Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
válasz
Dare2Live #73793 üzenetére
a buszt átszámoltam mégegyszer, tuti jó.
a Yaris fogyasztásával meg három okból nem vagyok előrébb:
1. nem A4 / Passat
2. de még ha ez nem is zavarna, azért az árért, amit rászántam a kínálatnak igencsak az alsó egynegyede van, kevéssé biztató állapotú autókkal
3. de zavar.[ Szerkesztve ]
-
-
Dare2Live
félisten
buszos számolás tuti jó?
Nálam pl Székesfehérvár Pécs buszjegy 3.100ft+ kettőnknek 6.200Ft+ odavissza 12.400Ft.
Városban 50, városon kívül 90-100tempoban Yaris télen se eszik 4.5nél többet benzinár 400Ft táv 180km*2.
3.6*4.5*400=6480Ft
Simán feleannyi. Még ha 9l ver is be az az istenharagja amit kinéztél is uannyi.[ Szerkesztve ]
-
Tankblock
aktív tag
válasz
zsolt19900 #73779 üzenetére
Hello
C3 cabriót nem ajánlanám. sikerült 1x 2x benne ülni, nem volt nagy élmény. 206cc -t próbáld ki előtte, az nem néz ki rosszul, sajna nem sikerült még benne ülnöm, eddig csak 206 kombim volt. Ford KA meg olvass utána az rémlik, hogy szeret rozsdásodni itt ott.
-
Lenry
félisten
válasz
neduddki #73789 üzenetére
késő, rábuzultam a VW/Audi vonalra
(#73790) Zewa Szeged
8literből egy 2.0 szopó benya elmegy vegyesben, egy 1.6-os 100le körüli ~6,5-7l körül. (TDI ~5)
én itt még nem láttam olyan 1.6-ost, aminek az átlaga 8 liter alatt volt.
átlagosan jóval többet futottak a valóságban a dízelek mint a benzines társaik.
erre csak azt tudom mondani, hogy semmilyen kilométeróra-állásnak nem hiszek már[ Szerkesztve ]
-
Zewa
senior tag
"hétköznap intenzíven parkolás"
Bp? 8literből egy 2.0 szopó benya elmegy vegyesben, egy 1.6-os 100le körüli ~6,5-7l körül. (TDI ~5)Persze HA nem romlik akkor tök jó a dízel de ha nincs mázlid akkor évekre előre elvered a lovét. Nem beszélve arról hogy a dezső vételára is magasabb, tehát azt is évek alatt "törleszted le" ha csak évi pár ezer km-t gurulgatsz. Illetve az is elmondható hogy átlagosan jóval többet futottak a valóságban a dízelek mint a benzines társaik. (Újonnan nem azért csengettek ki akár milliós felárat hogy pár km-t gurulgassanak a közértig meg vissza)
ps.: Érdemes megnézned hogy Passatból mennyi egy jó képességű TDI és mennyi egy jó képességű benyás. 2-300 e jó magyar forint tuti van köztük. Ami ca 20-30e km alatt jön vissza. Nálad az hány év? 5? Megéri hallgatni a kellemes traktorhangot?
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
sejtettem, hogy a drága alkatrészek lesznek a fő érvek, de nekem ez akkor se kerek...
összefoglalom, hogy mire tervezem használni az autót:
- szombaton beröffent, elautókáz asszony családjához (40km) vagy az enyémhez (100km)
- vasárnap ugyanez visszafelé.
- hétköznap intenzíven parkolás
az autóval főleg a buszozást akarom kiváltani.
a buszjegyek ára kettőnknek x, a TDI 5-6 literes fogyasztásával ugyanez a táv 0,7x, egy benzines 8 literjével számolva 1,2x.tehát oké, hogy a dízelbe drágább az alkatrész, ha elromlik, de amíg nem, addig olcsóbb, mint buszozni. a benzines akkor is drágábbra jön ki, ha nem romlik el, és ha elromlik, ugyanúgy pénzbe kerül.
amíg a hétköznapi programot játssza, addig viszont nem kerül pénzbe egyik sem. egy helyben állva nem megy tönkre sem a kettőstömegű lendkerék, sem a turbo, sem a többi... -
a_tesz
Korrektor
válasz
neduddki #73782 üzenetére
Nekem is ez a tapasztalatom, jó dolog a kabriózás, de elég rendesen meg tudja növelni a használhatóságot egy keménytető. Ha meg tényleg nem cuccolós autó kell, én se vennék ilyen utcai autókból átalakított kényszerkabriót (nem is vettem
).
Szerk: #73771 zsolt19900: egy rendes keménytetővel túl sok hátránya nincsen, sőt. Általában a fűtés is elég jó, és sokszor még hűvösebb időben is tudsz lenyitott tetővel, felhúzott szélfogóval közlekedni, nem fogsz fázni. Az MX-5 teteje sem egy ördöglakat, adott esetben igen könnyen fel lehet húzni, ha pl. menet közben elered az eső. Egy baseballsapka mondjuk legyen rendszeresítve, napsütéses időben jó szolgálatot tesz, túl melegben nem kellemes, ahogy égeti a tűző nap a fejedet, meg egy kicsit a huzaton is segít, ha teljesen le van engedve minden.
Ha meg tényleg motor meg élményautó között vacilálsz, nem nagyon van más jó megoldás szerintem, sokkal közvetlenebb élményt ad egy MX-5, mint egy bármilyen, tetejétől megszabadított autó.
[ Szerkesztve ]
-
Zewa
senior tag
válasz
zsolt19900 #73779 üzenetére
Említetted hogy családi pakolósnak van más, akkor miért kacsintgatsz a 4/5 személyesek felé?
Nem rossz autó a G4, 206cc, StreetKa (utóbbi 2 elég meleg nem?!) sem de összehasonlíthatatlan egy ilyen már meglévő cuccokból építkező cabrio, egy olyannal szemben amit kezdetektől fogva annak terveztek (mx-5)
Igaza van Nedugdkinak, próbálj ki őket és majd rájössz, addig úgy sem érzed át.Nem sokkal nagyobb az esélye hogy felvágják a ponyvát minthogy becseszik az oldalüvegedet egy fél téglával.
-
neduddki
nagyúr
válasz
zsolt19900 #73776 üzenetére
HI!
nekme tok folosleges fenyezni az mx5-ot, eteeszik a tutajok es ateszterek:- )
udv
neduddki
mod: altlad felsoroltakhoz: probald ki oke majd ragyusz mije hajpolja mondneki az mx5 valto futomu erzes szentharomsagot:- )
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
és pl. oksimoksi, hogy fasza kocsi az mx5 és az mr2, de esetleg ha a golfok irányába is elmozdulok 4es a minimum kinézett, ill. 206cc, c3 cabrió és streetka, ezekkel valakinek tapasztalata, fogyi, fenntarthatóság stb. stb. ha annyira nem a gokartos filing a lényeg, hanem mondjuk az, hogy ne legyen tetőm olykor-olykor
ezek az vászontetős autók, amúgy közbiztonság ügyileg mit mutatnak? vannak olyan f*szp*rasztok akik pl. heccből fogják és kivágják és/vagy nem heccből, hanem anyagi javakat vélve az autóban?
-
zsolt19900
őstag
áhhá jójó értem én értem én
hát hozzászámolva, autó vs motor sajnos még mindig az autó áll nyerésre
pedig imádok motorozni, de lehetséges, hogy olyan élethelyzetem fog adódni (vagy a családnak) hogy autóra lesz szükségem, és ilyen összevetésben, akkor ha "élvezkedni" szeretnék valamely módon, így jutott eszembe a cabriózás fogalma
-
Zewa
senior tag
válasz
zsolt19900 #73776 üzenetére
Nem kicsit emlékezel rosszul. Olvass utána, akinek volt MX-5-e egytől egyig imádja, nem véletlenül.
Én is úgy voltam vele hogy pöcsköszörű, xaros 1.6 miazmá'?! Aztán megadatott a lehetőség és azóta kéne. Nem kicsit.
Más kérdés hogy ez a cabriozas dolog ritkán az igazi. Ha hideg van az a baj, ha nyár van akkor leégsz, a fennmaradó idősuckból vond le az esős napokat illetve azokat amikor az ideális idő ellenére nem tudod valami miatt kihasználni a kocsit (pl más elfoglaltság). Ettől függgetlenül ha belefér, hobbiwágennek kiváló óttó a Mazzag!Lenry: Modern dízeleknél 1-1 hiba igen költséges lehet. PL egy turnyó vagy egy kettőstömegű cserével és sok évre előre elköltötted a fogyasztáson megspórolt összeget és akkor van egy csörgő-zörgő dízeled. Aki évente 50e km-t megy annak persze sokat számít az a -2liter nyál/100km, így ha kell jut a megspórolt zsetonból az esetleges javításokra is.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
ő
most ez olyan "nemmondok semmit" olvass utána segítség, hogy felejtsem el az egészet ilyen áron, vagy faszák az mr2 ők vegyé azt ha találsz/találunk közösen szépet?
bocsi csak este van
az mx5 öket azért nem hoztam szóba, mert úgy emlékeztem, hogy egy teszt vagy tulajdonosi vélemények nem valami jók voltak róluk.... vagy rosszul emlékszem?
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
válasz
zsolt19900 #73771 üzenetére
-
zsolt19900
őstag
sziasztok
ne haragudjatok elsősorban, ha esetleg túl tág a kérdés ill. megközelítésem, nem tudom, hogy eme topikban, hogy szokás a kérdéseket feltenni (van-e valami keret, mint pl egyes topikokban), abban kérném a tanácsotokat, hogy őőőő én motoros emberke lennék, de most nincs motorom és vívódom a között és egy cabrió autó között, 1m alatti vagy inkább a 800-900e Ft-os kategória alatti kínálatot fésültem végig hahun, apródon ill. jófogáson és nagyjából golfok, peugeot cc és ford streetka az amik így hirtelen a nagyját képezik a kínálatnak. Ezen típusok közül lehet valamelyik jó alternatíva, amennyiben ilyen autóra vágyik az ember? szóval a kérdésem igazából az, hogy "kötelező"-e a több milliós kategóriára gondolni, ha cabrióra vágyik az ember, vagy jók ezek a tdi golfok is pl. a 4es golfokat néztem ill. néztem a 206cc-ket is és a streetka-t és még a citroen c3 pruliel vagy hogy is híják
amire kellene, hát használni.... város-előváros, falu-város, elugrani erre arra amarra, szóval semmi különös.... családi pakolós autónak van más, szóval ez tényleg ilyen "élmény+élmény" autónak lenne
a kérdésem még arra is irányul, ha esetleg van valakinek cabriója, milyen hátrányokkal jár amik így első blikkre egy zárt kocsiszekrényhez képest tök bagatellnek tűnhetnek mégis ott vannak a levegőben? gondolok én itt szélzúgás a kis réseken, vagy nem jól befűthetőség este amikor megyek haza, vagy bármi ilyesmi?
bocsi a hosszú hsz ért
és köszönöm előre is a segítséget, tanácsokat
-
ABE
őstag
Eleve nagyobb az esély, hogy a dízelre többet kell költeni a jellemzően magasabb futásteljesítmény miatt, illik gyakrabban cserélni az olajat és szűrőket is (mondjuk 15e helyett 10e-nél). Egy kiragadott példa: az én dízelembe 10-12e a jó minőségű üzemanyagszűrő, amit cserélhetek max. 40e-nél (de inkább hamarabb), a benzinesbe ez 1500 forint, és bír mondjuk 1.5-szer annyit. Kuplung szett 33e, ugyanazon márka 23e a benzineshez. Ha beüt a krach, dízelen mondjuk megadja magát az adagoló, a befecskendező, a turbo, whatever, akkor sokat kell menni, hogy visszahozza a plusz szervizköltséget a fogyasztással. Szerintem van egy bizonyos futásteljesítmény limit, hogy mikor érdemes gazdaságossági megfontolások alapján bevállalni a tervezhető és váratlan plusz kiadásokat egy dízellel.
Az már más dolog, hogy vannak olyan előnyei, amiket nem anyagi megfontolások alapján vállal az ember, de mindeközben hátrányok is vannak, ahogy bitpork is írja.
-
A modernebb dízelek veszteséghője kicsi. Nagyon lassan melegszik fel. (Hidegen nekem az allroad pl 40+ litert ír ki az első 1-2 km-n) Ha a kis futásteljesítmény városban és/vagy rövidtávon van, akkor a hidegkopás miatt gyorsabban megy tönkre a motor. Az üzemanyag érzékeny nagy nyomású alkatrészek pedig nagyon drágák ha bármikor hozzá kell nyúlni. Ha hozzá kell. Egy benyásnál ilyenekre nincs érzékenység. Cserében többet fogyaszt valamivel a városban, meg nagyon pörgetve.
Fődi vagy összefuthatunk erről pofázmányozni
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
Hülye kérdés következik, kéretik moderáltan vihogni...
(Legalábbis gondolom én vagyok a hülye, mert nem értem)Mindenhol azt olvasom, axiómaként kinyilatkoztatva, hogy akkor vegyen az ember dízelt, ha gyakorlatilag az autójában él, mert akkor éri meg, kisebb futásteljesítményhez meg vegyél benzinest... nekem ez nem fér a fejembe: ha évente 1000 km-t megyek, a dízel kisebb fogyasztása akkor is kisebb lesz a benzinesnél, mint amikor 100.000 km-t megyek...
Ennyivel drágábbak lennének az alkatrészek a dízelhez? De a kopóalkatrészek akkor nem kopnak amikor áll az autó, így ez megint nem játszik, elromlani meg a benzinesben is el tud egy csomó drága biszbasz. -
-
Mágus2
Közösségépítő
Amitől mégis magasabb lehet, az az új felső gumipárna a rugó alatt. Ahol rézpasztás, ott cseréltek gumi betétet? Ha igen, akkor magasabb lesz az auót, majd összeül.
Az alsó lengőkar megegyezik az ST és a sima? Csak mert, ha a rugó tányérja mélyebben van az ST-ben, akkor a simával magasabb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
mycso
veterán
Az enyémek is kb. így néznek ki 7 évesen és 300k km-rel a hátuk mögött.
(#73755) [rvilike]: neb@ssz, ilyen van???
Elviszed szerelőhöz és lecserélik alatta a rugókat. Ahogy írták keress rá a gyári rugóid kinézetére/jelölésére és hasonlítsd össze ezekkel a mostaniakkal, de a képek alapján valóban úgy fest, hogy nemrégiben babrálva volt.[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz
Mágus2 #73753 üzenetére
Nem tudom mi történt, azt próbálom kitalálni ...
Mi más tud olyat okozni, hogy hirtelen "eltűnik" az ültetés, és az st hátulja érdekes mód sima focus 1 magasságba kerül.. ha nem az, hogy érdekes módon belevarázsolódott az st rugóim helyett két zsír új sima focus 1-be való rugó? Tényleg érdekel, mert nem akarok vádaskodni, de valami nem kerek. Elhoztam az autót, nicsak, de magas a hátulja. Benézek alá, nincsak, két új rugó.
Okosítsatok ki pls. mi mástól nő meg hátul a futóműEdit: színre ezt találtam [link]
Ez alapján stimmel pedig... de akkor mitől lehet. ?[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
válasz
Napfénysüti #73741 üzenetére
HI!
iunkabb felFORDulnak:- )
udv
neduddki
-
TaaT
nagyúr
"németebb"
EBC = Made in England
"bő háromszor drágább egy gyári minőségűhöz képest."
Az EBC-nek is vannak gyári (vagy jobb) minőségű de nem drága cuccai: Ultimax Pad, Premium Disc.
A színes cuccok a gyárinál sokkal jobbak, és ez az árukon is látszik."de valahogy nem érzem, hogy nekem szükségem lenne rá"
Végül is amit nem próbáltál arról nem tudhatod hogy jobb vagy sem.
Egy másik fórumon írta egy négyesgolfos ember amikor az összes betétet lecserélte Ultimax-ra hogy ilyen jó féke még sosem volt, és csak a Hungaroringen fogytak el.
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
Nem német, hanem angol, ha jól tudom. A normál EBC tárcsa fekete fékbetéttel általában lényegesen olcsóbb, mint a gyári szett és akik próbálták már mindkettőt azt mondják,hogy jobb a fékhatás és tartósabb a fék. A fúrt/mart tárcsákról és színes (verseny) fékbetétekről is szinte csak pozitív visszajelzések vannak. Ha az esetedben valóban háromszoros az ár, akkor annyit nem ér, de szerintem te inkább valami versenycucc árát láthattad.
Összegezve nekem bevált és az eddigi autóimhoz hasonló árban volt, mint más utángyártott, gyári minőségű fék (ATE, Brembo, Ferodo stb.)
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Napfénysüti #73737 üzenetére
azért néha előFORDul egy-egy hiba
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Napfénysüti #73737 üzenetére
Csak viszik a pénzt
(amúgy ma tényleg majdnem elsírtam magam, mikor kiszámoltam, hogy mennyi lesz az éves szervíz + fékbetét+tárcsa + kutyacsont csere, és akkor még bele sem futottam semmibe)
-
-
szőröscica
addikt
válasz
!Overdose! #73729 üzenetére
Így van. Nekem a hátsó tárcsám Brembo, a betét meg gyári Nissan, visít is, hogy rohadna meg.
-
MunezXBK
nagyúr
Urak, ha valaki P607-et szeretne: ezt ismerős árulja, garantáltan rendben van a vas.
-
DeFranco
nagyúr
Az majd egy másik történet lesz, most csak az érdekel, hogy jól gondolom-e, hogy ezek /darab- és nem /pár árak, tehát kétszer kell számolni a tárcsával és kétszer a betéttel-e... mert utóbbi esetben ha az egyértelműség kedvéért mindenhol a gyári árával számolunk, akkor az 64k az első tengely két kerekére.
Hogy mit meg hogyan, arról majd később
@Laraxior: passz
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Napfénysüti #73715 üzenetére
Hiba
/all:
jól értem, hogy ezeknek darabja ennyi? [link] [link]
tehát egy tárcsa+betét pár csere az első tengelyen, az olyan 64k ha gyári alkatrészekben gondolkodunk?
szerk: és ezek közül melyik a "kutyacsont"? (első) [link]
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
neduddki #73709 üzenetére
nincs. a nyomatéknak ahhoz van köze, hogy dízel vagy rizsrakéta
ha dízel, akkor tolatva mész az autópályafelhajtón, hogy ne lökjön záhonyig a nyomaték, ha rizsrakéta, akkor nincs nyomaték, cserébe mire szegedre érsz, cseréltetheted az olajszűrőt egy használtra, a régit meg eladhatod felújítottnak, ezt még egy óvodás is tudja, ha látott már autóskártyát
udv
DeFranco
bocsikaaaa.: p.s.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Törne le a keze aki felvette.
Hogy nem tudja rajta tartani normálisan.
Heh, már akkor el kellett volna húzni az autóval mikor kiment az elefánt a bal oldalra a fűbe azt viszlát. Nem megvárni amíg visszamegy és rábólint... Azért kemény. : ) Mint kisgyerek a medicin labát... -
-
-v-
addikt
Ezen én is röhögtem, és akkora butaság...
olyan fika egy ekkora kasztnihoz egy 1.8-as szívó, hogy az nem igaz .. beleül pár ember aztán szevasz tavasz.. 130-as tempó aha, ahhoz fel kell hajtani az autopályára, és az 1.8-assal már ott gondok lesznek, az autopálya felhajtón
forgathatod ki a belét hogy történjen valami.. sokkal kulturáltabb bele egy dízel, ami dinamikusan megy több emberrel is.
Alapvetően egyetértek ezzel, hogy a sebességhatárok betartásához nem kell túl sok lóerő, viszont a súlyhoz meg a dinamikus gyorsításhoz igen. Arról nem is beszélve, egy középkategóriás autóhoz kevésbé az illik, hogy 5k fölé forgasd a motort ... akkor már valami 4-nél több henger legyen, ahol szép a hangja stb.
Ez a kitaposom a belét hogy menjen dolog egy vectrában szerintem kiábrándító.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest