- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- droidic: Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autódiagnosztika: a gyakorlatban
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újratöltve!
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
Hirdetés
Aktív témák
-
Peat;)
veterán
válasz
Vandit. #4177 üzenetére
Ugyan már, mert a honda olyan baromi nagy bajban volt mi, vagy a bmw....
a gyári csapatok rengeteget ártottak az f1-nek az utóbbi években amikor a költségszámok növeléséből már sportot űztek. Közben kikopott pár régi csapat mert nem bírta, most pár gyári és jöhetnek a senkiháziak. Mert 1-2 évig azok lesznek, ahogy a force india is az volt, de ma már hírnévnek örvend. De a közvélemény szerint máig az az álláspont hogy a gyári csapatok jók, szentek, semmiről sem tehetnek, az autók bár miattuk néznek így ki idén, de ezért sem ők a felelősek meg amúgy is az a kö*ög mózli bácsi a hülye költségcsökkentésével tehet mindenről. Az sem baj hogy miközben ezreket kirúgtak az utcára külön versenysorozattal fenyegetőztek élükön a bmw-vel és toyotával, milliárdos költségekkel dobálózva. Ők hibátlanok és kész. Bár már nincs sok belőlük. Bruhaha.
Magyarul: szerintem rendkívül jó hogy kikopnak a gyári csapatok, mivel teret nyer az ész és logika a mérhetetlen arrogancia és sértődöttség helyett. Az hogy az FIA marad az ami vagy más lesz, mindegy. A lényeg hogy legalább az egyik fél változik jó irányba.
-
Előzött letiltotta a youtube.Talán a legjobb futam amit valaha láttam,nem kis dumákkal:
2006 brazíl nagydíj -
venember83
nagyúr
válasz
hunnylander #4193 üzenetére
Ez már valóban nagy felbontás. Kösz.
-
válasz
hunnylander #4193 üzenetére
Diszkrimináció!
nem tudok angolul
-
hunnylander
őstag
Egy szép magyar vonatkozású ferraris sztori az angolosoknak
(A képek extra hi-res, csak katt rá.)
-
Oliverda
félisten
Sir Richard Branson is still refusing to confirm the open secret about his plans to leave Brawn and rename the new Manor Formula One team 'Virgin F1' in 2010. "In a month we'll let you know," the British billionaire said in a news conference in Italy earlier this week.
A British media source says Ross Brawn has indicated his 2010 F1 car will feature a Red Bull-style high nose, while reports in the Italian press say the new Ferrari - internally codenamed the 661 - will have a Brawn-like low nose.
...
-
-
Vandit.
addikt
válasz
venember83 #4179 üzenetére
Ja, akkor én kérek elnézést.
-
Oliverda
félisten
-
Vtwo
senior tag
-
Vandit.
addikt
-
ToBeY
nagyúr
Kicsit off leszek,de nem tud valaki top gear 13 évadjához felíratott?
-
AMD Power
titán
válasz
7Heads Drago #4168 üzenetére
DC sehol se volt.
-
Csabee.
nagyúr
Reggel azzal kezdték a rádióban hogy kiszáll a Toyota az F1-ből
Ti biztos leírtátok már a topicba, de számomra új
-
Oliverda
félisten
-
proof88
addikt
Csürhe banda!
Na nézzük a naplót... ki feleljen ma? ... Fernando, gyere ki légyszíves a táblához!
(a kép innen származik) -
7Heads Drago
veterán
válasz
!Overdose! #4167 üzenetére
És a végeredmény: Ekström legyőzte Schumit a Bajnokok Tornáján
-
!Overdose!
őstag
Button kiesett, nézzük Vettel tovább jut-e?!
Mod: Vettel is kiesett.
-
tibi666
senior tag
válasz
7Heads Drago #4163 üzenetére
akkor sínpályán mennek majd, és alonsoék nem sofőrök lesznek, hanem a váltót kezelik majd, mikor előzni kell.
-
tibi666
senior tag
válasz
venember83 #4161 üzenetére
a teszkóban lehet kapni minerva márkájú gumit. az lesz az új beszállító.
-
venember83
nagyúr
válasz
hunnylander #4157 üzenetére
Pedig szép lett volna. Dunlop se lehet, japánok minek jönnének, ha nincs se japán versenyző se japán autó, tényleg csak a Barum maradt.
-
hunnylander
őstag
Aztán még a végén mehetnének a csapatok a 'bótba', mert a kutyát sem érdekelné, hogy drága pénzért abroncsot fejlesszen nekik.
Megfelelő high performance abroncsok lennének, meg amúgy is, az is elkopik, szemcsésedik, hólyagosodik, eldurran, amit drága 'pízért' fejlesztenek exkluzívan. Minek nagyzolni.
-
D@ni88
addikt
még a végén Börni fizet valakinek, hogy legyen gumi
nemhogy még a gumigyár fizessen a reklámozásért
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #4152 üzenetére
Pirelli hivatalosan is kihúzva.
-
Oliverda
félisten
válasz
littlelion21 #4153 üzenetére
8 az a 9 de végülis nem számít. A BAR is akkor kezdett el hanyatlani amikor megvette az egészet a Honda. Én úgy gondolom hogy a japók csapat szinten baromira nem értenek az F1-hez. Lehet hogy össze tudnak rakni egy jó motort de többre nem futja még több száz millából sem. A hiba a hozzáállásban lehet.
"A Toyota 2002-ben debütált a Forma-1-ben, ez idő alatt 140 futamon szerepelt, ám futamgyőzelmet egyszer sem sikerült szereznie. Három pole pozíció és összesen 13 dobogós helyezés került a nevük mellé, de a világbajnoki címet megközelíteni sem tudták, legjobb összetettbeli eredményük a 4. helyezés 2005-ből. Idén 59,5 ponttal az ötödik helyen végeztek."
Mindezt durván 3 milliárd dodóból.
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #4152 üzenetére
F1-be gumit szállítani irdatlan kiadás. Veszteséges, amit kapnak, hogy az autókra matricázzák a logóikat, ennyi. A Bridgestone se látja már értelmét.
A Pirellinek már régóta jó neve van az autósporttal összekapcsoltan. Én úgy érzem, hogy emiatt nem szorulnak rá az F1-re és keveset is nyernének vele.
Adjuk hozzá, hogy pályázat lesz és aki a legtöbbet fizet Bernienek, az lesz a befutó. A Hankook akarhat és tudhat a legmélyebben a zsebébe nyúlni.
Yokohama: Jól csengő név, mert érdekes reklámjaik vannak. Se nem potenciálisak, se nem érdeklődőek. A Toyota és Bridgestone példája meg el is rettentené őket. A japán cégeknek rosszul áll a szénája.
Én csak egy kistigrist látok esélyesnek, aki dúskál a profitban és felfelé törekszik.
-
littlelion21
addikt
válasz
Oliverda #4143 üzenetére
A Toyota csak itt volt 9évig. Honda pedig BAR csapatba lopta be magát szépen lassan, a BMW a Saubert vásárolta fel. A folytonosság pont ebben volt. Szvsz ezek már rég nem a kötelezően lemorzsolódó csapatok közé tartoztak.
A Toyota valóban hülyeséget csinált, ezen a szinten nem lehet csak úgy 0-ról kezdeni.
Ha Toyota vagy Sauber, akkor szerintem is egyértelműen az utóbbi.
-
venember83
nagyúr
válasz
hunnylander #4150 üzenetére
Talán épp ezért jönne a Pirelli, mert nekik aztán tényleg jól fogna a reklám. WRC-ben is nyomják a profithiány ellenére.
-
Petya25
őstag
válasz
hunnylander #4150 üzenetére
Yokohama az igazi.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4148 üzenetére
Már értékeltem a kérdéskört.
(Gyártók nagyság szerint)
Bridgestone (Firestone)
Michelin
Goodyear (Dunlop brand jog)
Continental
Pirelli
Sumitomo (Dunlop brand jog)
Hankook
Yokohama
Cooper (US, UK Avon)
Kumho(Összemérni a léptékeket; Bridgestone kb. 130 000 alkalmazott
Yokohama kb. 15 000 alkalmazott)Analízis:
Michelin: felejtős, piacvezetők, ne nosztalgiában gondolkozz
Goodyear: gyárakat zár be, nem versenyképes a gyártási struktúrája, ne nosztalgiában gondolkozz
Continental: németes kimértség, nem szorulnak rá
Pirelli: nevük van, profitjuk már kevésbé, ne nosztalgiázz
Sumitomo: nem igazán izgathatja őket a versenysport, termékpaletta-bővítés inkább, ők nem csak abroncsgyártók
Hankook: agilisak, feltörekvőek, szükségük van a reklámra fellépni a nagyok mellé, érdekli őket a motorsport (Le Mans...)
Többi felejtős, még a Kumho talán, de nekik is nagy falat.
Ha csak egyet tippelhetnék: Hankook
-
Oliverda
félisten
Search begins for F1's 2011 tyre supplier
Michelin, Goodyear, Pirelli kilőve....
-
Oliverda
félisten
"A Forma-1-ben töltött nyolc év alatt Mika Salo, Allan McNish, Olivier Panis, Cristiano da Matta, Ricardo Zonta, Ralf Schumacher, Jarno Trulli, Timo Glock és Kobajasi Kamui versenyzett a csapat színeiben."
Így nem kell csodálkozni azon hogy nem nyertek...
-
Oliverda
félisten
válasz
littlelion21 #4137 üzenetére
Mikor volt teljes folytonosság az F1-ben? Szerintem soha. Van/volt egy kemény mag és közben x évente 2-3 csapat kiszállt majd később a helyükre jöttek újak. A majd 60 év alatt közel 100 csapat fordult meg az F1-ben beleszámolva a jelenlegi csapatokat is.
"Az általam említett csapatok már hosszú évek óta a F1 résztvevői, és a "törzsgárda" részét alkották."
A Toyota 2002-ben jött a semmiből úgy hogy előtte közük nem volt az F1-hez, a BMW 2006-ig csak motorokat adott és a gyári Honda is csak 3 évig élt kb. Mindhárom gyártó azt hihette hogy pusztán pénzzel majd mindent elérnek. Szvsz a Toyota is sokkal jobban járt volna ha anno nem nulláról indul hanem mondjuk beszáll a Jordan csapatba mint motorszállító és később ha már jobban megy a szekér akkor megvehette volna a csapat x százalékát is. A BMW sem járt túl jól azzal hogy lelépett a Williams-től. Erre gondolok.
Ergo nekem annyira nem fog hiányozni a Toyota sem mert túl sok mindent nem tudtak letenni az asztalra. A BMW-t egy kicsit hiányolni fogom mint motorszállítót.
"Valahol úgy érzem hogy nem csak a magam nevében beszélek, ha azt mondom hogy ez volt a F1 legsemmitmondóbb évada, amióta csak figyelemmel követem."
Ezzel egyetértek de szerintem ennek nem sok köze van a jelenlegi témához.
Nyilván a csapat felépítésében nem sok köze lesz a régi Lotus-hoz de így 16 év szünet után ez érthető is.
Ápropó ha már így kiszállt a Toyota kíváncsi vagyok hogy melyik újonc csapat fog majd lecsapni a Kölnben található gyárukra. Mindenesetre úgy fest hogy a Sauber így befér a 2010-es keretbe aminek viszont örülök.
Petya25: Szerintem eladják a nevezési jogukat a Sauber-nek.
-
DopeBob
addikt
Hivatalos: a Toyota is elhagyja a Forma 1-et
Szegény Kobayashi, pedig szívesen néztem volna jövőre is.
-
AMD Power
titán
válasz
Motion_Blur #4114 üzenetére
Én sem csak most az utolsót.
-
littlelion21
addikt
válasz
Oliverda #4135 üzenetére
Nos....akkor kezdeném azzal hogy egyáltalán nem a gyári/nem gyári csapatok jelenlétével vagy éppen hiányával van bajom. Hanem a folytonosság hiányával. Az általam említett csapatok már hosszú évek óta a F1 résztvevői, és a "törzsgárda" részét alkották. Ha a Williams szállt volna ki, azt is így sajnálnám - vagy még jobban.
Töltelékcsapatok jönnek-mennek, ez törvényszerű.Most írhatnék oldalakat a sirámaimról, de szerintem érted miről beszélek.
Valahol úgy érzem hogy nem csak a magam nevében beszélek, ha azt mondom hogy ez volt a F1 legsemmitmondóbb évada, amióta csak figyelemmel követem.
Jövőre is hány /számomra/ érdeklődést kiváltó csapat marad?
Mclaren, Ferrari, Williams, Renault, Sauber(?)
A többit úgy szarom telibe, ahogy van.És a másik, amitől tartok, hogy "hála" a költségcsökkentésnek, az elkövetkező években tömegesen fognak ki- majd beszállni a különböző multicégek /csapatot vásárolva,átnevezve/, hogy aztán 1-2 év múlva dobbantsanak, közben "megrágva és kiköpve" néhány ígéretes tehetséget.
Úgy nagyjából 90'-től tisztában vagyok az erőviszonyokkal, úgyhogy nekem feleslegesen hoztad fel mindezt.
Mellesleg nem kötelező 300 milliót költeni - ahogy a példád is mutatja.
Az pedig nagyon szép amit a Lotusról összeszedtél, csak azt kétlem hogy ennek az újnak bármi köze lenne a régi nagy eredményeket elért csapathoz. Bár ha nem így lesz, annak én örülnék a legjobban.
-
Oliverda
félisten
válasz
Oliverda #4135 üzenetére
Lejárt a mod idő.
Lotus-Cosworth
Egyéni címek:
1968 Graham Hill (Team Lotus)
1970 Jochen Rindt (Team Lotus)
1972 Emerson Fittipaldi (Team Lotus)
1978 Mario Andretti (Team Lotus)Konstruktőri címek:
1968 Lotus
1970 Lotus
1972 Lotus
1973 Lotus
1978 LotusBtw, a Williams is bezsebelt pár címet velük.
-
Oliverda
félisten
válasz
littlelion21 #4134 üzenetére
15 éve hány gyári csapat volt? Elárulom hogy egy mégpedig a Ferrari. Ennek ellenére szerintem mégis jobb volt az F1 mint most. A Lotus 58-94ig volt az F1-ben tahát magának a névnek nagyobb történelme van a sportban mint a Honda-nak, a BMW-nek meg a Toyota-nak együttvéve. A Campos a Manor és az USF1 valóban tök új nevek de nem hiszem hogy nehezebb lesz megszokni őket mint anno a BAR vagy Super Aguri neveket. 15 éve volt még Simtek, Pacific és Footwork csapat is. Ezek sem lesznek rosszabbak, sőt.
A Honda a BMW és a Toyota több milliárd dollárt ölt bele az F1-be az elmúlt 8-9 évben VB címek nélkül. No comment. A Force India idém többet hozott ki 100 millából mint pl. a Honda tavaly 300-ból. Ez a nem mindegy.
Ja, amúgy Lotus-Cosworth néven futott már csapat az F1-ben ráadásul Mario Andretti 1978-ban ilyen autóval lett VB.
-
littlelion21
addikt
válasz
hunnylander #4124 üzenetére
Hát ezt nem hiszem el...Honda, Bmw, Toyota....
Nem baj, lesz helyette Campos, Lotus, Manor -
Fortissimus
őstag
válasz
hunnylander #4124 üzenetére
ez szomoru
-
Oliverda
félisten
válasz
hunnylander #4128 üzenetére
Én erről lemaradtam. Mindenesetre végzetes műszaki hibája csak most volt a 3 szezon alatt. Bár lehet hogy ezzel is végig lehetett volna menni de azért egy lehetséges fékhiba kissé kockázatosabb tud lenni mint egy váltó vagy KERS.
-
Xirtam
veterán
válasz
hunnylander #4124 üzenetére
Neeeee!!!!!! LINKET !
Toyota!
Nem hiszem el komolyan mondom. Honda most meg ők! Force India mért marad?! Inkább ők. Jó nem ért el olyan kimagasló eredményt sose a Toyota de ez betudható a pilóták rovására is nem nagyon volt versenyképes pilótájuk az autó az meg soksz
or az volt, pénzük is van/volt rá!
-
Oliverda
félisten
válasz
hunnylander #4124 üzenetére
Ez melyik futamon volt? Most?
Na, akkor jöhet a Sauber. Már csak abban reménykedek hogy a 4 újonc csapat közül egyik sem fogja idő előtt bedobni a törölközőt.
grabber: Bocs, de én ezt röviden nem tudom leírni. Talán kérjétek meg hunnylander-t hátha neki lesz kedve egy hosszabb fordításhoz is.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4118 üzenetére
Csak kb. 1 mp-et veszthetett vele, annyira nem volt észrevehető. A boxból kifele jövet a váltó üresbe tette magát (az onboard tanúsága szerint Lewis még véletlenül se ért hozzá, viszont újra sebességbe kellett tennie).
Egyébként Heikkinek meg az utolsó futam második felére zakkant meg a KERS-e, és nem is használhatta újra.
Breaking news (még nem lehet 100%-ra biztos):
f1scoop +SAYONARA+ Japanese newspaper Mainichi Daily News is reporting that the Toyota board has decided to pull out of #F1
A Toyota vezetése döntött (mármint az autógyár igazgatósága), kivonulnak az F1-ből.
-
Oliverda
félisten
válasz
7Heads Drago #4122 üzenetére
Az lehet, csak ez így ebben a formában nem biztos hogy teljesen jól tükrözi a valóságot.
-
Oliverda
félisten
válasz
7Heads Drago #4120 üzenetére
Korábban itt már linkeltem a teljes sztorit ami kicsit részletesebben taglalja a dolgokat mint ez az 5 mondat.
-
7Heads Drago
veterán
Ezt láttátok:
Schumi 2006-ban Massa miatt is döntött úgy, hogy elhagyja az F1-et, mivel ha maradt volna, barátjának mennie kellett volna, mivel Kimi Räikkönen érkezése akkor már biztos volt.
„Az egyik oka az én visszavonulásomnak Felipe (Massa) volt, aki számomra olyan mint egy testvér. Oda akartam neki adni az autómat, mert Felipe megérdemli, hogy egy top csapatban, egy top autót vezessen. .” – tette hozzá Schumacher. [link]
Csak van szíve az öregnek. Hihetetlen.... -
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #4114 üzenetére
Igen, adott, Abu Dhabi 2009.
De azért pechje volt bőven idén is; Valencia box, Szuzuka KERS- és váltóhibák, Spa Alguersuari, Nürburgring Webber.
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #4114 üzenetére
Nem láttad a vasárnapi futamot?
-
Motion_Blur
félisten
Hamilton adott már fel futamot műszaki hiba miatt? Én nem emlékszek rá
-
Motion_Blur
félisten
A kaller úr is Kimi-t szeretné
"Finn lapértesülések szerint Räikkönen jelenleg a McLaren szerződéstervezetét tanulmányozza, főleg azokat a kitételeket, amelyek megtiltanák neki, hogy az F-1 mellett hobbiból raliversenyeken is elinduljon."
-
Jarod1
veterán
NA EZT OLVASSÁTOK EL ha még nem tettétek sirály
-
venember83
nagyúr
válasz
hunnylander #4108 üzenetére
Egy világbajnok akkor is világbajnok, ha nem alszik.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
hunnylander #4108 üzenetére
Ez egyértelmű és sajnálatos
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #4106 üzenetére
Égtek egy pöppet. Mentségükre legyen mondva, hogy úgy estek be Abu Dhabiból érkezve (mármint Button és Vettel).
He retired too early, he retired too early. Mondta a kommentátor, egyértelmű, hogy kiről.
-
puttputt
őstag
válasz
Motion_Blur #4106 üzenetére
"Trónfosztották".
-
Motion_Blur
félisten
Mi lett a világbajnokkal?
-
Oliverda
félisten
Hamilton kellett volna ide...
-
KrAt
veterán
Schuuumiiii Schuuummmiiiiii
-
puttputt
őstag
válasz
wildrain #4100 üzenetére
Például az, hogy kettő csaknem szétesett menet közben, illetve beszorult a felfüggesztés...
Csak egy szóvicc akart lenni leginkább amúgy, de ha nem vevő, akkor.
Mellesleg inkább nézni érdemes, mert nem rossz a felosztás így a végére...
És valóban. Ebben a lagymatag szezonban Schumachernek is lett volna bőven keresnivalója.
-
hunnylander
őstag
"He retired too early."
Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 2600X 16GB DDR4 500GB SSD 1TB HDD GTX 1650 4GB Zalman N5 CM 450W
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Jótállás: 2027.02.16.-ig
- Samsung Galaxy A55 / 8 RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12hó Harancia
- Eladó szép állapotban levő Samsung S22 8/128GB / 12 hó jótállással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest