Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Szólánc.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Digitális Állampolgárság Program
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz Ivan15 #26398 üzenetére
Nem kap tobb 'lagyitot'.(mi az, hogy lagyito? ) Mint mondtam, a kevereket vegyeszek, elore lefektetett receptura alapjan allitjak elo, sok ezer gumira valo mennyisegben. Minden tipusnak csak egyfele kevereke van. A sebessegindex nem attol fugg, hogy milyen lagy, mennyire tapad a gumi. Minel nagyobb a sebesseg, annal nagyobb erohatas eri az abroncs szerkezetet. Ezert a nagyobb sebessegindexu abroncsok erositett szerkezettel/vazzal rendelkeznek. Ezert van az, hogy ha defektet kapsz, akkor hiaba Y-os a gumid, azutan mar csak H-s sebessegindexunek felel meg. Az ok egyszeru. A defekt miatt serulhetett az abrocs vazszerkezete, amitol egy ponton az meggyengul. Igy pl. a 280-as temponal fellepo eroket mar nem birna ki, es siman 'felrobbanna'. Ugyan ez igaz akkor is, ha egy H-s sebessegindexu gumival tartosan mesz mondjuk 250-et. Nem birna ki, es nem azert, mert a keverek nem eleg lagy es nem tapadna(erzed az ironiat?), hanem mert a szerkezete nem birna tartosan azokat az erohatasokat. E teren tobb alternativa is van, de a gumid egy ido utan mindenkeppen kukas lenne, es ez a jobbik eset.
Szoval ha meglep, ha nem, ha azonos tipust nezel, akkor minden guminal ugyan az a keverek, sebessegindextol, merettol fuggetlenul. A mintazat szokott valtozni/kulonbozni(de ott is inkabb a bordak szelessege) ugyan azon tipusnal, ahogy no az abroncsok merete.A kinai sz@rok is Y-os indexel jonnek, kozben meg olyan kemenyek, hogy 20k km alatt is max. 1mm-t kopnak, nulla ontisztulo kepesseggel. Na meg ott a vazszerkezetben sem biznek meg, az sem egy eletbiztositas.
Ha gondolod intezek a Hankookba latogatast, hogy lasd, a K107-esre minden meretben es sebessegindexben ugyan azt a kevereket alkalmazzak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ivan15
senior tag
válasz MPowerPH #26397 üzenetére
Tenyleg csak egy kis eszrevetel:
"A keverek milyensege nem befolyasolja a Vmax-ot. Az a tapadasert felelos."
Ugye az egyertelmü, hogy nagyobb vmax-on ill. sebessegen nagyobb tapadas is kell...-több erö hat, meglepne, ha a lassabb gumi es az ugyanabbol gyorsabb csak a megerösites jellegeben terne el -es nem kapna a gyorsabb több lagyitot. De ha a baratod vegyeszkent ezt mondta..[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Ivan15 #26393 üzenetére
Nem feltetlen. Nekem volt a regi automon elol W-s Continental, hatul ugyan az az abroncs tipus, csak Y. A belso szerkezetuk kulonbozott. A keverek milyensege nem befolyasolja a Vmax-ot. Az a tapadasert felelos. Egyebkent is ritka egy ugyan azon markabol kulonbozo sebessegindexu gumi.(azonos, vagy kozeli meretben) Az azonos tipuson beluliek pedig minden meretben ugyan abbol a keverekbol vannak, tehat ha netan elofordul, hogy a keskenyebbnek kisebb a sebessegindexe, az a szerkezetebol adodik, mivel a keverek A 215-os P Zero-n is ugyan az, mint a 285-oson.
Kenyes tema, de a baratom a Hankooknal dolgozik, mint mernok, es pont a kevero/vegyesz reszlegen van. Es az ustbol nem csak Y-os gumik keszulnek, hanem az egesz paletta, amit az a tipus lefed. Magat a szerkezetet teljesen mashol keszitik el, ott derul ki a meret is, meg a sebessegindex, erositett oldalfal, defektturo kivitel is.
Alapjaban veve, a performance gumik gyorsabban kopnak a lagyabb keverek miatt, hangosabbak, az ellenallasuk is nagyobb, de hatvanyokkal jobban tapadnak, mint az ECO abroncsok.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ivan15
senior tag
lassabban közlekedek 190km/h nal autopalyan nyaron is (!) es a negyevszakosakat -ugy mint a telieket- 4 mm alatt mar cserelni kell pedig a kopasjelzö 1,5mm -nel van. Autopalyan konkretan kb 160-ig nyomom inkabb 140-, igy nekem eleg lenne egy 180-190 -ig kalibralt gumi is 210- es van most rajta.
-
BeZol
őstag
válasz Ivan15 #26393 üzenetére
Autópályán közlekedek, 160felett, de inkább 180-200 körül, 80%-ban padlógázzal gyorsítok, és kapják a hátsó kerekek a 609nm nyomatékot. A michelin pilot sport 3asok (amik asszem 300km/h-ig okék) 30k km-t bírnak így hátul, 60at elől. Téli gumik nem michelinek, azokkal csak 210zel mehetek, azok is 30k km-t bírnak hátul, és ugyanúgy 60at elől, de értelem szerűen télen nem csapatok annyira, mint nyáron, és az autópályán is csak 210zel mehetek, míg a nyárival gyakran megeresztem 240ig, egyenesben pedig 260ig. (na jó, mivel a téli csak 225ös és nem 255ös, ezért sokkal többet faralgatok velük kereszteződésekben, mert könnyebben megadja magát )
Ha normálisan közlekednék, akkor biztos, hogy 45k km-t is kibírnának a hátsók, és az elsők is biztos vmivel többet mennének, DE én nem akkor cserélem a gumikat, mikor eléri a kopásjelzőt, hanem már akkor is, ha nem sok hiányzik, tehát másnak ez simán +5k km lehet. Én ennyit tudtam hozzászólni -
Viszlát
addikt
válasz CharlieDrop #26387 üzenetére
Szerintem annak hiába magyarázod ezeket a dolgokat aki képes feltenni négyévszakost, kivéve ha anyagi megfontolásból történt, bár ott ugye megkérdőjeleződik az autó létjogosultsága.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Ivan15
senior tag
válasz MPowerPH #26391 üzenetére
meg egyet ehhez de aztan lapozzunk, mert ez mar "vallas"
Irtad: "Kopas az a keverektol fugg." Igy van. A nagyobb sebessegindexnek mas a keverekösszetetele pl. ket -minden minden szempontbol azonos- nyari guminal. Puhabb.
Ezert kophat egy vmax 260km/h tartos 120km/h-val gyorsabban mint a parja: vmax 190km/h -es szinten tartos 120km/h val. (minden mas azonos)
De lapozzunk, mert ez egy meglehetösen erzekeny tema[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Ivan15 #26390 üzenetére
még egy saját sztori, azt lapozzunk.
Márciusban egy 2x2 sávos úton mentem, város, 50-es sebesség. Én a külsőben, mellettem 52-vel valaki a belsőben. Egy kutya rohant keresztbe, én takarásból nem láttam meg, csak mikor már fékezett a mellettem jövő. Én 2,5 méterrel álltam meg hamarabb a téli gumikkal (pedig már annyira nem volt jég, de még nyárira pont nem lehetett cserélni), mint a mellettem lévő. Ő éppen nem ütötte el a kutyát, nálam meg volt bőven helye elmenni.Na, ha egy nem megfelelő gumival elcsapom a kutyát, akkor már megérte a téli gumi...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
MPowerPH
félisten
válasz Ivan15 #26390 üzenetére
A sebessegindexnek nem sok koze van a kopashoz. Csak a gumi belso szerkezete mas. Kopas az a keverektol fugg. Alt. a Continental-ok kopnak el a leggyorsabban a premiumok kozul(Yokohama viszi a primet), aztan a Pirellik. Hankook pl. egesz jol birja. A Michelin pedig a legjobb ezen a teren.
Don't Tread On Me
-
Ivan15
senior tag
válasz CharlieDrop #26389 üzenetére
Termeszetesen nagyobb mint egy eppen adott körülmenyhez optimalisan felrakott gumival. Ez nem kerdes, de inkabb megyek lassabban telen is.
Mas. Azt hallottam, hogy a magas sebessegindexü gumik pl. 260km/h sokkal gyorsabban kopnak mint a lassabbak pl 210, 190 km/h-sok. Ez azonos tipusu es vastagsagu es gyartmanyu teli/nyari/4 evszakos gumira ertendö ugyanazon az auton, mert csak igy van ertelme az összehasonlitasnak. Igaz ez? Sztem igaz lehet
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz CharlieDrop #26387 üzenetére
Aha.. kb 3 eve megyek 4 evszakossal minden telen itt az Alpok labanal naponta dolgozni hajnalban is/ kesö este is, amikor meg nincs lesozva, tehat hoban telen is. Ja es a buszok is negyevszakossal mennek egesz nap termeszetesen telen is.
-
Ivan15
senior tag
-
BeZol
őstag
válasz Squirrel #26384 üzenetére
Nekem mindig téliről nyárira váltáskor jönnek elő a problémák. 17" -> 18"
3 éve csak az tűnt fel, hogy nem tartja a kanyart a kocsi, és mozog a kormány jobbra-balra miközben íven szeretnék maradni. Első lengőkarokat kellett cserélni, de tök érdekes, hogy a téli guminál ez nem jött elő, pedig ugyanolyan tempoban közlekedtem.
Most pedig szintén nyárira váltás után ki akar faralni a kocsi temposabb kanyarvételkor, most nem mozog a kormány, csak a kocsi hátulja bicsaklik be, és ettől kb. folyamatosan keresztbe akar állni. Elvileg lengéscsillapítókat kell cserélni, és jó lesz, csak még nem jöttek meg. Érdekes módon ez sem jött elő a téli felnikkel.
Egyik alkalommal rosszul centírozták egyik gumit ismerősnek, és ugyanez a problémája volt, mint neked. Nagyobb sebességtől egyik kerék folyamatosan rázott. Visszavitte, és ingyen újra megcsinálták.Egyébként nekem a tököm kivan már a sok gumissal. Mindegyiknél macera a beállás, mert meg kell emelni a kocsit, hogy alárakhassák a felemelőket. Némelyik idióta olyan helyen akarja megemelni a kocsit, hogy letépné az idomot, annyira résen kell lenni és szólni nekik, hogy ne ott, hanem itt emeled, hogy alá férjen az a vacak. (a mini-nknél sikerült leszakítaniuk...)
Ha nem figyelek, lelopják a szelepnek a kupakját, és sima vacak feketét kapok vissza.
Centírozással is volt már baj nem egyszer, csak pont nem nálam. Ott az a vacak, automata az egész, írja mit és mennyit hova, és mégis elcseszik, röhej.
A BMW szervízben pedig azt a lopásgátló csavart 2xer is lekukázták, mert úgy meghúzta az erőkarral, hogy S-betűt írt le a menet, majd a menet közepe fel is szívódott, aztán pedig a csavart nem lehetett kitekerni, majd a csavar teteje lerepült, és bentmaradt a kitekerhetetlen csavar, azt is úgy kellett külön kiszedetni, de szerencsére felni szétvágása nélkül sikerült.Ha belegondolok, hogy egy egyszerű gumicsere során ennyi mindent cseszhetnek el (plusz még ugye előjönnek a kocsi egyéb problémái is érdekes módon), akkor mit csinálhatnak ezek egy olajcsere és társai esetén, amihez aztán végképp nem értek?! (legutóbb máshova vittem olajcserére, kiderült, hogy a légszűrőt csak félig tették be, nem illeszkedett rendesen, mert csak ráerőltették, és így ahol csatlakozik be, ott el volt deformálódva...)
A vicc, hogy ezért még én fizetek, hogy gány munkát végeznek.
-
Squirrel
őstag
válasz MPowerPH #26383 üzenetére
úgy láttam, hogy nagyjából igen, de reggel átnézem világosban újra, hogy az összes felnin megvan-e az összes súly. Más ötletem nincs, mitől rázhat így, ráadásul sebességfüggően, mikor hazafele mentem még téli gumikkal semmi gond nem volt, ez az egyetlen változtatás történt az autón.
-
Squirrel
őstag
Hát most kicsit rám - vagyis inkább az autómra - jár a rúd. Nem elég, hogy (a #26365 hsz-ban írtam) a tetőcsomagtartó lemezeit valami gyökér állat egy tesco parkolóban kitörte megcsonkítva szegény autómat, ma vezettem 1200 km-t. Úgy a táv felénél kezdődött, hogy 100 km/h-ás tempó felett elkezdett rázni az autó. Most cseréltettem rajta ki a téli kereket nyárira, miután otthon tárolom, így arra gyanakszom, hogy ez elcseszett centírozásból adódhat. Legalábbis remélem, ennek a megoldása a legolcsóbb, ill. legegyszerűbb. De előfordulhat pontatlan centírozásból az, hogy kb. 6-700 km-ig nem ráz és simán fut az autó és csak utána jön elő a probléma? Úgy tudnám leírni a jelenséget, mintha az ember felgyűrődött aszfalton vezetne. Ha tényleg ez a hiba, akkor már csak azért is bosszantó, mert bmw márkaszervízben dobták fel a nyári kerekeket és még rá is kérdeztem a centírozásra.
-
peetmaster
senior tag
Tegnapi eső utáni állapot (ha jól emlékszem, még ide nem is töltöttem fel képet). Nagy valószínűséggel a jelenleg rajta lévő felni fog kapni télre 4 db téli gumit, és jövő tavasszal meglepném magam egy másik garnitúrával (vélhetően 19"). Mit javasolnátok, ami feldobná a "szürkeséget"? E60 M5 gyári felnijére gondoltam, esetleg egy ilyesmire, vagy talán még hasonlóra.
-
Stukker1987
senior tag
Üzemanyagokról:
Egyéni véleményem az,hogy az adalékolás mennyisége és minősége határozná meg számomra hogy melyiket válasszam,azt viszont nyilván egyik "cég" sem fedi fel. Utólagos adalékolásban nem bízok,mert az adalékok minősége megkérdőjelezhető...
Nem tudom valaki látott-e már hosszútávú teszt prémium vs prémium üzemanyag között,ha létezik az esetleg linkelhetné.
Mindettől függetlenül én szinte csak premiumot tankolok....
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #26376 üzenetére
Mar hogy erted? Hogy egy kuton van tobb forgalmazotol is uzemanyag?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz urban racer #26371 üzenetére
Nem fuel save -et tankolok... Hanem a premiumot, aminek semmi koze hozza.(VPower Nitro+ diesel, vagy mi a franc a neve) De irtam is. Egyebkent itt U-ban, normalis kutakon nem fogsz rosszminosegu dieselt tankolni, mig otthon mar a Molnal is megjartam.(sok diesel auto pont a rosszminosegu naftatol megy gajra) Mikor otthon vagyok, probalok csak az OMW-nel tankolni, es csak a premiumot, pont emiatt.
Latni nem latom, de tudom, mikor regeneral az auto. Normal uzemanyaggal varosban 140km-et bir, aztan kezdi. Mig ezzel siman elmegy 200km-et reg nelkul.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
CharlieDrop
veterán
válasz urban racer #26373 üzenetére
Napasztmek, dízeltől kormolt a benzines? WTF?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
urban racer
senior tag
válasz CharlieDrop #26372 üzenetére
menj a kocsid mögött nekem még a benzines is kormolt tőle
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
CharlieDrop
veterán
válasz urban racer #26371 üzenetére
fura, ma tankoltam ott,nem füstöl még
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
urban racer
senior tag
válasz MPowerPH #26369 üzenetére
Bocsánat, hogy beleböfögök, csak 2 percem van, de: pont hogy a shelles üzemanyagtól kormol(csak nem látod, mert fogja a DPF). Amióta ez a fuel safe lónyál van, azóta nem tankolok ott. Sima OMV dízelt rakok bele.
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
MPowerPH
félisten
Azt azert Te is tudod, ha olyan gazolajjal akarnad etetni ezeket az uj sor 6 dieseleket, akkor gyorsan bedobnak az unalmast... Nalam mostmar minden masodik tankolas VPower diesel. Azt irja mindenki, hogy tisztitja az uzemanyagrendszert, pluszban noveli az elettartamat, nem is kormol annyira, tehat a DPF-nek is jot tesz. En csak azt veszem eszre, hogy mashogy jar az auto, a tobbi pedig remelem ugy van, ahogy irjak.
trapedli: Szia. Az az olajszint rendben van, es minthavetel utan tisztanak tunik az olaj, akkor mas lesz a baj, es nem a gumi. Kormanymu sajnos hajlamos tonkremenni. Aktiv, vagy sima?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
trapedli
csendes tag
Sziasztok! E92 kormánya kicsit nehezkesen ,kemenyen tekerhető csak...a probléma oka lehet, h az első gumik nagyon kopottak? Vagy esetleg a szervó olaj a ludas? Köszönöm!!
-
-
Squirrel
őstag
Sziasztok!
Van egy (számomra) kedves kis BMW-m, ma egy "gyalog" kitördelte a tetőcsomagtartó takarólemezeket egy tesco-parkolóban, hogy száradna le a keze. Szerintetek net-en lehet ilyet rendelni? holnap hajnalban utazunk külföldre, gondolom nem tesz jót, ha ezek a nyílások szabadon állnak. Próbáltam keresni google-ben, de egyszerűen semmi találatot nem dob ki, fogalmam sincs, mi a hivatalos neve ennek a kis műanyag darabnak.
Köszönöm!
-
negro
őstag
Mondjuk en pont ezert orulok, hogy benyas, kuriozum ez ma mar Hartge auspuff alatta leomlotol, rezonator. Mindenki isteniti a hangjat. En el tudnam kepzelni dieselben magam meg ha 6 hengeres se...
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
MPowerPH
félisten
Csak a hasznaltauto.hu -bol kiindulva, mivel ugysem talalom meg a sok evvel ezelotti eladasi statisztikakat.
Beirom BMW 320, 2006-tol 2010-ig. Dieselbol 236db, benzinesbol 21db van elado. Ugyan ez 330-asbol 52db vs. 6db. Tehat a 90%-os arany az helytallo(pedig csak hasra utottem, mikor leirtam). Szoval teljesen megertem, hogy sok dieseles ir ilyen forumokba. Lehet benzines tulaj nincs is.... Itt az angol E90 forumon is megtudom szamolni egy kezemen, mennyi benzines tulaj van.Don't Tread On Me
-
senior tag
válasz MPowerPH #26357 üzenetére
En a tobbi forumon azt latom, hogy a hajtaslanccal kapcsolatos problemak legalabb 90%-a dizel.
Ezek a tipukus "nem megy", "erotlen", "megtorpan", "furcsa hangot ad" ,stb stb hozzaszolasok ritkak a benzineseknel.
Talan a termosztatra azt mondom, hogy az tenyleg elofordul gyakran ott is. -
MPowerPH
félisten
válasz SocketA #26356 üzenetére
Innen eddig egy olyan dolog volt, ami egy benzinesen nem tudott volna kijonni. Szoval ez lehetett volna egy 20i, vagy 28i is... Te turborol, kettostomegurol, magarol a porlasztokrol beszeltel. Anno a 28i-n nekem is igy nezett ki egy cserelendo alkatreszlista.
Pont a turbot eleg gyorsan kilehet szurni.... Porlasztokat meg belehet meretni. Kettostomegurol meg le sem irom...
Nekem anno 2 hetet allt az auto, mert nem volt se sebessegjelem, se ABS+ASC-m. Ugyan ez, es benzines. A vegen 200ft-os alkatresz lett a bunos.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
senior tag
válasz Cxgrav #26355 üzenetére
TOBBIEKnek mondom, hogy erre gondoltam, amikor ezt irtam:
(#26277) SocketA válasza urban racer (#26273) üzenetére
És ezzel van tele a fórum. Ezt probáltam mondani: Nem annyi, hogy kiírja a kocsi, hogy turbó hiba, bemész a szervízbe, lerakod a 200eFt-ot, aztán 2 óra múlva mész tovább és boldogan autózol.(#26355) Cxgrav:
Megkerdezhetem, hogy a feszito patronnak milyen jelei vannak? Zorog a lanc? Vagy ingadozik az alapjarat?Ugy latom, hogy Pesti vagy, en felvennem a kapcsolatot Himpli Imre-vel, facebook-on okosakat ir es sokan ajanljak.
O tud eloadatot nezni, meg szoftveresen is tud segiteni! -
Cxgrav
senior tag
Hali!
Picit eltűntem.
Páran biztos emlékeztek, hogy márciusban jött a házhoz egy fl előtti 320d.
Úgy tűnt, hogy csak termosztát baja van.
Sajnos nem.Most hoztam haza a szerelőtől, íme a lista amit cserélve lett:
- termosztát
- vízpumpa
- légtömegmérő
- hőgomba
- 2 feszítő görgő
- hosszbordás szíj
- összes szűrő
- 5w40 olaj 6L
- munkadíj
Összesen: 160kAmi még esedékes lehet:
- olajszint érzékelő (hibás)
- ülésfoglaltság érzékelő (hibás)
- jobb első stabilizátor pálca (még oké, de majd hamarosan gatya)
- tetőablak bukó nem nyit (visszacsuk egyből), csak hátra tudja húzni magát2 fájó pont van:
- láncfeszítő lassan csere érett (szerelő szerint ilyenkor már érdemes akkor teljes vezérlést cserélni)
- Ami a legszomorúbb, hogy jelenleg az egyik porlasztú tű jeladója és a motorvezérlőn lévő külső levelgő nyomás szenzor nem ad jelet magáról és a szerelő szerint így "vészüzemben" van a kocsi. Érezni is, hogy nem úgy megy a kocsi mikor odalépsz neki, mint ahogy várná ez ember. Kimérte, piszkálgatta, aztán 1-1x adtak jelet, de aztán ismét elhallgattak.Tanácsa szerint érdemes lenne a kocsin egy szoftverfrissítést végezni mindenek előtt, aztán hátra életre kelnek a jeladók és szenzorok, mert ő arra tippel, hogy szoftveresen játszottak a kocsival, azért nem okés most valami.
Ezeken kívül rendben van a kocsi.
[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
urban racer
senior tag
válasz Oracle #26352 üzenetére
cikkszám alapján tudok majdnem mindent 1 baj van: a folyadékoknak nagyon macerás a cikkszámuk. csak fórumokból tudod előhalászni, mert ugye lifetime... Annó nem találtam énse az e39hez az intenzívmosófolyadékot, bementem a rackba, azt se tudták miről beszélek Aztán kiszólt a szerelő, hogy jah, ilyen volt a 39ben, rakjak bele sima ablakmosófolyadékot
Egy szó, mint száz, ha adsz cikkszámot, megnézem neked szívesen. Ilyent találtam neten pl.: 83229407858
A kéziváltó igénytelen olajjal is elmegy, ha raksz bele valami atf-et azzal bőven túl is teljesíted a célt"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
Oracle
senior tag
válasz urban racer #26351 üzenetére
Ezt kérdezted a difinél is e46 320d PP02615 Tudsz szerezni gyári olajat a váltóba?
-
Oracle
senior tag
BMW Kuplung szett lendkerékkel Kinyomócsapágy nélkül LUK 164260 ft és ez csak 40% bárdi kedvezmény...
-
senior tag
Nem tehetek rola, hogy BMW forumon jarsz, es 140eFt-ba kerul most (kedvezmennyel annyiba se) a kettostomegu + kuplung.
Nem fogom az Audi Club-ba irni, hogy mennyibe kerul a BMW alkatresz. Viszont azt nem ertem, hogy Te miert ide irod az Audi-s tapasztalataidat. Plane, ha nem tudod, mi mennyibe kerul egy BMW-hez.A 15 eves kocsid 0 km-es kora ota van Nalad?
-
Ck.
addikt
válasz SocketA #26327 üzenetére
Csak ezt ne nagyon reklámozd más autós fórumon, mert körbenevetnek.
A legtöbb autóhoz egy kettőstömegű 150+ezres tétel. Igen, csak a kettőstömegű.Egyébként az automata a motor szempontjából is sokkal kímélőbb, nem engedi gyilkolni, még akkor sem, ha a júzer azt akarná. Aki automatát vesz, nyilván számol a kiadásokkal is, amik egy 10 éves viszonylatban egyáltalán nem biztos, hogy egy kettőstömegű + kuplungos mutatványt árban utolérnek.
De ha mégis, azt a kényelmet amit egy automata tud, egy kéziváltó sosem fogja visszaadni. Össze sem hasonlítható a kettő, kár is róla vitázni.Egyébként az én autóm idén lesz 15 éves, még bontatlan a váltó benne, megkapta a rendszeres olajcserét és a mai napig vajpuhán, gyönyörűen vált, probléma nélkül. Havi 4-5 ezer km-t megyek, tehát még azt se mondhatom, hogy azért nem halt meg alattam, mert keveset megyek.
[ Szerkesztve ]
-
Buszos
aktív tag
Sziasztok!
Kifogytam az ötletekből, ezért írok. E36 318i touring, 1996. 4 henger, 1.8 benzin, semmi erő. Nem füstöl, nem szív falsot, nem fogyaszt sokat (9-10 liter). Mit kéne megnéznem ? Légtömegmérő? Lambda-szonda?
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
-
CharlieDrop
veterán
válasz KINKY_007 #26344 üzenetére
Hát, nyáron be kell szállni és képzeld télen is az autóba. Annyit nem ér az egész, hogy tabletet tegyek ilyen helyre. Nézegetni nem fogom úgy sem.
Max ablakba tudnám tenni, akkor a kilátást takarja
tudom, kifogas.txt, de annyira nem győzött meg
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KINKY_007
aktív tag
válasz CharlieDrop #26343 üzenetére
Veszel egy tartót, meg egy tabletet. Ha kell, akkor jack-BT-vel ráküldöd a gyári hangrendszerre. Akkor kell felpattintani, amikor használni akarod. Ha nem kell berakod az oldalzsebbe, vagy ahova akarod. Ha te is ott ülsz a kocsiban, amikor -20, vagy +60 van ott, akkor egészségedre.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz CharlieDrop #26341 üzenetére
Miért?
[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Oracle
senior tag
válasz urban racer #26335 üzenetére
Én inkább kicserélem a difibe is, ennyi év alatt elöregszik minden olaj. A váltóba meg gyárit raknék, nem tudsz esetleg szerezni? Más fórumokon ATF olajat is ajánlanak bele.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz urban racer #26338 üzenetére
Mondjuk, aki DVD-vel akar szenvedni az meg is érdemli a vezetékezést.
Még a legújabb Audi, merci, bmw kijelzőit is veri egy jobb tablet minőségben és funkcióban is.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz urban racer #26336 üzenetére
Szerintem sem szempont a felszereltség, gyakorlatilag újszerű bontott cuccokat lehet összelegózni fillérekből (hála a jobbkormánynak)...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
urban racer
senior tag
ülés ócska, kényelmetlen hosszú távon-nekem...
Sport futómű 1 centit ültet és keményebb a lengéscsillapító. Nyugodtan megveheted a sportot is, a futóműre pár alap dolgot úgyis meg kell venned - pl. meyle hd tömörszilent az első tengely hátsó nagyszilentjére. Viszont poliuretánt ne... Ebben az életkorban csereérettek a lengéscsillapítók is-ha még a gyári van benn, hamarosan csereérett lesz."Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
urban racer
senior tag
válasz Oracle #26333 üzenetére
e46ban csak az m3 volt sperr(gyárilag)
Váltóba 75w80 vagy 85, diffibe 75w90. Elvileg castrol volt 10-15 éve a beszállító, nyugodtan vehetsz bele olyat. Válóba felesleges az új mágneses csavar, a régiről leveszed a fémreszeléket, aztán mehet vissza. Diffinél ha nem folyat, nem sípol a csapaágy se(inkább 30i betegsége), akkor ne foglalkozz vele. A váltónál kihajtás szimmeringet alaposan nézd meg, az sajnos szokás, hogy elhalálozik."Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
-KP-
addikt
Közbe felmerült még néhány kérdés:
e46 alap ülései milyenek? kellően jók, vagy keressek komfort/sport üléses autót?
érdemes sport futóművel venni autót? olvastam ilyen véleményeket, hogy magyar utakra nem szabad sport futóművest venni az utak minősége miatt.
-
Oracle
senior tag
válasz urban racer #26332 üzenetére
e46 320d PP02615, a váltóban is akarok, csak nem tudom honnan szerezek gyári olajat ha jól tudom mtf lt 2 kell bele, ha létezik akkor a difibe is gyárit raknék van gyári difi olaj?? Meg pár videót megnézve van aki rak új alátétet a csavar alá van aki nem, a váltónál meg valami új mágneses csavart raknak be
[ Szerkesztve ]
-
Oracle
senior tag
Honnan lehet tudni hogy sima vagy önzárós difi van a kocsiban? Kiakarom cserélni az olajat benne, de nem egyforma olaj kell bele.
-
senior tag
Igen, erre probalok en is celozgatni, hogy dizel es automatanal kell tartalek, mert johet olyan honap, hogy sokat kell rakolteni.
Szerintem egy szivo benzinesnel nincsen akkora kockazat.De persze mindettonel johetnek varatlan kiadasok. Az autozas az ilyen....
Mondjuk hogy oszinte legyek en nem a penzt banom legjobban, hanem a szarakodast.
-
aero.
veterán
válasz SocketA #26327 üzenetére
Sima 6 sebesseges bolygomuves, meg lehet olcsobb is lesz, mert sokkal elterjedtebb, mint a Laguna fele Aisin.
Ugy erdemes venni ezeket egyebkent is, hogy számolni kell ilyenekkel. Legyen a zsebben tartalek.
Nekem is 16 eves premiumom van, vannak is bajai, de nem ugy vettem, hogy csak tankolni fogom es hagyom elrohadni.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Én is megtaláltam, amire gondolsz, de én akkoris fél millió környékére emlékszem. De kérdezd meg Tőle, az a tuti:
(#31405) Laraxior válasza Alvin_ti4200 (#31396) üzenetére
Nincsen semmi problema az automataval, ha idoben cserelnek benne vezerlest. 285ezer forintert. Kb 180k kmnel esedekes. Akkor olajcsere is megy bele, aztan a legkozelebbi talalka az automatassal, majd 40-50ezer km mulva egy ujabb olajcsere miatt. Ennyi.(#23559) Laraxior válasza tresh (#23558) üzenetére
Csak a vezérlését cserélik le, a váltóhoz nem fognak nyúlni, meg olajat cserélnek benne. Ők is elviszik 50-100km-re. Utána megyek vele olajcserére, szűrők stb..és idénre végeztem vele Megint sikerült kb egy millát rákölteni az autókázásraAmugy ez meg a masik, hogy helyben keves automata valto specielista van. El kell vinned az autot szerelohoz, szetszedni, aztan elkuldeni a valtot felujittatni. Nem keves penz, de nem keves ido sem! 1 hetig tuti all a kocsi.
De a 285eFt-os felujitas az en szamolasom szerint meg mindig tobb, mint a 140eFt-os új kettőstömegű+kuplung szett.
És azt nem kell 40eKm múlva újabb olajcserére vinniIlletve itt is megjegyezném, hogy onnan indultunk, hogy E92 330-as automata váltoval. Az pedig szerintem nem fog kijönni 285eFt-ból.
-
-KP-
addikt
index fórumon van egy Atitdi nevű user. elég jó áron ad gyári alkatrészeket. érdemes felvenni a kapcsolatot vele.
-
senior tag
Bocsi, nincs idom keresgetni FB forumon adjak a linket. De google elso talalat: LUK KETTŐS TÖMEGŰ LENDKERÉK ÉS KUPLUNG SZETT EGYBEN BMW 3 E46 318d 320d 100 KW 143eFt.
Azert jo igy irosgatni, hogy nem szereted a BMW-t, nem volt BMW-d es nem tudod az arakat
-
Ck.
addikt
válasz SocketA #26322 üzenetére
Egy vadonatúj kettőstömegű + kuplung = 320 + munkadíj az én A6-osomhoz, ha kéziváltóval lenne. Az automatát meg 300-ból felújíttatom és az újabb 15 évig jó.
És most nem bmw-ről beszélek, hanem általánosságban egy nagyobb motor kuplungozásával + kettőstömegűzésével járó költségekről. Megnézem hol kapsz kettőstömegűt kuplunggal együtt 140 ezerért. Csak a kettöstömegű maga általában 150 ezer +++ tétel.
Én mégegyszer biztos nem ülök vissza kézi váltóba. Nem vagyok meggyőzető. Kavargassa csak a pudingot, akinek 6 @nyja van.
Olajat pedig 70 ezer pénzért cseréltem, nem 150 ezerért, igaz nem propeller szervizben, hanem váltó szervizben.
Egyékbént nincs bmw-m, Isten ments.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
(#26321) Ck. Biztos vagy Te ebben? Egy vadonatuj kettostomegu + kuplung 140eFt + munkadij.
Egy valto FELUJITAS,tehat nem uj, par tizezertol par szazezer Ft-ig terjedhet.Raadasul 60eKm-kent cserelni kell az olajat, amit otthon nem tudsz megcsinalni, meg a haver szerelonel.
Debrecenben a BMW szerviz 150eFt csereli le csak az olajat!!! Tehat ez nem felujitas.
Magat az olajat pedig 60eFt-ert akartak adni egy ismerosomnek.Emelkezz csak: Lara Renault-jat is a debreceni szerviz majdnem fel millio Ft-ert ujitotta fel! Es az egy Renault, nem BMW!
De amugy honnan tudod ennyire, csak nem vettel egy BMW-t?
-
Declare
őstag
válasz Lavidaloka #26316 üzenetére
Azert abban igaza van, hogy egy dizel auto fenntartasa dragabb (320i vs 320d kategoriaban plane). Ne fel evböl indulj ki es vond le a következtetset. Nem veletlen, hogy mondjak ezt a 20-25k km evi futast, ahol erdemes megvenni a dizelt. Ha nem igy lenne, mindenki dizellel jarna
Ha szerencsed van persze nagyon jol jarhatsz, de ha a nagy atlagot vesszük akkor egy hasznalt dizel auto mindig nagyobb riziko es dragabb fenntartast fog jelenteni. Ha valaki max 10-15k kmt autozik egy evben jo esellyel par ev alatt amit megsporol üzemanyagon azt bukja, vagy minuszban jön ki, ha valamit cserelni/felujitani kell. Ha szerencses es pont akkor veszi meg es adja el amikor "kell" akkor baromi jol jar viszont
-
senior tag
válasz MPowerPH #26314 üzenetére
(#26314) BMW001 Persze, mert Neked saját kocsi, amire vigyázol. Azt hiszem valaki pont itt írta, hogy neki 300eKm-t kibírt a turbó, míg kollegája, aki nem vigyázott a kocsira 100eKm-enként cserélte.
Automataban nincs kettőstömegű, csak ott még az olajcsere is húzós. Ha komolyabb baja van, meg elég drága. Bár én mondjuk egyből bontottat tennék bele.
Igen, a porlasztó az tipikusan a használattól függ: Ha rossz naftát tankolsz, meg a tank aljáról felszedi a koszt, akkor hamar eltömődik.
De láttam olyan postot, amikor a dízel mutatója a nullán van. Aki így használja nagyot koppanhat...Persze, az új motorok már nagyon kényesek, túl vannak húzva. A régi szívómotorok még túl vannak tervezve.
Fogyasztói társadalmat élünk... a BMW is már "eldobható" kocsikat gyárt. Ezek valószínűleg nem fognak 30-50 éveket elmenni már, mint egy régi cápa.(#26315) Oracle Neked is csak azt tudom írni: Én általánosítok, meg inkább a nyugdíjba küldött céges dízelekről beszélek.
Más az, ha Te hozod ki a szalonból, meg ha 15 éves korában veszed meg a 15. tulajtól.Azért egy kettőstömegű+kuplung 140eFt sztem kedvezménnyel is.
Porlasztót lehet újítani, de ha hosszú távra tervez az ember és nem akar egy 2000km-es úton megállni, távol a haver szerelőtől, akkor lehet érdemes újat venni. Azoknak talán 80eFt darabja, nem ?!Turbót is lehet, de nem biztos, hogy érdemes felújítani.
Tehát ez a 3 alkatrész még jó áron is, ismerős szerelővel is elérheti a fél millió Ft-ot, ami akár a kocsi árának a fele!
(#26316) Lavidaloka
Az én szívó benzinesemben biztosan nem lesz turbó és porlasztó gond, ami többszázezres tétel. Ha csak nem reped szét a blokk, túl nagy baja nem lehet. De egy jó bontott blokk 100eFt körül megvan. Én szerintem nem újítgatnám, de meglátom, ha oda kerülök (ne legyen így! - kopp kopp)Nyilván, 2 gyerekkel nem csapatni veszel kocsit, így teljesen racionális választás egy dízel.
Én "élményautónak" vettem. Egyelőre csak ketten használjuk, ahogy írtam: este boltba járni, meg hétvégén haza. (20-40km). De van, hogy hétközben kocsiba sem ülök, csak ott áll. Néha csak azért megyünk el távolabbi boltba, hogy kocsikázgassunk.
Így nem igazán érdekel a fogyasztása, mert az inkább az én lábamtól függ.De ha nekem is lesz két kicsim, akkor F30-ban gondolkoznék. Ott már csak a nagy kasztni miatt is elgondolkoznék dízelben. Na meg a pár éves 200eKm-t futott cégeseket már nagyon olcsón meg lehet venni.
Csak ott is előjöhetnek ezek a hibák, amik viszont - most még - elég drágák. Ott simán rá lehet költeni 1-1.5 millió Ft-ot. Főleg, hogy kevés a hozzáértő szerelő, kevés a bonott darab.Ezért imádom az e46-ot: Olyan olcsó hozzá minden! Legjobb választás!
-
Lavidaloka
aktív tag
válasz SocketA #26311 üzenetére
Én nem mondtam,hogy a Diesel olcsón szervizelhető,de ha rendesen karban van tartva akkor a világból kimész vele...
Másrészről pedig a benzinesben is ugyan úgy elromolhat akármi....Előtte nekem is benzines BMW-m volt de az városban simán bekajálta a 12 litert...ezért váltottam Diesel-re(6liter városban).Két gyermekes apukaként elmondhatom ,hogy nem bántam meg a dieselre váltást....sőt.
Benzines E46-ot azt inkább a fiatalabbak veszik és csapatják amig bírja...a szervíz meg hanyagolva mert örül ha birja tankolni.A Dieselt azt hosszabb távokra veszik és ezért több a KM is...de kinnt sem a BMW a céges kocsi hanem inkább az Audi vagy Skoda/VW.Amikor én vásároltam a kocsit akkor már eldöntöttem hogy Diesel lesz ...Néztem Audikat is de fent említett ok miatt maradtam a BMW-nél.Aztán rájöttem arra is ,hogy a kombi 320D-k annyira nem népszerűek kint sem a fiatalok körében inkább a sedan vagy coupe...nah szóval én ezért vettem 320D Touring-ot ami tökéletes választás egy család számára.
A tavalyi évben el is nyerte a legkeresettebb és a legtöbbet vásárolt használtautó címet...ami nem véletlen!Ui:Egy dolog aggaszt,hogy főleg csak városban használom és félek hogy ezért elkormolom a mocit...de ez is orvosolható egy rendszeres EGR/Turbó tisztitással....stb.
[ Szerkesztve ]
ホンダシビッククーペ
-
Oracle
senior tag
válasz SocketA #26311 üzenetére
Az hogy 200e km-nél tönkremennek ezek az alkatrészek nem feltétlen igaz, haver 390e-nél jár és most cserélte le a gyári! ékszíjtárcsát. Porlasztók, kettőstömegű szintén gyári és teljesen rendben vannak. Kartergázszűrőt is gyári volt benne, azt is azért cserélte mert szóltam hogy a turbónak lehet nem ártana, de annak sincs baja szintén gyári csak elővigyázatosság.
Én 260-nál járok gyári turbó, porlasztók és kettőstömegűvel. azzal egyetértek hogy nem olcsó alkatrészek ezek, de annyira nem is drága, nyilván nem márkaszervizben kell megvenni
-
MPowerPH
félisten
válasz SocketA #26311 üzenetére
En most jarok 200k km-nel, de a felsoroltak kozul egyiket sem kell cserelni.(es keves esetben kell mas autoknal is) Az a 200k km az inkabb 300k km, vagy 400... Azert latod mindenhol a 200k km-et, mert a sok poruljart mind tekert autot vett. Egyebkent lehet ezt is okosan. Turbot fel lehet ujitattni, ami mar mindjart nem olyan veszes osszeg. Kettostomegut automataban nem kell cserelni. Kartergazszurot az ujakban nem kell cserelni.(vagyis nem tudom, hova tolodott a periodus) Porlaszto teren meg tessek nem tacskos vagy ukran gazolajat tankolni, es nem lesz problema.
De csondben megsugom, vess egy pillantast az ujabb szivobenzinesekre. Eleg kehesek, az uzemanyagellato rendszer a gyengejuk. A legujabb szeriaban meg bejottek a turbos motorok.
Eszemben sem volt a 20D-t a 30i-hez hasonlitani. Arra ott a 30D.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
trapedli
csendes tag
Sziasztok! 06-os E92-ben alap áras volt a dönthető hátsó ülés igaz?
325i (E92) az E90-es 25i motort kapta egy az egyben? Köszönöm!!! -
senior tag
válasz MPowerPH #26309 üzenetére
BMW001: Nyugi, értem, hogy mit értesz az alatt, hogy "nyomatékból indul meg". Tényleg nem rossz már egy 2.0 D, de azért a 330i-hez nem hasonlítanám. Teljesen más karakterek.
Abban is igazad van félig, hogy a dízelek azért költségesebbek, mert jellenzően olyan veszik meg a dízel újkorában, aki sokat akar menni vele. Persze ez lehet jó dolog is, mert ki lehet fogni egy céges kocsit, amit mindig csak egyedül használtak, főleg autópályán, megfelelő szervizzel. Vagy lehet széthajtott darabokat is. De ez benzinesre is igaz lehet, ott meg főleg, hogy sokat mentek vele keresztbe és rúgdosták.
Viszont amiért csak félig igaz: Egy benzinesnek pl. 200eKm-nél nem kell porlasztót, turbót, kettőstömegűt, kartergázszűrőt, stb stb cserélni. Tehát ott egy jópár százezres szervizet meg lehet spórólni a benzinessel.
Ezért írtam -nak, hogy neki szerencséje van, ha már más ráköltötte ezt az összeget, és nem neki kell. Vagyis ha sokáig nála lesz az autó, akkor majd neki is újra kell költeni ezekre, mivel kopó alkatrész.
A vitatkozásnál pedig továbbra is tartom magam ahhoz, hogy nem én szóltam bele mások válaszába és nem én kezdtem idiótázni, meg agyhalottazni a másikat.
(#26310) Lavidaloka: Akkor gondolom tisztában vagy egy kettőstömegű+kuplungszett+hardy, porlasztó, turbó, meg az "apróságok" kedvezményes árával.
Tehát akkor pont Neked nem kellene azt állítani, hogy egy dízel milyen olcsón szervizelhető. Nem ?![ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz SocketA #26301 üzenetére
Erre kulon. Az SMG egy hulladek, mar az E46 M3-ban is egy ketyego bomba volt. Az E90-ben pedig nincs SMG, de a sima auto valto is kapcsolhato kormanyrol(olyat kell keresni). Strapabiro, jo valtok, nem jellemzo, hogy gond van veluk.
Csak tudnam, miert kell mindig egymasnak esni.... Lehet kulturaltan is vitatkozni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-KP-: BeZol ebben a hsz-ban leirta azt, amit en probalok megmagyarazni mar egy ideje. Sajnos e tekintetben az adatok semmitmondoak. Ha dragrace palyan egymas melle allitod a kettot, akkor persze valszeg a benzines nyer majd egy nyulfarknyival. De en a mindennapokrol beszeltem, es az teljesen mas teszta. Javallom, hogy akkor Te is probalj ki egy diesel autot. Hidd el, hogy az a 18DA is boven eleg mindenre, es meglepodnel, milyen rugalmas tud lenni.
SocketA: A mostani BMW-m elott is BMW-m volt, meghozza 7 evig. Es akkor meg csak egyetemista voltam, nem kulfoldre menekult. Ami a diesel benzin vitat illeti pedig ugyan az Neked is. Le van irva megegyszer, mire gondoltunk. Ha ebbol sem erted meg, akkor javallom, probalj ki egy E46 320D-t, es majd utana megerted.
Az, hogy elromlik, az pedig egyenesen visszavezetheto arra, hogy volt elotte hasznalva, szervizelve. Na meg, hogy mennyit tekertek az oran. Sajnos a diesel E46-ok nagy resze erintett. Amire az van irva, hogy 200k km, abban mar biztosan tobb, mint 400k van. Persze, hogy minden baja van, az mar egy becsuletes futas, olyankor kell cserelni mindent, mert semmi sem orok. Ellenben ha sikerul fogni egyet valos km-el, gondos tulajtol, akkor nem lehet problemad.Don't Tread On Me
-
senior tag
válasz Lavidaloka #26305 üzenetére
Nem azt irtam, hogy "nyilatkozzal", hanem, hogy "nyilatkozz". Nem akartam serto lenni, ne haragudj!
Csak szerintem fel ev alatt meg nem tudhatod, hogy milyen koltsegekkel jar egy kocsi.Ezert is mondtam, hogy ha valaki 1-2 evre akar dizelt, akkor ha vasarlas elott jol atnezni, akar meg olyan szerencseje is lehet, hogy nem kell ra (tul sokat) koltenie.
-
-KP-
addikt
emberek ne szapuljátok már egymást. bmw-sek szapulására vannak elegen a hondások
-
CharlieDrop
veterán
Igazából pontosan. Én nyírom a napi 10 km/iránnyal, persze amennyit tudok megyek vele autópályán, anyósomék messze laknak
a BMW azért kellett, mert akinek egyszer volt, nem szívesen ül vissza első kerekesbe... szerintem, és ugye ott volt az e36
330Ci, na igen, meg SMG amit e9x-ben a DCT, vagyis duplakuplungos váltott
aki kérdezte annak: jó a sima automata is, vegye vele bátran, csak egyre nem jó, ha driftelni akar, azt nem támogatja...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #26296 üzenetére
A 330ci sem esett le neki...
Még németben volt szerencsém egy E92-es 330i tulajjal beszélni. Fullos Hamann tuningja volt, azt hiszem 320 lóerős volt így, viszont mesélte, hogy a 35i gyorsabb nála, nem bírja otthagyni, ill. 14 liter alá nem tud bemenni, ha pedig nyomja rendesen, akkor 19 litereket is megeszik a kocsi. Ez még 2009ben volt. A lényeg, hogy totál csalódott volt a csóka, nem ajánlanám senkinek, szerintem marad a két véglet. Városba kis motorral benzines rövid távra, vagy 35i 1-2 turbóval, rendesen nyomatékosan, amivel városon kívül is lehet hülyülni.
A benzinesek alapvetően jobban gyorsulnak, hiszen elég sokáig lehet egy-egy sebességben tartani a kocsit, és szerintem emiatt jobb rajt is vehető, de ez csak 0-100-nál előnyös. Ha már megvan a sebesség, akkor oda az előny, és képbe jön a dízeles motor rugalmassága. Biztos van, akinek tetszik, hogy megnyomja a kocsinak, visszavált 4ezres fordulatra, és üvöltő hang mellett megindul a kocsija, sőt még vmi spéci hangosabb kipufogót is szereltet a kocsijára h jobban szóljon, én viszont 1750-től ugyanúgy végrehajtom, minimális hangnövekmény mellett, 2/3 akkora fogyasztással.
Mész a forgalomban, látsz egy üresedő helyet, ahova be akarsz sorolni:
Benzines szívó: vissza kell váltani (mert gondolom nem bőgeted a motort 4ezer felett, hiszen drága az üzemanyag), vagy lepadlózod az automatát, ami kis késlekedéssel visszavált neked, a lényeg, hogy fél másodpercet buktál, jön a hangorkán, és remélhetőleg odaérsz mint egy sutyerák pöffeszkedő bmw-s.
Diesel: lepadlózod, és mire a benzines visszaváltott és megindulna, te már félig be is értél szépen, csendben.Nekem az alábbi elképzelésem van:
Ha városba kell autó, és tényleg évi 10k km körül használom, akkor nem kérdéses, hogy benzines kocsi a jobb választás, az már más tészta, hogy szívó v. turbós benzines, én biztos turbósat vennék, ha van, gondolom az is hamar bemelegszik. Azt viszont nem értem, hogy minek városba egy 320i-nél erősebb motor, szerintem a legalapabb benzines motorral elég kell, hogy legyen, hiszen 50-90-130-at az is viszi (sőt megkockáztatom, felesleges bmw-t venni ezért). HA mennék ökörködni, élményautózni és még ide-oda, akkor máris borul az évi 10k km és a kicsi benzines párosítás is, és képbe jöhet az erősebb benzines a hangja miatt, de szerintem csakis ekkor, mert
amint évi 20-25k km-t túllépjük, akkor jobb egy diesel, ekkor pedig nem kell félni a legerősebb variánsoktól sem, mert x5-x6-okat kivéve megállnak 8-9 liternél bármilyen szituban (=alap benzines motorok fogyasztása...), és ugyan nem lesz hangorkán, de élményautózás ugyanúgy lehetséges, csak városba rövid távokra nagyon nem nyerő, hacsak hétvégente nincs egy-egy nagyobb kiruccanás, mert akkor nem probléma a hétközbeni városozás sem.
A dieselesek sok problémája pedig a tekert kilométerek miatt van. Tisztázott szervíztörténet kell, és ha vminek épp alattam jön el az ideje, akkor bizony cserélni kell. Ha vki rendszeresen rendben tartja a kocsiját, akkor az sosem egy nagy szervíz lesz, hanem kicsit több kisebb kéne h legyen. Aki anno dieselt vett újonnan, az biztos nem az évi 10k km miatt vette, hanem a legalább 30k miatt, és ha ez így van, akkor egy e46-os diesel alsóhangon is 300k km-rel rendelkezik, csak fele annyival árulják. A benzineseknél pedig az évi 10k km-rel még nincs mit titkolni, ilyen egyszerű az egész. Nekem most 167k km van a kocsiban, és amiket látok, hogy ennyivel árulnak, egyszerűen borzasztó, mert legalább 100k km-rel több kéne h legyen bennük, annyira le van élve a belső tér is, meg gondolom más is...
Ha vki használtan bmw-t vásárol az eredeti ár töredékéért, akkor ne spúrkodjon fizetni utólag a szervízdíjakat, vagy akkor nem kell bmw-t venni.
CharlieDrop-nak szerintem tökéletes a kocsija, mert már a 20d is feleslegesen erős a normál forgalomba (ergo jó a 18d), és mivel tetszett neki a bmw, vett is egyet a kis fanatikus
Bocs, ha kicsit összefüggéstelen lett a post
-
senior tag
válasz CharlieDrop #26300 üzenetére
Nem én jövök az E90-el. Innen indultunk, ha nem emlékeznél:
(#26201) MPeter87
"2005-7 közötti e90, e92 25i és 30i motorok között a köbcentin kívül technikailag van valamilyen komolyabb eltérés?
Automata váltóval megbízhatóak ezek? Mennyire bírják a sportos/dinamikus vezetési stílust?"Én erre írtam, hogy ilyen kocsihoz max. SMG-t vennék, sima automatát nem.
Erre Te meg NEKEM kezded el írosgatni, hogy majd elviszel egy lassú körre az 1.8as dízel automatáddal, hogy bebizonyítsd, hogy lehet sportosan menni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest