Hirdetés
- Bambanő háza tája
- Digitális Állampolgárság Program
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Asszociációs játék. :)
- Samsung PRO Ultimate microSDXC 512GB (MB-MY512SA/WW) a Galaxy A5x-be
- Kodi LG webOS-re! Lehetséges?
- Fűzzük össze a szavakat :)
-
LOGOUT.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz Tom1939 #14597 üzenetére
Anya yarisán tegnap cseréltünk olajat, 15ekm-es periódust tartok, és hosszú távon van használva, nem tépi a száját. Igaz, használok motormosó adalékot csere elött, de konkrétan fekete az olaj, ami lejön. Mint egy dízelről. Komolyan gondolkodom rajta, h leviszem 10e-re a periódust.
Amúgy ha jobban aszol tőle, már megéri lecserélned. Nem összeg. Lehet, h felesleges, de ártani biztosan nem fogsz neki. -
ncc1701
veterán
válasz Gombinyó #14596 üzenetére
Vannak gyártók, akik 30 ezres olajcsere periódust írnak elő, valamint váltó olajat sosem kell cserélni szerintük, mert élettartamra szól a töltet.
Mindannyian tudjuk, h a 30 ezres olajcsere periódus bődületes kamu, és bármilyen váltófelújító szakival beszélsz, azt fogja mondani, h 4év/60ekm maximum. Ha megveszed a mann filtert, akkor az kb 4eft, az olaj legyen 15eft, ha nagyon spórolsz, magadnak kicseréled. Nem kell hozzá atomfizikusnak lenni, ha ki tudsz csavarni egy csavart, már elég a képzettséged a történethez. Egy mai 8-10 milliós átlagos alsóközép kategóriás családi autónál sztem ez nem tétel.Fogyasztói társadalomban élünk, a gyártónak az az érdeke, h elhitesse, h nem kell sosem ráköltened.
-
-
gaborn1
tag
Szerintetek érdemes 2E kmnél egy olajcserét benyomni vagy simán ráérek megvárni vele az első évet? Évi 10-12E megy bele.
-
addikt
válasz gaborn1 #14587 üzenetére
Nincs olyan, hogy realis ar. Ez egy kitalacio, vagyalom, ha tetszik. Sok penzben fogadnek, hogy annal dragabb lesz minel kesobb veszed meg. A kocsikra is azt mondtak tavaly nyaron, hogy ennyiert barom aki megveszi, irrealis meg stb. Most meg also hangon 1-2 millioval tobbet kernek meg egy Corolla-ert is.
-
gaborn1
tag
válasz Gombinyó #14583 üzenetére
és FLx: hát ő azt mondta, hogy a mostani áraknál 20-40%-kal olcsóbb lenne a reális. Nem ő adja el nekem, ő csak szerelni szokta a kocsira a gumikat, szóval ezen ő nem nyer meg nem is veszít semmit, hogy én mennyiért veszem.
Minden esetre azért én hetente rá szoktam nézni pár kinézett típusra. -
addikt
a válságok miatt - épp nem tudom, hogy melyik miatt is - én azt hallottam, hogy sokáig tart a szállítás, és jobb korábban rendelni. de gondolkozok 4 évszakoson is.
egyébként ez a méret 70 euró körül van 4évszakosból. a continantal ami drágább 97 euró. az ibizámra a 15 zollosak voltak 81 euró. nem tűnik vészesnek. maradok a 4évszakosnál. itt nem nagyon van tél, nyáron meg nyáron keveset megyek. arra ott a robogó a legtöbbször.
az autó rendelésnél nem lehetett négyévszakos gumit választani a nyári helyett.:)
-
addikt
válasz gaborn1 #14580 üzenetére
épp a kisfüzetet nézegetem, hogy mit is rendeltem.. elég hosszú lenne leirni az összes opciót.
a business edition van alatta és a lounge jön utána.
mangánbronz a színe. leírom, hogy én is memorizáljam
viszont már azt hiszem kellene gondolskodnom lassacskán a téli kerekekről is. milyen váltóméretet lehet rátenni?
ez a nyári kerékszett 225/45 ZR17:)
-
addikt
Eléggé tűzött a nap, a kép annyira nem adja vissza.
A teteje fekete de úgy szikrázott a napsütésben hogy alig láttam feketének. Manga bronz az alapszín.
TeamDeutschland+Technik+Style Paket amit kértem.
A TeamDeutschland nak nem tudom mi a külföldi csomagnév derivátja valaki mintha írta volna már a topicban kb 5 hónapja.
A JBL hifi már csak a 2 litereshez volt sajnos opció. De nekem felesleges lenne az a motor és drágább is, kisebb is a csomi tartó, többet is "zabál", "nem is sohasem száguldozok", "minek az már"... stb stb stb:)
-
őstag
válasz gaborn1 #14577 üzenetére
Ja, de tömegében is jóval több lehet mint az scross mert abban a 140 paci talán még kicsit gyorsabb is volt mint a rav4 (persze van egy csomó nehezen kiszűrhető tényező, pl. sebességérzet). Az 1.2t meg az 1.4t között nem tudom mennyi a különbség, de kisebb kasztniban dicsérték.
-
őstag
Ma voltam szervízbe garanciális ügyben (egy zörgés a műszerfalban, az m43 indításgátlónál) és kaptam csereautót. 1.2t manuális CHR. Sok helyen olvastam hogy jobb a hangszigetelése. Hát most mentem velem 30 kilométert, pici autópályával is. Hát szerintem hangosabb mint a rav4-em, és megint csak érzésre jóval gyengébb is. Mondjuk legkevésbé kedvelt toyota nálam a CHR, így eddig ki se próbáltam (most ez volt mint csereautó).
Szerk: berakták a kívülről nem igazán látható fitcam kamerát is amit nagyon drótozni sem kell, mert a visszapillantó alatti keret cseréjével megy be a helyére. Most már a Schillernél is tudják hogy kell, fél óra melót számolnak érte (Pilisvörösváron is próbáltam mert ott tudom hogy raktak be ilyet, de kétszer ígértek visszajelzést 1 telefon meg 1 mailre és egy hét alatt nem sikerült...)
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Én is ECO-módban használom az NX-et, úgy az esetek 80-90%-ában. Munkába-menet jövet szigorúan ECO-mód, ezen felül igyekszem gyorsításoknál mindvégig a kék eco-sávon belül tartani a mutatót, így mostanában ilyesmi fogyasztásokat szoktam elérni a cirka 30 km-es munkahelyi-hazaút között:
Szabadnapokon megjutalmazom magam és visszarakom normal módba. Mivel annyira ritkán használom ebben, így ilyenkor hirtelen olyan érzés, mintha egy sugárhajtású űrhajóba ülnék át, egy teljesen más autót vezetek… ekkor néha megesik, hogy úgy vigyorogok, mint akit b*szni visznek, egy-egy komolyabb pedál lenyomásnál.
Nagy melegben a nagyobb klíma teljesítmény miatt szintén normálban használom. Sport mód pedig előzéseknél, illetve nagyritkán játszani, ha különleges nap van.[ Szerkesztve ]
-
addikt
nekem júliusra ígérték a szállítást...még nem hívtak, de hamarosan fognak.
itt mifelénk hosszúhétvége van. zárva a kereskedés de csináltam pár fotót:
úgy látom, hogy a toyota nem szőrözik, dolgoznak mint a barom.
a bal hátsó kis vonalkódos matricán rajta van a nevem filccel kézzel felírva, csak ezért tudom hogy az enyém áll ott.:)
-
KubanitoS
veterán
Folyamatosan nézegetem az elmúlt hónapokban a csomagtartó élvédőt a Yarishoz, eddig sikertelenül. Olyan kellene, ami picit túl lóg. Létezhet ilyen a legfrissebb modellre?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
dj79
senior tag
-
OCTAMD
őstag
Van itt olyan akinek 2009évjárattól 1.8 hybrid van soksok kmes?
Kinek hogy bírja?
Jelenleg 382100kmnél járokYukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
Drizzt
nagyúr
Én a Corollám életének jó részét eco módban töltöm. A fogyasztáson azért én azt látom, hogy meglátszik. Annak a karakterisztikája is különbözőnek tűnik, hogy mikor használ elektromos motort inkább. Engem annyira nem zavar az eco mód, de szokni kell a legelején. Az, hogy egyeneseken lassabban érem el az utazósebességet, már egyáltalán nem zavar. Eleinte viszont zavart.
I am having fun staying poor.
-
Upo
addikt
válasz gaborn1 #14559 üzenetére
Kézikönyvben szerintem benne van. De nagyjából annyi, hogy a gázpedál karakterisztikát állítja, tehát hogy mekkora pedál elfordulási szöghöz mekkora gázállás tartozik. Az eco-normal-sport az kb. 3 táblázat az ecu-ban. Ebből következik, hogy a két végpont azonos. Tehát egy hirtelen full padlógázra mindhárom módban ugyanúgy fog gyorsulni (többen ki is mérték). Csak a normál napi közlekedésnél érződik másnak a köztes tartomány az eltérő megfeleltetés miatt.
Illetve az eco mód egy kicsit különbözik. Eco-ban vannak plusz beállítások, például a szellőztetés, klíma, fűtés energiaigényéből is visszavesznek, például a klíma teljesítményének, ventilátorok fordulatszámának, esetleges elektromos fűtés rásegítés teljesítményének csökkentésével. Toyotákban szokott még lenni úgynevezett hatékony szellőztetés mód, ott automata módban jobban erőlteti a belső keringetést, ezáltal azt próbálja elérni, hogy ne a kinti hideg/meleg levegőt kelljen fűteni/hűteni, hanem a bentit szinten tartani.
De ezeket az eco módos spórolásokat is lehet egész jól konfigurálni. Egy részük az autó menüjében is elérhető. És egy csomó beállítás van még TechStream-el szerviz kábelen keresztül is. Nekem egyébként még erről is van egy táblázat a prius kézikönyvében, benne van hogy mit hol (is) lehet állítani.
Ja. az eco módot én is rettenetesen utálom, szerintem helyenként már a balesetveszélyes kategória, annyira döglött. Nekem legalábbis biztosan, aki a normal-hoz van szokva. Csak volt már, hogy véletlen megnyomódott az eco észrevétlenül, aztán csak meglepődtem hogy mi van...[ Szerkesztve ]
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
addikt
válasz gaborn1 #14559 üzenetére
Az eco vallalhatatlan, azzal tobbet megyek hatra mint elore. A 2 literes Corolla-ban nagyon erezni a sport mode-ot, jobb a gazreakcio sokkal, a kormany is precizebb lesz. Odalepsz neki a lampanal, akkor nagyot szoktak nezni a masik savban meg az M-es BMW-vel is. Cserebe eleg jol is fogyaszt, sose mesz 6 liter ala.
-
őstag
Nekem most a toyota felhozatalból esztétika szintjén a yaris és a rav4 tetszik legjobban. Talán a yaris leginkább, de abba nem fér be a család... Az meg elég vidám hogy a rav4 5,5 literrel jár a városban ahol az automata allgrip scross 10-et kért... És elég nehéz a lábam városban.
-
gaborn1
tag
válasz koxkids #14556 üzenetére
Eddig nagyon bejövős. A csendesség ugye egyrészt szubjektív, másrészt nekem indulástól leállításig szól a youtube vagy zene vagy podcast formában, így ha van is valamilyen szélzaj, azt a JBL elnyomja.
Lépni meg hát, 220 ló, azért meg tud indulni.
Nagyon még nem nyomogattam, de ha elkezdek egy előzést mondjuk 90-100-nál, mire befejezem, 140 felett vagyok, pedig nem padlóig nyomom, csak kb 4 ezerig forgatom a motort, eléggé bejáratós még (HUD ír fordulatszámot).szerk: Meg ár/érték arányt is nézek mérlegelésnél. Tavalyi (19%-os) kedvezménnyel netto 10,1M forintra jött ki az ára, ilyen tudású, teljesítményű, méretű autót biztos, hogy nem kapnék ennyiért, szóval ha esetleg kicsit "zajosabb", mint egy passat pl, nekem belefér.
[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
válasz gaborn1 #14554 üzenetére
Ha többet használnád városban, még kedvezőbb lenne. Mi voltunk a Balatonon Békés megyéből a Yarissal. Mentünk gyorsforgalmin 120 körül, tötyögtünk sokat Siófokon és a környező települések között is sokat mentünk, tehát klasszikus vegyes felhasználás volt… A végső átlag 4,05 literre jött ki. Én nagyon elégedett vagyok vele, de arányaiban nézve a Camrynek is marha jó az 5.5 közötti átlag egy akkora motornak.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
gaborn1
tag
Camry első 300km fogyi:
felhasználás, mint eddig: 30% város 70% főút 110-120 körüli tempóval, fogyi 5,6-5,8 között ingadozik. Corolla ugyan így használva 6.3-6.5 között ivott. Eddig maxi az elégedettség. -
BeZol
őstag
Kiderült miért nem hűtött álló helyzetben a Yaris klímája:
nem volt gyárilag rendesen feltöltve gázzal (2021 októberben vettük át, most kellett igazán klímázni) és elvileg vmi 3 csatlakozó sem volt a helyén.
Menet közben ennek ellenére tudott hűteni (de így utólag érzem h egyáltalán nem úgy mint most, hogy azonnal jégvermet tud csinálni, esélyesen 30+ fokban már lehet enyhén izzadtunk volna menet közben is).Szóval vmit a gyártás során elturpiskodtak, így viszont letudtam a gyári visszahívást is a radar újrakalibrációjával kapcsolatosan, mondjuk bő 3 órát vártam, de legalább ingyen volt minden.
Kemény 3719 km-nél járunkEgyéb:
Sima pirosban nagyon csini az új Yaris:
Nekünk sima fehér van, néztem a metál fehéret hát sztem nem ér felárat (bár ennek is van 2-féle változata), láttam a bordósabb pirosat, az továbbra sem oké (fekete tetővel sem), a korábbi premiere edition-ös "világos" pirosat most nem láttam, de sztem az sem olyan szép, mint ez a piros-piros.
Ami viszont nagyon szép még, az az ezüst metál, pár utcára tőlünk áll egy, az sztem szebb mint a sima fehér alapszín
Nyílván szubjektív dolog, de kb. ez a 3 szín áll jól a Yaris-nak sztem
(úgyh asszonynak pirosat, magamnak ezüst metált vennék és teljesen elég a comfort+style+tech felszereltség) -
Upo
addikt
válasz AXisBOLD #14551 üzenetére
Az 1.3 és az 1.33 az két külön dolog, az első jó, a második nem.
Illetve 1.3-ból is van európában két féle, a 2NZ-FE és a 2SZ-FE. A 2SZ hosszabb löketű kicsit. Nem tévesztendő össze a JDM 2SZ motorral, az egész más belül. 8 sonkás főtengely a 4 helyett, dugattyúk másak, vezérműtengely tök más, szelep nyitások, hűtővíz kör más, EGR rendszer van benne, ami au európaiban nincs.
Az 1.33 az meg az 1NR-FE, amit inkább ismeretlen előélettel kerülni érdemes.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
AXisBOLD
addikt
válasz kw3v865 #14550 üzenetére
Ok köszi
Feleségemnek is az 1.3 van a 2006-os Yarisában és nincs vele probléma. Tudom, hogy ebbe még kétféle 1.3 ment.De jó hír, hogy a nagyobb dual VVT-i motorok nem problémásak, ez nagyban megkönnyíti a választást.
Az ezzel szerelt Aurisokat eddig félve nézegettem.Aurea mediocritas
-
kw3v865
senior tag
válasz AXisBOLD #14547 üzenetére
Szar motor. Majd biztos jön valaki, aki azt mondja az övé nem eszi az olajat, de nagyon nagy valószínűséggel olajzabálósat fogsz ki. Ökölszabály, hogy használt autó esetén a legrosszabbat kell feltételezned, ha van szervizkönyv, ha nincs. Sokszor még a márkaszervizesek se a megfelelő olajat töltötték ezekbe.
Ha jót akarsz magad, más, kevésbé problémás motorral szerelt autót keresel. -
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
1.33 Dual VVT-i mennyire kerülendő?
Urban Cruisereket nézegetem mostanában, nagyon bejön a kis kompakt forma, de a motor kínálat nem túl acélos.Aurea mediocritas
-
gaborn1
tag
Itt hagyom az utókornak, mert múlt hét csütörtök óta szoptam a memóriás üléssel és egyszerűen nem bírtam megjegyeztetni a kocsival a menthető pozíciókat.
[link]
Ez elméletileg ilyen "reset" az ülésekre, lezongoráztam kb 1,5 perc alatt és utána sikerült végre elmenteni a 2 memóriát. -
KTTech
veterán
Köszönöm, most még a várakozásé a terep 😃 talán megjön karácsony környékére... de nagyobb összegben nem mernék rá fogadni 😃
Ahhoz képest, hogy 8 éves a jogsim (tény, hogy nem siettem el a megszerzését 😃, sokáig nem volt szükségem autóra, a tömegközlekedés jobban megérte), ez lesz a 7. autó 😃www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
ncc1701
veterán
Help pls.
Yaris II, 2009, anya kocsija. Jött valamelyik nap, h víz van az anyós oldali lábtérnél. Nem ázik be sehol, illetve megvizsgálva úgy gondolom, h ez a klíma kondenz vize.
Ha eltömődik a kivezető cső, akkor kifolyhat a víz ide? Illetve mennyire kell lebontani a takarításához a műszerfalat? Kesztyűtartót kivéve nem lehet megmatatni?Előre is köszi.
-
Drizzt
nagyúr
válasz gaborn1 #14539 üzenetére
Nekem is úgy alakult azóta, hogy vidéki lettem, szóval nálam is lecsökkent a súlya a kérdésnek, de amikor vásároltam, még nem lehetett ezt tudni. Meg arra se fogadtam volna nagy összegben, hogy 3 év alatt nem lesz meg 25000 km, pedig úgy néz ki nem lesz, vagy legalábbis nem sokkal több.
I am having fun staying poor.
-
gaborn1
tag
válasz Drizzt #14536 üzenetére
Engem pont nem zavar a mérete, vidéki vagyok, évente 1x járok Pesten, akkor is reptéri parkolóban, egyébként főként Győr-Szombathely gyorsforgalmin ingázok meg Vas megye környéke, szóval tőlem akár 6M hosszú is lehetne.
Köszönöm mindenkinek, szerintem is nagyon frankó a verda.
-
pècsimunkás
addikt
Focus, Corolla, Golf, Mégane, Civic, I30, Ceed, Astra, 308 , A klasse, stb,stb, egy kategória.
Valamelyik itt jobb, valamelyik ott, de egy kategória.A Camry kicsit más. Camry az Avensis helyère került.
Avensis, Passat, Mazda 6, Accord, A4, C klasse, BMW 3 Szintén egy kategória. A Camry feljebb volt pozicionálva.
Az Avensis sajnos nem volt sikeres, azt kivezették, ès lett helyette a Camry.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Drizzt
nagyúr
válasz gaborn1 #14513 üzenetére
Engem is mozgatott a Camry, de pont a mérete miatt voltam úgy, hogy egy Budapest jellegű közlekedéssel rendelkező helyre egyszerűen túl nagy. Így maradt az eredeti terv szerinti Corolla, ami egyébként szintén azt gondolom, hogy picit nagyobb, mint kéne. E12-es jóval rövidebb volt, de nem emlékszem rá úgy, mintha ne lett volna benne elég hely mindenre. Ezért fontolgatom azt, hogy legközelebb már nem is sedant veszek. Pedig csak az az autóforma tetszik, de muszáj belátnom, hogy nem praktikus.
I am having fun staying poor.
-
nandow
aktív tag
Szerintem egy autó kategóriát nem a hajtáslánc határoz meg.
Középkategóriáról beszélünk a Camry esetében. Ugyanúgy középkategóriás autó a Mazda 6, Superb is.
És mint ugyanolyan kategóriás autók, nem csak a hajtáslánc szempontjából lehet őket összehasonlítani, hanem egyéb szempontok szerint is: zaj, helykínálat, futómű, ár stb.De én elfogadom, ha szerinted nem összehasonlíthatók, akkor másképp látjuk a dolgot.
-
KTTech
veterán
válasz nandow #14523 üzenetére
A dupla üveg rengeteg plusz súlyt hoz - ráadásul magában édeskevés. Ahogy a normális alvázszigetelés is (utóbbi lazán megvan 80-90kg), az üvegek sem lennének kevesebbek súlyban.
Márpedig ha a kibocsátási normákat tartani akarják - és nem akarják, hogy szénné adóztassák őket - , minden grammot meg kell fogni.A Toyotánál még azt se lehet eldönteni, hogy milyen felnimérettek szeretnéd az aktuális felszereltségi szintet, pedig az nem befolyásolná a gyártást, nem úgy, mint a külön zajszigetelő elemek...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
félisten
válasz nandow #14526 üzenetére
Miért ne lehetne hasonlítani a Superbhez vagy a Mazda 6-hoz?
Össze lehet hasonlítani akár egy Fiat 500-assal is, csak hát mennyire fair, az egy más kérdés.
A Superb iV jöhet szóba a Camry esetén például, de cirka 10-15% árkülönbség van, és a Skoda drágább - ugyanakkor Plug-in Hibrid, tehát valamivel többet is tud.Ültem fullos Suberb iV-ben, a fancy dolgok terén (hangulatvilágítás, fedélzeti számítógép (médiaközpont), műszerfal) egyértelműen jobb, mint a Toyota, de többször is hordja a tulaja a szervizbe (pl. DSG váltó probléma miatt). Zajszint terén nagyjából egy kategória volt érzésre...
A Mazda 6-ból pedig nincs is hibrid - akkor hogy kívánod összehasonlítani? Jóval olcsóbb "sima" motorral, mint a Camry...
De a Camry tekintetében, abban a kategóriában valamennyire elvált egyéb tulajdonságok teljesítése is.
Akkor vegyük a Superb-t és a Passatot. A Passat azonos generáció esetén egyértelműen csendesebb a tapasztalataim szerint, például...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Paxker315
addikt
Egyébként ez pont "érdekes kérdéskör ", mert való igaz, hogy a škoda vagy vw sem hozza a prémium szegmens nivojat ( ahol az üvegre is figyelnek), de így is felette van a toyonak, ha legális sebességgel közlekedik valaki, teljesen élhető, legalábbis számomra.
Pont tegnap az auris hatchbacket hogy próbálva, konstatáltam, hiába fényévekkel élhetőbb a yaristol, 100-110 körüli tempónál nekem minden igenyem kielégíti, de így is hangosabb egy kamiqtol, ami meg tkp egy Scala SUV. szelzajban, nem motor, nem gördüles.
Persze hogy az s60 még 180-nál sem bántó, de fenntartása sem kompakt kategóriahoz mérhető.
Meg mennyi a humán faktor? 15 évesen 135, 22 évesen 64 kiló voltam, lazán vállalok extra 15-25 kg tömeget, ha a jobb komfortot szolgálja legalább tudatos életvitelt promotal a grammhuszarkodas is.
-
nandow
aktív tag
Azzal nem értek egyet, hogy nem lehet pl. a Camry-t összehasonlítani semmivel sem. Miért ne lehetne hasonlítani a Superbhez vagy a Mazda 6-hoz? Középkategóriás autó mindegyik, hajtáslánctól függetlenül. És kb ugyanaz az árkategória is.
Az szerintem is igaz, hogy aki Toyotát választ, nagyrészt a megbízhatóság miatt teszi. De a Camry tekintetében, abban a kategóriában valamennyire elvált egyéb tulajdonságok teljesítése is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz nandow #14523 üzenetére
A gond itt általában az, hogy a mihez hasonlítják, mert a "kategóriatársak" nehezen meghatározható.
Mint említettem, a Corollát a VW Golf-hoz vagy a Camry-t a Passathoz hasonlítva azért nem fair az összehasonlítás, mert a VW egy bő árkategóriával feljebb van (azonos felszereltségi szinten - ha ez egyáltalán értelmezhető, hiszen pl. a Corolla hibrid sem vethető össze a Golf GTE-vel).
Saját véleményem az, hogy nem lehet a Corollát és a Camry-t úgy nagyjából semmivel se összevetni, talán a sima benzinmotoros Corollákat, egy Skoda Octavia / Hyundati i30 / Kia Ceed-el, esetleg.
Aki Toyotát néz (szerintem) az a megbízhatóság és a Toyota saját igényes(ebb) hozzáállása miatt dönt mellette - vagy a még mindig világelső hibrid hajtása miatt.
Ha valaki csendet szeretne, annak biztos, hogy nem ideális választás.
Teszem hozzá, a Skoda vagy VW sem...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nandow
aktív tag
válasz KTTech #14520 üzenetére
A mostani Corolla, Camry kapcsán lehet sok olyan véleményt olvasni, hogy hangosabbak, mint a kategóriatársak.
Azt aláírom, hogy a hangszigetelés plusz súlyt jelent, de egy dupla üveg nem nagyon vesz el a helykínálatból.
Lehetne ez opciós is, azt hiszem, az Astránál hallottam pl ilyet. És akkor mindenki el tudná dönteni, hogy mi a fontosabb: csendesebb beltér vagy a fogyasztás.
De a középkategórában, ahol a Camry is szerepel, ott lehetne alap a dupla üveg és a jobb hangszigetelés. Tesztekben mindenhol ezt említik negatívumként, hogy elmarad a kategóriatársaktól.[ Szerkesztve ]
-
-
Paxker315
addikt
válasz KTTech #14520 üzenetére
legkondi hianyat jobban toleralom amugy. Delutanra mar olyan erzesem volt, mintha homokot szortak volna a szemembe & torkom ugy kapart, hogy beszelni-nyelni nehezen birtam. Karoq, 1-es fok venti& 23 fokra allitott thermosztat, sok oras ut. Yarisban sokszor kikapcsoltam amúgy, annyira nem bírom, lakásban van, de kizárólag télen használom ruhaszárításra.
-
KTTech
veterán
válasz nandow #14507 üzenetére
A hangszigetelés = rengeteg súly = sokkal rosszabb fogyasztás és azonos méretet alapul véve kisebb helykínálat.
Mellesleg nem hangosak a Toyoták: a Golf mk3-am (benzin 101LE), Seat Leon MK1 TDi (110LE) és MK2 TDi (140LE PDTDi) is hangosabb volt, mint a Yaris MK3 HSD, ami viszont hangosabb, mint a MK4 HSD... azonos körülmények közt.
Mégis mindben gond nélkül lehúztam sok ezer km-t egyben (is). A légkondi hiánya sokkal fárasztóbb (a Seatokban sajnos nem működött és gazdaságtalan lett volna megjavítani), mint a szélzaj vagy a gördülési zaj...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
dj79
senior tag
válasz Paxker315 #14514 üzenetére
golf kombiban az 1.4tsi 2700-at forgott hatodikban óra szerinti 145-nél, 165-nél meg háromezret. Előbbi esetben annak is közelebb volt a fogyasztása a hat literhez, mint a héthez. Auris ts is hasonlót mutat megengedett pályatempónál , viszont afölött a turbóbenzin nyert nálam
-
félisten
A patikamérlegen kiszámolt dolgokba ezek fértek bele. Tudsz ilyen megbízható Skodát? Nem valószínű.
A Volkswagen pedig nem is egy árkategória, mivel a Golf azonos szinten kb. 10-20%-al drágább...A Toyota szépen kiszámolta mi hogy éri meg neki...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Paxker315
addikt
-
gaborn1
tag
Megjött a Camry, pár rövid tapasztalat:
A JBL szép tisztán szól a Corollához képest, a menetzaj szerintem jóval jobb, mint a Corolla volt. Fogyasztás 115 km-re 5,6L eddig (30% város, 70% 110-120-as tempó) én nem tökölgetek eco módokkal, normálba volt végig, bár leállításkor szokott írni ilyen zöld pontokat vagy micsodákat, általában 85+-t szokott írni, kicsit nevelem magam az óvatosabb vezetésre, úgyhogy a zöld tartományban tartom a mutatót. 120-nál is 2000 alatt a fordulatszám, szóval lehet vele szépen gurulgatni. Ja a kocsi szép hosszú, a parkolást még gyakorolni kell. -
Paxker315
addikt
Nem tudom. Ma kipróbáltam a HB aurist, és:
gördülési zaj, motorzaj kulturált, a yarishoz képest ég-föld, teljesen élhető. Út felőli zajok, kinti zajok városban nem voltak erősek. Nem volt zavaróan hangos a motor sem gyorsításkor, se a gumik sz.r okádék aszfalton.Mégis otthagytam. Két ok:
- városban- autóúton csendes-élhető, de 120 körül, felette nagyon erős a szélzaj.
- hátsó ülésen utazó apum szerint nagyon zajos a beltérTeljesen rendben van az az autó, csomagtere is élhető számomra. Dinamikában is bőven az 1.5hsd felett van. Jó autó. De nem tempózásra-pályára való, esetleg kanadai-holland pályákra Szóval, jobb, mint amire a "rémhírek" alapján számítottam, de tényleg nem egy oktávia.
-
őstag
Igazad van, kipróbáltam. Amennyire én érzem nem fúj középen ha az ablakra állítom.
KTTech: én is jobban értékeltem volna egy sima kalaptartót de a Rav4-nek meg ilyen húzogatós valamije van.
Flx: Ha lenne a toyotákban hangszigetelés ki venne Lexust... Az igazán bosszantó hogy a Lexusok meg mind elég sokkal kisebbek belül (hol csomagtér, hol hátsó lábtér) mint a toyoták amiből készülnek
Egyébként az scrossom kényszerből volt Allgrip (automatánál 17-ben árúkapcsolás volt), és nem sokat éreztem belőle. Most hogy FWD a Rav4 azért érezhetően könnyebben elpörög ha odalépek neki. Belefér, meg a "Cablegate" miatt örülök is hogy nem AWD, de így már érzem visszafelé...
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #14506 üzenetére
A tesztjárgány egy kicsit halkabb volt, mint a Yarisom, viszont a motor tovább volt fent magas fordulaton gyorsításoknál. 100-as tempóig a Cross nyert zajszintben, felette nem tudtam próbálni. Viszont valami zajongott a csomagtartóban (valószínű az egyik rögzítőfül). Illetve, ha ott valami csörömpöl, semmi nem fogja tompítani, mert csak egy szövetdarab van a normál kalaptartó helyett...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nandow
aktív tag
válasz Tom1939 #14506 üzenetére
Amúgy ez annyira bosszantó, hogy nem tudnak egy kicsit jobb hangszigetelést csinálni a Toyotánál. Sok modellnél ezt a hátrányt lehet olvasni (pl. Corolla, Camry).
Ok, tudom, aki csendesebbet akar, az vegyen Lexust, de más nem prémium gyártó meg tudja ezt oldani (Volkswagen, de akár ott házon belül említhetném a Skodát is, ami bizonyos szempontból alacsonyabb polcos...).[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Csütörtökön megvolt a 20000 mérföldes második szerviz. Aztán sikerült becserélni a Yaris-t egy Yaris Cross-ra... a mostaniért 19000 fontot adnak (ez azt jelenti, hogy1.5 év alatt 5000 fontot fog veszteni az értékéből), az új 28900-ba fog kerülni, remélhetőleg január 31-ig megérkezik. Az árak véglegesek, se le, se fel nem mozdulnak.
Az ok a cserére: nagyobb csomagtartó, kényelmesebb futómű (sajnos a 18-as kerekeket nem sikerült lealkudni 17-esre). Meg állítólag embernek nézek ki mellette/benne 😃
A Cross is Excel kivitel lesz, panorámatetővel és City pack-al. Sajnos HUD már nincs... pedig az még nem lett volna rossz. Helyette van Advanced parking, 360-as kamera + radar.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
Yeffy
veterán
válasz Tom1939 #14501 üzenetére
nem azt mondom, h ha elzarod a kis tekerentyuvel a kozepso rostelyokat, hanem, ha minden nyitva marad, de atallitod, h ne ott fujja. pl szelvedore csak. vagy labra. vagy akar csak auto modban (utobbi nalam asszem mindenhol nyomja). akkor is fuj kozepen?
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest