Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] Boldog karácsonyt kíván a LOGOUT!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
nyugi, messziről minden kocsi makulátlan... látod, itt vagyok a 124e km-t futott, megkímélt, pöpec foresterrel, oszt azóta is állandóan bugzik... lehet, hogy idővel hibátlan lesz, remélem, de az is lehet, hogy soha. jól nézett ki az a gc8, pláne amit az "alvázról" írt, de ettől még simán rá lehet locsolni egy milliót pislogás nélkül is.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Hat ami keprol meg jo... Anno elmemtunk megnezni egy pfl Lega SpecB-t. Keprol ok volt, korbejarva is mar 1M rakoltesnel jartunk es akkor meg nem hullott ki semmilyen csontvaz.
Persze azota is banom, hogy nem hoztuk el. Gyozott a racionalitas.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
MasterMark
titán
Milyen autóból lett felvéve? Vártam hogy otthagyod padlógázzal...
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Gondolom a Fokabol.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Jaja.
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
Az oszt úgy igen, pedig viccnek szántottam a beírást. Húha babiméni, az nem szar holmi!
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Lacerta
aktív tag
Ülésfűtést javított/javíttatott már valaki?
forester update. az utóbbi pár alkalommal már elég hernyó volt az automata váltó, nyomom a gázt és nem történik semmi, nagyon nehézkesen vált végül, akkor meg persze ordít és megindul (már amennyire ez a motor tud olyat ), így finom közlekedés helyett vagy lassul vagy ordítva törtet.
a szerelő most hívott, átnézte, nem csúszik vagy ilyesmi, viszont az olaj undorító volt benne, fekete szurok. (már anno is kértem, hogy cseréljen mindent, de akkor a hűtés témára volt ideje csak)
aszongya, hogy most összehasonlíthatatlanul jobb, normálisan vált, viszont kérdés, hogy így is marad-e. ha nem, akkor bugos az automata, amit ő valószínűleg el sem vállal, akkor vigyem el egy automatáshoz.
szóval, kop-kop. jó lenne már magam mögött tudni ezeket a kezdeti köröket.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Akkor sanszosan soha nem volt benne cserélve az olaj. Reméljük elég neki egy olajcsere mert egy váltófelújítás nem két fillér...
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Szűrőt is cserélt, vagy csak olajat?
csak olajat a számla alapján. van benne dedikált, cserélhető szűrő is? ilyen mágnesek szoktak lenni, amik megfogják a fémdarabkákat és azt szokta megpucolni (régebbi autóimnál).
most tényleg marha jól megy amúgy, sosem ment ilyen jól.
én is remélem, hogy a váltónak nincs baja, mert ha van, akkor nagyon rossz vétel volt a kocsi
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
czanga
őstag
Mivel a gyári MOMO kormányom bőr felülte már kopott, ezért hiányzik róla a felső bőrfesték rétek, ami azt okozza, hogy ronda és befogja a kezed feketére, de ez csak kézmosáskor látszik. Fogni sem volt olyan jó, mivel újrabőrözésre nem szerettem volna most költeni mert nem lett volna fontos kiadás, így Aliexpress-re felmentem 2 hónapja és rendeltem egy felvarrható borítást ami ("dzsenyjúen ledőr") műbőr, de nagyon jó anyagnak tűnt mikor kézhez kaptam. Meglepődtem.
Sokat állt a polcon, de tegnap erőt vettem magamon, és igyekeztem nagyon szépen megcsinálni, amennyire csak tudtam. Ez lett az eredmény:
Qru
MODERÁTOR
Patent! Sztem teljesen jo lett. Nekem ugye alapbol muanyag kormanyos van de utolag lett borozve.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Automatában szokott szűrő lenni, mert van benne nedves kuplung ( több is ), meg több-kevesebb hidraulika, és ezek mind ugyanazzal az olajjal mennek. Nem a fém ami gondot okoz ( bár az is, ha van ), hanem a kuplungtárcsa kopadék, és az nem mágnesezhető.
Azt nem tudom, mennyire cserélhető, mindegyik az, csak van, amelyiknél előbb szét kell húzni hozzá a váltót. Ennek utána kellene nézni.
Meg hogy mennyi a töltet hivatalosan ( 8.4l ), és mennyit tudott a szerelőd rátölteni. Mert esélyes, hogy maradt még a régiből benne nem is kevés, ami nem folyik ki magától soha.
Mindenesetre én megfontolnám, hogy megyek vele egy darabig, aztán megint egy csere.
Difiben cseréltetek olajat?
Lacerta
aktív tag
Ú, ilyet tettem a kedvencek közé én is, de végül sosem rendeltem, mert nem voltam benne biztos, hogy fel tudom rakni.
Nehéz volt?
MasterMark
titán
Tulajdonképpen csak nedves kuplungok vannak benne.
A 4AT-n magán a váltón van az oldalán a szűrő, ugyanúgy néz ki mint a motorolajszűrő amúgy.
Switch Tax
5 litert cserélt. nekem még sosem volt régebbi automatáimban szűrőcsere, úgy értem, laikusként mindig kértem, de mondták, hogy nincs benne olyan (nyilván a váltót nem borították szét).
a tipped jó, gondoltam rá én is, ha 8,4 liter a hivatalos összmennyiség, akkor meg pláne kicseréltetem mondjuk 5 ezer km múlva.
a diffire azt mondta, hogy "mindkét diffiben újszerű az olaj", ezért nem cserélte.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
ez mit jelent? hogy kívülről elérhető, cserélhető?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
2011-es
(csodálkoznék, ha a szerelő nem vesz észre ilyesmit, eddig csak pozitív tapasztalatom van vele, olyasmikkel is, amit mindenhol máshol feladtak)
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Akkor már nincs rajta ilyen, csak a belső szűrő az olajteknőben.
Switch Tax
thx. marad akkor az, hogy 5 ezer km múlva újra lecseréltetem az olajat. legalább látni fogjuk, hogy mennyire szutykos.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
czanga
őstag
Jó kérdés... Én most raktam fel ilyet először, mert a Suzuki hasonló cuccát asszonyka csinálta meg. Itt a felhelyezés nehézkes, mert borzasztóan feszül. Amint fent volt, akkor lehetett agyalni, hogy vajon ezt, hogy a viharba kellene összeölteni. Kapsz hozzá egy A4-es tájékoztatót, amin képekkel ábrázolják, de én nem azt használtam, mert a Kínai Google Translate-es angol nem volt meggyőző.
Simán kerestem Youtube videókat, ahol egy Short-ban megtaláltam, hogy lenne szerintem is érdemes. Egyrészt a Suzukira úgy raktuk fel azaz rakta fel párom, hogy konkrétan összevarrta, na ezt el kell felejteni. A borítás két oldala végig van öltve, ezeket az oltéseket kell "összehúzni" azzal a vastag cérnával amit adnak.
Szekciókra bontottam, hogy szép legyen, és próbáltam minnél feszesebbre, hogy el se foroghasson. Hátránya ennek az lett, hogy sok helyen túlságosan megtéptem, hogy a két széle összeérjen, és szép, feszes legyen... (ezen lehetett volna segíteni úgy, hogy kézzel még jobban összenyomom, de próbálkozás ellenére a cérne tudta csak kellőképpen összehúzni, kézzel nem tudtam..
Ez azt eredményezte, hogy a széleken végigfutó varrások "lyukai" kitágultak, tovább szakadtak kicsit, és habár nem szakadt át, de kíváncsi leszek meddig fogja bírni. Minden esetre szerintem rendelek még egyet tartalékba, mert a szívás mellett is azt mondhatom, hogy megérte.
Az tuti, hogy 3 órám simán ráment, mert 2db 1órás podcast epizód elfogyott, plusz az agyalás, baxxakodások, szóval volt az 4 óra is lazán.
Ez ilyen komplett délutános program.
#12416 Qru
Köszi. Én mindig mindenben elég kritikus vagyok és maximalista, de ez még engem is meglepett, hogy egész jó lett a végeredmény. Nem tűnik bazárinak így most. Nagyon remélem tartós lesz.
Qru
MODERÁTOR
5 ezer múlva mehet még egy csere, addigra átmosódik kicsit. Úgy is csak kb a felét tudja leüríteni. Vagy vannak cégek akik át is tudják mosni géppel (teljes töltet csere, kiszívja a leeresztőm keresztül és feltölti). Sztem az utóbbival nem érdemes vacakolnod egyenlőre.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
van benne nedves kuplung -> nedves kuplung van benne.
Lacerta
aktív tag
Automatából nehéz leengedni az összeset, mert a torque converterben ( aka hidrodinamikus tengelykapcsoló ), a bolygóművekben, meg a hidraulikában bent marad egy csomó.
A difiben nem sok olaj van, még egy liter se tán ( nálam 8 deci ), ezen kár spórolni, akár újszerű, akár nem, főleg, ha meg is nézte.
igazad van. viszont én úgy hagytam ott, hogy cserélje ki, azt mondta, hogy teljesen értelmetlen. ha egyszer befürdök majd vele, akkor felülbírálom a döntéseit, de amíg nem csalódtam benne, nincs rá okom (orvosnál is ugyanez a megközelítés, nem megy úgy, ha nem hiszem el neki, hogy ért hozzá).
bár nem valószínű, de cserélhette a nepper is, csináltak vele ezt-azt (futómű, egr stb.).
de úgy is visszaviszem váltóolaj újracserére majd, akkor kicseréltetem a diffiket is, addig meg csak tán rendben lesznek, ha most szerinte jó.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Hmmm, azt hiszem, nem véletlenül nem próbálkoztam vele.
Köszi!
Igazából nekem nem rossz a bőr az enyémen, csak a tetejénél hámlik, ahol éri a nap. Vettem ilyen szittya kínai bőrjavító festéket rá ( és a váltószoknyára ), de még arra se volt időm, hogy kísérletezzek vele.
Qru
MODERÁTOR
Difiben en 60 ezer utan csereltettem olajat, elvileg 120 ezrenkent kene de azt mondjak erdemes lefelezni azt a tavot.
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
Bőrfesték jó dolog, de vigyázz vele, mert borzasztóan fog. Kormányt érdemes leszerelni, hogy ne legyen a kocsiban majd vizes, 600-as és 2000-s papírral felcsiszolni, és festeni szivaccsal, majd hagyni száradni, majd felcsiszolni, majd újra lekenni, és ezt 3 körben. Akkor lesz jó. Simán csak beülni és rákenni valamit szvsz nincs értelme, mert minden lesz csak tartós nem. Ezért is csináltam ezt mert nekem sincs más baja, mint, hogy a bőr legfelső festése kopott, de a bőr maga rendben van, de nem volt kedvem vele még többet foglalkozni, vagy elvinni kormánybőrözőhöz ami kb 40k lenne.
Az igazán foglalkozós körök majd akkor jönnek ha ez esetleg amit most csináltam nem lesz viszonylag tartós megoldás. Akkor úgyis jön a maximalizmusom, és megcsinálom magam a fent említett metódust.
Lacerta
aktív tag
Nem is bőrfesték, valami bőrjavító paszta, folyékony bőr, vagy ilyesmi néven futott.
Megvan egy éve, de még ki sem bontottam.
Omli85
őstag
Gépes váltó olaj cserénél is úgy kell számolni, hogy ha 9-10L olaj van a váltóban akkor legalább egy 5L többlet olaj kel la teljes töltésen felül mert ennyi többlet olajat elhasznál a gép is mire teljesen átmossa a teljes váltót és aztán tölti rá a friss töltési mennyiséget. Gépenként változhat de általában kb ennyi a szükséges többlet olaj az átmosáshoz. A fapados megoldás gép nélkül igazából annyival hátrányosabb, hogy több olaj megy el és azért nem egy húde olcsó az automata váltó olaj literje, hogy az ember esetlegesen eldobáljon plusz 10 litereket. Persze kérdés egy képes csere mennyire lehúzós mert néha tudnak olyan árat mondani, hogy leseggel az ember. Persze váltója válogatja melyik mit igényel és miért annyi a csere költsége amennyi.
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
Qru
MODERÁTOR
Igen viszont mivel nagynyomason mossak at, hogy nyissanak a szelepek azt meg a tomitogyuruk nem szeretik. Szoval azert a gepi atmosas sem veszelytelen.
#nincsbennetarcsi
hát, srácok... keveset mentem még a kocsival, de picit gyanús
(azért vagyok elkeseredve, mert szerintem oké volt a váltó, csak mentem a kocsival addig is, amíg végre a szerelő kicserélte az olajat, és lehet, hogy én sütöttem meg valamit benne)
ha esetleg tényleg rosszul alakulna: van tippetek, hogy hova vigyem az automata váltóval?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
De most mi a tünet? Azt nem írtad mi a gond.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Petesternek a Seibiko rakta rendbe a valtojat ha jol emlekszem. Esetleg naluk keredezz ra.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Miután elrontották neki?
Switch Tax
most csak hitelbe parázok, remélem, kop-kop...
bár az olajcsere óta sokkal jobb, mintha picit kezdené ugyanazt csinálni: valahogy "lustán", nehezen vált, azaz nyomod a gázt és mégsem vált, csak érezhetően később, mint normális. visszaváltás után meg akkor ugye "kilő", mert a gázt túlságosan nyomtad, hogy váltson végre.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Ott szurtak el neki? Oo, akkor Seibiko no go!
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Nem tudom már, de ha jól rémlik akkor bonyolult sztori volt a vége.
Switch Tax
nincs jó híre már a seibikónak, ők eszembe sem jutottak
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Akkor skippelni kell. Ki is kene venni az ajanlott szervizek kozul akkor...
FB csoportban egy idoben szidtak oket az igaz de mostanaban nem. Vagy megjavultak vagy mar senki sem jar oda.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Nem hiszem, hogy te szúrtál el valamit, azzal az olajjal jártak már előtte sokkal többet.
Ha nagyon szorongsz miatta, vidd el hamar még egy öblítésre. Mindegy, mennyibe kerül az olaj, még mindig olcsóbb, mint a váltójavítás.
mennyi idő (km) vajon, amíg összekeveredik rendesen és van értelme?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Max par szaz km, meg annyi sem.
Am vennek automata kocsit de pont ezek miatt fazok tole. Es ez ami neked van meg a jobbik valto, a cvt meg szarabb konstukcio (legalabbis a korai verziok mindenkeppen).
#nincsbennetarcsi
soha nem volt bajom ezekkel, most először szaladok rá. de meg is fogadtam, hogy soha nem veszek kereskedőtől gépet, aztán most kivételt tettem
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Naim Mu-So 2 Wood Edition - Makulátlan, akár beszámítással
- Apple Homepod (2. gen) - Csomagolás bontott, makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro -Csomagolásbontott, makulátlan, jótállásal, akár beszámítással
- Apple Airpods 2 (2019) - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple Airpods Pro 2 (2023) USB-C - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással