Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#51301) Anaconda válasza Mazs1drazs1 (#51285) üzenetére


Anaconda
tag

A fékfolyadékot a víz jól oldja, mert higroszkópikus. Egyszer én is meglocsoltam véletlen, kb 50 fokos vízzel mostam le a motortérből.
Kivéve ha dot5, azt nem tudom mi szedi le.

[ Szerkesztve ]

(#51302) Sys85 válasza Anaconda (#51298) üzenetére


Sys85
veterán

Igen, általában a tetősín alatt az utolsó 8-10 centin repedezik ki a tömítés.
Karosszériatömítővel kell megcsinálni, alapos pucolás és zsírtalanítás után.
Nekem is ez volt a bajom, de amióta megcsináltam egy csepp eső sem jön be.
Én megkentem az utolsó 30centit a sín alatt egészen le a csomiajtó gumikéderéig biztos ami biztos alapon.

[ Szerkesztve ]

#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#

(#51303) radi8tor válasza gabor9991 (#51300) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

De az nem casco volt, hanem KGFB.

⭐ Stella

(#51304) diegho válasza gabor9991 (#51300) üzenetére


diegho
nagyúr

Biztos nem 15k a javítás itthon, szerintem 5k körül megállna, ezt fizetné is a biztosító.
2010-ben 2002-es avensis első lököst elvitték, 680-at fizetett a casco.
2019-ben a 2003-as Meriva bal hátsó ajtó csere majdnem 500k-t fizetett a biztosító
2022-ben 2013-as Leon bal első sárvédőre rányitott ajtó miatt lett egy borsónyi nyom a lakkon, 160k-t fizetett volna a biztosító rá, de megegyezünk 160k kp-ban az elkövetővel
Ezek mind bőven magasabb összegek, mint amibe kerültek.

(#51305) gabor9991 válasza radi8tor (#51303) üzenetére


gabor9991
őstag

Annyi a különbség hogy casco esetén még levonták volna az önrészt és ha nem volt előre kifizetve az éves casco díja akkor az egész évre járó díj fennmaradt részét is :D
Persze hepiend lett a sztori vége a 250-nel csak bepróbálkoztak ugye.

(#51306) zoger válasza RazoR (#51297) üzenetére


zoger
tag

Úgy tudom az okoskerék probléma legbiztosabb jele, ha indítás után kerepel egy rövid ideig amíg nem visszatöltödik olajjal.

(#51307) Anaconda válasza Sys85 (#51302) üzenetére


Anaconda
tag

Rendben, ugyan ezt fogom tenni.

Megnéztem már párat, a magyarok alig felszeretlek, a legtöbb fapad.
Németet a rozsda miatt nem akartam, de azokban minden is, a napfénytetőtől a kulcsnélküli indításig. Próbálok valami kevésbé rozsdás alvázút kifogni, vannak egész tűrhetőek.

(#51308) gabor9991 válasza diegho (#51304) üzenetére


gabor9991
őstag

Írtad hogy nem magad intézted ezeket, persze a szerviz kiszámlázott mindent a biztosító meg fizetett mindent, bár én nem voltam ilyen szerencsés, nekem rossz tapasztalatom is volt, letörték a balos visszapillantómat és a valós javítási költségnek csak a felét volt hajlandó a biztosító fizetni, mert avultatás meg egyezségi ajánlat okán levonták az összeg közel felét :D
Vagy offos autó nekitolatott egy villanyoszlopnak és cascora ki akartak fizetni 40(negyven) ezer forintot mert szerintük egy csomagtérfedél és egy hátsó lökhárító cseréje 90 ezerből megvan mert szintén avultatás és nettó az összeg és ugye 50ezer az önrész :D Ha nem fogadod el az ajánlatot és márkaszerviz csinálja számlával akkor meg zsebbe lehet nyúlni mint ahogy itt is volt hasonló történet már néhányszor.
De lehet csak én voltam béna.

(#51309) radi8tor válasza gabor9991 (#51305) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Apropo casco, ma reggel ezzel fogadott Netrisk:

Asszem' a biztosító embere félre kattinthatott, mert van szemle időpontom hétfő reggel 8-ra.
Hihetetlen... :D

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#51310) RazoR válasza zoger (#51306) üzenetére


RazoR
veterán

Igen ezt én is olvastam, de ilyen jelenség nincsen, ezért is vagyok tanácstalan. Kedden kapom vissza az autót, majd megpróbálok videót csinálni róla.

(#51311) gabor9991 válasza radi8tor (#51309) üzenetére


gabor9991
őstag

Most lesz a szerződéskötés előtti szemle?új kocsival ki sem mertem volna állni a szalonból casco nélkül :)

(#51312) radi8tor válasza gabor9991 (#51311) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Minden évben újra kötöm a casco-t mert pofátlan módon emelik az árát.
Idén 280 ezerről 390 ezerre emelkedett volna az éves díj ha nem kötöm újra.
De tavaly is volt bénázás a szerződéssel, akkor elrontották a cég nevét. Idén meg ez.
Kezdem azt hinni szándékosan szívatják az újraszerződőket.

Új autó átadásnál nem volt szemle. Elhiszi a biztosító szemle nélkül is hogy sértetlen. :D

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#51313) lezso6 válasza radi8tor (#51295) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Jó, de ez gondolom Németország vagy hasonló. Ott teljesen másképp megy a "javítás", gyakorlatilag komplett elemeket cserélnek, ezért olyan kurva drága.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#51314) radi8tor válasza lezso6 (#51313) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Márkaszervizben itthon is ugyanígy dolgoznak.

⭐ Stella

(#51315) lezso6 válasza radi8tor (#51314) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Elég baj az.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#51316) gabor9991 válasza radi8tor (#51314) üzenetére


gabor9991
őstag

Igen, csak németországban kifizetik a komplett javítás árát, ha egy autón sérülést okoztam legyen az egy új maybach vagy egy 15 éves twingo, nálunk meg jön a biztosító a káronszerzés tilalmával, és ilyenkor van az, hogy letört a tükröd, az új tükör 90ezer de neked már nem új tükröd volt, így, ha új tükröt fizetnének akkor már megszegnék a káronszerzés tilalmát, ezért avultatnak egy nagyot és megkapod egy bontott alkatrész nettó árát :D
Ha beviszed márkaszervizbe akkor a különbözetet fizeted zsebből, akkor lehet új tükröd de a felárát azt nem fizeti a biztosító.

Casco díjakon én is csak pislogtam, egyik autóra emeltek 25 százalékot a másikra meg 30 százalék körül és hiába néztem nem is lett volna olcsóbb sehol, ha újra kötöttem volna akkor sem.

(#51317) TeeJay


TeeJay
félisten

Segítséget kérnék mert wiki.de nem ad pontos infót

2. gen Ford Galaxy-t nézek
Honnan lehetne megtudni hogy a 2.0 tdci motorral meddig ment DPF nélkül és mikortól kapott DPF-et?
Egyik EURO4 másik EURO5
Na most kérdés hogy melyikkel jár jobban az ember? Régebbi EURO osztály cserébe DPF nincs vagy legyen DPF de akkor EURO5 már van

Köszi

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#51318) kalifa777


kalifa777
tag

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy Focus II. 1,4 (ferdehátú Ambient 2006) ahol a következő hibajelenség áll fenn. A csomagtér ajtaját nem tudom kinyitni, de közben folyamatosan jelzi a kocsi, hogy egy ajtó nyitva van. Érdekes módon ha időnként sikerül mégis kinyitni (egy napos állás után) utána egy percre már megint nem sikerül. Valamilyen biztosíték lehet a hibás? Vagy esetleg van ötletetek a hiba elhárítására?
Előre is köszi.

(#51319) zoger válasza kalifa777 (#51318) üzenetére


zoger
tag

Nekem is ugyanez a bajom volt igaz hasonló korú fiestával s annó a fiesta fórumban osztottam meg. Hátha segít:
"Hiba megoldása a vezetőoldali zárszerkezetben van. A lényeg hogy szétszeded az ajtót és a zárat kiszedve van rajta egy microkapcsoló ami a nyelv állapotát érzékeli s ezt egy kis porvédő takarja. A porvédőre csináltam egy kis lyukat és befújtam wd40-el. Ennek már több éve és azóta se jelentkezett a hiba."

Ott a pontos jelenség az volt, hogy a csomagtartó nem nyílt műszerfalon lévő gombal és világított bent a lámpa ajtócsukás után is (az én fiestámban nincs piktogram ami a nyitott ajtóra figyelmeztet).

(#51320) Jenne


Jenne
senior tag

Sziasztok!

Mennyire gond az, ha egy Ford 1.6 TDCi motorba (2008-as az autó) TOTAL Quartz 9000 5W-40-es olajat tettek egy független szervizben? Rokon vitte el egy pár éve még Peugeot szerviz volt, de az utóbbi években már független szervizbe az autót olajcserére, mert a közelben volt neki ez a szerviz. Amikor fizetett volna, a számlán látta milyen olajat tettek bele és rákérdezett. Azt mondták, hogy a Peugeot 307-ben lévő PSA 1.6 HDi dízel ugyan az, mint a Ford PSA 1.6 TDCi motorja, és Ők, mármint a Peugeot mindig ilyen/ezt az olajat tették bele az autóikba, nyugodt lehet.
Szerintem nem jó ez így, de Ti mit javasoltok? Menjek el én is a rokonommal a szervizbe és reklamáljuk meg, cseréltessük le az olajat? Ketten talán nyomatékosabbnak tűnhetünk, nehezebben dumálhatnak meg?
Rákerestem a Total oldalán arra az olajra, itt az adatlapja, de sehol egy Ford jóváhagyás vagy Ford előírás/szabvány: [link]

A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

(#51321) Anaconda


Anaconda
tag

Sziasztok!

Sikerült találni egy jó állapotú Ford Focus kombit, 2012-ből, 1.6 ti-vct 125 lóerős motorral.
Milyen olajat ajanlotok?

[ Szerkesztve ]

(#51322) gabor9991 válasza Jenne (#51320) üzenetére


gabor9991
őstag

Megnéztem a total olajválasztó oldalán mit ajánlanak ehhez a motorhoz és 5w30 -as total vagy elf jött ki.
5w40 nem volt a listában.

(#51323) aero. válasza Jenne (#51320) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

ACEA A3-at tudja, azt elfogadja a Ford, a 40-es melegoldali meg talán éppen előny is magyarországon, ahol mondhatni a nyár kimondottan mediterrán.

Cseréig nem lesz vele gond, de jogos lesz, ha legközelebb nem ezt kéred bele.
Nagy humbug amúgy ez a független szervizes olajcsere, hiszen ők is hordóznak, nem fog minden típushoz külön olajat venni, mindenbe raknak mindent is sajnos.

(#51324) molnarpeter válasza aero. (#51323) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A3 az benzines előírás, B a dízel, C a részecskeszűrős :)

(#51325) Anaconda


Anaconda
tag

Sziasztok!

Illetve a másik kerdésem, Fordnál hol tudom megnézni hogy miket kell szervizelni? Vezerles, gyertya csere intervallum, milyen gyertya kell?

(#51326) dellfanboy válasza Anaconda (#51325) üzenetére


dellfanboy
őstag

nem kaptál hozzá kiskönyvet?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#51327) zoger válasza Anaconda (#51325) üzenetére


zoger
tag

Vezérlés 160ekm vagy 8 év, gyertya nem drága én 30ekm-ként cserélem (egy időbe nagyon döglődtek a ford trafók ezért ajánlottak sűrűbb gyertyacserét az ajánlott úgy tudom 60ekm helyett). Olaj ford/motorcraft 5w30.

(#51328) Anaconda válasza zoger (#51327) üzenetére


Anaconda
tag

Ezek az intervallumok valahová le vannak írva?
Tudok letölteni valahonnan magyar könyvet?
Német a kocsi, kaptam hozzá papírokat, de egy szót nem tudok németül.
Amikor átnéztem észrevettem, hogy NGK trafó van benne, és nem gyári volt. :)

(#51329) ReFleXx válasza Anaconda (#51328) üzenetére


ReFleXx
addikt

Ford.hu-n letoltheto magyar kezelesi vagy htmles valtozat

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#51330) Anaconda válasza ReFleXx (#51329) üzenetére


Anaconda
tag

Köszönöm szépen, azt megtaláltam.
A szerviz intervallumok hová vannak leírva?

(#51331) molnarpeter válasza Anaconda (#51330) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szervizkönyvbe azt hiszem, google translate segít ha befotózod vele.

(#51332) aero. válasza molnarpeter (#51324) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

:R

(#51333) Anaconda válasza molnarpeter (#51331) üzenetére


Anaconda
tag

Megnézem, az elejét csak futólag néztem át a kereskedőnél.
Köszönöm!

Esetleg a tempomat beszereléssel.kapcsolatosan van valakinek tapasztalata? Vagy leírás? Illetve kapcsoló beszerzési forrás?

(#51334) radi8tor válasza radi8tor (#51309) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Jájj :D

10. napon hívott a szemlés ember, hogy 11. napon reggel tud jönni. Mondtam nem érek rá csak jövő hét elején reggel.
De a suta egy szóval nem mondta nekem, hogy ki fogunk csúszni az időből... Akkor odébb raktam volna a meetingjeimet a szemle miatt.

⭐ Stella

(#51335) RazoR


RazoR
veterán

2002-es MK1 focus-nak szeretném kicsit rend berakni a futóművét, mit lenne érdemes cserélni?

Elöl: lengéscsillapító, toronycsapágy, stabrúd

Hátul: lengéscsillapító

Kéne még ezeken felül valami?

Kopog, csörög, minden baja van rosszabb úton.

(#51336) Zoli-bácsi válasza RazoR (#51335) üzenetére


Zoli-bácsi
senior tag

Futóművesnél nézesd meg mi lóg, csörög, kopog és cseréld azt.

(#51337) bul07 válasza RazoR (#51335) üzenetére


bul07
nagyúr

Első szett [link] 31.5e Ft
Hátsó kombi vagy nem kombi [link]

Nem néztem utána hogy máshol mennyi, és esetleg összelegózva mennyi

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#51338) lezso6 válasza RazoR (#51335) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Szilentek! A jóféle hátsó futómű hátránya, hogy mivel nem sima csatolt lengőkar, így 2 szilent helyett van vagy 22. Nálam cserélve lett a szilentek nagy része, később kis segéd-lengőkarok is, mert így néztek ki:

Arra is figyelj, hogy hátul hajlamos az egész levelesre rohadni, nálam is jól láthatóan rozsdás volt, amikor hozzám került, de nem vészes:

Később kapott már alvázvédelmet, habár elég budget opciót, így lehet sokat nem ér. :DDD

Elöl csak sima Macpherson van, de nálam az is elvileg rottyon már évek óta (de csak tavaly derült ki), még nem cseréltettem, ott konkrétan új lengőkarok kellenek, mert többe kerülne kinyomni belőlük a szilentet vagy nem is lehet. De hamarosan eljön ennek is az ideje. Mondjuk útról nem akar leesni így sem, de indulásnál, váltásnál néha van egy viszonylag hangos koppanás, amikor megindul a kasztni, lehet a nagy lógás miatt van. :D

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#51339) Ace Ventura


Ace Ventura
addikt

Sziasztok!
Szerintetek mi lehet az oka annak, hogy eltűnik a kiegyenlítő tartálybóla vizem?
Hiába töltöm maxra, 150-200 km után a szint a minimum értékre csökken, és ott is marad. Onnan hónapokig nem megy lejjebb.
Tartály környékén nem látok folyást.
Fusion 2007-es 1.4 benzines.

Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej

(#51340) zoger válasza Ace Ventura (#51339) üzenetére


zoger
tag

Repedt a kiegyenlítő?

(#51341) Sys85 válasza Ace Ventura (#51339) üzenetére


Sys85
veterán

Fura, mert általában vagy folyamatosan fogy, vagy sehogy.
Ilyen valameddig fogyásról nem is hallottam.
Esetleg a minimum szint felett lehet repedés a tartályon, de ott látszania kellene a szivárgásnak.
Nálam akkor fogyott amikor lyukas volt a hűtőm, csere után jó lett.
Most a nem egészen 1 éve cserélt vízpumpa tömítésemnél szivárog szépen lassan, majd egyszer azt is meg kell csinálni.

#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#

(#51342) Ace Ventura válasza zoger (#51340) üzenetére


Ace Ventura
addikt

Nem látom repedtnek. Nedvességet se látok a környékén.
Rejtély

Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej

(#51343) Zoli-bácsi válasza Ace Ventura (#51342) üzenetére


Zoli-bácsi
senior tag

Lehet mikrorepedés ami csak forró állapotban "nyílik" meg, és akkor el is párolog a hűtővíz.

(#51344) troll81 válasza Ace Ventura (#51342) üzenetére


troll81
addikt

Kupak cserét megérne a projekt. :R nekem segített annó Mk1 nél

(#51345) Ace Ventura


Ace Ventura
addikt

Holnap leszerelem a tartályt, szétnézek jobban.
A hengerfejességet jó lenne kizárni, bár ahhoz szerintem teljesen el kéne tűnnie a víznek. Más hibát nem vélek felfedezni.

Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej

(#51346) ReFleXx válasza Ace Ventura (#51342) üzenetére


ReFleXx
addikt

pedig 99% hogy repedt, nalunk ugyanez volt a Fiestan, hajszalrepedés volt rajta az egyik sarkában. Úgy lehetett észrevenni, hogy teletöltöttem a tartályt, jól megmelegítettem a motort és akkor látszott hogy permetezi ki a vizet a hajszálrepedésen.

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#51347) molnarpeter válasza Ace Ventura (#51339) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nyomás próba kellene szerintem... . de ha minimum szint alá soha nem megy, én hagynám ahogy van.

(#51348) zoger válasza ReFleXx (#51346) üzenetére


zoger
tag

Én is ezt javaslom. Nálam is így véletlenül derült ki. Más okból járattam a motort s egy hőfok felett elkezdett csepegni a víz a tartály oldalán. Problémás még ennél a motornál a termosztátház, ill. a hengerfej légtelenítő cső.

(#51349) Mazs1drazs1 válasza Anaconda (#51301) üzenetére


Mazs1drazs1
kezdő

dot4-et tettem bele, azt írt az útmutató.
Egyenlőre a féktisztítót nyomtam töménytelen mennyiségben az érintett helyekre. Kolléga fenti leírása alapján remélem, ez elegendő lesz.

A víz miatt már csak azért is féltem, mert a hibrid rendszer kábelei pont a fékfolyadék tartály alatt futnak, és nem akartam tetézni a "problémát" ... egy szárazjeges tisztítást lehet bevállalnék egyszer.

(#51350) Ace Ventura


Ace Ventura
addikt

Még egy kérdés..
Fusion váltóolaja elvileg élettartam kenést ad.
27000 km van az autóban. Szerelő azt mondja leszívja és cseréli, mert ahogy néztük leeresztője nincsen. Érdemes vele foglalkozni, vagy nem lesz változás ha cseréljük?

Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.