- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
őstag
Ezt a Duplitec-es szomorúságot nézte valaki? Hát, azthittem majdnem, de mégsem. Így röviden összefoglalva.
-
NvidiaRTX
őstag
Nem tom vótmáe, Sony drón: [link]
-
#16729600
törölt tag
Unalmamban ( lockdown, minusz 1X fok, derékig érő hó ) rámentem a vizsgára. Nálunk ( Ausztria ) ugyan nem kell jogsi a Mini2 re, de gondoltam adok neki egy esélyt. Életem első drónja, egy sort sem olvastam a szabályozásból: elsőre sikerült a vizsga ( 80 % ) Na nem azért, mert annyira pró vagyok, vagy mázlista. Annyira egybites marhaság az egész, hogy bármelyik cserepes szobanövényem, vagy a blökim is átmenne rajta elsőre. Szokásos értelmetlen uniós baromság, jól illik az uborka görbület szabályozás mellé.
-
konyi79
addikt
M2p ugye a magasságinfóhoz a home pointhoz viszonyított magassági adatot írja ki. Valahol be tudom állítani, hogy a pillanatnyi földrajzi helyzetéhez tartozót jelezze?
Köszi -
Statikus
senior tag
Lehet, hogy úgy tűnik, mintha bármi közöm lenne bármelyik biztosítóhoz, vagy a jogalkotóhoz, pedig semmi.
Inkább mondanám trollnak magam ebben a témában, de se nem hülyének, se nem alkusznak.
Van egy hülye hozzáállásom minden dologhoz, mégpedig annyi, hogy próbálom betartani a jogszabályokat és azokat megkövetelni azoktól, akiktől meg kell követelnem munkám során. (nem vagyok drónellenőr sem).
Nem szeretem az ügyeskedést, a megoldjuk okosba' hozzáállást. A jogszerű megoldásokat szeretem.Ezzel most be is fejeztem a hozzászólások véleményezését, nem akarok ezzel untatni tovább senkit, főként úgy nem, hogy nem is érdekel senkit az "ellenvélemény".
Egyébként úgy látom, hogy nagyon sokaknak szükségük van arra, hogy megvillantsanak egy másik nézőpontot is, mely által elgondolkodnak és akár utána változtatnak álláspontjukon. Ez nem csak a drónosokra vonatkozik, hanem bárkire, bármilyen témában. Sajnos olyan is van, akinek hiába mondod el, hogy másképpen is lehet, nem fogja fel, nem akarja felfogni, mert szerinte csak az a jó, amit ő gondol. Én meggyőzhető vagyok. Ha valami olcsóbb, jobb, egyszerűbb és jogszerű, azt el tudom fogadni, sőt kifejezetten ezeket a megoldásokat keresem szinte mindenben, mindezt úgy, hogy nem vagyok fillérbaxó, de nem is szórom feleslegesen a pénzt. Nem ismétlem magam, leírtam ezerszer, hogy mivel mi a gondom. Győzzön meg aki akar, meg fogom köszönni a segítő szándékot.Szép napot.
-
El Joe
tag
Na, a céges biztosítósunk körbe kérdezte a biztosítókat. Volt ahol külön el kellett magyarázni, hogy nem a drónra akarok biztosítást kötni, hanem felelősség biztosítást szeretnék. Ahol meg is értették, azt válaszolták, hogy meg kell várniuk a tv-hez tartozó végrehajtási rendeletet, utána fognak beárazni. Nesze semmi fogd meg jól...
Csak hogy borzoljam a kedélyeket, osztrák biztosító türelmet kért, mert több ilyen jellegű igény is érkezett hozzájuk az utóbbi időben és egységes álláspontot szeretnének kialakítani. (Az én olvasatomban megéri/nem éri meg) Szerintem udvariasan nemet mondanak majd és akkor egy páran majd nyugodtan alszanak
-
válasz
ArthurShelby #8041 üzenetére
Majd a piaci árverseny megoldja (kivéve, ha kartell alakulna, véletlenül). A Groupama egy büdös bunkó cég, sajnos van velük személyes tapasztalatom (friss diplomásként anno jobb híján dolgoztam náluk kábé másfél hónapot). Náluk nagyobb görénynek csak a Generalit tartom, de ők most szépítettek a renomén egy viharkár okán.
Pont a szükséges árverseny miatt lenne jó, ha esetleg EU biztosítás is köthető lenne itthon. Olyan ez, mint az Intel / AMD hitvita. Mindkét tábornak örülnie kellene a másik tábor sikerének, mert csak ez tartja kordában a saját lieblingje árait is.
-
ArthurShelby
addikt
" már korábban is éreztem valakik nagy pénzt akarnak ezen a "drón biztositáson" szakítani. Van egy olyan érzésem,hogy nem csak a politikusok keze van a dologban"
Egy politikust csak az érdekli, hogy ne bukjon le, miközben épp szamaragol. Azt full leszarja, hogy neked olcsó vagy drága a drónbiztosításod. Ez a biztosítók sara/lehúzása, hogy ilyen drága. Szóval ebben egyetértünk.
Esetleg az állam irányítóként beleszállhatna és szólhatna/szabályozhatna, hogy a biztosítók olcsóbb árat mondjanak. -
Geresics
addikt
válasz
BEndre34 #8038 üzenetére
Neki ez a véleménye, nekünk más. Van, aki úgy gondolja, hogy 20MFt alatt csak fost lehet venni, és autót nem, és akinek nem futja erre, az inkább maradjon otthon, vagy menjen busszal. Ő szerinte, aki nem akar feleslegesen kifizetni 20-40eFt-ot egy 100eFt-os drón biztosítására, annak egyrészt nem is futja rá, másrészt ne drónozzon. Mindenkinek jogában áll hülyének lenni, sőt, a szavazata is pont annyit ér, mint a Tied. Ezt tiszteletben kell tartani.
-
BEndre34
tag
válasz
Statikus #8037 üzenetére
Miért nem tudod végre elengedni? Komolyan nem értem / értjük. Esetleg most váltottad ki a dron biztosításkötő / alkusz igazolványodat és nem jó a biznisznek, ha nem nálad kötünk?Foggal körömmel harcolsz a saját véleményedért és közben pedig még a szemellenzőt se veszed le.
Tényleg jó lenne, ha végre másról is tudnál írni, mint a biztosítástól (kivéve, ha értelmes, hasznos, a csoport tagjainak segítő információd van). P3Dr0 teljesen normális, a te világnézeteddel nem ellentétes, külföldi biztosítás kötésére még csak áthallásos úton sem biztató hozzászólást írt. Miért kellett újra beleállnod? Neked feldobja egy script a "biztosítás" szót, és már rohansz is írni? Hidd el, nem kell, már (sajnos) többször kifejtetted erről a véleményedet, megértettük (csak nem érdekel minket) és szeretnénk ettől függetlenül úgy kommunikálni erről, hogy ezt újra és újra nem fejted ki / reagálod le negatívan. KÖSZÖNJÜK!!!
Persze valószínűleg ebbe is bele fogsz állni, de úgy tűnik neked ezt jelenti a topic lényegét (SAJNOS). -
P3Dr0
senior tag
Olvasva az otthoni helyzetet már korábban is éreztem valakik nagy pénzt akarnak ezen a "drón biztositáson" szakítani. Van egy olyan érzésem,hogy nem csak a politikusok keze van a dologban. Nálunk itt Svédben 20kg súllyig nem kötelező a biztosítás csak ajánlott viszont! Biztosítója válogatja de jópárnak a ház biztosításban benne van már ez is. Ha én kárt okozok a dronnal valakinek a ház biztosítóm intézi.
Tényleg évente párszor repked az ember teljesen felesleges erre külön biztosítás....
Nekem innen úgy tűnik az otthoni dronosoknak nincs érdekképviselete csak látszólag de rejtett cél az az,hogy Ellehetetleníteni a drónozást illetve aki mindennek megfelel azt meg lehúzni rendesen. Szomorú ez az egész -
-
Statikus
senior tag
Nem védem senkinek a termékét, nem csak egy biztosítónál lehet FB-t kötni.
Egyszerűen a külföldi biztosítókkal történő ügyeskedést nem veszi be a gyomrom. Pár forinttal olcsóbb kint megkötni, de ezerszer problémásabb lesz az ügyintézés, ha kárkifizetésre lenne szükség.Azt értem, hogy mindenki mindent ingyen akar és senkit ne szabályozzanak, mert milyen jogon.
És itt tényleg befejeztem a vitát. Ha végre minden letisztul a téma körül, megkeresem a számomra ideális megoldást, kifizetem, amit ki kell és nyugodt szívvel repkedek.
Javaslom mindenkinek, hogy próbáljon meg nyugodtan repkedni. -
válasz
Statikus #8031 üzenetére
Mert az autóban van olyan korlátozás, hogy csak 50/90 km/h-val mehet? Mindkettő eszköz veszélyessége attól függ, hogy hogyan és ki használja. A józan észre és a szabálykövetésre van bízva mindkettő használata, egyszerűen nem leeht mindent korlátozni. Ha átléped a sebességhatárt, és úgy okozol balesetet, nem fizet a biztosító. Ha open licenccel repülsz majd lakóházak felett, ugyancsak nem fizet a biztosító. Ez eddig 1:1, nem látom a különbséget, ami indokolná a biztosítás aránytalanságát.
Egyszerűen az látszik, hogy valamiért foggal-körömmel véded 1 darab biztosító túlárazott termékét, és nem értem (ahogyan mások sem itt), hogy miért. Nem csak az a két véglet van, hogy fizetsz biztosítást vagy nem. Pont ezt szajkózzuk itt, hogy nem a biztosítás meglétével vagy épp kötelező mivoltával van gond, hanem az indokolatlan mértékével. Részemről is ennyi, ha akartad, megértetted már szerintem.
DOE azt írta, lesz egyéni áruk a Groupama-nál, bízok benne, hgoy 15 ezernél nem lesz több, annyit nekem még megér.
-
Statikus
senior tag
A teljesítményadó egy adó, ne hasonlítsd felelősségbiztosításhoz, mert semmi köze hozzá.
Egyébként ki hasonlítja a drón felelősségbiztosítást az eszköz árához? A Casconál lenne szerepe, de a felelősségbiztosítás az okozható kárra vonatkozik. Egy 20 ezer forintos Trabira is lehet évi 40 ezer a KGFB és lehet vele 10 milliós kárt okozni, úgy is, ha az egy hobbitrabi, amit az ember csak a réten használ, évente egyszer 12 percre.
Én befejeztem, ne fizessetek felelősségbiztosítást. Van akikkel felesleges vitatkozni, mert meggyőzhetetlen.
Javaslom ne csak az osztrákoknál nézelődjetek, más országokban is lehet biztosítást kötni, persze kérdés, hogy kár esetén fog-e fizetni szerencsétlen károsultnak és ki fogja fizetni a tolmácsot
SOK SIKERT
-
bacus
őstag
Lassan engedjük el a kgfb-hez hasonlítgatást, mert félre vezető. Nekem 2 autóm és egy motorom van, de mióta a gyerekeimnek is van jogsija, az autókat 4-en vezetjük.. ennek ellenére az egyik autóba csak évi 2e km megy. Akkor én most mazsola vagyok azzal az autóval?
Ha elárulom, hogy több mint 1,5 millió km-t vezettem már összesen, akkor mégse?
A drónokra visszatérve, egy mavic mini fmc 120e forintos árához nézve IS rengeteg az évi 20e forint, mintha egy 5 milliós autóra, évi 1 misi lenne a biztosítás. Ugyanakkor van 100 millióba kerülő autó, aminél az évi 1 millió nem is lenne elvetemült összeg.
Sajnos az ilyen vélemények alapján kalkulált valaki a Groupamánál is, hogy akinek nincs erre évi 20e forintja az ne röpködjön.., mert ugye mi manapság egy huszas? De ez tévút..., nem azért nem fizetik meg majd sokan, mert nem tudják, hanem mert nem akarják.
Ráadásnak összemérhető az egyszeri büntetéssel ! Ezzel nem azt szeretném javasolni, hogy emeljük meg a büntetéseket, sőt. De ha évente 5x repülök és 20x megúszom, akkor 4 évente olcsóbb egyszer kifizetni a szabálysértés 30-40e forintját.
-
válasz
Statikus #8028 üzenetére
Na ja, csak a mazsolának pont olyan nehéz az autója, mint a profié, és pont ott használja majd, ahol a profi. Nyilván Ő nem egy Smarttal fog csapatni a mezőn, a nagy büdös semmi közepén. Ezért mondom, hogy legalább az open kategóriában olcsóbbnak kell lennie a biztosításnak, mert ők nem a tömeg és lakott terület felett fognak Inspire-el repülni; mégis mi a tökömben tenne kárt egy tello, egy Spark, vagy egy fpv racer gép lakott területen kívül, ahol majd használják ezeket úgy 10/10 esetben? Aki komolyabban gondolja a dolgot, úgyis drágább drónt választ, és jó eséllyel nem open licenccel használja a pampán, szóval az jogos, fizessen.
Ha már mindenképp autós analógiát keresünk, akkor erről szól a teljesítmény adó.
-
Statikus
senior tag
Autónál is pont a hétvégi mazsolák a legveszélyesebbek, pedig csak évi 100 órát vezetnek, 3000km-t tesznek meg ennyi alatt, mondhatni hobbiautósok, mégsincs nekik alacsonyabb, vagy magasabb biztosítási díjuk egy átlag autóshoz, aki 20-25.000km-t megy évente (és képes cselekedni vészhelyzet esetén, mert van rutinja).
20e Ft biztosítási díj leosztva 50 napra, heti 1 alkalom repülés esetén 400 Ft. Akinek nem fér bele egy repülésnél 400 Ft, vagy kevesebb a felelősségbiztosításra, az ne repüljön. Nem csak megvenni kell tudni egy gépet, hanem üzemeltetni is. Ugyanez vonatkozik az ingatlanokra is. Sokan megvették régen a panelt, aztán várták a csodát és 40 év alatt lepukkant. Ugyan ez más téma, de mégiscsak kapcsolódik.
-
konyi79
addikt
Igazad van, átfordíthatjuk üzemórára is.
4 autó van a háznál a munkára használtakkal együtt, összesen mennek olyan 70 000 km-t. ez nagyon jóindulatúan 40km/h átlagsebességgel 1750h. Fizetek cascoval együtt 240k-t érte. Ez durván 132Ft/h.
A M2p-vel ehhez évi 270 órát kellene repülni. Ja, nincs casco -
bacus
őstag
Azért ne keverjük a dolgokat. A biztosítás nem azért drága, mert évente csak 3-4x használja valaki, mert ez nem a biztosítón múlik! Egy autó is ha csak áll az utcán, nem megy egy métert se, akkor is lehet évi 100e forint a költsége, mert olajcsere IS kell, pedig be se indítottad, teljesítmény adó is, kgfb is, stb. (ezek a vidéki árak itt a fővárosban egyébként sem igazak, nekem két öreg autóm van, az egyikbe évi 1-2e km rakunk bele és 66e Ft csak a kgfb).
A biztosítás azért drága, mert a várható kárkifizetések nincsenek arányban a várható biztosítási bevétellel, azaz várhatóan lesz 1-2 kár kifizetés, mondjuk évi 5-15 millió ft értékben (az 50e önrész miatt lehet ennyi sem) a várható bevétele a biztosítónak meg 20e ft * 70e felhasználó azaz 1,4 milliárd forint. (persze ha a becsült biztosításra kötelezettek számára helyesen emlékszem)
Ezt kellene arányba hozni. Azt gondolom, hogy ez az évi 3-4e forint környékén valósulna meg magáncélú hobbi használat esetén. A húsz ezer forint pedig max önrésznek fogadható el.
Számomra az sem világos, hogy a regisztrációhoz miért kell a biztosítás? Mi köze ennek hozzá? Én kivárom mi lesz, most úgyis hideg van, nem akartam röptetni.
-
konyi79
addikt
válasz
Geresics #8023 üzenetére
Persze lehetne mondhatni, ne köss biztosítást, de akkor a regisztrációs űrlap már a kitöltésnél elbukik. Amire ugye semmi reakció, hiába van beküldve
Szóval én kicsengettem a biztosítást, aztán majd meglátjuk. Ha lehetséges felszállni a rendeleteknek megfelelően, majd írok egyet a biztosítónak, akkor tolják már át ugyan az évfordulót, mert eddig ugye mit is biztosítottak, mikor repülni se lehetett? -
válasz
konyi79 #8020 üzenetére
Munkára azt mondom, még annyit is megérhet, de az aránytalanságra ez sem magyarázat. A legjobb lenne ahhoz kötni, hogy open licenc, vagy sem. Ha open, akkor mondjuk 10k, ha nem, akkor meg annyi, amennyi. Magában hordozza a kategória kritérium rendszere, hogy mit és kit veszélyeztetsz az eszközöddel (nagyjából legalábbis). Ha meg másképp használod, mint amire jogod van, akkor úgyis mindegy, a biztosítás nem lesz érvényes.
-
Fuhur
kezdő
válasz
Geresics #8015 üzenetére
Én is ezekre az aránytalanságokra hívtam már fel régebben a figyelmet UL biztosítás vs drón biztosítás.
Az nagyon jó példa volt, hogy szezonális járműveknél (pl. motor, én is télire kivonatom) nem kell fizetni, de visszatérve az UL-re (emberes repülőgép) szintén köthető csak az aktív időszakra. Nagyon sokan számolnak úgy, hogy tavasz közepétől ősz végéig kötik mivel télen, hidegben sokan nem repülnek.
Erre a drón biztosításra nem nagyon lehet mást mondani, mint lehúzás. Bocsánat érte ha valakit ez zavarna
Aztán meg nem tesz a drón biztosítás különbséget a 120 grammos játék és a 25 kg-os professzionális eszköz között sem. Miért fizetne a kamerás kis drónos a tarló feletti repítésére biztosítást? A helyi pockok, denevérek, vagy verebek nyugalmának indokolatlan megzavarásáért, vagy épségük veszélyeztetésért??? Ez is súlyos aránytalanság!
Ugyanez van a vizsgával és a tananyaggal. Miért éri meg az osztráknak online ingyen biztosítani mindezt és miért kell idehaza (tervezet szerint) mindezt többszörösen fizetni? Mi a cél? Bevételi forrás teremtése vagy a felhasználók biztonságos drón (játék) használata?
Összegezve: Nem a hazai szabályozás ellen vagyok, hanem annak tartalmával nem értek egyet.
-
BEndre34
tag
válasz
BEndre34 #8017 üzenetére
Ami kimaradt:
Szerintem a fenti matek alapján (is) egyértelmű, hogy miért gondolja úgy sok (nagyon sok) hobbi drónos/modellező/..., hogy egy-két dolog kissé túláraztatott. Van "A" és "B" kategóriás jogosítványom, autó jelenleg is van és évekig volt motor is (nagy sportmotor 2,7-3mp/100km gyorsulással) és se a hozzájuk szükséges engedély (jogosítvány) se a járulékos költségek %-os viszonyba sem állnak a drón legális üzemeltetési költségeivel. -
BEndre34
tag
válasz
Geresics #8015 üzenetére
geresics #8015 + 1
Bárhogy nézzük, nagyon aránytalan.
Talán ha több biztosító is belép, csökken majd az ára, de ez nem hiszem, hogy most lesz. Az idei évet úgy fogom fel, hogy az igazságtalanul drága biztosítást így számolom:
- Biztosításra elfogadható (persze ez személyes) összeg 10e körül -> helyette 20-30e
- Drón jogsi itthon kb 10e (Osztrák már megvan úgyhogy ez pipa -> Neeeeeem azért mert ingyen volt vagy kiskapu, hanem mert ott már van és működik, itthon pedig... Úgyhogy ebbe ne menjünk bele egyetlen poszt elejéig sem ha kérhetem.)
- Havi 1-2 repülésre (különböző helyeken) légtérengedély eddig 3e/db lett volna -> most 0 forint (bár még mindíg az hiszem, álmodom, hogy még ma is 0 Forintot látok az igénylés illetékeként)
Így, ezek a várt költségek (10e + 1,5*12*3e = 64e) a biztosítási díjra (20-30e) visszaszámolva, bőven belül vannak a biztosítási összegen. Nyilván kell még a reg, de az amúgy is kellett volna (és ez is belefér ezzel a matekkal).......igen tudom, a 0 Forint jobb lenne, de csak a jelenlegi helyzethez tudunk igazodni.
Hogy jövőre mi lesz? Nem tudom, ahogy más se. De idén a vizsgára + engedélyre szánt pénzből befizethetem a túlzott összegű biztosítást és nem kell fél szemmel a házmestereket, "hozzáértő" kirándulókat, önkéntes rendőröket lesnem repülés közben és ha mégis kár keletkezne nem ver le rögtön a hideg verejték, hogy miből fizetem ki.
(Csak pár perccel később amikor eszembe jut, a biztosító majd hogy számolja ki a kárt és mennyivel emeli hirtelen felindulásból az éves díjamat, de ez már egy másik - jelenleg ismeretlen - tényező)
-
Geresics
addikt
válasz
Statikus #8014 üzenetére
Még egyszer utoljára leírom, aztán én kiszáltam a témából: az aránytalansággal van a baj!
Egy napi használatban lévő átlagos autó ma már 1,5 tonna és 100 lóerő felett felett van, és arra a biztosítás 20eFt! Egy kisteherautóra, amivel pénzt is keresnek, aminek a feladata az, hogy lehetőleg non stop menjen, mert ezzel termeli a bevételt, annak a duplája! (Nyerges vontatóét lövésem sincs mennyi lehet.)
De akkor nézzük a hobbit! Az egyik motorom 230kg, és 150LE, biztosítása 20eFt, pedig ez a kategóriájában extrém durva gép! A másik motorom 120kg és 22LE éves biztosítása 9eFt!
Szerinted mivel tudok nagyobb kárt okozni? Egy személyautóval? Egy kisteherautóval? Vagy maradjunk a hobbinál: egy motorral, ami 120kg, és bütykös gumi van rajta? Vagy a másikkal, ami 230kg és 2,7s alatt van százon? Basszus, ettől a motortól még én is félek, pedig rendszeresen járok tréningre!
Amikor volt robogóm, annak az éves biztosítása 3eFt volt, pedig az is ment 80-at, és még rendszám sem volt rajta! (Mondjuk az, hogy rendszám nélkül vehetnek részt motorok közlekedésben szerintem sem normális, mert soha nem fognak megállni!)De hogy ne csak olyan legyek, aki csak azt tudja mondani, hogy ez szar, az szar, van ötletem is, pedig hülye vagyok a témához: kell minden repüléshez légtérhasználat? Ok! Máris megvan, hogy mikor repült valaki! Máris megvan, hogy mikor kell biztosítást fizetnie! Legyen 60eFt az éves díj, de csak azokra a napokra kelljen fizetni, amikor repült valaki - akár csak 1 percet is! Az 170Ft/nap! Hmm... szerinted bárki is reklamálni?
De ott van az is, amikor valakinek nincs biztosítása a járművére. Mi van ha olyankor okoz kárt? Hát a MABISZ-nak kell fizetnie (több tonnás, sok LE-s járműre) napi 3-400Ft-ot! Hopp, még ez is arányosabb, mint az éves 20eFt, mivel itt logolva van, hogy mikor volt használva! (Hiszen járműveknél is, mikor ki vannak vonva a forgalomból, akkor nem kell fizetni!)
Na ezért fogok illegálban repülni azzal az évente pár alkalommal!
-
Statikus
senior tag
válasz
Geresics #8013 üzenetére
Vannak olyan hobbik, amik eddig engedély nélkül működhettek, most szabályozzák a világban, mert új dolognak számít.
Hobbirepülőgép, hobbiejtőernyő, hobbisárkányrepülő, hobbimotor, hobbifegyver, hobbiautó, stb... Mindenhez kell engedély, többségéhez biztosítás is.
És mi az, hogy a nagy büdös semmire? Biztosítási szolgáltatásra. Ugyanez nagyon jó lenne az összes kerékpárra is, de legelőször a kerékpáros futárokra. Miért olyan nehéz felfogni, hogy ez az eszköz tud kárt okozni? Jó esetben csak tárgyakban, rosszabb esetben emberben is. Nem minden nap, nem holnap, nem január 1-től, nem nálad, profi pilótánál, nem a kisgyereknél, akinek megengedte az apja, hogy repüljön 2 percet a mezőn, hanem BÁRKINÉL! Tudjátok az utasszállító repülőkkel sem úgy szoktak felszállni, hogy, na 7 perc 24 után lezuhanunk. A biztosítás a VÁRATLAN eseményekre szolgál. Mit tesz egy drónpilóta, ha műszaki hiba miatt rázuhan a drón egy 40 milliós autóra, összekarcolja, behorpasztja a karosszériát. Elővesz zsebből 1-2 milliót, amiből kicserélik a károsodott elemeket? Gondolom minden amatőr hobbidrónos tartalékol otthon ennyit, ha kárt okoz, azonnal fizet, mielőtt csorba esne a becsületén. Nem hinném. Na ezért kell a biztosítás.
-
Geresics
addikt
válasz
KillHates #8010 üzenetére
"Aki ennyit nem tud kiköhögni évente ... az tényleg tegye le a távirányítót és menjen fedettpályás kalapemelgetőnek!"
Már bocsánat, de ez egy végtelen nagy baromság.
Veszek egy drónt 100eFt-ért, hogy évente pár alkalommal használjam, csináljak hozzá mindeféle papírt, és még évente fizessek 20-40eFt-ot a nagy büdös semmire?
Elhiszem, hogy ez tök elfogadható annak, aki vesz 500eFt-ért (az igazán ipari gépek milliós költségéről nem is beszélve), és használja napi rendszerességgel munkára, annak ez sima liba. De az aránytalanságot kellene már végre felfogni, nem ilyen bicskanyitogató stílusban osztani az észt... -
válasz
kepek101 #8011 üzenetére
Pont ezen megy a rugózás a fosbúk drónos csoportjában, hogy kezdenek a NEM DJI drónok felértékelődni, mert azok gyártói nem osztják meg harmadik féllel a telemetriát (persze egyelőre, aztán majd gondolom a pénz beszél...
)
Néztem a hatályon szabályokat, csak CE minősítéssel rendelkező drón kaphat engedélyt. Kell szereznem egy matricátÉrdekes, hogy a LiveDeck-nek meg van CE minősítése:
Kénytelen leszek ennek az eszköznek az azonoítóival regisztrálni... Aztán majd átrakom a madárra.
-
Megnéztem a Groupama drón biztosítás ajánlatait: 20 ezertől 44 ezerig terjed. Tudom, hogy nem kevés pénz, de a villanymadarazás sem olcsó hobbi. Aki ennyit nem tud kiköhögni évente azért, hogy tényleg védve legyen AZ akinek esetleg kárt okoz, az tényleg tegye le a távirányítót és menjen fedettpályás kalapemelgetőnek! 😂🤣
-
Statikus
senior tag
válasz
ArthurShelby #8007 üzenetére
Statikusként is használom.
-
Grillo
őstag
válasz
ArthurShelby #8004 üzenetére
Én csak egy egyszerű régész vagyok...
De tényleg.
-
ArthurShelby
addikt
Bocs, de milyen munkát csinálsz, hogy állandóan a Sándor palotánál és a Karmelitánál repülsz?
Mert azt azért valljuk be, biztonságilag az egy külön terület (szélsőséges példa/kivétel), emiatt ott a drónozás egyszerű sosem lesz, már kiforrt jogszabályokkal sem (pl el tudom képzelni, hogy sosem fognak kiadni ott drónozásra engedélyt). -
Grillo
őstag
Szerintem azért nem ennyire szörnyű a helyzet. Ha rendeződik a regisztráció, meg van biztosítás, akkor nem lesz semmivel kockázatosabb repülni légtér nélkül, mint eddig. A kiemelt helyeken eddig is figyeltek, a pusztában nem hiszem, hogy bárki foglalkozni fog ezzel.
De tény, hogy településeken belül nől a kockázat.
Meg ezt a 7 napot nem értem igazából, mert ha hobbibarát lenne a szabályzás, akkor mondhatnánk, hogy azért van, hogy ne tudja senki kisajátítani mondjuk a citadellát. De nem hobbibarát. És még csak a pénzbeszedés sem jó irány, hiszen illetékmentes lett.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B365M i7 9700F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/ 56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 10G, áfás szla
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest