Egy pillanatra álljunk meg! 😊
Ne keverjük a szezont a fazonnal, 2.5-3mm es csiga vastagságának semmi köze a főtengely tengely irányú kottyanásához!!!
Amiről ti beszéltek az nem más mint a kuplungharang holtjátékának a csökkentése. Ez így nagyon félrevezető.
A vastagabb olajcsiga értelemszerűen kiemeli a kuplungharangot, így csökkenti a szabad mozgásterét a rollniskosáron. Amúgy az eldobós videóban Árpi is ezt mondja szerencsére, nem azt, hogy a főtengely lógását ezzel meg lehetne szüntetni axiál irányba.
A főtengely oldalirányú mozgásának 3 oka lehet:
1: főtengely kopott vagy alapból nem sikerült a köszörülése mint néhány husqvarna modell esetében, és csúszkál rajt a csapágy, ergo nem lehet zsugorkötéssel rögzíteni.
2: hasonló a jelenség ha a csapágyfészek kopik ki (lásd Árpi 372xp videója) amúgy ezért tesz a stihl porfémperselyt a blokkfeleibe (ami az utángyártott blokkfeleibenbtermészetesen nincsen benne és még az alu anyaga is siralmas, szakadnak benne a menetek), hogy megakadályozza zömülést a folyamatos terheléstől kialakult vibráció során, ezzel elkerülve a kiverődést. Tehát itt is zsugorkötésnek kellene lennie, de ha a csapágy külső lötyög, nem illeszkedik megfelelően akkor ettől is csúszkálhat a főtengely.
3: maga a csapágy van megkopva a golyóknál vagy éppen a hornyok koptak ki, vagy összefutottak benne a golyók valami oknál fogva
Szerintem ez így tiszta.
Amúgy az 5600 as hidegen feszes volt, melegen kezdett el lógni, úgyhogy csere lesz mindenképpen. Próbálok bele vitonos szimeringeket keríteni. Készül róla valami videó is, de nem profi minőségben 😎
Még egy apró dolog C3 as csapágyat kell tenni. Ez hidegen lazábbra illesztett csapágy, ami üzemi hőfokon fog a megfelelő illesztési hézagra beállni a hőtágulás miatt.
[ Szerkesztve ]