- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gerner1
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Köszi! Szerintem az ajtó alján a gumicsík a rav4-en is ott van, de megnézem. Én is leghamarabb májusban akarom (patentek és a hideg).
Másik kérdés ami bennem felmerül hogy a [lidl zsebbika] vezetékét, ami a linkelt videóban a 2.40-nél van lehet cserélni hosszabbra (a csatlakozó az valami szabvány)? Ha tudna valaki helyet (vagy linket) ahol van azt megköszönném. USA-ban már kiadott a toyota egy közleményt hogy csak a gyári negatív ponton lehet csatlakoztatni ami jó messze van a pozitívtól (és direkt, ha pozityv melletti test csavarra teszed a negatívat megsülhet valami jó drága elektronika) a 2.5-es hybridnél.
-
Upo
addikt
válasz
Tom1939 #15828 üzenetére
Hangszigetelés tekintetében vannak érdekességek. Én is nézegetem a témát egy ideje, ha jön a jobb idő, akkor majd próbálok alkotni valamit. Egyrészt az ajtók belsejébe kell tenni, a hangszórók miatt, sokat jelent hangzásban és zajszigetelésben.
Rengeteget számít állítólag az ajtók alsó élére a gumi tömítés, állítólag rengeteg menetzajt elvesz (szélzajt és úttestről visszaverődő zajt). Camry-ben gyárilag ott is van, illetve minden felsőbb kategóriás autóban. Francia fórumon találtam leírásokat: [link]
Aztán további extra hatásért a doblemez, padlólemez, csomagtér padló és a kerék dobbetétek nagy sűrűségű hangszigetelő lappal való szigetelése. Padló és a dobbetét ami állítólag sokat számít.
De lehet mintát venni az S Maybach-ról, ami a leghalkabb belterű autó.
A kék a nagy sűrűségű zajszigetelő anyag. A képen a padlólemez is full kék, csak nagyon átlátszóra csinálták, hogy a többi látszódjon.
A sárga a habos/gyapjú szerű anyag
A zöld az csillapító anyag
A piros a karosszéria hab
Szürke a dobbetét filcek.
Forrás: [link]
Nálam gumicsíkok és ajtó+padló+dobbetét a cél, de hidegben nem bontogatok belső burkolatokat. -
KTTech
veterán
Ha nem számít, hogy a UX még a régebbi hibrid hajtásláncot használja (azaz többet fogyaszt, amire még rádob a súlykülönbség (+350-400kg) is egy lapáttal) - és kb. minden rendszer a régebbi verziós, mint a Crossban, akkor a UX beltere azért jobb minőségű anyagokból van (ami nem azt jelenti, hogy tovább is bírja a belseje, vagy kevésbé zörög...) - és kicsit jobban hangszigetelt, persze.
-
Senhi
aktív tag
válasz
Tom1939 #15892 üzenetére
Tegnap találtam ezt a videót és pont rád gondoltam (meg magamra
), hogy de jó, hogy nem vártam meg a corolla crosst. Bár nem a 23-as rav4-et hasonlítja össze hanem az előző évit, de annál relevánsabb, mert nekem is az van. Méretben elég látványos a különbség, de sajna technológiában is. Link
-
Az UX-nél számomra a legnagyobb probléma, hogy állítható deréktámasz csak a motorosan állítható ülésekben van, szóval facelift előtt F Sport/Luxury, facelift után már a Prestiege is megkapta.
Amikor vezettem egy fél órát egy Luxury modellt, nem éreztem különösebben jobbnak a Corollánál, ami a zajszintet meg úgy az összképet illeti, persze ha választani kellene, nem kérdés, hogy a Lexust választanám a vagánysága miatt. -
válasz
blueye #15890 üzenetére
Ja, az 1.2t nagy csalódás volt, nagyon kevés a CHR-be. Főleg az új 2.0 hybrid szimpi... Ezért is lett volna jó ha corolla cross méretéhez képest arányában hozta volna a rav4 belső terét (tehát legalább 500 liter csomagtér, és jobb hátsó lábtér ha nem is rav méretű). Mert a 4,45 az csak kezelhetőbb belvárosban mint a 4,6 méter. De belső térben én óriási különbséget éreztem.
-
válasz
OCTAMD #15888 üzenetére
Yaris Crosst még nem vezettem, de a CHR-t én elég gagyinak éreztem amikor csere autónak kaptam (1.2t volt, szerintem elég alapfelszereltségű, de az összehasonlítási alap is "csak" egy fapad +1 rav4). Mondjuk ebben benne lehet hogy nagyon csiga volt (az scross 1.4t elrontott, és a 2.5-es hybrid sem sokkal lassabb).
-
No.01
addikt
Unni eppenseggel nem unjuk. En inkabb kicsit furcsallom, de ez legyen az en bajom
Ezt nektek kell latni es eldonteni, az mindegy, h mi mit gondolunk.
Azert leiromEn ultem mindkettoben es szerintem sehogy sem egy kategoria a ketto kis tulzassal semmilyen szempontbol. Nekunk nem lenne kerdes, h az UX-et valasszuk.
Itt azert nagyon sok mulik az egyeni preferenciakon. -
Ck.
addikt
Ha még nem unjátok a nyekergésem (amit kétlek
), akkor egy másik versenyző is felmerült még.
A vadonatúj, 0 km-es Yaris Crossal azonos árban lenne még használt, garanciális Lexus UX 250h is, 2019-20-as évjárat, 30-40 ezer km körüli futással, hasonló felszereltséggel.
Ti melyiket valasztanátok? -
Senhi
aktív tag
válasz
aszamóca #15880 üzenetére
Persze, mert az nx-ből az alapnál eggyel jobb felszereltség már kb mindent tartalmaz, de az alap is, 19-ért, már 10 hangszórós rendszert kap, ami csak jobb, mint ez csoda amit a rav4-be mernek rakni
. Ettől függetlenül fullos rav4 hybrid áráért az új plugin x1 a befutó nálam
. Méretben alig kisebb, de mégis csak plugin.
-
válasz
aszamóca #15880 üzenetére
Igen, mert az NX-ben azért több extra van. De pl a rav4 2wd comfort style plusz 16,54 az NX elegance ami ahhoz mérhető pedig 19,85 az inkább 20%. És én inkább vennék egy elegance NX-et mint egy fullos rav4-et ha elég lenne a hely benne (de sajna szerintem jóval kisebb, de 20 évvel öregebben és kirepült gyerekekkel már elég lenne).
-
Senhi
aktív tag
Ránéztem én is, pár ezer híján 20 milla a GR
. És ennyiért ugyanúgy szól, mint egy fapados yaris. Skyview + jbl meg már 20 fölé lövi... ha lenne. Nem rossz a rav4, de ennyi pénzért már fasza prémiumok is vannak, de még házon belül is csak 10-15%-ot kell ráfizetni az NX-re. Kiváncsi vagyok ez az árazás fordít-e az itthon tapasztalható toyota fétisen, én sehogy se tudnám már igazolni magamnak a rav4 vásárlását, ahhoz túl sok helyen érződik a spórolás rajta.
-
No.01
addikt
Koszonom! Jobb ezzel tisztaban lenni es legfokepp elore csekkolni.
Most latom, h a GR mar listazva van... de csak AWD-s opcioval...
-
A corsánál én is láttam ha már egyszer ráfókuszáltam, nem tudtam többé elvonatkoztatni töle.
És este is másképp törte a szembejövők fényét.
Viszont hogy télen nincs ablakkapargtás az mindent megért.
A Corolla rendelésnél nem is kérdeztem rá. Láttam hogy ott a gomb, gondoltam hogy az ez a funkció.
De csak a kulcsátadás után közölte a nö hogy az csak a lapátok alatt melegíti az üveget -
No.01
addikt
válasz
bajnokpityu #15872 üzenetére
Hidd el nem volt karcos es amit lattam azok a akis hullamos futoszalak voltak. Azert is emlekszem mert masnap reggel vilagosban jobban megneztem.
Nappal is eszreveheto, de figyelni kell este viszont - szamomra - nagyon zavaro volt.
Meg is nezem, h mikent fest ez igy 2023-ban egy Toyotaban. (mar ha talalok barmilyen kozeli kepet... -
Ck.
addikt
Köszi szépen mindenki válaszát. Asszem adok még egy esélyt a Yarisnak és a Yaris Crossnak, újonnan tényleg ők a legvállalhatóbbak árban is, Excel felszereltségben azért már belül is jobban fest a helyzet, mint amit korábban írtam. Munka után beugrok tárgyalni a lehetőségekről, meglátjuk sikerül-e közös nevezőre jutni.
-
bajnokpityu
félisten
-
Egyetértek az előttem szólókkal, annyival kiegészítve hogy azt nem igazán éreztem amikor összkerekes lett a verda (scross automata allgrip), de azt igen amikor onnan elsőkerék hajtás (rav4). De azt is érdemes figyelembe venni hogy azért más egy fizikiai kapcsolatos allgrip, mint egy plusz elektromotor. Szóval ha igazán kellene valahova az összkerékhajtás én nem is toyota hibridet vennék (és a csomagtér érv is teljesen igaz) hanem pl suzuki allgripet.
-
KubanitoS
veterán
Csak és akkor vedd az összekerekest, ha valóban szükséged van rá. Hegyes, dombos területen érsz és nem akarod, hogy a hirtelen leesett hó gondot okozzon, vagy a nagymama földesút végén lakik egy tanyán. Egyéb esetekben teljesen felesleges véleményem szerint, terepezésre ez a kocsi nem való és ezen az összkerék (ami egy plusz elektromotor igazából) nem fog segíteni.
-
Ck.
addikt
Szerintetek a Yaris Crosst sima elsőkerék vagy pedig intelligens, elektromos összkerékhajtással érdemes rendelni?
-
No.01
addikt
válasz
bajnokpityu #15859 üzenetére
En 3x talalkoztam vele, de este szamomra atok volt ugy csillogott es szorta a fenyt.
Persz ez ha jol emlekszem 2011-es vagy 2012-es gyartasu auto volt azota lehet vekonyabbak azok a szalak...Senhi:
Anno lattam valamelyik teaser katelagosban, de en azt hittem, h ez valami nem futoszallal megoldott dolog hanem, h az elso szelvedo toveben levo nyilasban van egy extra futoszal, h tudja nyomni a meleget azonnal motorho nelkul is. -
Ck.
addikt
A Prius 3-ban létezett olyan felszereltség, ahol nem volt hátul ködlámpa egyáltalán? Ez nem kötelező elem? Rengeteget látok ilyen aftermarket, bányák falára használatos nagy piros tégla lámpával, a hátsó lökhárító aljára rögzítve, nevetséges ahogy kinéz.
-
Ck.
addikt
Lemondott Akio Toyoda bácsi.
-
aszamóca
aktív tag
Előző Ford-omban nem volt szélvédőfűtés. Szívtam minden hideg reggelen. Csak foltokban láttam ki a szélvédőn, mert nem melegedett a motor álló helyzetben. Akkor fogadtam meg, hogy a következő autóm csak olyan lesz, amiben van fűtőszál. Most látom a többieket ahogy úgy szenvednek a kapargatással, takargatással, szivargyújtós melegítőkkel a parkolóban, mint én korábban. A RAV4-ben, reggelente a lefagyott szélvédő problémája egy gombnyomás, és 2perc. Az ajtóablakok viszont még mindig problémásak, hiába a tükörfűtés. Bár vettem már rá spec. fóliát, csak még nem tettem fel.
-
gorgo
őstag
válasz
vicces #15851 üzenetére
A klíma alig fogyaszt, nyugodtan használd, többet spórol neked, mint a szopózás a belülről ráfagyott párával (nem beszélve, hogy mennyire k** idegesítő).
2 hete velem is megesett, hogy annyira bepárásodtam (változás első napján, mikor lehűlt), hogy 18 km-t nyitott ablakokkal mentem, mert annyi vizet az isten nem szedett volna ki a kocsiból.
Az enyém '15-ös fullos auris, és nem tom (használtan vettem) kapható volt-e vagy sem, de se kormányfűtés, se szélvédőfűtés(ölni tudnék értük). Egy Focusban (mégcsak nem is fullos) ezek megvannak. De hogy választani se lehet, idióta japók.
-
Lehetne kiépittetni töltőt a parkolóba, de az is feláras, úgy rémlik kb 3000 euró.
Akkor nem is kattogok a témán tovább. Vagy marad a Corolla még minimum 10 évig hogy meg is érje rendesen a befektetést, vagy 4-5 év múlva váltanék rav4-re, mert nagyon tetszik.. legalábbis jelenleg -
KTTech
veterán
válasz
vicces #15851 üzenetére
Nem érné meg a plugin, sem a nagyobb méretű kocsi... csak ha tudod tölteni a plugint és ki is tudod használni rendesen a hatótávot, amit ad. Bár a mai díjakon lassan már abban sem lesz különbség... konkrétan egyre több mérés mutatja felénk, hogy a drága benzinnel olcsóbb nagyobb távokat megtenni, olyan szinten vannak a nyilvános töltők árai, előbb-utóbb máshol is ez lesz.
Mondjuk az új Priusnál nem lesz kérdés, hogy plugin vagy sem -
válasz
galervin93 #15850 üzenetére
én a klímát csak akkor használom a pára miatt ha már nagyon kell, egyébként havonta 1x, hogy körbeküldjem a kenőanyagot a csövecskékben.
a párásodás a corollánál is feltűnt. sőt a múlthéten rá is fagyott belülről a szélvédőre
akkor beindítottam a kocsit, a fűtés maxra csavartam. benyomtam a szélvédő gombot is és úgy kapargattam kívülről. mire végeztem tudtam indulni. egyébként mielött megállok az autóval pár kilométerrel, egyszerűen leengedem az ablakokat és kiszellőztetem.
a fűtést meg kb soha nem használom. így a motor is hamarabb lesz üzemmeleg és emiatt többször van leállitva.
ha fűtök max 16fokra állitom. itthon is csak 18 van
99,9999999%-ban munkábajárósnak van használva és fel vagyok öltözve.
viszont az ülésfűtést és a kormányfűtést nem vetem meg. szinte mindig be vannak kapcsolva. jó lett volna az első szélvédőfűtés is mint anno a corsánkban, de toyotáéknál ilyen sajnos nincs.
az autót eco-ban használom. odafele szinte végig lefelé megyek, hazafele meg fel a dombra. igy vagyok télen 5 liter körül a fogyasztással.
a dimbek-dombok miatt sokat agyalok, hogy egy nagyobb akksis hibrid talán jobban megérné, mert a mostanit éleg gyorsan visszatöltöm a gurulások/motorfékezésekkel.
nincs itthon tölési lehetőség, de lehet így is megérné egy plugin prius vagy rav4 a sok gurulási fázis miattmondjuk az ár tekintetében viszont már lehet nem annyira.
Új hozzászólás Aktív témák
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Honor 8 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- AKCIÓ! DELL OptiPlex 3050 asztali számítógép - i5 7600 16GB RAM 256GB SSD GTX 1650 4GB GDDR5
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- ÚJ Lenovo V17 G4 - 17.3" FullHD IPS - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest