Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#4951) Dluinet válasza Richard! (#4949) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Dexos2-es szabványhoz ajánlják, de nem rendelkezik Dexos2 minősítéssel.
Nem is rendelkezhet Dexos2 minősítéssel, és soha nem is fog.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4952) bozont válasza Dluinet (#4951) üzenetére


bozont
veterán

De a Dexos2 logót nem csak akkor használhatják, ha olyan minősítéssel rendelkezik? Mintha valahol olvastam volna ilyet.

[ Szerkesztve ]

(#4953) Dluinet válasza bozont (#4952) üzenetére


Dluinet
nagyúr

akkor rendelkezik vele, de a csillagozva van a leírásban
nem olvastam el

Ennyire nem lőnek vele, ráadásul "nagyon régi" szabvány a Dexos2, így ma könnyen megugorható.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4954) nyemi válasza Dluinet (#4948) üzenetére


nyemi
csendes tag

Biztos?
Kattintás "Viscosity"'-ra

[ Szerkesztve ]

(#4955) BlacKSouL válasza nyemi (#4954) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Persze.. A hamisozott castrol meg a szarozott mobil :D

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#4956) Dluinet válasza nyemi (#4954) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Ha a GM felülbírálja a szabványát akkor persze.

De ahogy már írtam, Dexos2 egy régi szabvány, így már egy 0w30-as olaj is lehet jó, mert ma könnyen megugorhatóak az előírásai.
Sőt olyanok is jók lehetnek, amikre nem fizetik ki a licencdíjat, így fel sincs tüntetve rajta.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4957) nyemi válasza Dluinet (#4956) üzenetére


nyemi
csendes tag

Evvel nem értek teljesen veled egyet . Azért van Dexos2 specifikációs lista mert van egy pár olyan tulajdonság, amire GM motoroknál jobban oda kell figyelni . Például gáz felvevő képesség vagy a habzási hajlam, alacsonyabb TBN szám (Dexos2=~C3!). Ezek főleg a hidraulikus szelep emelők megfelelő működése és élettartama miatt kell jobban odafigyelni. Ezért én minden GM autótulajdonosnak mindenképp a specifikált olajok közül ajánlok , mert így a mellényúlást legkisebb mértékre leszoríthatjuk.

(#4958) Dluinet válasza nyemi (#4957) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Mást írtam volna?

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4959) nyemi válasza Dluinet (#4958) üzenetére


nyemi
csendes tag

" ma könnyen megugorhatóak az előírásai"
Ez igaz, de mégse :) .
Aminek a TBN száma 8 felett van már nem is teljesítette a dexos2 előírásait.
Itt van egy példa. ahol ki merik írni az alacsony TBN számot, más gyártok ezt kerülik. Mert nem ez a trend. A mai filozófia : csináljunk jó lúgosított olajat, hogy 30 ezer kilométeren keresztül bírja a savasodást. Szóval nagyon könnyű mellényúlni.

(#4960) nyemi válasza nyemi (#4959) üzenetére


nyemi
csendes tag

Itt van egy másik példa a Mobil 1 -től ( ESP 0W-40)
Mint látható 7,8-s a TBN. Meg még nagyon fontos adat: a "Hi-Temp Hi-Shear Viscosity @ 150 C 1x10(6) sec(-1), mPa.s, ASTM D4683= 3.76-os" , aminek 3,5 felett kell lennie a Dexos2 specifikációjában.

[ Szerkesztve ]

(#4961) Dluinet válasza nyemi (#4960) üzenetére


Dluinet
nagyúr

0w30-asból volt nehéz 3,5 feletti HTHS csinálni, kevés viszkozitás stabilizáló adalékkal.
Most mindenki megtudja csinálni, csak a Dexos2 minősítésért nem akarnak fizetni, mert az drágítja az olajat.

Eneos és Mannol ezért nem fizetett sokáig a drága minősítésekért.

Például a Liqui Moly SPECIAL TEC AA 5W-30 és Special Tec DX1 5W-30 ugyanaz az olaj, csak egyikre a Desox1 Gen2, a másikra a API SN Plus + RC licenc van fizetve.
Így a vevővel csak egy licencet kell megfizettetni.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4962) polonic válasza Dluinet (#4961) üzenetére


polonic
félisten

Akkor én kereshetek 0W30-as C4-es RN0720-as olajat. Nincs.
C4 és/vagy RN0720-hoz kell a 3,5 feletti HTHS

A lehető legjobbat kéne kiválasztanom az RN0720-asok közül.

(#4963) Dluinet válasza polonic (#4962) üzenetére


Dluinet
nagyúr

mivel csak az RN0720 követel meg nagyon alacsony szulfáttartalmat, ezért nincs másik

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4964) polonic válasza Dluinet (#4963) üzenetére


polonic
félisten

És az számít, hogy az egyik RN0720-as olaj hidrokrakkolt, míg a másik teljesen szintetikus?

(#4965) Dluinet válasza polonic (#4964) üzenetére


Dluinet
nagyúr

-hidrokrakkolt olcsóbb, gyakori cseréhez bőven jó
-teljesen szintetikus tovább tart, normál cseréhez vagy lerakódások feloldásához gyakori cserével

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4966) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Adott egy Honda GCV 190 motorral szerelt fűnyíró és egy GCV 160 motorral szerelt kultivátor. Ha mindkettő kapna 5dl SAE30-as olajat és 1 dl 5W40-es motorolajat, attól lehet bárminemű problémája?

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#4967) nyemi válasza Dluinet (#4961) üzenetére


nyemi
csendes tag

"Száz szónak is egy a vége" :) Én lista szerinti választást javaslom, akinek Dexos2-es olaj kell.
Aztán pár ezer forint meg spórolása olajcserénként, megéri valakinek, hogy nem bevizsgált olajat tölt az autójába , Mindenkinek Szíve Joga. (Csak mint tudjuk, ez a fórum pont nem erről szól)

(#4968) Dluinet válasza nyemi (#4967) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Egyetértek.
Nem hülyeségből találták ki.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4969) C0d3r


C0d3r
addikt

Sokat futott (315 ezer) B5.5 Passat-ba (1.6 ALZ) milyen olajat javasoltok? Néztem a gyártók olajválasztó oldalait, 0W30-tól 5W40-ig terjed a skála, valahol talán volt 10W40 is.
Jelenleg 5W40-es Castrol van benne, 1.000 km-enként kb. 3-5 decit eszik meg belőle. 30-as gondolom túlzás, még inkább enné.

[ Szerkesztve ]

(#4970) A214


A214
aktív tag

[kép] Peugeot 207 1.4 VTI 95 LE
0W-30 olajból melyiket tölthetem bele ?
Total Ineo First 0W-30
Total Quartz 9000 Energy 0W-30

Karbantartási füzetben ezt találtam

[ Szerkesztve ]

(#4971) i-sti válasza A214 (#4970) üzenetére


i-sti
senior tag

Katis vagy nem?

Novum Forum Siculorum

(#4972) A214 válasza i-sti (#4971) üzenetére


A214
aktív tag

Hogy katalizátoros-e, szerintem igen.

(#4973) i-sti válasza A214 (#4972) üzenetére


i-sti
senior tag

Akkor C3.
De majd a jönnek a nagyok és megmondják a tutit. :R

Novum Forum Siculorum

(#4974) A214 válasza i-sti (#4973) üzenetére


A214
aktív tag

Köszi :R
Akkor várom a "nagyok" véleményét is.

(#4975) Qru válasza A214 (#4970) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

PSA B71 2312 szabvány kell a tiédhez és (ha) katalizátroros akkor tuti egy azt kímélő olajat tennék bele (C2/C3) a sima (A3/B4) helyett. Ezt a kettőt tudja az Total Ineo First 0W-30 (C2 & PSA B71 2312).

#nincsbennetarcsi

(#4976) A214 válasza Qru (#4975) üzenetére


A214
aktív tag

A dobozán a C1 szerepel csak. [kép]
Az nem gond?

(#4977) Qru válasza A214 (#4976) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, az is csökkentett szulfáthamu tartalmú (az tömítené el katalizátort).

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#4978) A214 válasza Qru (#4977) üzenetére


A214
aktív tag

Tehát akkor ha jól értem a Total Ineo First 0W-30 jó hozzá? :R

(#4979) Qru válasza A214 (#4978) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen. :K

#nincsbennetarcsi

(#4980) A214 válasza Qru (#4979) üzenetére


A214
aktív tag

Köszönöm :R
Ezek szerint az ACEA C1 nagyobb követelményt támaszt mint a A3/B4?
Vagy a kettőt nem lehet egy lapra tenni.

(#4981) Qru válasza A214 (#4980) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen az A5/B5 teljesítmény szintjét hozza (ami magasabb teljesítményű mint az A3/B4) de ahhoz képest alacsonyabb a szulfátoshamu, foszfor és kén tartalma.

#nincsbennetarcsi

(#4982) A214 válasza Qru (#4981) üzenetére


A214
aktív tag

Értem.
A HTHS értéke mennyire releváns ha nincs űzve és versenyre használva?
Mégis csak egy viszonylag hígabb olajról van szó.

(#4983) molnarpeter válasza Qru (#4975) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

2006-tól készült típus, volt kati nélkül? :F

(#4984) Qru válasza molnarpeter (#4983) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Elvileg nem, annak már Euro4-nek kell lennie. Gyakorlatilag meg: [link]

#nincsbennetarcsi

(#4985) molnarpeter válasza Qru (#4984) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hát ez nem tűnik gyári állapotnak :DDD nem lennék a helyében.

[ Szerkesztve ]

(#4986) MC Pite


MC Pite
veterán

A214: Biztos hogy nem C3-as olaj kell bele, hanem mint odaát is írtam C2 vagy (alacsonyabb szulfáthatmu tartalmú) A5/B5.
Az A3/B4 elég alap, az A5/B5 meg sokkal magasabb kritériumokat támaszt.
Fontos a HTHS, mert ha még üzem melegen is sűrűbb az olaj, nem csak hidegen, az minek is jó?! (Mindennek rossz.) Szer: Higy ez mennyire számít, keress ehhez, vagy az elődjéhez vezérműtengelyt bontottan. Nem nagyon fogsz találni (épet).

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#4987) Qru válasza A214 (#4982) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Turbosoknak kell magas HTHS ahol alacsony fordulaton (ahol meg nem szallit eleg olajat az olajpumpa) ebred magas nyomatek. Szivobenzinesben nincs alul olyan nagy nyomatek, csak felul ahol mar kelloen magas az olajnyomas.

#nincsbennetarcsi

(#4988) A214 válasza Qru (#4987) üzenetére


A214
aktív tag

Köszönöm a segítségeteket ! :R
Akkor tehát a 2008.évjáratú Peugeot 1.4 VTI 1397cm3 70KW (8FS) motorhoz használható a Total Ineo First 0W-30 olaj. Eddig Total Ineo ECS 5W-30 kapott.
Kipróbálom, gondolom a 0W nyáron nagy melegben is (ugyanolyan) megfelelő kenést biztosít mint a 5W ?

(#4989) Doki16


Doki16
addikt

Motorolaj csere téma. Ki hogyan szokta? Meleg motornál kell leengedni vagy hidegnél? Konkrétan mire oda jutok, hogy letudjam cserélni már 1 hónapja nem járt a benzinmotor. Ennyi idő alatt már tutira minden visszafolyt a deknibe. Így "hidegen" cseréljem vagy érdemes előtte megjáratni? A hideg csere logikusabbnak tűnik számomra ha már ennyire visszafolyt. :)

Még valami. Olajleeresztő csavart kell cserélni?

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#4990) focvis válasza Doki16 (#4989) üzenetére


focvis
veterán

Alátétet minimum érdemes cserélni (~ 240 Ft), csavarral együtt 346 Ft volt Golf 4-hez, a héten vettem.

A V60 D6-ot bemelegítem csere előtt.

[ Szerkesztve ]

(#4991) tboldi válasza Doki16 (#4989) üzenetére


tboldi
nagyúr

Viszonylag meleg motornál szoktam, mert úgy könnyebben kifolyik, de nem is akarok égési sérülést szenvedni. Egy kisebb kört megyek a városban (mondjuk 3-4 km), azután kb. 60 fokos lehet az olaj, majd 5-10 perc pihenő, amíg visszafolyik. Addig elpakolom az aknát fedő deszkákat, meg előszedem a szükséges szerszámokat.

Csavart nem kötelező, de alátétet mindenképp!

(#4992) Tothgera30 válasza Doki16 (#4989) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Mindenképpen meleg motornál, könnyebben kifolyik. Olajleeresztő csavart nem kötelező, de érdemes cserélni, visszacsavarásnál nem kell megtépni.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#4993) Doki16


Doki16
addikt

Ha lesz csavar a boltban ahol veszem az olajat akkor azt is szerzek be. Ki kell mennem szüleimhez ott van az akna, az pont 11km-re van tőlem. Mondjuk a problémám ott kezdődik, hogy ebben az időben már nem nagyon indul be a motor :) Megpróbálom teljesen lemeríteni és akkor talán nem lesz más esélye. Van nyomatékkulcsom, mennyire húzzam meg?
Köszönöm a tippeket :R

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#4994) tboldi válasza Doki16 (#4993) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mit ír a manual? :)

Hondánál 39 Nm, Suzuki 45, ha jól rémlik, de ha műanyagdeknid van, akkor jóval kevesebbnek kell lennie.

(#4995) Doki16 válasza tboldi (#4994) üzenetére


Doki16
addikt

VW manual semmit, soha. Mindenre az a válasz, hogy márkaszerviz. Féltve őrzik az összes kezelési útmutatót. Japán kocsikról minden megtalálható a neten. A Kia-nal is az összes adat ami kellhet. A VAG még szabványt se nagyon köti az orrodra. :)

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#4996) molnarpeter válasza Doki16 (#4989) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Azért szokták meleg motornál leengedni, mert akkor kevésbé viszkózus, hamarabb lejön több. Ha otthon csinálod, nem muszáj beindítani szvsz, hagyd ott, hogy kicsöpögjön, aztán kész, vagy rá is emelhetsz ferdén, hogy több ki tudjon folyni.

erepairmanuals? (fizetős, egyszeri költség)

[ Szerkesztve ]

(#4997) focvis válasza Doki16 (#4995) üzenetére


focvis
veterán

A VAG topikban biztos kapsz rá helyes választ. (Volvo 5 hengeres dízel: 35 Nm)

Gugli nekem 30 Nm-t dobott erre: "1.4 TSI oil drain plug torque"

Ez 6-os Golf, szintén 30 Nm [link]

[ Szerkesztve ]

(#4998) focvis válasza Doki16 (#4995) üzenetére


focvis
veterán

Itt van a tuti német leírás: [link]; a 23. oldal alján; 30 Nm.

(#4999) Doki16 válasza focvis (#4998) üzenetére


Doki16
addikt

Azta köszi, ezek nagyon jó linkek :R

(#4996) molnarpeter: Otthon lesz időm bőven rá, sehova sem sietek :)
Nem szoktam ilyeneket venni, arra pár hónapra amíg megvan a kocsi nem éri meg :D

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#5000) tboldi


tboldi
nagyúr

5000! :C :DDD

Doki16: Haynes manual kell akkor. :K

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.