Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Öregszem
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
skt
tag
Sziasztok!
2008 Mazda 6 GH kombi 2.0 dízel 140 ló, dpf kiiktatva
Milyen olaj ès szűrő az ajánlott? Gyári dpf nélküli olaj mehet? Honnan érdemes rendelni? -
Ádám16
addikt
Lett egy jó nagy meglepi ma. Egy hónapja néztem kb az olajszinten, pont a minimum szinten volt, öntöttem rá 3 decit kb.
Ma megnézettem a kúton (hiba) és a nívópálca legalját súrolta a szint. Legurultam a közelben lévő szerelőmhöz, tényleg rohadt kevés volt benne az olaj.Azt mondta, legalább 1.5 litert öntsek bele. Annyi nem volt itthon, 1 litert kapott kb. Ha reggel mégis alacsony lenne a szint, inkább kapjon egy “benzinkutas” olajat, mert “inkább legyen benne”, vagy ragaszkodjak a most benne lévő Motul 5w40hez, és használjam pár napig kicsit kevesebb olajjal?
Kérdés 2.0: ha 3000 km-t kb szint alatt mentem (fél centivel szint alatt), de nem tapasztaltam semmit (füst, bármi egyéb), mire kell számítanom? Okozhat ez komoly károkat a motorban?
-
Ádám16
addikt
válasz molnarpeter #4353 üzenetére
Akkor ennyitől még nem kell a papot hívni.
Troll a válasz, de megnyugtató. -
K Norbi
addikt
Ennyit a motortisztítókról [link]
Amit elég sokan használnak.[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
Sziasztok! Renault Megane 1PH2 1.6 16v K4M700 motorba önthetem a TOTAL Quartz 9000 5W40 olajat? 10k/1év intervallumonként tervezem cserélni.
-
Asbee
veterán
Sziasztok! Jetta 1,6 BSE motorba milyen olajat vegyek? 10w-40 MOBIL Super 2000 X1 van most benne. Liqui Moly Molygen New Generation 5W40-et néztem. Mehet bele? Sok pár km-es városi használat is van. Olajfogyás picike van, maxról úgy közép értékig 10k km alatt.
-
eTrade
tag
válasz lsebestyen #4359 üzenetére
-
BlacKSouL
addikt
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
A legfontosabb, hogy tudja a motornak megfeleő szabványt az adott olaj. Viszkozitásban jobb választás az 5W40, mert hidegen kevésbé kopik mint a 10W-vel.
Viszont a 5W40 kicsit hígabb mint a 10W40 szóval elképzeljető, hogy picit nőni fog az olajfogyás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
-
eTrade
tag
válasz BlacKSouL #4363 üzenetére
"A vízhűtéses konstrukcióknál a motor hőmérsékletét nagyjából állandó szinten tartja a vízhűtés – persze csak miután a motor bemelegedett –, így nem ajánlott az olaj viszkozitását a külső hőmérséklet függvényévé tenni. Sokkal fontosabb a gyári előírás, illetve az, hogy az adott motort milyen viszkozitási osztályú olajjal való kenésre tervezték."
Sajnos sokan azt hiszik, hogy pl. a nyári kánikulában valami "vastagabb" versenyolajat muszáj használni egy mezei autóban, mert máskép "szétsül és szétkopik" a motor.
-
xain
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérek. Passat B5 1.9TDI AFN, olajcsere előtt állok, eddig nem igazán mentem bele az olaj témába és más javaslatára 10w40-et kapott, viszont a legutóbbi olajcserénél már gondolkoztam, hogy 5w40-es nem-e jobb lenne bele, de a környezetemben mindenki lebeszélt róla (köztük szerelő is), mondván ez "öreg motor", "10w40-el jött ki a gyárból" stb. Mivel elkezdett érdekelni a téma kicsit olvasgattam a topikot, és úgy látom az 5w40-el nem tennék rosszat, sőt.
Két olajat néztem ki ami tudja is az 505.00-át, az egyik Total Quartz 9000 Energy 5w40, ez elég jó áron van, a másik pedig kicsit drágábbak közül a Motul X-cess 5w40. Nem igazán tudok dönteni, elegendő bele a Total, vagy inkább a Motul legyen?
-
nagyúr
A legtöbb 5w-40-es általában kicsivel vékonyabbak szoktak lenni, mint a 10w-40es olajok.
De amiket kiválasztottál, azok pont olyan vastagok melegen, mint a 10w-40-es olajok.
Viszont ezek az 5w-40-ek motorindításnál mindig jobbak lesznek, mint bármelyik 10w-40-es.
Ha évente 12000km kevesebbet használod, akkor inkább a Total Quartz-ot lenne érdemes választani, viszont gyakoribb olajcserével, az előírásnál gyakrabban, akár felezett távolság/idő periódus. Mert a éves 12000km azt jelenti, hogy többet van használva rövid utakra az autó.
A gyakoribb olcsó olajcsere jobb a motornak, mint drága olaj ritkán cserélve. Árban, pedig ugyan ott vagy."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
xain
csendes tag
válasz Dluinet #4372 üzenetére
Eddig 60-70%-ban autópályán használtam az autót, 11-12000km-enként cseréltem (kb. félévente), viszont utóbbi időben több lett a rövidtáv, most 9000 körül járok, de jövőhéten le is cserélem. Köszi a tippet!
molnarpeter: De segít, mert egyel több javaslat és megerősítés. Köszi neked is!
Első körben akkor a Total lesz.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Udv, lassan olajcsere elott allok, kb 4 havonta jon el a 10 11k, ebbol 9k palya.
Jelenleg 5w30 van az autoban es ugy veszem eszre, vagyis tudom, hogy elfogy, eleg sokat kell raontogetni, kovetkezo olaj milyen legyen? 5w40 vagy 10w40? Tudom hogy az erosebb nem megoldas, de meg szeretnem nezni, hogy igy mennyi fogy, nyaron ugyis 1 nagyibb szerviz lesz betervezve.
Illetve ha ilyen surun van cserelve, a total az jo valasztas lenne bele?
e91 320d 2006 m47 motoros az auto -
Richard!
addikt
válasz BUZZLGHTYR #4374 üzenetére
Üdv!
Mennyire sokat eszik a 30-asból?
Ma kezdődik életed háralévő része
-
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #4376 üzenetére
1000km alatt megeszik 2-3 litert?
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #4378 üzenetére
Ok, csak olajfogyasztást mindig 1000km-re számítva adják meg.
Ha 2-3 deci/1000km, akkor inkább maradjon az 5W-40.
A PCV szelepet és a szelepszár szimeringet érdemes megvizsgálni, ezeken a helyeken is lehet olajveszteség."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
8
senior tag
válasz BUZZLGHTYR #4374 üzenetére
Nem tudom mennyi a gyári periódusa, ilyen felhasználás a kvázi ideális üzemi körülmény az olaj és a motor szempontjából egyaránt, a 90% 140-es autópálya miatt szerintem feleslegesen sűrűn cseréled.
Ráadásul ugye majdnem felét utána is töltöd ennyi idő alatt.
Tudom hogy nem ezt kérdezted, de pénztárca- és környezetkímélés szempontból is nyugodtan kitolhatnád a periódust szvsz.52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlás elérhető. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. REVOLUT regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #4381 üzenetére
Csak a szűrőt nem tudod cserélni. Ha letekered a szűrőt ugyanis kifolyik az olaj. De ha maxisóher vki akkor végülis a használt olajat utána vissza lehet tölteni...
#nincsbennetarcsi
-
Hebron71
újonc
Tisztelt Fórumtársak!
Érdeklődnék, hogy ajánlanátok- e a gyári Ecstar 0w20 olaj helyett Suzuki Vitara 1.6 szívóbenzines autóba az Eneos Sustina 5w30 SN C3 olaj használatát, mely sajnos már más műszaki paraméterekkel rendelkezik mint a híres előd Eneos Sustina 5w30 SN/RC Ilsac GF 5? /Rövid távok, sok város.../
Másik kérdésem, hogy mi a véleményetek a XADO Luxury Drive Black Edition 5W-30 viszonylag új motorolajról?
Köszönöm a hozzászólásokat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #4384 üzenetére
Jah erre nem gondoltam. Mostanában egyre több autónál fentre teszik a szűrőt valóban. De ettől függetlenül én nem cserélnék csak olajat, a szűrőben lévő retek akár el is szabadulhat ha pl a visszacsapószelep kimúlik. És igazából nem egy nagy tétel egy szűrő...
#nincsbennetarcsi
-
i-sti
senior tag
válasz BUZZLGHTYR #4384 üzenetére
Annyi idő alatt szét esik a szűrő anyaga.
Caddyben 13 ezer után cseréltünk olajat.
A szűrőpapír szét volt esve teljesen.Novum Forum Siculorum
-
Hebron71
újonc
Vettem a fáradságot, és körbejártam ezt a 0w20 témát, beszéltem jónéhány kenéstechnikai szakemberrel, akik szerint a 0w20 már egyértelműen a környezetvédelmi előírások nyomása az autóiparon, de ez nem jó az autónak... /Nem beszélve a 0w16- ról, és a 0w8- ról./
A /német/ Motul, a Fuchs Titan, de még a Mobil is az 5w30 viszkozítási osztályt ajánlja esetemben a 0w20- szal szemben... Nos, talán értenek hozzá. Ami miatt én itt mégis érdeklődnék, az a gyakorlati tapasztalat: hátha van olyan fórumtárs akinek már futott az autója akár 200.000 km- t, vagy akár még többet is ilyen- olyan olajjal és tud nyilatkozni az ügyben.
A gyártóművi előírások sajnos a CO2 kibocsátás miatti gépjárműgyártókra kivetett adók fogságában vergődnek, és ezért eltérnek bizonyos mértékadó olajcégek ajánlásától. Van tehát különbség.
-
BlacKSouL
addikt
válasz Hebron71 #4388 üzenetére
Remélem délig a végére érek a gondolatsoromnak.
Ha a 60-as években megkérdeztél volna néhány kenéstechnikai szakembert, azok biztosan állították volna, hogy a 10W40-es olaj úri huncutság, a gonosz környezetvédelmi előírások eredménye, és semmiképpen nem jó az autónak. Plusz drága is, és az autógyárak kényszerből írják elő. És lett volna jó néhány olajgyártó, aki télre a single grade 20W, nyárra meg az 50-es olajat ajánlotta volna a saját palettájáról. Pedig még értettek is hozzá.
A viszkozitás nem egyenlő a kenéssel. Feltéve, hogy kenésen a dinamikus, gépészeti kenést értjük, ami egy komplex dolog, és része az alkatrészek kopásvédelme mellett még több tényező is. Nyilván az egyik legfontosabb a kopásvédelem. És itt akkor vegyünk figyelembe pár független teszteredményt, miszerint az egyszerű mechanikus kopásvédelem (egy forgó fém tengely és egy álló fém tárgy olajfürdőben futtatása, a két tárgy összeszorítása mellett) során több esetben az alacsony viszkozitású olajok legalább ugyanolyan, néhány esetben magasabb kopásvédelmet tudtak biztosítani, mint a magasabb viszkozitási osztályok képviselői. Azonos tesztkörülmények mellett egy 0W20-as olaj akár ugyanolyan értékeket produkált, mint egy 15W40-es. Holott azt várnánk, hogy a nagyobb viszkozitási szám arányosan nagyobb kopásvédelmet jelent. Valójában nem. Ilyen alapon minden autónak 20W60-as olajjal kéne üzemelni, az a biztos.
A csapágyakban a hidrodinamikus kenés során pedig csak az indításkor beszélhetünk egyszerű mechanikai fém-fém kenésről, üzemállapotban már a viszkozitás mellett a nyomás és az áramlás is fellép. Amennyiben egy motort úgy terveznek, hogy számára az ideális a 0W20-as viszkozitási oszályú olaj, úgy az olajszivattyú, olajjáratok, a furatok, a csapágyhézagok, és minden elem aszerint van beállítva. A magasabb viszkozitás esetenként megnövekedett olajnyomást, és csökkenő áramlási sebességet is jelenthet. Ezzel viszont együtt fog járni a hőmérséklet megemelkedése akár lokálisan egy egy perselyben, csészében. Vagy akár a vezérmű himba görgőjében.
A hengerfal hónolása, a dugattyúgyűrűk palástnyomása, és a dugattyú-hengerfal hézag beállításai mind egy ideális viszkozitásra vannak tervezve. Ha magasabb a viszkozitás, a hengerfalon esetleg több, fölösleges olaj marad, a gyűrűk nem húzzák le, elég, kormosodik, üzemanyaggal telítődik, hamar megváltoznak a tulajdonságai, akár a viszkozitása, akár a kopásvédelme. Plusz ahogy a totalcar cikekben a Toyota 1.33-as motornál láttuk, a gyűrűk furataiban megrekedhet, azt eltömíti, újfent lokális túlmelegedést okoz, kokszosodik, gyűrűtörés, stb.
Szintén szakemberek egyöntetű véleménye, hogy a gyárilag megadott viszkozitási osztály tartományból érdemes az alacsonyabb értékű olajokat alkalmazni, amennyiben hétköznapi használatra tartjuk az autót.
És akkor három saját vélemény: ha a Honda a 320 lóerős turbómotorjába kizárólag a 0W20-as olaj használatát írja elő, akkor talán ők sem mondanak hülyeséget, ismerve a márka motorjainak megbízhatóságát. Az adók és előírások fogságában vergődését pedig nem a 0W20-as olaj léte és használata, előírása jelenti, hanem az 1.0-s meg 1.4-es turbómotorok kifejlesztésének és gyártásának kényszere. Plusz a 0W20-nak az alapolaja mindenképp teljesen szintetikus kell hogy legyen, mert nehéz ásványi alapú keverékből ilyen alacsony viszkozitás mellett magas viszkozitás indexet előállítani. 5W30 esetében már ez nem feltétlenül igaz. Stabilitás szempontjából pedig egyértelmű a PAO-k vagy észterek előnye.
Ettől függetlenül mindenki azt tesz a motorba amit szeretne, hiszen sok esetben ki sem derül számára hogy akkor az most jó volt a motornak vagy sem. Sőt, az is lehet, hogy egy motor tolerálja a kismértékű eltéréseket pl. viszkozitás terén. Ráadásul még az autógyár is hibázhat, hogy ők csak mondjuk 500.000 km-nyi futásteljesítményre teszteltek le 5 db motort a fejlesztés során, de ha 510.000 km-re tesztelték volna, vagy mondjuk egy 6.-at, akkor kijött volna valamilyen olajviszkozitásra egyértelműen visszavezethető hiba.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Hebron71 #4388 üzenetére
Ja igen. Örülök egyébként, hogy van aki veszi a fáradságot és körbejár ilyen témákat, én nagyjából 2008-2009 óta járkálok körbe körbe ezen, amióta olyan autót használok, ahol a 0w20 a gyári ajánlás. És kipróbáltam a 0W30-at és 0W40-et is. De nem véletlenül tértem vissza a 0W20-hoz.
Amúgy még eszembejutott: nem véletlen az sem, hogy a japán modelleknél már elég régóta, nagyjából a 2000-es évek elejétől 0W20-5W30 a tartomány, miközben európai gyártók többségénél kb. az 5W30 az alja. Esetleg előfordul 0W30. Pont ott ahol ilyen hirtelen szigorú előírások vannak ami miatt állítólag a 0W20 megszületett. 2000-es évek elején itt EUban még nagyon a kezdetén se voltunk a nagy CO2 hajhászásnak. Japánok picit előrébb láttak, de volt tapasztalatuk, ugye a 70-es 80-as évek környékéről.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Hebron71
újonc
Köszönöm szépen az igényes, több oldalról körbebástyázott hozzászólást.
-
NSX82
csendes tag
válasz Shade45 #2943 üzenetére
Szia! én is hozzád hasonloan érdeklödöm a téma után.
Látom már a kérdésed elég régi, ugyhogy biztos már tulvagy az akkoriban tervezett olajcserén.
Azért midnenképp szeretném leírni a tapasztalataim, hátha segit.. Esetleg te is leirhatnád visszamenőleg is érdekelne.Neklem egy tiedénél sokkal régebbi civicem van. 2001-es 1.7es benzines
A gyári előirása szerint 5w-20 olaj kell bele. Az autó amúgy 9 éve van a birtokomban soha nemolt baja, és sajnos soha nem kapta az előírt olajat. Amig külföldön használtam az ottani szerelő rendre 5w-30at rakott bele ami közelebb áll az előiráshoz, itthon a szerelő nekem is 5w-40et rakott bele, nem márka szervíz volt csak egy sima szerelő a közelbe akihez elvittem olajcserére.. De hogy a szakszervíz milyen megfontolásbol tölt be ilyen olajat azt már pláne nem tudom. A te autodnak (se az enyémnek) soha az életbe nemvolt ilyen olaj előírása még a tropusokra sem. Van egy barátom egy 2015ös civiccel a honda szerviz neki is 5w-30at töltött mindig. Ő is olvasgatott a téma után, hogy a honda mást ajánl, én is olvasgattam. Mig nem arra jutottunk, h a legközelebbi olajcserénél a gyárilag ajánlott olajat rakjuk a kocsikba.. Ez az én esetemben úgy zajlott, hogy találtam egy táblázatot ahol 2001től gyártott minden honda model ajánlott olaja benne van. Ebben is jol látszik, h az én automba a 5w-20at ajánlották gyárilag, valamint pár évvel később már visszamenőlegesen 0w-20ast.
(Amúgy a te 2009es civicedre ugyanez vonatkozik ami az enyémre)http://www.bernardiparts.com/honda/Infographicimages/2016m11d14_FluidCharts_ListOfOilFluids.png
Nos ugydöntöttem, hogy a soron következő olajcserét magamnak végzem el, mert amúgy a szerelőnek közel 50 000 ftot fzettem az olajcserére olajszűrő cserére légszűrő cserére és pollenszürő cserékre (ebből a pollenszürő volt 9000 ft -meredek) Szóval ezt az egészet már a kifizetéskor sokalltam, pláne, hogy később rájöttem nem is a megfelelő olajat rakta a kocsiba.. A tapasztalataim szerint konkrét bajt tuti, hogy nem okozott a vastagabb olaj, bár a motor hideginditásoknál tuti, hogy sokkal többet kopott mint kellett volna normális körülmányek között.. 4 liter eneos 0w-20 olajat 8000 ftért rendeltem akciosan egy webshopbol, olajszűrőt kb 600 ftért lésgszürőt valahogy 3000 ft körül. pollenszürőt 4000 ft körül. Szóval 16000 ft alatt volt a teljes összeg. ennek több mint a dupláját fizettem ki a szerelőnek a rossz olajjal valo olajcserére. Ezeket az összegeket azért irom le hogy átfogobb képet kapj arrol, hogy én hogy jártam.... szóval az olaj és szürő cserén megsporoltam élből kb 30 000 ftot. ok persze itt felszámolhatnám magamnak a munkadijat, de igazábol nemvolt több az egész müvelet 30 percnél még úgy se hogy először csináltam..
A fő érdekesség most következik: már az olaj csere után féltankkal is feltünt mintha több kilométert mentem volna. Az én autom régen 7.5-8 liter körül evett. országuton nagyon sporolosan tudtam esetleg levinni 6.8 literre (mindig röhögtem is rajta, hogy hol van ez a gyári értékektől....) na most a 0w-20 olajjal a felállás az hogy 6.4 körüli a fogyasztásom vegyesbe klimázásokkal(!!!). Egyszer a kiváncsiság kedviért kiprobáltam, hogy mennyit eszik a kocsi autopályán klima nélkül fix 100al.: kb 5.5 litert.. és egy 2001es autóról beszélünk. Régen a fogyasztásom mindig 7.5-8.5 liter között volt. De volt olyan tél amikor mértem 8.8 literes fogyasztást is, bár akkoriban csupa kis távokra használtam szegény autót szinte folyamatosan hidegen, ugyhogy ennek tudtam be) én évente kb 15000 kmert használom az autót tehát 6.8 literes fogyasztással is számolva évi 1020 liter benzint égetek el most, ugyanez a vastagabb olajjal 1170 literre jön ki, tehát évente 150 liter benzint sporolok meg amit ha mai árfolyamon nézek, 57000 ft + mellé a kb 30 000 ft amit az olajcserén sporoltam. összességében 87 000 ft ami a zsebembe marad evente. De ebből a pénzből 228 liter benzint tudnék még venni. ami a régi fogyasztással is 3000 kilométer + megtehető távolság lenne (Az uj fogyasztásommal 3350 kilométer környéke). A környezetre rót extra szennyezésről már inkább nem is beszélek.. A szomorú az, hogy ezt az egészet esetemben tovább számolva 8 évre visszamenőleg elég szép pénzeket vett ki a zsebemből pláne a külföldi üzemanyagárakkal...
A konkluzióm az egyelőre, hogy maradok a 0w-20 olajnál, viszont a 15000es csere intervallumot leviszem 10000 környékére, de mindenképpben valahova 15000 alá, biztos ami biztos... Az egyetlen dolog amiért nem akarom midnenkinek orrba-szájba ajánlgatni, az az, hogy hosszutávu tapasztalatom még nincs vele. Én májusban cseréltem 0w-20ra azóta semmi negativat nem tapasztaltam. A felhasználási szokásiam szinte 1:1be megegyeznek a tiedével.. Olvastam a neten hogy a vékonyabb olajat a motor lehetséges hogy jobban eszi. Esetemben még ez sem igazán áll fent. A betöltött 3.6 literből kb 2 deci hiányzott most novemberben, de ez is valoszinű a főtengely szimmering mellett ment el amiről tudok, h picikét sajnos nyomja ki az olajat, javítva is lesz nemsokára... Nem mondom, hogy minden autónál ekkora drasztikus üzemanyagcsökkenést okoz a vékonyabb olaj használata, de esetemben ez igy van ahogy írom, A gyári üzemanyagfogyasztási értékeket is a gyárilag előirt olaj vastagsághoz adják meg, nézd meg, hogy a fogyasztásod mennyire van a gyári fogyasztás fölött, ha sokkal, akkor nagy esély van rá, hogy nálad is hozna némi üzemanyagfogyasztás csökkenést a vékonyabb olaj.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #4394 üzenetére
Cserélném 15-nél mindkettőt, aztán jóidő.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz molnarpeter #4395 üzenetére
Azisegy megoldas, akkor ugylesz, koszi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #4396 üzenetére
Gyári 30k-hoz képest már az is a fele
-
Dare2Live
félisten
olajszűrő bol vmi markasabbat vegyel legolcsobb 600ftsel lehetnek problemak. nekem legalabbis voltak.
nalam max 1dl fogy 0w20bol. de sajnos csak 3-4dlel eszik kevesebbet vele.
tenyleg nonszensz hogy markaszervizek dontik olyan autokba az 5w40et amibe 0w20 az eloiras. aztan amikor tonkremegy mert nem mindegyik kultivalja az 5w40et akkor mar reg gari utan vannak...
koklerseg a köbön.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Hebron71 #4388 üzenetére
1szfe kb 180.000kmnel lett 0w20ra valtva 5w30rol. 15000kmenkent cserelve. 2eve jart 700000kmnel. 2-3dlt eszik meg 15000km alatt.
ez a legtöbbet futott amit ismerek. jah meg nem volt megbontva.
sajnos az van hogy tömegével mennek motorok tonkre mert a kokler 'kenestechnikai szakemberek' a vastag cuppanos szinvonalon leteznek.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Hebron71
újonc
Köszönöm, nagyon meggyőző.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tőzsde és gazdaság
- AMD A10, A8, A6, A4 7xx0 "Kaveri" & "Godavari" APU
- Elektromos autók - motorok
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elektromos cigaretta 🔞
- Autós topik
- Xbox One
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest