Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Digitális Állampolgárság Program
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #208694 üzenetére
Mondjuk a miénk az össz. km közel felét Ausztriában futotta jobb utakon, 18k km-es "kora" óta napi ingázós, és a határ pont félúton van. Illetve talán Mosonmagyaróvár útjai sem olyan gyászosak Magyarország értelmezési tartományban.
De a hirhedt nyelestengelycsapággyal is szerencsések vagyunk, sokaknak már 100k km alatt csereérett lett, a miénk meg még csak 210 környékén kezdte hallatni a hangját. 🤔
[ Szerkesztve ]
-
-
ZolkoW
őstag
Meg nem azt mondom, hogy olyan nem lehet, hogy a buszok és teherautók/traktorok tudnak tankolni, én meg nem, de ha ilyen lesz, az valamilyen szinten mindenkit fog érinteni, és nem csak nekem lesz baj. Vagyis nem biztos, hogy ez lesz akkor a legnagyobb bajunk, hogy nem tudunk bemenni dolgozni (fogadok, a főnökeink egyből rugalmasabban állnának a home-office kérdéshez). Ugyanígy annak sem látom semmi értelmét, hogy kannákban raktározzam a gázolajat, annyit úgysem tudok elrakni, és attól hogy nekem, meg pár másik embernek van, nincs kisegítve az ország.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Tothgera30
Ármester
válasz tboldi #208691 üzenetére
Ennyire nem mentem akkor bele, hiszen már nézegettük az "utódját", így lehet nem cserélt ki mindent a szerelő. De tapasztalataim alapján a széria gyenge pontja a futómű, ettől persze lehetnek eltérések, kivételek, de közvetlen környezetemben nem igazán nyilatkoztak még pozitívan róla.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mézespálinka #208688 üzenetére
Videken elony, hogy nincs is dizeltiltas. Az ellatassal nem lesz gond amint visszaall a piaci ar. Szoval ez az ellatasi gond ideiglenes.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #208691 üzenetére
jajaja, par eve a jobb elso rugo az Ignis-ben is el volt torve...akkor volt benne ~125-130k km korul
es nem ult le tole az auto jobb elol, meg semmi hangja nem volt2 toronycsapagy, 2 elso telo, 2 elso rugo hopp
veletlenul vettuk csak eszre a gumisnal, hogy dikk az a rugo de furan nez ki ott
...aztan 3 darabban jott ki[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #208670 üzenetére
A mi WagonR-ünk 216k km alatt csak 4 lengéscsillapítót és 4 rugót kért (1 volt csak eltörve, de legyen kövér az a bizonyos lúd), a többi mind okés még, hangot sem ad.
-
nagyúr
válasz mézespálinka #208688 üzenetére
Idő kérdése és elengedik ezt az árstopos majomkodást, aztán piaci áron lesz az üzemanyag, úgy meg szerintem nem lesznek ellátási problémák.
-
dj79
senior tag
válasz mézespálinka #208688 üzenetére
Öhmm... négy hete hszoboszlón zárva volt az omv, tegnap veszprémben is hasonlót láttam, szóval kb mindegy.. Mol kutakon sanszosan lesz üzemanyag, a kérdés az ár.
-
mézespálinka
senior tag
Nagyon köszönöm a tippeket, neki is fekszek utánaolvasni.
Biztosan jelentkezem még. (A babakocsibarátot azért írtam, mert próbáltam jelezni hogy tényleg kell a hely. Eddig elég aktív életet éltünk , remélem a gyerek 1 éves kora után ez vissza is tér, azaz sok kirándulás, sok olyan program, amihez azért jó, ha be tudok pakolni az autóba. )
Még egy kérdést engedjetek meg (egyelőre ) : benzin, dízel. Ti mennyire "paráznátok rá" arra, hogy ad1. iszonyat drága lesz (azaz megpróbálják elvenni az autó nyújtotta szabadságot az átlagembertől - nem Pesten élek , úgy hogy a tömegközlekdés 0, hiába megyeszékhely) , ad2. ellátási gondok lesznek - itt nem arra gondolok, hogy konteózok, hogy nem lesz üzemanyag, csak, hogy nem lesz mindig elérhető például). Persze ez utóbbin a hibrid sem segít, csak keveset.
-
őstag
válasz szabonagyur #208686 üzenetére
Azért megvárnám ezzel a kijelentéssel az új iphone árát szeptember elején... de eszméletlen az áremelkedés egyetértek...
-
félisten
válasz szabonagyur #208680 üzenetére
Foleg dragul ujabb 600-al.
Azert most mar nehez azt mondani, hogy uj iPhone arbol autot is lehet venni. A telefon nem dragul olyan utemben mint az autok.
-
dj79
senior tag
válasz BoneDragon #208682 üzenetére
nemcsak a friss műszaki ropogós, hanem sok esetben a küszöb is, amikor megpróbálják felemelni kerékcserénél.
-
slett27
addikt
válasz BoneDragon #208682 üzenetére
Pontosan fórumtárs. Tapasztalat.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Paxker315
addikt
válasz tboy93 #208651 üzenetére
Sőt, ott egy "lehetőség" sarcra. Mivel most nagyrészt céges autók császkálnak gázolajjal, így érthető, hogy ott megéri magasan tartani az árakat, míg, benzinnél egyelőre nem. Viszont, ha a hatósági ár érvényét veszti, megkockáztatom, elkezd szépen "korrigálódni" a két nafta ára a kutakon
-
félisten
válasz pècsimunkás #208674 üzenetére
A baj SCROSS_ból 7M most a manuális GL fapad... Vitara talán kijön jobb, de várni kell mindre.
-
slett27
addikt
válasz hobizoli #208669 üzenetére
A baj az hogy sokan leélik az autót és mire az alsóbb kategóriás ársávban leledzik addigra mindent IS cserélni kell. Éppen begurul a kereskedésbe. Az meg nyilván úgy adja tovább 400k-s árréssel. Aztán jöhet a 1.5M autóra 1M-es költség. A legjobb a friss műszaki. Aztán olyanok vannak friss ropogós műszakival hogy csak lesel.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
addikt
válasz mézespálinka #208672 üzenetére
még kb egy évig kell a babakocsi akkor ha nem terveztek több babát -> emiatt így autót venni... nem ez lenne a fő szempontom, az tuti
6M-ig vannak ám remek CX5-ök meg CR-V-k szívó benzinnel (néha Rav4 is) az megbízható és tolatókamerával parkolható is.
de ha nem kell a SUV én is Passat GTE-t vennék“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Doki16
addikt
válasz Vismajor01 #208676 üzenetére
Ezt aláírom, két gyerek (baba) mellett is könnyedén elférek a Passatban. Ez a legjobb családi autó a pluginok közül ebben az árszegmensben. Mármint ami a helykihasználhatóságot illeti.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Vismajor01
addikt
válasz mézespálinka #208672 üzenetére
Babakocsibarát PHEVből az első igazán ajánlható az valóban a Passat GTE. Volvo v60 is kombi de nem babakocsi barát, és van még a Mitsubishi Outlander PHEV aminek azért megvannak a saját hülyeségei, de alapvetően egy jó autó. Ennyiért kilehet fogni hybrid RAV4-et, ebben szintén sok hely van, megbizható de nem egy erőgép. Megbizható benzines hibridből még van egy-kettő, de azt tudni kell hogy puttonyos-nehéz benzines autók nem fognak úgy fogyasztani mint egy dizel akármennyire is hybridek. Nem tudom hány gyerek van/mennyit szeretnétek, de 7 ülésesben ott van a Prius Plus ami szintén agyonüthetetlen technika, nem eszik, de nem is megy. Ahogy én nézem vagy egy erős nagy benzineset veszel ami többet fogyaszt, vagy egy nem-túl-acélosat ami ugyanolyan jó de nem erős ezért nem fogyaszt sokat.
Ha kell az erő, a hely, a SUV akkor: RX450H.
Ha kell a hely, a 3 ülés hátul, a fogyasztás: Prius Plus
Ha kell a hely, a SUV, a fogyasztás: RAV4 hybrid
Ha tölthető kell, nagy hely, jó fogyasztás: Outlander PHEV, de ha van pénz akkor Passat GTE.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
ZolkoW
őstag
válasz hobizoli #208669 üzenetére
Jó, a 300K-ban az én hülyeségem is benne volt, és felfelé kerekítettem:
220 volt a konkrét felújítás Győrben, de volt tréler egy 10-esért, vagy már nem tudom, igazából már bánom, hogy nem a megszokott műhelybe vittem, hanem amelyik közelebb volt a tréler miatt, ott nem lett volna muszáj, de 40-ért (....) vizsgálták be a régi adagolót, majd mondták meg, hogy... rossz. Meg posta, meg telefonálgatás, meg Győrből elhozni, és 1 hónapig nem volt autóm. Ez mind szar dolog, de akkor is azt mondom, hogy a használt autó azért nem kerül annyiba, mint az új, mert nem új. 13 éve van nálam, ez alatt ez volt az egyetlen komoly ügy, a kb. 260K km alatt. Még ha az akkori vételárát (1,3M) ráköltöttem volna az évek alatt, akkor is rendben lennék vele, de az még a kopóallkatrészekkel és olajcserékkel együtt sincs meg. Szóval nem a konkrét szorzó a lényeg talán, mert annyira nem vagyok képben, főleg más autókkal, de ha egy 1 millás autót valaki eleve úgy vesz meg, hogy úgy tekint rá, hogy az másfélbe kerül, akkor szerintem kevesebb csalódás éri.
Ja, és mikor vettem, nem tudtam, hogy ez a "problémás" adagolós gép, mert egyébként nagyon valószínű, hogy meg se vettem volna. De azzal az egy hónappal is teljesen oké nekem.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
dj79
senior tag
válasz mézespálinka #208672 üzenetére
nos, sok sikert ehhez a projekthez, szerintem nem lesz egyszerű normális árú autót találni, ami minden szempontnak megfelel.
tudom, nem vagyunk egyformák, de hétmilláé' úgy mennék a 3+7 év gari miatt egy új vitara 1.4 gl+ ügyében a szalonba, mint a huzat. -
mézespálinka
senior tag
Sziasztok!
Van(volt) egy régi (21eves) "rohangálos" autó és egy szintén régi, fiatal koromból megmaradt (21éves) sportosabb verda, aki az utóbbi években csak hosszútávot kapott. A gond, hogy az előbbit összetörték (gtk) az utóbbi pedig elég sok műsoridőt kér mostanában, valamint nem igazán gyerekbarát.
Szóval a baleset és a másik autó mostani produkciói miatt kellene egy megbízható, családi, babakocsibarát.
De itt totálisan elvesztem. Vegyek egy ~10 éves valamit. Az pont az a kor, amikor jöhet bármi gond. Nem vagyok túl szerencsés, hogy belenyúljak a tutiba, ez 33 év alatt kiderült. A mostanit legalább kiismertem, tudtam otthon szerelni, ha van valami. Akkor néztem fiatalabbat. Persze minden horror ár.
Jó megbékéltünk, most ott járunk 6m-ig bezárólag keresek. Nagyon extrém esetben 7m, de az tényleg az utolsó max ár.
Viszont jött a hidegzuhany, egy két paramétert beírva (kombi/egyterű/suv), 2013+évjárat dízelből kb 3x anyi eladó van. Egyből felmerült bennem, hogy az játszik-e. De a használatban lenne bőven város.
Oké akkor nézzünk hibridet/elektromost. Az üzemanyag úgy is drágább lesz, és bár az áram is drágul, de ha nagyon beüt valami, talán könnyebben beszerezhető lesz mint a benzin/dízel.
Na ott aztán amiket dobott a hahu, olyan árak vannak...Szóval nagyon tanácstalan vagyok. Mit ajánlanátok, ha első helyen megbízhatóság és a jól pakolhatóság áll? 70% városi használattal. Nem mondom, hogy kell a 200+ LE és a hátsókerék hajtás, de azért relative haladjon, ha autóút/pályán használjuk.
Talán a VW passat GTE, amit egy ismerősöm dícsér (városban elmegy vele ~40kmt, elektromosan)
megérne egy alaposabb utánajárást, de túl van a kereten.
Nincs esetleg valakinek valami "tuti" tippje? -
hobizoli
nagyúr
válasz Tothgera30 #208670 üzenetére
igazabol ez nem kopogott, csak 17 eves, es egy specko NKH muszakira ment a Mozaikba'
es nem volt ismi ra, en vittem oda szemelyesen
ugyhogy annak tenyleg mindenhogyan IS rendben kellett lennie
a lengokar szilentgumik mar repedezettek voltak, de egyebkent nem logott, viszont egy lengokar meg 5500Ft volt hozza, a kormanyosszekoto darabja is vmi 3k, es ugy voltam vele, ezen ne muljon mar...
gumi fekcsovek is vmi 4k/db, kivulrol elegge repedezett voltak mar ennyi idosen, a Mozaikban meg ez tuti bukofaktor lenne elso ranezesre is
a jobb hatso fekmunkahenger szivargott, a fekdobok kopasi mereten voltak, fekpofak majdnem teljesen a hordozoig lekopva, szoval a veget jarta ez is
a fekfolyadek is sok-sokeves volt mar (....kb a gyari ), megerett a cserere egyebkent az is, igy meg egy huzatra meg volt ez is
mondjuk meg is mondta a vizsgaztato, hogy latjuk, szepen fel lett keszitve a vizsgara, es minden rendben volt az autoval
ja meg uj teligumikat is vettem ra osszel 82k-ert (Toyo S944 XL 175/65 R14)több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #208668 üzenetére
az a Saxo is 20+ eves
a valtohoz meg ~160k a nagy csapagyas orokelet upgrade kit [link]
hat igen, gyenge a fizetotaller...
csak kulon az eredeti meretu csapagyak a fele sincs, de ahhoz is le kell venni es szetboritani, szoval a munka kb ugyanannyi vele
de ahhoz kepest, hogy vki meg 300k-ert ujittat itt fel egy adagolot...
hat nemtom, hogy amugy ebben mi az ingerkuszob feletti, amikor manapsag egy DMF + kuplungcsere is siman tud lenni 3-400k, es DMF 15-20 eve a benzineseken is elofordulgatott mar
kollegamnak a 9 eves 122lojjes 1.4 TSI-n 380k volt most a turbocsere 3 honapja, az olajfogyi nem szunt meg tole, ugyhogy a motorra kapott most egy 1 millios ki-szet-ossze-be ajanlatot ...plusz ami kozbejon
ez most meg emesztodik nala egyelore
na most akkor hol is tartunk az ingerkuszobbel?
a benzines 147-emen a minden szuro es olaj + a teljes vezerlescsere, elso-hatso fektarcsak+betetek volt ~330k ket honapja
1 eve nyaron Ignis 1.3 benzin: bal elso kerekcsapagy + csonkallvanya, elso-hatso gumi fekcsovek, fekdobok, fekmunkahengerek, fekpofak, elso fektarcsak + fekbetetek, fekfolyadek csere, elso lengokarok, kormanyosszekotok, + futomuallitas, szurok, olajok, segeduzemi szij + feszitoje... hopp 300k
...oszt egy f.szom Ignis
nem mellesleg az a bal elso kerekcsapagy most volt benne harmadszor cserelve es 140k km van az autoban
65k-val vettuk, azota a harmadik, a masik 3 kerekcsapagy meg a gyari benne
mar azert csereltettem ki a csonkallvanyt is, mert ha az a gorbe, akkor attol is szetmehettöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #208665 üzenetére
kasznijavitas minden autonal ~ugyanannyiba kerul
amugy pont az a legdragabb resze egy autonakes akarhogy szepitjuk 20+ eves koru autoknak mindig van vmi javitandoja mar a boden is
amugy ezek a szivodizeles SDI nyekergesek meg valahol azert viccesek
vagy az ujabbakkal sokkal tobb a gond nemet vonalon?eszik 6 litert, en a 150lovas 147-l 6.5-l jarok el Bp-n es kozvetlen kornyeken hasznalva, es tuti egy dimenziougras ahogy megy, ahhoz kepest
az automata ket zonas digit klima ki sincs kapcsolva benne soha es 17"-s 215-s gumikon fut, 3500-nal ~175-t megy 6.-ban, akkor ir a BC ra 7.8-8-s pill fogyit
vmi 15"-s otvarsaggal, ami egy SDI-n is szokasos lenne, 6 alatt is lehetne ez is, klima meg azokban felejtos, meg a hoki manualis is2017-ben vettem, azota a 3 turbocsove lett benne kicserelve a motortereben meg 2018-ban, ami "elromlott" benne ennyi idos korara
vezerlescsere nyilvan el volt kovetve a vetelkor, de ezenkivul "motorhiba" semmi
egy izzitasra indul telen minusz tizensokokban is hajnali 5-kor, EGR sincs lefalaztatva/kiiratva, Swirl es DPF meg ebben nincs még
a kuplungja is az amivel vettem, DMF is, a fektarcsak voltak elo-lhatul cserelve a betetekkel mar, de az kopo cucc mindenen
a motorburkolata is csak siman poros, az akksirol vettem le a burkolatot a multkor bebikazni egy szomszedot...
klima is amiota megvan ujratoltes nelkul muxik bennena?
es frutti 460k-ert vettem az autot + behoz + honositas
vezereles meg mindenen cseres, amikor megveszeditt meg a CH rendszamtarto tablicskuval meg a hatsoulesen es a csomiban a teligumis kerekekkel, mert ennyiert meg az is volt hozza, amin all az meg a "TI" gyari alufelnije
-----
egy 1.3JTD 188-s mk2 Punto vagy Grande Punto 4 alatti atlag fogyival elkavirnyalgat orszaguton, es nem egy betegagy a motor se, kiscsillio ceges Van bodes vasban van teruleti kepviselok meg pizzafutarok segge alatt...es mennek
aki sokat megy, annak megeri a mostani dizel araknal, mert az elromlas csak egy lehetseges kiadas, a plusz fogyi meg nema 70-75lovasokon meg DMF sincs, meg az 5-s valtos, ami nem a M32 valto kisebbik, M20-s tesoja, szoval az siman veheto
de nem 125-130Nm a nyomateka, mint az SDI-nek, hanem 180-200Nm, es lejjebbrol is tudja, ami rohadtul nem mind1 hasznalat kozben, foleg ha klimazol is, lightosan megiratva meg 230-240Nm is kijon belole csipobol
nem kell fosni tole, siman birja
gyarilag volt belole 2007-2010 kozott a Lancia Y-ban 105 loeros is: [link]
es a digok ugy huzzak 170-180lora ezeket fika modokkal, mintha kotelezo lenne
a 3 hengeres 1.4TDI a kanyarba' sincs okosithatosagi szempontbolde az M20/M32-re is reeeeg megvan mar az okossag amugy, csak ugylatszik odaig meg nem sikerult eljutni
mindenesetre amivel tobbe kerul egy azonos kategoriaju evjaratu/felszereltsegu nemetvagen ugyanerre a celra, abbol az M20/M32 valto update-lheto orokeleture
max azokban meg majd mas vmi fexik le
de ha nincs nyugje, akkor csak siman tul kell tolteni ~2,8literre, osztjoidoamugy vhol szanalmas az, hogy amikor egy nemetvagenben rogyik be vmi tobbszazezerert az el van bagatellizalva, de ha egy franszoaban vagy digoban egy fele annyiba sem kerulos "hiba", akkor arra mar egybol megy az agyhalal
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
molnarpeter
nagyúr
1.8 TDDI vs TDCI - nekem max egy mecha adagolós átalakított TDDI, ami gyárilag nem nagyon létezett… meg kell egy olcsó lakatos mellé, nem vitték túlzásba a korrózióvédelmet
Adagoló problémák: VP30-40-44 kerülendő, ahogy CR-ből sem a korai dCi Delphiket ajánlom
VAG 1.9-re rak az ember egy tömítést 20 éves korában, és nem muszáj dákó erdőbe rohanni minél drágább javítás reményében, bontott adagoló kb 30 ezer. Ez nekem elég ok arra, hogy aki nem akar mást, csak olcsón közlekedni, annak javasolják egy kiváló 1.9 SDI-t (családban ~335 ezernél üzemanyag rendszer gyári, 300 körül lett egy kuplung cserélve, ami szintén filléres kettőstömegű hiányában, és kombi haszonállatként fogyaszt 5-6 között, rozsda ügyileg így ~19 évesen 30-ért küszöb lett javítva, meg előbb-utóbb kell két első sárvédő.)[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz ZolkoW #208661 üzenetére
akkor az meg a TDDI motoros
de amugy pont ezt mondtam
20+ ev koruli adagolos dizelnel egy rendes felujitas meg pados bemeres 2-300k-s buli
...es egyre kevesebben foglalkoznak vele
vmihez mar potalkatreszt sem lehet rendelni
CR dizelnel regebbi technikat nem eredemes venni martöbb drón kell ;P
-
slett27
addikt
válasz ZolkoW #208661 üzenetére
Kintről behozott, nyilván megtekerték mielőtt behozták. Carvertical tényleg le tudja követni alvázszám alapján mi történt a kocsival mielőtt "honosodott" ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
ZolkoW
őstag
válasz slett27 #208647 üzenetére
ha nem túl rozsdásak, nekem élhetőnek tűnnek, a második tdi motorosból van nekem 75 lovas kombi, ezt a kis kasztnit a 90 repíteni fogja.. igaz, adagolót már kellett felújíttatnom, akkor az közel 300 ropis történet volt. Ja, és létezik amúgy közel 20 éves autó ilyen kevés km-rel?
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
slett27
addikt
válasz Tothgera30 #208658 üzenetére
Én is úgy kezdem érezni. Megváltozott nagyon az autópiac.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Helybéli vagy ? Értelek....
Franciáktól valami értelmes esetleg ? Mert tudom hogy ott is vannak azért vállalható paripák.
Bosch 1.4hdi/tdci, nem annyira gyors, de tartós tud lenni. Példát tudnál esetleg mondani ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
félisten
-
vzsryl
nagyúr
Én nem vágok eret, max használom a kuplungot és a váltót. Általában a Superb-bel ingázok, de néha kell a feleségemnek, és akkor az 1.4-es G Astra-val megyek dolgozni. Ma is azzal mentem, és előztem kb. 75-80-ról indulva, 5-ösben, de simán ment a dolog. Ha komolyabb dombon kell felmásszon (7% felettin), akkor az kicsit zavaróbb, mint egy előzés.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #208651 üzenetére
A magas dizelarra sokkal nagyobb a riziko. Ha draga a benzin max mennek bkv-val de ha draga a dizel azt ugyis megveszik a munkagepekbe (nem csak traki, fuvarozas is).
Szoval a lakossag visszafog(hat)ja a fogyasztast de az ipar/szolgaltato ipar nem mert akkor megall az elet.
Na most ha lefursz az olaj nem kerdez feljon. Tarolni koltseges es egy szint felett nem is lehet. Nem veletlenul volt mar negativ ar is a piacon...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
dj79
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #208648 üzenetére
Egyik szivo sem lesz raketa ezek kozul. Volt 1.6 16V G Astravmeg Bora is. Mind a kettoben eretvagtal ha elozni kellett.
Dizel meg azert is becces, ha leveszik az arsapit akkor felo, hogy nagyon dragan fog tankolni. Most 800 Ft felett a dizel, a benzin meg a 700 alatt van.#nincsbennetarcsi
-
slett27
addikt
válasz molnarpeter #208640 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz BoneDragon #208644 üzenetére
Olyan hulladékokat akarnak kisebb vagyonért eladni pl itt Komárom-Esztergom megyében hogy lehet éves buszbérletben kellene gondolkodni.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
félisten
válasz BoneDragon #208644 üzenetére
Tippre első körben azok kerülnek majd fel amiket nem bírtak fenntartani, tehát még rosszabb állapotban vannak, nem bíznék áresésben.
-
BoneDragon
veterán
Biztos volt már téma, de szerintetek ha végre vége ennek az árstopnak lemennek kicsit az árak? Nem vagyok hajlandó venni jelenleg autót, mintha meglopnának olyan érzésem van.
Akkor már bemegyek valami kereskedésbe és veszek valami 20 éves autót friss műszakival. -
Qru
MODERÁTOR
válasz slett27 #208634 üzenetére
A Fusion csaladias, belul puritan de kb fillerekbol fenntarthato es birja a szar utakat (havernak 1.4-es van).
A Seat sportos szinten nem egy atomkatasztrofa. Trafok szoktak behalni de azt irtak a tobbiek is.
Golf minosegi, egyben van keprol. Ha nincs szetrohadva en arra mennek ra.#nincsbennetarcsi
-
slett27
addikt
válasz molnarpeter #208640 üzenetére
Köszi a kimerítő választ. Igen, 2000-2003-ig felejtősek a VW konszern autói számomra, ma végig jártam a kereskedéseket rohadnak mint egy Mazda.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #208640 üzenetére
igazabol ezekre is olyan siman ra lehet tapsolni 2-300k-t, mint a huzat
de legalabb oregebbek istöbb drón kell ;P
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #208627 üzenetére
Golf 4 =
Audi A3, TT
VW Bora
Seat Leon, Toledo
Skoda Octavia (ebből fogsz találni fiatalabbak “Tour” néven, párhuzamosan gyártottak a régiből, mint az Astra Classic esetén, 1.9 PD motorral)
Rozsda lesz a fő probléma, de galvanizált karosszéria eléggé leszűkíti ezt pár érzékeny pontra. Küszöb eleje és első sárvédő alja ahol találkozik, összegyűlik a sok falevél és kilyukad (mosni, üregvédőzni kellene évente 1-2x, vagy kivágni egy ablakot alul a lemezen, hogy távozhasson egyből a komposzt). Szintén elöl sárvédőív tetején van gyárilag egy szivacs, ki kell dobni, különben a fényezést dobja le Csomi ajtó még kritikus, G4 kombihoz pl már 100k körül megy a szép bontott… Hátsó híd rozsdásodhat jelentősebben, ha olyan helyről jött. Illetve küszöb vége, hátsó sárvédőív eleje hólyagosodhat, oda dobja az első kerék a kavicsokat, nincs gyárilag védő fólia ott - megelőzhető. Bontott alkatrész a sárvédők kivételével minden bokorban van, szóval ha hosszú utak miatt pl sport ülést akarsz utólag, van minden.Ha tényleg csak a helyváltoztatás a cél, 1.9 SDI, 120-130 utazóval. Vagy 90/110 LE TDI egyszerű adagolós még, csak ugye koros. SDI-vel érdemes lehet nézni az eggyel kisebb méretet is (Polo, Ibiza, Fabia), könnyebben viszi a szerényebb ménes, kevesebbet is eszik, stb. Azért éves szinten 5 liter körüli fogyasztás és nettó semmi karbantartás (90-150e km-enként vezérlés szett gyártójának függvényében) azért egy érezhető pénzbeli különbség szerintem. A2-nél karosszéria legalább nem rohad, de PD több odafigyelést fog kérni 3-400e km tájékán már a szívóhoz képest, és néhány alkatrész beszerzése problémás lehet (vas karosszériához lakatost találni is kihívás, csak a kontraszt kedvéért, nem hirdetnék egyértelmű győztest)
1.3 Mjet: euro 4 még egész egyszerű. 6-is váltót érdemes elkerülni, ugyanúgy M32 rokona. 90 lóerős is létezett 5 ganggal, csak ritkább. Az EGR és szívósor le szokott kormolódni, autó élete alatt egyszer érdemes kipucolni az egészet, EGR hibakódokra is általában a tisztítás a megoldás, nem kell cserélni. DPF ugyebár nincs. Befecskendező rendszer CR viszonylatban egyik legegyszerűbb és -tartósabb, magasnyomású tömítés készlet kellhet neki ha szivárog belőle a nafta, de nem szokott dráma lenni, esetleg egy rail nyomás szabályzó (40k környéke rémlik árban), porlasztó tartós (tud 300 ezret futni ha cserélik a szűrőt), és fel is lehet újítani költséghatékonyan, bontottan sem vészes tétel. Lánc a mumus, olajcser periódus számít azért, nekem 188e km-nél gyári még, típus csoportokban előfordul 300e futással is ilyen… flottában a hosszú periódusú olajcsere és DPF mellett rémlenek 90-120 körül csörgők is. Viszont ahogy beszélgettünk róla, kicsit érdemes szerelőhöz venni az autót, szóval lehet németek előnyben lesznek, akár meg is kérdezném a szakit, mit ismer legjobban. Astra G 1.7 dízel jutott közben erről eszembe, hogy elektronika hibás szokott lenni az adagoló, és fel lehet helyette rakni F-ből bontott mechanikusat helyette, csak nem tudom, adott évjáratok voltak-e galvanizálva.
[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz tboldi #208638 üzenetére
I....igen. Kicsit nagyon. Ha értenék hozzá és időmilliomos lennék akkor úgy mint a Totalcar műsorban bemegyek a műhelybe jól felszerelt, minden IS van, elbögyölök vele úgy ok és ezért még fizetnének is, ok. De nekem napi munkába járáshoz kell. És az nem az "élményautó" sajnos. A->B kocsi kell.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz tboldi #208635 üzenetére
Egy kollégámnak ilyen van. 3.5L kihozott belőle. Nem sok a választék az biztos. Megkuksolom.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Tothgera30
Ármester
válasz slett27 #208627 üzenetére
Konkrét példány. De a Z16XEP alatt is az a váltó van. Az 1.4 alatt rövidebb (F13C), mint pl. a legtöbb 1.6-os Focus mk2, mk2.5 alatt.
#208629 hint: Hol itt a brutális túlzás? A Hahu-t el is engedheted, amit feltesznek egy-két-három nap alatt el is viszik. Ismerős a fiának keres, 1,65m-ért volt egy 2008-as Classic II, mire elment érte, már le is csaptak rá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
slett27
addikt
[link] Vélemény fórumtárs ? Ez itt van a közelben. Illetve [link] ez lenne valamint [link] ez lenne a befutó. A SEAT-on kívül mindkettőt láttuk. A VW-t próbáltam. Nehéz döntés.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
-
tibbike01
őstag
-
addikt
válasz slett27 #208627 üzenetére
Leon 1 az Golf 4 1:1-ben, annyi extrával, hogy a sportosabb Golf verziók kormánya és ülése van benne.
az 1.4 ebben is harmat gyenge, az 1.6 16v vállalható (105 lóerő) de gyújtótrafó legyen nálad
1 misiért úgy tűnik vannak vállalható példányok hahun ezen pl van pár árnyalat eltérés, de ha nagyon nem rohad, akkor jó vétel lehet. az EGR szelep csekk endzsinn hibát tud dobni, ami miatt sokszor az ABS lámpa is világít, de nem nagy truváj cserélni, vagy tisztítani
ez a sárga se rossz, de a napon csúnyán (és gyorsan) mattulnak, meg hát szeretni kell ezt a színt ahhoz, hogy valaki ilyen autót vegyen“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
#96241664
törölt tag
válasz Tothgera30 #208626 üzenetére
"Manapság G is inkább 1,3-1,5 körül akad."
Nekem ez még mindig brutális túlzásnak tűnik, még a mai helyzetben is.
Hahun 400 G Astra hirdetésből 15db van 1,3 felett, annak is a fele Bertone Coupe/Cabrio... -
slett27
addikt
válasz Tothgera30 #208626 üzenetére
Ez az 1.8 szívó igen korrekt motor, azt hiszem F17 van alatta, az sem forog lényegesen kevesebbet (2750rpm - 100km/h).
Ez mindegyikre igaz ? Vagy konkrét típusnál gondoltad ?
Golf IV kiforrott technika, az alatti paripák ? Leon 1 ?
426os : privi.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Tothgera30
Ármester
válasz vzsryl #208622 üzenetére
Annyiért kockázatos H volt, és biztos G. Manapság G is inkább 1,3-1,5 körül akad. Az hogy háromezret forog száznál elég sok 1.4-1.6-os autóra igaz (bár itt C helyett alá megy a W355-ös váltó is), én 1.7 dieselt vadásznék ha sokat használnám pályán. Ez az 1.8 szívó igen korrekt motor, azt hiszem F17 van alatta, az sem forog lényegesen kevesebbet (2750rpm - 100km/h).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
426os
őstag
válasz slett27 #208624 üzenetére
Mi lett a Bravoval? 307essel is pont akkora esélyed van szívásra, mint bármelyik olasszal. Ha jó, akkor jó, de amúgy bármi lehet vele. 1.6 benzinesből, ha találsz egy jót, az jó lehet, de leginkább facelift utániból. Polo, Fabia 1 esetleg? Vagy egy mk3 Clio (Csak példa)?
.
-
slett27
addikt
válasz molnarpeter #208623 üzenetére
Grande Punto 1.3 Multijet 90 LE, 5-ös váltó - ennek is utána olvastam kb mindeki mást mond. Valaki hetente szív vele, valaki meg imádja. Hát akkor most .... (népítéletben).
Peugeot 307 esetleg ? Franciákat alapból kerültem eddig. Szerelők hánynak tőlük, nem is szívesen nyúlnak hozzá. Ismerősöknek akiknek meg benzines Peugeot van azoknál a kötelező szervizeken, fék, futómű más nem volt.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #208617 üzenetére
Mondanám, hogy Grande Punto 1.3 Multijet 90 LE, 5-ös váltó, de gondolom unod már az olaszokat.
Golfból is TDI-t vennék, ha para a fenntartási költség, akkor talán adagolósat... Nagy para esetén szívó 64-68 lóerőset, és akkor autópályán marad az óvatos 120-130 tempó. Másik benzinessel nem vagyok róla meggyőzve, hogy előrébb lennél - egy ugyanúgy fogyasztó autó, amin mondjuk váltó helyett hátsó futóműre kell sokat költeni, aztán lehet rozsdával is több lesz a gond -
vzsryl
nagyúr
válasz slett27 #208621 üzenetére
1.1-ért 2-3 éve még lehetett lőni értelmes H-t, de jelenleg még G-ből is kockázatos.
1.4-esre rá se nézz, mert már 100-nál is 3000-et forog, pályán meg felszáll. Amikor a feleségemnek kell a verda, akkor Ő megy mindig a Superb-bel, és olyankor az Astra-val megyek dolgozni 33 km-re. Tök egyben van a verda meg minden, de az 1.4-es motor és az alap ülés max. városi rohangálásra jók. A linkelt 1.8-as, fullos üléses kombi már teljesen más kávéház.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
slett27
addikt
válasz szabonagyur #208618 üzenetére
Hosszú ! Priviben leírom.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
félisten
-
slett27
addikt
1.1M-ért keresnék autót. Jelenleg autópálya, de lehet nem sokáig, inkább város, autóút. 100LE körül, benzines, megbízhatóság fontos lenne. Lehet egyáltalán manapság ennyiért normálisat találni ? Ford Focus, VW Golf IV ? Eléggé tanácstalan vagyok. Itt már nagyon sok le élt pusztulat van.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
ZolkoW
őstag
válasz molnarpeter #208615 üzenetére
holnap veszem át az olvasót (Konnwei KW902, ezt ajánlották a Fordosok), meglátjuk, mit lát. A kölcsön ebayes motyó nem működött nekem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz molnarpeter #208593 üzenetére
ezt a hsz-t kerestem mióta, hogy erre tudjak válasz nyomni...
Szóval hogy is van ez? Ha ki tudom egyáltalán olvasni ezeket az értékeket, akkor az ad valami támpontot a porlasztók állapotáról? Úton a BT olvasóm, szóval még szűz vagyok. Ja, meg off is igazából, mert meglévő autón akarok kíváncsiskodni. Amit vettem, azon a vizsgálóember megnézte ezt, és azt mondta, mind a négyhez valami 1.0-ás +/- pár százalékos érték tartozott, ha jól emlékszem (1.6 CRDI)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #208607 üzenetére
Es mennyi vt a rakoltes? Atiras, szerviz, gumik, stb. Illetve memnyi volt az inflacio a vetel es az eladas kozott?
Azert ez osszetett dolog.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #208609 üzenetére
Értelmesebb választás.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #208607 üzenetére
Van már Cayenne?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Tothgera30
Ármester
-
molnarpeter
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
válasz yoogie #208601 üzenetére
2.0CRTDI vagy 2.0HDI/TDCI ajánlott. Ezekből van 140 és 160-177LE-s változatok. Az újabb generációk már neccesen férnek bele a büdzsébe.
Passat B7/Superb MK2, 508 facelift, Mondeo MK4 facelift.Szerk: Egyik sem frissebb az MK2-es 6-osnál.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
yoogie
aktív tag
válasz molnarpeter #208598 üzenetére
Igazából hozzá szoktam már a középkategóriához, már a méreteim miatt is (193 cm, 105 kg)
Sokat gondolkodtam ezen, nem tudom megéri e még a dízel, illetve nem tudom a turbós benzinesek milyenek, mert nekem most a legkisebb motorral van a Mazda, 129 Le 340 Nm-es a motor, de ez is meg tud indulni és azért szeretnék hasonló vagy erősebb motorral.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Xbox Series X|S
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Projektor topic
- Asszociációs játék. :)
- Path of Exile 2
- Milyen program, ami...?
- További aktív témák...
- Tefal turmixgép
- -60% ÚJ Soflow SO X elektromos roller, BONTATLAN
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest