Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 03:07:14
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Piftuka
veterán
Igen, Bagoly-nak hívják a fegyverkereskedőt az emeleten. (Szakáll fegyvereket és ruhát nem árul. Legalábbis, ahol most tartok, ott még nem volt nála ilyesmi.)
Próbaként Fürgénél rendeltem egy "szervoruhát". Hááát... Tetszetős holmi, de rájöttem, hogy mihamarabb találnom kell szerszámokat.
Most már ott tartok a sztoriban, hogy igencsak át kell mennem Janov állomásra, de még egyetlen szerszámot sem találtam, hogy legalább az alap felszerelésemet felfejlessze Kardan. (Vagy Janov állomáson - mert átkukkantottam oda is - a másik "szerelő".)
A "szervoruha", vagy a "páncél", amit Fürge hoz, jó cuccok, de nagyon nehezek. Csakis "módosításokkal" lenne használható jelenlegi szintemen. Ráadásul csak egyetlen "artifact" zsebük van alapból, s az upgrade-hez a legfejlettebb szerszámok kellenek.
Szóval inkább még az alap ruhát használom. Abban legalább két "artifact"-ot tudok tárolni. Mondjuk a golyóállósága sajnos a nullával egyenlő.
Viszont Fürge egy nagyon korrekt pisztolyt, gépkarabélyt, shotgunt és mesterlövész puskát hoz. Azokat szerintem megrendelem.
A pisztoly (a típusára nem emlékszem) például teljesen automatává alakítható.
"Aquila non captat muscas."
rétisün
veterán
az 1. hsz-ben vannak térképek, azokon sztem rajta vannak a szerszámok is. a finom munkákhoz vaókat asszem csak pripjatyban lehet találni, a másik kettőt (ha jól emlékszem 3 fajta van) már a korábbi területeken is össze lehet szedni. most így hirtelen nem emlékszem,merre vannak, talán a szennyvíztisztítóban meg a cementgyárban mintha lenne valamilyen , de nem biztos
már ha ezek a területek nem a clear sky-ban vannak, én meg jól idekeverem őket
a ruhák golyóállóságát is lehet fejlesztetni, persze lehet, hogy ahhoz is pont a szerszám kéne....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Piftuka
veterán
"a ruhák golyóállóságát is lehet fejlesztetni, persze lehet, hogy ahhoz is pont a szerszám kéne...."
Persze, hogy szerszám szükséges a fejlesztéshez. Azért írtam, hogy jó lenne már találnom néhányat.
Két kérdésem van:
1. Mi van akkor, ha a térkép egy rejtekhelyet jelöl, de nem találok ott semmit?
Szkadovszk-tól nem messze, ÉNY-i irányba a csővezeték egyik oszlopának tövében jelez egy rejtekhelyet, de semmit nem látok ott.
Megpróbáltam a csőbe belemenni, de nem találtam "bejáratot". A csőre felmászva, s azon ugrálva csak egy darabig tudtam eljutni, mert nem sokkal a rejtekhely előtt kb. függőlegesen több métert emelkedik a vezeték.
A vezetéktől nem messze vannak repedések a földben, s alattuk barlang. Ott találtam néhány "képződményt" ("artifact"), de a rejtekhelyet nem.
2. Előfordult már veletek is, hogy a "képződmény", amit fel akartatok venni "bug"-os volt?
Velem nem egyszer fordult elő, hogy megtaláltam az "artifact"-ot, de pl. pont az említett barlangban a plafonra rakta ki a program. Hiába megyek hozzá a lehető legközelebb, még úgy is nagy a távolság (1,2 méter), s nem tudom felvenni a tárgyat.
Van erre valami jó módszer? (Esetleg egy konzol parancs, ami segít a problémán?)
"Aquila non captat muscas."
rétisün
veterán
a csőnél lévő rejtekhelyet én sem találtam meg. ha a pda-n ráviszed a kurzort, ír mellé pár szót, ami segíthet megtalálni, én mondjuk ezt kihagytam anno......
a másik dolog a rejtekhelyekhez, hogy amíg egy rejtekhelyet nem "kapsz meg" addig hiába is bukkansz rá, üres lesz. amint megjelenik a pda-don, mert vagy megvetted valakitől a koordinátátit, vagy megtaláltad egy hullánál, azután találsz csak benne valamit. itt is volt erről szó.
közben találtam egy ilyent.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Piftuka
veterán
"a másik dolog a rejtekhelyekhez, hogy amíg egy rejtekhelyet nem "kapsz meg" addig hiába is bukkansz rá, üres lesz."
Eddig csak egyetlen ilyen rejtekhelyet találtam, de az nem volt üres. Mindjárt a játék elején, a leégett faluban, a nagy méretű ház emeletén a "Vintar sniper rifle" volt.
Azóta csak olyan rejtekhelyeken jártam, amelynek a koordinátáit megkaptam valamelyik küldetésért cserébe. (Jellemzően "Szakálltól".)
A "képes tippet" köszönöm! Az ominózus oszlopra én is gondoltam, de nem sikerült felugranom rá. Ezek szerint jó volt az elgondolásom, csak "küzdeni" kell az ugra-bugrálással.
(Egyébként találtam egy nagy kő alatti rejtekhelyet, ami "bugos"; befelé menet "lekushadva" simán be lehetett menni, kifelé viszont egész egyszerűen elakadt a karakter. Ne tudd meg hányszor töltöttem be a játékállást, s hányszor próbálkoztam míg végre kijutottam a szikla alól.)
Fentiek alapján... ha jól sejtem a "bugos" képződmények esetében is csak a játékállás visszatöltése és a próbálkozás a jó megoldás igaz?
(Hátha egyszer nem a plafonra spawn-ol az "artifact"...)
"Aquila non captat muscas."
Piftuka
veterán
Jah, egyébként "mókás" ez a fegyverrendelés Fürgénél. Tegnap, amikor próbálgattam, akkor "közelharci fegyverként" egy "Carabinieri" nevű gyorstüzelő shotgun-t hozott.
Ma (a tegnapit megelőző állapottól folytattam) pedig egy a Viper5 géppisztolyra épülő továbbfejlesztett gépfegyvert.
Igazi "zsákbamacska" tehát, hogy mit hoz éppen.
Sebaj... ezek szerint a "quick save-quick load" funkciókkal itt is lehet "játszadozni".
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
rétisün
veterán
alapértelmezettben az y billentyűvel lehet még mélyebbre guggolni, van ahol csak így lehet átbújni.
én nem talékoztam ilyen plafonra "telepített" artifactal, de itt is segíthet a többszöri visszatöltés.
de, amolyan vígasztalásként nem csak a pripjatyos részben vannak furaságok: link
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Vladi
nagyúr
Spoiler:
A csővezetéken ott felül van a cucc, nehéz leszedni. Az arti nem bug miatt van a plafonon, hanem tőled... izé a felette levő gravitációs anomália miatt.
Fel kell ugrálni, akkor leesik.
videó a szerzámokról.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
Piftuka
veterán
Az "Y"-os trükköt nem ismertem; majd fogom alkalmazni, ha szükséges.
Az általad linkelt bug-okkal én is találkoztam. Sajnos a program az "ütközések" szempontjából pocsék mesterséges intelligenciával rendelkezik.
A folyosókon, lépcsőkön közlekedő karakterek folyamatosan "tolják egymást". Amelyik erősebb, az nyomja odébb az egyébként ellenkező irányba közlekedő karaktert.
Janov-on még a bárpult meleltt is összeakadt a Kalauz egy másik karakterrel, mert képtelenek voltak kikerülni egymást.
A baj, hogy a játékos karakterét is akadályozzák a mozgásban. A lépcsőkön felfelé menet, vagy lefelé jövet ez gyakran okozott problémát a Szkadovszk hajón.
"Aquila non captat muscas."
Piftuka
veterán
Próbáltam én ugrálni, de maradt a helyén mindig. Ugrás közben pedig soha nem sikerült felvenni.
Így aztán feladtam, s visszatöltöttem az állást. Addig próbálkoztam ezzel, amíg egyszer végre ugyanott, de a talajon spawnolt le az "artifact".
"Aquila non captat muscas."
rétisün
veterán
"A baj, hogy a játékos karakterét is akadályozzák a mozgásban."
ez mondjuk előfordul más játéokban is, csak a stalkerekben az átlagnál is több az olyan karakter (npc) akit nem kell lelőni, ellentétben más fps-ekkel
egy példa az első részből....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Piftuka
veterán
Na, hát az is mókás lehetett.
Közben szereztem egy "Exo Skeleton" szervóruhát, s bizony sokat segített a megnövekedett védelmeivel.
Van viszont néhány újabb kérdésem:
1. Amikor a középső oszlopban és a harmadik oszlopban is 2-2 db módosítási lehetőség van egymás mellett (tehát egy módosítási "csoportba" tartoznak), s ezekből ugyebár oszloponként csak egyet, vagy az egyiket, vagy a másikat lehet a páncélon/fegyveren elvégezni, akkor a harmadik oszlop megfelelő sorában lévő 2 módosítás közül bármelyik alkalmazható lesz?
Tehát fenti esetben, amikor adott sorban, a második oszlopban a felső sorban lévő módosítást választom, akkor a mellette lévő sorban a harmadik oszlop felső sorban lévő módosítás választható csak ki, vagy akár az alsó sorban lévő is?
Azért fontos, mert egyelőre nem mertem a szervóruha második oszlopának minden módosítását elvégezni, mert nem tudom, hogy ha elvégzem, akkor később az adott sorból a harmadik oszlopban majd melyik képességet/módosítást engedélyezi.
(Nagyon nem mindegy például, hogy a ruhámba tudom-e módosíttatni a "futás" képességet.)
2. Ruhán érdemes a "megbízhatóság", illetve "fegyveren" a "kezelhetőség" és "megbízhatóság" módosítások dobozát kiválasztani?
Ruha esetében pl. mivel nyer többet az ember? Ha a ruha "megbízható" és ritkábban kell javítani, vagy ha azokat a "módosítás dobozokat" inkább valami extra védelemre (pl. +30% golyóállóság, +20% elektromos védelem, stb.).
Fegyver esetében hasonló a kérdés; a fenti két tulajdonság ellenében a "röppálya laposság" és a "tűzgyorsaság", valamint az alacsony "visszarúgás" fontosabb, mint hogy gyorsan használódik el a fegyver, nem?
3. Egyáltalán a "kezelhetőség" mit jelent a gyakorlatban? A most általam használt fegyvereknél, az adott "módosítás dobozának" leírása nem árulja el. Csak a "körítés" szöveg olvasható, hogy a markolatot ergonomikusabbra cseréli.
De hogy az miért jó...? Talán gyorsabb a töltés, ha egy fegyver "kezelhetőség" bónusza magas?
Továbbra is köszönöm a válaszokat!
"Aquila non captat muscas."
rétisün
veterán
nekem nem volt ilyen exo skeleton ruhám, szóval azzal kapcsolatban nem tudok tanácsot adni. úgy általánosságban én a ruháknál a több relikviatartót és a golyóállóságot szoktam fejleszteni, a legkevésbé sztem az áram elleni védelem kell, de több tartóval minden ellen tudsz védekezni megfelelő relikviákat használva.
a fegyvereknél nem nagyon vettem észre én sem, mit jelent a gyakorlatban a kezelhetőség. a tárkapacitást szoktam leginkább növelni, meg ha lehet, távcsövet raktam rá, bár inkább alapból távcsöves fegyvereket szoktam vinni.
általában a tartósságra nem érdemes sokat költeni, mert mindenhol lehet javíttatni, sőt, a talált fegyvereket érdemes eladás előtt javíttatni, hogy többet kapj értük.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Piftuka
veterán
Köszi a válaszokat és az újabb hasznos info-kat!
Te melyik ruhát használtad? Én alighanem veszek egy CHN-3a Battle Armour + Tactical Helmet ("Clear Sky Suite") összeállítást is.
Nem kerül sokba, s igen korrekt védekező értékei vannak, plusz éjjellátó a sisakon. Amíg az "Exoskeleton"-ban nem tudok futni, igencsak jól jöhet a vadonban "messze mászkálós" küldetések, artifact beszerző körutak során.
Az "Exoskeleton"-ban sajnos igen lassan érek körbe az egyes anomáliák között.
Arra azért még várom a választ, hogy a ruha (és egyes fegyverek) "fejlődésfájának" dupla sorai (ahol az adott sorban 2 féle módosítés szerepel egymás alatt, s azok közül adott oszlopban csak az egyik véglegesíthető) a harmadik osztlop hasonló sorának 2 féle módosítása között "keresztbe" is van-e átjárás, vagy csak a közvetlenül egymás mellett lévő módosításokra lehet a harmadik oszlopban "továbbmenni"?
(Elnézést kérek, ha nem világos, mire gondolok! Ennél egyszerűbben ezt a kérdést nem lehet feltenni!)
"Aquila non captat muscas."
emre
veterán
Van ahol van átfedés, de érdemes előtte végignézni mit fejlesztesz, mert az egyik kizárja a másikat.
A fegyvereknél a fejlesztés szempontjából két fő támadási irány van. Az egyik a sniper vonal (távcső, pontosság, laposság stb) a másik a támadó vonal (tűzgyorsaság, tárméret stb)
A ruházatnál nem tudom mi alapján van a szelekció, de ha zavar van rá mod hogy fullosra lehessen fejleszteni a dolgokat.
Mondjuk konkrét példa jól jönne, (egy screen esetleg) és akkor meg tudnám nézni a gépen. De attól tartok, hogy én átirogattam az item_upgrade fájlt és fullra feljesztettem amit használtam.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Piftuka
veterán
Köszönöm a választ neked is!
Találtam egy képet:
/Forrás: http://stalker.wikia.com /
Ebből és az általad elmondottakból ("az egyik kizárja a másikat") nem derül ki egyértelműen, hogy hol van "átfedés"!?
Amíg a 3. oszlophoz nincsen szerszámkészletem, addig nem tudom még "quick save-quick load" módszerrel sem leellenőrizni.
Ha pedig a második oszlopban lévő módosítást elvégeztetem, játszok tovább, majd később kiderül, hogy a harmadik oszlopban éppen a mellette-alatta lévő módosítást emiatt nem tudom elvégezni, nekem pedig arra van szükségem az ciki.
Nekem például most a 4. sor, második oszlopában lévő képességek közül kellene a "-10 kg" módosítás. Viszont a végcél a harmadik oszlopban "mellette-alatta" lévő "Futás" módosítás.
Választhatom a "-10 kg" módosítást? Vagy ha azt választom, akkor a "Futást" nem, csak a fölötte lévő "+ X% pihentség regenerálást" lehet választani???
Így már érthető a dilemma? Ha már a 2. oszlopba is tudok kérni módosításokat, akkor jó lenne mindegyikre kérnem, viszont egyelőre csak a legalsót, az "Éjjellátót" mertem beszereltetni, mert az az egyetlen, amely mögött a 3. oszlopban csak egyetlen lehetséges módosítás van.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
emre
veterán
Ha ráérek megnézem a játékban.
Azt azért lehet tudni, még a felszerelés előtt hogy melyik ablakhoz mi tartozik, de magyarul könnyebb lenne. (már kitettem a képet és kezdtem kattintani rá )
De a legegyszerűbb megoldást az jelentené, ha a módosítások előtt csinálsz egy mentést, és ha nem tetszik amit elértél akkor visszatöltöd az előző állapotot.
Esetleg egy magyarítás (itt valahol fenn van) megkönnyítené a választást.
mod: a link ide mutat
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
rétisün
veterán
már nem tudom, milyen ruhát használtam. karácsonykor végeztem fejeztem be a játékot, azóta végeztem a clear sky-al is, most a SoC-al játszom, kissé keverednek az élmények
a fejlesztéseknél én is jártam úgy, hogy "rossz felé" fejlesztettem. ha jól emlékszem, a kalibráló szerszámok (amiket majd csak pripjatyban találsz meg) inkább a fegyverek fullra fejlesztéséhez kellenek.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Piftuka
veterán
"Azt azért lehet tudni, még a felszerelés előtt hogy melyik ablakhoz mi tartozik[..]"
Azt valóban lehet tudni, viszont azt sajnos nem, hogy a harmadik oszlopban majd melyik lesz választható, s melyik lesz "letiltva" egy előzetes módosítás miatt.
"De a legegyszerűbb megoldást az jelentené, ha a módosítások előtt csinálsz egy mentést, és ha nem tetszik amit elértél akkor visszatöltöd az előző állapotot."
Ez ebben az esetben sajnos nem működik! A játék ezen szakaszában éppen, hogy készülök elhagyni Zatov-ot, s nekikezdeni a Jupiter küldetéseknek.
A kalibráló szerszámok viszont majd csak Pripyat-ban lesznek elérhetőek.
Szóval ha most bármelyik fegyveren és/vagy ruhán elvégzem a második oszlopok módosításait, akkor az a módosítás már végleges lesz, s determinálni fogja, hogy a harmadik oszlopban "mi marad", mint lehetőség.
Ugyanis teljesen nyilvánvaló, hogy a Jupiter és Pripyat helyszínek végigjátszása után (olvastam a különféle Stalker rajongói oldalakon, hogy volt, aki a játék utolsó fél órájában!!! tudta beszereltetni a "Futás" funkciót az Exoskeleton ruhába), nem fogom visszatölteni a Zatov-i játékállást csak azért, mert egy ruhát és/vagy fegyvert rossz irányba fejlesztettem.
Ezért lenne fontos egy olyan info, ami mutatja, hogy adott cuccok fejlődésfáján melyik kombinációkat lehet kifejleszteni. (Nem tudom, hogy a dobozos játék kézikönyvében van-e ilyen segédlet, viszont nekem a Steam-ről van meg a játék, így azt nem tudom megnézni.)
Esetleg van értelme átmennem rögtön Pripyat-ba, s megszerezni a kalibráló szerszámkészletet?
Vagy ezt nem is engedi a program, s úgy van megcsinálva, hogy a játék vége felé lesz erre lehetőség?
(Egyébként magyarítással játszom én is. A fenti kép nem az én tulajdonom. Azért írtam alá a forrást, hogy lássa mindenki, honnan linkeltem be. )
"Aquila non captat muscas."
Piftuka
veterán
"ha jól emlékszem, a kalibráló szerszámok (amiket majd csak pripjatyban találsz meg) inkább a fegyverek fullra fejlesztéséhez kellenek."
Sajnos nem így van!
Minden fegyver és ruha harmadik oszlopában lévő módosításhoz szükséges a "kalibráló szerszámkészlet".
"Aquila non captat muscas."
emre
veterán
Értem, tedd fel ezt és nincs miről beszélni
Aztán azt fejlesztesz amit akarsz
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Piftuka
veterán
Az csalás.
Nem szoktam ilyen segédeszközöket használni, mert elrontja a játék élvezeti értékét.
Remélem, benéz még ide valaki, aki esetleg tudja a választ a kérdésemre is!
Egyébként egyelőre nem vagyok maradéktalanul elégedett a "Clear Sky" ruhával. A leírások alapján jobbnak véltem.
Persze lehet, hogy az a probléma, hogy előtte túl sok időt töltöttem az "Exoskeleton"-ba öltözve.
Amúgy a frász jött rám, mert szinte minden cuccomat (fegyverek, Exoskeleton, felszerelés) "átköltöztettem" a Janov-on található privát ládába, megcsináltam az első néhány küldetést, s amikor megnéztem a ládát, teljesen üres volt.
Remélem, ha kiderítem, hogy ki lopta el, akkor vissza tudom szerezni!
Aki pedig ellopta, annak lesz egy nagyon rossz napja.
"Aquila non captat muscas."
rétisün
veterán
"Esetleg van értelme átmennem rögtön Pripyat-ba"
a pripjatyba átmenés azért nem így van, csak a játék bizonyos részén tudsz majd átmenni (kell majd egy csapat, kellenek hozzá bizonyos dokumentumok, amikből tudni fogod, merre menj)
"amikor megnéztem a ládát, teljesen üres volt"
ez viszont ha jól rémlik, egy bug, mintha előfordulna a többi stalkerben is ilyen. nem akarlak bíztatni, de sztem ezek a cuccok nem fognak megkerülni
mod: lehet, hogy nem a privát ládából tüntek el cuccok, de ilyen bug volt, az tuti
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Mcarthur
csendes tag
Üdv
Miért is gondoltam ó én balga, hogy feltett kérdésemre választ kapok ...!?!
Piftuka
veterán
"mod: lehet, hogy nem a privát ládából tüntek el cuccok, de ilyen bug volt, az tuti"[/I
Mint kiderült, Snag (Bütyök) lopott el mindent a privát ládából. Szerencsére sikerült tőle visszaszereznem.
Ez a Jupiter régió egyik küldetése.
"Aquila non captat muscas."
Piftuka
veterán
Ne haragudj, de én nem vettem észre a kérdésedet!
Itt van néhány segítség: Call of Pripyat Game Guide (http://guides.gamepressure.com)
Találsz térképeket is, de én azt javaslom, hogy csak akkor nézz meg egy küldetést, s a térképet is csak akkor használd, ha már végképp nem boldogulsz.
Különben rontja a játékélményt, mert teljesen részletes leírást ad a küldetésekhez.
Az anomáliákat vizsgáló műszert elméletileg nem lehet rossz helyen letenni. Azokon a helyeken kell és lehet telepíteni, amelyeket a térképed is mutat.
Amikor a megfelelő helyre megérkeztél, s pontosan oda álltál, ahol a radar is jelöli a helyet, akkor ott aktív lesz a "Put device down", vagy valami hasonló felirat, s ugyanúgy a "Use" funkcióval tudod telepíteni.
Ha esetleg "drag & drop" módszerrel eldobtad, akkor keresd meg; ott kell lennie. A játékban eldobott tárgyak - elvileg - nem tűnnek el. Én is eldobtam számos kacat fegyvert még a játék elején, s ugyanott megtalálható mindegyik a sokadik mentés és betöltés után is.
Néhány hasznos honlap még:
/Források: http://forums.steampowered.com
http://stalkercopfaq.uw.hu
http://stalker.wikia.com/
"Aquila non captat muscas."
rétisün
veterán
most, hogy mondod, rémlik, hogy volt valami ilyesmi küldetés is, de nem emlékeztem rá
eléggé keverem már a részeket.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Piftuka
veterán
Azt meg tudjátok mondani, hogy Zaton-ban, a benzinkút tetején lévő rejtekhelyre hogyan lehet feljutni?
Próbáltam úgy, hogy felugrottam a kerítésre, s végigmentem rajta addig, ahol "becsatlakozik" a benzinkút épületébe, de ott nem tudok sem felugrani a tetejére, sem felmászni.
Ha ott egy kicsit balra próbálok ugrani (ahol csak a tetőt szegélyező korlát látszik, a szegélyező vaslapok hiányoznak), ott sem jó.
Ha nem megyek el addig, hanem a nagy vastartály mellett található kis melléképület tetejéről próbálok átugrani a benzinkút tetejére az sem jó, mert mindig rövid lesz az ugrás.
Hogyan lehet a benzinkút tetejére feljutni?
"Aquila non captat muscas."
emre
veterán
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Mcarthur
csendes tag
Köszi a segítséget
Nem akarok erre több időt elpazarolni, csak azért kellene a titkos fegyverraktár, hogy utána bizzanak bennem és a monolitosokat befgadják.
Ha lelövöldözhetem a banditákat a tudós bukernél és utána beajánlom valamelyik frakciót akkor utána már jó leszek náluk?
rétisün
veterán
a monolitosok befogadásához nem kell a titkos fegyverraktár, ha jól emlékszem.....link
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Piftuka
veterán
Köszönöm a segítséget, de "cheat" nélkül szeretném.
A kerítésről pedig nem megy. Esetleg ha egy kicsit bővebb leírást kaphatnék, hogy milyen távolságból, helyből, vagy nekifutásból, a kerittés melyik részéről, milyen irányba fordulva...
(Fényképes segítség lenne a legjobb.)
Nem vagyok "amatőr" FPS játékokban, így - ahogyan fentebb is írtam - kipróbáltam szinte mindent, ami "adja magát" ezek közül. Mégsem sikerül felugranom a tetőre.
Mit csinálok rosszul?
"Aquila non captat muscas."
Mcarthur
csendes tag
Köszönöm Rétisün...
Egy 5let Piftuka nem lehet,hogy túl nagy súly van nálad és nem enged akkorát ugrani?
Páncél nélkül próbáltad?
bluyoo
nagyúr
A kerítésről a kis épület tetejére majd onnan a benzinkút tetejére.Messzinek tűnik de sima ügy.
Bazinga!
Piftuka
veterán
Próbáltam sokszor. Nekifutásból, sőt "átlósan" szaladva a tetőn is. Lehetőleg a kis épület tetejének a legszéléről elrugaszkodni... Nem ugrik elég nagyot. Saccra kb. 1 méter mindig hiányzik.
Melyik részéről kell elugrani a kis épületnek? (Bár mindegynek kell lennie, mert a két tető széle párhuzamos egymással, így mindenhol egyenlő a távolság.)
Esetleg az a probléma, amit McArthur kérdezett? Csökkentenem kellene a súlyt?
Bár emlékeim szerint kb. 36-37 kg-nyi súlyt viszek a maximális 50-ből ("Clear Sky armor").
Megpróbálom "kipucolni" az inventory-t teljesen, hátha ez a probléma. A páncél nélkül azért nem indulnék neki a vadonnak.
"Aquila non captat muscas."
rétisün
veterán
ha mindent kidobálsz, mielőtt ugranál, utána ott lesz, ahova leszórtad, tehát simán össze tudsz szedni mindent....
még korábban asszem Lauda kinkelte, hogy néz ki, mikor mindent eldobált a szeméttelepi kirablása előtt...szép nagy kupac volt, de mindent összeszedett, mint ahogy én is, amikor leraktam mindenemet, hogy ne raboljanak ki.
vagy a clear sky-ban van ilyen?
mindegy, ha eldobálsz mindent, fel is tudod szedni.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Piftuka
veterán
Sikerült végül megoldani.
Amúgy egészen korrekt kis program ez, de vannak hibái.
A SVAROG detektor például nagy csalódás volt. Alig lehet látni vele a képződményeket.
A veszélyeket jól láthatóan jelzi, de a nagy fehér jelek mellett "elvész" az egészen apró, halvány jel, ami a képződményeket mutatja.
Éjjellátóval nem használható, mert a képernyő teljesen fényes lesz, ha pedig fejlámpa fényében nézi az ember, akkor pedig a tükröződés nehezíti meg a dolgot.
A VELES detektorral sokkal jobban látszik minden képződmény. Nem értem, miért nem úgy csinálták meg a SVAROG detektort is!?
Az anomáliákat jelezhetné kisebb fehér körökkel, a képződményeket pedig a VELES detektorra jellemző fénylő, nagy méretű, zöld körrel.
Gyakorlatilag a kettőt együtt kell használni (váltogatva), ami felesleges plusz súlyt jelent.
"Aquila non captat muscas."
rétisün
veterán
hogyan? kipakoltál minden cuccodat, és úgy nagyobbat ugrottál? mi van egyébként a rejtekhelyen, érdemes volt ennyit vesződni vele?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Piftuka
veterán
Nem pakoltam ki, hanem az itteni tanácsok alapján nekifutásból (a futást bekapcsolva) próbálkoztam. Úgy tényleg viszonylag könnyen átugrott.
Egyébként kétszer kaptam a benzinkút tetejére "rejtekhely koordinátát", de egyik esetben sem érte meg. Az első esetben egy alap, "Stalker ruha" és némi kötszer volt elrejtve, a második esetben egy üveg kozák vodka.
Amúgy tényleg bejön a játék, s én próbálom "RPG-s szemmel" játszani. Talán éppen emiatt nem tartom jó ötletnek, hogy a legjobb szerszámkészlet már csak a játék vége felé érhető el.
(Olvastam több leírásban, hogy sokaknak az általuk használt kedvenc felszerelése már akkor lett 3. szintre fejlesztve, amikor semmi értelme nem volt, mert hamarosan véget ért a játék.)
Szerintem, ha kicsit jobban "nekifeküdtek" volna a játék minimális RPG-s részének, akkor valahol az utolsó Jupiter küldetések végének környékén lehetővé tették volna a felszerelések harmadik szintre történő fejlesztését.
(Sőt, még jobban "finomítva", a fokozatosságra jobban ügyelve az is jó megoldás lett volna, hogy a harmadik szintű módosításoknak csak egy-egy része lenne elérhető a Jupiter területen, s a Pripyat küldetések során lehetne befejezni a felszerelések fejlesztését.)
"Aquila non captat muscas."
Gaben1
tag
üdv
a youtube on láttam hol kell keresni a lövész dokumentumait az elsőt meg is találtam a cementgyár alatti csatornában, a többi viszont üres volt .
mit kell csinálnom hogy megjelenjenek?
gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750
rétisün
veterán
ez valami bug lehet, mert már más is írta, hogy nem találja ott a dokumentumokat, ahol lenniük kellene.
az a fura, hogy amikor ez felmerült itt, visszatöltöttem régebbi mentést, és 3 különböző mentésből is megkerestem a dokumentumokat, nálam mindháromszor ott voltak.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Gaben1
tag
és mit lehet tenni?
ujrakezdeni a játékot?
gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750
rétisün
veterán
nekd kell eldöntened, érdemes-e emiatt újrakezdeni, mert a végigjátszás szempontjából semmi jelentősége nincs a lövész dokumentumainak.
estleg ha van mentésed onnan, amikor átértél jupiter környékére (mert ha jól emlékszem, nem a legelejétől elérhető még az terület) azt visszatölteni, és megnézni a rejtekhelyeket, megvannak-e a papírok.
itt még az se lehet, ami általában a stalkerekben van, hogy egy-egy rejtekhely üres, amíg meg nem szerzed a koordinátáit. vagy megveszed valakitől, vagy egy hullánál megtalálod, és csak utána találsz benne valamit.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Gaben1
tag
megnéztem korábbi mentést ott benne volt a dokumentum
viszont ezek szerint innen kell folytatnom így hogy már végig vittem nem olyan izgalmas, nincs esetleg valami trainer hogy pénzt kapjak? mert nincs kedvem megint a pénzért mászkálni egy csomót inkább megveszem ami kell és viszem a köldetéseket
gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750
rétisün
veterán
Mcarthur
csendes tag
Nemjó ötlet, kétségtelen.Eddig én is exoval rohangáltam /mendegéltem/
mikor már meglenne a 3. szint , akkorra már nem is kell, sztem is értelmetlen.
Eddig tökjól elvoltam a lassu exoval.Sokág meg voltam győződve,hogy ott lesz
valahol a 3. is.
A fegyvermódosításoknál is van néhány értelmetlen.
Piftuka
veterán
"A fegyvermódosításoknál is van néhány értelmetlen."
Van bizony. Most egy kicsit fel is húztam magamat ezen a programon.
Jó lenne, de valami iszonyatosan buta több esetben az AI. (Egyébként engem most már komolyan zavar az Exo lassúsága.)
Ugyanis a "Mitya" nevű sztalkert kellene a banditáktól kiszabadítanom, de bármikor érek is oda a csapathoz, mindig hallom a távolból, hogy ugat egy rakás kutya, a 3 sztalker pedig veszettül lövi őket, s mire odaérek, a kutyák szétcincálják őket.
Pedig az lenne a küldetésen a csapat, akivel együtt kell dolgozni. (Tudom, szólóban is ki lehet pucolni a banditák fészkét, de így érdekesebb.)
Próbáltam éjfélig aludva, majd tőlük nem messze megvárva a hajnali 1 órát, vagy 1 óráig, aludva, két napot is átaludva 1 óráig... semmi nem változik. Az a csapat kutya mindig ott van, s szétkapja a sztalkereket.
Egy korábbi mentésnél próbaként megcsináltam már ezt a küldetést, s akkor mindhárman velem tartottak, mert nem voltak kutyák.
Most még azt fogom megpróbálni, hogy visszaveszem a "rohampáncélt", s abban hátha futva odaérek (mindig a sztalkerektől azonos távolságban kezdenek támadni a kutyák), s szétlövöm a dögöket, mielőtt azok megölik a 3 fickót.
Ha nem megy, akkor megcsinálom egyedül a küldetést, de a sokkal korábbi állást már nem fogom visszatölteni emiatt.
- Az már csak a "hab a tortán", hogy a banditák AI-ja is annyira hülye, hogy a koromsötét éjszakában nem zavarja őket, ha tőlük kb. 100 méterre géppisztolyok ropognak. Az őket elvileg "meglepetés szerűen megtámadó" sztalkerek fegyverei. No comment!
- Ráadásul a játékban a hangtompítós fegyverek értelme egyenlő a nullával. Az említett táborhoz lopakodva, sötétben, az első őrt csendben kiiktatva azonnal riadót fúj az egész tábor. (Pedig semmit nem hallhattak, nem láthattak.) Szintén no comment!
- Újabb iszonyatos bug "Uncla Yar" (avagy "Jar bácsi") küldetése Kopacsi faluban. Együtt elmegyünk oda, levadásszuk a zsoldosokat, s utána beszélnem kellene vele.
Ő lemegy a lépcső aljába, ott megáll. Amíg a lépcső tetejéről nézem, ott áll. Amint lemegyek hozzá, elkezd "rángatózni". Mintha több ezer volt rázná. úgy rázkódik a karaktere, mintha a lépcső alján a falba akarna beugrani (természetesen nem tud).
Emiatt nem lehet beszélni vele. Semmi sem segít. Vagy ott hagyom, vagy lelövöm. A küldetést természetesen egyik esetben sem lehet befejezni. (S akkor még nem is tudom, hogy ez kell-e a végigjátszáshoz.)
- Aztán ott vannak az olyan bosszantó hibák, mint pl. a Szkadovszk hajó sztalker őrei, akik nyugodtan hagyják, ha a hajó mellett 2 méterrel széttépi az embert egy csapat kutya és/vagy egy kiméra.
Sőt közben még ők fenyegetik az embert, hogy "Pajtás, ezen a helyen nem járkálhatsz fegyverrel".
Tehát nem az van, hogy a mutánsokkal a nyomomban rohanok a hajóhoz, hanem amikor jövök ki, s még a fegyveremet sem tudtam elővenni, a mutánsok rámrontanak. Amikor pedig fegyvert ragadok, azok a barom AI által irányított sztalkerek fentről nem lövik a mutánsokat, hanem nekiállnak fenyegetőzni.
- Jupiter-en a tudós bunkernél szintén megtörtént ugyanez nem is egyszer. Kiléptem, s már jöttek is a kutyák, de fegyvert nem szabad használni ott sem, mert a zsoldosok nem engedik. (A támadókat "természetesen" sem ők, sem az ajtó előtt várakozó sztalker csapat nem lövi.)
- A páncélhoz visszatérve... Az Exo nagyon jónak tűnik, de RPG-s szemmel nézve röhejes a tartóssága.
Igaz, hogy a golyóállósága szinte maximális, de már1-2!!! bekapott AK lövedéktől kb. 10-20%-ot romlik a tartóssága, még úgy is, hogy a "megbízhatóságra" 30!!!%-ot pakoltam a fejlődésfán. Az ilyen "brutális" páncélnak ennél sokkal jobban kellene bírnia a gyűrődést.
Komolyan mondom, hogy ennél a szinte nulla védelemmel rendelkező, alap "sztalker páncél" is jobban bírta a gyűrődést. Egyszerűen nem is értem, hogyan képzelték el mindezt a fejlesztők. Iszonyatos logikátlanság.
Mindent összevetve ott tartok, hogy visszatérek a "rohampáncél" használatához. Igaz, hogy a golyó és a harapások elleni védelme az Exo ruhához képest bakfitty, de legalább lehet benne szaladni, s a többi védelme is elég korrekt.
- Igaz, a "pszi védelemmel" is volt problémám. Amikor "irányítóval" találkoztam, teljesen kimaxolt védelem és a +150-es pszi-blokkoló tabletta használata esetén sem láttam különbséget az alacsony pszi-védelemhez képest. Ugyanúgy támad, ha lát, s ugyanakkorát sebez. Gyakorlatilag ennek a védelemnek semmi értelme.
Mindezt úgy, hogy a védelem elvileg 100%-os. (RPG-ben ezt hívják "immunitásnak".)
Végül is... ha a Zatov helyszínt gyakorlatilag végigjátszottam a semmit nem védő "alap sztalker" ruhában, akkor ahhoz képest ez sem lehet rossz még Pripyat-ban sem.
Vagy tévedek?
Olvastam a beszámolókat a játék korábbi részeivel kapcsolatban, s mindenki azt mondja, hogy ez a legkevésbé bug-os és legkidolgozottab rész.
Ezek alapján ezt szerintem végigjátszom, ha tudom, de a többit messziről kerülni fogom. Ha pedig még lesz 1-2 ilyen bosszantó bug, akkor hagyom a fenébe ezt is.
"Aquila non captat muscas."
kutga
nagyúr
Sziasztok!
Minden mellékküldetést beleértve hány óra játékidővel lehet kalkulálni? Mondjuk a SoC vagy Far Cry 2-höz képest.
Let the Zone take me if I am.
rétisün
veterán
én a jar bácsis küldetésnél nem emlékszem ilyenre, lelövöldöztük a banditákat, megköszönte, elváltunk, onnantól ott ücsörgött (ha jól emlékszem) zatonban, illetve későb pripjatyban majd ő javítgatja a fegyvereket.
kétségkívül vannak benne hibák, logikátlanságok, nem csak ebben a részben, a többiben is (az elsőt most játszom újra, bizony az sem tökéletes )
a fejlesztések.....sok esetben sajnos tényleg nem érdemes egy csomó pénzt költeni fejlesztésre, mert nincs arányban a ráköltött összeg a fejlesztés tényleges használhatóságával, azaz összességében kár vele nagyon sokat foglalkozni, sőt, esetleg egy-két jól megválasztott relikvia többet ér, mint a fejlesztés (vérzéscsillapító, egészséghelyreállító, sugárzáscsönkkentő relikviák)
a fegyvereket fejlesztését nem tudod kiváltani relikviákkal, de a nagyobb tárkapacitás talán az egyetlen, amit ténylegesen észre is veszel, a többire kár túl sokat költeni.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Gaben1
tag
üdv tud valaki olyan modot amibe el lehet érni az összes fegyvert meg ruhát minden kereskedőnél?
a soc ban volt ilyen és nagyon babán működött
[ Szerkesztve ]
gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750
Téma tudnivalók
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!