2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Star Citizen összefoglaló

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Gondoltam rittyentek egy összefoglalót erről a játékról, mert nagyon kevesen tudnak róla, és aki hallotta már a nevét sem valószínű, hogy napokat töltött az infok nyomozásával utána.
Augusztus 24.-én érkezik az első kipróbálható rész a játékból, a hangár modul, ahol kivül belül körbejárhatjuk a hajóinkat.

Jelen állás szerint az eddigi legnagyobb crowdfunding project, pillanatnyilag a számláló 14.000.000 (tizennégy millió) több mint 17.000.000 (tizenhét millió) 22.000.000 (huszonkétmillió) dolláron áll amit a rajongók adtak össze!! Mivel a játék így indult, és nagy kiadó nélkül készül, nincs ami megkösse az alkotókat.

UDPATE

A játék első modulja a hangár modul bemutatója a Gamescon-on (a lényeg kb. 30 perctől): [link]
Csütörtöktől elérhető, rakok majd fel videót róla.

UPDATE 2

Megjelent a hangár modul, itt van két videó róla:

Alapok avagy miről is van szó

A játékot az a Chris Roberts készíti, akinek a Wing Commandereket, Privateereket, Freespacet, és Freelancert köszönhetjük. Gondolom ezek után senkit nem ér meglepetésként, hogy egy űrszimulátorról van szó (természetesen a szimulátor szót tessék fenntartásokkal kezelni).
Álljon itt egy kis kedvcsináló videó kezdésnek:

A játék folytatja a műfaj hagyományait, de a végletekig kitolja azokat. Alapvetően két részből épül fel a Squadron 42 című single player hadjáratból, amely egy Wing Commander nyomdokain haladó szimulátor rész, ahol az UEE (United Empire of Earth) vadászpilótáiként szolgálunk, és egy multiplayer folyamatosan változó univerzumból, ahol szabad kezet kapunk. A single player hadjárat végén pedig átléphetünk a Star Citizen világába, ahol Elite/Privateer szerű szabadságot kapunk az elérhető 120 rendszerben, vagyis lehetünk kereskedők, fejvadászok, kalózok, bányászok, felfedezők de akár saját gyárakat is birtokolhatunk később, melyekben saját termékeket állíthatunk elő. A játék gazdasági része is igen jól kidolgozottnak tűnik, hisz ha egy gyárhoz tartó hajót megtámadnak a kalózok, és nem jut el a nyersanyag a céljához, akkor hiány alakul ki, emelve ezzel a termékek árát. Ez sok érdekes helyzetet teremt, kezdve azzal, hogy ilyenkor nagyot kaszálhatunk a nyersanyagokon, odáig, hogy mi magunk helyezünk guildtársainkkal blokád alá egy bolygót, esetlegesen váltságdíjért.
Ezzel el is jutottunk oda, hogy a Star Citizen egy (bár nem hagyományos) MMO lesz. Vagyis ebben az állandóan változó univerzumban nem csak NPC-k, hanem a többi játékos is lehet ellenfelünk/társunk a kalandjainkban.
Akinek nincs kedve a single részhez, az egyébként beugorhat azonnal a multiplayer univerzumba, ahol küldetésekkel, vagy más hajókra elszegődve kezdhet tőkét kovácsolni, hogy szert tegyen saját hajójára.

Szimulátor részen kivüli tevékenységek

A játék már a fentiek alapján is igen komplexnek tűnik, de még sok van hátra! Az ürszimulátor mellett a boarding (másik hajó elfoglalása), illetve földi csetepaté esetén FPS nézetben harcolhatunk a többi játékos vagy NPC ellen. Amelynek kidolgozottságára azt hiszem az alábbi képek alapján szintén nem lehet panaszunk:

Social rész

Természetesen nem csak egyszemélyes hajók lesznek a játékban hanem többszemélyesek is amin barátainkkal együtt utazhatunk, sőt capital shipek is, Corvette, Destroyer, Carrier, melyekre 10-20 akár 50 fős legénység kellhet, ami állhat játékosokból vagy NPC karakterekből, akiket felvehetünk a hajóra. Nyilván ekkora hajókat csak guildek működtethetnek, mindenesetre a játékban megvásárolhatók lesznek.
A hajókat tetszésünk szerint customizálhatjuk, sőt az alkatrészek tuningolására is lesz lehetőségünk. Ha az űrben repjedve ismerősökkel találkozunk, összekapcsolódhatnak a hajók és tetszés szerint lehet járni kelni bennük.

Grafikus Engine

A grafikai megjelenítésért a Cryengine 3 motor durván módosított változata felel, így a szépségre nem hiszem hogy panaszunk lehetne. Ebbe betekintést ad az alábbi ingame engineel készült videó, ez egy valós játékban használt modell, vagyis ez a hajó ebben a formában már a játékban lesz.

A fejlesztők elmondása szerint, mivel az űrben nem kell lengedező fákat, vizet, köveket megjeleníteni, a sokmillió polygont mind felhasználják a modellek minél élethűbb megjelenítésére. Egy-egy hajó átlagosan 3-400.000 poligonból áll maj.

Ha szeretnétek többet megtudni a játékról, akkor a hivatalos oldalon rengeteg info található:[http://robertsspaceindustries.com/]

Itt akár lehet pledge-et venni, amivel támogatjuk a játékot, cserébe Alpha és Beta hozzáférés, a kész játék, és különböző hajók, és kiegészítők járnak. Természetesen semit nem kell valós pénzért megvenni a játékhoz, ez nem egy mikrotranzakciósan működő projekt lesz, minden megszerezhető lesz a játékban. Ha már működési forma, a játék pay-to-play lesz, vagyis csak meg kell venni, és kész, nem lesz havidíj.
A pledge-ek gyakorlatilag csak kedvezmények a támogatásért cserébe.

A játék első hozzáférhető része augusztus 24.-én lesz látható, az un. hangar module, ahol a meglévő hajóinkat lehet kívül-belül nézegetni, körbejárni. Decemberre ígérik a Dogfight Alpha-t, majd jövő nyáron indul a tervek szerint a játék Beta tesztje.

Summázva itt egy Youtube video, 15 ok amiért érdekelhet a Star Citizen:

Végül akinek több türelme van, egy teljes 52 perces videó, a játék 2012-es első bemutatkozásakor, ebből rengeteg információ megtudható a játék felépítéséről:

Pledge-ek (Támogatói csomagok)

Az új csomagokhoz pl. már nem jár a Lifetime Insurance, a régieknek még November 26.-ig elérhető. Ezen kívül az új csomagok közül a 40$-os Digital Mercenary a legkisebb ami biztosít Alpha és Beta elérést, a régieknek ugyanezt már a 35$-os Digital Scout csomag biztosítja.
Régi motorosok tudnak még venni és gift-ben átküldeni ilyen kedvezményes csomagokat újaknak. Az Original Backereknek egyébként szinte minden csomag illetve külön megvehető hajó 5$-al olcsóbb.
Aki ígényli ebben szívesen segítek.

Hozzászólások

(#1) ViZion


ViZion
félisten

:R
Csak átfutottam... :DDD
Remélem a Freelancer után tudnak valamit mutatni, mert azóta halott az űrhajós játék kategória. Az Angels Fall First-et vártam anno, de abból sem lett soha rendes játék, csak a teszt szerver. :O

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#2) Rive


Rive
veterán

Érdekes verseny lesz. Nem tudom, mikor jön ki (végre) az X-Rebirth, illetve elfér-e most ezen a piacon két komoly játék is ~ egyidőben.

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#3) Malibutomi válasza Rive (#2) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

A Rebirth single player lesz, ez pedig MMO (szerűség)

[ Szerkesztve ]

(#4) Rive válasza Malibutomi (#3) üzenetére


Rive
veterán

Amennyire nézem a releváns fórumokat, a két játék közönsége elég nagy arányban közös lehet.

Legalábbis az X-fórumon eléggé sűrű az a nép, aki jobb hiján tolja az EVE-t vagy mit miközben a fejlesztők fejét püföli virtuálisan...

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#5) Malibutomi válasza Rive (#4) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Nekem ez amolyan beteljesült álom lenne, mint mindenkinek szerintem aki játszott az X-ekkel, és közben arra gondolt, hogy de jó lenne ez mmo-ban...

(#6) Rive válasza Malibutomi (#5) üzenetére


Rive
veterán

Nemtom. Én a magam részéről jobb szeretem 'homokozó' módban.

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#7) ViZion válasza Rive (#6) üzenetére


ViZion
félisten

Most játszom a Dead Island-el, ott is kizárhatod a külvilágot, vagy lehet co-op is. Szvsz itt sem ördöngősség, h legyenek single küldik, amiknek online nincs hatása (az űrkalózok ölése, konvoj kíséret tipikusan ilyen pl.) valami training course amúgy is kell, nem? Single arra jó.

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#8) Z10N


Z10N
veterán

Pont idoben :) Welcome on board Spike ;)

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#9) Malibutomi válasza Z10N (#8) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Köszi! :)
Mire megjelenik, lesz egy ph guild :)

(#10) Phvhun


Phvhun
őstag

X-Rebirth az gyakorlatilag ugyanez a koncepció, csak már majdnem kész van, és gyengébb a grafikája. Érdemes utánanézni.

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.