- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Ja, az én életem is túl unalmas volt a 2 japánnal.
Próbakör is megvolt, nem változott semmi, menet közben továbbra sem villan fel a pilács, tehát az új alkatrész hibátlan, csak mégsem az a ludas.
Amúgy hangra én sem érzékelek semmi különöset, amikor hidegindításkor reklamál, de egy
zakatoló dízelnél amúgy is nehezebb bármit is kihallani. -
tboldi
nagyúr
Mondjuk a Selenia WR mellett szól, hogy 5 literes flaskát vettem legutóbb, és csak 3 (3,1-3,2?) liter hiányzik belőle, úgyhogy elég lenne 2x1 litert vennem.
-
tboldi
nagyúr
Esetleg merjek-e 0-sat beleönteni a rövidtávok miatt? Ez a Mobil tökéletesen megfelel a szabványoknak.
Valszeg hamarabb elérne a hengerfejben lévő olajnyomás kapcsolóig, normál esetben is eltelik 1-2 mp, mire elalszik Aladdin lámpája a műszerfalon.
A WagonR-rel jobban mertem kísérletezni, de a digónak lelke van, óvatosan kell vele bánni.
-
Gyöször
senior tag
Ezért nem értem azokat a tulajokat akik ragaszkodnak a szuzkó szervíz api sm olajához.
Mellesleg megjegyzem, hogy amit vettem olajat a dobozán "csak" api sn+ és ilsac gf5 van, csak valahol leírták a mobil weboldalán, hogy ez ám bizony teljesíti a gf6a meg az api sp-t is. :-))) de legalább dexos 1 gen2 rajta van. -
Gyöször
senior tag
Én sült hülye vagyok a tribológiához, csak felhasználói szinten foglalkozok az olajokkal és nagyfokú kísérletező kedv jellemezte az előző évtizedemet.
Annyit tudok, mivel direkt az lspi ellen fejlesztettek olajat direkt ezekbe a benzines hengerbe fecskendezős (kis)turbós motorokba ezért gondolom csak lehet hozzá köze. Mert eleinte én is ilyen értetlenül álltam a gpf meg dpf hez használható olajokhoz. Ezen a logikán is csak akkor lenne köze, ha már zabálná meg folyna végig a kéményben. -
Asbee
veterán
Cégnél van egy 18-as 1.4 tsi caddy. Főleg városi futkozós, de a 2 év tartva van. 41k van benne, mentek németbe vele, kért 1 liter olajat. Ezek a hosszú periódusok megölik s motorokat. A dízelek sok pályázással még úgy ahogy bírják.
Néztünk a napokban ismerősnek egy fiat bravot, 1.4 tjet. 30-35 ezrenként cseréltek benne olajat. Külföldi. -
Asbee
veterán
Az a baj sokan azt hiszik sűrűbb olaj, nagyobb olajnyomás, jobb kenés. És olyan helyeken vízionálnak kopást ahol lényegében nincs, több 100k után sem. Eddig egyedül a Barcsik mondta, kiszedett dugókkal alátámasztva, hogy egyes tfsi-knél (tuning, állandóan rúgott) motoroknál jobban ajánlja az 5w-40-et. De úgy hogy megengedett az is. Erre meg azt szoktam mondani, akinek ilyen igényei vannak max 5000 ezrenként dobja le az olajat. Valamit valamiért. Amúgy 90%-ban ez a megég alaptalan, nem alátámasztott legenda. Érted, forró az olaj leengedésnél.
Vicc. És akkor tele a piac, össze vissza olajjal használt olajzabálós autókkal. tfsi motorok jó példa erre. Amibe ment a 10-60, meg 5-50 meg társai, generálért kiálltanak, rengeteg ilyen van csoportokban, aki meg használta belevaló normális olajjal, sok 100 után sincs semmi gond, minimális olajfogyi. A gyakorlat valahogy mindig a gyári ajánlást igazolja.
Ráadásul nézzük meg milyen motorokról beszélünk. Kicsi szívóbenzinek. Ezek többnyire város és autópályán sem 200-al 6000-en mennek. Az én kocsimat is 10w-40-el kínozták és mi lett belőle. Aki 5w-30-at használ új kora , időben cserélve, még a városban nyektetettel sincs olajfogyi gond. -
Gyöször
senior tag
Megtorpant. Akkor tűnt fel, hogy csörög is. Olyan 1-2 mp ig tartott. Utána nem volt teljesítmény csökkenés, csak én nem nyomtam neki. Mondjuk 5 percig. Utána semmi napokig. Nekem nincs olvasóm, de 3 év gari volt rajta ök 2. év végén olvasták és azt mondták semmi.
Pedig mikor a futót újraépítettem akkor kiálltam vele a garázsból reggel este meg be. 4-5 ilyen nap után elkezdett 3 hengerezni. Utána az lett, hogy beállás előtt elmentem kocsikázni. De hibakód infót erről se kaptam a szervízből. -
TommyY2
tag
A gyári EcStar olajról nincs különösebb adat, de ha jól emlékszem, egyszer valaki talált róla egy orosz adatlapot, ahol a TBN ugyancsak 8.5 körül volt (papír szerint). És mégis azt töltik a márkaszervizben (bár, ki tudja, hogy mi van a hordóban?). Én szerencsére eddig kétszer is olyan helyen voltam, ahol gyári flakonos olajat kaptam és ablakon keresztül végig is nézhettem a tisztességes munkát.
TommyY
-
TommyY2
tag
Erdekes, hogy csak 0.7%-al magasabb a szulfáthamu tartalma a Lite-nak az EFE-vel szemben. Ez annyit számítana?
A TBN viszont a Lite-ban 8.5, az EFE-ben meg 7.8. ez sokat számít?
Gyöször: Mivel jó füled van a motorhanghoz, igazán letesztelhetnéd az Eco-Lite olajat. Bevált a valtóhoz a Petronas Tutela?
TommyY
-
Gyöször
senior tag
Xclean EFE nekem volt benne, azzal olyan lspi szerűen becsörgött a motor. Sűrűn. A szervízben éves meg kétévesen betöltött valamilyen olajjal is csinálta néha, pld nagyon hosszú 50tempós szakasz után a faluvége tábla vonalában gázpedálra helyezett 44es cipő hatására. 3 év alatt mondjuk 5x. Az Efe vel meg 7 hónap alatt 5x de az utolsó sokkal csúnyábban, gyors tempóban is.
Mindig mol100 benzin volt a kocsiban, évente 1-2x auchan 98.
2017es gyári vezérlő szoftverrel. Nekem sosem rángatott, fórumon mindenkinek 1800f/p nél így nem engedtem frissíteni.
Mobil s3000rel viszont egyszer se csinált becsörgést gázelvétellel. -
Gyöször
senior tag
Én 1 éve mobil s3000 5w-30 formula D1 használok a K14C motoros 1.4T suzukiba. Enyémben még nincs koromszűrő. Mindenképp legalább api sn+ olajat akartam. Meg dexos1 gen2 illetve ilsac gf-6a. Utóbbi nem feltétlenül jött össze, de a gf5 az biztos.
Gond nincs, becsörgés ezzel a töltettel sose volt.
Most lesz csere nemsoká, a tapasztaltak alapján én újra ezt tenném bele, de kíváncsi vagyok rá, hogy találtok-e esetleg valamit, ami miatt ezt nem lehet nyugodt szívvel beletölteni? -
8th
addikt
Ja, nem a kocsi miatt az nem érdekel ha szétesik, ingyen jött. De az enyém motorja jelenleg darabokban van így rögtön azon járt az agyam, hogy adjam elő a páromnak, hogy ha ez itt megkotlik nekem akkor pár hétig az övével fogok dolgozni járni. Lányról tudni kell, hogy már azért tikkelni kezd a szeme ha az ajtózsebbe dobok egy használt zsepit. Rakjam zsebre ne az ő kocsijába szemeteljek. Beteg szegény kicsit.
Elképzeltem ahogy elkezdem bepakolni a szerszámos dobozaimat majd az illatos tiszta autójába behuppanok a retkes munkásruhámban és kihajtok az udvarból miközben ő az ajtóban állva villámokat szór rám a szemeivel.
-
8th
addikt
Előző gazdájánál bő három évente kapott csak friss olajat és mentek két csere között vele vagy 25ezret szóval már önmagában az is csoda, hogy még egyáltalán saját erőből képes a helyváltoztatásra. Mentem vele csere óta ~150km-t, egyelőre úgy tűnik a fékfolyadék kiűzte belőle az ördögöt. Utólag bevallom amikor alapjáraton elkezdett csörömpölni a koktéltól kicsit izgultam.
-
8th
addikt
Megfogadtam a tanácsot ("tokmindegy mit teszel bele") úgyhogy raktam bele egy fél literes flakon fékfolyadékot. Amint körbeért az olaj mindenhová olyan csörömpölést levágott a motor...
De fél perc alatt szépen kisimult a hangja. Előtte hidegen melegen (pláne terhelésen) masszív hidrotőke hangja volt na ez most teljesen megszűnt. Olyan finoman halkan surrogva jár, hogy szerintem új korában nem volt ilyen halk. Olajteknőt is tök feleslegesen szedtük le. Azt gondoltam mivel sose figyeltek oda az olajcserére és olajból is szűrőből is mindig a leg-leg-legolcsóbbat kapta a kocsi az olajteknő tele lesz összeállt dzsuva darabokkal de nem, a fékfolyadék minden lerakódást feloldott és kipucolt a motorból. Boldogság van*.
szerk.: * már ameddig megy.
-
Janoo_07
aktív tag
Közben beszéltem a szervizessel, ahova vinni fogom (Duna Autó), hozott olaj használata esetén a számla 15%-át kell kifizetni még nekik hogy azt használják +4k a fentin kívül. Ők viszont Shell Helix Ultrát használnak szerződés alapján, szóval elvileg annak is jónak kellene lennie. Nem tudom, hogy járok jobban.
-
-
bul07
nagyúr
Még ha csak pénzkidobás
Aztán nem is hinne egy javító embernek se(videó)hogy milyen jó is az ilyen olyan adalék -
2ozzmexy
senior tag
Ne sztresszeld túl, csak tartsd szemmel az első pár száz km-en, hátha még kiszabadul egy-két légbubi. Ha melegen sem megy minimum alá akkor nincs baj. Nekem az F31 még buborékozott 1500 km után is melegen, majdnem egy litert kellett rátölteni, de azóta olyan pontosan áll a vízszint, akár a svájci óra.
-
tboldi
nagyúr
A digódízelben csak 3 liter kereken a cseretöltet, még a Jazz-be is több kell.
Amúgy tegnap megrendeltem a Honda kövi olajcseréjéhez a cuccokat. Maradtam a Shell Helix Ultra ECT 0W30-nál, mert bár ki akarnám próbálni a Motul Eco-lite 0W20-at, de az ára miatt inkább majd később, ~6000-rel kerül többe, és most van még egy csomó egyéb költenivaló az autóra (műszaki pl.
).
Pollenszűrőt vettem még, szintén a szokásost, Mann FP1827 potom 16k Ft-ért. Ezen nem akartam spórolni, az egészség nem elhanyagolható szempont.
Légszűrő ugye van mosható K&N, de elfogyott a hozzávaló olaj és tisztítóspré, szerencsére viszont volt egy sima Boschom is otthon, úgyhogy bedobtam azt, újabb párezres spórolás.
Olajszűrőből megint csak van otthon 2 is, egy USA piacos gyári Honda (Honeywell gyártmány, asszem), meg egy Mann W610/6, úgyhogy azt sem rendeltem, majd valamelyiket felhasználom.
És csavaralátét is van vagy 8-10 db. -
Totalból nem tudom melyik való ebbe, így szerintem az Eneos Hyper 5W30 lesz a befutó, az kapható a Kovácsnál, mindent ott szoktunk beszerezni helyben.
#9212 tboldi: köszi! A legutóbb valami Würtemberg 5W30-at raktak bele, azelőtt meg Valvoline 10W40. Amikor megtudtam, azonnal jeleztem, hogy szívesen segítek az olaj és alkatrész beszerzésében, csak kerüljön bele tényleg az, ami valóban belevaló. Légszűrőből jó lesz a gyári? Feltűnően olcsó, valami 1000 Ft alatt van a Suzuki gyártmányú.
-
tboldi
nagyúr
Csak azt tudom fejből, hogy hol keressem.
................................Hívtak az olajos bótból, hogy most nem tudnak gyári Suzuki olajszűrőt adni, de kérek-e helyette Mann-t ugyanannyiért (2600 Ft). Mondtam, hogy persze, miért ne.
És szereztem egy Mann LS 6/1-es leszedőt is a Bárdiból. Szerencsére mindkét japóhoz ugyanez kell, a Lanciához meg csak egy 27-es kulcs, úgyhogy nyugdíjazhatom ezt. -
Asbee
veterán
Egyébként a mannol olajokkal mi az a kézzel fogható dolog ami alapján szar? Pl a VW-nek van egy hivatalos gyári listája, amin szerepelnek az adott specifikációkhoz az általuk elfogadott olajok. A mannol minden szerepel. Ami vád és ügy volt velük az sem igazolódott be és lezáródott.
Pl mannol combi LL 5w-30 olaj, amivel semmi gond nincs, koppa olyan mint a Total:
Többi olajaiknál sem, amiket vizsgálnak, látni bármi problémát. Nem a csúcsok csúcsa, de ha valaki időben cseréli, gondos gazda, semmi problémája nem lesz velük. -
rostiron
őstag
[Erre gondolsz] ? Ez lenne a tuti a poloba ?
-
Asbee
veterán
Motorgenerál az teljes hengerfejfelújítás, új szelepekkel mindennel. Új dugattyúk , esetleg a hengerhez is nyúlni kell, összes csapágy, tömítés, csavar, esetleg olajpumpa és vezérlés. Ha olyan a motor befecskendezők bemérése, tisztítása, felújítása, cseréje. És még biztos kimaradt hirtelen 1-2 dolog.
Nekem a hengerfej mindennel, + 4 új dugattyú, csapágyak, csavarok , összes tömítés, olajpumpa, stb volt 330k körül. De ez szinte csak anyagköltség mert jó barátom a szerelő, aki lényegében ingyen csinálta. És ugye a faék 8 szelepes bse. Máshol erre 700-800 at mondtak. -
2ozzmexy
senior tag
Attól függ ki újítja fel és mennyiért...
Jelen jármű esetében (bocsánat nem szeretném leszólni a kis Polot), de én is focvis véleményét osztom, öntögetném utána bőszen aztán ha egyszer kijön a hajtókar a forgattyúsház oldalán, akkor bontó. Egy olajevés miatt nem adnám be, mert a használati értéke több, ellenben egy motorgenerál 300-500k-ig is elmehet ami az autó piaci értékét és annak csökkenését figyelembe véve nem biztos hogy megtérülő befektetés.
Mindenkinek van egy szám (tudatalatt biztosan) amit hajlandó bukónak benyelni azért hogy autózhasson, de a Polo a ráöntött százezreket nem fogja behozni, ugyanis ehhez legalább még 5-6 évig kellene (egy átlagos jövedelmet feltételezve) szolgálnia hibamentesen, amit lássuk be, tuti nem fog.Na megint jó kuszán fogalmaztam, de remélem érthető volt.
-
-
lajos75
senior tag
-
tboldi
nagyúr
Olyan sem, ami méretben passzol?
Jazz-hez sem dobja ki a kereső az FP1827-et, de minő véletlen, a Toyobaru BRZ86-hoz és a Fiazuki SedicX4-hez is mm-re pontosan ugyanakkora szűrő való.
-
2ozzmexy
senior tag
Inkább trutyi, de jah, kb ahogyan írod. Azért nem is fotózgattam, mert mindegyikkel el tudtam volna indítani egy HSZ cunamit... Idő sem volt rá, lehetőség akadt volna, de nem akartam ezzel is vacakolni, bár így utólag megérte volna...
A szívósor is úgy nézett ki mint egy ZIL kipufogója, szóval az is "pucolásérett" volt már...Biztosan lesz még vele meló, de most a vezérlés csere lenne esedékes, utána kiderül mi lesz a sorsa, marad vagy kapok egy újat. RAV4 hybrid most a kiszemelt cégesnek, csak puhítani kell a főnit...
-
2ozzmexy
senior tag
Ez is szerszám nélkül szerelhető, csak egyszer valaki meg kell mutassa a trükköt vagy tanulnod a nehezebb úton ahogyan én, autodidakta módon kilogikázod.
Többnyire a parkoloban ment ha tudtad mit kell keresni de látni nem láttad csak úgy érzésből lehetett. Kitapogattad hol van a 4 patent, ha azok kint voltak akkor a gravitáció intézte már a többit. Tálcás gumiszőnyeget alá dobtam és akkor a beltér sem lett koszos, csak a szőnyeg az már gyerekjáték. Visszafelé, na az szívás mire beletalál az ember a sinbe, tolod, hajtod, tolod, hajtod, tolod és bent is van. Utána csupán a kis ajtot meg a 4 patentet kellett a helyére tenni, persze vakon miközben a szűrő próbált kicsuszni a helyéről... Nagy buli volt. -
2ozzmexy
senior tag
Nem szeretnék belegazolni a lelkedbe, de te vagy a kivétel aki erősíti a szabályt.
A többséget nem érdekli és valahogyan ott senkit nem érdekel mit locsolgatnak a kocsijába csak a digit szerviz füzetben legyen pecsét, hogy amikor eladja lehessen rá hivatkozni hogy ez nem olyan mint a többi fos, ebbe gyári olaj volt mindig, közben a legtöbb szervizben bent sem lehetsz közben, tehát ha a mellette állóból leengedett olajat tölti bele az sem tűnik fel nekik. A gyári olajok meg néha igen fosra sikerülnek... Bezzeg ha otthon öntöd bele a Motult félidőben akkor az összes vevő fut a vezetett szervizkönyves autóhoz...
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G5 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+