Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Ketogén étrend
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [MikaVejneGI:] Acer Nitro 17 - A kis asztali gép
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Dexos2-es szabványhoz ajánlják, de nem rendelkezik Dexos2 minősítéssel.
Nem is rendelkezhet Dexos2 minősítéssel, és soha nem is fog.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
bozont
veterán
De a Dexos2 logót nem csak akkor használhatják, ha olyan minősítéssel rendelkezik? Mintha valahol olvastam volna ilyet.
[ Szerkesztve ]
akkor rendelkezik vele, de a csillagozva van a leírásban
nem olvastam el
Ennyire nem lőnek vele, ráadásul "nagyon régi" szabvány a Dexos2, így ma könnyen megugorható.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
nyemi
csendes tag
Biztos?
Kattintás "Viscosity"'-ra
[ Szerkesztve ]
BlacKSouL
addikt
Persze.. A hamisozott castrol meg a szarozott mobil :D
Aláírás (nem kötelező megadni)
Ha a GM felülbírálja a szabványát akkor persze.
De ahogy már írtam, Dexos2 egy régi szabvány, így már egy 0w30-as olaj is lehet jó, mert ma könnyen megugorhatóak az előírásai.
Sőt olyanok is jók lehetnek, amikre nem fizetik ki a licencdíjat, így fel sincs tüntetve rajta.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
nyemi
csendes tag
Evvel nem értek teljesen veled egyet . Azért van Dexos2 specifikációs lista mert van egy pár olyan tulajdonság, amire GM motoroknál jobban oda kell figyelni . Például gáz felvevő képesség vagy a habzási hajlam, alacsonyabb TBN szám (Dexos2=~C3!). Ezek főleg a hidraulikus szelep emelők megfelelő működése és élettartama miatt kell jobban odafigyelni. Ezért én minden GM autótulajdonosnak mindenképp a specifikált olajok közül ajánlok , mert így a mellényúlást legkisebb mértékre leszoríthatjuk.
Mást írtam volna?
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
nyemi
csendes tag
" ma könnyen megugorhatóak az előírásai"
Ez igaz, de mégse .
Aminek a TBN száma 8 felett van már nem is teljesítette a dexos2 előírásait.
Itt van egy példa. ahol ki merik írni az alacsony TBN számot, más gyártok ezt kerülik. Mert nem ez a trend. A mai filozófia : csináljunk jó lúgosított olajat, hogy 30 ezer kilométeren keresztül bírja a savasodást. Szóval nagyon könnyű mellényúlni.
nyemi
csendes tag
Itt van egy másik példa a Mobil 1 -től ( ESP 0W-40)
Mint látható 7,8-s a TBN. Meg még nagyon fontos adat: a "Hi-Temp Hi-Shear Viscosity @ 150 C 1x10(6) sec(-1), mPa.s, ASTM D4683= 3.76-os" , aminek 3,5 felett kell lennie a Dexos2 specifikációjában.
[ Szerkesztve ]
0w30-asból volt nehéz 3,5 feletti HTHS csinálni, kevés viszkozitás stabilizáló adalékkal.
Most mindenki megtudja csinálni, csak a Dexos2 minősítésért nem akarnak fizetni, mert az drágítja az olajat.
Eneos és Mannol ezért nem fizetett sokáig a drága minősítésekért.
Például a Liqui Moly SPECIAL TEC AA 5W-30 és Special Tec DX1 5W-30 ugyanaz az olaj, csak egyikre a Desox1 Gen2, a másikra a API SN Plus + RC licenc van fizetve.
Így a vevővel csak egy licencet kell megfizettetni.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
polonic
félisten
Akkor én kereshetek 0W30-as C4-es RN0720-as olajat. Nincs.
C4 és/vagy RN0720-hoz kell a 3,5 feletti HTHS
A lehető legjobbat kéne kiválasztanom az RN0720-asok közül.
mivel csak az RN0720 követel meg nagyon alacsony szulfáttartalmat, ezért nincs másik
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
polonic
félisten
És az számít, hogy az egyik RN0720-as olaj hidrokrakkolt, míg a másik teljesen szintetikus?
-hidrokrakkolt olcsóbb, gyakori cseréhez bőven jó
-teljesen szintetikus tovább tart, normál cseréhez vagy lerakódások feloldásához gyakori cserével
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Tothgera30
Ármester
Adott egy Honda GCV 190 motorral szerelt fűnyíró és egy GCV 160 motorral szerelt kultivátor. Ha mindkettő kapna 5dl SAE30-as olajat és 1 dl 5W40-es motorolajat, attól lehet bárminemű problémája?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
nyemi
csendes tag
"Száz szónak is egy a vége" Én lista szerinti választást javaslom, akinek Dexos2-es olaj kell.
Aztán pár ezer forint meg spórolása olajcserénként, megéri valakinek, hogy nem bevizsgált olajat tölt az autójába , Mindenkinek Szíve Joga. (Csak mint tudjuk, ez a fórum pont nem erről szól)
Egyetértek.
Nem hülyeségből találták ki.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
C0d3r
addikt
Sokat futott (315 ezer) B5.5 Passat-ba (1.6 ALZ) milyen olajat javasoltok? Néztem a gyártók olajválasztó oldalait, 0W30-tól 5W40-ig terjed a skála, valahol talán volt 10W40 is.
Jelenleg 5W40-es Castrol van benne, 1.000 km-enként kb. 3-5 decit eszik meg belőle. 30-as gondolom túlzás, még inkább enné.
[ Szerkesztve ]
A214
aktív tag
[kép] Peugeot 207 1.4 VTI 95 LE
0W-30 olajból melyiket tölthetem bele ?
Total Ineo First 0W-30
Total Quartz 9000 Energy 0W-30
Karbantartási füzetben ezt találtam
[ Szerkesztve ]
i-sti
senior tag
Katis vagy nem?
Novum Forum Siculorum
A214
aktív tag
Hogy katalizátoros-e, szerintem igen.
i-sti
senior tag
Akkor C3.
De majd a jönnek a nagyok és megmondják a tutit.
Novum Forum Siculorum
A214
aktív tag
Köszi
Akkor várom a "nagyok" véleményét is.
Qru
MODERÁTOR
PSA B71 2312 szabvány kell a tiédhez és (ha) katalizátroros akkor tuti egy azt kímélő olajat tennék bele (C2/C3) a sima (A3/B4) helyett. Ezt a kettőt tudja az Total Ineo First 0W-30 (C2 & PSA B71 2312).
#nincsbennetarcsi
A214
aktív tag
A dobozán a C1 szerepel csak. [kép]
Az nem gond?
Qru
MODERÁTOR
Igen, az is csökkentett szulfáthamu tartalmú (az tömítené el katalizátort).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
A214
aktív tag
Tehát akkor ha jól értem a Total Ineo First 0W-30 jó hozzá?
Qru
MODERÁTOR
Igen.
#nincsbennetarcsi
A214
aktív tag
Köszönöm
Ezek szerint az ACEA C1 nagyobb követelményt támaszt mint a A3/B4?
Vagy a kettőt nem lehet egy lapra tenni.
Qru
MODERÁTOR
Igen az A5/B5 teljesítmény szintjét hozza (ami magasabb teljesítményű mint az A3/B4) de ahhoz képest alacsonyabb a szulfátoshamu, foszfor és kén tartalma.
#nincsbennetarcsi
A214
aktív tag
Értem.
A HTHS értéke mennyire releváns ha nincs űzve és versenyre használva?
Mégis csak egy viszonylag hígabb olajról van szó.
molnarpeter
nagyúr
2006-tól készült típus, volt kati nélkül?
Qru
MODERÁTOR
Elvileg nem, annak már Euro4-nek kell lennie. Gyakorlatilag meg: [link]
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Hát ez nem tűnik gyári állapotnak nem lennék a helyében.
[ Szerkesztve ]
MC Pite
veterán
A214: Biztos hogy nem C3-as olaj kell bele, hanem mint odaát is írtam C2 vagy (alacsonyabb szulfáthatmu tartalmú) A5/B5.
Az A3/B4 elég alap, az A5/B5 meg sokkal magasabb kritériumokat támaszt.
Fontos a HTHS, mert ha még üzem melegen is sűrűbb az olaj, nem csak hidegen, az minek is jó?! (Mindennek rossz.) Szer: Higy ez mennyire számít, keress ehhez, vagy az elődjéhez vezérműtengelyt bontottan. Nem nagyon fogsz találni (épet).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Qru
MODERÁTOR
Turbosoknak kell magas HTHS ahol alacsony fordulaton (ahol meg nem szallit eleg olajat az olajpumpa) ebred magas nyomatek. Szivobenzinesben nincs alul olyan nagy nyomatek, csak felul ahol mar kelloen magas az olajnyomas.
#nincsbennetarcsi
A214
aktív tag
Köszönöm a segítségeteket !
Akkor tehát a 2008.évjáratú Peugeot 1.4 VTI 1397cm3 70KW (8FS) motorhoz használható a Total Ineo First 0W-30 olaj. Eddig Total Ineo ECS 5W-30 kapott.
Kipróbálom, gondolom a 0W nyáron nagy melegben is (ugyanolyan) megfelelő kenést biztosít mint a 5W ?
Doki16
addikt
Motorolaj csere téma. Ki hogyan szokta? Meleg motornál kell leengedni vagy hidegnél? Konkrétan mire oda jutok, hogy letudjam cserélni már 1 hónapja nem járt a benzinmotor. Ennyi idő alatt már tutira minden visszafolyt a deknibe. Így "hidegen" cseréljem vagy érdemes előtte megjáratni? A hideg csere logikusabbnak tűnik számomra ha már ennyire visszafolyt.
Még valami. Olajleeresztő csavart kell cserélni?
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Alátétet minimum érdemes cserélni (~ 240 Ft), csavarral együtt 346 Ft volt Golf 4-hez, a héten vettem.
A V60 D6-ot bemelegítem csere előtt.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Viszonylag meleg motornál szoktam, mert úgy könnyebben kifolyik, de nem is akarok égési sérülést szenvedni. Egy kisebb kört megyek a városban (mondjuk 3-4 km), azután kb. 60 fokos lehet az olaj, majd 5-10 perc pihenő, amíg visszafolyik. Addig elpakolom az aknát fedő deszkákat, meg előszedem a szükséges szerszámokat.
Csavart nem kötelező, de alátétet mindenképp!
Tothgera30
Ármester
Mindenképpen meleg motornál, könnyebben kifolyik. Olajleeresztő csavart nem kötelező, de érdemes cserélni, visszacsavarásnál nem kell megtépni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Doki16
addikt
Ha lesz csavar a boltban ahol veszem az olajat akkor azt is szerzek be. Ki kell mennem szüleimhez ott van az akna, az pont 11km-re van tőlem. Mondjuk a problémám ott kezdődik, hogy ebben az időben már nem nagyon indul be a motor Megpróbálom teljesen lemeríteni és akkor talán nem lesz más esélye. Van nyomatékkulcsom, mennyire húzzam meg?
Köszönöm a tippeket
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
tboldi
nagyúr
Mit ír a manual?
Hondánál 39 Nm, Suzuki 45, ha jól rémlik, de ha műanyagdeknid van, akkor jóval kevesebbnek kell lennie.
Doki16
addikt
VW manual semmit, soha. Mindenre az a válasz, hogy márkaszerviz. Féltve őrzik az összes kezelési útmutatót. Japán kocsikról minden megtalálható a neten. A Kia-nal is az összes adat ami kellhet. A VAG még szabványt se nagyon köti az orrodra.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
molnarpeter
nagyúr
Azért szokták meleg motornál leengedni, mert akkor kevésbé viszkózus, hamarabb lejön több. Ha otthon csinálod, nem muszáj beindítani szvsz, hagyd ott, hogy kicsöpögjön, aztán kész, vagy rá is emelhetsz ferdén, hogy több ki tudjon folyni.
erepairmanuals? (fizetős, egyszeri költség)
[ Szerkesztve ]
A VAG topikban biztos kapsz rá helyes választ. (Volvo 5 hengeres dízel: 35 Nm)
Gugli nekem 30 Nm-t dobott erre: "1.4 TSI oil drain plug torque"
Ez 6-os Golf, szintén 30 Nm [link]
[ Szerkesztve ]
Itt van a tuti német leírás: [link]; a 23. oldal alján; 30 Nm.
Doki16
addikt
Azta köszi, ezek nagyon jó linkek
(#4996) molnarpeter: Otthon lesz időm bőven rá, sehova sem sietek
Nem szoktam ilyeneket venni, arra pár hónapra amíg megvan a kocsi nem éri meg
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 7900X3D 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással