Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2301) Pillerb válasza Stihl024 (#2300) üzenetére


Pillerb
kezdő

Teljesen egyértelműen leírtam, hogy mitől és mekkorát mozdulhat, csúszhat ha így jobban tetszik a főtengely tengely irányba.
Várom a videót róla, szívesen megnézem.

Napokban megjönnek a cuccok nekem is, fag c3 csapágy és vitonos szimeringek.
Összerakom majd és meglátjuk 😊👍

(#2302) Pillerb válasza Stihl024 (#2300) üzenetére


Pillerb
kezdő

Ilyen csapágyak voltak benne.

(#2303) PALEDOG válasza Pillerb (#2302) üzenetére


PALEDOG
kezdő

Timmken nem rossz márka. :N P5 a magasabb méret és furatpontosságot jelöli.

(#2304) Pillerb válasza PALEDOG (#2303) üzenetére


Pillerb
kezdő

Igen láttam, hogy P5 van benne, de ide ez nem megfelelő, mindenképpen C3 csapágynak kell lennie benne 😊
Azt hiszem kezd parázs hangulat kialakulni.
Addig nincs baj amíg értelmesen tudunk megvitatni dolgokat, mert ez visz előrébb, ebből lehet tanulni.

(#2305) PALEDOG


PALEDOG
kezdő

Az stimm hogy C3 kell ide. Lehet egy P5 csapágy C3 is. A két betű nem ugyan azt a tulajdonságát jelöli.
P: mérettűrési osztaly / C: munkahézag.
Rengeteg beépítő cég csapágyain nem szerepel a varázslatos C3. Attól független még az. Csak a havi több konténerszámú megrendelőnél már nem biztos, hogy rákerült. Tudok olyan gépgyártót akinek a saját géphez tartozó cikkszáma van a csapágyán. Mert úgy kérte a beszallitót. Hogy ne tudd mi van benne és csak tőlük vásárolj pótalkatrészt.

(#2306) Stihl024 válasza Pillerb (#2304) üzenetére


Stihl024
junior tag

Ez akkor szerinted nem megfelelő csapágy? Vagy abból gondoltad, hogy nincs ráírva a C3?

[ Szerkesztve ]

(#2307) Stihl024 válasza Stihl024 (#2306) üzenetére


Stihl024
junior tag

Amúgy nem -nem írtad le egyértelműen mi a nyűgje a gépnek, és amit mondtál nekem a videód alapján nem jött át-nem láttam. Kerestem a főtengelycsúszkát de egy simán lötyögős csapágyat láttam. Nyilván én arra mondtam -többet nem fogok ilyet elkövetni- ha csak csúszkál ne szedd szét a blokkot mert van rá megoldás anélkül is. Persze te már bőven tudtad akkor ,hogy a csapágy szarrákopott csak az első irományodban elég jól körbe jártad mintha keresnéd a dolgot....
Totálisan semmi másról nincs itt szó egy alkalommal olaj nélkül meggyepálták a gépet ,egy igazi sutakezű és megpróbáltad a gép szar minősége felé terelni a problémát-nekem ez hányingert okoz sry....

(#2308) csiga8 válasza Stihl024 (#2307) üzenetére


csiga8
senior tag

Üdv!

Jó az újévi videód!

A Villager mellett a tulajnak ha nincs másik gépe és nem tudja elhasználni a lapot , akkor ehhez a géphez érdemes lenne picit megfúrnia ( tágítani) az olajzó furatot. Pl lakkfilccel bekeni a géptestet, ráteszi a lapot, és látszani fog melyik irányba kell(ene) tágítani a furatot.

Az Oregon lap könnyebben fúrható, mint a Stihl. Papírforma szerint az Oregon 55, a Stihl 57 HRC, ( emlékeim szerint) gyakorlatban azért jóval nehezebben fúrható a Stihl lap. Hasonló esetben tán 1mm-el tágítottam átmérőbe, vagy 1,5mm nem emlékszem.


Érdekességképp.

Az Oleo410-re egy Oregon lapot próbáltam régebben átalakítani. Működik. ( Több ilyen laphoz jutottam akkor nagyon olcsón hozzá + rávaló 64 szemes lánchoz, ezért próbáltam ráfaragni)

Az Oleo 410 gépteste ilyen


Ezt a lapot bántottam:


Egymás felett a kettő a lap. A felső az Oregon, alatta a gyári. A feszítő furatát kellett kifelé-lefelé reszelni, és a gyári olajzó furat fölé kb 45 fokban egy mási furat, hogy abból menjen az olaj a gyáriba.

Az olajzás tökéletesen működött, viszont kb a felétől indult a feszítés.
Más fórumon már megkaptam, hogy csúnya, miért nem Dremellel csináltam, stb… Mert egy hirtelen ötletből eredő teszt, próba volt. Egyébként működik, nem kell semmit kidobnom.

(#2309) Misi87 válasza csiga8 (#2308) üzenetére


Misi87
csendes újonc

Én is "alakítottam" màr àt így vezetőt! Nekem egy szintén Oleo csak 947sel jàrtam így. Nem passzolnak rà a vezetők. Van most is hozzà egy új szett csak nem a megfelelője. Annyi hogy talàltam egy oldalt aztán ott méretezve vannak a lapok majd méregetek aztán csak lesz rà megfelelő. De egyébként így megfúrva teljesen jól működik ha nincs az embernek hirtelen hozzá vagy ha van felàldozható lap.

(#2310) Pillerb válasza Stihl024 (#2306) üzenetére


Pillerb
kezdő

Onnan gondoltam, hogy nem megfelelő a csapágy, hogy a szervizben kimondottan rákérdeztem, hogy amit adnak hozzá az milyen, és az volt a válasz, hogy sima csapágy égy nem c3, illetve a szimeringek is sima fekete nem vitonos szimeringek. Innen következtettem arra, hogy a gépben sem az van. Amúgy ez itt most egy teljesen másodrangú kérdés.

Amúgy pedig kerek perec elmondtam a videóban, hogy a csapágy axiális irányú kottyanását lehet érezni, a lendkereket ahogy megfeszegettem akkor lehetett még talán hallani is. Nem azt mondtam, hogy csúszkál benne a főtengely!

A főtengely csúszkálását Te említetted Árpi a kínai gépeknél, és azt, hogy ezt a csigával lehet orvosolni.
Erre mondtam én azt, hogy nincs igazad mert nem azzal kell hézagolni. Ha már itt tartunk akkor valószínű nem tudtad, de létezik hézagoló gyűrű, több méretben és vastagságban tizedes lépésekkel, és ezekkel kell kihézagolni ilyen esetekben a főtengelyt. Vagy a tengely és csapágy közt, vagy csapágyfészek csapágy közt.

Semmilyen rosszindulat nem volt bennem a géppel kapcsolatban sem, nem tudom miért kell elferdíteni a dolgot.
Még azt is elmondtam a videóban, hogy minimum ilyennek kellene lennie egy gépnek.
Sajnálom, hogy ennyire rossz néven veszed ha valaki ellentmondd, vagy esetleg kijavít.
Csupán elmondtam, hogy miben tévedsz a hézagolással kapcsolatban.

(#2311) Dolmar ps420


Dolmar ps420
lelkes újonc

meg èrkezett az új kínai szett,kíváncsi vagyok hogy javít e a minősègen.

(#2312) galotom


galotom
újonc

Sziasztok,
Láncfűrész vásárlás előtt állok, évi 8m3 fa összevágásához kellene otthonra. Két típust néztem, efco mth5600 vagy hecht 962.
Melyik gépet lenne érdemesebb megvenni?

[ Szerkesztve ]

(#2313) Stihl024 válasza Pillerb (#2310) üzenetére


Stihl024
junior tag

Szerinted kiszoptam az ujjamból, hogy meglehet vele oldani?:Neked ez az első ilyen gép a kezedben-nem érzed a súlyát a dolognak ? Bele teszel a blokkba + hézagoló gyűrűket? Minek? :N :N :N :N :N :N -hajrá!
Láttál már olyan Stihlt amiben nem c3 -as csapágy volt hanem normál? Nagy Stihles vagy -most kiderül...
Fűkasza szöghajtásba milyen csapágyat teszel? Nem kell axiális,radiális hókusz -pókusz itt mi így beszélünk-csúszkál-lóg... nem értünk ilyeneket mint te.ne haragudj, hogy nem vagyok ennyire okos most felírom magamnak a hézagoló alátét kifejezést ez még hasznos lehet..Videóban amiket elmondasz-kb semmi nem látszik. Szedd szét kamera elött vállad be hogy bénázol esetleg ne a kész szétszedett csapágyat mutogasd.
Pont kb erről beszéltem az újévi videóban Balázs.. te nem ellent mondasz hanem bizonyítás nélkül állítasz-cáfolsz kijelentesz én mit tudok és mit nem... vakard már meg a fejed búbját van e rajta korona..

[ Szerkesztve ]

(#2314) Stihl024 válasza Dolmar ps420 (#2311) üzenetére


Stihl024
junior tag

Bevonat van benne vastagon ,legalábbis úgy tűnik.

(#2315) Dolmar ps420 válasza Stihl024 (#2314) üzenetére


Dolmar ps420
lelkes újonc

Jónak tűnik,arra leszek a leginkább kíváncsi,hogy jelent e majd változást az osztott felömlő.

(#2316) Stihl024 válasza csiga8 (#2308) üzenetére


Stihl024
junior tag

Nekem is van egy Oregon lapom amit arrébb fúrtam ,de így túl nagy lett az olajnyílás. Szépen olajoz, de egy idő után telerakja forgáccsal mert az apróbbak beleférnek. Nagyon sűrűn kell tisztítanom. Lehet túl nagy fúróval mentem neki .Tulaj vesz másik vezetőt ,eleve a gépet el adományozta és új vezetővel akarja adni .Egyébként ezen a vezetőn akkora a nyílás mint a gombostű feje. Stihl vezetőt sima acél fúróval nem nagyon lehet megfúrni. Oregon vezetőket meg simán viszi. Lánc viszont az Oregon LPX keményebb mint az Rs

(#2317) Stihl024 válasza Dolmar ps420 (#2315) üzenetére


Stihl024
junior tag

Teljesítményben? Mérd össze a régivel, a portok méretét a felömlő méretét .Ha van eltérés akkor előfordulhat ,hogy jobban megy.

(#2318) Dolmar ps420 válasza Stihl024 (#2317) üzenetére


Dolmar ps420
lelkes újonc

Viszont a règihez ilyen dugó volt,érdemes lenne ezzel össze raknom? szerintem egyèbkènt,ettől csak jobb lehet:

(#2319) Pillerb válasza Stihl024 (#2313) üzenetére


Pillerb
kezdő

Sajnálom, hogy így állsz a dologhoz, ez nem az én szintem. Nem volt semmi hókusz pókusz. Ha nem érted mi a gond azzal amit állítasz akkor az nem az én problémám. Megoldást kínáltam egy adott problémára, de ebből is viccet csinálsz. Rajtad kívül más azért tudta értékelni azt amit a videóban elmondtam és megmutattam.
A koronát nem én hordom, nem én beszélek magas lóról. Nem is volt szándékomban, segíteni szerettem volna de úgy veszem észre te félted a saját koronádat, így mástól nem fogadsz el még egy apró észrevételt sem.
Nagyot csalódtam sajnos, de gondolom ez sokat nem változtat a dolgokon.

További sok sikert 👍

(#2320) PALEDOG válasza galotom (#2312) üzenetére


PALEDOG
kezdő

Amelyik jobban tetszik.

(#2321) Stihl024 válasza Dolmar ps420 (#2318) üzenetére


Stihl024
junior tag

Mérd össze a dugattyúk szoknyáját ,szerintem a régi hosszabb .Nem baj ha nem ablakos. Én az újat nem keverném a régivel.

(#2322) Stihl024 válasza Pillerb (#2319) üzenetére


Stihl024
junior tag

Értékelni akármit lehet Balázs ,de nem mutattad meg amiről beszélsz. Miben akartál te nekem segíteni? Jó pár gépet megcsináltam ,úgy ahogy mondtam azt is mondtam megmutatom ha nem hiszed nem csak levegőbe beszélek. Az a csapágy amit lefotóztál NEM normál csapágy és szerintem szervizben sem tesznek bele nagy pontosságú csapágyat a hő miatt. P5 az egy elég lötyögős csapágy már szerintem még az sem kell, hogy c3 legyen mellette .Nem attól ment tönkre ,hogy túl szoros hanem kevés olaj vagy rossz ,vagy olaj nélküli használattól.Akkor viccen kívül miből szűrted le ,hogy én most tőled hallok először 50+ évesen a hézagoló alátétről? Már csak azért is mert Stihl-es vagyok és minden Stihlben van( kötéltárcsa) de itt mondhatnám a Dolmar 115-5105 főtengelyt, ... másodszor állítod .... azért mert az Efco-ba én nem raknák? Leírtam már mi a fő gondom azzal amiket írtál, és teljesen feleslegesen axiál.- isoztál neked ott olyan probléma nincs . Amit te axiális problémának mondtál az radiális volt ,magyarul elkopott a terheléstől a csapágy golyó. Ez eredményez nyilván oldalsó mozgást is ,de ez valójában sugár irányú mozgás- .A probléma az ,ezt te is tudtad csak valamiért úgy érezted sárt kell dobj erre a gépre.. Kékre égett csapágy-amit lefotóztál szürke vagy én vagyok színvak.

(#2323) PALEDOG válasza csiga8 (#2308) üzenetére


PALEDOG
kezdő

Én arra vagyok kíváncsi, hogy az eredeti lapon hol kapja az olajat...
Tudom, hogy létezik így vezető, csak nem tudtam még soha szemügyre venni.

(#2324) csiga8 válasza PALEDOG (#2323) üzenetére


csiga8
senior tag

A legutolsó képed nézzed.

Az alsó vezető a gyári. Az alsó furaton állítod a láncfeszességet, a felsőn olajoz.

Az Oregon 2 db nagyobb furatát kellett hátra-lefelé tágítani-reszelni, hogy lehessen feszíteni.

A gyári olajzó furat és a feszítő furat közé lett fúrva egy harmadik, ami a gép olajzó járatával van egy magasságban. Ott a harmadik, utólgos furaton bemegy az olaj, a résen ( szarul látszik, ott nincs a kettő közt semmi, szabad átjárás van) ami a két furat között van majd a gyári olajzón keresztül jut a lapba.

A nem használt feszítőbe a gumi egy vastagabb gumi, ami egy régebbi kútfúrás projekt után maradt.
Amikor fúrtam itthon a saját kutamat, a kapott iszapoló gumiját ki kellett cserélni, abból maradt meg, abból vágtam. Picit nagyobbra van vágva lukasztóval és jól befeszül. Amikor forgatod a lapot, a gumit át kell rakni.

A lényege, hogy nem tud arra folyni az olaj, mert le van dugózva.

(#2325) Dolmar ps420 válasza Stihl024 (#2321) üzenetére


Dolmar ps420
lelkes újonc

Megfogadom a tanácsodat :)

(#2326) Pillerb válasza Stihl024 (#2322) üzenetére


Pillerb
kezdő

Árpi, elengedtem a dolgot, neked van igazad 👍

(#2327) VMatteo


VMatteo
őstag

Sziasztok, jelenleg Németországban dolgozok és itt most lehet kapni Scheppach CSH 56-ot újonnan 100€-ért, azaz nagyjából 36.000Ft-ért.
Ennyiért megéri megvenni? Otthon ahogy látom 50e Ft felett van.
Miőségben hol van az Oleo Mac-hoz képest? Olyan fűkasznánk van és elégedettek vagyunk vele. Nem ipari felhasználásra kellene, csak úgy néha néha használnánk.
Köszönöm előre is a segítséget. :R

Tisztelet a Gépésznek!

(#2328) PALEDOG


PALEDOG
kezdő

Köszönöm :R

(#2329) Istvan2020 válasza VMatteo (#2327) üzenetére


Istvan2020
aktív tag

Hello, Oleo val nem össze hasonlítható, más minőség és kategória, szerintem 36 ot nem ér meg.
Nekem igaz az 53ccm 2,7le van megelégedéssel használom, de tudni kell helyén kezelni.
14-23 ezer ft-ig meg tudod ezt a típust venni újonnan itthol jófogáson.

[ Szerkesztve ]

(#2330) Grafy12 válasza Stihl024 (#2322) üzenetére


Grafy12
aktív tag

Sziasztok! Árpi, légyszives mondd meg melyik a karbi összerakós videód, mert valamit rosszul rakhattam össze.A primer pumpát ha nyomom, nagyon nehezen megy a benzin pár nyomás után és a gép egy pillanatra felpörög és leáll! Valamit összekeverhettem a karbi szereléskor, de nem jövök rá, hogy mit! Végig kallene néznem megint, de nem találom! :)) Légyszi add meg a linket, vagy a címét! Köszönöm!

(#2331) Stihl024 válasza VMatteo (#2327) üzenetére


Stihl024
junior tag

Ha a Güde gépeket ismered-kb ugyan az a minőség elvileg nem a legalja!

(#2332) Stihl024 válasza Grafy12 (#2330) üzenetére


Stihl024
junior tag

Karbin van egy görbe meg egy egyenes cső neked, görbe csőre megy a tankból kijövő amin a szűrő van, a másik a primerpumpa csöve. Nem tudom melyik videóra gondolsz sokban szedek szét karbit. Neked a McCulloch jellegű talán a Flórabest passzolna mert ugyan az a karbi. Primerpumpádon van egy hosszabb cső az megy a tankfelé a rövid a karbi csöve.

(#2333) Grafy12 válasza Stihl024 (#2332) üzenetére


Grafy12
aktív tag

Köszönöm, megnézem, lehet, ezt kevertem össze!

(#2334) Grafy12 válasza Stihl024 (#2332) üzenetére


Grafy12
aktív tag

Ami fura, hogy levegőt szív a primer pumpa a karbiból szétszedve próbáltam most , lehet hogy azért? Vagy valami baj van még mindig?

(#2335) Stihl024 válasza Grafy12 (#2334) üzenetére


Stihl024
junior tag

Karbi felől szív a pumpa, az a jó.Kösd sorba a rendstzert.1: tank-karbi 2: karbi -primer 3 primer-tank
szűrős végü cső a tankból-karbi görbecső ,,,,egyenes cső -primer rövid cső ,,,,,primer hosszúcső-tank
ha így nyomkodod a primert látnod kell ahogy átszívja a karbin és visszatolja a tankba
Persze ha van benzin:))

[ Szerkesztve ]

(#2336) Grafy12 válasza Stihl024 (#2335) üzenetére


Grafy12
aktív tag

Következő probléma: most elindul felpörög elég nagy fordulatra és pár másodperc után elkezd lassulni dadog és leáll...nem értem miért pörög annyira fel, igaz az alapjárati csavart eltekertem, de a többit nem, majd miért áll le?Lehet, hogy még mindig rossz helyen van a cső?Úgy értem esetleg a visszatérőn szív? Mert szerintem mivel megcseréltem most pont rossz cső lehet rajta. :)

(#2337) Tanaka 4501 válasza Dolmar ps420 (#2311) üzenetére


Tanaka 4501
újonc

Dolpima az lengyel cég. Volt ilyen lancfuresz a komcsi idoszakban. Meg gyártanak lapot, láncot.
Vagy ezek is Kínában gyártatnak és csak behozzák, mint az extol meg a yato? Tehát nem valódi gyár, csak ilyen brand?

(#2338) Dolmar ps420 válasza Tanaka 4501 (#2337) üzenetére


Dolmar ps420
lelkes újonc

Lengyelből rendel a cèg ahonnan rendeltem,első ránèzèsre nem tűnik rossznak a gyártmányuk,bár a dolmar ra rendeltem kuplung harangot (utángyártottat) az speciel nemigen sikerült nekik.majd holnap össze rakom a gèpet,majd kiderül,hogy mit árulnak 10.000 ft èrt.

(#2339) Dolmar ps420


Dolmar ps420
lelkes újonc

elkèszült,holnap próba :)

(#2340) Stihl024 válasza Dolmar ps420 (#2339) üzenetére


Stihl024
junior tag

Hát, utángyártott alkatrészekkel van baj néha nem is kicsi. Ha csak rossz a minősége az oké de van ,hogy eleve nem megy rá vagy új korában rossz. Pl-Ms361 tankot vettem Farmertec , rakom rá a karbit, légszűrő torkot és a légszűrő házat-vagyis raknám mert a menetes szár a karbinál már elfogyott .Rövid a tőcsavar nem lehet rácsavarozni a 3 elemet.. Gyári tank 24 ezer ez meg 10 .

(#2341) Dolmar ps420 válasza Stihl024 (#2340) üzenetére


Dolmar ps420
lelkes újonc

Nálam a kuplung harang sikál bele valamibe,de persze,lutri az egèsz,ha gyári minősèg lenne,akkor gyári árat kapna.

(#2342) Dolmar ps420


Dolmar ps420
lelkes újonc

Srácok,a dugó gyűrűnek a mèrete megegyezik a dugattyú szèlessègèvel?

(#2343) Pillerb válasza Dolmar ps420 (#2342) üzenetére


Pillerb
kezdő

Ezt kifejtenéd bővebben? Mire vagy kíváncsi? Mi a gond vele? Hengerbe told bele a gyűrűt, az illesztésnél 2 tizednek kell nagyjából lenni jelen esetben. Ha kisebb akkor köszörülni kell belőle vagy óvatosan reszelni. Ha nagyobb akkor másik gyűrű kell. Tételezzük fel, hogy a henger nincs már elkopva

(#2344) Dolmar ps420 válasza Pillerb (#2343) üzenetére


Dolmar ps420
lelkes újonc

Szeretnèk csak gyűrűt vásárolni a dolmaromba (ps 420) ès annyit tudok,hogy 1,5mm vastag.sehol sem találok pontos mèretet leírva,hogy vehessek gyűrűt.a gond az,hogy sikerült eltörnöm dugó cserènèl a gyűrűt,jelenleg a használt gyárit raktam bele,de nem túl fitt a kompresszió vele

[ Szerkesztve ]

(#2345) Dolmar ps420 válasza Pillerb (#2343) üzenetére


Dolmar ps420
lelkes újonc

Tehèt magyarán 42x1,5 ös gyűrű kell?

(#2346) Pillerb válasza Dolmar ps420 (#2345) üzenetére


Pillerb
kezdő

Így van, de arra figyelj, hogy ha "fekete" gyűrű volt akkor azt kell belerakni.

(#2347) Dolmar ps420 válasza Pillerb (#2346) üzenetére


Dolmar ps420
lelkes újonc

Fènyes gyűrű volt,viszont kissè össze zavarodtam :s mert az aip dugó csomagolásán 42x1,2 szerepel,viszont a weboldalon ahol vettem a dugattyút 1,5mm es vastagság szerepel

(#2348) Stihl024 válasza Dolmar ps420 (#2347) üzenetére


Stihl024
junior tag

Egy gyűrűs eredetileg,vagy 2 gyűrűs? Az Aip gyűrűt törted el? Kerti gépes webshopban lehet kapni Aip gyűrűt csak külön ha Aip a dugattyú legjobb ha a gyűrű is az .

[ Szerkesztve ]

(#2349) Pillerb válasza Dolmar ps420 (#2347) üzenetére


Pillerb
kezdő

Mérd meg, hogy mekkora amit eltörtél, az lesz a biztos. 😊

(#2350) Stihl024


Stihl024
junior tag

András! Ki hajtottam a Gs451-esből 2 tank benzint , így akkor van benne 5 tank és el vagyok tőle keseredve.
Fűrészbakon vágtam a fát ,haver apósa rakta .Kar vastagság és vékonyabb fa volt ,minden vágás előtt fel kellett pörgetni. Egyre jobban torpan ,nem hogy jobb lenne a bejáratástól hanem rosszabb. Vége felé jöttem rá, hogy 3/4 gázon üzemel rendesen .Nagyon nem oké valami ebben a gépben.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.