Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Öregszem
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #50390 üzenetére
Pont a 12,4V alatti rész, amikor a legjobban szulfátosodik. Ezért érdemes 13,2-13,6V között tartani. Nálunk, van hogy 2 hétig nem mozdul egy-egy autó, az rajta lóg a töltőn.
Persze 2 autó benn áll az udvaron, így viszonylag könnyű. 2 meg kinn, azokat meg napi szinten használjuk, bár időnként beállok azokkal is töltődni.
Még nem alakítottam át, de már úton van kínából a biztosíték ház, mert a töltők egyik vezetékére (+) teszek biztosítékot. Nem, nem attól félek, hogy kigyullad a töltő, mert az nem.... A töltő vezetékének a szigetelése törhet meg, és ha mondjuk pont a pozitív ér testhez a motortérben, az akkutól tud kraftot kapni bőven, hogy felizzon. Ha van körülötte gyúlékony, akkor van baj.
Nem szabad a vezetékeket állandóan össze-vissza hajlítgatni, és úgy kell elvezetni, ne érjen semmihez. Évek óta így van, nem volt baj. Ja de! kb 3,5 évvel ezelőtt akkor még kölyök moszkvai őr kislány az egyik töltőmet ( szándokosan kint és áram nélkül hagyott, nevelés célzattal, hogy mit nem szabad rágnia. pl: slag, vezeték, stb) megrágta...
A 14,4V az 20 fokon ok. Ahogy csökken a hőmérséklet, egyre magasabb ez az érték, ahogy nő, csökken. Valahol van egy táblázat, de én most elő nem keresem.
Agy 40Ah, vagy nagyobb akkun egy LIDL-s töltő ( hópihe, AGM mód) 14,4V felett néhány tized ampert tol. Az a pezsgés annyiból jó, hogy picit mozgatja a folyadékot, keveri a savat-vizet ( szét tud válni), de kárt nem tesz.
A Fazerem ( 600) Yuasa akkuja 9 évesen hal meg úgy, hogy nem nálam állt a motor, lemerítették és úgy hagyták. Addig végig csepptöltőn volt. Az utódja ( kínai) már kettő éves, és az is csepptöltőn lóg. Baj nincs vele, de a saru kivirágzott baromira. Tavasszal kiszedem és a gumi kupakokat leragasztom, onnan jön a savgőz, nem zár rendesen.
A Varta itt van tartalékba a polcon, nincs fel savazva, most már kiváncsi vagyok mikor adja fel a harcot.
Szóval a csepptöltés jelentősen kitolja az élettartamot.
Nem mindegy a használati mód. Kb 8-10 km városi-elővárosi közlekedésnél tölti vissza a generátor a JÓL induló autó akkuját 80-85%-ra. A teljes töltöttséghez nagyon sok idő kell...
Most nézem, 2018.04-hóba lett vásárolva a JP moto. Tehát idén a harmadik szezonját kezdi.
Ha kibírja, nem is rossz.[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
válasz twollah1976 #50394 üzenetére
Biztos , hogy megfelelő értéket nézel? Nincs átállítódva 12km/l mértékre? Azt hiszem ennél is lehetett ezt állítani. Akkor szoktak ilyen fura számok kijönni.
[ Szerkesztve ]
-
eami
veterán
válasz twollah1976 #50394 üzenetére
ha szeretnéd bele rakok 15l.
-
twollah1976
őstag
CVT-s valtoval szerelt 2010-tol (Mk IV) gyartott Suzuki Swifttel van valakinek tapasztalata?
Az auto szamitogepe atlag fogyasztasnak 12 akarhany litert is ki, ami szerintem irrealis egy 1.2-es motortol.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
-
AMD Power
titán
Holnap felhívom a kereskedést. Megmondom,hogy ha megtudják csinàlni a "váltót" ,akkor én ha kell lefoglalózom a kocsit és kezdjék meg az átírást! Csak írjunk róla valamit, jegyzőkönyvet mit tudom mit és csinálják meg mire kész az átvétel!? Szerintetek!?
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #50390 üzenetére
Most látom, hogy valóban írtad, még részletesebben is, valószínűleg a szürke betűk miatt siklottam át rajta.
Csak érdekesség képpen, a Lidl-es töltő nem annyira jó, amit az Aldi árul néha (talán Autó XS típus), az sokkal precízebben tölt (sokal kisebb hiszterézissel tartja a csúcson az akku feszültséget, tehát valóban fullra tölti csepptöltéssel).
TommyY
-
Gyöször
senior tag
válasz csiga8 #50389 üzenetére
Nekem az scrossban 2 nap után 12,4 vagy alatta. 3 éves. Volt idő mikor 2 naponta ráakasztottam a lidis töltőt.
TommyY2 én is ezt mondtam, hogy 14,4 fölé nem engedjük, akkor kezd pezsegni. Napi szinten töltöttem 154Ah akksikat, fagyiskocsiztam kb 15 évig :-) nem volt mindegy, hogy töltöm, akkor nem bírta a napot, elolvadt a fagyi. :-)ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
csiga8
senior tag
válasz simonjoe #50387 üzenetére
Nem kell levenni semmit, még a kupakosnál sem. ( már amúgy is alig akad ilyen)
Amelyik nem kupakos, mind gázrekombinációs. Mindig a víz párolog, nem a sav, ezért kellett a régi, kupakosokba csak deszt. vizet tenni. ( Azok (jobban) hagyták elpárologni)A ma kapható töltők szinte mind processzorvezérelt, valamilyen ( lépcsős, IUu, stb) töltési karakterisztikával rendelkeznek. Ahogy emelkedik a feszültség, csökkenti az áramot, sokkal kíméletesebb ( és ezért tovább tart) a töltés így.
Nem fog felrobbanni az akku, az akku ( rövidebb) oldalain a tetejénél van egy-egy kis kiöntés. Az egyik zárt, a másik egy dugó, zárdugó. Amikor recondicionálást csinálsz, ( attól függ mivel, 15,5-16V, a deszulfátorral tán 20V-ig el lehet menni) azt kell kivenni. Sokszor elfelejtettem, akkor sem történt semmi. Ha nagy a nyomás, kilövi, azt csókolom. Egyet nem lőtt ki....
Amire oda kell figyelni, hogy modern, kapcsoló üzemű tápegységes töltőt tegyél rá, ( ha autóban hagyod) ne trafósat. A trafós tüskéi akár 17V-ig is felmennek.
A kapcsolóüzemű tápegységek 2-3 ezer Hz-en tüske nélkül, viszonylag pontos feszültség határokkal és kicsi árammal töltenek. Jól néznénk ki, ha tönkre tenné az akkut.
Kínai oszcilloszkópon is jól látható. Az akkukraft feszültsége szinte állandó, a munkaterület négyszög alakú, míg a trafós töltő munkaterülete a csúcsok területe, azok átlaga adja ki 14,4V-ot.
Akkukraft töltő:
A trafós az 50Hz tüskéivel szulfátot bont, karbantart. Ez az igazi karbantartó töltő...
Global CH611 töltő ( toroid tekercses)
Regenerálni, recondícionálni öreg akkut háááát..., a kb 3 évesnél idősebbek szinte mind feladták a harcot tőle. ( A CH611-el csinálom, 16V-ig engedi 2A-el) A karbantartó töltés-merítés ( trafós töltővel-kapacitásmérővel, autóból kivéve) viszont kifejezetten jó az akkunak, ha mondjuk évente egyszer megcsinálod. A cseptöltés meg pláne... ( 13,2-13,6V között szulfátosodik a legkevésbé az akku) Mindjárt kimegyek rámérek az autóban lévő 4 éves Exide-ra ( O2 PDTD) kíváncsiságképp. Az amikor napokat áll, lóg a csepptöltőn.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #50386 üzenetére
Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni az eddig elhangzottakhoz, hogy akkor képződik jelentős gáz, ha a töltő feszültség 14.4V fölött van és jelentősebb áram folyik.
Azért szabad az akkumulátort tölteni a gépkocsiból való kivétel nélkül csak automata töltővel, mivel az nem engedi a feszültséget megszaladni és az áramot is visszaveszi.
Tapasztalatból is tudom, ha egy akku már a végét járja (nagyon-nagy a belső ellenállása, ezért is indít nehezen), minimális töltő áram esetén is pillanatok alatt meghaladja a feszültség a kritikus értéket, minek következtében nem csak az akku, de a gépkocsi elektronikája is tönkre mehet. Ezért nem szabad nem automata töltővel műszerezettség, szakértelem és felügyelet nélkül tölteni.
Automata töltőt érdemes akár egész éjszakára rajt hagyni, hogy érdemben töltsön is bele valamit.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
őstag
válasz 2ozzmexy #50386 üzenetére
Nem hinném, persze mindenki mantrázza a maga igazát.
Vagyok annyira tökös, de inkább tapasztalt, h oda mernék állni a felelősségvállalással. Valamikor kezdő mérnök koromban én is az elméleti oldalt ütöttem mert nem volt tapasztalatom. Viszont a gyakorlat sok mindenre megtanított! Itt van ez a példa is amin rugózunk a fene tudja mióta. Oké, "nyissuk" ki a cellákat, de hogy?? Nem lehet már a modern akkukat megbontani, de ezt Te magad is tapasztalhattad.
Kárt nem okozol azzal, ha azt a hat dugót kiveszed, max több lesz a párolgási veszteség. De, nem is olyan forró a pite! Te hány felrobbant akkuról tudsz, ami a személyes tapasztalataidból fakad?? Hány ember sérült meg?? Na, ugye!! Ezek a tények, amik alapján merek nyilatkozni. Akkor meg ne ijesztgessük a fórumtársakat olyannal ami le van írva, és szarul hangzik, de azokat még nem tapasztaltad. Én azt hiszem kiszálltam ebből.Joe
-
2ozzmexy
senior tag
válasz simonjoe #50383 üzenetére
Valószínűleg igazad van, és nem történne baj 1-2 óra töltés során, de ha mégis, vállalod a (akár büntetőjogi) felelősséget dethroner anyjáért!? Én nem, az biztos...
Más farkával a csalán verése... ha magadnak megcsinálod otthon és rosszul sül el, akkor így jártál, de fórumban ne adjunk már olyan tanácsot amiből vagyoni vagy egészségügyi károsodás lehet.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz SirKero #50379 üzenetére
Annyiért nem is drága, mert kétévesen már cserélnek fékfolyadékot meg váltóolajat is, ha jól emlékszem. Motorolaj+olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, ha mindezt összeadod akkor anyagárban majdnem ott vagy. Nekem az 1 évesen alig cseréltek alamit és kedvezményesen volt 34k. Mivel garanciális, így azt mondanám kompromisszumként, hogy akkor kiköhögöm a 60k-t, ha ott állhatok végig a kocsi mellett és látom a két szememmel hogy azt öntik be amit kell és nem csak letörölgetik az olajszűrőt és beleöntik a kitudjamilyen olajat, amit valahonnan hoz egy kannában, a levegő és pollenszűrőt meg kifújják kompresszorral...
Becsülettel kicserélik a fékfolyadékot, lelégtelenítik az ABS-t diagnosztikai műszerrel stb.Ha mindezt egy másik szakszerviz csinálja meg becsülettel rendesen, akkor sem olcsóbb...
Ha valaki meg a garanciával jön, akkor jusson eszébe az S-Cross típusbetegségének orvoslása és a márkaszerviz garanciális ügyintézése (beázás)...
Véleményem szerint nem az a kérdés h mennyiért, hanem ki fogja rendesen megcsinálni...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dReFiX
senior tag
válasz SirKero #50381 üzenetére
4. A garanciaszolgáltatás feltétele, hogy
a) a Suzuki által előírt szervizelési munkálatokat az üzembe helyezéstől kezdődően időben (tűréshatár 1 hónap / 1000 Km) elvégezték a gyártói előírásoknak megfelelően.( ez az amit egy mezei szervizes nem fog tudni igazolni, nincs diagnosztikai gépe stb. )
b) figyelembe vették a gyártó használati utasításban található, a jármű üzemeltetésével kapcsolatos utasításait;Egyébként tényleg lehet bárhol szervizeltetni az autót, csak neked lesz bizonyítási kötelezettséged, ahol vaskos szakvéleményeket, tanúsítványokat kell majd bemutatnod, hogy a gyár elfogadja a garancia igényt, amire a gyár ha nemet mond akkor maximum peres úton lesz valakinek igaza.
És ameddig nincs jogalapja a garanciális javításnak a márkaszerviz belesem kezd, kivéve ha előre megfinanszírozod a javítást.
[ Szerkesztve ]
-
dReFiX
senior tag
válasz SirKero #50379 üzenetére
Az a baj hogy több helyről leszel támadható, szerelőnek különböző képzéseket is el kell végezni márkán belül, hogy szervizelhessen egy ilyen autót, kapásból ezt fogja majd a gyár kérni ha garancia igényt adsz be. A autoalkatreszekwebaruhaz.hu pedig gondolom szürke forrásból szerzi be a termékeit, egy ilyen számla se lesz útl nagy garancia alap.
Nyilván lehet majd pereskedni stb. de egy 30-40,000 forint spóroláson tagadják meg egy több száz ezer forintos alkatrész cseréjét akkor nem biztos h megéri.
-
SirKero
őstag
SX4 S-Cross 1,4 GL+ két éves garanciális szerviz.
Mi a tapasztalat az Én viszem az anyagot témával kapcsolatban?
Beszéltem egy ismerősömmel aki szakszervízben dolgozik ( nem Suzuki ) és ő azt mondta,hogy nem kötelező a szerviz álltal méregdrágán elszámolt anyagot beépítettni mivel a garanciában csak az szerepel,hogy milyen anyagot kell beépíteni és azt szakember építse be. Tehát vihetem én akár XY autószerelő kisiparoshaoz is ha az ad számlát a szakszerű beépítésről és a beépített anygokról a számlát mellékelem.
Ennek örömére felhívtam egy-két szervízt ( suzuki ) akik 50-60 forint közötti árakat mondtak de amikor elhangzott hogy én viszem az anyagot rögtön olyan + tételek kerültek elő hogy gyakorlatilag többe kerülne mintha mindent ők adnak.
Ráadásul ők csak az elvégzett munkáért vállalnak garanciát ha pld. beáll a motor vagy a turbó akkor az olaj gyártóját kell megkeresnem garancia ügyben
És ez most nem a majom + banán esete mivel 10-12 000 forintos munkadíjjal számolva is így kijönnék 30 000 forintból és nem 60 ezerből. [link][ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #50375 üzenetére
Nem ott lesz a gebasz a gázadással? Sztem nem kell a benzinesnek gázt adni indítózáskor, ha pillangószelepet nyitsz azzal több levegöt szív, így nehezebben teker az indító, és a komjútter se tudom, hogy mit szól hozzá, mit tud akkor miből számolni.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Qtya123 #50375 üzenetére
Esetleg ha nem akku, akkor egy indítózás után vedd ki a gyertyát, nézd meg van e rajta elég benzin. Utána jöhet a szikra, szikrázik e rendesen indítózás közben, aztán gyújtáselosztó vizsgálata, érdemes lenne megnézni a fedelet meg a rotort, lehet h tele van kosszal és a rárakódott kosz ha lekopik jól működik... de ez azért eléggé elvont elmélet.
Rá kell szánni egy hétvégét és végignézni az egész üzemanyag és gyújtás rendszert.
Ha gyertyára tippelsz akkor érdemes lehet megnézi a hézagokat, a csatlakozókat és a vezetékeket is kicserélni még, biztos ami tuti alapon."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz [CS]Blade2 #50374 üzenetére
Én mindig adok neki egy nagyon kicsi gázt, akkor sokkal könnyebben beindul hidegen. Már régen is így volt. Kis gáz nélkül tekernie kellett 2 másodpercig, kis gázzal meg pöcc-röff. Viszont melegen minden körülmény között pöcc-röff gáz nélkül is.
Azt próbáltam már, hogy 4-5x ráadom a gyújtást, hogy dolgozzon az AC, de nem oldotta meg a dolgot.A mostani helyzetben hiába adok ugyanúgy kis gázt, mint eddig, az nem segít. Nagy gáz sem.
2ozzmexy: Én is hajlottam az akksi felé, de most elbizonytalanított, hogy az 1.3-ast pöccre indító 55 ah akksi nem pöccre indította az enyémet, hanem tekerni kellett azért. Egyébként fülre ugyanolyan gyorsan teker mindkét autóban az önindító.
Gyertyára gondoltam még, de nem akarom elhinni, hogy a 3 éves keveset futott Denso rossz lenne.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Qtya123 #50371 üzenetére
Lehet, hogy máshol van a hiba. Gyengébben teker az önindító és azt kell majd hamarosan javítani, vagy nem kap elég benzint vagy nem kap elég levegőt.
Indítás előtt forgasd a kulcsot egy 3x jobbra-balra a nulla és a gyújtás között, és csak az után indítasz. Ha így jó, akkor visszafolyik a benzin, és az üres cső miatt 2-3másodpercig nem kap benyát.
Légszűrő tiszta? Olaj mikori?
Meg lehet próbálni, hogy indításnál adsz egy nagyon kicsi gázt a pedállal. Nekem Focus1-es sz*rakodott, 20 másodperc alatt sem indult, kis gázra meg 1 másodperc alatt. Itt az alapjárathoz külön kis mágnesszelepes levegő van, és az szorult a kosz miatt, nem nyitott ki rendesen, de a pedállal a pillangót kicsit nyitva kapott elég levegőt. Hasonló gond is lehet, csak még nem ilyen szintű, ezért még elindul.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Qtya123 #50371 üzenetére
Érdekes elmélet, de én maradok a haldokló akkunál. Vegyél egy újat aztán annyi, pár évig le van róla a gond.
Azért teker mert a mágneskapcsolót még be tudja húzni, annyi kraft marad benne, de szerintem már határeset, én cserélném."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Gyöször #50367 üzenetére
Életemben nem, az első excide akkum ezért is ment tönkre, mert "gondozásmentes" volt. 2 cella szárazon küzdött a BP-i ridegtartásban, de a régi kocsiban még a hűtővizet sem mértem meg soha, ha kásásodott ráöntöttem egy flakon -72fokosat aztán majd a vízpumpa elkeveri. Volt két refaktométerem, mindkettő eltört, az első már amikor hazaértem vele a boltból, akkor elrepedt, első használatnál meleg volt még picit a víz, elpattant, a második az első használatot sértetlenül megúszta, majd a második alkalommal már törötten jött elő a szekrényből... na ekkor döntöttem el h erre pont nincsen szükség. A régi kocsinál mindig kiszívtam úgy 8-12 dl-t a kiegyenlítőből és felöntöttem készre kevert -37fokossal, minden télen a benzinkúton megmérettem a fickóval egy százasért.
Akkut sosem töltök, kukázom őket. Azért tölti az autó is, ha nem tudja feltölteni akkor vagy veszek egy új generátort, vagy egy új akkut. Minden akkucserénél megmérem a töltőfeszt alapjáraton meg emelve is és annyi. 5 évet ridegtartásban is kiszolgálnak nálam az akkuk, ha leszívná valami egy hét alatt, akkor morcos lennék."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #50344 üzenetére
Rámérettem ma az alksira, a töltés rendben van, de a 300 A indítóáram helyett csak 196 A van benne. Azt mondta az ember, hogy cserés lesz az akksi, de elvileg ja teker akkor be kellene indulni így is könnyen, mert a Suzuki nagyon kis áramot vesz fel indításkor.
Haver 1.3 Swift akksijat is rákötöttem, azzal kicsit kevesebbet kellett indítózni, de azért így is kellett 3-4 másodpercig. Haver 1.3-as lerúgott, lelakott gépet 4 nap állás után ma reggel 1 másodperc alatt poccre indította.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz dethroner #50368 üzenetére
Ezügyben igazat kell hogy adjak Gyöször-nek, hiába töltögeti, úgysem lesz benne több "kakaó"... A tanácsomat vagy megfogadod vagy nem, ha kettőt köhög akkor jobb kézzel bal váll fölött ívesen kivágni a kukába (vagy leadni a benzinkúton) és venni egy újat. Egy zsebbika praktikusabb lenne neki, vagy egy olyan szivargyújtós kütyü, ha van regeneráló töltője, akkor 2-3 havonta egyszer érdemes rádugni, de az is csak annak a bizonyos exkrementumnak a fényesítése... A 30-40ezer közötti akku el fog úgyis menni 4-5 évet, az olcsóbb kevesebbet.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz dethroner #50368 üzenetére
Akkor végülis tökmindegy ha rátöltesz vagy nem, mert ha most ráakasztod a következő indításkor azt leszívja és beáll ugyan arra a szintre amit a generátor vissza tud bele pumpálni az utak alatt. Az meg nem életszerű, hogy anyud minden egyes műszak végén mikor hazatér feltegye tölteni. Akkor hajtani kell amíg bírja, ha a halál első jeleit mutatja az akksi akkor csere, mert munkaeszköz.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #50366 üzenetére
Nagy kaland, muternak az említett marhaolcsó aksija van, naponta megy vele 2x3 km utat és 3 éve gond nélkül használja a 16 éves talicskában. Nem lemerült aksiról van szó, csak tudja hogy keveset megy vele és csak biztosra akarja venni hogy elviszi a munkába ezután is. Ciki lenne 3 műszakban melózva aksiért rohangálni éjjel.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #50365 üzenetére
Mértél már savszintet valaha is bármelyik akksiban? Annyira életszerű, hogy minden töltéskor az emberek savfokolóval rohangálnak. Rá kell akasztani azt az absaar töltőt egy két órára, ha van multiméter akkor figyelni kell, higy 14,4nél ne legyen több az akkufesz. Akkor mehet annyi ideig amígy 14,4 nem lesz. Ekkor lesz kb 80% az akku. Utána mehetne a csepptöltés. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy 6 Ampert nyom bele éjjel nappal, hanem visszamegy, de figyelni kell rá, higy ne rotyogtassa, mert akkor képződik sok durranógáz. Addig is, de egy két bugyborék percenként per cella.
Nekem is van ilyen absaar töltőm, de 10 Amperos, 3 Ampernél többel még sosem töltött.
Ha minden nap be van indítva a kocsi akor bírhatja az akku, de ha 2 hetente 1x akkor a rejtett fogyasztók 0ra szívják és akárki akármit mond, az új akksit is töltögetni kell.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz dethroner #50359 üzenetére
"De ez most a muter kocsija, nem is láttam az aksiját sose, jelenleg 450km-re van tőlem, szóval megnézni se tudom. Működik az aksi, nincs vele semmi gond, de mivel napi szinten 2x3km utakat tesz meg vele, így biztosra akarna menni azzal, hogy rádugja pár órára."
No akkor jól figyelj, mert jön a coming out: A corolla-ban a Fosch S4 2016-ben került bele, 5 km-nél soha nem ment hosszabbat utána, éves futása 2-3000 km közé volt tehető, és 2020-ban azzal adtam el az autót....
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz simonjoe #50360 üzenetére
"Hülyeséget én is tudok írni" azt látom... Amit leírtál annak kb a 10%-a igaz, a többi nettó baromság. Amelyiknek van nyomáskiegyenítő az oldalán, az "csapdás" rendszerű, de azt sem lehet a hagyományos áramkorlátos töltővel tölteni. Hogy miért nem robban fel útközben és a töltőn miért? Ha ez kérdésként felmerül, akkor ott a baj már nem kicsi... A záródugót nem a gőz miatt kell kivenni, hanem a hidrogén gáz miatt, köznapi nevén durranógáz... ugyanis amikor töltöd a kénsavból hidrogén gáz szabadul ki, ami lerepíti a fedelet ha elég nagy a nyomás benne. Ezért is kell utántölteni és méregetni a savszintet benne. [link] ez csak csepp a tengerben, de idézek: "A töltés megkezdése előtt vegye le a cellákról a sapkát vagy a záródugót, hogy az elektrolitban töltés közben fejlődő gáz elszökhessen; szűk vagy szellőzetlen helyiségben ne töltsön akkumulátort -egy szikrától is begyulladhat a gáz!"
Neki egy regeneráló töltő kellene, de az nincsen otthon ezek szerint... Mellesleg szeretnek emberek kínlódni ilyen 8-10 éves alsópolcos akkukkal, nekem a Bosch S4 akku ugyanilyen használat mellett (sőt, még rövidebb utakat is ment gyakran, 1-2 km) 3 évesen pöcre indította a kocsit 1 hét utcán állás után, az elődje meg vasárnap még pöcre, hétfőn meg már az önindítót sem tudta megforgatni... elmentem, vettem újat, 4-5 évente kukázok egy akkut, de kb 10 éve akkutöltőm sincsen, nettó pénzpazarlás volt megvenni is a CTEK töltőt, úgyhogy elajándékoztam..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
Volt multkor az Auchan benzines kérdésem a SX4 FB csoportban. Megkaptam rá a választ sőt nem rég ezt a videót/tesztet is.
[link]
Érdemes megnézni, ha valaki még nem látta vagy érdekli az Auchanos üzemanyag. -
csiga8
senior tag
válasz Qtya123 #50342 üzenetére
Először én is az akkura tippeltem, ugyanis ha nagyon beesik az indtásnál a feszültség, ( tán a 9V a kritikus általában, de a Suzukinál nem tudom mennyi pontosan) egyéb elektronika nem működik, nem lesz szikrád.
Hasonló tünetet viszont akkor tapasztaltam ( más autónál) amikor lelevegősödött. ( hidegben jobban jellemző)
Azt még megpróbálhatod, hogy indítás előtt 3-4 alkalommal gyújtásra teszed és minden alaklommal megvárod a kattanó hangod ( benzinpumpát indítod ) -
Roxbury
őstag
válasz Roxbury #50361 üzenetére
Ha a főfékhengerrel sem oldódik meg, már csak az ABS elektronikára tudnék gondolni de a Rewopro-s srác, aki cserelte most a kockat azt mondta, hogy az tuti nem, mert akkor vilagitana az Abs lampa, meg beirná hibakódnak. Mondjuk ahogy neztem a szerelésit tenyleg minden kis szart beír elvileg. Nálam semmi hibakód nincs semmi. Szetkotottuk a jeladot, azt azonnal beirta, utana osszekotottuk, rogton okes minden a hibatarolo szerint.
Neha mintha ereznem, hogy visszamumpal a fek, lehet a tobbi kereket szabalyozza is, csak a jobbost hagyja satun.
[ Szerkesztve ]
-
Roxbury
őstag
Sziasztok. Kicsit ertelmetlen lehet a hozzászólásom, mert az index forumbol masolom at, hogy ne kelljen annyit irnom. Tobb dolog is tortent, egy hozzaszolasba rakom be ide.
Sziasztok!
Előjött egy probléma a Swiftemmel. A gyakori kerdeseken is kerdezte valaki de valaszt nem kapott ra. Teljesen ugyanez a problemam, csak a jobb elso kerekkel csinalja. Ugyanez az evjarat. Nekem nyáron csereltek a kockat, eddig semmi gondom nem volt vele, nekem sem esik be a pedal meg semmi, ahogy blokkol a kerek, nekem is addig marad satun automatikusan amig nullara meg nem all az auto. Viszont a tobbi 3 kerek semmi fekerot nem kap. Eletveszely kb. A srac ott nem kapott megoldast a problemajara es nem is irta, hogy oldodott meg neki sajnos. Ezert kerdezlek titeket.Idézem a szoveget. Elore is nagyon koszi.
"""Sziasztok! 2006-os ABS-es szerelt Swiftem van. Felújíttattam az ABS kockát 1 hónapja körülbelül szervizben, és amikor átadták az autót, szóltak, hogy a bal első kerék leblokkol fékezésnél. A fék jól fog, nem kell pumpálni a pedált, de amikor nagyobbat fékezek a jobb oldali kerék teljesen jól működik, az ABS engedi tovább, de a bal első kerék beblokkol és addig fogja a fék a kereket, míg az autó meg nem áll. Széthúzták a jeladó csatlakozóját, akkor világított az ABS visszajelző, de a kerék csak addig blokkolt amíg a pedált nyomtam. Miután visszaszerelték a jeladó csatlakozóját, megint az a helyzet, hogy amint megcsúszik a bal első kerék beblokkol a fék és nem enged fel amíg az autó meg nem áll teljesen. A szervizben 2 ABS tömbbel is próbálkoztak és mind a kettővel ugyanúgy megvolt ez a probléma, és tanácstalanok, hogy mi baja lehet, és nem is erre szakosodtak. Valakinek volt már ilyen problémája? Illetve milyen szerelőhöz lenne érdemes elvinni az autót, ha tudtok ajánlani, ahol hamar megoldják a problémát? """"Talalkozott mar valaki ilyennel esetleg? Se hibakod, se abs hiba. Kocka ezek alapjan nekem is jo lehet, plusz az abs jeladok is. De akkor mi lehet?
Annyi még, hogy nem tudom köze van e a hibához, de egy kis ideje nagyon picit beljebb fog a pedál, de nem úgy, mint a kockacsere elott. Akkor beesett szepen. Csere utan szinte eppenhogy ranyomtam es fogott is. Most kicsit beljebb fog. Meg ha hirtelen rácsípek jobbra rantja egy pillanatra az elejét, mintha azt kezdené el fekezni eloszor. Utana mar nem huzza el a kormanyt, csak a kezdeskor moccan el a kocsi eleje. Fekek elol teljesen ujak, tarcsa is, betét vezetok is. Ezt a jobbra rantast fek csere elott is csinalta picit. Lengokarok is ujak, gombfejek, csontok. Kerekek is jok.
Arra gondoltam, hogy nem-e a fofekhenger adta meg magat. Kockacsere utan csinaltam teszteket es akkor jo volt a fek, szepen dolgozott is az abs. De akkor fent is fogott a fek. Most egy nagyon picit beljebb es ez van. Talan az egyik kör nem ugy kaphatja a fofekhengertol a nyomast már a karmantyu miatt es emiatt lehet ilyen blokkolás a keréken?
Ma ki lett cserélve az ABS kocka. Nem az a baja. Srác szerint a keréknél lesz valami, mert egeszen a főfékhengertől komplett a kerékik menő fékcsövekig szerinte minden okés.
Megpróbáljuk a nyerget, jeladót, gyűrűt átnézni.
Na ki lett cserelbe a blokkoló keréken a jelado meg a gyuru is. Ugyanaz a hiba. Mentunk egy kort élőadattal laptoppal rákötve, mindegyik keréktől pontosan ugyanaz a sebességjel jön. Kedden kicseréljük a főfékhengert is, hátha bezavar az absnek, hogy esetleg az egyik karmantyu a fékkörben kisebb nyomást allit elo es mondjuk amikor visszadolgozna az abs szivattyu bezavarhat, igazabol nem tudjuk, csak egy proba, mert elfogytak az alkatreszek.
Szerintetek?
-
simonjoe
őstag
válasz 2ozzmexy #50358 üzenetére
Mert ha a generátor tölt, akkor is kiveszed a záródugókat?? Szokott neked nagyot szólni, ha mész az autóddal?? Hülyeséget én is tudok írni. Az sem biztos, h az akku amit mutatott bontható. Nem egyértelmű. Ha nem nyitható, akkor az oldalán van egy kivezetés, ahol a gőzök el tudnak távozni, felrobbanni nem fog, max "kifőzi" a savat belőle.
Pár óra alatt nem lesz baj!![ Szerkesztve ]
Joe
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #50358 üzenetére
99%-ban biztos voltam benne hogy ki kell szedni a kupakot, 20 évvel ezelőtt is így töltöttem. De ez most a muter kocsija, nem is láttam az aksiját sose, jelenleg 450km-re van tőlem, szóval megnézni se tudom. Működik az aksi, nincs vele semmi gond, de mivel napi szinten 2x3km utakat tesz meg vele, így biztosra akarna menni azzal, hogy rádugja pár órára. Autópálya meg nem pálya neki
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz dethroner #50355 üzenetére
De, a dugókat ki kell venni! Nem tudom miért akarod tölteni, de ha nem vagy gyakorlott benne, akkor bikazd be a kocsit, legyen benne 10 lityi benya és irány az autópálya, egy-másfél óra 130-140-el óra szerint és feltölt teljesen.
Ha nem veszed ki a dugót akkor az nagyot fog szólni... Benne leszel a tv-ben. 😀"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
őstag
válasz dethroner #50355 üzenetére
Ha tudod akkor nyisd ki, nem hiszem h ez a töltő áramkorlátos lenne. Ha nem tudod, akkor ne hagyd magára a töltőt sokáig! A mai új generációs "okos" töltőknél ez már szükségtelen, mert azok figyelik a feszültség és áramfelvételt, annak függvényében tolja a töltést.
Joe
-
dethroner
veterán
Anyámnak a wagon r-ben [start power] nevü aksi van. Szerintetek lehet ezt tölteni ezzel a töltővel?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz AMD Power #50351 üzenetére
A hipermarketeset vagy a gyárit? Előbbit vettem már (igaz nem SX4-be, hanem gombóc swiftbe) én nem voltam annyira hanyatt esve tőle, gagyi zörgős-törős műanyag, foszlós műbőr, rögzíteni rendesen csak a gyári műanyag ementálivá fúrásával lehet...
Kérdezz rá bontóban, lehet egy gyári bontottal nem rúgsz nagyobb luftot, mint az olcsóbb de gagyibb univerzálissal.
Fékfolyadékot is kérdezted múltkor, DOT4, de valami márkás legyen, ne mannol, a corollaba preventet locsolgattam, a merciben castrol-t használtam, a pólóban meg BP-vel öntöttem fel. Olyan 4-5ezer/liter körüli áron már normálisak vannak, amik tényleg bírnak 4 évet... De a valvoline meg a mobil1 fékfolyadékát is dicsérik... Ami olcsóbb ennél azt én nem önteném ABS-és autóba."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Gyb001 #50348 üzenetére
Oh asszem értem, na ilyen nem van. Én úgy szoktam h felcsapom a kezelési könyvet és megnézem a karbantartási utemtervet, amit online pdf-ként guglival meg lehet találni ( [link]). Utána az Érdi markaszerviz honlapján van árlista [link] és leirjak melyik szerviz csomagban mi van, de ők az olcsónak számító csapat, szóval érdemes 20%-al többet számolni az árakra...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyb001
senior tag
válasz 2ozzmexy #50347 üzenetére
Köszönöm, nem jól fogalmaztam akkor.
Első 3-4 évben szakszervízbe akarom vinni.
Arra vagyok kíváncsi hogy pl
1 év./20 000 km. Olajcsere durván 40 000 forint.
2 év /40 000 km valami
...
Google nem segít, nem találok ilyen listát.[ Szerkesztve ]
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Gyb001 #50341 üzenetére
Attól függ... Mi az elképzelés? Markaszervizbe viszed? Szakszervizbe? (Bosch service mondjuk) A sarki 'sanci bá' fogja csinálni?
Számolj azzal is h új autó esetén a teljesítmény adó is drágább... Meg a KGFB is több rá...
Viszonyításképpen: '19-es Vitara 1,4T GL+ GPF-el BP-en, középkorú csalad apa, 20+ éves jogsi, évi 150k körül van h forgalomban van és egy centit nem mozdult. Ebben kötelező biztosítás van, teljesítményado és évi 1 markaszerviz látogatás olajcserere (kis szerviz 30-50k huf futásteljesitmeny és szerviz függő ár).
A Swiftben is az olajcsere markaszervizben 40k körül van, kötelezőt meg tudod nézni netrisken, a teljesítményadot meg a helyi önkormányzat honlapján, vagy némi guglizas után."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
[CS]Blade2
addikt
válasz pető bá' #50336 üzenetére
Én sem vagyok annyira oda érte, de azért valszeg Suzuki-t fogok venni.
Az egy egyedi dolog, hogy kinek hogy jön a márka szerinti sorrend. Én a Suzuki-t jobbnak tartom, mint az Opel-t, pláne az Opel emblémás Peugeot-t.
Az olcsósága egyébként ma is megvan. Az értelmesebbek között ma is a legolcsóbb, tudom, mert úgy kerestem, hogy mi van 4,5 millió alatt. Annyi, hogy akinek a többi szimpatikusabb, felfele eléggé összeér más gyártókéval. Opel pl. egy árban van szinte.Szerintem egyébként javult a megítélése. Még jobban érvényes lett, miután sokan rászívtak a sok turbós és dízel sz*rra, hogy lehetőleg japánt. A Suzuki meg az.
2 kerékűbe egyébként szerintem nincs meg ez a jelenség, sőt.
A szomszédos dolog valszeg egy biztos létező jelenség. Én azt lesz*rom.
A másik érv az alacsony tömege szokott lenni. Hát az tényleg nem a legbíztatóbb egyeseknél. Engem nem zavar, mert én gyorsan kanyarodni szeretek, oda meg pazar lesz egy Swift. Valszeg így is megfelelő biztonság szempontból.Ja, és a 2017 utáni Swift belseje és ülése tetszik. Kívülről inkább Focus-t, Civic-et vennék, meg még pár szóba jöhetne... de én vezetem, és belül fogom nézni, ha veszek.
Egyébként nekem is van rossz véleményem, előítéletem egy csomó márkáról. BMW-vel nem szívnék ingyen sem. TSI-s némettel szintén, Audi, VW, egyebek. Azokat a legszarabbaknak tartom. Ugyanúgy félek a franciától, mint sokan mások. Peugeot, Renault, Citroen. Nem szívesen vennék Fiat-ot sem. Ecoboost-os Ford-ot.
Amit vennék: Honda, Toyota, Suzuki, Hyundai, Kia, egyes Ford-ok. Mercedes, talán Volvo. Mitsubishi, Nissan, talán Mazdát is.
Az elbizonytalanított a Swift-től, amiket itt olvastam. Kíváncsi leszek, hogy mennyire jön be az a mondás, hogy "a koreai az új japán". Ha leadnak a megbízhatóságból, anyagminőségből, akkor könnyen lehet, mert a koreai meg évről évre javul.
Aztán van akinek mások a szempontok. Pl. abszolút csak a kényelem, és azt a franciákba találta meg, és nem zavarja még kritikusan, hogy minden valami nyűgje van.
Van aki azért szo...ik TSI-vel, mert hát milyen jó már az anyaghasználat, főleg a belseje.Én úgy találtam ide, hogy a saját szempontjaim ide vezettek. Nekem fontos, hogy meg tudjam venni, fent tudjam tartani, megbízható legyen. Gondolom a legtöbb vevő innen van.
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #50344 üzenetére
Értem, köszi a segítséget. Holnap reggel megpróbálom a kollégám Swiftjének akksijával az indítást. Neki könnyen indul és fiatal akksija van.
Új nekem ez a halódó akksi anomália még. Eddig minden autómnál előjel nélkül haltak meg, úgy, hogy tekerni sem tudtak, vagy max átforgatták egyszer-kétszer a főtengelyt és kimúltak. Ott ugye kérdés nem volt az ilyen esetekben.
Ez meg itt szórakozik nekem a tekergetéssel...[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Qtya123 #50342 üzenetére
Rosszul gondolod, ez az akku még nem halott, de haldoklik, ugyanis a friss töltést meg tudja tartani, de nem órákig, valószínűleg ha reggel leallitanad és este újra be akarnád indítani ugyanez lenne. Ezek így szoktak meghalni. Én mérés után vennék egy új Boscht vagy Vartat, reggel kocsi kinyit, bikakabellel racsiptet az új akku és ha akkor pocc-roff, akkor tuti az akku csinálja. Ha nem dobod el a blokkot akkor visszaadjak az árát ha mégsem az akku. Legalábbis itt a fővárosban a tescoban is meg az autosboltban is, de még a homasitaban is levasarolhatom ha blokkal együtt viszem vissza h mégse kérem az új akkut. Érdemes rakerdezni h mi van ha nem akku baja van és visszaviszed a blokkal az aksit.
Mondjuk én akkuval sosem szoktam kínlódni, ha nem frankó cserélem, ha működik és 5 évnél öregebb sokszor még akkor is..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #50338 üzenetére
Köszönöm a tippet!
Látod erre nem is gondoltam. Van egy másik autóm is, abban mikor meghalt az akksi sosem csinált ilyet, hogy tekerni tudott, de indítani nem. Ott, ha halott volt az akksi, akkor meg sem bírta forgatni a főtengelyt, igaz az a motor 2x annyi hengerrel, 2x annyi literrel és tömegben meg sokszorosával bír, mint a kis 1.0 motor.
Emiatt gondoltam, hogy teker=jó az akksi, de akkor lehet ilyen, hogy tekerni tud simán, de elég szikrát már nem ad?
Amúgy már a 3 évvel ezelőtti vásárláskor is ez az akksi volt benne és nem tűnt újnak, szóval tuti van minimum 4-5 éves, vagy több és Jász akku, tehát nem "felső polcos".
Holnap szerzek egy multimétert és rámérek.Bár amit nem értek, hogy amennyiben el tudja indítani nagy nehezen, akkor honnan van elég kraft ahhoz, hogy rögtön leállítom és utána indítózva pöcc-röff? Hiszen akkor az első indítással már szedtem ki egy jó adag delejt az akksiból és a 3 másodperc járatással gondolom nem tud annyit tölteni az akksiba a generátor, hogy a második indításnál már hibátlanul induljon. Vagy rosszul gondolom?
[ Szerkesztve ]
-
Gyb001
senior tag
Sziasztok.
Új swift eseték kb mekkora összegre tehetők a kötelező szervizelés költségek?A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
Ármester
válasz galaxys80 #50335 üzenetére
Nálunk ez egy kialakult dolog. Sok ember nem magának vesz autót, hanem a szomszédnak, utcának, ahogyan pető bá' is írta. Logikát ne keress mögötte, egyszerűen valakinek az is fontos, hogy mi van a kocsi elején.
Az ilyen veszi meg a lerúgott, svácj orvos nyugdíjas házaspártól származó nyári templombajárós 316 Compact BMW-t, há, mert az BMW, mégse egy Suzuki, vagy Dacia.
Részletkérdés, ha vesz valami Suzuki árú BMW-t az többet fog állni garászban / szervizben, mint menni jó eséllyel. (hangsúlyozom, ha a sz*rt veszi meg, mert normálisra nincs pénz, de prémium kell)És a mai új autók piacán az sem érv, hogy ócska mondjuk a belseje. Egy mai Hasonló árú Golf / Astra / Bármi nem lesz sokkal jobb minőségű (ha jobb lesz), akár beltérben, akár másban. Nyilván több extrát lehet bele kérni, de szalad is fel akkor a végösszeg pillanatok alatt
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
senior tag
válasz galaxys80 #50335 üzenetére
A régi vasaló Swift óta rajtuk van ez az "olcsoauto" bélyeg és nem tudják lemosni magukról... Ennyi, nem több, általában akik ezt hangoztatják azok ülnek a legnagyobb pénztemetőkben...
Már leirtam párszor, de akkor utoljára: egy Suzukiban ne várj faberakast meg masszázs fotelt meg csiribirizabszalmat, de cserébe ami benne van az működni szokott tizenévekig... A többi mos, főz, takarít, gyerekre vigyáz, de ennek biza ára van, vagy a vásárlásnál vagy a szervizelésnél... Tessék végre megtanulni h a mai világban nincsen ingyen ebéd, valamit valamiért... Tekergetnek én is sakktablat meg csillagot a kormány közepén, csak félek h egy olajcsere annyiba kerülne mint a Vitara 5 évnyi szervize egy összegben..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Qtya123 #50332 üzenetére
Igen, akad tipp:
1. Mérj rá az akkura
2. Ha inditozaskor sem esik 12V alá akkor annak nincs baja
3. Ha tudsz kölcsönkerni egy új akkut akkor használd azzal pár hétig, főleg most a hidegbenNekem a régi akkor csinált ilyet amikor már 2 cella szárazon volt, de az még nem gondozasmentes volt... Ha öregebb az akku mint 3 év akkor valszeg az a ludas... Főleg ha valami alsópolcos...
Ha bármi más lenne, akkor ugyanúgy csinálná akármennyit állt, mindegy h 10 perc vagy 2 nap. A generátorod tölt annyit bele h utána bírja a rövid megallokat, csak az akku nem tudja tartani a töltést már. Alapjaraton mérj rá az akkura, 13,7V vagy többet kellene kapnia... Ha igen akkor jó a töltésed.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
őstag
válasz SyMbioTe #50334 üzenetére
ez kb az az ellenérv, hogy nem nézel ki valakinek egy Suzukiban, akárhogy is fel van szerelve.. nem a szomszédnak vetted, ez csak egy Suzuki. Nincs presztízse meg mittudomén mi van az emberek fejében.. egySwift vs. Opel Corsa C összevetésben is ez volt az érv.. kb ugyanakkora, hasonló motorral, kb ugyanannyiba is kerül, de hát azért az mégis csak egy Opel.. hát jó.
azt is megértem ha valakinek a látszat (is) fontos, szerintem ezeket el kell engedni tulajként.. pár embernek okoztam meglepetést amikor vezethette, vagy utazhatott egy rendben levő 2005 Switfben.
galaxys80 - az emberek nem tudnak érték alapján megítélni dolgokat, csak ár alapján ezek pedig olcsó autók a maguk kategóriájában. Ezért CSAK Suzuki, mert olcsó (mondjuk ma már csak idézőjelben "olcsó" )
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
Ármester
válasz simonjoe #50327 üzenetére
"A végén azért odaszúrják, h ez "csak" egy Suzuki!"
Amikor már nincs más érv. Ha jó a kocsi, nem mindegy mi van az orrán?„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Qtya123
őstag
Üdv!
3 éve van nálam egy '98-as évjáratú 1.0 Swift.
Már egy évvel ezelőtt is észrevettem, hogy ahogy hűl az idő, úgy egy kicsit többet kell indítózni reggelente, mint előtte. Nem izgatott a dolog, mert tényleg annyi volt csak, hogy kb 1 -2 másodperccel tovább kellett indítózni, mint nyáron.Most viszont más a helyzet. Minél hidegebb van kint, annál jobban kitolódik az indítózás ideje és úgy -3 Celsius, amin még beindul, ha annál hidegebb van már nem, vagy nagyon nehezen. Ha beindult, onnantól egész nap jól működik már, legyen akármilyen hideg és indítsam akárhányszor. Viszont, ha újra áll egy vagy több éjszakát az autó, akkor kezdi ezt megint.
Beindulás után tökéletes az alapjárat, nem dadog, nem hagy ki henger, húz az autó, tökéletesen működik.
Gyújtás és üzemanyagrendszer irányában kell szerintem keresni a hibát. A gyertyák és a benzinszűrő is 3 éve lettek cserélve, azóta kb 12.000 km-t ment az autó. A gyertyák típusa DENSO W20EPR-U. Gondolom ennyit el kellene menniük simán nem?
Ránéztem a gyújtás kábeleire, nincs kirepedve egyik sem, a gyertyák végén a kis menetes fém henger sincs lelazulva.Fontos infó még, hogy amennyiben a hidegben a hosszú indítózás után, ha beindul és azonnal leállítom, majd ezt követően újra indítózok pöcc-röff rögtön beindul. Emiatt kezdem kizárni a gyertyákat és gyújtásrendszert. Vagy szerintetek ettől még lehet mondjuk a gyertya a ludas?
Üzemanyag rendszernél mit érdemes megnézni, mi okozhatja a gondot? Az AC gyújtás ráadásakor normális hangon búg, nem hallok benne rendellenességet és feltételezem a benzin nyomás is rendben van, ha nem ingadozik, dadog, fullad az autó semmilyen fordulaton.
Van valakinek ötlete merre induljak?
Köszi!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz AMD Power #50329 üzenetére
Azért én nem vagyok egy nagy autoszerelő mágus, de a 80w90-nek nagyon nézz utána, mert akárhol nézem 75w90 és 75w80 amit feldob... Lehet eliras, nyomdahiba, de akár egyszerű benezes is, javaslom kocogj be a nagy lajoson a filtercenterbe.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz simonjoe #50327 üzenetére
Nemcsak nem haragszom, hanem nem is értem, miért nekem, miért ezt írod és úgy általánosságban, mit akarsz közölni a kommenteddel. Számomra se füle, se farka
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
simonjoe
őstag
válasz dethroner #50324 üzenetére
Nem pont Neked, csak úgy általánosságban, ha nem haragszol!
Barátaim és családtagjaim is csodálkozó arccal állnak a Splash előtt amikor felsorolom, h egy közel 11 éves kicsi autóban mennyi mindent beletettek anno.(6 lufi, ülés és tükörfűtés, kipörgésgátló, ABS, alufelni) A végén azért odaszúrják, h ez "csak" egy Suzuki! IGEN, de egy szerethető, megbízható és nem utolsó sorban alacsony fenntartású autóról beszélünk. November végén vettük, és már 8k-t beletettünk. Egyre jobban becsülöm és szeretem, nekem egy pozitív csalódás. Azon megy most itthon a disputa, h el kellene adni a Passat CC-t mert igazán nem használjuk. Csak egy apró összehasonlítás a két kocsinál: A Suzuki olajcsere olaj+szűrők 15k, és itt gyári olaj és MANN szűrőkről írok. A Passat 45k! Persze két kategóriáról beszélünk, de legyünk racionálisak, mindkettő elvisz A-ból B-be, csak az a nem mindegy, h mennyiért. Azon is gondolkodtam a napokban, h ha lenne a Suzuki-nak egy "értelmes" plug-in ja, egy percig nem haboznék. Én nagyon bizakodó vagyok ez ügyben! És a csere számomra nem lenne kérdéses!Joe
-
2ozzmexy
senior tag
válasz tboldi #50319 üzenetére
De bizony h más, a kuplung mérete is, tehát a valtohaz is. A wagonr a GM miatt más picit, az SX4 meg a mérete végett, asszem a végáttétel is más.
@AMD Power: ajánlom figyelmedbe amit a videóban beleönt... Olvass utána, azt a kéket használtam a corollaban, a pirosat meg a merciben... Mindegyik elment még éveket vele. Egy dugókulcs készlettel kivitelezhető amit akarsz.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
galaxys80
veterán
válasz KubanitoS #50316 üzenetére
Nem érted. Nekem Far beállítással is befékezett teljesen indokolatlanul. Túl korán. Plusz még csiporászik is állandóan.
Near esetén még egyszer sem.
Akkor fékezzen ha tényleg szükség van rá.
Szoval nekem a Far nem pálya.
De ha neked az vált be, akkor azt kell használni.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
AMD Power
titán
Egy SX4-be (1.5 112Le) mennyi váltóolaj kell bele? Illetve fékolaj mennyit érdemes venni majd hozzá?
-
ldn218
tag
válasz laca891 #50311 üzenetére
A napi első indítás utáni pár métereken picit rángat a kuplung. 3-4 kuplungolás után ahogy melegszik elhagyja. Más fórumon is annyira lovagolják ezt a dolgot pedig nem csak a suzuki kiváltsága. Olvasom hogy sikerült garanciába valakinek cseréltetnie, de a hiba visszatért. A jellemző szerelői minőség fényében amúgy sem "baltáztatnám" szét egyik autóm sem szagműhellyel.
-
ldn218
tag
válasz tboldi #49541 üzenetére
A mi swiftünkben nincs 10000 kilométer és csinálja ( 2019 nyári a kocsi ). Van egy 2008 tdci focusom is 124000 kilométerrel és az is mindig csinálta. Én arra gondolok hogy a kuplung tárcsa anyagának kell egy bizonyos hőmérséklet , hogy optimálisan műkődjön plussz nem tartom kizártnak hogy hűvösebb időben leállítás után a pára is lecsapódik rajta ami a másnapi első elinduláskor fokozott tapadást idéz elő. Nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget mert hamar elhagyja mindkét kocsi. Kissé emelem a fordulatot és már el is marad a jelenség.
-
KubanitoS
veterán
válasz galaxys80 #50307 üzenetére
Én akkor döntöttem véglegesen a far beállításon, amikor nearben gurultam egy körforgalom irányába, hogy megvárjam a körforgalomban lévő egyetlen autó, hogy elmenjen. Amikor elém fordult, a kocsi egy elég szépet fékezett. Asszony meg is ijedt, én inkább felmérgeltem magam. Azóta far és nem fékezget a kocsi magától.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
-
AMD Power
titán
-
2ozzmexy
senior tag
válasz AMD Power #50299 üzenetére
Még váltóhibával is megéri, megnéztél már párat az elmúlt 1 évben, max bontott váltó beszerzése, ha a bontott motor 150k körül van, akkor egy váltóhoz max 50-70k közötti összegért hozzájutsz, beszerelve 100k körül, ha kuplungszettet kellene benne cserélni se úsznád meg olcsóbban Aisin-val vagy Exedy-vel...
Szerintem jó bizinisz ez így, állami céges autó, szóval szűrők, folyadékok, szíjjak csere, esetleg egy garnitúra gyertya és még pár évig autó lesz, mert biztosan nem a sarki szerelőhöz hordták, hanem márkaszervizben végig vezetett szervizkönyve van, azokról meg tudjuk hogy nem erősségük az olajon kívül bármi mást cserélni... Majd ha a kezedben lesz a szervizkönyv, akkor lapozd át hova hordták, "állam bácsinak" tuti mindent leszámláztak, de senki sem állt a szerelők fölött h a kiskezükre csapjon ha valamit "elfelejtenek" cserélni.Remélem foglalóztad is és elindítottad a névreírást is.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
sagesz93
addikt
válasz AMD Power #50299 üzenetére
azta, még árulnak ezekből az LPX-ekből.. itt győrben az egyik suzuki kereskedés is bevásárolt belőlük használtan 1-2 éve, az egyik értékesítő még azóta is ezzel jár, akkor olyan 1.2-1.3 körül mentek , durva, hogy ennek is felfelé megy az ára. Melyik cég flottája lehetett ez?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Torrent meghívó kunyeráló
- Anime filmek és sorozatok
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Milyen TV-t vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Lexus, Toyota topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest