- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sensut
őstag
válasz
shield #14398 üzenetére
Nekem a lemezes angol alapverzió van meg, amit peccselni kell manuálisan a legújabb verzióig és soha semmi gondom nem volt vele olyan dolgokban, amiket itt olvasgatok néha egyes modokkal kapcsolatban, beleértve az AA2-t is. Simán végigvittem nem is egyszer vele a játékot, ezért is ajánlom. Ami nem megy nálam, azt én sem ajánlom
Dhampir: ZRP = Zone Reclamation Project
-
Dhampir
félisten
válasz
Balathruin #14397 üzenetére
Ezek mit jelentenek, mármint az előtét rövidítések?:
ZRP SoC, SRP CS
-
shield
Topikgazda
válasz
Sensut #14396 üzenetére
Egyszer én is játszottam vele, hogy rajta volt az AA2, de az agropromi pincerendszerben bekrepált, mentési/töltési hibával és rengeteg egyébb hibát is dobott. Amúgy nekem teljesen bejött az AA képvilága.
Biztos ment is ha megcsinálták, lehet hogy meg kellene találni hogy az alapjáték melyik verziójával jó.
Ha nálad jó volt, akkor jó lenne tudni melyiket raktad alá, mert még engem is érdekelne. -
Balathruin
veterán
válasz
Sensut #14396 üzenetére
Ha nem változtatná meg a játékot minden téren még jó ajánlás is lenne. Na meg marha jó leghamarabb félúton, legkésőbb az utolsó 3-4 pálya egyikén elakadni a mentés és egyéb bugok miatt.
De a modnak semmi köze az alap vanilla élményhez és nem is használható új játék nélkül. Grafikai téren nagyon kevés opció van ami nem változtat túl sokat. Amúgy is azzal jár a legjobban ha ZRP SoC, SRP CS, alap CoP sorrendben végigmegy és csak utána jön bármilyen mod. -
Sensut
őstag
válasz
Solymi81 #14394 üzenetére
Az első számú grafikai mod a SOC-hoz mindenképpen az Autumn Aurora 2. Ez számottevően javítja a teljes környezetet, de még az időjárást.. Az alapjátékhoz mindenképpen ajánlott mert a történeten úgysem változtat.
-
Solymi81
aktív tag
válasz
Rony949 #14392 üzenetére
Szia!
Köszi, ezt felraktam, ahogy benne írták amit lehetett visszaállítottam defaultra a vanilla élmény miatt.
Esetleg valami ajánlott grafikai mod nincs hozzá?(#14393) Balathruin: Az ingameCC-re gondoltam, de nem látom, hogy működne.
Maga a játék nem rossz, adott korban kiváló lehetett, mostanra azért megkopott, de érdekes.
Most léptem a 2. pályára, még tapasztalom, hogy mi micsoda, hogyan működik. -
Rony949
őstag
válasz
Solymi81 #14391 üzenetére
Ha csak a vanilla élmény kell, akkor még felrakhatod a Zone Reclamation Project-et. Ez egy unofficial patch gyakorlatilag
-
Solymi81
aktív tag
Sziasztok,
Olyan kérdésem lenne, hogy a GOG-os verzióhoz érdemes még valamit hozzáadni?
A feliratozós modot azt megtaláltam, de nem tudom, hogy milyen egyéb modot érdemes, ami esetleg még javít a játékon. -
SaGa59
őstag
válasz
hubai38 #14377 üzenetére
A localization.ltx-ben kell átírni a font_prefix sort:
font_prefix = _west
ha angol. Ha magyar, akkor _cent
Illetve a language sorba meg azt a könyvtárat kell beírni, amiben a lefordított szöveg van a gamedata\config\text alatt. Orosz modoknál ez rus szokott lenni, ezt kell javítani eng-re, ha a fordítás az eng könyvtárban van.
Már ha arra gondoltál, hogy cirill betűkkel írta ki a szöveget a játékban és ezt akarod angolra váltani.
-
SaGa59
őstag
válasz
SaGa59 #14374 üzenetére
A jó fordítás innen letölthető
És fontos lehet, hogy ez egy nagy precizitást igénylő mod, van, ahol a fotó elkészítéséhez centire be kell állnod a megfelelő helyre, különben nem készül el. Meg amiket az elején találsz, ne nagyon adogasd el, mert kellhetnek. A COP fórum 28250-es hozzászólásai körül több infót is találsz róla. Meg itt egy végigjátszást képekkel, oroszul.
-
SaGa59
őstag
válasz
hubai38 #14373 üzenetére
Teljesen új történet, új pályákkal. Azok készítették, akik a Secret Trails 2-t, vagyis a minőség és a fordulatos történet biztosítottak. Elvileg Jurij Szemeckij, az Örökkévaló Stalker (aki minden nap újra és újra meghal és akiről a tegnap leadott, ősszel megjelenő regényből talán meg is tudjuk, miért lett azzá, amivé lett. Talán…) története, amikor a Zónába érezett…
MIndenképp keress hozzá jó angol fordítást, a moddbről letölthető nagyon gyenge. Van hozzá jó angol változat, Stalkerstein műve, ezt keresd meg, ha nem akarsz sokat mérgelődni. Én anno gyakorlatilag emiatt a mod miatt kezdtem bele a modok magyarításába és emiatt oroszból. Mert az angol „fordítások” túlnyomó része egyszerű google translate, angolul is értelmetlen, ráadásul a bennmaradt orosz szavak az átírás miatt szinte visszakereshetetlenek.
Aztán ezt mégse magyarítottam, mert megtaláltam a Stalkerstein és Gunter-hunter féle angol változatot, ami tökéletes. -
hubai38
aktív tag
Már régebben,irtam hogy találtam egy sgm modot a Shadow of Chernobyl-hoz,valaki tudna segíteni,keresem hozzá az angol felíratot,gondolom csináltak,vagyis remélem.
-
batman91
őstag
Sziasztok!
Nem tudom ismeritek-e a Paradise Lost nevű módot, de szerintem eléggé ígéretesnek tűnik. Hétvégén találtam rá véletlenül. Gondoltam megosztom veletek is, hátha még valaki nem látta.
-
Laris
junior tag
Csak egy észrevétel, aki a Secret Trails 2 + Autumn Aurora 2- vel akar játszani. Ez egy Anomália detektoros téma. Az elején kapunk egy exho detektort, ami scak egyszerűbb műtárgyakat mutatja ki, azt is csak akkor ha előtte eldobsz egyet, pl én eggyet sem találtam vele. Később kapunk egy Medve detektort ami a mini mapon egy zöld körrel jelzi a műtárgy helyét. A játékot Saga oldaláról szedtem le. -
Laris
junior tag
Sziasztok egy Fotográfos kérdésem lenne A Chervone Farmon kihalgattam egy beszélgetést egy exoskeletonról A barlangban, ahol ki kellett nyírni hat irányítót, megtudtam a helyét is valahol az Ipari területen a híd közelében.Több helyen is lehet, pl a sínek mellettt, vagy egy építmény tetején, ahol Piper exója is van, de én ezeken a helyeken nem találtam Ha valaki tud más helyet is megköszönném..
-
Dhampir
félisten
válasz
Sensut #14362 üzenetére
Egyszer még egy Ufóval is összetalálkozunk.
Lehet, hogy a Hattyú csillagképből érkezett.
A Pilman-radiáns egészen egyszerű dolog. Képzelje maga elé, hogy megpörget egy nagy földgömböt s aztán pisztolyból lövöldözni kezd rá. A lyukak a földgömbön szabályos görbén helyezkednek el. Mindannak, amit az én első felfedezésemnek nevez, a lényege a következő egyszerű tényben rejlik: a Látogatás hat Zónája úgy helyezkedik el bolygónkon, mintha valaki hat pisztolylövést küldött volna a Földre egy olyan fegyverből, amely valahol a Föld-Deneb vonalon helyezkedik el. A Deneb a Hattyú csillagkép alfája, az égboltnak azt a
pontját pedig, ahonnan feltehetően lőttek, Pilman-radiánsnak nevezik. (Arkagyij és Borisz Sztrugackij: Piknik az árokparton, részlet) -
Sensut
őstag
Nos, én végigmentem a Golden Ball modon, simán, a fenti hibákon kívül bármiféle gond nélkül. De csak nagy vonalakban, mert meggyőződésem, hogy a mellékfeladatok egy negyede kimaradt. Azok a fenti hibák is csak kimondottan Dark Valley-re, Garbage-re és estleg Agropromra jellemzőek, és ott is csak egyes feladatok alatt. A sztoriról röviden csak annyit, hogy ez mindenek előzménye, amikor még a Fotográfus sem járta végig a Zónát. Csak két ismert szereplő jelenik meg az egész játék alatt - Sakharov professzor és a játék legvégén Charon, a jövőbeli monolitos főnök. Még nincsenek se klánok, se népes helységek. Itt még minden ajtó zárva van a kiürítés óta és alig járt arra valaki. A játék legelején még nem annyira, de Yantartól kezdődően lassan rájövünk, hogy miről is van itt szó. Megtudjuk, hogy ki hozta létre és miért az Agyat az X-16 laborban, ki és miért kapcsolta be az Agyperzselőt Radaron, kik a Burerek és egyéb mutánsok, vagy olyan további kalandokba keveredünk, mint a Freedom vagy a Monolith klánok megalakulása, stb. Kronológiailag ez lenne a legelső rész, majd a Secret Trails 2 és utána a Shadow Of Chernobyl. Furcsamód a Fotograffal nem nagyon illeszkedik, mivel itt már a mutánsokat a nevükön említik, míg a Fotográfban maga a fotográfus nevezi el őket. Viszont a Fotografban már a klánok léteznek, úgyhogy ez a mod nincs összhangban vele. Lényegében két részre osztható a játék. Az első rész tele van mindenféle érdekes küldetésekkel egész addig, amíg föl nem érünk a Katonai Raktárakhoz. Itt már kicsit lineárissá válik a játék és csak egyetlen célunk az marad, hogy megtaláljuk a Kívánságteljesítőt. Persze az oda vezető út egyáltalán nem egyszerű. Voltaképpen ez az eredeti cél is, amiért beszökünk a Zónába. Mivel egyes pályákról már nem tudunk visszatérni az előzőekre, megsúgom a sorrendet, amelyet érdemes követni:
- Cordon
- Outskirts of the Zone
- Dump (Landfill / Garbage)
- Agroprom
- Dark Valley
- Rostok (Bar) - innen már nem lehet visszamenni az előzőekre!
- Yantar
- Army Warehouses
- Radar
- Pripyat
- CNNPMinden pálya egy külön történetet ad, amit a többitől függetlenül kell letudni. Nem szokványos történetek és a sok szöveg ellenére is lebilincselőek. Sajnos az angol fordítás sem tökéletes, de a lényeg jól érthető és a feladatokat is általában a térkép megjelöli. Nem arról van szó ebben a játékban, hogy minden áron meg kell halnod, viszont rengeteg gondot tudnak okozni a sosem látott anomáliák, melyektől csak úgy hemzsegnek a pályákon. A mod alapja és hangulata nem a megszokott Stalker akció, amikor meg kell hódítanunk a Zónát, hanem inkább a Piknik az Árokparton-szerű fedezzük fel a különbnél különb féle jelenségeket a Zónában és gyűjtsünk minél több artifaktot, amit jó pénzért eladhatunk. Egyszer még egy Ufóval is összetalálkozunk. Ez a hangulat az elején elképesztően jól dominál, de aztán szép lassan ráhangolódunk a tulajdonképpeni célra, a Kívánságteljesítőre egy olyan területen, ahol még nem járt senki az evakuálások óta.A mod mindenképpen ajánlott, mert sok mindenre magyarázatot ad a Zónában. Persze nem hivatalosan, de elég hitelesen. Ez a mod a Secret Trails 2 és a Fotograf szintjét simán üti.
-
Sensut
őstag
Négy pálya után sikerült tapasztalatot szereznem a Golden Ball mod sötét oldaláról is, mert mint minden Stalker játék, ez sem tökéletes. Itt a gond nem a tulajdonképpeni stabilitással van, hanem a játék mentéseivel kapcsolatos. Mivel a játék nagyon, de nagyon komplex és épp annyira feszegeti az X-Ray határait is, néha, bizonyos küldetések alatt van, hogy a játék logikai rendszere összeomlik. Ez leginkább olyankor történik meg, amikor egy bizonyos feladatot nem a leírtak szerint hajtunk végre, vagy a jelenet tartalmaz olyan egyedi effekteket, amiket a készítők loptak be a játékba. Pld van egy pillanat, amikor egy vérszívó bőrébe bújunk és az ő szemével látjuk a világot, amint az épp az áldozat felé rohan hatalmas sebességgel. De lényeg, ami lényeg, hogy az ilyen összeomlások egy ideig még nem észlelhetők a játékmenetben, viszont azonnal kiszúrhatóak, ha az óra eltűnik a minimap alatt ! Ilyenkor azonnal vissza kell tölteni egy korábbi mentést, amikor még jó volt, különben nem csak az aktuális mentés lesz korrupt, de az összes további is. Ha az óra eltűnt, akkor baj van! Ez nem tudom, hogy szándékos megoldás-e, de jó mentőöv a bajban.
Ez nálam a Szemétdombon történt meg az alatt, amíg a három (a piros, sárga, zöld) artifaktot kerestem; aztán egyszer Agropromban amikor elindultam a felderítő menhelye felé; majd Dark Valley-ben miközben a lányt próbáltam kiszabadítani a benzinkútnál. Ez a probléma látszólag benne volt a pakliban, mert a beállításokban van egy olyan opció is, hogy csak a biztos menhelyeken lehessen menteni.
Ezeken a helyeken - amikor a ház ikon megjelenik a játékos életvonala fölött - a mentések mindig biztonságosak. Ezt kikapcsolva bárhol lehet menteni, de ott van ez a kockázat. Legjobb megoldás, hogy minden komolyabb menet után visszamenni egy ilyen menhelyre és csinálni egy fő mentést a biztonság kedvéért. Minden pályán van legalább egy ilyen hely ahol mellesleg van víz és tárhely is.
Mindennek ellenére a játék nagyon jó, tartja a kezdeti szintet és olyan különbnél különb féle területekre keveredünk benne, amilyet még Stalker játékban nem tapasztalhattunk, annak ellenére, hogy az akciózás még mindig minimális. Szerintem így is lesz egész végig. Sokat kell okoskodni és nem szégyen néha bele nézni a végigjátszásba is, mert a sok technikai eszmefuttatás hamar meghaladja az átlagember tudásszintjét -
Antonius1978
addikt
válasz
Sensut #14359 üzenetére
Akkor jo, hogyha esetleg szukosen is, de lehet loszert talalni, meg fegyvereket is...
A sok otletet a Pikniken kivul bizonyara a Stalker vilagaban megjelent konyvekbol meritettek, bizonyara meg merultek fel ujabb otletek, hogy milyen is (kellene legyen) a Zona.
Ez a mod ugy tunik inkabb Piknik, a Fotograf az mar Piknik + akcio (kb4 eve probaltam ki, de nincs befejezve), az OGSE viszont mar teljesen a normal modokra hajaz, sok kuldi, lovoldozes, azt sem fejeztem be, mert egyreszt tul sok a kuldi, es a ShoC elegge atlathatatlan modon kezeli a kuldiket, ezert is szeretem jobban a COP-t.
Akkor jo, ha egy mesterlovesszel le lehet szedni azokat az ugynokoket, epp a tegnap beszltem a fegyvermodderrel, hogy nalukfele ki es hogyan szamolja a fegyverek sebzeset, es ismer egy faszit, aki rendesen loteren szerzett tapasztalatokbol allitja ossze a fegyverek jellemzoit+a sebzest.
En is alkottam egy kepletet, ami a kaliber*csotorkolati sebesseg / egy x szammal = sebzes * 100
Hogy peldat mondjak, az emlitett modder altal Turulba betett magyar AMD-65 sebzeset imigyen szamoltam :
7,62 * 670 m/s = 5100 / 1350 = 3,781 * 100 = 37,81 sebzest okoz 1 loves, azaz 3 lovessel 113,4 sebzest okozunk, es ha minden igaz, 1 atlag teremtmenynek mondjuk 100 elete van konnyu fokozaton, kozepes fokozaton 50%, nehezen meg mondjuk 33% csak (ez rank is ervenyes), tehat konnyu fokozaton 3, kozepesen 2, nehezen 1 loves kell, hogy kinyiffantsunk valakit, ha minden igaz, es igy mukodik. -
Sensut
őstag
válasz
Antonius1978 #14358 üzenetére
A puskákhoz leginkább a rejtekhelyeken találsz lőszert. Egy jó ideig kapni több féle lészert, de még fegyver hozza sehol
Aztán találsz egy ügyes kis shootgunt, egy mesterlövész puskát stb. A környéken csak egyetlen kereskedő van, Skidan, aki Sidorovich helyén uralkodik, de nem igazán vagy rászorulva. Én még semmit se vásároltam tőle, viszont feladatokért cserébe ő is ad hasznos dolgokat. De fegyver nála sincs, meg ruha se. Ezt a modot mindenkinek ki kell(ene) próbálnia, mert tényleg a Piknikes Zónát idézi. A Szemétdomb egy az egyben az a felállás, amikor 3 alanynak (egy sztalker, egy eltévedt katonatiszt és te) egy anomáliáktól hemzsegő területen kell végighaladnia. De itt szinte ahány anomália, annyi féle és a pálya fele szinte járhatatlan tőlük. Nem is tudom honnan jött ennyi ötlet. Ellenfelek alig vannak (egyelőre), azok is olyan furcsa teleportálódó egyenruhások, akik PSY fegyverekkel támadnak és "ügynököknek" nevezik magukat. Ez a fegyver zombifikál, ha eltalálnak vele, mint a kontroller. Még nem lehet tudni kik azok, de könnyű elbánni velük a mesterlövész puskával. Nem tudom kik készítették a modot, de sok elem belőle megjelent a Fotografban, majd később az OGSE-ben is. Minden esetre profi munka jól kidolgozott, egyedi HUD-dal és anticheattel ellátva. Ne is próbáld az actor.ltx-et módosítani, mert ilyenkor a játék nem hogy nem indul el, de halva indulsz. Vagyis, amint a pálya betöltődik, sudden death
-
Antonius1978
addikt
válasz
SaGa59 #14352 üzenetére
En van amikor hasznalom, mert idegesit, hogy a szornyek gyorsabban futnak mint ahogy a fegyver csovevel kovetni tudod - celzasszinten, de a kes hasznalata is idetlenre sikeredett, van hogy csak vagdalkozol vagy dofkodsz a levegobe, mert a szorny tul gyorsan fut, es maris kikerul a kes hatosugarabol.
Viszont volt olyan mod - sajna mar nem emlekszem melyik - hogy a kessel ahelyett hogy kaszaltal, vagy suhintottal volna, ebben messzire eloredoftel, sokkal hatekonyabb volt...Beleneztem a videoba, es megtetszett a mod, az az erzesem, hogy az alkoto(k) az igazi Arokparti piknik erzest probaljak visszaadni (reszben, mert a jatekot is figyelembe kell vegyek, mert van sok + dolog), keves kaja, keves felszereles, a fegyverek hianya (ugye a Zona valamiert nem igazan szereti a fegyvereket ha jol emlekszem), kidolgozott kuldetesek (a legtobb modban Rambozva mindent meg lehet oldani, az is tetszik, mert szeretek lovoldozni, de jo latni hogy van ilyen korultekintoen kidolgozott kuldetes is).
Csakis asztali gepben gondolkodom, kesz rohej amugy, hogy regi laptopom 64mb-os alaplapi monitorkartyajan tudom futtatni a legalacsonyabb beallitason a ShoC-t
Mar az elejen kioktatnak, hogy meg kell fozni a mutans tesztreszeket, de elotte be kell venni egy sugarzaselleni szert.
A puskahoz honnan lesz majd loszer ? Lehet vasarolni, vagy gyartani kell, vagy talalni, vagy meg nem lehet tudni ?
-
Sensut
őstag
válasz
Dhampir #14356 üzenetére
A kakassal vigyázni kell, mert veszélyes tud lenni. Hát még egy pulykakakas
A vasúton még én sem tudtam átkelni, de már kitaláltuk, hogy mi a módja, és nem lesz egyszerű. Kaptam egy olyan flaskát is jutalomba, aminek a belseje valami ezüstötvözettel van kibélelve és így bármilyen szennyezett vizet képes ihatóvá tenni. Most már bármilyen vízforrásból, akár csatornákból is meríthetek vizet. Hát ilyen cselek vannak a játékban. Na, és végre találtam egy világháborús mesterlövész puskát egy rejtekhelyen. Ezek a rejtekhelyek isteniek, mert tele vannak mindenféle jó dolgokkal.
-
Dhampir
félisten
válasz
Timstrike #14355 üzenetére
Hát szerintem itt minden jóravaló Stalker a kést használja ha csak tudja mert nem lehet könnyen hozzá jutni sem lőszerhez,sem fegyverhez amihez majd még javítókészlet is kell.
Mint a Half-Life-ban a pajszert.
Kicsit fel lehetne dobni a modokat akár fejszével is. Például egy faluban (CoP, Zaton, Leégett falu) nincs balta, de akad Vintar BC?
Persze a nagytestű mutánsok ellen sokat nem érne a balta. Tanyán egyszer orvul hátba támadott egy nagy kakas, úgy rontott nekem, hogy alig bírtam puszta testtel leállítani. Az állati erő bestiális. A kakasnak semmi baja nem lett egyébként.
-
Timstrike
tag
válasz
SaGa59 #14352 üzenetére
A kés az alapjátékban is az egyik legerősebb fegyver, de nem véletlen, hogy szinte senki se használja
Hát szerintem itt minden jóravaló Stalker a kést használja ha csak tudja mert nem lehet könnyen hozzá jutni sem lőszerhez,sem fegyverhez amihez majd még javítókészlet is kell. Habár ,Wolf megmentése útán szuper pszi fegyverekhez jutunk de annak a használata...
ezt meglepetésnek hagyom a mód kipróbáloknak.
Már csodálkoztam is ,hogy a legtöbb módban minden kacat benne van de borotva felszerelés nem nagyon van(vagy talán a Zónában nem nő a szakáll)Most már tudom,hogy egy ilyen késsel (pl: KM2000) akár borotválkozni is lehet simán
Nem igazán tudtam előre haladni mert hát a Kordonon rengeteg küldetés meg akadály van (pl: A vasúton átkelni biztos halál,a vasút alatti átjáró meg anomáliás) tehát valahogy sikerült megszerezni a kulcsot a Szemétdomra ahol a beszámoló stalkerek sem idöztek sokáig mert tele van anomáliával,ha jól értettem.
Kicsit zavart eleinte,hogy nem tudtam többször életben maradni(és újra kell betölteni a mentést),de rájöttem hogy mindent a leírás után kell elvégezni és akkor nincs gond.Persze azért nagyon óvatosnak kell lenni és néha konzultálni kell a "Babával" is, aki ha tud jó tanácsokkal lát el.
Egyszóval, ahogy Sensut is említette,itt nem kínlodás van hanem adrenalin növelés és játékélmény.
Még csak annyit,hogy nem minden talált élelem jó.Van amitől rosszul is lehetünk pedig nem látszik rajta vagy a leirásában,hogy gond lenne vele.Ezért megéri fözni saját kaját mutáns darabokból vagy akár teát is persze ha van hozzávaló (víz,mutáns darabok,teafű) meg gyufánk(fontos). -
Dhampir
félisten
válasz
Antonius1978 #14351 üzenetére
Kar hogy nincsen gepem, hogy kiprobalhassam.
Asztaliban vagy notebookban gondolkodsz?
(#14353) Sensut
Jól hangzik mindez.
-
Sensut
őstag
válasz
Antonius1978 #14351 üzenetére
A vízmerés amúgy nem látványos, csak az ötlet a lényeg. Itt van egy végigjátszás video, ami kicsit kapkodósra sikeredett, de bele lehet látni a dolgokba.
Dhampir:keménynek kemény, de nem mindig lopakodós. Viszont van ilyen is benne és itt működik is a lopakodás ellenben más modokkal. És az a jó benne, hogy minden kelléket meg tudsz szerezni már Cordonon, ha együttműködsz a társasággal. Éjjellátó, profi anomália detektor, artifact szkenner stb, mindent adnak, ha te is adsz valamit cserébe.
-
SaGa59
őstag
válasz
Antonius1978 #14351 üzenetére
A kés az alapjátékban is az egyik legerősebb fegyver, de nem véletlen, hogy szinte senki se használja…
-
Antonius1978
addikt
válasz
Sensut #14349 üzenetére
Na vegre akkor egy igazi Stalker tulelohorror, ahol nem 7 fegyverrel a hatadon, meg 5 pisztollyal a derekadon koricalsz a Zonaban, ahol 3x kell tarat cserelj, hogy le tudj loni egy verszivot, vagy 5-6 soretes loszer kell 1 kutya lelovesehez, holott mar 1 soretestol is 3 metert kellene repulnie...
Kar hogy nincsen gepem, hogy kiprobalhassam.
Sensut mester, ha lehetseges, keszitenel par rovid videot, ahogy fozod a kajat, meg mered ki a vizet a hordobol, meg arrol a barkacsolt fegyverrol ? Habar varj, biztosan van fenn video a YT-on, megyek is videozni. -
Sensut
őstag
válasz
Dhampir #14348 üzenetére
Igen, csak ez itt sokkal bonyolultabb, mert a kontroller voltaképpen nyugis, viszont van vagy 10 zombi a környéken, akiken keresztül lát és hall. Van egy segéd, aki az útról távcsővel figyeli a kontrollert az ablakon keresztül és irányít. Ha volna egy rendes fegyver, csak egy lövés lenne erről a pontról, de itt (még) nincs egy rendes fegyver. A zombikat 20 méteren belül nem közelítheted meg, mert akkor riasszák a kontrollert és vagy elmenekülsz, vagy neked annyi. A kontroller itt képes még akkor is a falhoz verni téged, ha közvetlenül előtte állsz, így esélyed sincs késsel ellene szemtől szemben, mint pld a COP-ban. Tehát ki kell kerülnöd a zombikat, hogy ne vegyenek észre és a kontroller háta mögé kell lopóznod, mindezt Cordonon az ATP emeletén. Ha elérted, akkor már hátból ledöfheted őt egy komoly vadászkéssel, amit ezért adnak, de egyáltalán nem egy leányálom a háta mögé jutni. Mellesleg nekem begyúródott egy csomó kutya meg vadkan az ATP-re és jól felzaklatták az összes zombit, hogy azok csak futkosnak össze vissza az udvaron. De valahogy mégis sikerült belopóznom és leszedtem a bestiát. Hát ez tényleg egy egyedi feladat volt és egyáltalán nem ölt a méreg miatta, hanem csak pumpálta belém az adrenalint. Már csak ennyiért is megérte a fáradságot ez a mod
-
Dhampir
félisten
válasz
Timstrike #14347 üzenetére
Élni a zónában egy szál alsógatyában és kontrollert (irányítót) megölni egy késsel?!
Meg lehet tenni, például a CoP elején, a zatoni barlangban. Belopakodsz a barlang belsejébe, rádobsz egy gránátot vagy anélkül, utána kanászbicskával gyorsan lerohanod. Így kicsit spórolhatsz a lőszerrel és a bátorságodat is próbára teszed.
-
Timstrike
tag
válasz
Sensut #14346 üzenetére
Nemrég kezdtem el de nagyon megfogott a játék egyszerűsége meg a remek küldetésekre való felkészülés.Ugyanis, ha nem vagy felkészülve egy küldetés teljesítésére akkor "bukta",mind ahogy te is leírod.
Csak dicsérni tudom a mód készítőket mert egy remek Stalker játékot adtak a Zóna kedvelőknek.
Élni a zónában egy szál alsógatyában és kontrollert (irányítót) megölni egy késsel?! Na, ez az igazi Stalker élet.
Remélem végig ilyen elképesztő dolgok fognak történi,mert még nagyon az elején vagyok.
Hogy nem találtam rá hamarabb mikor még több időm voltHa nem kellene dolgozni mennem talán napokig játszanék,egyfolytában
Köszönöm Sensut,hogy felhivtad rá a figyelmem! -
Sensut
őstag
Hát nem tudom, erre felé még nem nagyon volt emlegetve, de nagyon fasza. Valaki játszotta már? 2012-es mod. Talán ez az a mod, ami eddig a legközelebb visz a Zóna valódi világához, mivel nem a megszokott lövöldözés az alapja, hanem a puszta túlélés. Egyelőre. Nincs fegyver, nem kapsz egyből egy pisztolyt, hanem csak egy mindenféle alkatrészekből összebarkácsolt stukkert, amit úgy kell tölteni elölről, mint a polgárháborúban, és a lőszer puskapor + csapágygolyó, amit neked kell összeállítanod
Vannak konzervek, de a mutáns testrészekből lehet főzni levest a tűzhelyeknél, ami sokkal jobb és ehhez is megvannak az edények meg a hozzávalók. A vizet esőből fogják és hordóból lehet merni. Mindenfelé halott kalandorok, akik szerencsét próbálni jöttek, de mind odavesztek kik mutánsok által, kiket a katonaság szedett le vagy anomáliák öltek meg. Wolf neve felmerült már és azt hiszem ez az egész Sidorovich kora előtt történik. Viszont rengeteg a szöveg úgyhogy angol (vagy bármelyik másik nyelv amire fordították) tudás kötelező, mert a küldetések sem a megszokott "egyszerű menj és öld meg", hanem általában egy alapos tervezgetés előzi meg őket. A Fotografra hasonlít a leginkább, de most kaptam egy olyan interaktív tárgyat, ami az OGSE-ban is megjelent jóval később. Minden esetre látszik rajta, hogy profi munka és van ötlet meg tartalom is bőven benne. Csak ajánlani tudom.
-
Sensut
őstag
válasz
kekeeci #14343 üzenetére
Láttam, de akkor még orosz volt csak és az nekem kínai
Amúgy tetszik a mod, egy teljesen új karakter vagyunk, aki beszökik a Zónába szerencsét próbálni. A katonaság elkapja és lecsukják a cordoni bázison, de meg kell szökni (itt nem csak az a lényeg, hogy ne vegyenek észre szökés közben, hanem hogy ne állj meg, csak menekülj ki a bázisról, mert ha megálltál, abban a helyben leszed a mesterlövész). Sidorovich még, vagy már nincs a bunkerben, ezt nem tudtam eldönteni, mert a faluban csak 4 kalandor van egyelőre és azok segítenek talpra állni. Szerintem még nincsen. Nagy terjedelmű modról van szó, kíváncsi vagyok mi lesz tovább. Egy csomó új dolog is van a játékban, köztük ez a kedvenc német juhász a faluban
Majd még írok róla, ha tovább haladtam.
-
kekeeci
senior tag
-
Sensut
őstag
Ez nekem új, de nagyon dicsérik. Goldsphere aka Golden Ball (Zolotoy Shar) SOC mod. Teljesen új sztori angol, francia, német, olasz és spanyol nyelveken az eredeti oroszon kívül. Na vajon mit fogok csinálni a hétvégén?
-
Sensut
őstag
F.O.T.O.G.R.A.F. teljes angol verzió, tartalmazza az alapjátékot is. Nem kell semmit csinálnod, csak kicsomagolod, beállítod és játszol.
-
Rony949
őstag
Redditen találtam EZT a képet. Nagyon jól összefoglalja a modokat. Érdemes lehet ránézni.
-
nem_tom
őstag
válasz
Balathruin #14338 üzenetére
Oh... nem tudtam, hogy ez egy és ugyan az.
-
Balathruin
veterán
válasz
nem_tom #14337 üzenetére
Elég régi, bár attól még lehet jó. Nem kell regisztrálni.
-
nem_tom
őstag
Jelentem, a Weather Overhaul mód kompatibilis az Absolute Nature és Structure grafikai módokkal. Az időjárás is egy fokkal realisztikusabb és látványosabb lett. De sokat nem kell várni tőle. Egyébként van egy újabb verziója is amit a közelmúltban adtak ki. Csak azért nem azt próbáltam ki mert a letöltéséhez regisztrálni kéne. Akit ez nem zavar, annak ide linkelem: Weather Overhaul 3.1 Szívesen olvasnék róla véleményt aki hajlandó kipróbálni, hogy van e olyan jó mint a leírás mondja.
-
nem_tom
őstag
Sziasztok! Újra tiszteletemet tettem a zóban. Sok idő óta először tisztán az alapjátékot játszom, csak az Absolute Nature és Structure módokat tettem fel a szebb külső érdekében. Ami feltűnt nekem, hogy éjszaka eléggé világos van. Kerestem megoldást arra, hogy sötétebbre csináljam, de csak egy Weather Overhaul nevezetű módot találtam. Szerintetek ezt merjem telepíteni? Elvileg szebb és realisztikusabbak lesznek tőle az időjárás elemei, meg sötét az éjszaka... bár nekem inkább csak az utóbbira lenne szükségem. Viszont ha nem muszáj nem akarom elölről kezdeni meg kérdéses a kompatibilitás a feltett grafikai módokkal.
Másik dolog. A leírásban lévő realistic demage mód már nem elérhető. Gondoltam szólok.
-
kekeeci
senior tag
válasz
selmeczitomi #14332 üzenetére
Nem Fernandel, hanem Bourvil,
és a címe:
Le Passe-muraille (1951) -
-
SaGa59
őstag
-
SaGa59
őstag
Nem igazán sztalker téma, de a Zónához és a Radarhoz kapcsolódik az Orosz Harkály című film.
Ez gyakorlatilag a Csernobil-2, vagy más néven Duga nevű „horizonton túli radar” neve (ami legjobban Limanszkból látszik a játékokban). Illetve egy ukrán excentrikus művész elmélete arról, miért is kellett valójában felrobbannia a Négyes Reaktorbloknak '86-ban. Ma reggel adta a Sundance csatorna a filmet, kissé érdekes fordítású magyar felirattal. Elgondolkodtató. Nem szeretem az összeesküvés elméleteket, de ha másra nem, egy a Zóna „eredetéről” szóló sztalker regény alapötletének akár jó is lehetne az elképzelés. Még az sem kizárható, hogy a játék készítői ismerték a sztorit (bár Fjodor mintha túl fiatal lenne ahhoz, hogy már 2007 előtt ismert legyen az elképzelése, illetve szinte biztos, hogy 2009 utáni az elmélete, mert az egyik kulcsfigura 2009-ben meghalt és ezt sajnálja, mert nem tudta szembesíteni az illetőt a szerinte kiderített tényekkel) és továbbfejlesztették azzal, hogy a hadiipar is kihasználta a helyzetet.
-
wrz
aktív tag
-
shield
Topikgazda
Sok mindent nem tudtam ki olvasni belőle. Az utolsó előtti sor az biztos gebasz.
"Failed to initialize graphics hardware."A videó kártyád inicializálása sikertelen.
Nem tudja beindítani a kártyádat vagy valami ilyesmi. Lehet hogy driver csere is megoldaná.
Mindenképp szed le Ezt a DX-et.
Én ez nélkül nem indítok Stalkert. -
wrz
aktív tag
Sziasztok,
A mostani steames leárazásban megvettem ezt a játékot, de ha el akarom indítani csak egy failed to initialize graphic hardware hibaüzenet ugrik fel és semmi nem történik.
Amiket próbáltam eddig és nem működtek: különböző kompatibilitási módokat, rendszergazdai jogokkal indítani, dx10 telepítés, létrehoztam a stalker-shoc mappát a dokumentumokba és bemásoltam az user.ltx fájlt.
A gépemen win10 64bit-es oprendszer van, bemásolom a log fájlt hátha valaki tud segíteni mert én kezdem feladni.
* Detected CPU: GenuineIntel P3 family, F6/M14/S3, 3193.00 mhz, 24-clk 'rdtsc'
* CPU Features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
--found external arch mp_military_2.xdb0
FS: 30258 files cached, 5553Kb memory used.
Init FileSystem 0.958381 sec
'xrCore' build 3312, Feb 27 2008Initializing Engine...
Executing config-script "user.ltx"...
[c:\users\warez\documents\stalker-shoc\user.ltx] successfully loaded.
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R1.dll
Loading DLL: xrGame.dll
! Unable to find InstallUserName entry in registry
* [win32]: free[3998344 K], reserved[77668 K], committed[118228 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: crt heap[7300 K], process heap[1282 K], game lua[0 K], engine lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[1032 K], smem[0 K]
Executing config-script "d:\games\steam\steamapps\common\stalker shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx"...
! cant convert dik_name for dik[26], prop=[
! cant convert dik_name for dik[43], prop=[
! cant convert dik_name for dik[144], prop=[El
[d:\games\steam\steamapps\common\stalker shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
Executing config-script "d:\games\steam\steamapps\common\stalker shadow of chernobyl\gamedata\config\rspec_high.ltx"...
! Unknown command: r__wallmark_ttl
! Unknown command: rs_skeleton_update
[d:\games\steam\steamapps\common\stalker shadow of chernobyl\gamedata\config\rspec_high.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "d:\games\steam\steamapps\common\stalker shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx"...
[d:\games\steam\steamapps\common\stalker shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
! Unknown command: sv_statistic_save_auto
[c:\users\warez\documents\stalker-shoc\user.ltx] successfully loaded.
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
devices Generic Hardware
SOUND: OpenAL: system default SndDevice name is Generic Hardware
SOUND: OpenAL: default SndDevice name set to Generic Software
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. Generic Software, Spec Version 1.1 (default)
2. Generic Software, Spec Version 1.1 (default)
SOUND: OpenAL: SelectBestDevice is Generic Software 1.1
SOUND: OpenAL: Required device: Generic Software. Created device: Generic Software.
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent
* sound : cache: 65538 kb, 7609 lines, 8820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:1002]-[device:67DF]: Radeon (TM) RX 480 Graphics
* GPU driver: 22.19.162.4
Failed to initialize graphics hardware.
Please try to restart the game. -
SaGa59
őstag
válasz
shield #14317 üzenetére
Sajnos a játék elmarad. A melóhelyemen is nagy a nyomás (amikor belekezdtem a magyarításokba, fordításokba, jóval lazább munkakörben voltam, mint most, bár nagyjából ugyanezt csináltam, csak kevesebb felelősséggel, több „rutinmunkával”), három párhuzamos, nem kis projekten dolgozom a normál üzemeltetés mellett, az is eléggé fárasztó. Ha egy nap kettőnél több meetingem van, főleg, ha angolul, aznap estére végem, legfeljebb ha olyasmivel tudok foglalkozni, aminél nem kell gondolkodni. A sztalker nem ilyen, minden lépés számít…
Ha lesz időm meg energiám, a Dacolva a halállal második részét vinném tovább, a fordítást folytatva (ha addig valaki át nem veszi). Abban, annak idején játék közben is elakadtam, a már magyarított részen egyszerűen nem tudtam túljutni, mert vagy a zsoldosok csináltak ki, vagy belegyalogoltam valami anomáliába (és abban ezek tényleg halálosak, nem lehet csak úgy kiugrálni belőlük), vagy felzabált egy a nádasban kódorgó vérszívó. Egyszerűen mehettem bármerre, az a dög a nyomora akadt és elkapott.
Már csak emiatt is érdemes lenne foglalkozni vele, van benne kihívás rendesen. -
shield
Topikgazda
válasz
SaGa59 #14316 üzenetére
Gratulálok!
Te leszel Magyarországon a S.T.A.L.K.E.R. könyvek atyja. Sajnos elveszítettünk a Stalker modok fordításától, de ami előny, hogy nem olyan ember fordítja a könyveket, akit nem ragadott el a Zóna.
Ennyi munka mellett van időd egyáltalán barangolni egy kicsit a Zónában?
A mostani munkám miatt keveset tudok játszani, de olvasni több időm van.Az általad linkelt boltban tényleg jók az árak.
-
-
SaGa59
őstag
Ha minden igaz, kijött a nyomdából, legalábbis már nem „előrendelhető” státuszban van:
Vaszilij Orehov: TűzvonalAkinek a Katasztrófa sújtotta terület tetszett, annak ez is fog. Ismét Hemul a főszereplő, két-három hónappal az előző rész után. Akció, harc, keménykedés van bőven… Meg egy nem várt fordulat…
Nem szeretném lelőni a poént és kérem, aki elolvassa, az is hagyjon pár hetet a többieknek, hogy maguk szembesüljenek a történettel. A történet fő csavarja eléggé mellbevágó lesz mindenkinek, aki játszott ShoC-lal.
Közben fordítom a harmadik részt, az ennek lesz a közvetlen folytatása (újabb csavarral). Bár ez a sztori önmagában is megáll, kerek egész, de a harmadik résszel fog tényleg lezárulni Hemul története.
Önreklám on.
Mini-interjú Sándor Gáborral, a S.T.A.L.K.E.R.-könyvek fordítójával
Önreklám off. -
SaGa59
őstag
válasz
nem_tom #14304 üzenetére
A végkimenetre nem sok hatással vannak a döntéseid, csak menet közben változnak dolgok. Pl ha kihagyod, vagy rosszul csinálod meg a mocsárban a banditairtást, akkor később az egyik feladatnál nincs választási lehetőséged békés megoldásra. És még pár hasonló. Ripley-vel is többféle variáció lehet a kapcsolatotokban. De itt is inkább menet közben. Sikeresen elkiséred vagy elveszíted. Esetleg kinyírod. Bizonyos variációkban nem tudod meg róla az igazat, más variációkban igen, más módon lesz a segítségedre, vagy egyáltalán nem lesz alkalma segíteni. stb...
A végén tulajdonképpen három befejezés lehet.
1: kinyír az áruló (nem tudod lenyomni a bandájával együtt)
2: elintézed a kapcsolótáblát. Akkor az idegen ott ragad a kikapcsolhatatlan kupola alatt
3: kikapcsolod a kupolát. Az idegen kiszabadul és azt csinál a Földön amit csak akar.Nekem ennyi jött át a végéből, További infó nincs a szövegekben sem.
A blokád előtti részen mindeképp ott kell hagyj rengetg begyűjthető cuccot, mert még a spéci exoban se tudod elcipelni, megvenni meg senki se tudja, mert nincs elég pénzük.
Én a Hangárban hagytam rengeteg holmit, az aknában lévő ládában, később meg Jantaron a gyár busz melletti kocsiban. -
nem_tom
őstag
Hullócsillag Spoiler ON
Kiveséztem a játékot sikeresen. Gyerekek én azt hittem agyfaszt kapok mikor utólag rájöttem, hogy pripjaty-ból kimenthettem volna a cuccaimat viszont már semmi szín alatt nem engedett vissza a játék. Plusz a Blokád előtti részeken is csomó minden hagytam szerte széjjel.
Egyébként valaki eltudná mondani, hogy a végén lévő bejátszások akkor milyen végkifejletet is takarnak? Megnéztem mi van akkor ha kikapcsolom a blokádot és mi van akkor ha elpusztítom a vezérlőpultot... viszont nekem nem mondtak sokat azok a pár másodperces kis videók utána.
A másik kérdés, hogy a játékmenetet mennyire lehet befolyásolni a döntéseim és cselekedeteim által? Egy esetleges újrajátszás végett kérdezem.
Spoiler OFF
Viszont azt kell mondjam, hogy nagyon tetszett a mód. A zóna itt tényleg rideg és magányos hely, sok a mutáns és nagyon beteg háttér hangok vannak. A sztoriról nem is beszélve. Kellemes csalódás volt.
-
nem_tom
őstag
Újabb kérdés, szintén Hullócsillag.
A Generátoroknál vagyok, elmentem oda ahol a szerzetesek tanyáznak, viszont senki nincs ott akivel találkoznom kéne. Ezen a videón viszont itt vannak. Akkor most hol vannak?
-
nem_tom
őstag
válasz
nem_tom #14300 üzenetére
Még is csak sikerült kést szerezni.
SPOILER
Az erőműben amikor a szolgálatos ezredestől azt a feladatot kapjuk, hogy pucoljuk ki a szarkofágot. Ott a kést választottam a fegyver helyett. Mit ne mondjak, elég vicces volt nekiindulni 50 GRC-s katonának 3db dobókéssel. Egyet megtartottam, még egyet sikerült visszaszereznem. Így végre valahára teljesíteni tudtam a küldetést.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor Magic6 Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 8 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest