Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 03:07:14

LOGOUT.hu

Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#3501) Piftuka válasza rétisün (#3500) üzenetére


Piftuka
veterán

Igen, Bagoly-nak hívják a fegyverkereskedőt az emeleten. (Szakáll fegyvereket és ruhát nem árul. Legalábbis, ahol most tartok, ott még nem volt nála ilyesmi.)

Próbaként Fürgénél rendeltem egy "szervoruhát". Hááát... :) Tetszetős holmi, de rájöttem, hogy mihamarabb találnom kell szerszámokat.

Most már ott tartok a sztoriban, hogy igencsak át kell mennem Janov állomásra, de még egyetlen szerszámot sem találtam, hogy legalább az alap felszerelésemet felfejlessze Kardan. (Vagy Janov állomáson - mert átkukkantottam oda is - a másik "szerelő".)

A "szervoruha", vagy a "páncél", amit Fürge hoz, jó cuccok, de nagyon nehezek. Csakis "módosításokkal" lenne használható jelenlegi szintemen. Ráadásul csak egyetlen "artifact" zsebük van alapból, s az upgrade-hez a legfejlettebb szerszámok kellenek.

Szóval inkább még az alap ruhát használom. Abban legalább két "artifact"-ot tudok tárolni. ;) Mondjuk a golyóállósága sajnos a nullával egyenlő.

Viszont Fürge egy nagyon korrekt pisztolyt, gépkarabélyt, shotgunt és mesterlövész puskát hoz. Azokat szerintem megrendelem.

A pisztoly (a típusára nem emlékszem) például teljesen automatává alakítható.

"Aquila non captat muscas."

(#3502) rétisün válasza Piftuka (#3501) üzenetére


rétisün
veterán

az 1. hsz-ben vannak térképek, azokon sztem rajta vannak a szerszámok is. a finom munkákhoz vaókat asszem csak pripjatyban lehet találni, a másik kettőt (ha jól emlékszem 3 fajta van) már a korábbi területeken is össze lehet szedni. most így hirtelen nem emlékszem,merre vannak, talán a szennyvíztisztítóban meg a cementgyárban mintha lenne valamilyen , de nem biztos :(

már ha ezek a területek nem a clear sky-ban vannak, én meg jól idekeverem őket :DDD

a ruhák golyóállóságát is lehet fejlesztetni, persze lehet, hogy ahhoz is pont a szerszám kéne....

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3503) Piftuka válasza rétisün (#3502) üzenetére


Piftuka
veterán

"a ruhák golyóállóságát is lehet fejlesztetni, persze lehet, hogy ahhoz is pont a szerszám kéne...."

Persze, hogy szerszám szükséges a fejlesztéshez. :K Azért írtam, hogy jó lenne már találnom néhányat.

Két kérdésem van:

1. Mi van akkor, ha a térkép egy rejtekhelyet jelöl, de nem találok ott semmit?

Szkadovszk-tól nem messze, ÉNY-i irányba a csővezeték egyik oszlopának tövében jelez egy rejtekhelyet, de semmit nem látok ott.

Megpróbáltam a csőbe belemenni, de nem találtam "bejáratot". A csőre felmászva, s azon ugrálva csak egy darabig tudtam eljutni, mert nem sokkal a rejtekhely előtt kb. függőlegesen több métert emelkedik a vezeték.

A vezetéktől nem messze vannak repedések a földben, s alattuk barlang. Ott találtam néhány "képződményt" ("artifact"), de a rejtekhelyet nem.

2. Előfordult már veletek is, hogy a "képződmény", amit fel akartatok venni "bug"-os volt?

Velem nem egyszer fordult elő, hogy megtaláltam az "artifact"-ot, de pl. pont az említett barlangban a plafonra rakta ki a program. Hiába megyek hozzá a lehető legközelebb, még úgy is nagy a távolság (1,2 méter), s nem tudom felvenni a tárgyat.

Van erre valami jó módszer? (Esetleg egy konzol parancs, ami segít a problémán?)

"Aquila non captat muscas."

(#3504) rétisün válasza Piftuka (#3503) üzenetére


rétisün
veterán

a csőnél lévő rejtekhelyet én sem találtam meg. ha a pda-n ráviszed a kurzort, ír mellé pár szót, ami segíthet megtalálni, én mondjuk ezt kihagytam anno......

a másik dolog a rejtekhelyekhez, hogy amíg egy rejtekhelyet nem "kapsz meg" addig hiába is bukkansz rá, üres lesz. amint megjelenik a pda-don, mert vagy megvetted valakitől a koordinátátit, vagy megtaláltad egy hullánál, azután találsz csak benne valamit. itt is volt erről szó.

közben találtam egy ilyent.....

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3505) Piftuka válasza rétisün (#3504) üzenetére


Piftuka
veterán

"a másik dolog a rejtekhelyekhez, hogy amíg egy rejtekhelyet nem "kapsz meg" addig hiába is bukkansz rá, üres lesz."

Eddig csak egyetlen ilyen rejtekhelyet találtam, de az nem volt üres. Mindjárt a játék elején, a leégett faluban, a nagy méretű ház emeletén a "Vintar sniper rifle" volt.

Azóta csak olyan rejtekhelyeken jártam, amelynek a koordinátáit megkaptam valamelyik küldetésért cserébe. (Jellemzően "Szakálltól".)

A "képes tippet" köszönöm! Az ominózus oszlopra én is gondoltam, de nem sikerült felugranom rá. Ezek szerint jó volt az elgondolásom, csak "küzdeni" kell az ugra-bugrálással.

(Egyébként találtam egy nagy kő alatti rejtekhelyet, ami "bugos"; befelé menet "lekushadva" simán be lehetett menni, kifelé viszont egész egyszerűen elakadt a karakter. Ne tudd meg hányszor töltöttem be a játékállást, s hányszor próbálkoztam míg végre kijutottam a szikla alól.)

Fentiek alapján... ha jól sejtem a "bugos" képződmények esetében is csak a játékállás visszatöltése és a próbálkozás a jó megoldás igaz? :U

(Hátha egyszer nem a plafonra spawn-ol az "artifact"...)

"Aquila non captat muscas."

(#3506) Piftuka


Piftuka
veterán

Jah, egyébként "mókás" ez a fegyverrendelés Fürgénél. Tegnap, amikor próbálgattam, akkor "közelharci fegyverként" egy "Carabinieri" nevű gyorstüzelő shotgun-t hozott.

Ma (a tegnapit megelőző állapottól folytattam) pedig egy a Viper5 géppisztolyra épülő továbbfejlesztett gépfegyvert. :P :DD

Igazi "zsákbamacska" tehát, hogy mit hoz éppen.

Sebaj... ezek szerint a "quick save-quick load" funkciókkal itt is lehet "játszadozni". :K

[ Szerkesztve ]

"Aquila non captat muscas."

(#3507) rétisün válasza Piftuka (#3505) üzenetére


rétisün
veterán

alapértelmezettben az y billentyűvel lehet még mélyebbre guggolni, van ahol csak így lehet átbújni.

én nem talékoztam ilyen plafonra "telepített" artifactal, de itt is segíthet a többszöri visszatöltés.

de, amolyan vígasztalásként :D nem csak a pripjatyos részben vannak furaságok: link

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3508) Vladi válasza Piftuka (#3503) üzenetére


Vladi
nagyúr

Spoiler:

A csővezetéken ott felül van a cucc, nehéz leszedni. Az arti nem bug miatt van a plafonon, hanem tőled... izé a felette levő gravitációs anomália miatt. :DDD
Fel kell ugrálni, akkor leesik.

videó a szerzámokról.

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#3509) Piftuka válasza rétisün (#3507) üzenetére


Piftuka
veterán

Az "Y"-os trükköt nem ismertem; majd fogom alkalmazni, ha szükséges. :K

Az általad linkelt bug-okkal én is találkoztam. Sajnos a program az "ütközések" szempontjából pocsék mesterséges intelligenciával rendelkezik.

A folyosókon, lépcsőkön közlekedő karakterek folyamatosan "tolják egymást". Amelyik erősebb, az nyomja odébb az egyébként ellenkező irányba közlekedő karaktert.

Janov-on még a bárpult meleltt is összeakadt a Kalauz egy másik karakterrel, mert képtelenek voltak kikerülni egymást.

A baj, hogy a játékos karakterét is akadályozzák a mozgásban. A lépcsőkön felfelé menet, vagy lefelé jövet ez gyakran okozott problémát a Szkadovszk hajón.

"Aquila non captat muscas."

(#3510) Piftuka válasza Vladi (#3508) üzenetére


Piftuka
veterán

Próbáltam én ugrálni, de maradt a helyén mindig. Ugrás közben pedig soha nem sikerült felvenni.

Így aztán feladtam, s visszatöltöttem az állást. Addig próbálkoztam ezzel, amíg egyszer végre ugyanott, de a talajon spawnolt le az "artifact".

"Aquila non captat muscas."

(#3511) rétisün válasza Piftuka (#3509) üzenetére


rétisün
veterán

"A baj, hogy a játékos karakterét is akadályozzák a mozgásban."

ez mondjuk előfordul más játéokban is, csak a stalkerekben az átlagnál is több az olyan karakter (npc) akit nem kell lelőni, ellentétben más fps-ekkel :D

egy példa az első részből....

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3512) Piftuka válasza rétisün (#3511) üzenetére


Piftuka
veterán

Na, hát az is mókás lehetett. :DD

Közben szereztem egy "Exo Skeleton" szervóruhát, s bizony sokat segített a megnövekedett védelmeivel. :K :C

Van viszont néhány újabb kérdésem:

1. Amikor a középső oszlopban és a harmadik oszlopban is 2-2 db módosítási lehetőség van egymás mellett (tehát egy módosítási "csoportba" tartoznak), s ezekből ugyebár oszloponként csak egyet, vagy az egyiket, vagy a másikat lehet a páncélon/fegyveren elvégezni, akkor a harmadik oszlop megfelelő sorában lévő 2 módosítás közül bármelyik alkalmazható lesz?

Tehát fenti esetben, amikor adott sorban, a második oszlopban a felső sorban lévő módosítást választom, akkor a mellette lévő sorban a harmadik oszlop felső sorban lévő módosítás választható csak ki, vagy akár az alsó sorban lévő is?

Azért fontos, mert egyelőre nem mertem a szervóruha második oszlopának minden módosítását elvégezni, mert nem tudom, hogy ha elvégzem, akkor később az adott sorból a harmadik oszlopban majd melyik képességet/módosítást engedélyezi.

(Nagyon nem mindegy például, hogy a ruhámba tudom-e módosíttatni a "futás" képességet.)

2. Ruhán érdemes a "megbízhatóság", illetve "fegyveren" a "kezelhetőség" és "megbízhatóság" módosítások dobozát kiválasztani?

Ruha esetében pl. mivel nyer többet az ember? Ha a ruha "megbízható" és ritkábban kell javítani, vagy ha azokat a "módosítás dobozokat" inkább valami extra védelemre (pl. +30% golyóállóság, +20% elektromos védelem, stb.).

Fegyver esetében hasonló a kérdés; a fenti két tulajdonság ellenében a "röppálya laposság" és a "tűzgyorsaság", valamint az alacsony "visszarúgás" fontosabb, mint hogy gyorsan használódik el a fegyver, nem?

3. Egyáltalán a "kezelhetőség" mit jelent a gyakorlatban? A most általam használt fegyvereknél, az adott "módosítás dobozának" leírása nem árulja el. Csak a "körítés" szöveg olvasható, hogy a markolatot ergonomikusabbra cseréli.

De hogy az miért jó...? Talán gyorsabb a töltés, ha egy fegyver "kezelhetőség" bónusza magas?

Továbbra is köszönöm a válaszokat! ;)

"Aquila non captat muscas."

(#3513) rétisün válasza Piftuka (#3512) üzenetére


rétisün
veterán

nekem nem volt ilyen exo skeleton ruhám, szóval azzal kapcsolatban nem tudok tanácsot adni. úgy általánosságban én a ruháknál a több relikviatartót és a golyóállóságot szoktam fejleszteni, a legkevésbé sztem az áram elleni védelem kell, de több tartóval minden ellen tudsz védekezni megfelelő relikviákat használva.

a fegyvereknél nem nagyon vettem észre én sem, mit jelent a gyakorlatban a kezelhetőség. a tárkapacitást szoktam leginkább növelni, meg ha lehet, távcsövet raktam rá, bár inkább alapból távcsöves fegyvereket szoktam vinni.

általában a tartósságra nem érdemes sokat költeni, mert mindenhol lehet javíttatni, sőt, a talált fegyvereket érdemes eladás előtt javíttatni, hogy többet kapj értük.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3514) Piftuka válasza rétisün (#3513) üzenetére


Piftuka
veterán

Köszi a válaszokat és az újabb hasznos info-kat! :R

Te melyik ruhát használtad? Én alighanem veszek egy CHN-3a Battle Armour + Tactical Helmet ("Clear Sky Suite") összeállítást is.

Nem kerül sokba, s igen korrekt védekező értékei vannak, plusz éjjellátó a sisakon. Amíg az "Exoskeleton"-ban nem tudok futni, igencsak jól jöhet a vadonban "messze mászkálós" küldetések, artifact beszerző körutak során. :K

Az "Exoskeleton"-ban sajnos igen lassan érek körbe az egyes anomáliák között.

Arra azért még várom a választ, hogy a ruha (és egyes fegyverek) "fejlődésfájának" dupla sorai (ahol az adott sorban 2 féle módosítés szerepel egymás alatt, s azok közül adott oszlopban csak az egyik véglegesíthető) a harmadik osztlop hasonló sorának 2 féle módosítása között "keresztbe" is van-e átjárás, vagy csak a közvetlenül egymás mellett lévő módosításokra lehet a harmadik oszlopban "továbbmenni"?

(Elnézést kérek, ha nem világos, mire gondolok! Ennél egyszerűbben ezt a kérdést nem lehet feltenni!)

"Aquila non captat muscas."

(#3515) emre válasza Piftuka (#3514) üzenetére


emre
veterán

Van ahol van átfedés, de érdemes előtte végignézni mit fejlesztesz, mert az egyik kizárja a másikat.
A fegyvereknél a fejlesztés szempontjából két fő támadási irány van. Az egyik a sniper vonal (távcső, pontosság, laposság stb) a másik a támadó vonal (tűzgyorsaság, tárméret stb)

A ruházatnál nem tudom mi alapján van a szelekció, de ha zavar van rá mod hogy fullosra lehessen fejleszteni a dolgokat. :DDD

Mondjuk konkrét példa jól jönne, (egy screen esetleg) és akkor meg tudnám nézni a gépen. De attól tartok, hogy én átirogattam az item_upgrade fájlt és fullra feljesztettem amit használtam. :)

[ Szerkesztve ]

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#3516) Piftuka válasza emre (#3515) üzenetére


Piftuka
veterán

Köszönöm a választ neked is! :R

Találtam egy képet:

/Forrás: http://stalker.wikia.com /

Ebből és az általad elmondottakból ("az egyik kizárja a másikat") nem derül ki egyértelműen, hogy hol van "átfedés"!? :F

Amíg a 3. oszlophoz nincsen szerszámkészletem, addig nem tudom még "quick save-quick load" módszerrel sem leellenőrizni.

Ha pedig a második oszlopban lévő módosítást elvégeztetem, játszok tovább, majd később kiderül, hogy a harmadik oszlopban éppen a mellette-alatta lévő módosítást emiatt nem tudom elvégezni, nekem pedig arra van szükségem az ciki. :(

Nekem például most a 4. sor, második oszlopában lévő képességek közül kellene a "-10 kg" módosítás. Viszont a végcél a harmadik oszlopban "mellette-alatta" lévő "Futás" módosítás.

Választhatom a "-10 kg" módosítást? Vagy ha azt választom, akkor a "Futást" nem, csak a fölötte lévő "+ X% pihentség regenerálást" lehet választani???

Így már érthető a dilemma? Ha már a 2. oszlopba is tudok kérni módosításokat, akkor jó lenne mindegyikre kérnem, viszont egyelőre csak a legalsót, az "Éjjellátót" mertem beszereltetni, mert az az egyetlen, amely mögött a 3. oszlopban csak egyetlen lehetséges módosítás van.

[ Szerkesztve ]

"Aquila non captat muscas."

(#3517) emre válasza Piftuka (#3516) üzenetére


emre
veterán

Ha ráérek megnézem a játékban.

Azt azért lehet tudni, még a felszerelés előtt hogy melyik ablakhoz mi tartozik, de magyarul könnyebb lenne. (már kitettem a képet és kezdtem kattintani rá :B )

De a legegyszerűbb megoldást az jelentené, ha a módosítások előtt csinálsz egy mentést, és ha nem tetszik amit elértél akkor visszatöltöd az előző állapotot.

Esetleg egy magyarítás (itt valahol fenn van) megkönnyítené a választást.

mod: a link ide mutat

[ Szerkesztve ]

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#3518) rétisün válasza Piftuka (#3514) üzenetére


rétisün
veterán

már nem tudom, milyen ruhát használtam. karácsonykor végeztem fejeztem be a játékot, azóta végeztem a clear sky-al is, most a SoC-al játszom, kissé keverednek az élmények :D

a fejlesztéseknél én is jártam úgy, hogy "rossz felé" fejlesztettem. ha jól emlékszem, a kalibráló szerszámok (amiket majd csak pripjatyban találsz meg) inkább a fegyverek fullra fejlesztéséhez kellenek.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3519) Piftuka válasza emre (#3517) üzenetére


Piftuka
veterán

"Azt azért lehet tudni, még a felszerelés előtt hogy melyik ablakhoz mi tartozik[..]"

Azt valóban lehet tudni, viszont azt sajnos nem, hogy a harmadik oszlopban majd melyik lesz választható, s melyik lesz "letiltva" egy előzetes módosítás miatt.

"De a legegyszerűbb megoldást az jelentené, ha a módosítások előtt csinálsz egy mentést, és ha nem tetszik amit elértél akkor visszatöltöd az előző állapotot."

Ez ebben az esetben sajnos nem működik! :( A játék ezen szakaszában éppen, hogy készülök elhagyni Zatov-ot, s nekikezdeni a Jupiter küldetéseknek.

A kalibráló szerszámok viszont majd csak Pripyat-ban lesznek elérhetőek.

Szóval ha most bármelyik fegyveren és/vagy ruhán elvégzem a második oszlopok módosításait, akkor az a módosítás már végleges lesz, s determinálni fogja, hogy a harmadik oszlopban "mi marad", mint lehetőség.

Ugyanis teljesen nyilvánvaló, hogy a Jupiter és Pripyat helyszínek végigjátszása után (olvastam a különféle Stalker rajongói oldalakon, hogy volt, aki a játék utolsó fél órájában!!! tudta beszereltetni a "Futás" funkciót az Exoskeleton ruhába), nem fogom visszatölteni a Zatov-i játékállást csak azért, mert egy ruhát és/vagy fegyvert rossz irányba fejlesztettem.

Ezért lenne fontos egy olyan info, ami mutatja, hogy adott cuccok fejlődésfáján melyik kombinációkat lehet kifejleszteni. (Nem tudom, hogy a dobozos játék kézikönyvében van-e ilyen segédlet, viszont nekem a Steam-ről van meg a játék, így azt nem tudom megnézni.)

Esetleg van értelme átmennem rögtön Pripyat-ba, s megszerezni a kalibráló szerszámkészletet?
Vagy ezt nem is engedi a program, s úgy van megcsinálva, hogy a játék vége felé lesz erre lehetőség?

(Egyébként magyarítással játszom én is. A fenti kép nem az én tulajdonom. Azért írtam alá a forrást, hogy lássa mindenki, honnan linkeltem be. ;) )

"Aquila non captat muscas."

(#3520) Piftuka válasza rétisün (#3518) üzenetére


Piftuka
veterán

"ha jól emlékszem, a kalibráló szerszámok (amiket majd csak pripjatyban találsz meg) inkább a fegyverek fullra fejlesztéséhez kellenek."

Sajnos nem így van!

Minden fegyver és ruha harmadik oszlopában lévő módosításhoz szükséges a "kalibráló szerszámkészlet".

"Aquila non captat muscas."

(#3521) emre válasza Piftuka (#3519) üzenetére


emre
veterán

Értem, tedd fel ezt és nincs miről beszélni :DDD
Aztán azt fejlesztesz amit akarsz ;)

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#3522) Piftuka válasza emre (#3521) üzenetére


Piftuka
veterán

Az csalás. :N

Nem szoktam ilyen segédeszközöket használni, mert elrontja a játék élvezeti értékét.

Remélem, benéz még ide valaki, aki esetleg tudja a választ a kérdésemre is! ;)

Egyébként egyelőre nem vagyok maradéktalanul elégedett a "Clear Sky" ruhával. A leírások alapján jobbnak véltem.

Persze lehet, hogy az a probléma, hogy előtte túl sok időt töltöttem az "Exoskeleton"-ba öltözve. :DDD

Amúgy a frász jött rám, mert szinte minden cuccomat (fegyverek, Exoskeleton, felszerelés) "átköltöztettem" a Janov-on található privát ládába, megcsináltam az első néhány küldetést, s amikor megnéztem a ládát, teljesen üres volt. :Y

Remélem, ha kiderítem, hogy ki lopta el, akkor vissza tudom szerezni!

Aki pedig ellopta, annak lesz egy nagyon rossz napja. ;]

"Aquila non captat muscas."

(#3523) rétisün válasza Piftuka (#3522) üzenetére


rétisün
veterán

"Esetleg van értelme átmennem rögtön Pripyat-ba"

a pripjatyba átmenés azért nem így van, csak a játék bizonyos részén tudsz majd átmenni (kell majd egy csapat, kellenek hozzá bizonyos dokumentumok, amikből tudni fogod, merre menj)

"amikor megnéztem a ládát, teljesen üres volt"

ez viszont ha jól rémlik, egy bug, mintha előfordulna a többi stalkerben is ilyen. nem akarlak bíztatni, de sztem ezek a cuccok nem fognak megkerülni :(

mod: lehet, hogy nem a privát ládából tüntek el cuccok, de ilyen bug volt, az tuti

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3524) Mcarthur válasza Mcarthur (#3489) üzenetére


Mcarthur
csendes tag

Üdv
Miért is gondoltam ó én balga, hogy feltett kérdésemre választ kapok ...!?!

(#3525) Piftuka válasza rétisün (#3523) üzenetére


Piftuka
veterán

"mod: lehet, hogy nem a privát ládából tüntek el cuccok, de ilyen bug volt, az tuti"[/I

Mint kiderült, Snag (Bütyök) lopott el mindent a privát ládából. Szerencsére sikerült tőle visszaszereznem.

Ez a Jupiter régió egyik küldetése.

"Aquila non captat muscas."

(#3526) Piftuka válasza Mcarthur (#3524) üzenetére


Piftuka
veterán

Ne haragudj, de én nem vettem észre a kérdésedet!

Itt van néhány segítség: Call of Pripyat Game Guide (http://guides.gamepressure.com)

Találsz térképeket is, de én azt javaslom, hogy csak akkor nézz meg egy küldetést, s a térképet is csak akkor használd, ha már végképp nem boldogulsz.

Különben rontja a játékélményt, mert teljesen részletes leírást ad a küldetésekhez.

Az anomáliákat vizsgáló műszert elméletileg nem lehet rossz helyen letenni. Azokon a helyeken kell és lehet telepíteni, amelyeket a térképed is mutat.

Amikor a megfelelő helyre megérkeztél, s pontosan oda álltál, ahol a radar is jelöli a helyet, akkor ott aktív lesz a "Put device down", vagy valami hasonló felirat, s ugyanúgy a "Use" funkcióval tudod telepíteni.

Ha esetleg "drag & drop" módszerrel eldobtad, akkor keresd meg; ott kell lennie. A játékban eldobott tárgyak - elvileg - nem tűnnek el. Én is eldobtam számos kacat fegyvert még a játék elején, s ugyanott megtalálható mindegyik a sokadik mentés és betöltés után is.

Néhány hasznos honlap még:

[link]

[link]

[link]

/Források: http://forums.steampowered.com
http://stalkercopfaq.uw.hu
http://stalker.wikia.com/

"Aquila non captat muscas."

(#3527) rétisün válasza Piftuka (#3525) üzenetére


rétisün
veterán

most, hogy mondod, rémlik, hogy volt valami ilyesmi küldetés is, de nem emlékeztem rá :N

eléggé keverem már a részeket.....

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3528) Piftuka


Piftuka
veterán

Azt meg tudjátok mondani, hogy Zaton-ban, a benzinkút tetején lévő rejtekhelyre hogyan lehet feljutni?

Próbáltam úgy, hogy felugrottam a kerítésre, s végigmentem rajta addig, ahol "becsatlakozik" a benzinkút épületébe, de ott nem tudok sem felugrani a tetejére, sem felmászni.

Ha ott egy kicsit balra próbálok ugrani (ahol csak a tetőt szegélyező korlát látszik, a szegélyező vaslapok hiányoznak), ott sem jó.

Ha nem megyek el addig, hanem a nagy vastartály mellett található kis melléképület tetejéről próbálok átugrani a benzinkút tetejére az sem jó, mert mindig rövid lesz az ugrás.

Hogyan lehet a benzinkút tetejére feljutni? :F

"Aquila non captat muscas."

(#3529) emre válasza Piftuka (#3528) üzenetére


emre
veterán

link

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#3530) Mcarthur válasza Piftuka (#3526) üzenetére


Mcarthur
csendes tag

Köszi a segítséget
Nem akarok erre több időt elpazarolni, csak azért kellene a titkos fegyverraktár, hogy utána bizzanak bennem és a monolitosokat befgadják.
Ha lelövöldözhetem a banditákat a tudós bukernél és utána beajánlom valamelyik frakciót akkor utána már jó leszek náluk?

(#3531) rétisün válasza Mcarthur (#3530) üzenetére


rétisün
veterán

a monolitosok befogadásához nem kell a titkos fegyverraktár, ha jól emlékszem.....link

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3532) Piftuka válasza emre (#3529) üzenetére


Piftuka
veterán

Köszönöm a segítséget, de "cheat" nélkül szeretném.

A kerítésről pedig nem megy. Esetleg ha egy kicsit bővebb leírást kaphatnék, hogy milyen távolságból, helyből, vagy nekifutásból, a kerittés melyik részéről, milyen irányba fordulva...

(Fényképes segítség lenne a legjobb.)

Nem vagyok "amatőr" FPS játékokban, így - ahogyan fentebb is írtam - kipróbáltam szinte mindent, ami "adja magát" ezek közül. Mégsem sikerül felugranom a tetőre.

Mit csinálok rosszul?

"Aquila non captat muscas."

(#3533) Mcarthur válasza Piftuka (#3532) üzenetére


Mcarthur
csendes tag

Köszönöm Rétisün...

Egy 5let Piftuka nem lehet,hogy túl nagy súly van nálad és nem enged akkorát ugrani?
Páncél nélkül próbáltad?

(#3534) bluyoo válasza Piftuka (#3532) üzenetére


bluyoo
nagyúr

A kerítésről a kis épület tetejére majd onnan a benzinkút tetejére.Messzinek tűnik de sima ügy. :))

Bazinga!

(#3535) Piftuka válasza bluyoo (#3534) üzenetére


Piftuka
veterán

Próbáltam sokszor. Nekifutásból, sőt "átlósan" szaladva a tetőn is. Lehetőleg a kis épület tetejének a legszéléről elrugaszkodni... Nem ugrik elég nagyot. :( Saccra kb. 1 méter mindig hiányzik.

Melyik részéről kell elugrani a kis épületnek? (Bár mindegynek kell lennie, mert a két tető széle párhuzamos egymással, így mindenhol egyenlő a távolság.)

Esetleg az a probléma, amit McArthur kérdezett? Csökkentenem kellene a súlyt? :F

Bár emlékeim szerint kb. 36-37 kg-nyi súlyt viszek a maximális 50-ből ("Clear Sky armor").

Megpróbálom "kipucolni" az inventory-t teljesen, hátha ez a probléma. A páncél nélkül azért nem indulnék neki a vadonnak. :)

"Aquila non captat muscas."

(#3536) rétisün válasza Piftuka (#3535) üzenetére


rétisün
veterán

ha mindent kidobálsz, mielőtt ugranál, utána ott lesz, ahova leszórtad, tehát simán össze tudsz szedni mindent....
még korábban asszem Lauda kinkelte, hogy néz ki, mikor mindent eldobált a szeméttelepi kirablása előtt...szép nagy kupac volt, de mindent összeszedett, mint ahogy én is, amikor leraktam mindenemet, hogy ne raboljanak ki.

vagy a clear sky-ban van ilyen? :F

mindegy, ha eldobálsz mindent, fel is tudod szedni.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3537) Piftuka


Piftuka
veterán

Sikerült végül megoldani. ;)

Amúgy egészen korrekt kis program ez, de vannak hibái.

A SVAROG detektor például nagy csalódás volt. Alig lehet látni vele a képződményeket.

A veszélyeket jól láthatóan jelzi, de a nagy fehér jelek mellett "elvész" az egészen apró, halvány jel, ami a képződményeket mutatja.

Éjjellátóval nem használható, mert a képernyő teljesen fényes lesz, ha pedig fejlámpa fényében nézi az ember, akkor pedig a tükröződés nehezíti meg a dolgot.

A VELES detektorral sokkal jobban látszik minden képződmény. Nem értem, miért nem úgy csinálták meg a SVAROG detektort is!? :F
Az anomáliákat jelezhetné kisebb fehér körökkel, a képződményeket pedig a VELES detektorra jellemző fénylő, nagy méretű, zöld körrel.

Gyakorlatilag a kettőt együtt kell használni (váltogatva), ami felesleges plusz súlyt jelent.

"Aquila non captat muscas."

(#3538) rétisün válasza Piftuka (#3537) üzenetére


rétisün
veterán

hogyan? kipakoltál minden cuccodat, és úgy nagyobbat ugrottál? mi van egyébként a rejtekhelyen, érdemes volt ennyit vesződni vele?

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3539) Piftuka válasza rétisün (#3538) üzenetére


Piftuka
veterán

Nem pakoltam ki, hanem az itteni tanácsok alapján nekifutásból (a futást bekapcsolva) próbálkoztam. :D Úgy tényleg viszonylag könnyen átugrott. :K

Egyébként kétszer kaptam a benzinkút tetejére "rejtekhely koordinátát", de egyik esetben sem érte meg. Az első esetben egy alap, "Stalker ruha" és némi kötszer volt elrejtve, a második esetben egy üveg kozák vodka. :DDD

Amúgy tényleg bejön a játék, s én próbálom "RPG-s szemmel" játszani. Talán éppen emiatt nem tartom jó ötletnek, hogy a legjobb szerszámkészlet már csak a játék vége felé érhető el.
(Olvastam több leírásban, hogy sokaknak az általuk használt kedvenc felszerelése már akkor lett 3. szintre fejlesztve, amikor semmi értelme nem volt, mert hamarosan véget ért a játék.)

Szerintem, ha kicsit jobban "nekifeküdtek" volna a játék minimális RPG-s részének, akkor valahol az utolsó Jupiter küldetések végének környékén lehetővé tették volna a felszerelések harmadik szintre történő fejlesztését.

(Sőt, még jobban "finomítva", a fokozatosságra jobban ügyelve az is jó megoldás lett volna, hogy a harmadik szintű módosításoknak csak egy-egy része lenne elérhető a Jupiter területen, s a Pripyat küldetések során lehetne befejezni a felszerelések fejlesztését.)

"Aquila non captat muscas."

(#3540) Gaben1


Gaben1
tag

üdv
a youtube on láttam hol kell keresni a lövész dokumentumait az elsőt meg is találtam a cementgyár alatti csatornában, a többi viszont üres volt .
mit kell csinálnom hogy megjelenjenek?

gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750

(#3541) rétisün válasza Gaben1 (#3540) üzenetére


rétisün
veterán

ez valami bug lehet, mert már más is írta, hogy nem találja ott a dokumentumokat, ahol lenniük kellene.
az a fura, hogy amikor ez felmerült itt, visszatöltöttem régebbi mentést, és 3 különböző mentésből is megkerestem a dokumentumokat, nálam mindháromszor ott voltak.

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3542) Gaben1 válasza rétisün (#3541) üzenetére


Gaben1
tag

és mit lehet tenni?
ujrakezdeni a játékot?

gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750

(#3543) rétisün válasza Gaben1 (#3542) üzenetére


rétisün
veterán

nekd kell eldöntened, érdemes-e emiatt újrakezdeni, mert a végigjátszás szempontjából semmi jelentősége nincs a lövész dokumentumainak.
estleg ha van mentésed onnan, amikor átértél jupiter környékére (mert ha jól emlékszem, nem a legelejétől elérhető még az terület) azt visszatölteni, és megnézni a rejtekhelyeket, megvannak-e a papírok.
itt még az se lehet, ami általában a stalkerekben van, hogy egy-egy rejtekhely üres, amíg meg nem szerzed a koordinátáit. vagy megveszed valakitől, vagy egy hullánál megtalálod, és csak utána találsz benne valamit.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3544) Gaben1 válasza rétisün (#3543) üzenetére


Gaben1
tag

megnéztem korábbi mentést ott benne volt a dokumentum
viszont ezek szerint innen kell folytatnom így hogy már végig vittem nem olyan izgalmas, nincs esetleg valami trainer hogy pénzt kapjak? mert nincs kedvem megint a pénzért mászkálni egy csomót inkább megveszem ami kell és viszem a köldetéseket

gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750

(#3545) rétisün válasza Gaben1 (#3544) üzenetére


rétisün
veterán

itt van rengeteg mod, de a legtöbb trainerben benne van az "add 1000000 rubel" pl. itt

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3546) Mcarthur válasza Piftuka (#3539) üzenetére


Mcarthur
csendes tag

Nemjó ötlet, kétségtelen.Eddig én is exoval rohangáltam /mendegéltem/
mikor már meglenne a 3. szint , akkorra már nem is kell, sztem is értelmetlen.
Eddig tökjól elvoltam a lassu exoval.Sokág meg voltam győződve,hogy ott lesz
valahol a 3. is.
A fegyvermódosításoknál is van néhány értelmetlen.

(#3547) Piftuka válasza Mcarthur (#3546) üzenetére


Piftuka
veterán

"A fegyvermódosításoknál is van néhány értelmetlen."

Van bizony. Most egy kicsit fel is húztam magamat ezen a programon.

Jó lenne, de valami iszonyatosan buta több esetben az AI. (Egyébként engem most már komolyan zavar az Exo lassúsága.)

Ugyanis a "Mitya" nevű sztalkert kellene a banditáktól kiszabadítanom, de bármikor érek is oda a csapathoz, mindig hallom a távolból, hogy ugat egy rakás kutya, a 3 sztalker pedig veszettül lövi őket, s mire odaérek, a kutyák szétcincálják őket.

Pedig az lenne a küldetésen a csapat, akivel együtt kell dolgozni. (Tudom, szólóban is ki lehet pucolni a banditák fészkét, de így érdekesebb.)

Próbáltam éjfélig aludva, majd tőlük nem messze megvárva a hajnali 1 órát, vagy 1 óráig, aludva, két napot is átaludva 1 óráig... semmi nem változik. Az a csapat kutya mindig ott van, s szétkapja a sztalkereket.

Egy korábbi mentésnél próbaként megcsináltam már ezt a küldetést, s akkor mindhárman velem tartottak, mert nem voltak kutyák.

Most még azt fogom megpróbálni, hogy visszaveszem a "rohampáncélt", s abban hátha futva odaérek (mindig a sztalkerektől azonos távolságban kezdenek támadni a kutyák), s szétlövöm a dögöket, mielőtt azok megölik a 3 fickót.

Ha nem megy, akkor megcsinálom egyedül a küldetést, de a sokkal korábbi állást már nem fogom visszatölteni emiatt.

- Az már csak a "hab a tortán", hogy a banditák AI-ja is annyira hülye, hogy a koromsötét éjszakában nem zavarja őket, ha tőlük kb. 100 méterre géppisztolyok ropognak. Az őket elvileg "meglepetés szerűen megtámadó" sztalkerek fegyverei. No comment!

- Ráadásul a játékban a hangtompítós fegyverek értelme egyenlő a nullával. Az említett táborhoz lopakodva, sötétben, az első őrt csendben kiiktatva azonnal riadót fúj az egész tábor. (Pedig semmit nem hallhattak, nem láthattak.) Szintén no comment!

- Újabb iszonyatos bug "Uncla Yar" (avagy "Jar bácsi") küldetése Kopacsi faluban. Együtt elmegyünk oda, levadásszuk a zsoldosokat, s utána beszélnem kellene vele.

Ő lemegy a lépcső aljába, ott megáll. Amíg a lépcső tetejéről nézem, ott áll. Amint lemegyek hozzá, elkezd "rángatózni". Mintha több ezer volt rázná. úgy rázkódik a karaktere, mintha a lépcső alján a falba akarna beugrani (természetesen nem tud).

Emiatt nem lehet beszélni vele. Semmi sem segít. Vagy ott hagyom, vagy lelövöm. A küldetést természetesen egyik esetben sem lehet befejezni. (S akkor még nem is tudom, hogy ez kell-e a végigjátszáshoz.) :(((

- Aztán ott vannak az olyan bosszantó hibák, mint pl. a Szkadovszk hajó sztalker őrei, akik nyugodtan hagyják, ha a hajó mellett 2 méterrel széttépi az embert egy csapat kutya és/vagy egy kiméra.

Sőt közben még ők fenyegetik az embert, hogy "Pajtás, ezen a helyen nem járkálhatsz fegyverrel".

Tehát nem az van, hogy a mutánsokkal a nyomomban rohanok a hajóhoz, hanem amikor jövök ki, s még a fegyveremet sem tudtam elővenni, a mutánsok rámrontanak. Amikor pedig fegyvert ragadok, azok a barom AI által irányított sztalkerek fentről nem lövik a mutánsokat, hanem nekiállnak fenyegetőzni.

- Jupiter-en a tudós bunkernél szintén megtörtént ugyanez nem is egyszer. Kiléptem, s már jöttek is a kutyák, de fegyvert nem szabad használni ott sem, mert a zsoldosok nem engedik. (A támadókat "természetesen" sem ők, sem az ajtó előtt várakozó sztalker csapat nem lövi.)

- A páncélhoz visszatérve... Az Exo nagyon jónak tűnik, de RPG-s szemmel nézve röhejes a tartóssága.

Igaz, hogy a golyóállósága szinte maximális, de már1-2!!! bekapott AK lövedéktől kb. 10-20%-ot romlik a tartóssága, még úgy is, hogy a "megbízhatóságra" 30!!!%-ot pakoltam a fejlődésfán. Az ilyen "brutális" páncélnak ennél sokkal jobban kellene bírnia a gyűrődést.

Komolyan mondom, hogy ennél a szinte nulla védelemmel rendelkező, alap "sztalker páncél" is jobban bírta a gyűrődést. Egyszerűen nem is értem, hogyan képzelték el mindezt a fejlesztők. Iszonyatos logikátlanság.

Mindent összevetve ott tartok, hogy visszatérek a "rohampáncél" használatához. Igaz, hogy a golyó és a harapások elleni védelme az Exo ruhához képest bakfitty, de legalább lehet benne szaladni, s a többi védelme is elég korrekt.

- Igaz, a "pszi védelemmel" is volt problémám. Amikor "irányítóval" találkoztam, teljesen kimaxolt védelem és a +150-es pszi-blokkoló tabletta használata esetén sem láttam különbséget az alacsony pszi-védelemhez képest. Ugyanúgy támad, ha lát, s ugyanakkorát sebez. Gyakorlatilag ennek a védelemnek semmi értelme.

Mindezt úgy, hogy a védelem elvileg 100%-os. (RPG-ben ezt hívják "immunitásnak".)

Végül is... ha a Zatov helyszínt gyakorlatilag végigjátszottam a semmit nem védő "alap sztalker" ruhában, akkor ahhoz képest ez sem lehet rossz még Pripyat-ban sem.

Vagy tévedek?

Olvastam a beszámolókat a játék korábbi részeivel kapcsolatban, s mindenki azt mondja, hogy ez a legkevésbé bug-os és legkidolgozottab rész.

Ezek alapján ezt szerintem végigjátszom, ha tudom, de a többit messziről kerülni fogom. Ha pedig még lesz 1-2 ilyen bosszantó bug, akkor hagyom a fenébe ezt is.

"Aquila non captat muscas."

(#3548) kutga


kutga
nagyúr

Sziasztok!

Minden mellékküldetést beleértve hány óra játékidővel lehet kalkulálni? Mondjuk a SoC vagy Far Cry 2-höz képest.

Let the Zone take me if I am.

(#3549) rétisün válasza Piftuka (#3547) üzenetére


rétisün
veterán

én a jar bácsis küldetésnél nem emlékszem ilyenre, lelövöldöztük a banditákat, megköszönte, elváltunk, onnantól ott ücsörgött (ha jól emlékszem) zatonban, illetve későb pripjatyban majd ő javítgatja a fegyvereket.

kétségkívül vannak benne hibák, logikátlanságok, nem csak ebben a részben, a többiben is (az elsőt most játszom újra, bizony az sem tökéletes :N )

a fejlesztések.....sok esetben sajnos tényleg nem érdemes egy csomó pénzt költeni fejlesztésre, mert nincs arányban a ráköltött összeg a fejlesztés tényleges használhatóságával, azaz összességében kár vele nagyon sokat foglalkozni, sőt, esetleg egy-két jól megválasztott relikvia többet ér, mint a fejlesztés (vérzéscsillapító, egészséghelyreállító, sugárzáscsönkkentő relikviák)

a fegyvereket fejlesztését nem tudod kiváltani relikviákkal, de a nagyobb tárkapacitás talán az egyetlen, amit ténylegesen észre is veszel, a többire kár túl sokat költeni.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#3550) Gaben1


Gaben1
tag

üdv tud valaki olyan modot amibe el lehet érni az összes fegyvert meg ruhát minden kereskedőnél?
a soc ban volt ilyen és nagyon babán működött :)

[ Szerkesztve ]

gigabyte eX38 DS5 , Q6600@3000,EVGA KO 8800GTX,4X1 GB kingmax mars ddr2 1066, 1500+1000+640gb+500gb sata2 ,samsung 22'' SA200 2ms Corsair TX 750

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.