- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- gerner1
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
Venganal csak 50.000Ftt mondtak első olajcserére. Ebbe légszürő még nincs bent. Ha azt is cserélik akkor 70.000Ft.
Én max 5perc alatt cserélek légszürőt és ha megveszem a gyárit akkor az 4.000Ft. Szervíz max 1500Ftt fizethet egy légszürőért.
Simán megvan a 200.000Ft+oss órabér.@Master: Yarisnál is élettartalmot ad meg Toyota. Yaris 1nél ez az élettartam 300-400.000km. Ha egyszer cserélted 100.000km környékén akkor meg örökélet az élettartalma.
-
Nem, sajna a gyártói szerint csak inspection van nem replace:
[link]
CVT-nél írja 90e-ként meg ha nem WS vagy T-IV van benne gyárilag akkor kell cserélni
márkaszerviznél is kérdeztem, gyárilag ezek ilyenek
Más kérdés hogy mi az az inspection, megnézik a szintet vagy kimérik mert szinte biztos hogy egyiket sem csinálták. pálcája is ilyesmi: [link] -
rob210
nagyúr
válasz
MasterDeeJay #7692 üzenetére
Ez elég szomorú.
SevereIntervals:
Check45000km/36months
Change:
90000 km/ 72 months
Akkor a tied azt hiszem teljesítette a gyári előírást, jah több mint kétszer is.Bár az nem mindegy, hogy melyik váltó van a kocsid alatt. Mert van eltérés, van amelyik 120e/5 év. ;)
-
No.01
addikt
válasz
Dare2Live #7691 üzenetére
70.000HUF egy olajcsere??
MasterDeeJay
Anno keresgeltem, de ez az elettartam dolog mindenhol mast jelent sajna... Maradjunk annyiban, h a legszigorubb iras szerint 180.000 a megengedobbek szerint 240.000km
A baj az, h ez is kicsit olyan, mint a normal olajnal, h baromira befolyasolja a dolgokat a hasznalat.
Ha jol tudom akkor az otthoni szakik is kezdik atvenni a kinti ajanlasokat miszerint 90-120e-es szerviznel ajanljak vagy legalabbis rakerdeznek az ugyfelnel.
Az mar nyilvan mellekes, h a Mayernal dolgozo ismeros ismerose szerint ez tobbszor minosul lehuzasnak es extra bevetelnek az ugyfel szemszogebol igy inkabb nem kerik. Pedig ott sem egy horror osszeg. -
KrAt
veterán
Sziasztok,
vettünk Apumnak egy Corolla Verso-t, szép és jó, de hiányzik neki a felirat hátulról
Tudnátok segíteni, hol lehetne ilyet szerezni? Hívjak fel egy márkaszervizt, és kérdezzem meg őket? Ebay-en nem találtam
-
Nálam az Avensisbe a gyári automataváltóolaj van...ami 11 éves és 260e+km van benne... Következő motorolajcserekor ami decemberbe lesz akkor cserélem azt is szűrőjével együtt, aztán majd 90-100ekm után ha meglesz még addig nálam.
Gondoltam rá hogy lefényképezem az új és a benne lévő olajat de nincs sok értelme mert látszatra majdnem ugyan olyan piros, áttetsző és ugyan olyan mint egy kevesebbet használt váltóolaj. Nyilván bevizsgálás kimutatná mi a helyzet.
Az a baj hogy sehol sincs leírva mi az az élettartam. Talán 200e-300e? vagy 10 év? -
KTTech
veterán
válasz
Dare2Live #7688 üzenetére
Én el vagyok akkor kényeztetve, mert 5 év gar van errefele rájuk. 2 év 9 hónaposan vettem (márkakereskedésből), átvétel előtt megcsinálták a nagyszervizt (saját zsebükre), mert 20655 mérföldet mutatott az óra. 2. tulaj vagyok, de ahogy nézem, az első kb 1 évet használta, aztán visszaadta. Így az első szerviz és a második közt közel 1 év és 8 hónap volt, viszont az is látszik, hogy benne van a 3 éves periódusban.
A MyToyota-n lekérdeztem a szervizelőzményeket, sok minden nem történt vele (mikor megvettem kapott egy Supagardot, az is látszódik, csak nem fért ki a screenshotra):
-
válasz
Dare2Live #7688 üzenetére
Hmmm... Köszi, erre odafigyelek majd.
Érdekes, hogy a Corolla 1.6-nál eleve két árajánlat van olajcserénél, 5W30 és 0W20 olajjal. Mondjuk így elsőre nem gyenge, hogy 0W20 esetén akkor 33 100 lesz várhatóan csak az olajcsere, márpedig esetemben évi két alkalommal. Assistance ide vagy oda...Persze, ha van pénz majomra, legyen pénz banánra is...
-
Dare2Live
félisten
Tapasztalatom szerint bármit vállalnak amiért fizetni kell.
És még 3.év után se hülyeség Toyotahoz vinni, van erre akciójuk. [link]
pl az én 2008as yarisomba FIX 22.100Ftért megcsinálják az olaj+olajszürő cserét, ami még nem biznisz de emellé kapsz 1év assistancet ajándékba. Ez így elég jó ajánlat főleg ha magadnak nem tudod megcsinálni az olajcserét.
Amire még figyelj, hogy az előírás szerinti olajat rakják bele cserénél és ne a megengedettet. Jellemzően a 0W20 az ajánlott és 5w30 de akár 5w40 is megengedett.
-
válasz
Dare2Live #7686 üzenetére
Dunno... Közben úgy tűnik használt Avensis helyett egy új Corolla lesz a választott, csütörtökön nézzük meg. Ha ez lesz, akkor viszont meg fogom kérdezni, hogy működhet-e az, hogy én 10 ezrenként akarom az olajcserét.
Én mondjuk egy miatt félek igazán: a 196cm-es magasságom miatt kényelmes lesz-e vajon...
-
Dare2Live
félisten
Én feladtam ezt az egészet. Feleségem még csak vmennyire figyel. pl Indítózás után vár 20sect nem azonnal lepadlozza, de édesanya meghalgat majd következő nap ugyanazt csinálja. Hugom detto. Pedig gyönyörű a BMWjük de amit az kap...
Édesanyánál annyit tudok tenni, hogy cserélem/cseréltetem az olajat előírás szerint 7000-8000km körül. Jövőre 70.000km fele meg váltóban is lesz csere. Ha jól emlékszem ott 90.000km a sürített csere előírása.
-
Dare2Live
félisten
"Rovidtavon diesel es normal benzines is be fog sz*rni..."
Nekem nem ez a a tapsztalatom és nagyon sok konkrét helyről.
Van ami szar és beszar akármit csinálsz és van ami bírja.
pl Édesanya minden reggel úgy indít, hogy Pécs Jakabhegyi út fel. Az 300m fölfele és durva hegyi meredek út. Télen ha hó van max akkor kerül amúgy -10Cben is felcsapat. Megérkezik első munkahely 2-3h után át másik munkahely, majd 1-2h múlva harmadik munkahely. Esetkeg hívás akkor az újabb hdeg indítás. Mind 1-5kmes táv.
És édesanya hírből se ismeri a hidegen nem szabad pörgetni, nem szabad lepadlózni dolgot. Nem megy felfele lepadlozza. Még mindig nem megy felfele akkor visszavált és lepadlozza. Mindezt 250-300 napon egy évben 99%ban hideg motorral.Ezt az 1sz-fes Yaris édesanya 15.000kmenként ha elvitte olajcserére. Én vettem meg 9évesen el lehet képzelni mit kapott 9év alatt.
Aztán 0W20ra váltottam és 0 olajfogyasztással használtam 5évig. (Aztán baleset és totálkár).Yaris klubbos voltam legendás az 1szfe 2szfe motor. Tényleg a legjobb örökélet+1nap japán motorok közt van. Használd rövid távon vagy 140el 4500on pörgetve pályán. 500-600-700.000kmet futott darabok rohangálnak úgy, hogy motort még nem kellett megbontani. Brutál.
Egy 1KR-FEs yaris váltotta. Márkaszervíz 3évig majd én cseréltem benne előírt olajat max 10.000kmenként Édesanya úgynúgy használta. 6évesen 90.000kmnl 500km alatt evett meg 1l olajat, totálkár lett a motor felújítani se lehetett.
És ez nem egyedi eset amikor elkezdtem yaris klubbos toyota szerelőknél kérdezgetni lesújtó volt a vélemény az 1KRFEről, akárhogy cserélgették olajat max 150.000kmnél már gyűteni kell a motorgenerálra.
Azóta lehet Toyota javította a hibáit nem tudom a kb 2005-2008es 1KRFEk ezt tudták.Az 1.33as lehuzógyürű/olajfogyijáról már tudtam, azért nem lett újabb Toyota. Talán le is írtam itt jópár évvel totacar cikk elött.
Most egy IX20van kb 7-8000kmenként kapja az olajcserét. Olyan 60.000kmnél jár. Ugyanazt az elképesztő brutál terhelést kapja mint az elözőek, kiváncsi vagyok meddig huzza.
Féktárcsák 30.000kmet bírnak.
Mindegyik autó újonnan lett megvéve. Azért mindig szívó benzin, mert jól tudom mit csinál egy dízel részecskeszürő, DIs dizellel ez a használat. Szerintem 50.000kmet se bírna ki a részecskeszürő 0db regenerációval. Mert max 5kmen nem hiszem lefut egy regeneráció.
(De másik plnek ott az első gen láncos TSI. Hullottak HOk közt. A mostani meg állítólag kifejezetten jól bírja ezt a féle gyűrödést is, csak a részecskeszürő döglik.)
-
zoltan.bagi
csendes tag
Én is a gyakrabb cserét támogatom. Szélsőséges használat mellett még lehet azzal sem vagy elég óvatos.
Pazarlás oldalról felesleges megközelíteni: ha most nem "pazarlod" bele a gyakori cserével, akkor később meg majd megeszi... Nem beszélve arról, hogy ha hozzá kell nyúlni, akkor jó pár olajcsere ára el tud repülni. -
válasz
Dare2Live #7681 üzenetére
Azért dőltek be a 30.000kmes olajcserének mert nem értenek hozzá és azt gondolták, hogy a motor gyártója meg igen.
A saját húgomat nem tudtam meggyőzni, hogy a Passatjánál legalább 15 ezrenként cseréljen olajat. Azt mondta, hogy nem fog ő ezért plusz fizetni, meg különben is, 100 000 km-ig garancia van a motorra...
Hiába mondtam, hogy nem 100 000 km-nél fog kikönyökölni, hanem később, de ha nem cseréled le addig, akkor az már a te pénztárcádat fogja terhelni, és nem lesz olcsó.Nem hallgatott rám...
-
No.01
addikt
válasz
Dare2Live #7681 üzenetére
Nem egyertelmu az irosaom valoban, de en az atlagbol indultam ki.
Van tobb kollegam is akik betartjak az 1 ev vagy 15e km-es csereperiodust kulonbozo OFF autokon... DE! Azt nem gondoljak vegig meg azok sem akikbe koltozott egy kis muszaki hozzaertes vagyt kivancsisag, h ha v.ki kevesebb, mint 5km-re lakik es reggel szepen elviszi a gyereket oviba majd megy dolgozni hazafele ugyanez + vasarlas az lehet valoban csak napi 15km, de abban hany hideginditas is van??
Olvasgattam korabban egy OFF topicot ahol az ajanlott motor a piac talan legjobb (kis) turbos benzinese. Az uj tulajok meg csodalkoznak, h ja a fogyi az bo 1.5x nagyobb a vartnal.
WTF! majd akkor fognak csak igazan csodalkozni ha ezek szepen elkezdenek beszarni a rovidtavu hasznalatbol adodoan mert az, h ne neha kimegy a palyara es meghajtja az nem lesz am eleg!Rovidtavon diesel es normal benzines is be fog sz*rni... foleg ha turbos is.
Ezt lehetne (reszben) megelozni, ha az olajat legalabb gyakrabban cserelne az ember.Nyilvan privat velemeny es akinek nem inge...
-
Dare2Live
félisten
Azért dőltek be a 30.000kmes olajcserének mert nem értenek hozzá és azt gondolták, hogy a motor gyártója meg igen.
Ezen nem tudom mért kell csodálkozni azt mondták a fodrásznak, hogy 30.000km/2év akkor mit gondoljon?Itt meg sehol se beszéltünk, ajánlottunk 30.000kmes olajcsere periódust. Toyota se max egyes OMMS motoroknál van ilyen opció.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Dluinet #7678 üzenetére
Szerintem meg pazarlás.
A táblázat meg muris. Egyérszt gépkönyvekben, hivatlos szervíz előírásban 1kr-fere és 2szfere is 15.000km van megadva sehol nincs severe 7500km.
Másrészt pont ezt a két pldat hoztam fel pldanak. Mindkettőt jól ismerem. 2szfe ha tartod a 15000km/1évet szó szerint örökélet +1nap, 1kr-fe/1nr-feben meg cserélheted benne 5000kmenként is az olajat az se segít rajta.Ha valami lehúzás akkor az meg az 1kr-fe, 1nr-fe
-
No.01
addikt
válasz
Dluinet #7678 üzenetére
Igy van es oriasi +1 a #7675-ra
Akik belesz*rnak az egesz autosdiba vagy es eleve lizingelt, flottas autojuk van azoknal meg csak-csak megertem a dolgot, de akik csak 1 picit is jartasak a muszaki dolgokban vagy netalantan olvasnak forumokat, cikkeket es a sajat penzuket teszik egy autoba azok miert dolnek be a 30e-s olacsereperiodusnak??
En mar 12-13 eve az osszes automban 10e km-kent cserelem az olajat. Nyilvan igy tobb, mintha betartanam az ajanlott 15e-t de konyorgom ez a kicsi plusz semmi ahhoz kepest ha beut a baj. Akkor persze megy a siras 1000-el.Hasonlo pelda volt amit irtam korabban vagy ide vagy a masik topicba (is) h a helyi (holland) Priusklubbol v.ki elvitte a valtobol leengedett olajat 83e vagy 93e km utan bevizsgaltatni mivel a markaszervizben is elhajtottak, h folosleges mert "elettartam" olajjal van feltoltve.
Az eredmeny az lett, h a leengedett valtotolaj mar 72%-at (nem emlekszem most pontosan, de eleg jelentos reszet) a viszkozitasnak mar elvesztette. Igy erdekes lett volna megnezni, h mi jon le mondjuk 160e km utan.
**Itt azert megemlitem, h azt az adott autot tobbsegeben varosban illetve elovarosi kozlekedesre haszanlta a tulaja es havi 1 max 2 alkalommal autopalyazott csak. Ennek ellenere a szamok elegge sokkoloak voltak a helyi kozonseg szamara is.
Ja es meg itt kulhonban is kijott a muvelet 150EUR-bol. ha ezt leosztjuk 5 evre akkor az jon ki, h eves szinten +30EUR-t kell kolteni a masik 100EUR melle amit a sima olajra es szurokre kell.
Szamolja ki mindenki, h ez milyen kiadas ahhoz kepest ha nagy gond adodik a motorral vagy a valtoval. (itt mind2 3000EUR+) Nincs olyan matek es elethelyzet ahol megerje ezt "elcsalni"Ettol fuggetlenul ahogy a kollega is irja mindenkinek szive-joga ugy szetcseszni az autojat ahogy csak akarja.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Dluinet #7675 üzenetére
Szerintem se túl reális Kanada, arrafele elég sok helyen akár hónapig nem ritka a -30C reggelente és hidegebb helyeken a -40C alatti hőmérséklet se hude ritka sött esetenként ez lehet -50C alatt is... Nálunk evvel szembe nem tudom mikor volt utoljára -20C.
btw jópár régi 1szfe/2szfes yarist ismerek ahol még csak nem is szigorúan csak kb tartották az 1év/15.000kmet, ráadásul anno évekig 10W40et raktak bele csak késöbb váltottak 5W30ra és 20évesen túl vannak az 500-600-700.000kmen és 0 olajfogyasztásuk van. Van ami még eredeti vezérléssel láncal fut.
Evvel szembe ott van a hírhedt 1.33as, meg az 1KRFE amibe meg mindegy milyen olajat öntöttél és cserélted 10.000kmenként max annyit érsz el vele, hogy késöbb kell a motorgenerál. -
-
Dare2Live
félisten
válasz
Dluinet #7663 üzenetére
Gyári előírást kell tartani.
Ami ezen sokkal túllóg az gigantikus anyagi bukás lesz amikor felújítani cserélni kell a motort, mert 500-600.000km helyett kikönyököl 100-150.000kmnél.
Ami meg sokkal van előírás elött az max annyival jobb, hogy kissebb bukás. És ez végülis lehúzás.pl Nekem most van egy Kia Vengam is. Meg is néztem mennyibe kerül a gyári olaj (2016ig ezt rakták 1.6 MPI (G4FCbe)) [link] Hát nem egy nagy tétel.
-
válasz
Csabroncka #7664 üzenetére
Ezért is fontos a levegőszűrő is, ha rossz, azon keresztül juthatnak be nagyobb szemcsék, amik szétkoptatják belűről a hengerfalat és a csapágyakat.
-
Csabroncka
addikt
válasz
Dluinet #7663 üzenetére
Nálunk ez a 10-15 ezer km vagy 1 év elég korrekt szám. Az olaj stabilitását a legjobban a hő gyilkolja, "2 nyaras" olaj már eléggé meg van gyilkolva, nem is feltétlen a kenés romlik, hanem a szennyeződések lebegtetőképessége és a kirakódásgátlás. A legtöbben az olajra mint csak kenésre gondolnak, pedig valójában belülről mossa és hűti a motort.
-
Dare2Live
félisten
Toyotaknal az alap a 15.000km/1év olajcsere periódus, 99% 1ZR-FAEnal is.
Jó motor hírében ál de sztem a 20.000km+os olajcserék kinyírják.
Én igazából nem értem az egészet az olaj filléres dolog ahoz képest mennyibe kerül ha egy szerelőnek hozzá kell nyúlnia, 4L 0w20 9000Ft, minőségi szürő 3000ft. Ha magadnak csinálod 20perc 0Ft. Megvan 12.000Ftból. 30.000kmenként kell még levegőszürő jobb félék 3000Ft/db.
-
Csabroncka
addikt
Aki jobban benne van futóműves témában, várom a véleményét ezzel kapcsolatban!
-
válasz
zoltan.bagi #7659 üzenetére
Az 1.33-asokról olvastam, de azt nem is szerelték Avensisbe. Az 1ZR-FAE-kről általában inkább jókat írnak, de sajnos a saját szememmel is láttam anno olyan Carina E-t (1.6 literes 4A-FE motorral), amelynél szerencsétlen motor már kvázi egy fekete kulimásszal próbálta kenni magát, mert letekertek vele vagy 50 ezer kilométert olajcsere nélkül. Gondolom az újabb olajakkal és motorokkal a 35 ezer talán nem okoz kukás motort, de megköszönni sem fogja, az is biztos.
Mondjuk itt az utca végén egy Citroen C3-as meg csaknem 100 000km-et ment el úgy, hogy nem látott autószerelőt. Csak aztán a végén besült, annak rendje és módja szerint...
-
-
Üdv a topiclakóknak!
Azzal kapcsolatban érdeklődnék, hogy van-e tapasztalata azzal valakinek, hogy mennyire háklis a 1ZR-FAE motor (1 598 cm3, 97kW) a kitolt olajperiódusra. Nézegetem a használt piacon az Avensis-eket, és a kitöltött szervizkönyvekben simán látok 35-38 ezer kilométeres olajcsere-periódusokat. Ez valahol a tipikus Toyota-felhasználási balesetnek tűnik, hogy a T. tulajdonos úgy gondolja, hogy ennyinek simán bele kell férnie, mert hát Toyota. De én már a 30 ezres olajcserére is aggodalommal gondolok (nekem túl ritka).
Azt már csak a margóra, hogy nem egy olyat láttam, hogy az első időkben még 15 ezernél is kevesebb kilométerenként vitték olajcserére, majd valami történt, és hirtelen 30+ ezrenként került már csak sor rá...
-
hege1989
tag
Hali!
Átvizsgáltatni szeretnék egy Toyotát.
Márkaszerviz nem vállalja vagy csak nagyon soká.
Tudtok ajánlani megbízható szakszervizt Budapesten?
Köszi! -
No.01
addikt
Az, meg rendben is van, sot meg is ertjuk, ha egy szerelo keresni is szeretne az alkatreszen, de egy megbizhato forrasbol kedvezmeny nelkul 25e korul mar van eredeti NGK akkor neki miert mondtak 38-at csak az alkatreszre??
Raadasul sajat tapasztalat illetve amiket olvasgattam amikor nalunk hasonlo problema volt akkor elev azt mondta tobb szerelo is, h az elso lambda sokkal hamarabb romlik el. (mellesleg nagy atlagban anno ok is ilyen 160e km magassagat emlegettek)Persze a tavgyogyitas nem mukodik igy csak ez a sok dolog igy egyutt kicsit erdekesse teszi a dolgot.
Azt mar csak hallkan fuzom hozza, h miert kell az arba belekalkulalni azt, h beleszakad a menet??
Nekem anno kerekcsapagyat kellett cserelni elol a Priusba. Mondtak, h varjam meg semmi gond egy par elso kerekcsapagy csere megvan kb 1 ora alatt... hat nem igy volt mert lattam, h emberunk szenvedett vele csak mert nem akarta a samuval leverni vagy ramenni legkulccsal.
Igy vegul a tervezett 1 orabol 2 lett en megf kifizettem mert annyi melo volt vele.
Itt nyilvan jatszik a bizalom kerdeskore is, de ha az nincs meg akkor az egeszet megette a fene. -
rob210
nagyúr
válasz
Ragadozó #7651 üzenetére
Én is így gondolom, mert szerelői kedvezménnyel is 20e körül van mondjuk egy 1.0 / 69 Le yarishoz.
Illetve van, hogy beletörik a lambdaszonda. Na olyankor jön a fejvakargatás, fúrás törtcsavar kihajtó, menetelés etc, etc. Lett már ilyen kiteker betekerből 2 napos meló. De ez a tulajok szemszögéből ennyi, kiteker beteker. Mi kerül ezen annyiba
. Csak hát egy lamdaszonda kulcs készlet se 10 forintba kerül.
-
13 körül nem hinném, hogy nem hamisított alaktrész lenne
Beteker, kiteker nem mindig működik...van, hogy kijön a menet a kipufogóból...
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy Z Flip 5 256GB,Újszerű,Adatkabel,12 hónap garanciával
- ÚJ Lenovo V17 G4 - 17.3" FullHD IPS - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia - MAGYAR
- ÚJ- Hp Elitebook 840 G8 i5 11. gen 14" Magyar laptop / notebook- Win11
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest