- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
Igen, ha a hazon belulit is nezzuk, akkor is talan aranyaiban hasonlit, de megse.
Pont azert nem lehet osszehasonlitani, mert az FL az inkabb egy burkolt motor es itt nem csak a valtorol van szo.
Ahogy irod, nagyobb kerekek(ami miatt rogton masabb a vezetesi elmeny), valto es a legfontosabb dolog: ulespozicio. Sokan nem a valto miatt nem szeretik a robogot, hanem a tipikus budin ulos poz miatt.Azert is mondom, hogy ha valaki egy ilyen Innova stilusu motort keres vagy ez jon be neki, akkor tuti hogy nem fog ranezni se az uj Address-re.
-
suste
veterán
válasz
nyogo83 #81595 üzenetére
nem tudom mire gondolsz a ránézésnél, de szerintem igen is hasonlóak
teljesítményre is szinte ua
ok, a kerekek nagyobbak a régin, de az újabb tuti komfortosabb az újabb telók miatt
szóval nem tudok a váltón kívül olyat, ami a régi felé vinne, ellenkezőleg viszont nagyon sokmindent....
(mondjuk a hsz-ed végén te is a váltóról beszéltél)
egyébként pont azért is jó összehasonlítás szerintem, mert házon belül van, és árban is nagyon hasonló
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #81596 üzenetére
-
-
nyogo83
Topikgazda
Jo, hat ez almat kortevel osszehasonlitas. Az uj Address 110 meg az Innova vagy a hasonlo Suzuki FL kozott nem csak a valto a kulonbseg, de gondolom ranezesre egybol feltunik
Azt a 650e-s Innovat nem is erdemes peldanak venni, mert nem nagyon fog ember kifizetni annyit egy 13 eves 125-osert, csak mert alig jartak vele es szalon allapotu.
Itthon van egyfajta kultusza ezeknek a korvaltos motoroknak(mondjuk kulfoldon is), csak nehany ember fejeben felremegy valami, amikor erre alapozva akarja az elhanyagolt gepet tularazva eladni. -
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #81590 üzenetére
Pfú, nagyon szép, tényleg.
Ezeket a hirdetéseket hol találni?
A használtautón megint megnéztem az egyetlen suzuki fl-t, de mostmár 650 ezer az ára, beszarás.
Tavaly még az ybr-el kb. egy árban volt, 5 kiló környékén.
Ki veszi meg ennyiért?
Ez a mohóság... borzasztó.
[hahu link] -
Tamás9x
őstag
Pedig kell
Télen és nyáron is állítani kell, egybe lehet fűzni a kötelező takarítással. De ha van annyi rálátásod te is simán megcsinálod, ilyen kisebb" blokkoknál iszonyat sokat számít teljesítményben a tökéletes égés. Egy téli beállítással nekem nyáron simán elköpi a gyertyát, a nyárival télen fele annyi ereje van. De ha nem vagy "jeges" ember és melegben jársz vele akkor a nyári elég
-
nyogo83
Topikgazda
Siman elofordulhat, hogy csak akksi gond. Mindig a legegyszerubbel kell kezdeni
Nekem is annyit merult most telen az akksi, hogy vilagitas, minden van amikor raadom a gyujtast, viszont arra mar nem eleg, hogy megforgassa a motort.Arrol az Address-rol irtam fentebb, FL 125-kent is hivjak. Ez a konkret peldany amirol beszeltem, egy 2009-es:
-
akos3
addikt
válasz
Tamás9x #81585 üzenetére
Értem ,köszi! Az is lehet, hogy hiába új az akksi, szimplán lemerült nála a tél alatt. Majd meglássuk. Van töltőm, lehet érdemes lenne kioperálni belőle. Sajnálnám azért ha végleg el kéne búcsúzni az önindítótól, de olvastam olyat, hogy nem én lennék az eygedüli ezzel ...
Ha nagyon nem változik az alapjárat akkor elviszem majd. de azért nem akarok rohangálni folyton sezrelőhöz se, hogy hu most már melegebb van, újra kéne állítani...
Azért se hagytuk ott mert a 105 ezret mi is jónak gondoltuk, főleg pestre azért nem jön rosszul a kis plusz erő. és nagyon szép állapotban van amúgy.* 81588 nyogo83:
A Suzukinak is van az innovához hasonlója, azok feltételezem olcsóbban mennek mint a honda (de sose néztem utánuk)
egy cikk:
[link] -
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #81587 üzenetére
Igen, a korvaltos Innovaknak meg a regi karbisoknak is ritkan megy be az aruk 300k-400k ala(marmint ami nem megkimelt, hanem leharcolt). Mostanaban meg nem is nagyon lattom sok eladot.
Viszont pont nemreg akadt meg a szemem egy gyori Suzuki FL 125-on (ez kb ugyanaz mint az Innova), 215e ft.
Nemet, ahogy lattam papirokkal, gyari szervizfuzetevel, valami 20k km koruli futassal.
Ha az papirozhato, siman megvan nevreirva max 300k-bol. -
-
Tamás9x
őstag
HJC I70-e van valakinek? Mennyire tágulnak, kommunikáció előkjészítéssel hogy áll?
-
Tamás9x
őstag
50-70 között akkora különbség nincs, hogy ne tudja átforgatni. Szenvedni fog de be kell inditania. Mindenféleképpen elvinném szerelőhöz, mert nem normális, hogy kézzel kell tartani, hogy le ne álljon, amíg bemelegszik. Majd nyáron is el kell még 1* vinni finomhangolásra.
Annyi pénzétz nagyon jó volt, még ha sok rejtett hibája van akkor is -
FeniX-
senior tag
Hali, annyiért szinte normális bicajt sem kapni már.
Ugh, [hsz_81558-81558] , ez a küllőzés nagyon 'menő'.
Ha már ilyen kategória, akkor ennyi pénzért ezt a múltkor a totalbikeon mutatott kis vacakot is árulhatnák. Simán vennék egyet, odavagyok a formáért.
[Aveta vs 110] -
akos3
addikt
Még kitapasztalom, és ha nagyon nem valtozik akkor lehet átnézetem. Amugy elsore beindul mondig. Csak utana huzkodni kell folyton a gazt amig hideg (az idő?)
Öninditoval mondhatjuk igen h egyatalan meg se forgatja. Nem tudom mekkora az akksi, de elvileg uj. De ha jol olvasgatom a kommenteket, 80es hengerre nem is fog menni?!
összességében azt gondolom h a 105 ezret amine kerult boven megerte még ha el is kell vinni egy kis finomhangolasra. -
KTMHobby3
tag
válasz
energy4ever #81575 üzenetére
Nicasilos hengernél a dugattyút szorosabbra illesztik, mivel a dugattyú és az alumínium henger anyaga azonos, ezért a hőtágulásuk is azonos. A henger üzemmeleg állapotban picivel jobban tágul a dugónál, ezért működés közben nem lesz vele baj. Fontos hogy szintetikus olajat kell használni. Bejáratni sem kell, elegendő pár száz méter megtétele óvatos, majd középgáz és végül max fordulaton. Azért érdemes megnézni a henger és a dugattyú falát hogy nincs-e rajta apró sérülés. Ha nincs, nyugodtan felszerelheted a motorra.
-
nyogo83
Topikgazda
Mindenkepp nezesd at szerelovel.
Mivel 70-es henger van rajta, erdemes atnezni a karbit, hogy jol sikerult-e beloni a hengerhez(az alapjarat problemat is megoldja egy beallitas)
Az onindito az abszolut nem megy? Elvileg egy 70-es szettel nem szabad lenne annyira megfognia az oninditot hogy meg se moccanjon, maximum erolkodne. De az, hogy majd bejaratas utan fog mukodni, az nem fedi a valosagotSzerk: amugy igy keprol szep
-
akos3
addikt
Csak egy tegnap esti kepem van. nem kormanynal van a szivato, blokk felett. latszik is ha ránagyítotok a képre szerintem. (egyebkent volt kézi szivatos cbr-em csak az a kormanynal volt). Egyenlore azt csinalja h amig nem melegszik fel gyakorlatilag nincs alapjárata akár rajta a szivato akár nincs. Önonditora Azt mondta az elado h még csak 500 km van benne a felujitásba, es szerinte még kb 1000 km-t lene mennem hogy mukodjon az önondito. Szerintetek az igaz? Vagy sose fog?
-
energy4ever
addikt
Nikaszilos hengerszettnel mennyire normalis az, hogy a hengerbe belerakva a dugot gyuruk nelkul is ero kell lenyomni?
Magatol nem esik at rajta, de nemis szorul bele. Nem akad meg egy ponton se, de annyira szoros, hogy a hengert razva sem mozdul ki.
-
suste
veterán
válasz
macilaci78 #81573 üzenetére
beköpte az akksit
-
macilaci78
nagyúr
válasz
nyogo83 #81569 üzenetére
Épp írni akartam, hogy a manuális szívató nem egy ördöglakat használat szempontjából, Wartburg és Lada Samara okán sajátítottam el a használatát.
De robogómon kormányon van bal kéznél, úgy azért kényelmesebb, mintha a karburátornál kellene matatnom.Tegnap este beraktam a feltöltött akkut a gépbe, őszi tankolás, 100-as benzin, de sokadik rúgásra elindult. Holnap kerülök egyet a városban.
Viszont az akku tiszta gané: ilyen zsíros trugyi fedi a tetejét, mint az el nem mosott palacsintasütőt. A saruknál a fülzsírszerű zsírt konkrétan csavarhúzóval, fogpiszkálóval húztam le, annyi volt.
Teremgarázsban volt, minimum 10°C volt, tehát fagymentes, végig 12 V fölött, 4-6 hetente töltöttem rá Lidl-ös töltővel. Alatta nem volt semmi folyás, nyers forgácslap polcon pihent, a sav Min-Max közt félúton. -
NYPD
aktív tag
Szia!
Le lett véve a kipufogó is, ma délután lehet hogy útbaejtem a szerelőt mert elvileg jött spirál, megkérem majd, hogy nézzenek rá. Első fék azóta marad úgy, nem álltam neki végül. De valószíníűleg beragadt a dugattyú, mert a fékkar is darabos húzáskor, illetve érezni + látni is, hogy az egyik pofa folyamatosan hozzáér a tárcsához.
#81503: Jobb lett, nem csúszkál mint a bolond. Stabilitása, érzésre mintha ferde lenne a motor alattam, ez változatlan, de ez azt hiszem, hogy a ferde T szár miatt van.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
energy4ever #81568 üzenetére
Burkolt kormanyos/idomos gepnel 99%-a utolag a simat rakja be, mert iszonyat szivas elvezetni odaig a bowdent es valahogy esztetikusan megcsinalni a burkolatkivagast/rogzitest a karnak.
-
nod1
csendes tag
Gratula az uj gephez! Akkor most mar meg egy Ciakos van a forumon. 😉
Milyen a kezi szivato hasznalata? Mert hogy a karbi itt elerhetetlen, mivel a hatso kerek folott is teljesen le van burkolva. Gondolom nem egyszeru igy elerni, de biztosan van ra valami trukk.
Es gondolom az onindito se jatszik a hetvenes henger miatt.
De a menetteljesitmeny mindenert karpotol! -
nod1
csendes tag
Hello.
Tavaly tavasszal kellett defekt miatt kivennem a kereket az Agilitybol. Es mar nem emlekszem, hogy kipufogo levetel nelkul megusztam e, de nincs kizarva. Ha azota van a hang, miota kereket csereltel, akkor vagy a kipufogo ket csavarjat kellene megnezned, hogy meg vannak e huzva, vagy a kerek felrakasanal neztek el valamit. De ez igazabol nem valoszinu. Mert ott egy anya es egy alatet van ami a tengelyre megy.
Nekem a Freenel volt hasonlo hang, ott a berugokar perselye kopott ki, es uthiban zorgott, mintha ra akartal volna rugni a jaro motorra, olyasmi hangot adott ki uthibakon.
Ha nem valtozik, vagy romlik, legjobb lesz ha visszaviszed, es nezzenek at mindent megegyszer.
Elso fekkel mi lett vegul? Ra tudtal nezni? -
akos3
addikt
válasz
nyogo83 #81550 üzenetére
Szia!
Olvastam hétvégén a hozzászólásad. picit gondolkoztam is rajta...végül úgy döntöttem, hogy most ezt elengedem.
Szembejött velem egy pár órája felrakot malaguti ciak 70esre felfúrt igen jóáran. Tegnap elmentünk, kipróbáltuk elhoztuk. A manuális szivató hidegben azért nem a világ legkényelmesebb dolga, de reméljük a jó idő beköszöntével ezzel sem lesz gond. Amúgy akasztotta a 80as órát. Ha meg nagyon nem jön be valamiért még mindig el lehet adni, akár még haszonnal is. -
NYPD
aktív tag
Gyerekek, a motor hátulja felől jövő, általában úthibán döccenéskor hallható fémes, súrlódó, nyekergő hang minek a forrása lehet? Csak nagyobb sebességnél csinálja, általában íven, pl sáv egyik széléről a másikra húzódás.. Sisakban nem igazán tudom belőni, honnan jön.. Előzmény: gumi csere, hátsó kerék le lett véve, azóta van ez. Dobfékes, a pofa még jó, de fékezéskor azért visít már általában.. Köszi a tippeket
-
Tamás9x
őstag
válasz
Zoli bácsi #81560 üzenetére
Amikor bejöttek 150K-200K-ig lehetett megvenni ezeket, akkor még rá tudott az ember a pici hibákra, mostmár iszonyat borsos
Annyíra nem megbízhatatlanok, a "szocis" szemlélettel kell belekezdeni, azaz mindent átellenőrizni, és nem érhet meglepetés. A gyári gumival majdnem 10K km-t tudtam le, olyan mintha jegen menne az ember. a blokk szinte megölhetetlen van egy saját csoportjuk face-n 20K km után még csak szelephézag és olajcsere, aki ki merte engedni 1500-2500km/periódusra azoknak csörög a lánc a vezérlésben, de kb ennyi.
[link]nyogo83: Közben látom ugyan azt pögyögtem le mint te
csak több rizsával,
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Tamás9x #81559 üzenetére
&Zoli bacsi:
Igen, errol beszeltem
Ezek azok a dolgok, amikre szamitani lehet es emiatt se ajanlom.
Viszont, aki tisztaban van vele, hogy ennyi penzert mit kap es mire szamithat amit kb vasarlaskor azonnal megcsinalgat/atnez, akkor egy teljesen elheto dolog.
Foleg, ha valaki kb felaron hozzajut egy ilyenhez fel-1 evesen nemi butykolesi hajlammal, kb romma boncolt Simson arban.Ez a mindenki csak a sajat felelossegere kategoria, de csodat nem kell varni annyi penzbol amin 27% afa, valamennyi vam es meg kisker haszon is van
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
nyogo83 #81558 üzenetére
Kollégámnak volt hasonló, a blokk ugyanez lehetett, a neve más.
7e. km-rel adta el, az első 1-2 ezer km arra ment el, hogy garanciális szervizbe hordta. Valami mindig tönkrement/eltörött/szétcsúszott. Lánc azt hiszem első ezer km után lett cserélve.
Azt mondja a végére, mire eladta, már egész üzembiztos lett, de beleunt. Azt gyanítottuk, hogy nem 50ccm, hanem 70-80 (90..?)ccm lehet, óra szerint 80-at ment neki. Saját bevallása szerint mindig csontgázon hajtva stabilan 1,5-1,7l fogyasztást mért. Most valami 1200ccm-es gépet vett, sornégyes, ennek is mondta a fogyasztását, ezen is meglepődtem...A másik véglet.
A minőségről annyit, amikor eladta, épp robogót kerestem, rá is kérdeztem, eladná-e nekem....Azt mondta ismerősnek semmi esetre, mert ugyan per pillanat egybe volt, nem bízik benne hogy sokáig így lesz. -
Tamás9x
őstag
válasz
nyogo83 #81558 üzenetére
Ha nem injektoros a karbit is le kell róla dobni, a gázkarból kiszedni a határolót, átkötni 12V-ra a lámpákat, gyári gumi azonnal kuka, bovdeneket zsirozni olajozni mert szárazon fut, a króm cuccok nagyon silány, ha lekezeli az ember azonnal akkor időtálló lehet
Kb ennyi
Oh EGR szelepet kikötnimert képes megfulladni a városban.
-
nyogo83
Topikgazda
Nem pont az aktualis motorkeresesi kerdesre reflektalva, csak annak kapcsan jutott eszembe (szoval Putyin90 ne vedd ajanlasnak
)
A hetvegen lattam egy ilyen gepet eloben(csak zoldben, es iszonyat dogos big flake metalfenyezese volt)
Kuba RX9 a tipusa, valami 320-360e forint korul aruljak itthon is.
Alapjaban veve ez egy Torokorszagban gyartott kinai blokkal, alkatreszekkel osszerakott 50-es 4T motor.
Nem biztak semmit a veletlenre, mert azt a Honda Dax masolat blokkot raktak bele, amit sok mas ilyen kinai 50-es motorba (Pl a Z-techbe), raadasul ahogy nezegettem meg nem epp konnyu szemely alatt is erolkodes nelkul megvan neki a 70km/h-as tempo minimum. Ami nem csoda, mert valami 75-78kg az egesz.Ami nyilvan a negativum, hogy valahol sporolni kell, az pedig a szokasos : minosegkontroll, osszeszereles minosege. Ajanlott kb a megvetel utan a lancot ledobni rola es valami normalisat feltenni, illetve ami csavar letezik, azt meghuzni, neccesebbeket menetrogzitozni, gumikat ellenorizni, hogy jol raktak-e fel
Van meg egy par hasonlo 50cc-es kinai probalkozas, de ez eloben annyira frankon nez ki az aranyaival, a kullozessel es a fenyezesevel, hogy kicsit ilyen trendi 2021-es Simson erzesem lett tole
-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #81552 üzenetére
-
Putyin90
senior tag
Sziasztok! Az öcsém motort szeretne venni úgy 1 hónapon belül és megkért, hogy segítsek keresni egy megfelelőt. 50 ccm-es enduro vagy supercross motort szeretne (15 éves). Ilyen árban csak használt jöhet szóba, ugye? Mit ajánlanátok?
-
asvald
senior tag
Sziasztok !
Kérnék egy kis segítséget!
Mitől lehet sárga szikra? Gyertya rendben (több darabbal is tesztelve !
Az áldozat runner 50 ,átalakított purjet ,másik blokk , kábelköteg, cdi , feszab ! Más szóval teljes motorcsere volt ! -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #81551 üzenetére
Én tettem egy rugós alátétet és egy simát. A sima alulra, inkább az anya rozsdáljon, mint a persely. Nincs vele gond.
Illetve vettem az OBI-ban egy szóló 14-es villáskulcsot a gyári szerszámészlethez. -
Zoli bácsi
őstag
Ősszel leszedtem a tükröket a Liberty-ről (Könnyebb legyen tárolni). Sajnos túl lettek valószínűleg húzva a tükrök, darabokba jöttek ki a tükör leszorító csavar alatti alátétek, illetve egy-egy sima alátét jött ki egyben, másikból szilánkok. Na, a lényeg, tegnap összeraktam a gépet, mindegyik tükör szárra tettem két-két darab sima alátétet. De nem az igazi. Könnyen lelazul, és akkor csak szerszámmal lehet meghúzni. Eddig szerszám nélkül ha meghúztam a tükör száránál, a helyére szorult, nem kellett külön meghúzni az anyát, azzal rászorítani. Végül is nincs nagy jelentősége, de ha menet közben meglökődik a tükör, szerszám (17-es kulcs) nélkül lehetetlen lefixálni. Nekem meg nem adtak hozzá szerszámkészletet.
Szerintem valami rugós, vagy bordázott alátét is lehetett az anya alatt, de mivel eltörtek, nem tudom mi lehetett itt.Tudnátok ebben segíteni? Sima alátéteket megtaláltam, azok nem törtek el, de milyen volt a másik? És melyik van az anya felől..?
Látszik is robbantott ábrán hogy két alátét van a gyári tükörhöz, de milyen kell a sima mellé, és melyik oldalra?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Renault, Dacia topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Honor 200 Pro - mobilportré
- 3D nyomtatás
- Óvodások homokozója
- Intel Arc Alchemist A310/A350/A380/A580/A750/A770... és mobil verzióik
- EAFC 25
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- További aktív témák...
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- Lenovo ThinkCentre M720s SFF -Számla, garancia, WIN11
- Apple iPhone 7 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest