszont vicces.
Ha a heten rendelnenk, januar vegen vehetnenk at.** Ha jol latom kulfoldon a JBL konfiguralhato.
-
makszi
aktív tag
A helyzet az, hogy ha most vennék én is TREK-et akarnék venni. Amikor én rendeltem tavaly novemberben még nem volt TREK. Az előző 2015-ös Kia Optimához képest érezhetően lejjebb van a kocsi. Én mivel magas is vagyok koppig leengedett ülésbe ülök bele hát a Kia-hoz képest mintha sportkocsiba ülnék annyira leülök.
Szóval ha tetszik akkor a TREK felára megtérülhet néhány parkolás után.. -
válasz
MasterDeeJay #9752 üzenetére
Ja azt kihagytam hogy 1AZ-FSE (2.0) és 2AZ-FSE (2.4) motor ami a Gen2 Avensisekben van hivatalosan NEM E10 kompatibilis!
-
Nekem pont 2 gen 2.0 benzin van.
Típushiba a 2007 modellév elöttieknél a hengerfej csavarjai elgyengülhetnek (különösen ha megfőzik a motort), ez miatt hengerfejes lesz. Javítani bonyolult. Az enyém bár 2008-as mégis volt benne komplett motorcsere garanciába.
Alapjárat ezeknél eléggé alacsony, 500-600 is lehet ami miatt elég nagy a vibrálás.
Nálam egészen 400-ig is lemegy az alapjárat amit a vezérlő korrigál (nem fullad le) de igencsak zavaró.
EGR szerencsére nincs benne csak a japán piacos verziókban, ennek ellenére jellemző lehet kokszosodás de használat függő. Láncos motor, vezérlő írja ha cserélni kell bár egyesek szerint ez 300-400ekm után jelentkezik.
Olajat nálam eddig 10ekm alatt összesen 3dl evett. Vízet fogyasztja (2dl/1000km), holnap megy szerelőhöz látszólag a vízcsö borítását lezabált egy nyest és cserés. Ja nyest szereti nagyon, zabál mindent amit ér, falun erre figyelni kell!
Meg megy majd tisztításra is, valószínű a nagyon alacsony alapjáratot is koksz vagy a pillangószelep koszosodás okozza.
Itthon jobbféle 5w30 ajánlott bele. Fogyasztásra nekem átlag 8.5L jött ki, de ez automata.[link]
A járgány eléggé alacsony, én tarolom le a padkákat azzal a műanyag köténnyel parkoláskor. 1.8-as kevésbé problémamentes, de nem mondható hogy a 2.0 rossz lenne egy mai pöcsköszörű kisturbóshoz képest meg pláne nem!
Új hozzászólás Aktív témák
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 512GB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5290 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W11 I Garancia!
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- Lenovo Thinkpad P1 gen1, gen2, P52s FHD, 4K oled touch
- Intel Core I9 9900K Processzor!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest