Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kts88

    aktív tag

    válasz Batman2 #33385 üzenetére

    Szia!

    Már próbálgattam 220Ah-ás 12V-os teherautó akkut tölteni, talán segítségedre lesz. Alphaline 220Ah 12V.

    Ha frissen leveszem a töltőről, ami már csepptöltésen tartja az akkukat 14,4V-on és megterhelem 80-100A-el 11,5V-ra esik be. Ha nincs terhelve 13,5V-ra áll be. De már 20A körül is 12V-ra esik a kapocsfeszültsége.

    Sajnos kapocsfeszültség alapján nem lehet jól megmondani, hogy mennyi van benne. Talán saccolni lehet csak. Azt tapasztaltam, hogy 10,5V az alsó feszültség ameddig még van benne amperóra (terhelt feszültség 30-90A közt, üresen ekkor is 12V körül) Ha terhelve 10,5V alá ment hirtelen csökkent a feszültség 9V-ig.
    A forgalmazó is hasonló értékeket mondott. Hozzátette még, ha ennyire lemerült sincs minden veszve, egy mai korszerű akkumlátor nem lesz egykönnyen cella zárlatos, de a kisütés után azonnal tölteni kell! Tönkre megy ha ekkora feszültségen marad tartósan. A belső ellenállása pedig nem állandó, kisebb kapocsfeszültségen nagyobb, illetve hidegen is nagyobb. Ha a névelegestől alacsonabb töltőárammal töltik, meghálálja, de szükség esetén 3C-vel tölthető (220Ah esetén 66A)

    A pontos töltöttség érdekében mérni kellene a betett és kivett amperórát.

    Szerintem vegyél fel egy kisülési jelleggörbét. Tölsd 14,4V-ig, majd hagyd a töltőt rajta még csepptöltésen. Ekkor akaszd rá a 35A terhelésed és hagyd rajta amíg a terhelt kapocsfeszültség el nem éri a 10,5-et (esetleg 10,8-11V ha nagyon félted) Ezután újra tölt, ne legyen 0Ah kapacitással tárolva. Több hőmérsékleten is meg lehetne mérni, hidegben gyorsabban merül. Elviekben nem annyira jó ha 14,4V felett van a töltési feszültség, mert már ott bontja a vizet.

    Még egy apróság. NiMH akkunál drasztikusan nő az élettartam ha nem sütik 20% alá és nem is töltik 80% fölé! Lehet ólom-savasnál is bejön valami hasonló, de erről passz.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés