Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 03:07:14

LOGOUT.hu

Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#3551) rétisün válasza Gaben1 (#3550) üzenetére


rétisün
veterán

gondolom valamelyik trader mod lehetett, itt keresgess.....

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3552) Gaben1


Gaben1
tag

köszi találtam egy rakat érdekes cuccot de konkrétan ami nekem kell azt nemtudom milyen néven keressem , amit írtál olyan néven nem találtam semmit :)

gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750

(#3553) rétisün válasza Gaben1 (#3552) üzenetére


rétisün
veterán

a clear sky-hoz is meg a SoC-hoz is trader mod néven volt, persze nem biztos, hogy a pripjatyhoz is van....

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3554) Gaben1 válasza rétisün (#3553) üzenetére


Gaben1
tag

megtaláltam :)
igaz nem annyira részletes mint a soc ban volt de itt is elég sok cucc van ,de csak az első kereskedőnél vannak cuccok a hajón ,trainert is próbálgattam ,akármit nyomtam 150 000 nél nem ad több lóvét, illetve a többi funkció nagyon nem működik pl big jump a verziószám passzol pedig...

gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750

(#3555) proci985 válasza Gaben1 (#3554) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

trader.ltxet kell megbütykölni.

big jumpot emlékeim szerint az actor.ltx megbütykölésével lehetett elérni. valami jump_height vagy hasonló változót kellett átírni.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#3556) Gaben1 válasza proci985 (#3555) üzenetére


Gaben1
tag

abba nem merek belenyúlni hátha telepíthetem ujra a game-t :) most az a legfőbb gondom még hogy nem találok olyan jó kis köveket mint ami a régi mentésembe voltak :( várom a kitöréseket hátha lesznek uj kövek de elé szűkösen osztogatja a játék

( egyébként a leghasznosabb mod a +500kg lett ) :D

[ Szerkesztve ]

gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750

(#3557) proci985 válasza Gaben1 (#3556) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

előtte biztonságimentesz fileből és ok lesz.

ja, +500kilóhoz actor.ltxet kell két helyen átírni, anno még CShez csináltam olyat:) OL2.0ához meg tradert, de az tényleg extrém nehéz volt.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#3558) Gaben1 válasza proci985 (#3557) üzenetére


Gaben1
tag

á én nem irtam át semmit amit feltettem azt csak ki kellett cseréni az eredeti file ra, mint ahogyan az összes többi modot amit próbáltam így nagyon könnyű volt :)

gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750

(#3559) Vladi


Vladi
nagyúr

Hát igen.. kicsit gyűjtögettem. :DD kép.

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#3560) nemcso válasza Vladi (#3559) üzenetére


nemcso
senior tag

A sztori végigjátszása után (maradtam a zónában) még egy kicsit gyűjtögettem én is :
A ládáim mindegyike több mint ötszáz kilós, a pénzem több mint 1.000.000 rubel volt. :)

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#3561) Scholes9


Scholes9
nagyúr

:)

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#3562) Dr. Akula válasza Piftuka (#3547) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

A felcsatolható hangtompító valóban semmit nem ér, viszont a Vintar félék bneépítettje az működik rendesen.

Én csak Pripyat Undergroundban vettem elő az exot, addig stalker ruha. Miért? 1.5 kg önsúly, +10 kg teherbírás, lehet benne szaladni (bubble + snowflake ajánlott hozzá). Nem wsaetern stílusban berohanva a golyók elé nem kell nagy páncélzat. Pripjatyba is inkább a teherbírása miatt vittem (szervomotorral már egész jó önmagában is).

(#3563) Piftuka válasza Dr. Akula (#3562) üzenetére


Piftuka
veterán

"A felcsatolható hangtompító valóban semmit nem ér, viszont a Vintar félék bneépítettje az működik rendesen."

Nem erre gondoltam. A Frasier gépfegyver a felszerelhető hangtompítóval kifejezetten kedvelt fegyverem a játékban.

Én a kihagyott lehetőségre gondoltam, hogy a NOLF, vagy a Delta Force részekhez hasonlóan teljesen csendben (egymás után) lehet likvidálni komplett épületek fegyveres őrségét.

Például a zsoldos tábor "lakóit". Ehhez képest korom sötétben, lopakodva (tehát "láthatatlanul", teljesen zajtalanul) az őrök mindegyike egy bizonyos távolság után szól, hogy "mit keresel te itt?". Miközben ők csak fejlámpával vannak felszerelkezve, vagy még azzal sem.

Tényleg szórakoztató a játék, de sajnos baromi sok hiba van benne, sőt még annál is több. Nem is értem, hogy akik tesztelték és "bugmentesnek" találták, azok hogyan játszottak vele.

Az újabb nevetséges dolog volt, hogy Janov állomás ajtajától kb. 10 méterre állt egy sztalker, s ott az állomás mellett engem betámadott egy csapat mutáns. "Természetesen" csak engem támadtak, a mellettem 0,5 méterrel álldogáló szolgálatos sztalkert nem.

Nem számított, hogy a "Friend of Stalkers" és "Friend of Duty" badge-eket már megkaptam. Nem segített, csak nézte.

Miután végeztem a dögökkel, megkérdeztem hová tart. Erre közölte: "Mutánsokra vadászom". :D

Sok ilyen durva AI bug-ot lehetne felsorolni.

Sajnos a fegyverek fejlesztése is gyakran minimális mértékben számít!

Az SGi-5-ös gépkarabély esetében (load-save segítségével) kipróbáltam a különféle fejlesztési irányokat, s kiderült, hogy ha a "megbízhatóságra" +35%-ot adok, akkor hajszálra pontosan ugyanannyi töltény kilövése után jut el a fegyver ugyanabba a hibás állapotba, mint ha csak az "alap" +10% "megbízhatóság"-ot hagyom meg.

Vagyis elvben tartósabbnak kellene lennie, a gyakorlatban viszont nem az. Számos másik gépkarabély esetében a +50% visszarúgás-csillapítás is éppen hogy számít valamit. Majdnem ugyanolyan, mintha semmit nem fejlesztene az ember.

Az egyes fegyverek leírásainak is ellentmondanak a tényleges tulajdonságaik. Némelyik gépkarabély elvben magasabb sebzést ad a másikkal összehasonlítva, a gyakorlatban viszont adott célpont lelövésekor éppen fordított a tapasztalat a két fegyverrel.

Az egyes fegyverekhez tartozó két féle típusú lőszer leírása sem felel meg a valóságnak. A puskák "göngygolyó patronja" elvben erősebb, mint a sörét, mégis alig sebez valamit. Egy ideje már nem is hordom magammal, csak a sörétet.

A gépkarabélyok páncélozott célok elleni lövedékére ugyanez igaz. Elég ciki, hogy kisebb sebzést nyújtanak, mint a "hagyományos" lőszer.

A 0,45-ös kaliberű Frasier pedig akár egy-két lövéssel is leterít egy mutánst, de a 0,45-ös kaliberű, sorozatlövő "UDP Compact", a "March", vagy a legerősebb pisztolynak tarott "Desert Eagle" pisztolyok esetében ugyanahhoz a célponthoz volt, hogy egy teljes tár is kevés volt.

Viszont az is megesett, hogy két teljes shotgun tár kellett egy kiméra leterítéséhez, de amikor éppen detektor és kés volt a kezemben, pontosan elémugrott egy; reflexből vágtam kettőt a késsel, s vége volt. Nagyon "logikus" dolgok ezek. :U

Aztán az is bosszantó, hogy a járművekben elhelyezett rejtekhelyeket kínszenvedés teljesen felfedezni. Az ott található "ellátmányból", 1-2 tárgy elérése mindig hosszú percekig tartó helyezkedést, lehajolást, forgást igényel. Ha egyáltalán sikerül.

Plusz belefutottam három rejtekhelybe, ami soha nem kerül be a statisztikákba mint "megtalált rejtekhely", mert az egyik esetben a híd alatt a lőszerek elérhetetlenek még legkisebb guggolással is, a másikban egy teherautó tárolójának aljába van "beragadva" egy konzerv; kiszedhetetlen. A harmadik esetben pedig egy bokorban még napfénynél sem lehet látni az egyik hiányzó, valószínűleg gránátot.

Egyébként majd én is rakok be képet a felszerelésekről. ;)

"Aquila non captat muscas."

(#3564) Vladi válasza Piftuka (#3563) üzenetére


Vladi
nagyúr

"Például a zsoldos tábor "lakóit"."

Honnan tudod, hogy nincs éjjellátójuk. Ez nem egy lopakodós játék. Ennek ellenére néha lehet használni a funkciót, nekem már sikerült.

"hogy akik tesztelték és "bugmentesnek" találták,"

Ezt sose állították. Mindenki tudja, hogy hemzseg a bugoktól. Az az állapot, amiben kijött az az eladható és élvezhető a játék állapot. Egyébként eszméletlen nagy a játék kódja, nagyon sok a hibalehetőség. Ezért ilyen bugos. Meg nem mellesleg from scratch lett írva. Tehát nem vettek hozzá enginet pl. Amúgy meg nagyon sokáig készült, ha még bugmentesítették volna, akkor egyrészt a kiadó kitépi az összes haját, másrészt ma jelenik meg az első rész elavultan, 0 rubel nyereséget hozva. :U

"Sajnos a fegyverek fejlesztése is gyakran minimális mértékben számít!"

Ez nem igaz! Próbálj ki egy alap ak-t távcsővel gyári állapotban és pontosságra húzva. Durván különbözni fog. Ez a clear skyban nagyon is kijött nekem. Szemmel látható, hogy felére esik a szórási tartomány. Viszont jóval lassabb lesz a tűzgyorsasága.

"s kiderült, hogy ha a "megbízhatóságra"

Az nem megbízhatóság, amiről beszélsz, hanem a tartóssága.

"+50% visszarúgás-csillapítás is éppen hogy számít valamit"
Mit vártál? Az életben sem lehet a végtelenségig fokozni adott fegyver tulajdonságait. Jó ok, nem fegyver szimulátor a játék, de ennyi élethűség kell azért.

"A puskák "göngygolyó patronja" elvben erősebb, mint a sörét, mégis alig sebez valamit."

Jó, csak azt nézd, hogy 3 méterről is alig sebez, megy 10 méterről is ugyan annyira alig. A sörét meg 10 méterről már semmit.

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#3565) Dr. Akula válasza Piftuka (#3563) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Nekem az AC96 a kedvenc, arra meg fel se megy a hangtompító. Ettől függetlenül előfordul hogy annak lövését se veszik észre (messziről, vagy bozótból lőve), és ugyanilyen arányban nem tűnik fel senkinek egy hangtompított IL86 vagy Storm lövése is (10-20%). Ugyanakkor a Vintar/Tide lövéseit (hacsak nem közvetlen közelről használod) szinte 100%-ban fel se fogják (ha valakit csak megsebzel, de nem ölöd meg, az már tudni fogja merről kapta az ajándékot), egy egész bázist le lehet vele irtani anélkül hogy bárki visszalőne.

"Sajnos a fegyverek fejlesztése is gyakran minimális mértékben számít!"
Dehogynem, sőt túl sokat is. Egy AK-ból a 3. szintű fejlesztésekkel szinte railgun lesz, ami elég vicces, távcsöves puska helyett simán elég egy AC96, 3. szinten a dupla lövései teljesen ugyanoda mennek, és közel 100% a pontossága, gyakorlatilag egyenértékű a Tide-dal. A Tide mondjuk alapból eléggé cheat fegyver, több mint duplaannyit sebez mint az alap Vintar, ami ugyanazzal a skulóval elég érdekes.

A piros szkóp (vagy ahol fejlesztések közt van ilyen - pl. Vintar, ott az) is elég sokat dob a hatékonyságon, bozót mögül ki lehet szedni az ellenfelet, csak a célpontjelző kocka közepére célozva tuti a találat, de ha ki tudod számítani a fej helyét, akkor fejlövést is lehet látatlanba. Ez is jelentős tuning.

A recoil fejlesztés sztem rendesen működik, én legalábbis jelentős különbséget tapasztaltam előtte és utána.

Az AP skulók kisebb sebzése nekem is feltűnt, de sokat nem használtam, mert drága. :) Mezei meg hullik elég, főleg 5.45-ből.

Nekem eddig a Kopachiban levő markolóból nem sikerült kibányászni mindent (ahol egy Veles lapul), de ötletem sincs honnan lehetne még megközelíteni, mert mindenhonnan próbáltam már. Van ilyen.

(#3566) rétisün válasza Dr. Akula (#3565) üzenetére


rétisün
veterán

a közelében lévő fára kell felmenni, onnan kell átugrani, ha ugyanarra a markolóra gondolunk. vagy itt a topikban, vagy a youtube-on volt róla video.

mod: nem kopachiban van, amire én gondolok, és inkább ilyen kőfejtő masina, nem markoló. egy tó partján áll. és a lövész dokumentumainak egyike van benne.
ez nem jött be :DDD

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3567) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

Pár saját kép:
Az első áldozat.
Kedvenc fegyver és ruha.
Cuccok. Itt már eladtam egy csomót, vagy 30.000 AK lőszert gyűjtöttem, meg F1 gránátból is volt vagy 500.
Bodycount.

(#3568) Scholes9 válasza Dr. Akula (#3567) üzenetére


Scholes9
nagyúr

:C

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#3569) Piftuka válasza Vladi (#3564) üzenetére


Piftuka
veterán

"Honnan tudod, hogy nincs éjjellátójuk."

Úgy, hogy banditák, és köpenyt viselnek. :) Nincsen nekik. Kár ezt ragozni... ilyen szempontból hülyén lett megcsinálva a játék. Szerintem egy nagyon fontos és érdekes lehetőséget hagytak ki azzal, hogy nem lehet a játékban "lopakodni".

(Egyébként, ha már itt tartunk, a "stalking" éppen azt jelenti. (A ragadozók csendes lopakodása, amikor becserkészik a prédájukat.) ;)

A bug-ok nagy mennyiségére nem mentség a saját fejlesztésű "engine." Sok pozitív ellenpéldát lehetne hozni a témában. (Egyébként sajnos tény, hogy a számítógépes játékok piacán a '90-es évek közepétől-végétől egyre elfogadottabb lett a "bugosan kiadott játék" és az állando "patch-elés".)

Az AK kapcsán elhiszem, amit írsz. A helyzet az, hogy én az "extra" fegyvereket használom. AK-t nem is fejlesztettem tovább, csak a játék elején, amíg egy jobb "alap" gépkarabélyt nem tudtam venni/találni helyette.

Azóta viszont főleg Nimble uniqe fegyvereit használom, s most, hogy megvan Strelok SGi-5-öse, azzal próbálkozom. :K

"Az nem megbízhatóság, amiről beszélsz, hanem a tartóssága."

De bizony "megbízhatóság". Nézd csak meg jobban! ;) A fejlesztési "fán" egy kis fogaskerék az ikonja, s fegyverek és páncélok esetében elvileg (és gyakorlatilag is; hiszen az esetek zömében még a skill leírása is említi) csak és kizárólag a tartósságot növeli.
Vagyis csökkenti az elhasználódás sebességét.

"Mit vártál? Az életben sem lehet a végtelenségig fokozni adott fegyver tulajdonságait. Jó ok, nem fegyver szimulátor a játék, de ennyi élethűség kell azért."

Ezt azért gondold meg alaposan szerintem! A +50% módosítás elvileg rendkívül nagymértékűnek számít.

Én pedig kipróbáltam, s a gyakorlatban (az általam használt fegyvereknél) nem sokat jelentett.

Egyébként pedig éppen ettől nem élethű a fegyverek viselkedése. Ilyen téren érdemes megnézni a grafikája miatt anno sokat szidott Delta Force 1-2 fegyverfizikáját.

De ilyen téren még a fentebb említett Project IGI is meglehetősen etalonnak számított a maga idejében. (Szerintem még most is.)

"Jó, csak azt nézd, hogy 3 méterről is alig sebez, megy 10 méterről is ugyan annyira alig. A sörét meg 10 méterről már semmit."

Te melyik puskát használod? Én a sörétek kapcsán az Eliminator fegyverrel nem ezt tapasztaltam. Még kb. 20-30+ méterre is elég korrekt sebzése van. Különösen, ha használom a rászerelt távcsövet, s úgy lövök. Ilyen távolságból nem ritkán elég 2-3 lövés egy zombinak.

(Ami persze megint logikátlan, de legalább hatásos. :D )

[ Szerkesztve ]

"Aquila non captat muscas."

(#3570) Piftuka válasza Dr. Akula (#3565) üzenetére


Piftuka
veterán

"Ugyanakkor a Vintar/Tide lövéseit (hacsak nem közvetlen közelről használod) szinte 100%-ban fel se fogják (ha valakit csak megsebzel, de nem ölöd meg, az már tudni fogja merről kapta az ajándékot), egy egész bázist le lehet vele irtani anélkül hogy bárki visszalőne."

A "Tide"-ot majd kipróbálom. ;) Bár Zaton-ban a zsoldostáborban a toronyban lévő őrt a Vintar-al megpróbáltam likvidálni, s ahányszor próbálkoztam, mindig azonnal "riadót fújt" a többi zsoldos. Pedig eldől szépen csendben, a lövés nem hallatszik, meg nem láthatnak, mégis...

"Nekem eddig a Kopachiban levő markolóból nem sikerült kibányászni mindent (ahol egy Veles lapul), de ötletem sincs honnan lehetne még megközelíteni, mert mindenhonnan próbáltam már. Van ilyen."

Ha jól sejtem, ez a ház előtt álló markoló, amelynek rejtekhely koordinátáit elsők között kapod meg valamelyik Jupiter küldetésért.

A "trükk" annyi, hogy hátul, a lánctalpra kell felugrani, majd az asszimetrikus hátsó résznél a gépre, onnan a gépkabin tetejére.
Ha ez megvan, akkor a szélvédőnek háttal állva hátrálni kell, a legalacsonyabb kúszásban egészen addig, amíg a szélvédő alsó peremére le nem esel.

Ott óvatosan forgolódva, jobbra-balra hajolgatva ki lehet szedni a kabinból minden tárgyat.

Egyébként az összes olyan nagy jármű esetében, ahol a kabinban van elrejtve valami cucc, ez a megoldás. Baromi bosszantó, mert a szélvédő pereméről gyakran lecsúszik az ember.

Plusz önmagában nem elég, ha közel (1,5 méteren belül) vagy a tárgy(ak)hoz, az sem, ha megjelenik a "Felvesz" szöveg, mert a tárgy grafikájának is meg kell jelennie ahhoz, hogy fel tudd venni.

Ezért sokszor az a trükk, hogy amikor a szélvédő peremén guggolva minden elérhetőt felszedtél, akkor beállsz abba az irányba, ahol a maradék tárgy van, s amikor megjelenik a "felvesz" felirat, hátrálsz, s esés közben, amikor egy pillanatra villan fel a tárgy képe, akkor veszed fel. Más mód nincsen. :( (Mondtam, hogy ez nagyon hülyén van megcsinálva.)

Én egyébként "RPG-s" stílusban nyomulok, ezért hajtok arra, hogy minél több ilyen helyet megtaláljak.

A játékban elvileg kb. 100 ilyen hely van összesen, én Zaton-on és Jupiter-en eddig 77-et fedeztem fel, plusz az említett 3, ami nem kerül be a statisztikába, mert egyes tárgyakat lehetetlen felvenni.

Ha már szóba került... Jupiter üzemben, az 5 víztorony egyikénél biztosan van valami elrejtve, mert az egyik tornyon ott van a kréta jel (kézzel rajzolt "lóhere, közepén egy körrel"), ami több rejtekhelynél látható volt felrajzolva.

Ott a víztornyok alá, az állványzatra le lehet ugrani, mégsem találtam semmit. Tudjátok, hogy pontosan hol kell keresnem a rejtekhelyet? :F

(Ez az a hely, amelynek az alján, a vegyi anomáliák között, egy kifolyócsőben van Strelok utolsó dokumentuma.)

"Aquila non captat muscas."

(#3571) Piftuka válasza Dr. Akula (#3567) üzenetére


Piftuka
veterán

"Az első áldozat."

:C Hehh, ez jó! :)

Én ezt a barlangot csak akkor fedeztem fel, amikor már az összes Zaton küldetéssel végeztem, s mentem képződményért a mellette lévő barlangokba. :D

Nekem csak Jupiter-től vannak képeim, mert a Zaton küldetések alatt nem fotóztam sajnos.

"Aquila non captat muscas."

(#3572) Dr. Akula válasza Piftuka (#3570) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

"tt van a kréta jel (kézzel rajzolt "lóhere, közepén egy körrel"), ami több rejtekhelynél látható volt felrajzolva"

Az egy atom jel, ilyen helyeken 10 es gaus cellákat lehet találni.

"Ott a víztornyok alá, az állványzatra le lehet ugrani, mégsem találtam semmit. Tudjátok, hogy pontosan hol kell keresnem a rejtekhelyet?"

Sejtem melyik az, ott fentről kell lepotyogni, és valamelyik gerenda alatt lesz a cucc. Pontosan lehetetlen leírni, de felmászol a legtetejére, és a stash jelölés környékén nézed hol lehet úgy lejjebb pottyanni 1 szinttel hogy egy keresztirányú másik gerendára essél, és megnézed azon a szinten is a jel környékét. E/Q-val érdemes kihajolni oldalra, mert asszem csak úgy lesz látható.

A zatoni szennyvíztisztítóban tanyázó zsoldosok egy küldetés részei, valószínűleg az átlagnál érzékenyebbre vannak bescriptelve. A legdurvább itt a gránát, simán eldobják km-es unreal távokra (mint CS-ben), természetesen falon át is. A legegyszerűbb hátulról (a térkép alja felől) bemenni, úgy nem vesznek észre. Jól védhető hely itt a gát (a gránát átesik rajta), vagy az épület valamelyik beugró sarka, ott csak 2 irányból jöhetnek. Ha egyet lelősz, mindenképp riadóztatni fognak, de nem tudják merről jött a lövés, keresőüzemben lesznek.

[ Szerkesztve ]

(#3573) Piftuka válasza Dr. Akula (#3572) üzenetére


Piftuka
veterán

"Az egy atom jel, ilyen helyeken 10 es gaus cellákat lehet találni."

Ez biztos? Mert több ilyen helyet megtaláltam, de emlékeim szerint nem mindig voltak ott Gauss cellák. :F

Legalábbis az egyik helyen, a Jupiter cementgyár alján, a "csatornában", ahol a sok kis patkányszerű mutáns van, s ahol fel lehet jönni az épület alagsorába egy vastag cső melletti lépcsőnél, ott a falra, vagy a vascsőre van felfestve a jel, s a cső alatt "csak" orvosi ellátmány volt.

A "lepottyanást" természetesen gyakoroltam, de sajnos sehol nem láttam meg a cuccot. Jó lenne ezzel kapcsolatban egy fotó, vagy video. (Youtube-on nem találtam ilyet több féle kulcsszavas kereséssel sem.)

Szóval szerintem az a jel inkább csak egy "biztos tipp" azoknak, akik szeretnének egy-két olyan rejtekhelyet is felfedezni, amelynek a koordinátáit küldetésekben nem kapják meg.

Tehát szerintem az nem kizárólag "Gauss cella lelőhelyet" jelöl, hanem azt, hogy a jel közelében valamilyen rejtekhely található.

A szennyvíztisztítóban állomásozó zsoldosokkal meglehetősen könnyen elbántam. Én is hátulról, a teherautó irányából közelítettem (előbb a kint, a korlátnál álló zsoldost leszedtem hangtompítóssal), s gyakorlatilag az összes zsoldos az épület ottani, hátsó-oldalsó ajtaján, vagy ott kívül a fal mellett közelített. Úgy lekaptam őket egymás után, hogy el sem találtak. ;)

Én a másik zsoldoscsapatra gondoltam, akik az antennakomplexum közelében egy kis épületegyüttest őriznek. (Ahol az egyik szerszámkészletet meg lehet találni.)

Ott az épület tetején lévő őr likvidálása jelentett mindenképpen "riadót" a többiek számára. Egyszerűen ott csak úgy lehet boldogulni, hogy mindegyik zsoldos egyszerre támad, s mindet le kell küzdeni.

Jut eszembe... te sokat használtál mesterlövész fegyvereket... láttad értelmét a "Kezelhetőség" tulajdonság fejlesztésének?

Az elméletileg, mesterlövészpuskák esetében a távcső lövés közbeni, középponttól történő elmozdulásának mértékét csökkenti.

Most vettem Fürgétől egy "Tide"-ot, s azon tanakodom, hogy a második oszlopban melyik tulajdonságokat fejlesszem, hogy a lehető legpontosabb, leghatékonyabb puska legyen.

"Aquila non captat muscas."

(#3574) tarjo


tarjo
csendes tag

Sziasztok énis kiprobáltam de megmondva nekem nem igazán jött be, jobban tetszet az elsőrész.
Ráadásul az én verziom még elégé bugos volt és azis elvette a kedvemet a szinkron meg egyenessen katasztrofa :(............

(#3575) Dr. Akula válasza Piftuka (#3573) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

A handling arra jó hogy csökkenti a fegyver ringatózását futás közben. Tehát aki cowoy módra berohan a tömegbe, annak elvileg pontosabb lesz a találata. De csak elvileg, mert ezt a pontosságot bőven ellensúlyozza a nagyobb szórás, meg valszeg a fegyverét is tűzgyorsaságra fejleszti pontosság helyett. Tehát sok értelme nincs. Én kizárólag guggolásból lövök fejre, lehetőleg fedezék mögül. Mutánsoknál nyilván közelharc kell, oda meg shotgun a legjobb.

A lövés utáni csőemelkedést a -x% recoil csökkenti.

Sztem az accuracy, recoil, flatness dolgokat érdemes fejleszteni. Stormnál nagyon ajánlott a reliability, akár a többi lehetőség rovására is, máshol nem pakoltam erre. Sniperkedésnél nem sok golyót lövök el, kicsi a használat, inkább 1 golyó legyen pontos, mint 10 összevissza, amiből 1 talál.

Az atom jeles dolgot valahol írták, sokat nem foglalkoztam vele, én F-el keresek, az mindig kiírja ha van vmi a közelben. :)

(#3576) Piftuka válasza tarjo (#3574) üzenetére


Piftuka
veterán

Melyik verzióval, s milyen nyelvű változattal játszol?

"Aquila non captat muscas."

(#3577) Scholes9 válasza tarjo (#3574) üzenetére


Scholes9
nagyúr

Ezért kell angol nyelvű változattal játszani, én amúgy pont fordítva vagyok, ez lett a legjobb rész: moddolható fegyverek, ruhák, gyönyörű grafika, nagyon jó mellékküldetések, a SOC-ból és a CS-ből is kimaradtak dolgok, itt minden megvan, de lehet, h egyedül vagyok ezzel :)

[ Szerkesztve ]

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#3578) Piftuka válasza Dr. Akula (#3575) üzenetére


Piftuka
veterán

"A handling arra jó hogy csökkenti a fegyver ringatózását futás közben. "

Ezt a részét nem tudtam. Igaz, erre a tulajdonságra nem is szoktam adni, csak ott, ahol más lehetőség nem volt. (Egyébként elvileg a távcsöves puskák esetében arra is hatással van, amit írtam.)

Egyébként én is a "Pontosságot" ("Accuracy") szoktam növelni, ahol lehet (több gépkarabélyomat is inkább arra fejlesztettem, nem a tűzgyorsaságra).

A "Recoil" ("Visszarúgás") és a "Flatness" ("Röppálya-laposság") már érdekesebb.

Ugyanis utóbbi "kioltja" az előbbit. A nagyobb sebességű és (elvben, de a játékban szerintem valójában egy cseppet sem) nagyobb sebzésű lövedék ára az, hogy a fegyver nagyobbat rúg vissza.

Magyarul a kettőt úgy érdemes kombinálni, hogy ha valakinek az utóbbi fontosabb, akkor lehetőség szerint mindenképpen fejlesszen az előbbire, különben "rángatni" fog a fegyver. (Bár ahogyan fentebb többször említettem, éppen a "Visszarúgás" az, amelynek fejlesztése, vagy "nem fejlesztése" között a fegyverek döntő többségében szinte semmi különbséget nem lehet észlelni.)

Ironikus, hogy a Vintar/Tide puskák esetében éppen nem lehet a "Röppálya-laposság" fejlesztése után/mellett a "Visszarúgást" csökkenteni. :)

Az "F"-es trükköt köszi! Nem ismertem.

Most éppen azon tanakodom, hogy a "Pripyat underground" melyik fegyverpárost vigyem.

"Aquila non captat muscas."

(#3579) Dr. Akula válasza Piftuka (#3578) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Minden lövés után felmászik a célkereszt valamenyit. Sorozatlövésnél, a 3. golyótól kezdve már szinte csak az eget lövöd. A recoil ezt csökkenti, jobban célra tartva marad a puska.

A kilőtt golyókra adott távolság után jobban hat a gravitáció mint a tolóerő, és lepotyognak. Leglátványosabb a 9x39-es fegyók (Vinta, Tunder, Avalanche) potyogása. Na ezt csökkenti a flatness. A kettőnek semmi köze egymáshoz.

Vintarnál eleve minimális a recoil, nem nagyon lenne mit fejleszteni rajta. AK-nál már inkább.

Shotgunt mindenképp vigyél, lehetőleg eliminatort, azon már 2. szinten kifejleszthető az automata tüzelés. Emberek ellen pedig legjobb az AC96 duplalövéses módban, piros szkóppal (messzebbre elvisz mint a Storm, de még mindig olcsó 5.45-ös golyót használ, nem nagyon tudsz kifogyni belőle, mert kb. mindenkinél van utánpótlás). Mivel lesznek monolit sniperek is, jól jön egy távcsöves puska is, viszont 3 fegyver az már sok (főleg ha el akarod hozni a talált cuccokat is), ezért hasznosabb a Tide. Viszont ahhoz előre tankolj fel golyókat, nem sokat fogsz találni hozzá (talán csak rejtekhelyen van, amit vagy észreveszel vagy nem). Valamint a célpontazonosítás is elmarad, ami Vintar/Tideon 3. szintű fejlesztés, Pripjatyig nem lesz meg. Ez a kombináció sztem mindenhol a legjobb, nemcsak a pripjatyi csatornában.

Ha NATO fegyverekkel játszol, akkor GP37 a legjobb, kb. mint a Tide, csak nincs hangtompító meg célpontazonosítás még 3. szinten se, viszont pontos, és olcsóbb + könnyebb a lőszere. Az FT200N csak a (3. szintű, tehát Pripjaty után nyer értelmet) célpontazonosító fejlesztés miatt lehet alternatívája, de pontosságban sose fogja utolérni a GP37-et. Strelok SGI-je valahol a GP37 és az FT200N közt van, van gránátvetője, de nincs célpontazonosítás, sebzésben picit jobb, de elhanyagolható szempont, főleg ha nem talál. Azért annyira nem pontatlan, de nem egy GP37.

Összességében sztem az AC96 a legjobb az olcsó lőszer + piros szkóp miatt. A Tide pedig ott alternatíva ahol hangtompítózni kell. Pripyat Undergroundban nem nagyon kell.

(#3580) Piftuka válasza Dr. Akula (#3579) üzenetére


Piftuka
veterán

"Minden lövés után felmászik a célkereszt valamenyit. Sorozatlövésnél, a 3. golyótól kezdve már szinte csak az eget lövöd. A recoil ezt csökkenti, jobban célra tartva marad a puska."

Igen, mindezzel tisztában vagyok. Mondjuk hozzád hasonlóan a mesterlövész puskákat, ill. távcsővel szerelt fegyvereket távolra, távcső használata közben egyes lövésekkel, vagy maximum rövid sorozatokkal operálva használom. Így a távcső "ugrálása" nem jelent problémát. ;)

"A kilőtt golyókra adott távolság után jobban hat a gravitáció mint a tolóerő, és lepotyognak. Leglátványosabb a 9x39-es fegyók (Vinta, Tunder, Avalanche) potyogása. Na ezt csökkenti a flatness. A kettőnek semmi köze egymáshoz."

A röppálya-laposság fogalma sem ismeretlen, viszont egyes fegyvereken a tulajdonság magyarázata írja is, hogy nagyobb erejű lövedék kilökődésnek köszönhetően csökken a röppálya lapossága, cserébe viszont növekedik a fegyver visszarúgása.

(Más kérdés, amiről itt egy ideje beszélünk... hogy valójában így logikus, de a játékban ezeket a dolgokat nagy általánosságban a gyakorlatban nem sikerült a készítőknek megvalósítaniuk.)

A tippjeidet köszönöm! :R

Az AC sorozatba tartozó fegyverek nekem nem szimpatikusak. :)

Az Eliminator-ból van kettő is; egyik tűzgyorsaságra és automata tüzelésre fejlesztve, a másik tartósságra és pontosságra. Mindkettőt kedvelem.
Előbbi nagy tömegben igazi "darálógép", utóbbival viszont még nagyobb távolságra is rendkívül pontosan terülnek a sörétek. A mutánsok pedig fele, vagy harmad annyi lövéstől kifekszenek.

De mivel SEVA ruhában kell menni, s el akarom hozni a talált cuccokat, gondoltam, hogy ezúttal egy mesterlövész puskát (pl. "Lynx") és egy gépkarabélyt (GP37, vagy Strelok's SGi-5) viszek. A "Lynx"-hez van kb. 190-200 lőszerem, annyi bőségesen elég kell, hogy legyen.

A két SEVA ruhám közül a tartósságra és +10 kg súly cipelésére fejlesztettet viszem (ez a zaton-i "képződménykeresős" ruhám :) ), némi anomália elleni védelmet feláldozva ezzel. Így akár még az Eliminator is elfér.

A másik lehetőség, hogy az Eliminator mellett viszem a "Storm" gépkarabélyt, vagy Strelok SGi-5-ösét.

A "Storm" a legnagyobb kedvencem. Az egyik leggyorsabb közelharci fegyver, gránátvető is van rajta, hangtompítóval is felszerelhető, és hőkereső távcsővel is. Közelharcban és mesterlövész puskaként is használható. Ráadásul tényleg könnyű szerezni hozzá lőszert. :K

A Strelok féle SGi-5 pedig egyszerűen jól néz ki, nagy a sebzése, gyors, rendkívül könnyen kezelhető, a gránátvetője a legkönnyebben kezelhető és a legpontosabb, s még távcső is van rajta. Egyetlen hátránya a gyors elhasználódás.

Szóval szerintem a "Storm" lesz a nyerő. :)

Azt kell még eldöntenem, hogy melyik SEVA ruha legyen, s hogy mellette az egyik Eliminator-t vigyem, vagy a "Lynx"-et. ;)

"Aquila non captat muscas."

(#3581) Dr. Akula válasza Piftuka (#3580) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Nem kell felvenni, elég ha a hátizsákban van. Én exoban szoktm lemenni, Kell egy Meat Chunk a sav ellen, és annyi.

(#3582) Dr. Akula válasza Piftuka (#3573) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Megnéztem, a cementgyárban is van gauss cella az atomos stashben. kép

(#3583) rétisün válasza Dr. Akula (#3582) üzenetére


rétisün
veterán

nem jön be a kép...operában és IE-ben sem.....

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3584) Dr. Akula válasza rétisün (#3583) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Mostmár nekem se, de a kephost is érdekesen jön be, vmi sql hibával, sztem beszart az oldal. Feltöltöttem máshova is. kép

(#3585) zuzu000


zuzu000
őstag

Na,harmadszor is a vegere ertem a jateknak.egy ket kerdes:vano,es monolitos vezer hova lett pripyatbol?es zulu?o azt mondta,hogy vissza megy janovba,de nem volt ott.

(#3586) Piftuka válasza Dr. Akula (#3584) üzenetére


Piftuka
veterán

Köszi!

Úgy tűnik, igazad volt, s a krétával rajzolt "atom jel" mutatja a Gauss cellákat. Hiszen Jupiter területén, a parkolóban, a kapcsolószekrény fölé is van rajzolva egy, s a szekrényben ott biztosan volt egy tárnyi Gauss cella, erre emlékszem.

Viszont ebben az esetben valami nem stimmel. Ugyanis én emlékeim szerint 3 ilyen helynél többet találtam.

Ennek ellenére mindössze 30 db Gauss cellát találtam eddig. :F (S ha jól tudom, egy tárban 10 töltet van, tehát az csak 3 tár.)

Ez valami bug, vagy mi? Tudod esetleg az összes Gauss cella lelőhelyet?

"Aquila non captat muscas."

(#3587) Piftuka


Piftuka
veterán

Még egy kérdés...

Miután végigverekedtem magamat "Pripyat Underground" területén, s eljutottam Pripyat-ba, a katonák szálláshelyére, hogyan lehet visszajutni Jupiter és Zaton területekre a lehető leggyorsabban/legkönnyebben?

Remélem, lehetséges visszamenni, mert minden fontos cuccomat (fegyverek, s főleg a használt képződmények, gyűjtött ellátmány) otthagytam a janov-i ládámban!

"Aquila non captat muscas."

(#3588) rétisün válasza Piftuka (#3587) üzenetére


rétisün
veterán

ha jól emlékszem, pripjatyban is van vezető, aki vissza tud vinni a korábi helyszínekre. abban nem vagyok biztos, hogy már akkor is ott van-e, amikor még "tart a játék", vagy már csak akkor tűnik fel, amikor a legvégén választani kell, és inkább pripjatyban maradsz.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3589) Piftuka válasza rétisün (#3588) üzenetére


Piftuka
veterán

Igazad van. Az első küldetés teljesítése után, a katonák központjában van.

Megcsináltam az első küldetést, megszereztem a Gauss fegyvert.

A kérdésem az, hogy a hadsereg katonáit az első küldetés során mindig megölik a monolith-osok, vagy lehetséges úgy megoldani ezt a küldetést, hogy ne haljanak meg?

"Aquila non captat muscas."

(#3590) Dr. Akula válasza Piftuka (#3586) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Nemrég kezdtem újra, eddig 4 cellát találtam, és csak Yanovig mentem el. Amit így fejből tudok hogy van Gauss cella:
- Zaton / Ranger Station (ahol Morgant kell kinyírni), az egyik kályha mögött.
- Zaton / Bloodsucker Lair, az 1. vámpírtámadás helyszínén, a lifttel majdnem szemben, egy oszlopban.
- Yanov / Cement Factory (ezt tudod melyik).
- Yanov / Parking Lot anomália közepén, a kapcsolószekrényben.
- Pripyat / kikötő (monolitos bázis, a mozitól jobbra) tetején, a délkeleti szélen. Feljárat a nagy toronyban, onnan végig lehet menni a tetőn.

(#3591) rétisün válasza Piftuka (#3589) üzenetére


rétisün
veterán

nem tudom, erre már nem emlékszem.... :B
karácsony körül fejeztem be a pripjatyot, utána egyből clear sky. most a SoC újból, szóval pripjatyból már nem sok minden rémllik.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3592) Dr. Akula válasza Piftuka (#3587) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Meg kell csinálni 1 főküldetést a katonáknak, akkor jön meg a vezető (amelyik a yanovi tudósoknál tanyázott). Amíg nem kezdődik el a strelokos küldetés, addig lehetőség van visszamenni az előző pályákra, utána már csak freeplayben, a játék végén.

Nekem mindig kifingtak a katonák, de nem sajnáltam, legalább több a szajré. :)

[ Szerkesztve ]

(#3593) zuzu000


zuzu000
őstag

A végén,hogy lehet azt,hogy a szolgálat(vagy szabadság )vezetője ne haljon meg?Mármint a végső kisfilmben.

(#3594) rétisün válasza zuzu000 (#3593) üzenetére


rétisün
veterán

szerintem sehogy, az egy előre megcsinált film befejezésnek, nem?

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3595) zuzu000 válasza rétisün (#3594) üzenetére


zuzu000
őstag

nem,mert a good endingben(youtuben)az van,hogy a frakciók szétoszlanak és szalkereknek állnak be

(#3596) Dr. Akula válasza zuzu000 (#3595) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Nem achievement függő? Friend of duty/freedom/balance?

(#3597) rétisün válasza zuzu000 (#3595) üzenetére


rétisün
veterán

ezt nem is tudtam :N
az első részről tudtam, hogy van többféle befejezés (most éppen a jó befejezésen ügyködök) de erről még nem is hallottam.

mod: persze lehet két (vagy több?) féle film is, aztán attól függően, hogy végzel a játékkal, mutatja a hozzá tartozó befejezést.

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3598) Piftuka válasza Dr. Akula (#3592) üzenetére


Piftuka
veterán

"Amíg nem kezdődik el a strelokos küldetés, addig lehetőség van visszamenni az előző pályákra, utána már csak freeplayben, a játék végén."

Köszi, sikerült megtalálnom Garik-ot, a vadászt. ;) A Jupiter-i ládához pedig csak azért akarok visszamenni, hogy minden fegyveremet és felszerelésemet áthozzam Pripyat-ba. :K

"Nekem mindig kifingtak a katonák, de nem sajnáltam, legalább több a szajré."

Én arra hajtok, hogy lehetőleg a csapat minden tagja túlélje. :) Egy olyat már sikerült összehoznom, hogy a 4-ből három - köztük a százados - túlélje.

Nem kicsit kapkodtam minden irányba a fegyveremet, hogy a monolith vezetőt és a mesterlövészeket azonnal leszedjem. :DDD

Mondjuk "Pripyat underground" ilyen szempontból különösen megizzasztott. Teljes csapattal (tehát: Zulu, Kósza, Vánó és Szokolov) mentem, de a borzasztóan buta AI-nek köszönhetően a snork-októl nyüzsgő helyen sokszor kellett visszatöltenem.

Ezek állandóan belerohantak a "sűrűjébe", ráadásul amikor a snork-ok közöttünk cikáztak, akkor egymást is, és engem is lőttek. :W
(Ilyenkor azért mindig kedvem lett volna elbeszélgetni a játék programozóival. :U )

A megoldás jellemzően az volt, hogy amelyik teremben csak tudtam, előrefutottam (futottam... erős túlzás a kijelentés, hiszen Exoskeleton volt rajtam :D ), aztán a gránátvető és az Eliminator kombinációjával daráltam az ellenfeleket. :K

Ezeknek a pancsereknek pedig nem sok dolguk volt utána. Az egyetlen hatékony segítséget akkor nyújtották, amikor a nagy teremben a monolith sniper-eket kellett levadászni. De egyébként... :Y

[ Szerkesztve ]

"Aquila non captat muscas."

(#3599) Piftuka válasza rétisün (#3597) üzenetére


Piftuka
veterán

Srácok, az ilyen erősen "spoiler"-es dolgokat, mint a játék befejezése, legyetek szívesek legalább "Off topic"-ként írni, s egy bazi nagy "!!!SPOILER!!!" felirattal ellátni!

Köszönöm!

"Aquila non captat muscas."

(#3600) zuzu000 válasza Piftuka (#3598) üzenetére


zuzu000
őstag

Spoilerert bocsi.
Amugy nem jo mindig elore futni,valamikor hatulrol ugrott nekik egy snork.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.