Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Anaconda
tag
A fékfolyadékot a víz jól oldja, mert higroszkópikus. Egyszer én is meglocsoltam véletlen, kb 50 fokos vízzel mostam le a motortérből.
Kivéve ha dot5, azt nem tudom mi szedi le.
[ Szerkesztve ]
Sys85
veterán
Igen, általában a tetősín alatt az utolsó 8-10 centin repedezik ki a tömítés.
Karosszériatömítővel kell megcsinálni, alapos pucolás és zsírtalanítás után.
Nekem is ez volt a bajom, de amióta megcsináltam egy csepp eső sem jön be.
Én megkentem az utolsó 30centit a sín alatt egészen le a csomiajtó gumikéderéig biztos ami biztos alapon.
[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
radi8tor
MODERÁTOR
De az nem casco volt, hanem KGFB.
⭐ Stella
diegho
nagyúr
Biztos nem 15k a javítás itthon, szerintem 5k körül megállna, ezt fizetné is a biztosító.
2010-ben 2002-es avensis első lököst elvitték, 680-at fizetett a casco.
2019-ben a 2003-as Meriva bal hátsó ajtó csere majdnem 500k-t fizetett a biztosító
2022-ben 2013-as Leon bal első sárvédőre rányitott ajtó miatt lett egy borsónyi nyom a lakkon, 160k-t fizetett volna a biztosító rá, de megegyezünk 160k kp-ban az elkövetővel
Ezek mind bőven magasabb összegek, mint amibe kerültek.
gabor9991
őstag
Annyi a különbség hogy casco esetén még levonták volna az önrészt és ha nem volt előre kifizetve az éves casco díja akkor az egész évre járó díj fennmaradt részét is
Persze hepiend lett a sztori vége a 250-nel csak bepróbálkoztak ugye.
zoger
tag
Úgy tudom az okoskerék probléma legbiztosabb jele, ha indítás után kerepel egy rövid ideig amíg nem visszatöltödik olajjal.
Anaconda
tag
Rendben, ugyan ezt fogom tenni.
Megnéztem már párat, a magyarok alig felszeretlek, a legtöbb fapad.
Németet a rozsda miatt nem akartam, de azokban minden is, a napfénytetőtől a kulcsnélküli indításig. Próbálok valami kevésbé rozsdás alvázút kifogni, vannak egész tűrhetőek.
gabor9991
őstag
Írtad hogy nem magad intézted ezeket, persze a szerviz kiszámlázott mindent a biztosító meg fizetett mindent, bár én nem voltam ilyen szerencsés, nekem rossz tapasztalatom is volt, letörték a balos visszapillantómat és a valós javítási költségnek csak a felét volt hajlandó a biztosító fizetni, mert avultatás meg egyezségi ajánlat okán levonták az összeg közel felét
Vagy offos autó nekitolatott egy villanyoszlopnak és cascora ki akartak fizetni 40(negyven) ezer forintot mert szerintük egy csomagtérfedél és egy hátsó lökhárító cseréje 90 ezerből megvan mert szintén avultatás és nettó az összeg és ugye 50ezer az önrész Ha nem fogadod el az ajánlatot és márkaszerviz csinálja számlával akkor meg zsebbe lehet nyúlni mint ahogy itt is volt hasonló történet már néhányszor.
De lehet csak én voltam béna.
radi8tor
MODERÁTOR
Apropo casco, ma reggel ezzel fogadott Netrisk:
Asszem' a biztosító embere félre kattinthatott, mert van szemle időpontom hétfő reggel 8-ra.
Hihetetlen...
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
RazoR
veterán
Igen ezt én is olvastam, de ilyen jelenség nincsen, ezért is vagyok tanácstalan. Kedden kapom vissza az autót, majd megpróbálok videót csinálni róla.
gabor9991
őstag
Most lesz a szerződéskötés előtti szemle?új kocsival ki sem mertem volna állni a szalonból casco nélkül
radi8tor
MODERÁTOR
Minden évben újra kötöm a casco-t mert pofátlan módon emelik az árát.
Idén 280 ezerről 390 ezerre emelkedett volna az éves díj ha nem kötöm újra.
De tavaly is volt bénázás a szerződéssel, akkor elrontották a cég nevét. Idén meg ez.
Kezdem azt hinni szándékosan szívatják az újraszerződőket.
Új autó átadásnál nem volt szemle. Elhiszi a biztosító szemle nélkül is hogy sértetlen.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
Jó, de ez gondolom Németország vagy hasonló. Ott teljesen másképp megy a "javítás", gyakorlatilag komplett elemeket cserélnek, ezért olyan kurva drága.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
radi8tor
MODERÁTOR
Márkaszervizben itthon is ugyanígy dolgoznak.
⭐ Stella
Elég baj az.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
gabor9991
őstag
Igen, csak németországban kifizetik a komplett javítás árát, ha egy autón sérülést okoztam legyen az egy új maybach vagy egy 15 éves twingo, nálunk meg jön a biztosító a káronszerzés tilalmával, és ilyenkor van az, hogy letört a tükröd, az új tükör 90ezer de neked már nem új tükröd volt, így, ha új tükröt fizetnének akkor már megszegnék a káronszerzés tilalmát, ezért avultatnak egy nagyot és megkapod egy bontott alkatrész nettó árát
Ha beviszed márkaszervizbe akkor a különbözetet fizeted zsebből, akkor lehet új tükröd de a felárát azt nem fizeti a biztosító.
Casco díjakon én is csak pislogtam, egyik autóra emeltek 25 százalékot a másikra meg 30 százalék körül és hiába néztem nem is lett volna olcsóbb sehol, ha újra kötöttem volna akkor sem.
TeeJay
félisten
Segítséget kérnék mert wiki.de nem ad pontos infót
2. gen Ford Galaxy-t nézek
Honnan lehetne megtudni hogy a 2.0 tdci motorral meddig ment DPF nélkül és mikortól kapott DPF-et?
Egyik EURO4 másik EURO5
Na most kérdés hogy melyikkel jár jobban az ember? Régebbi EURO osztály cserébe DPF nincs vagy legyen DPF de akkor EURO5 már van
Köszi
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
kalifa777
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy Focus II. 1,4 (ferdehátú Ambient 2006) ahol a következő hibajelenség áll fenn. A csomagtér ajtaját nem tudom kinyitni, de közben folyamatosan jelzi a kocsi, hogy egy ajtó nyitva van. Érdekes módon ha időnként sikerül mégis kinyitni (egy napos állás után) utána egy percre már megint nem sikerül. Valamilyen biztosíték lehet a hibás? Vagy esetleg van ötletetek a hiba elhárítására?
Előre is köszi.
zoger
tag
Nekem is ugyanez a bajom volt igaz hasonló korú fiestával s annó a fiesta fórumban osztottam meg. Hátha segít:
"Hiba megoldása a vezetőoldali zárszerkezetben van. A lényeg hogy szétszeded az ajtót és a zárat kiszedve van rajta egy microkapcsoló ami a nyelv állapotát érzékeli s ezt egy kis porvédő takarja. A porvédőre csináltam egy kis lyukat és befújtam wd40-el. Ennek már több éve és azóta se jelentkezett a hiba."
Ott a pontos jelenség az volt, hogy a csomagtartó nem nyílt műszerfalon lévő gombal és világított bent a lámpa ajtócsukás után is (az én fiestámban nincs piktogram ami a nyitott ajtóra figyelmeztet).
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Mennyire gond az, ha egy Ford 1.6 TDCi motorba (2008-as az autó) TOTAL Quartz 9000 5W-40-es olajat tettek egy független szervizben? Rokon vitte el egy pár éve még Peugeot szerviz volt, de az utóbbi években már független szervizbe az autót olajcserére, mert a közelben volt neki ez a szerviz. Amikor fizetett volna, a számlán látta milyen olajat tettek bele és rákérdezett. Azt mondták, hogy a Peugeot 307-ben lévő PSA 1.6 HDi dízel ugyan az, mint a Ford PSA 1.6 TDCi motorja, és Ők, mármint a Peugeot mindig ilyen/ezt az olajat tették bele az autóikba, nyugodt lehet.
Szerintem nem jó ez így, de Ti mit javasoltok? Menjek el én is a rokonommal a szervizbe és reklamáljuk meg, cseréltessük le az olajat? Ketten talán nyomatékosabbnak tűnhetünk, nehezebben dumálhatnak meg?
Rákerestem a Total oldalán arra az olajra, itt az adatlapja, de sehol egy Ford jóváhagyás vagy Ford előírás/szabvány: [link]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Anaconda
tag
Sziasztok!
Sikerült találni egy jó állapotú Ford Focus kombit, 2012-ből, 1.6 ti-vct 125 lóerős motorral.
Milyen olajat ajanlotok?
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
Megnéztem a total olajválasztó oldalán mit ajánlanak ehhez a motorhoz és 5w30 -as total vagy elf jött ki.
5w40 nem volt a listában.
ACEA A3-at tudja, azt elfogadja a Ford, a 40-es melegoldali meg talán éppen előny is magyarországon, ahol mondhatni a nyár kimondottan mediterrán.
Cseréig nem lesz vele gond, de jogos lesz, ha legközelebb nem ezt kéred bele.
Nagy humbug amúgy ez a független szervizes olajcsere, hiszen ők is hordóznak, nem fog minden típushoz külön olajat venni, mindenbe raknak mindent is sajnos.
molnarpeter
nagyúr
A3 az benzines előírás, B a dízel, C a részecskeszűrős
Anaconda
tag
Sziasztok!
Illetve a másik kerdésem, Fordnál hol tudom megnézni hogy miket kell szervizelni? Vezerles, gyertya csere intervallum, milyen gyertya kell?
dellfanboy
őstag
nem kaptál hozzá kiskönyvet?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
zoger
tag
Vezérlés 160ekm vagy 8 év, gyertya nem drága én 30ekm-ként cserélem (egy időbe nagyon döglődtek a ford trafók ezért ajánlottak sűrűbb gyertyacserét az ajánlott úgy tudom 60ekm helyett). Olaj ford/motorcraft 5w30.
Anaconda
tag
Ezek az intervallumok valahová le vannak írva?
Tudok letölteni valahonnan magyar könyvet?
Német a kocsi, kaptam hozzá papírokat, de egy szót nem tudok németül.
Amikor átnéztem észrevettem, hogy NGK trafó van benne, és nem gyári volt.
ReFleXx
addikt
Ford.hu-n letoltheto magyar kezelesi vagy htmles valtozat
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Anaconda
tag
Köszönöm szépen, azt megtaláltam.
A szerviz intervallumok hová vannak leírva?
molnarpeter
nagyúr
Szervizkönyvbe azt hiszem, google translate segít ha befotózod vele.
Anaconda
tag
Megnézem, az elejét csak futólag néztem át a kereskedőnél.
Köszönöm!
Esetleg a tempomat beszereléssel.kapcsolatosan van valakinek tapasztalata? Vagy leírás? Illetve kapcsoló beszerzési forrás?
radi8tor
MODERÁTOR
RazoR
veterán
2002-es MK1 focus-nak szeretném kicsit rend berakni a futóművét, mit lenne érdemes cserélni?
Elöl: lengéscsillapító, toronycsapágy, stabrúd
Hátul: lengéscsillapító
Kéne még ezeken felül valami?
Kopog, csörög, minden baja van rosszabb úton.
Zoli-bácsi
senior tag
Futóművesnél nézesd meg mi lóg, csörög, kopog és cseréld azt.
bul07
nagyúr
Első szett [link] 31.5e Ft
Hátsó kombi vagy nem kombi [link]
Nem néztem utána hogy máshol mennyi, és esetleg összelegózva mennyi
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Szilentek! A jóféle hátsó futómű hátránya, hogy mivel nem sima csatolt lengőkar, így 2 szilent helyett van vagy 22. Nálam cserélve lett a szilentek nagy része, később kis segéd-lengőkarok is, mert így néztek ki:
Arra is figyelj, hogy hátul hajlamos az egész levelesre rohadni, nálam is jól láthatóan rozsdás volt, amikor hozzám került, de nem vészes:
Később kapott már alvázvédelmet, habár elég budget opciót, így lehet sokat nem ér.
Elöl csak sima Macpherson van, de nálam az is elvileg rottyon már évek óta (de csak tavaly derült ki), még nem cseréltettem, ott konkrétan új lengőkarok kellenek, mert többe kerülne kinyomni belőlük a szilentet vagy nem is lehet. De hamarosan eljön ennek is az ideje. Mondjuk útról nem akar leesni így sem, de indulásnál, váltásnál néha van egy viszonylag hangos koppanás, amikor megindul a kasztni, lehet a nagy lógás miatt van.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Ace Ventura
addikt
Sziasztok!
Szerintetek mi lehet az oka annak, hogy eltűnik a kiegyenlítő tartálybóla vizem?
Hiába töltöm maxra, 150-200 km után a szint a minimum értékre csökken, és ott is marad. Onnan hónapokig nem megy lejjebb.
Tartály környékén nem látok folyást.
Fusion 2007-es 1.4 benzines.
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
zoger
tag
Repedt a kiegyenlítő?
Sys85
veterán
Fura, mert általában vagy folyamatosan fogy, vagy sehogy.
Ilyen valameddig fogyásról nem is hallottam.
Esetleg a minimum szint felett lehet repedés a tartályon, de ott látszania kellene a szivárgásnak.
Nálam akkor fogyott amikor lyukas volt a hűtőm, csere után jó lett.
Most a nem egészen 1 éve cserélt vízpumpa tömítésemnél szivárog szépen lassan, majd egyszer azt is meg kell csinálni.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
Ace Ventura
addikt
Nem látom repedtnek. Nedvességet se látok a környékén.
Rejtély
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
(#51343) Zoli-bácsi válasza Ace Ventura (#51342) üzenetére
Zoli-bácsi
senior tag
Lehet mikrorepedés ami csak forró állapotban "nyílik" meg, és akkor el is párolog a hűtővíz.
troll81
addikt
Kupak cserét megérne a projekt. nekem segített annó Mk1 nél
Ace Ventura
addikt
Holnap leszerelem a tartályt, szétnézek jobban.
A hengerfejességet jó lenne kizárni, bár ahhoz szerintem teljesen el kéne tűnnie a víznek. Más hibát nem vélek felfedezni.
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
ReFleXx
addikt
pedig 99% hogy repedt, nalunk ugyanez volt a Fiestan, hajszalrepedés volt rajta az egyik sarkában. Úgy lehetett észrevenni, hogy teletöltöttem a tartályt, jól megmelegítettem a motort és akkor látszott hogy permetezi ki a vizet a hajszálrepedésen.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
(#51347) molnarpeter válasza Ace Ventura (#51339) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Nyomás próba kellene szerintem... . de ha minimum szint alá soha nem megy, én hagynám ahogy van.
zoger
tag
Én is ezt javaslom. Nálam is így véletlenül derült ki. Más okból járattam a motort s egy hőfok felett elkezdett csepegni a víz a tartály oldalán. Problémás még ennél a motornál a termosztátház, ill. a hengerfej légtelenítő cső.
Mazs1drazs1
kezdő
dot4-et tettem bele, azt írt az útmutató.
Egyenlőre a féktisztítót nyomtam töménytelen mennyiségben az érintett helyekre. Kolléga fenti leírása alapján remélem, ez elegendő lesz.
A víz miatt már csak azért is féltem, mert a hibrid rendszer kábelei pont a fékfolyadék tartály alatt futnak, és nem akartam tetézni a "problémát" ... egy szárazjeges tisztítást lehet bevállalnék egyszer.
Ace Ventura
addikt
Még egy kérdés..
Fusion váltóolaja elvileg élettartam kenést ad.
27000 km van az autóban. Szerelő azt mondja leszívja és cseréli, mert ahogy néztük leeresztője nincsen. Érdemes vele foglalkozni, vagy nem lesz változás ha cseréljük?
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- DELL 7070 SFF Core i7 8700 vagy i7 9700 8/16GB DDR4 250GB M.2 SSD számla + gari - több db
- Wacom Intuos Pen&Touch medium eladó
- Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink eladó (standard kit)
- Apple Ipad Pro M1 2021 128GB Wifi + Apple Pencil 2.gen + tok + extra fólia
- XFX RX 6800 SWFT - 3 év ALZA garancia - eladó!