- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Pajac: PassMark - Lenovo ThinkCentre M83 i3-4130 HD 4400
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
- sziku69: Szólánc.
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zippofcy
senior tag
Láttam ment itt is a kínaimotor téma. Haverom vett tavasszal egy Keeway Swan-t Bővebben: link 200 ezer HUFért, azóta 3000 kmert ment vele. Ma kipróbáltam a gépet, itt vannak a tapasztalataim:
Külsőre nekem tetszik, egész kis pofás robi. Az átlátszó indexbúrák nekem nagyon bejönnek. A motorjának alig van hangja az én 70ccmes Leovince kipufogós Apriliámhoz képest, és kis sebességen (5-10 km/h) jobban is húz. Végre megy 65-öt (70 kilós ember alatt), tulaja szerint 4 litert fogyaszt max. Beépített riasztója van, aminek a távkapcsolójával be is lehet indítani a motort. (parasztvakítás ?) Van rajta oldalsztender is. Meg országúti fény (de minek?) Elöl a lámpa felett van egy kis zárható rekesz, kesztyű meg elsősegélydoboz simán belefér. A szatyorakasztó alatt is van egy kis mélyedés, telefonnak stb.
60as tempónál még nem rezonál, nem akar elmászkálni az úton. A visszapillntó tükrök egész nagyok, bár az igazság az hogy az 1-2 kmes tesztút alatt nem nagyon nézegettem hátra.
Eddig a jók. Na ezután a rosszak.
A középsztender már el is tört, arra rakva eldől a motor. A tulaj szerint a robi 3. felhúzására tört el. Az indexkapcsolót én még kesztyű nélkül sem érzem mikor elhúzom, tehát le kell néznem hogy lássam a visszajelzőjét a műszerfalon. Mivel kistestű (legalábbis az Apriliámnál kisebb) ezért nyakamba húzott lábakkal kell rajta ülnöm. Ráadásul a telói sincsenek a helyzet magaslatán, és ez a két dolog így együtt nekem enyhe halálfélelmet okozott már 60 km/h-nál. (Az Apriliámmal a szörnyű állapotban levő vasúti átjárón simán átzúgok 85el, csak közben kicsit megemelkedem az ülésben) A hátsó dobfék olyan mintha nem is lenne (az Apriliámon is dob van hátul pedig) Az első fék nekem megfelelőnek tűnt, de a már említett teleszkóp miatt nem nagyon mertem rángatniA kipufogója egyszerűen röhejes. Nincs rá jobb szó. Egy 5 centi átmérőjű fekete cső, bevonva egy nagy átmérőjű vékony ezüstszínű kályhacsővel. Hát nem egy Leovinci
Ja a tulaja szerint mióta egyszer lemosta a robit beázhatott vmi rajta mert azóta ha bekapcsolja a riasztót kikapcsolni már nem tudja, illetve ha a távkapcsolóval indítja be akkor csak azzal tudja kikapcsolni, ha a gyújtáskapcsolóval próbálja akkor járva marad a motor. Az ülés alatti bukótartó nagy, de hülye módon ott van az akksi. Ez aztán megakadályozza akár a legkisebb méretű bukósisak berakását is. A tulaja rövid távokra emiatt inkább bukó nélkül megy, főleg földúton. Segítsük a biztonságos közlekedést, ugye Keeway?
Ja és mivel gyakran használja földúton, egyszer ott el is dőlt a motor. Nem sérült a fényezése se az oldalán se sehol, de a gagyi műanyag amiből van az egész burkolata, kettétört az ülés mögött, pont középen. Mondjuk ez nem éppen a rendeltetésszerű használat következménye, de azért mégis.
Na ennyi volt a rövid teszt. A motor hangja (hogy halkabb mint az enyém) tetszett nekem leginkább, meg az indexei. De az enyémre el nem cserélném. még ha ráfizetne a tulaja akkor se. Meg kistestű robi se kéne egyáltalán
Meg ezek után megértem a kínai motorokat forgalmazó szervizek problémáit a garanciával. Ilyen motort szerintem a Metróból meg a Tescóból érdemes venni, 150 ezer HUFért max. Egy idényre. Nem rossz, nem csúnya, csak gagyi.
Talán lassan megvalósul a vízió az egyszerhasználatos eldobható robogóról?
Üzenem mindenkinek aki nem érti mitől kerül egy Aerox 550 ezerbe, mikor egy Keeway csak 200 : nézze, rángassa meg, próbálja ki mindkettőt. Megérti. Rögtön. -
pini1020
tag
HY
Két hete vettem egy 25ös sr-t!! Most naon happy vok mert nagyoo jó kis gép csak a fogyasztása zavar 1 picit( 6 kitykó).
Tudja valaki hogy ki árul tuning cuccokat 25ös mocihoz?? lehetőleg bács megyében. -
zetorg
senior tag
válasz
Papa-Georgo #1141 üzenetére
majd, ha meglesz az ''új'' motorom
-
Papa-Georgo
senior tag
mit szólnátok egy PH! Robogós találkozóhoz vmikor?
-
ReDPiTTY
tag
válasz
Topiccsendőr #1139 üzenetére
nekem ennyi elég volt(SR DiTech)és nem is akarok többet,a fogyasztása sem ugrott meg!Viszont 6e km után még mindig olyan állapotban van ahogy a szalonbol kihoztam!pedig nem sajnálom!
Ma egy újabb forrásbol hallottam.hogy le kell rendszámozni a kismototrokat is,ami nagyon hihető,hiszen a kismotorokra kivetendő magas regadóval riogatnak a hírek!
bánni nem fogom,he legalább akkor két személlyel lehet a verdát használni!és akkor go külföldre is nyaraláskor utánfutón -
ReDPiTTY
tag
nem elég csak azt a tárcsát kiszedni elsőre ami nem engedi többet menni 50-nél?Mindjárt agyon kell tuningolni a gépeket?nekem ez 30 km/h-t jelentett!!
-
golyani
őstag
válasz
Topiccsendőr #1134 üzenetére
de gááááz
én 238km alatt csak 2x néztem meg a végét a robinak és54-be ki lehet egyezni
fogyira meg oloyan 3,3-3,4-et mondok. -
Topiccsendőr
addikt
Múlt héten mentem a belvárosban, összeakadtam egy Yamaha Neo's fiatal mókussal. A srác a műszerfalon volt már, hogy minnél gyorsabban menjen, de minden fojtás benn volt a vadonatúj robogójában ezért nem bírt velem és 51 km/h-nál elhagytam.
Ja, én bringával voltam... -
golyani
őstag
ez evidens h alacsonyabb fordulat számban nmehúz úgy de fentebb kapott + erőt?
-
Topiccsendőr
addikt
Nagyon el vannak tévedve az emberek ebben a tuningolás témában. Ráadásul valamilyen robogó magazinból is ömlik a hülyeség. Azt írják, hogy a tuning lépcsői... A tuningnak nincsenek lépcsői. Csak összeillő komponensek halmaza, amit nem lehet megbolygatni. Egy nagy egységként kell kezelni.
-
zetorg
senior tag
válasz
golyani #1129 üzenetére
azért nem úgy kell elképzelni, hogy nem megy, csak kisebb fordulaton nem húz úgy.
meg ha hosszabb utakra is jársz, akkor jól jön a +10km/ó.a hangját meg külön meg kell szokni.a ZX-nek elég mély, pattogós hangja van szerencsére, nem olyan kávédaráló stílus.
nekem az első pár napon zavaró is volt a hangja, főleg amikor éjszaka jöttem haza -
zetorg
senior tag
nekem az a tapasztalatom, hogy egy sportkipufogóval sokkal kisebb lesz a nyomaték és ez miatt nem biztos, hogy egykerekezni fog.még könnyebb görgővel se.
én felraktam a 70-es malossi hengert és simán kerékre állt a motor, ha nem akartam, akkor is.aztán vettem egy ZX kipufot, meg raktam bele könnyebb görgőt és elfogyott a nyomaték.mondjuk 10-el többet ment végre (90km/ó).
ezt a tapasztalatot megerősítették nálam jobban hozzáértő emberek is, szal nem hülyeség. -
Topiccsendőr
addikt
-
Petya25
őstag
válasz
golyani #1124 üzenetére
Új mocihoz amíg a gari él, én nem nagyon nyúlnék hozzá, a gyári állapot a legbiztosabb megoldás. A csere dob még okés, de átalakítgatással 50 cm3-ből nem lesz dragbike.
Minden tiszteletem a tiéd, de nem tudnál rendesebben írni?
Alig tudom kibogozni olykor...
[Szerkesztve] -
golyani
őstag
válasz
Topiccsendőr #1122 üzenetére
e zegy mostnai elképzelés h mi lesz akkor ha megfingiki a gyári. és a nagy kérdés h lesz-e akkor pénz rá.
de a ZX kipuffot vmikor tavasszal tuti beújítom. de legkésőbb nyár elején.
egyébként tusztában vagyok vele sőt még hajtókart is ekl cserélni és a móka 150-be simán benne van.
[Szerkesztve] -
n_gy_k
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #1121 üzenetére
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Csak egy két helyen lehet Ezt olvasni, de ha nem lenne elég felmész a scooter oldalára és csak úgy hemzsegni fognak. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
golyani #1111 üzenetére
És azzal is tisztában vagy, hogyha lecseréled a hengert, röpsúlyokat kipufogót, ez esetben ha minden jó, a széria hajtókarod, alsó, felső tűgörgőd nem fog 1 évig sem élni? Ráadásul a rösúlyok minden - jobb esetben - hónapban kockásak lesznek, (csere) a többit meg már nem is sorolom... Havonta annyit költenél rá átszámítva, hogy jobban járnál ha vennél egy sportmotort. Ráadásul te az utcán akarod használni. Nem éppen ésszerű, de mindegy. Mindenki ezt csinálja. Aztán nem értik, hogy néhány hónap múlva miért csak 60-nal megy a robogójuk.
-
TitiRii
senior tag
hát az ilyen egyhengeres turbos dolgok nem olyan nagy számok
mivel 1 henger nem ad anyi gázt amienyi elég az erös folyamatos pörgetéshez
nekem 600 as 1 hengeresem van és haver megcsinálta hogy egy 1.3 as toyota starlet turbot aplikált a vasrára(ugyan olyna mint az enyém)
és még 6000 ren pörgetve se volt igazán életképes
hiába a ccm nem volt folyamatos a gázáramlás emiatt csak ''lögdöste'' a turbot
ok jobban ment tőle jo hangja is lett töle
de amenyibe került az átalakitás,anyibol egy sokkal tartosabb és többet érö nagyobb henger,és jobb hengerfej is kifutotta volna, ami sokkal érezhetőbb javulást eredményez
ilyen kicsi 200ccm es kategoriában meg a legkisebb 1.0 dizel charade turbo is nagy
turbohoz szvsz min 3 henger szükséges. -
n_gy_k
aktív tag
Helló - belló!
Mennyi pénzt szánsz a dologra? Mert, ha van pénz sz*rásig akkor egy vxr200-as. Ha esetleg nem tetszene a telj.je akkor hallottam olyanról - láttam is -, hogy kocsi túrbót (dieselt) felszereltek a mocira. Nagyon dúrva hangja/telj.je volt nekije. Ha kicsit kevesebb pénzed van akkor használtan lehet venni 125-ös esetleg 150-es Leonardo-t. 2000-es évj. körül. Akár egy SR150-es is lehet, ha bejön neked a hátsó kerek lámpák.
Szerk.: a 200-as Runner és a Leonardok 4ütemüek (csak ezekre lehet turbót rakni), az SR csak 2ütemű.
Üdv.: n_gy_k.
[Szerkesztve] -
golyani
őstag
havernak aszondát 8 helyen van benne folytás!
varióra gondoltam de az lesz h kiveszik a folytást járok vele majd ah még erő hiánoym lesz felrakom a kipuffot.
ha nme teccik úgy a gyorsulása vagy végseb ahhoz majd akkor nyúlik.
köszi mégeccer nagyon a helpet.
ja: ZX+RR ugyanabban az árban van??(De szerintem a ZX karbon tompítója szebb) -
Newl
tag
Tiszteltetem a hozzáértőket!
Arra gondoltam hogy a vennék egy robogót saját használatra de pár fontos szempont is van amit mindenképp figyelembe kell vennem.
A ti hozzáértésetekben és típusismeretetekben bízom.
Tehát:
1. Mivel magas vagyok ( 195 cm) olyan robógó kell ami nagytestű,nagykerekű de melyik típus?
2. ''B''-s jogsim van és ezzel szeretnék vezetni. Ez 50 vagy max 125ccm es robogót feltételez ha a papírok 'rendben' vannak.
3. Ha létezik 4 ütemű legyen.... ha nem hát nem ;P
Melyik gyártó milyen típusát tudnátok ajánlani ?
a segítséget előre is köszi,
Üdvözlettel:
Newl
[Szerkesztve] -
Newl
tag
Tiszteltetem a hozzáértőket!
Arra gondoltam hogy a vennék egy robogót saját használatra de 2 fontos szempont is van amit mindenképp figyelembe kell vennem.
A ti hozzáértésetekben és típusismeretetekben bízom.
Tehát:
1. Mivel magas vagyok ( 195 cm) olyan robógó kell ami nagytestű,nagykerekű de melyik típus?
2. ''B''-s jogsim van és ezzel szeretnék vezetni. Ez 50 vagy max 125ccm es robogót feltételez ha a papírok 'rendben' vannak.
Melyik gyártó milyen típusát tudnátok ajánlani ?
a segítséget előre is köszi,
Üdvözlettel:
Newl -
n_gy_k
aktív tag
válasz
golyani #1111 üzenetére
Ahham, ebben az esetben vegyél egy LeoVince ZX-et és még pluszba könnyű vagy közepes görgőket a varióba, mert így jobban fog gyorsulni, de ha a végseb.re szeretnél gyúrni akkor nehéz ''göriket'' vegyél. Ez azért sokat fog segíteni. Szerintem. Egykerekezés megy gyári áll.ban (?) , mert ha nem akkor így már tuti, hogy menni fog.
(könnyűvel, de így a vég.seb kb. 70-80 körül fog alakulni.) Természetesen minden fojtás kivétele után. (asszem ezekben van : kipuff, varió, tán még elektronika)
[Szerkesztve] -
golyani
őstag
na szual az van h az egumotors-on nézelődök most.
nme akarok semmit cserélni csak 1 kipuffot, sőt a fúvókát is hagyom a francba mer annyit enne mint egy autó. az meg már ne mbuli.
arra jutottam amit olvastam az egümotorson h a leovinve ZX kipuff lesz rajta, mert az 50-es-hez való 70-eshez meg nehezen hangolható.
node! amíg elkopik a gyári henger az mennyi?? idő kb 3 év. én addig nme szeretném leszedni a gyári hengert amíg az nem szorul cserére. visszont erre az időre megérné bfeektetni a kipuffba mert jobb lenne.
igen azzal tisztában vagyok h nő a fogyi.
annyit akarok h ne egy átlagos aeroxom legyen hanem attól 1 kicsivel több ezért szeretnék a sportkipuffot. és az a kipuiff a Leovince ZX lesz mejd taavsz tajékán. vmi vélemény erről a kipuffról tapasztalat egyebek?
köszi ahelpet -
n_gy_k
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #1108 üzenetére
Ezzel szerintem Ő is tisztában van, mert az alap dolog, hogy tuning = fogyi nő + élettartam csökken. Persze nem az egész mocinak, hanem annak, amit még nem igazítottál hozzá a tuning cucchoz, tehát nem cseréltél ki, így egy idő után, ha elkezdesz tuningolni az egészet ki kell cserélni. De egy pufó miatt nem hinném, hogy ennyire megugrana a fogyi.
-
n_gy_k
aktív tag
Golyani!
Arra lennék kíváncsi, hogy a késöbbiekben fogsz -e még tuningolni vmit a mocin? Mert ha nem akkor egy Touring cső is elég lenne, de ha már egy ''komolyabb'' hengert is be akarsz iktatni akkor már nem érdemes egy 50cm3-re kifejlesztett pufót venni, mert akkor a további tuning során ismét cserélheted le. Ez esetben már egy olyan Sport cső kellene Neked, amely egyaránt használható 50 és 70-es hengerekhez is.
Touring kipuff.: kis teljesítménynövekedésre alkalmas vagy a gyári (elromlott) leváltására, mert ezek a csövek nem olyan nagy fordulatszámtartományban dolgoznak, hogy kibírjon egy nagyobb hengert.
- Gianelli Go ( Bővebben: link )
- LeoVince Touring ( Bővebben: link )
- Tecnigas SilentPro ( Bővebben: link )
Ezek közül Én talán a Tecnigast ajánlanám, mert a teljesítményt nem érdemes szem elött tartani, mert a növekedés a gyárihoz képest nagyon csekély, a kinézetet viszont annál inkább. Nekem a Tecnigas jönne be a Te helyedben a kis krómozott cuccal rajta.
Sport kipufogó: a gyárihoz képest már érezhető lesz a teljesítménynövekedés és, ami a lényeges, hogy egyaránt használható 50-es és 70-es hengerekhez is.
- Giannelli Next ( Bővebben: link )
- LeoVince ZX, RR, RS ( Bővebben: link Bővebben: link Bővebben: link )
- Tecnigas NextR, TEK ( Bővebben: link Bővebben: link )
Tehát, ha valami Sportosabbat, vagányabbat akarsz, de mégsem szeretnéd, hogy a gyárihoz képest rosszabb legyen a motorod teljesítménye akkor válaszd ezek közül vmelyiket. Ismét, ha a helyedben lennék akkor a Tecnigas TEK-et választanám vagy a LeoVince RR-t, mert a Next nem teccik, a ZX nehezen hozzáhangolható a 70-es hengerhez, RS kicsit testesre sikerült, még a NextR is elmegy, de a másik kettő jobb lenne.
Az árakra is kitérve egy ''fél'' pill.t, mivel ezek nem Sport - Racing vagy Racing cuccok, ezért elfogadható árban vannak - aránylag - . Hogy pontosítsak egy picit: (a Touringokat nem írom, mert ''elenyésző'' az áruk, bárhol beszerezhető és a fentiek alapján remélem, hogy nem őket választod, hanem egy normális Sport pufót!)
Giannelli Next : Bővebben: link 20.800Ft
LeoVince ZX, RR, RS : Bővebben: link 32.900Ft
Tecnigas NextR, TEK : Bővebben: link 29.900Ft
Nah remélem tudtam segíteni azért vmit az ügy előrehaladásának érdekében.
Szerk.: A fentebb írott linken tudsz nézelődni (ha még nem ismernéd) akár hengerszettet is meg kipuff.t és egyebeket is. A scooter oldalán is tudsz nézelődni, mert onnan is ugyan abban az árban tudnak beszerezni, mint, ami ott fel van tüntetve.
Üdv.: n_gy_k.
[Szerkesztve] -
golyani
őstag
válasz
Topiccsendőr #1105 üzenetére
de gondolom van 50-es hengerhez való is, nem?
ha vki tud mutizzon már ilyet PLS
[Szerkesztve] -
golyani
őstag
válasz
Petya25 #1101 üzenetére
hát 550-en volt de adtak hozzá kedvezményt amiből vettünk egy üvex bukót.
az tom h többet esznek, mert volt régen egy teszt az autó motorban a yamaha sliderrel az:
bejáratós:3,5
bejáratva:3,3
folytatlanul:3,6 és ment 78-at.
nekem nem kell tekerni most h mér szabad a 1/2-ed gázzal járkálni(150km-től) így alattam(~56kg) hasít 45 körül
szóval szerintem ez folytatlanul fog menni mint huzat. tervezek rá egy leovince TT vagy ZX kipuffot meg esetleg 1-el nagyobb fúvókát.a sportlégszűrőt hagyom a fenébe.
jah vki nme tud nekem egy árat vagy olyan linket adni ahol kipufok vannak árral. -
Petya25
őstag
válasz
golyani #1099 üzenetére
A bejáratós motorok mindig valamivel többet esznek, mert még nagyobb a belső surlódás a motorban. Ezért sem szabad nagyon eröltetni a gépet. Ne aggódj, később lejjebb fog menni a fogyasztás.
Jól láttam feljebbb, hogy egy új Yamaha Aerox büszke tulajdonosa vagy?Mennyibe volt?
50-es robiból én is biztos, hogy csak Yamahát vennék, de lehet kevés lenne az én ~80 kilómhoz. Állandóan kitekerném a belét, hogy haladjon.
Inkább egy kicsit nagyobb moci kellene alám, úgy egy Gilera Runner VRX200.
Új hozzászólás Aktív témák
- Megújult a PROHARDVER!
- Diablo IV
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Xbox tulajok OFF topicja
- Fűnyíró topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - Már több mint 4 millió játékos
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen, i7-9700 vagy "félkonfig"/ Win11- Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest