Megelőztek téged .Nem tudom hogy nézhet ki a mechanikája belülről,de biztos működik.
Ahogy elnézem egyoldalú fékkar,lejön a láncdeknivel együtt.
[ Szerkesztve ]
Megelőztek téged .Nem tudom hogy nézhet ki a mechanikája belülről,de biztos működik.
Ahogy elnézem egyoldalú fékkar,lejön a láncdeknivel együtt.
[ Szerkesztve ]
Szerintem silány megoldás.Ha az a műanyag nyúlvány elkopik, meg lehet toszni az egészet!
Nem tűnik vállalhatatlannak.
https://www.youtube.com/watch?v=5yT4d2zjW8k
Bár elég furcsa szögben áll a fékkar,talán már be van fékezve....
Amiket lefényképeztél, azok gyáriak mind. A műanyagokban meg nézd meg a belesütött logókat, meg évszámokat, hogy mindene 86-os és eredeti-e? Szerintem is jó fűrészek ezek.
Én meg ezentúl nem tudom mit gondoljak a Hq 50 hengerekről meg a régi és új verziókról, de majd mindent mérni kell, az a biztos.
A letört lendkerék hűtőbordának lehet köze ahhoz, hogy azon az oldalon gyenge a csapágy?
Az ajkai matricás hirdetés.
facebook.com/marketplace/item/941748780099469/?ref=product_details&referral_code=undefined
Lehet van 50-eshez is neki.
[ Szerkesztve ]
Értem.
Ez a 8,3 mp vs. 3,2 mp......enyhe kifejezés,hogy brutális.
Érdekes...ez.
Nem vitatom az eredményt, a számok magukért beszélnek. Csak az arány, több mint megdöbbentő nekem.
Ha ez a 8,3 mp lement volna 5,8-6 mp-re,akkor azon kicsit sem csodálkoznék.
Belegondolva természetesen több ismeretlenes egyenlet ez,amiben a fojtás mértéke
egy erős faktor.
Úgy látszik azt a szerencsétlen kis gépet, a gyári kat. konstrukció máshoz nem fogható módon fullasztotta. Ami egyértelmű konstrukcionális probléma,úgy gondolom.
Én még soha az életembe nem hallottam ilyen mértékben megvalósuló katalizátor által előidézett teljesítmény csökkentést. Ezt elb@szta az Oleo...mert ez messze nem egészséges.
Na...már megérte ide átnézni, érdekes dolgot tudtam meg...
Nagyon szépek a kipufogók,szó se róla !!! De most ezekkel mi van???
Lemérted,lefotóztad,és? Ezt most hova tegyük? Nem értem...!
Lehet,hogy csak én vagyok ilyen értetlen.Kifejtenéd?
Tényleg le van törve egy lapát. Észre se vettem.
Matrica innen lett:
https://www.jofogas.hu/veszprem/Husqvarna_lancfuresz_tipus_matricak_125120995.htm
A nehezebbik a katalizátoros, a könnyebb a sima. Írta, hogy nem csak teljesítményt nyersz, hanem a gép is könnyebb lesz kat nélkül.
Igen,de azt is írta,hogy kipuffokat módosít.Én olyan fotókat vártam.
Se típusszám se semmi,fűnyíróé,vagy űrhajóé?...
[ Szerkesztve ]
Ezek Makita EA5000 gyári kipufogói.
Annyit a történethez,hogy 5000-es szériákban 5000,5030, 5100,5105/Ea 5000
körny.véd. normáknak megfelelően történtek kötelező változtatások. Bizonyos részben ez nem igazán sikerült a Makita-nak. Úgy gondoltak,hogy az eredeti 5000-es konstrukcióra szépen rábiggyesztik a katalizátoros kipufogót és minden jó lesz. Hát nem lett. Evégett jöttek ki a változtatások,frissített modell számokkal. Amikor rátették az eredeti konstrukcióra a kat. kipufogót, több helyről jöttek visszajelzések (főképp melegebb éghajlatú országokból),hogy károsodott a motor az extra hőtől. Extrém estben be is sült. Na aztán észhez kapva, levették a fordulatot az eredeti 14.500-ról 13,800-ra (piros vs. zöld jelölés a gyújtásnál) és megnövelték közel 20%-al a hűtés teljesítményt és erősen szorgalmazták a saját FD olajukat vagy javasolták a full synt olajakat. Így ezen a 3 fronton történt változtatások mondjuk úgy életképessé tették az 5000-es szériát EPA normákkal.
De természetesen ez a kat. kipufogó brutál hőt generál, néha szinte vörösen izzik. Agyrém.
Na mikor én ezzel szembesültem a gyakorlatban, ezen változtattam rögtön. Szerencsére még elérhető volt a régi 5000-es kat. nélküli gyári kipufogója,ami kompatibilis az 5105/ea5000-re.
Így nem kellett szétszedni és átalakítani a gyári kipufogót,csak szimplán lecseréltem . Érezhetően,simán dinamikusabb lett a gép, és szerintem simán hozott egy extra 10% teljesítmény növelést és 0,1 kg tömeg csökkenést. De nem is ez volt nekem a fő cél,hanem,hogy ne süljön meg szerencsétlen fűrész ...... ezáltal nagyban csökkent az üzemi hőfok,így pozitív hatással van ez az élettartamra,értelem szerűen,ez volt nekem fontos....
Kb két napja tart ez a "vita",és most a te -regényeddel- alátámasztod a fórumtársainkal
régóta megalkotott véleményünket. FANTASZTIKUS !!! Üdvözlünk a fórumon !
Akkor ez a matricás része is sínen van. A termékfotók alapján ő valszeg ugyanaz az eladó.
Jó takarítást és összeépítést neked, aztán meg használd egészséggel.
Azt hittem, hogy vágod, hogy a henger kipufogónyílása és a kipufogban lévő fojtólemez nyilasa közötti arányról fogsz beszélni, meg ilyenek.
Azt vágom, hogy le kell fojtani, különben elszaladnak a pacik, de valami ökölszabály biztos van rá, mondjuk hengernyilas X, fojtólemez 2/3, kipufogó kimenet 1/2.
És a hengernyilas és a fojtólemez között a dugattyú szélessége kell legyen.
Azt vágom, hogy ez egy rendszer és össze kell komponálni,hogy faszán működjön.
A makita a régi mufflert faszán hozzákomponálta.
Az oleo is a régi, kati nelkulit megkomponalta.
Oké, rendelsz gyárit és fasza.
És ha nincs?
Az,hogy kiszereled a katit és majd lesz valami, az ilyen vak tyúk is talál szemet cucc.
Pl valamelyik oleonak a gyári kati nelkuli kipufogójaban a fojtólemezen 3 db függőleges téglalap a nyílás, felületre sokkal kisebb, mint a kör alakú kerámia betétes kati.
Simsonnál se talalomra szűkül-vastagodik a kipuf.
Az öreg szívódízelemen is funkciója van a dobnak a vékony cső után, azzal a motorral az az arány hozza az ideális teljesítményt.
Ilyeneket vártam, bocs, hogy csalódtam XD
Nem akartam hozzászólni, de mégis...
Röviden arról van szó, hogy a láncfűrész kipuban lévő utólagos kati fojtásként és hősugárzóként működik. Mindegyikben.
A 2T motor kipufogó gázlengéseit rezonátorral segítik, ez elég hatékony, ha jól van méretezve.
( kipufogó gázokat a táguló rész szinte húzza ki a hengerből, amik a kipufogás végénél a friss töltetből is hoznának magukkal, de a visszalengés ( szűkülő részről visszaverődő gázok miatt ezeket "visszatömi". Nagyon pongylán fogalmazva)
Bizonyos fordulatszám tartományra ( viszonylag szűk) vannak hangolva a Simsonnál is a rezonátorok. A gyári kipu meg sehogy...
A hengerfuraton lévő kipuréstől a leömlőnek ( a leömlő még a henger része) már ( ideális esetben) tágulónak kéne lennie, majd a csonktól már diffúzornak kéne lennie. A végét a szűkülő konfúzor zárja a kettő között a hengeres rész hossza határozza meg, hogy milyen fordulatra hangolod. Értelemszerűen minél rövidebb, annál magasabb fordulatra.
Az átmérők, táguló és szűkülú kúpok a motor lökettérfotaától is függ, számított értékek.
Szóval egy láncfűrész kipujában ezekből mit találsz meg?
Na ez az...
A láncfűrészeknél elé erős fojtás van abban a dobozban, amit kipunak hívnak.
Ha láncfűrésznél "tuningolni" akarsz, akkor a gázok útjából elveszed ami ott van, és a kipudobon kb akkorára nyitod a kipurést, ami 70%-a a hengeren lévő kipurésnek. Majd utána állítassz.
Bármit teszel elé ebbe a "dobozba" fojtod a motort.
Az utólagos katalizátorral ellátott láncfűrésznél, ha eltávolítod a katit ( úgy, ahogy Árpád a videójában) és utánahangolásnál rosszabb lesz a géped, mint előtte volt, ( bármelyik típus, vagy márka) fizetem az új kipufogódat.
:-)))
Én nem a Messiás vagyok,pusztán egy földi halandó. :-)
Tetszett amit írtál: "gondolkodjunk együtt"
Akkor tegyük ezt...:-)
El kell ,hogy keserítselek sajnos.
Ha Te tőlem egy átfogó és pontos, márka és modell specifikus leírást, műszaki rajzot
vársz az IDEÁLIS kipufogó módosításokról, akkor sajnos el kell keserítselek,mert ilyen NINCS.
( helyesbítek: TUDTOMMAL nincs, bár igencsak csodálkoznék ha létezne bárhol a világon egy átfogó,elismert ajánlás kötet és én ne futottam volna össze vele,mióta foglalkozom a témával)
Na tehát.. ami jelenleg van, az bizonyos modellekre kiterjedő,szigorúan user tapasztalaton alapuló sokszor ,sajnos teljesen vegyes, ajánlás a méretezéssel kapcsolatban. Jól mondja csiga vagy egy 70%-os ajánlás, de ez is megdőlt már! Az elmondások alapján remek eredményeket érnek el 80,akár 90% körüli,sőt! még nagyobb arányú kimenetekkel. Hogy ez minden modellnél bejön-e? Nem tudható.
Tehát semmiféle "ökölszabály" sincs erre.
Van aki erre a mod.-ra esküszik valaki arra....sok-sok dolog számít: a kimeneti átmérő
aránya a henger kimenethez, a kipufogó kimenetek mérete, száma,elhelyezkedése stb...stb...szintén kardinális kérdések és mind-mind nagyban modell függőek!
Vannak utángyártott kipufogók amik már módosítottak, de ott sem lehet tudni,hogy azok
pontosan IDEÁLIS megvalósulás érhető el.
Tehát sajnos nincs Szentírás az IDEÁLIS átalakításra. ha egyáltalán létezne ilyen...
Én úgy gondolom,hogy ha valaki fel tudja fogni a a kifuf. mod. jelentőségét és csak annyit tesz,hogy kioperálja vagy részben módosítja a kipufogóban lévő fojtást, legyen az drótgubanc, kalitka,kakasos nyalóka cella....vagy bármi és nem nyúl a kimenethez ,akkor is
sokat tett a fűrésze "egészségéért" ,élettartamáért.
Köszi, most egy világ tört bennem össze.
Azon nem tudok segíteni.
Ma voltam a helyi husi szentélybe. Nem is annyira elrugaszkodottak az árak. Mondjuk a gyári impulzuscső az húzós volt. És igaza volt Árpinak, 8700ft a fékkar. Mondjuk azt nem vettem meg. Vettem egy sapit is, hát nem lenyúlta a lányom..
Örülök neki, hogy sikeresen végig nézted a videót. Brutálisan meglepődtem én is-én se látom az időt a felvétel alatt -kaptam is kommentben az első vágáskor nem volt éles a lánc. Simán elképzelhető, hogy András gépe az átlagtól jobban el volt karburálva-nem jól rakták rá a lehatárolást. Még meleg időben került hozzám akkor aránylag jól ment. Jött a mínusz 2-3 c fok és nem akart menni 100-as friss benzinnel. Megvettem hozzá az Oleo prosint olajat nehogy az legyen szar olaj miatt nem melegszik a motor. Annak ellenére , hogy mindehol azt hallom fölöslegesen szedem ki nem lesz észrevehető a különbség. Videóban elfogom mondani-várom megmérettetésre a hasonló gyári gépeket ha valaki be meri vállalni. Nem volt még 42cc gép a kezembe -beleértve a Stihl 024-is! ami így menne mint ez most. Egyébként itt a Dolmar 5105 gépem ami kat mentesített és itt a Makita ps 5000 ami gyári -össze lesznek mérve.-ugyan az a motorjuk .Nem állítottam egy pillanatig sem ,hogy minden gépnél ekkora a változás-ennél a gépnél brutális lett . Fuxinál pl nem sokat hozott a kat mentes kipu-ott portolni kellett de azt meg alig engedte a henger. Egyébként most néztem az 50 éves jubileumi Gs451 indítást -ahogy melegedett már ott is észrevettem az a jellegzetes torpanást. Érdekes ,hogy jég hidegen nem csinálják csak ha elkezd izzani a katalizátor-számomra rejtély de meg kell figyelni több videóban. Egyáltalán nem akartam és akarom bántani az Oleo gépeket mert van minőség ,de egy Zsigulit (ami szintén egy jó gép volt) nem lehet eus normák közé szorítani 2022-es katalizátorokkal úgy hogy az Zsiguli is maradjon.
[ Szerkesztve ]
Hát igen tesó... leértékelt áru lett belőle... Közelít a valós értékéhez de még ennyit engedni kell belőle , hogy reális áron legyen. Amazonon a másik két Fuxi is olcsóbb lett ,130 euró körül vagy még annyi sem. Akárhogy számolom az nem 95 ezer.
Na ha az ami a képen van mind jár a géphez-akarom 75 ezerért is!
Azoknak, akik úgy gondolják felesleges a kipufogó "operáció", itt egy elrettentő fotó,
(nem tudom,láttátok-e már itt)
Ez a szegényke, egy ea4300.
Aki szerint ez normális, arra nehéz szavakat találni...
Jó példa a Zsiguli-s, sajnos pont ezt viszi véghez több fűrész gyártó is,ahol nincs vagy nem szánnak pénzt a fejlesztésére. ( pl.Makita)
Ráerőltetik a epa normáknak megfelelő kibocsátást biztosító kipufogókat azokra az régen bevált,még régi elvárásoknak megfelelő gépekre,aztán kissé toldják-foldják....hogy életben maradjanak.
Fő oka ennek úgy gondolom főképp az,hogy mára már egy gyártó sincs aki 1 fillért is benzin üzemű fejlesztésre fordít,mert minden erővel az akkus gépeket fejlesztik....
Írtam már máshol,hogy meggyőződésem, hamarosan ki fogják vezetni a benzines fűrészeket a hobby szegmensből,kizárólag akkus marad majd. Kíváncsi vagyok melyik lesz az első gyártó aki bejelenti.
A Makita már rég kihirdette,hogy 2022-től leáll a benzin üzemű gépek gyártásával, szerintem követni fogja más gyártó is,ha nem teljesen,hanem csak részben is.
A profi szegmens fogja legtovább húzni szerintem,de az is el fog vérezni idővel ,sajnos...
Szerintem!
Srácok segítsetek. Most nézem, két ékpálya van az 50es lendkereken. Melyikbe kellene ezt tenni? Nem figyeltem mikor levettem, nem is tudtam, hogy ilyen van.
Nekem pont ez a három típus volt ami bejött Makitában vagy elfogadtam volna! Igaz egy sincs belőle Emlékszem több mint 10 évvel ezelőtt amikor megjelent a 6400-as még talán bevezető áron valami 128 ezer ft körül volt. Szépek!
Nekem lett szegezve felszólítás, mikor bejelentkeztem ide,hogy milyen gépeim vannak,
csak azért tettem fel.
A kék villámra nem vagy büszke? Azt is tedd fel....meg a kicsiket is...úgy teljes a Te palettád.
Meg shindaiwa is volt neked annó...nem? Vagy rosszul emlékszem?
Igazad volt,kiváló itt ezen a fórumon az utólagos szerkesztés opció!
[ Szerkesztve ]
Akkor beállok a sorba, nekem képet se kell feltenni hisz már három videó is készült, a fekete gyémánt, Dél-Germánia csillaga, a távolkelet táltosparipájának én vagyok a büszke tulajdonosa.
Igen..... de több mint 10 éve volt már az..... én is 118.000-ért vettem a 6400-t annó...
Azóta is maximálisan meg vagyok elégedve....
Makita 6400-as itt van nekem dobozban -nemsokára sorra kerül. Kíváncsi leszek hogy muzsikál 365 sp-vel szemben.
B@szki be merted vállani?))
Nincs itt dicsekvés ,csak Oleo-Mac kérdéshez szólt hozzá én meg tudtam -Makitás.. ezért mondtam neki villantson gépet. Amúgy a te 272-esed nagyon tetszik .Nagyon szeretem az öreg-de még használható gépeket.
Dolmar 115i-ért fáj a szívem, hogy eladtam...
Bátyja nicnomen est omen! Rájöttek már szerintem a többiek. Megmentettünk egy rakat embert a csalódástól, bár a videó alatti kommentelők szerint elment az eszem.
[ Szerkesztve ]
Remélem videó lesz róla! Legyen Kívàncsi lennék rà főleg, hogy ugye nekem is 365 sp van
Azért az Oleo történet veri még a hullámokat, íme egy újabb szösszenet: https://www.youtube.com/watch?v=x-kc49kQKrQ
Én is számítottam rá Amikor felkerült a videó másnap facebookon is fent volt Aztán utána már Balázs is két videót is rakott fel róla munka közben De ahogy látom most hirtelen sok embernek lett
De már ilyen is van most találtam!
https://www.youtube.com/watch?v=f0vzuW_uGys&ab_channel=NewErPeti
Peti nem követi az eseményeket az alfától az omegáig ezért az időmérésnél nem érti a lényeget. Ez hogy fullad a gép, de szokjál hozzá, használd igy az olyan mint a rossz párkapcsolat. Meg lehet szokni, de minek?
[ Szerkesztve ]
Az a 272-es volt az első Husim. Használtan vettem ( ahogy az öszes többit is) 65.000 Ft-ért több mint 10 éve.
Az 272XP alapozta meg, hogy továbbra is Husikkal vegyem magam körbe.
Szeretem azt a pattog, ugrik, harap stílusát. A 365 X-torq át van alakítva 372-re.
Nagy kedvenc a 365(372) a 357 és az 560XP-k. Az 560XP-k nagy élményt nyújtanak, de sajnos kényesek is.
Oleóból továbbra is a ( herélt katis) 410 a nyerő, ha gallyazni kell.
Van Professional EREDETI kínaim! , az első gépeim közt volt. Jelenleg ő a kölcsönadós.
Van még régi 6150 fuszeklim ( Fucxtec) az is herélt katis, robogó légszűrősre átalakítva.
/ Nem lenne az rossz, a berántója katasztrófa, cserélni kellett/
A Shindaiwa és a Solo651 már régen eladva. A Solo gariba henger-dugó cserés volt, utána adtam el.
A kék farmertec MS660 klón jelenleg farigcsáláson, a hengerét piszkálnám, de egyszerűen kevés hozzá a szerszámom ( Dremel 3000 + néhány 38mm hosszú 6-os fej). A szívótorkot "sikeresen" picit megtágítottam vertikálisan 1-1 mm-el, pedig nem akartam, csak az egyenetlenségeket kisimítani. Figyelmetlen és óvatlan voltam.
Nem leszek rá büszke, ha elszabom, de hát ez van....
Jövő héten megyek esztergályoshoz a dugó tetejéből leszedünk 3-4 tizeddel 10 mm-es szélesen ( pop up dugó), a hengertalpat sík felületen már majd 3 tizeddel lecsiszoltam. ( lejjebb kerüljön)
Az átömlő rést bővítgetem, de kicsi réshez sehogy sem férek hozzá.
Egyébként itt van még egyben a klón 660-as, ha már láncfűrészes fórum:
Van egy olyan érzésem, mintha azt mondaná a srác-"én értelmes vagyok de nem néz a kutya sem, a láncfűrészesek primitívek de mindenki azokat nézi-még én is..."
Komenteltem neki majd olvasd el ,szerintem leveszi . Az a szitu mást megtud vezetni de engem nem. Nem volt neki rajta a csavarhúzó ,a gázt meg félig húzta -addig amig nem torpan be.
[ Szerkesztve ]
Igen ebben is lehet valami Viszont amit ő mond abban is mert pont két napja figyeltem fel erre a Facebookon. Vannak ilyen csoportok, na hàt amit ott hozzàszólnak, ott aztán tényleg minden van. Olyan szinten leszóljàk egymàst, hogy reggeli kàvé mellett csak pislogtam
Megnéztem én is. Azt sejtettem, hogy ez a videó port fog kavarni Màsnap màr jöttek is a reakció videók! Meg elég sok embernek lett hirtelen ilyen gépe Nyílván aki ilyen gépet vett, vagy akinek ilyen, de polcra annak jó lesz így is! De aki előveszi mert dolgozik vele, vagy tüzelőt vàgja, tutira veszem, hogy csendben mind erre az àtalakítàsra fog jutni. Most még tél van, minuszok, majd nyàron mikor tüzelni fog a gép stb. Tehát aki hasznàlni fogja, előbb utóbb csendben mind àtalakítàsra kerül
Az a helyzet, ez mindenben így van ahol a pénz a domináns háttér szereplő. Ez a világ ilyen én elfogadom ,tiszteletben tartom más véleményét de ha saját meggyőződésemmel ellentétes -nem fogadom el .Azt hittem egyébként a Fuxtec fogja jobban kicsapni a biztosítékot ,nem gondoltam az Oleo-ra. Az öreg fickóra nem tudok haragudni-próbáltra menteni a menthetetlent ,megírtam neki komentben hol csalafintázott még csak meg se próbálta letagadni-nyilván más is észrevette -nem szúrta a szemét senkinek. .Amit még aggasztónak tartok ,ahogy elnézem mindenkién szétmegy lassan a hőtükör a kipu alatt ,nem mondok sokat 1-2 éven belül ezek a gépek sűrűbben előfognak nálam fordulni -komolyabb szervízre, na akkor mi lesz a reakció, azt mivel fogják bagatellizálni? Mert jönni fognak a gépek.
Mert most kb ez van-
Figyelj nem jó a gép fullad-torpan -gyenge.
-Válasz
Be kell járatni!
Bejárattuk!
Majd kiég a kipufogó akkor jó lesz!
Ha kiég nem esik szét a drótszövet?
Minden nap használjuk nem esik szét!
Hogy vágjak vele fát?
Ahogy akarsz....
[ Szerkesztve ]
Pontosan! Most még "mérnöki" munkàról beszélnek! Most azt is el kell nézni, hogy torpan a gép! Làttam màr azt is, hogy 7-10 tank szàmít inkàbb bejàratàsnak és jó lesz stb. És igen ezek lesznek a vàlaszok. Magamból kiindulva én így nem tudnàm hasznàlni! Ahogy neked is kijött ez sima bakkon tüzifa vàgàsnàl. A gépet sajnàlom csak...
Még az ősszel beszélgettem a helyi kisgép javítóval, kérdeztem mi a tapasztalata az oleóval, érdemes megvenni? Mondta, hogy már javított hármat, jó gépek, de a felhajtás nagyobb. A háromból egyet meg se javíttattak vele, mert akkora lett volna a javítás végösszege. Hozzáteszem nem az a fajta kereskedők, hogy a legdrábbat nyomják oda, ha kell valami. A 4,8-as puha anyagból készült reszelő a vasboltba 600, nálluk a Sthil 500 forint.