Hirdetés

2024. május 28., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#4393) NSX82 válasza Shade45 (#2943) üzenetére


NSX82
csendes tag

Szia! én is hozzád hasonloan érdeklödöm a téma után.

Látom már a kérdésed elég régi, ugyhogy biztos már tulvagy az akkoriban tervezett olajcserén.
Azért midnenképp szeretném leírni a tapasztalataim, hátha segit.. Esetleg te is leirhatnád visszamenőleg is érdekelne.

Neklem egy tiedénél sokkal régebbi civicem van. 2001-es 1.7es benzines
A gyári előirása szerint 5w-20 olaj kell bele. Az autó amúgy 9 éve van a birtokomban soha nemolt baja, és sajnos soha nem kapta az előírt olajat. Amig külföldön használtam az ottani szerelő rendre 5w-30at rakott bele ami közelebb áll az előiráshoz, itthon a szerelő nekem is 5w-40et rakott bele, nem márka szervíz volt csak egy sima szerelő a közelbe akihez elvittem olajcserére.. De hogy a szakszervíz milyen megfontolásbol tölt be ilyen olajat azt már pláne nem tudom. A te autodnak (se az enyémnek) soha az életbe nemvolt ilyen olaj előírása még a tropusokra sem. Van egy barátom egy 2015ös civiccel a honda szerviz neki is 5w-30at töltött mindig. Ő is olvasgatott a téma után, hogy a honda mást ajánl, én is olvasgattam. Mig nem arra jutottunk, h a legközelebbi olajcserénél a gyárilag ajánlott olajat rakjuk a kocsikba.. Ez az én esetemben úgy zajlott, hogy találtam egy táblázatot ahol 2001től gyártott minden honda model ajánlott olaja benne van. Ebben is jol látszik, h az én automba a 5w-20at ajánlották gyárilag, valamint pár évvel később már visszamenőlegesen 0w-20ast.
(Amúgy a te 2009es civicedre ugyanez vonatkozik ami az enyémre)

http://www.bernardiparts.com/honda/Infographicimages/2016m11d14_FluidCharts_ListOfOilFluids.png

Nos ugydöntöttem, hogy a soron következő olajcserét magamnak végzem el, mert amúgy a szerelőnek közel 50 000 ftot fzettem az olajcserére olajszűrő cserére légszűrő cserére és pollenszürő cserékre (ebből a pollenszürő volt 9000 ft -meredek) Szóval ezt az egészet már a kifizetéskor sokalltam, pláne, hogy később rájöttem nem is a megfelelő olajat rakta a kocsiba.. A tapasztalataim szerint konkrét bajt tuti, hogy nem okozott a vastagabb olaj, bár a motor hideginditásoknál tuti, hogy sokkal többet kopott mint kellett volna normális körülmányek között.. 4 liter eneos 0w-20 olajat 8000 ftért rendeltem akciosan egy webshopbol, olajszűrőt kb 600 ftért lésgszürőt valahogy 3000 ft körül. pollenszürőt 4000 ft körül. Szóval 16000 ft alatt volt a teljes összeg. ennek több mint a dupláját fizettem ki a szerelőnek a rossz olajjal valo olajcserére. Ezeket az összegeket azért irom le hogy átfogobb képet kapj arrol, hogy én hogy jártam.... szóval az olaj és szürő cserén megsporoltam élből kb 30 000 ftot. ok persze itt felszámolhatnám magamnak a munkadijat, de igazábol nemvolt több az egész müvelet 30 percnél még úgy se hogy először csináltam..

A fő érdekesség most következik: már az olaj csere után féltankkal is feltünt mintha több kilométert mentem volna. Az én autom régen 7.5-8 liter körül evett. országuton nagyon sporolosan tudtam esetleg levinni 6.8 literre (mindig röhögtem is rajta, hogy hol van ez a gyári értékektől....) na most a 0w-20 olajjal a felállás az hogy 6.4 körüli a fogyasztásom vegyesbe klimázásokkal(!!!). Egyszer a kiváncsiság kedviért kiprobáltam, hogy mennyit eszik a kocsi autopályán klima nélkül fix 100al.: kb 5.5 litert.. és egy 2001es autóról beszélünk. Régen a fogyasztásom mindig 7.5-8.5 liter között volt. De volt olyan tél amikor mértem 8.8 literes fogyasztást is, bár akkoriban csupa kis távokra használtam szegény autót szinte folyamatosan hidegen, ugyhogy ennek tudtam be) én évente kb 15000 kmert használom az autót tehát 6.8 literes fogyasztással is számolva évi 1020 liter benzint égetek el most, ugyanez a vastagabb olajjal 1170 literre jön ki, tehát évente 150 liter benzint sporolok meg amit ha mai árfolyamon nézek, 57000 ft + mellé a kb 30 000 ft amit az olajcserén sporoltam. összességében 87 000 ft ami a zsebembe marad evente. De ebből a pénzből 228 liter benzint tudnék még venni. ami a régi fogyasztással is 3000 kilométer + megtehető távolság lenne (Az uj fogyasztásommal 3350 kilométer környéke). A környezetre rót extra szennyezésről már inkább nem is beszélek.. A szomorú az, hogy ezt az egészet esetemben tovább számolva 8 évre visszamenőleg elég szép pénzeket vett ki a zsebemből pláne a külföldi üzemanyagárakkal...

A konkluzióm az egyelőre, hogy maradok a 0w-20 olajnál, viszont a 15000es csere intervallumot leviszem 10000 környékére, de mindenképpben valahova 15000 alá, biztos ami biztos... Az egyetlen dolog amiért nem akarom midnenkinek orrba-szájba ajánlgatni, az az, hogy hosszutávu tapasztalatom még nincs vele. Én májusban cseréltem 0w-20ra azóta semmi negativat nem tapasztaltam. A felhasználási szokásiam szinte 1:1be megegyeznek a tiedével.. Olvastam a neten hogy a vékonyabb olajat a motor lehetséges hogy jobban eszi. Esetemben még ez sem igazán áll fent. A betöltött 3.6 literből kb 2 deci hiányzott most novemberben, de ez is valoszinű a főtengely szimmering mellett ment el amiről tudok, h picikét sajnos nyomja ki az olajat, javítva is lesz nemsokára... Nem mondom, hogy minden autónál ekkora drasztikus üzemanyagcsökkenést okoz a vékonyabb olaj használata, de esetemben ez igy van ahogy írom, A gyári üzemanyagfogyasztási értékeket is a gyárilag előirt olaj vastagsághoz adják meg, nézd meg, hogy a fogyasztásod mennyire van a gyári fogyasztás fölött, ha sokkal, akkor nagy esély van rá, hogy nálad is hozna némi üzemanyagfogyasztás csökkenést a vékonyabb olaj.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.