Hirdetés
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- bambano: Bambanő háza tája
- [K2]: Synology NAS és a felhő
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Habugi
addikt
Volt az készleten és el is adták őket ennyiért, nem, nem áprilisban.
Fórumtárs brahiból nézegeti a kinti árakat és forgalmat. -
wjbhbdux
veterán
Az tényleg kérdőjel Intelnél, nekem még az előző bányászláz alatt volt szerencsém egy hd4000-el játszogatni és ott olyan volt a driver hogy kb 1 évvel a megjelenés után elbaszták és fullscreen-ben minden game megállás nélkül villogott, 2 évvel a megjelenés után dobták a supportot és sose javították, csak security fixek azóta is ahogy elnézem. de azért a 2013-as driverrel használható
-
-
Amúgy meg csak azért sírnak az nvidiás fiúk mert ettől nem lesz olcsóbb a 2080. El kell engedni, majd a navi, ha szerencsénk van most nem üt be a bányásznyavaja és korrekt áron jönnek majd, ahogy a polaris jött is két éve.
Akkor majd lehet mondani, hogy a 2080 ellen nincs semmi, de aki játszani akar, nem pedig fps-t vadászni, az vehet 1080/2060-70 teljesítményt ésszerűbb áron. Vajh miért akar az nvidia kidobni olyan félmegoldásokat mint az 1660? Mert a középkategóriás kártyájuk is annyit eszik mint az előző felső? És árban is majdnem annyi?
Addig nem érdemes semmit venni, míg nincs navi és nvidia 7 nm-es kártya, persze lehet égetni a pénzt, úgyis nőtt az átlagkereset.Azt meg ne felejtsük el, hogy ez nem egy tervezett kártya, legalábbis nem úgy ahogy a navi. Ehhez képest vállalható alternatíva lett. Gondolom kihegyezték amennyire lehet, hogy odaérjen a 2080-ra. Így pistike nyugodtabban veheti addig az alsóbb kategóriát, mert a tesztekben azt látja, hogy a radeonok is tudnak nagyobb teljesítményt, nem mintha köze lenne a kettőnek egymáshoz, de tudjuk milyen egyszerű gondolkodású emberek léteznek.
Egyébiránt, ezt nem neked, de ha már hozzáböfögtem, a +1-ezős kommenteket tartsa meg mindenki magának, mert senki nem kíváncsi rá, higyjétek el. Vagy ha maradnak, majd küldök mindegyikre egy -1-es kommentet

Ez nem mostani, de nemrégiben elszaporodtak az ilyenek.. -
Devid_81
félisten
Igen ez igaz, hogy feltetlenul a chippel van baj.
Igazabol elegge orajelkorlatos a jelenlegi GCN ahogy latom es az AMD meg kiakarja taposni belole az utolso utanit is.
Nyilvan ezzel tud kozel kerulni a konkurenciahoz teljesitmenybe, viszont az egesz elmegy a fogyasztas javara.
Majd valoszinuleg a 7nm akkor mutatja ki a foga feherjet amikor a chip mar eleve arra van fejlesztve, a Navi ilyen szempontbol mar erdekes lehet bar ha jol emlekszem az meg mindig GCN lesz, csak ujabb generacio. -
proci985
MODERÁTOR
a TI inkabb 1400 euro korul startolt.
a Hawaii XT szinten 440mm2 volt, tehat meretben a jelenlegi 2060 / 2070 szint. ami pikanssa tette azt a kartyat az az, hogy az 1000+os orajelen a Hawaii egykartyas kiepitesben is siman 330W korul peakelt, amivel kb a GTX480 mellett (meg talan a vizes Vega64 mellett) a mai napig a fogyasztasi csucstarto.
kb mintha az nv fogott volna ket szo szerint szejjelfeszelt-szejjelOCzett elegge szivargos 2070et (290X uber mode kb ezt jelentette), aztan ratolta volna egy PCBre.
tehat maga a GPU lehet olcsobb volt meg igy valogatva is, de ott volt a dupla 512es memoria meg a kerdes, hogy hogyan eli tul a garanciaidot a papiron 500Wos mikrohullamusuto-on-a-pcb design
.totalisan elborult konstrukcio volt, cserebe gyakorlatilag az a kartya volt a 4K@60Hz pionir. ha akkor es ott nem szivok mar ket honapja a 970em legarizasaval es nem fogyott volna ki az orrom elott (bizonytalan tobbhetes szallitassal), akkor lehet most egy olyan lenne a gepemben. bar lehet igy ket PCBn egyszerubb meghuteni).
-
proci985
MODERÁTOR
ebben annyira nem vagyok biztos, hogy annyival dragabb.
a 295x2 annyert startolt anno, mint a 2080TI es arra eleve ket erosen valogatott GPU kellett, meg egy vizhutes, meg nemi rezhuto az interconnectre, meg egy PCB design amivel barmi consumer hazba befert.
meg ott volt a GTX480 ref a 2070 meretu GPUjaval es a tantalum kondenzatoraival, csak az az akkori mercevel csoda volt, hogy egyaltalan gyarthato volt.
ettol persze a 20x0 es a Vega2 is irdatlanul draga eloallitasra es nem ezek fogjak megvaltani a sub500 eur kategoriat, az afolotti resze a piacnak meg azert annyira nem nagy
-
huskydog17
addikt
Nézd végig a DF videóját és látni fogod, hogy nincs VRAM probléma, inkább a Volumetric Quality-t vedd vissza, az a legnagyobb kézifék. Alex szépen kielemezte az egészet, nézd végig.
Ha lenne VRAM probléma, 4K alatt összesz*rná magát a 1060-as, ehhez képest DF videóban nagyon szép frame time-okat csinál, no problem.
-
Raymond
titán
Es megis - valahogy a 1440p-nel nem razza magat gatyaba mert nem fogy ki. Es ennel a motornal latod ha kifogy rendesen nem ugy mint amit ott latsz akadas a 1080p-nel. Ez mar a RE7 ota vilagos. Ha nincs eleg VRAM akkor nem megy semmi, ez a motor nem razza magat gatyaba sajnos.
-
Raymond
titán
Nem fogy ki, 5900MB-5970MB a hasznalat. Ugyanugy ahogy 15:44-tol is es ott nem tortenik semmi. Sot, 16:56-tol 6000MB felett van es megintcsak semmi.
(#38419) Abu85
"Az egész VRAM kezelése nem normális
PC-n"Egyes jatekoknal nem az igazi. Ahogy ez mar meg lett mondva amikor eloszor elojottel ezzel a "nem jo a VRAM kezeles" fantazmagoriaval amikor a HBCC be lett jelentve, csak azota is kotod az ebet a karohoz.
-
Habugi
addikt
Emlékezz mi volt az előző rész RE VII esetében.

Az is úgy nyelte a vRamot mint kacsa a nokedlit, le lett vetítve egy csomó árnyalt/baljós jövőkép vRam mennyiség témakörben azon egy játék alapján, eltelt ~2év (?!), a világon shemmi nem változott kb a játékok vRam igényét illetően, majd jött most egy új RE rész ami csodák-csudájára eszi a vRamot és kezdődik az egész előről..
Ciklus eleje - ciklus vége ?!

A ti időtök/energiátok de ha rám hallgattok két percet nem áldoztok a témára, majd ha kijön még egy vagy legalább két játék ami az RE szériát csak megközelíti vRam használat ügyileg, akkor tán már érdemes lesz majd ennyit foglalkozni vele, addig..

-
na igen ebben van valami, utána Clairrel is ott a rendőrőrsnél megreccen, igaz ott 1440P.Mondjuk elvárható ha már fizetett érte az AMD.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Szerk:
Ott már lejjebb kellene venni egy kicsit ahogy írtad is vagy az árnyék minőségből vagy a textúrából, de lehet elég lenne az is ha 60 FPS re bekorlátoznák az is gondot okozhat ilyenkor már, több ideje lenne kezelni a cachet a vezérlőnek. -
Még az is érdekes hogy ha megnézed a cache ürités után mennyire dobja vissza a Vramodat, kb a te esetedben 1 GB ramot ürít ki és cachel újra. Ha nagyobb allokációval menne akkor szerintem ennél lényegesen erőszakosabb ürítésre lenne szükség főleg ha ilyen extrém 12-14 GB Vram szükségletről beszélünk.Engem inkább ez abban erősített meg, hogy a játékhoz elég lesz( egyenlőre) a 6 GB, ha csak nem működik az automatikus textúrabutítás már.
Ezt viszont élsimítás nélkül lehetne csak kipróbálni.Pénteken lesz nálam egy Vega 56 megpróbálom HBCC-vel engedni neki a maximumot és utána az én 1070 karimmal majd, mindjárt meg is veszem a játékot, amúgy is megakartam. -
A fenti dolog nekem azt támasztja alá,hogy a játék 8 GB ramot is cacheként használja és miután megtelt ürítgeti pont úgy ahogy a 6 GB ramnál a maximum beállításnál csak ritkábban.4- 5 GB az alap méret amit aztán feltölt a te mérésed alapján majd szinten tart. Igazából nem látok mást ebből a mérésből, csak ezt, amit mi is mondunk, hogy a játék addig nyújtózkodik, ameddig lehet, szóval igazából nem tudom mit akartál vele mutatni
.
Érdemes lenne élsimítás nélkül ránézned szerintem, hogy esetleg bántja e a textúra minőséget. Egyébként én is nézegettem videókat róla, [link]az RTX 2060 ban ultra beállításokkal is kifejezetten jó frametime értékeket produkál,5,4 Gb ram használat mellett, hiába üríti gyakrabban a cachet mint mondjuk egy 8 GB karin.
Szerintem ez egyenlőre ilyen placebó effektus, ráadásul fertelmes néhol milyen textúrákat tettek bele pont mikor azzal szeretnék reklámozni a játékot. lehet nem ilyen formában kellett volna adni hozzá a nevüket, mint ahogy nvidia nevében sem az Anthemhez.Kicsit lehetnének körültekintőbbek ilyen téren a cégek. -
-
PeTeR_33
tag
No.
Mivel hála neked és B. fórumtársnak totál elbizonytalanodtam melyik kártyát válasszam érdekelne a személyes véleményetek.Ár nem szempont.Kizárólag a teljesítmény.
GTX 1070 avagy RTX 20601920*1080 magas beállítások,60 FPS
Ha a kettő közül magadnak kellene választanod te melyiket rszesítenél előnyben?
-
De ,de számítom előrelépésnek, én nagyon örülök neki. Sőt engem a teljesítménye sem zavar mert nulladik generációnak nem rossz ez. Én 60 FPs sel eljátszoka metróval, ha látom hogy globális megvilágítás és real time fényviszonyok lesznek benne.
Ami gond hogy ezt úgy kellett volna adniuk hogy legalább minimálisan jobb legyen az árteljesítmény mutatója mint a pascalnak.tehát az RTx 2060@ 300 dollár alatt, a 2070 mondjuk 400 dollár az a 2080 pedig 500 dollár. a TI meg mondjuk 750 . tehát a problémám az árazás, semmi más, mert ez a generáció váltás egyik fontos kulcseleme, hogy az új gen a régihez képest olcsóban adja az adott teljesítményt. jelenleg ezt egyedül az RTx 2060 tudja. Ezért is írtam, hogy most az RT-től vonatkoztassunk el.
A memória nem lesz gond ebben 100 % ig biztos vagyok FHD-n jó darabig,de ebben nem fogjuk meggyőzni egymást ez biztos. 1440 P-n esetleg pár játéknál, ahol mint írtam akkor egy beállítással lejjebb veszi az ember a textúrát, de cserébe nem kell tőle félni, hogy még a 60 FPs-t sem abszolválja a kártya, ami engem meg speciel jobban zavar, mint bármi más. -
ja igen, amit hozzátettél az igaz.Amit írtam azt a jelenlegi árakon írtam. Ha a 2070 mondjuk 140-150 K lenne akkor igazat adok neked, én sem vennék 2060 karit. de nem annyi sajnos. 180 K , az értelmesebbek meg 200 K inkább, míg egy 2060 már tűrhetőbb hűtéssel, 130 K alatt is van. Gyengébbel meg 120 K. szóval nagy szakadék van köztük és ezért írtam amit írtam.
-
Mint ezt már megbeszéltük feljebb ebben teljesen nem értünk egyet.
AZ RTX 2060 mind FHD ra mind 1440Pre jelenleg egy jó választás. Ha elfogy a Vram abban az 1-2 játékban amiben várható akkor az ember lejjebb veszi az Ultra textúrát Higre és kész ha egyáltalán érzékel belőle valamit játék közben , nem pedig a kimért értékekre hagyatkozik.
FHD-n biztos vagyok benne, hogy nem lesz erre szükség, de 1440P-n sem sok.
Jelenleg a legolcsóbban ez adja ezt a teljesítményt mint a fenti FPS/ price táblázatokat is látod. A Vram semmit nem ér GPU erő nélkül és azt bizony nem fogsz tudni szerezni egy RX 580-590 kártyára, max ha ott is kompromisszumot kötsz, vagy a vega oldaláról ugyan ezt megteszed a pénztárcád kárára.
Persze jobb lenne 8 GB ram, ez tény.
Rajtad kívül sok ember szerencsére pont ezt látja amit én, hogy ez egy értelmes alternatíva az új generációban, úgy ahogy.
Ahogy csökken az ára úgy lesz egyre értelmetlenebb az RTX 2070 180 K tól kezdődő több mint 50 % felára a plusz 2 GB ramért és 10-15 % különbségért alapórajelen.
Számomra a 2070 és a 2080 és a TI meg főleg kuka a Radeon 7 tel karöltve.Ez nem generációváltás és nem előrelépés.
RT-t direkt kihagyom mosta számításból, mert az viszont tetszik már most is, BF5 alatt is jól néz ki mondjon bárki bármit, még ha értelmetlen is egy multiplayer játékénál, bár a sztori alatt azért el lehet lenni éppen 60 FPS sel is.
Metro-t kíváncsian várom az RT világítás miatt. -
proci985
MODERÁTOR
gyakorlatilag a 3GBs hatart valahol 2013ban a Far Cry 4 kornyeken atleptuk, legalabbis magasabb felbontason. akkoriban 4GBnel tobb semminek sem kellett kb. volt 290X 4GB CF / 8GB CF teszt, 4Kban 2014ben nem volt kulonbseg kb 3x4K kivetelevel, de ott meg 5fps vs 20fpsrol beszeltunk, mikozben mondjuk 3x1080p / 4K korul ezek a setupok 50-60+fpseket tudtak. viszont masik oldalrol 4GBre lettek belove a motorok, az 1060 3GB nem veletlenul vergodott.
azota jo kozelitessel stagnalas volt.
gyakorlatban a mem complexity es a time complexity egymassal forditottan aranyos, szoval varhato volt, hogy ahogy kikopnak a Maxwell kartyak, szepen valtoznak az idok.
gyakorlatban architekturalis okok miatt egy 12GBs kartyanal ugyanaz a jatek ugyanolyan beallitasok mellett tobb memoriat fog enni, mint egy 6GBs jatek, mivel olcsobb rapakolni egy szabad reszre, mint nezegetni a flageket, hogy epp mi felulirhato
-
nem tudom mennyire ismered a játékot , zárt helyeken játszódik az egész,labor, kastély ilyesmi, nyílt helyszínek minimálisan vannak benne. Pár udvar ilyesmi. Annak is a nagy része félhomály, nyomasztó atmoszféra satöbbi, nem sok látvány van benne textúrák terén.Gondolom nem azt csinálják, hogy a demóban med textúrákat tolnak a pénteken megjelenőbe meg már ultra lesz.
ha jól tudom az ultra textúra csomag majd egyszer elérhető lesz a közeljövőben külön letölthető formában.
Anno én párszor végigtoltam a régit is meg a demót is oda vissza, mert az egyik kedvencem ismerem a játékot, bár gondolom azért változtattak rajt dolgokat. -
keIdor
titán
Nekem is nagy ugrás volt a HD4870 512MB után a HD4890 1GB. Simábban ment a Crysis, nem az fps nőtt, inkább folyékonyabb lett a játék.
Mindenesetre a 6GB szerintem egyelőre nem gáz, ez egy középkategóriás kártya.
RT meg még a 2080Ti-n is kompromisszumos.RTX2080 < Vega VII < RTX-2080Ti nálam ez a sorrend mindenesetre...
-
Ribi
nagyúr
Digitálos tesztben is nézik a 2060-at, hogy ultra texturákkal bizony durván beesik az fps BFV-ben. Viszont ők is felhozzák, hogy az ultra textura az nem 1080p-re van kitalálva. Nyilván be lehetne rakni TIF-ben is a texturákat és mondhatnánk, hogy lám lám 50giga memória alatt nincs élet. De ha egyszer nem erre tervezték az egészet akkor mit tegyen az ember? Persze lehet úgy is tolni, hogy csakazértis mindent max texturával akarok nyomni és majd nyomom a szkrínsotot 2 centiről, hogy nézd mennyivel rondább. De most tényleg? Na mindegy, értem az álláspontod, csak nem értek vele egyet. Ennyi.

-
Ribi
nagyúr
Az, hogy egy játék kihasználja a rendelkezésre álló memót nem egyenlő azzal, hogy kell is neki. És ha kevesebb van az gond lenne. szóval ez pont semmit nem jelent. Azzal megint nem tudok mit kezdeni, hogy egy felhasználó mondja, hogy szerinte a baj a 4G miatt van. Ez pont annyi mint ahogy te mondod. Szerinted. ÉÉÉS? Tesztek nem ezt mutatják akkor mégis kinek kellene hinni?
Van ahol számít, ezt nem kétlem, 1060 3G és 6G között sajna van más különbség is mint csak a memó és egyes játékoknál igencsak látszik. Az is hogy elfogy a 3G, mert igencsak lecsökken a min fps. De arra, hogy valaki azt mondja én úgy érzem az kevés az amolyan kit érdekel kategória. -
keIdor
titán
Eleve ezek a grafikonos tesztek ma már bohóckodás kategória. A DigitalFoundry féle videós mérések mérvadóak, ahol közben frametimeot is mérnek. Pont a frametime tüskéket nem látod a sima grafikonoknál, meg sincsenek ezek említve. Ezek meg lehetnek kis vrammal rendelkező kártyáknál...
-
Erre szerintem itt a kollega megadta a választ. [link] Ezzel egyet tudok érteni, jelenleg ez a mutató a legfontosabb a piacon ráadásul a 2060 az új árával konkurenciát nyújt a használt piacon lévő azonos árú előző generációs termékeknek is, 2 GB ram ide vagy oda, ami azért nem rossz dolog.
Mint látod jelenleg a tesztek azt mutatják elég a 6 GB ram, aztán meddig majd meglátjuk.Persze aztán a Ph kocka fórumán lehet más tényezőket is bevonni, de a piac nem ebből a fórumból él, talán azt kell hogy mondjam, szerencsére.
Volt itt anno Rx 580 4 GB is, az sem rosszabb kártya jelenleg vagy rendelkezik arányaiban több Vrammal, még is sok emberkének best buy volt és az a mai napig.
Nyilván jó lenne ha az 1080 vagy a Vega 64 is 125 K lenne, de 160 K a legolcsóbb idehaza jelenleg és ahogy olvastam AMD nem is vágja meg az árát már. -
Puma K
nagyúr
Mi az hogy "elterjedtebb 8GB-os méret."?
Ezt hogyan kell értelmezni?
Miben hol elterjedtebb?Már a GTX 1060 3 GB-os verziónál (megjelenési idő 2016. augusztus 18.) is kongatták a leginkább csak a diákat nézegető fórumtagok a harangokat, hogy az kevés lesz.
Ehhez képest a gyakorlatban semmi probléma nem volt vele ahogy az elmúlt idők folyamán olvastam az itten fórumot. De 7 hónappal ezelőtt sem volt gond a 3 GB VRAM-os verzió léte ahogy olvastam redditen. Annyit emeltek ki hogy ha van több pénzforrás akkor a 6 GB-os egy fokkal jobb választás de ha nincs jó a kisebb VRAM-os kártya is.
Ha valakinek arra volt pénze akkor kapott egy 1080p@60Hz-re bőven megfelelően erős kártyát.
Sőt az 1050 Ti 4 GB-hoz képest jobb vétel volt teljesítmény-ár szempontjából egy 3 GB-os 1060.
Durván két és fél év elteltével az 1060 megjelenése után most itt van ez az RTX 2060 6 GB VRAM-al amiből jelenleg nincs is más.
Mint látható megállja a helyét egy 295W-os TDP-vel rendelkező Vega 64-el szemben amin a csillámporos HBM2 van gigabrutál sávszéllel meg a többi meseszerű képességével.
RTX 2060 vs RX Vega 64
1920 Shader Units 4096
48 ROPs 64
1365 MHz Core Clock 1274 MHz
1680 MHz Boost Clock 1274 MHz+
1750 MHz Memory Clock 953 MHz
192 Bit Bus width 2048 Bit
6 GB VRAM 8 GB
10800M Transistors 12500M
160W TDP 295WIlyen paraméterekkel, nem kellene hogy egy lapon legyen említve a 2 kártya...
3-4 évente elég az átlagos játékosnak cserélnie a VGA-t és akkor ott még mindig nem a VRAM lesz az ami miatt cserélni fog hanem a kártya teljesítménye-ereje fogy el.
Idővel én is azért fogom lecserélni az 1080 Ti-t mert elfogy a GPU ereje ott és úgy ahogy én játszom. Nem pedig a VRAM mennyisége fog limitálni.
-
Részben igazat adok neked, az rt ezen a kártyán felesleges luxus. Ugyanakkor már 130k-tól kapható (inno, palit, msi ), és nemrégiben még az 1060-ak is 110k körül mozogtak. Namost azoktól azért messze jobb a maga 1070ti-1080 teljesítményével.
A 6 giga ram egy érdekes kérdés, valóban kevés lehet egy másfél év múlva, talán kellett volna a 8 ide is. -
Puma K
nagyúr
Igen csak egy régebbi laptop i7 CPU más mint egy asztali, mert nem ketyeg minimum 4400MHz-en 4 magon 8 szállal, nincs megtámogatva 2133Mhz-en járó DDR3-al
amiből 16 GB van benneés nem is a picit erősebb HD 4600-al van ellátva.Na de sok a rizsa, aki meg nem tud játszani 15 FPS-en se az egyen nudlit magában!
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Puma K
nagyúr
Ha olvasol a sorok között akkor láthatod, hogy az Intel HD 4600-as időkkel kapcsolatban írtam mindazt.
És hogy az még mindig nem diavetítés. Szerintem.De mindez ellen tettem a mostani konfiggal amivé kiteljesedett jelen állapotában.
Tovább nem ragozom értsd ahogy akarod adtam elég tápanyagot amiből táplálkozhatsz

-
Puma K
nagyúr
Szépítek: az még nem képregény csak érzed hogy baj van.
A 10 FPS na _az_ már képregény. És itt nem a 30 vs 60 FPS témáról van szó avagy a látod vagy nem látodról hanem a ténylegesen látodról.
De igaz egyénenként eltér (mint a 30vs60 FPS
) ki mit érzékel-lát."... nem azért szemezek egy 144Hz-es monitorral, hogy utána 40Hz (vagy FPS) alatt hajtsam, nagyon nem..."
Én sem azért költöttem tavaly a gépre 700-800k közötti összeget (mínusz 2x 8GB/1866MHz DDR3, GTX 1050 Ti ára plusz visszafizetett mert elhalálozott H75 és AF240 értéke), hogy diavetítést vagy széteső képet nézzek

-
Puma K
nagyúr
"...40Hz-től fog képtörésmentesen működni"
Ez az ami G-Sync-nél 1 FPS-től már megvan.
Szóval nincs FPS-ed, de legalább nem törik a kép és máshogy érződik a kevés FPS.Tehát még mindig játszható pl egy offline-single játék és csak annyit veszel észre, hogy valami nem kerek.
Kapcsolsz egy FPS mutatót és látod, hogy húha 17 FPS-el poroszkálsz...Megjegyzem, hogy ~15 FPS-ig én tudtam játszani adott játékokkal, de éreztem még FPS mutató nélkül is, hogy valami nagyon nem kerek... és inkább a játékra és a játék élményre koncentráltam

Ha meg ugráló az FPS-ed, ami során akár 40 alá is benéz akkor még mindig nem törik a kép. Viszont a széteső kép elég látványos tud lenni és zavaró. Engem legalábbis zavar, de mindezek miatt lett olyan konfigom, hogy ezeket ne tapasztaljam még véletlenül sem.
Szabályozni a 40 alá való bezuhanást meg úgy tudod, hogy visszább veszel a grafikából, de mint tapasztaltam hiába vettem vissza adott címeknél a grafikából (low és off beállításokon nem fogok játszani.. elég volt az intel HD 4600-as élményekből
) GTX 1050 Ti esetén oda már az a kártya kevés volt, de ami sokat számított, hogy még mindig folyamatos volt a kép.Most viszont eléggé más élmény még egy régebbi játék is (már aminek nem örül meg a grafikus motorja a 30-60-tól magasabb képkockáktól másodpercenként...) 60 feletti átlag FPS-el (esetemben 166-ra van lekorlátozva az FPS) azaz magasabb képkockaszámmal mint korábban a 60Hz képes tévén amit gépre kötve használtam megjelenítőnek a mostani monitor előtt.
-
Puma K
nagyúr
Ezt az emberek többsége egy erős géppel abszolválja hogy még a közelébe se menjen az FPS mutató

Én meg még úgy inkább igyekszem elkerülni az FPS bezuhanást avagy az alacsony minimum FPS-t:
CPU: BIOS-ból fixált órajellel és feszültség
VGA: 3D terhelés közben a GPU órajelét driver-ből állandó, MSI AB-ben előre beállított 2000MHz@1,025v-on tartatom, amibe csak a hőmérséklet tudna beleszólniNézd... kb 1.2 évig Intel HD 4600-al (4790K) játszottam 768p-ben. Ezalatt a GTA Online-ban az Xbox 360-as élmény meg volt! 15-70 FPS (min-max?) átlag 30

Szóval nem olyan rossz azaz élet 30 FPS alatt...
G-Sync/Free-Sync nélkül IS 
Eredetileg a 9900X-re kacsingattam (10 mag 20 szál ésss ami még fontos, hogy maximum 128 GB RAM-ot kezel), de a HT mostanság nem túl nyerő Windows 10 alatt (jelenleg 1803-on vagyok)... a videómachináláshoz viszont jó lenne a sok szál és a sok ram, de a 351k Ft-os jelenlegi ára nekem nem jó. Meg platformváltás se tetszik annyiért meg megint Windows 10 reinstall... most tértem át alig 1 hónapja Win7-ről... most megint letilt a józan ész.
-
#45997568
törölt tag
Vega 64-en HBCC bekapcsolva igy nez ki a dolog, vagy 12GB-os modellt kaptam

ps: bor elfogyott, scotch meg van

psps: A leendo Vega 7-emen meg majd igy fog kinezni
Fekete Magia

AMD a legfaszabb ceg a vilagon, nem vitas

Space Invader sem jar hozza es akkora VRAM-al megy, amekkoraval akarom

Modern technologia elerheto aron

-
te nem vagy képes még mindig felfogni, hogy a Residentben nem működik még texture resolution, ezt írta le Abu már az első kommentben,
Gondlom jön majd egy ultra textúra pack amikor elkészülnek vele és onnantól lesz szerepe. De semmi baj én vagyok a hülye és írd le kérlek megint a HBCC működését. -
ez nem válasz erre amit leírtam továbbra sem .igazam volt és ez a lényeg.Nem így működik a RE 2 alatt ahogy te elképzelted még.minden csutkán van egy GTX 1070 kártyával, HBCC on vagy off. Többit nyugodtan raktározd el magadban későbbre, majd ha jön hozzá normális Ultra HD textúra pakk, akkor térjünk vissza rá.
nem én kezdtem el személyeskedni ( arcoskodni) azzal, hogy 8 GB kártyán villogunk aztán nem rakja ki a textúrákat az után sem hogy Abu leírta, hogy nem működik még. Szóval azt linket nyugodtan küld magadnak, mert ezek szerint te nem olvastad meg nem én arcosodtam. -
Figyelj leírtam tegnap hogy a Resident evil 2 nél nem így működik. Abu leírta neked az előbb,hogy még nem működik mert nem tudták megcsinálni a megjelenésre. A demo sem így működik még. Tehát innentől ha ezt nem tudod felfogni, nem tudok veled mit kezdeni, veheted arcosodásnak is, de ez elég fekete fehér, nem nehéz megérteni, hogy jelenleg High textúra beállítást tudsz benne engedélyezni amit már 0.25 GB textúra blokkonál( ez nem fiktív ez a játék beállításainál elérhető, te is láthatod) enged a játék, ehhez egy 8 GB kártya overkill. 2 GB blokkal is tökéletes lesz, ha esetleg később bejön egy Ultra textúra blokk, . Ha esetleg ezt 4 GB nál fogja engedni akkor elképzelhetőnek tartom a HBCC szerepét, de ez AMD-s játékokban fordulhat elő, ugye hogy hátráltassuk konkurenciát ne 2x2 Gb blokkban dolgozzunk hanem 1x 4 GB vagy 1 x8 GB legyen mert a HBCC... A legtöbb fejlesztő stúdió 0.5- 1 esetleg 2 GB allokációkkal dolgozik maximum, még a legszebb játékoknál is
Abu85 : A piac kb 20 % -t kitevő gyártó a 20 % nak az 5 % -t kitevő kártyáival ami HBCC képes magára optimalizáltat egy textúra pakkot, amit be lehetne tetetni ugyan úgy 1-2 GB allokációba is és köszönjük meg a fejlesztőknek, hogy a PC piacon döntő többségben lévő kártyákon amik 8 GB vagy alatti többségben vannak( legyen az radeon vagy nvidia) hogy engedélyezik a high beállítást. mondjuk egy RTX 2080 vagy egy RX 390X kártyán.... - nem gondolod komolyan.
-
Még mindig nem érted, de sebaj

Abu : nem tudsz olyan játékot jelenleg mondani, ami 4 GB nál nagyobb allokációt használna textúra szempontjából, mert a fejlesztők nem hülyék.Még szemeteléssel is 2,5 GB amit használnak gyakorlatilag a legszebb játékok, többi elmegy a szemétbe.mesterségesen lehet csak kreálni ilyen extrém textúra packot ,de nem egy ilyen grafikai igényű játéknál, mint a resident evlil 2 szűk cső helyszíneivel és jó ,de nem kiemelkedő grafikájával.
"8 GB Vram mellet kiválaszthatatlan a high beállítás" Ne nevettess kérlek hagyd , abba. -
most írta le, hogy nem működik benne + olvass utána hogy működik az inkluzív cache.Erről beszélek már tegnap óta.
Nem fogja 8 GB kártyán levenni textúra minőségét maximum a távolabbi objektumokat erősebben korrigálja vagy ygakrabban üríti a vramot.De nem egy olyan játéknál,mint a Resident Evil 2, ahol ilyen gyenge minőségű textúrákat alkalmaznak,ahol 0.25 GB már High részletességet jelent . Innentől meg a méret csak a cache ürítését segíti elő. maximum kevésbé gyakran cseréli.Értelmetlen.majd ha 4 GB textúra blokkok lesznek 4 K részletesség mellett esetleg akkor lesz értelme.Amúgy meg egy rohadt görény húzás a részükről, persze ha Nv csinálná akkor már tele lenne zöld takonnyal a fórum.
-
8 GB textúra bokkokat azért írtam , hogy 26 GB a játék telepített változata, furcsa lenne hogy ha ez legyen az akármilyen hatásos tömörítés( ugye a 26GB méret alapján akkor elég erősen tömörítve vannak a textúrák) után bármilyen menőségbeli pluszt tudna hozni.
Amiről te beszélsz kint van valamilyen játék( most nem ugrik be melyik) ahol a textúrát 6 GB Vram alatt nem engedi meg Ultrára feltolni, de azért linkeltem be a hivatalos optionst [link]neked ahol ki van fejtve hogy 3 féle textúra minőséget használ a játék, low-med- high és 0.5 GB tól már High textúrát használ te is láthatod. Gondolom itt a HBCC azt csinálja hogy kisimítja frame spikeokat. mert nem kell állandóan üríteni a vramot de egy 8 Gb vramos nvidia kártyán is aktívan fut a 8 GB texture quality 6 GB vram használat mellettés aktív. Ez ugyan az a játékmotor amit a Resident evil 7 használ. aminek 2 GB Vram igénye volt minimum. -
Világosan el van írva , hogy nem, ott a fórum.AMD szponzorált program ezért beletették ezt a HBCC lehetőséget, de nem 8 GB méretű 4 K textúrákkal dolgozik, csak előtölt akkora méretű cachen, ha van rá lehetősége, mint a COD pl. 7.3 GB összesen a demó méret és 26 GB a végleges játéké, nem több száz Gigás a játék.
-
Nem vagyok benne biztos, ha Nv akkor ezt nem lépi meg ( ugye akkor módosítom azt amit mondtam, úgy helyes, ők alkották rá az első hardveres megoldást ezen a területen ) hogy lenne most freesync,vagy hogy akkor 2014 ben lett volna e már.
Egyébként hogy őszinte legyek én is örülök neki, nagyon is, de ettől még sajnos Igaz amit Jensen mond, hogy nagyon sok szarra rátették a Freesync jelzőt. -
-
TTomax
félisten
Persze ezt mind nem sikerült volna véghez vinni ha a Fiji és a Vega alternatívát nyújtott volna.Az AMD pont olyan hibás,hiszen az által létrehozott igényt nem tudta kiszolgálni.Az már csak hab a tortán hogy a freesynces plecsnit mindenféle hulladék panellal ellátott monitorra is rányomták,hiába így kell brandot építeni...Ha tökös grafikus megjelenitökkel jött volna az AMD akkor az nV gyorsan elbukott volna,de nem ez történt,ha három évvel késöbb is de mégis csak támogatja az nV a szabványt,meg is fog látszani az év végi elszámoláskor.
-
Papíron ők sem így tervezték. Elméletileg 50-65 dollár felára lett volna a Gsyncnek és egy jóval komolyabb követelményrendszernek kell megfelelni ott mint a sima Vesa szabvány vagy akár a Freesync. azaz az ember röhögve kiperkálta volna a plusz 20 K-t egy gsynces monitorért .
Aztán a gyártók nem így akarták, hanem prémiumként elkezdődött rajta nyerészkedés ami az utóbbi 1 évben horribilis különbségre nőtte ki magát a 2 sync között. Ezért lépett most NV, mert egyre kevesebb fogyott a gsyncből és a gyártók ki akarták hoznia költségeket ebből az egyre kevesebb eladásból is. Saját magukat keverték bele egy ördögi körbe, mert azért emeltek árat hogy vissza jöjjön a gyártási különbség csak közben egyre kevesebb fogyott amit megint árkülönbség növeléssel/ emeléssel oldottak meg. -
TTomax
félisten
Meg egy jó erős évvel hamarabb dobták piacra ugyebár...az akkor vásárolt Asus ROG monitorom már több mint 5éves,egy fillért sem bántam meg belőle amit rá költöttem,de a mostani gsynces monitorom is már másfél éves,és de nagyon nagyon megérte amikor átmenetileg 1050ti volt a gépemben.
-
Az RTX 2060 igazából egy nagyon huzatos 1060 Ti utódja lenne. Vagy herélt 1070-é. Semmi köze az 1060-hoz, az ára is ezt mutatja. Lásd az alábbiakat.
Maxwell:
GM200 = 1.5x alu / rop (980 TI)
GM204 = 1.0x alu / rop (980; 970-nél csak ~0.76x alu, 0.875x rop)
GM206 = 0.5x alu / rop (960)Pascal:
GP102 = 1.5x alu / rop (1080 TI)
GP104 = 1.0x alu / rop (1080, 1070-nél csak 0.75x alu, 1.0x rop)
GP106 = 0.5x alu, 0.75x rop (kényszerből, mert csak GDDR5 van rajta)Turing:
TU102 = 1.5x alu / rop (2080 TI)
TU104 = 1.0x alu / rop (2080)
TU106 = 0.75x alu, 1.0x rop (2070)
vágott TU106 = 0.625x alu, 0.75x rop (2060, de GDDR6-tal, ezért bitang)Az 1060 utódja kb egy GDDR5 2060 lenne, de aluban az is picit sok lenne (+25%). Meg hát amíg az 1060 kb 200 mm2, addig a 2060 alapját adó TU106 még mindig egy 445 mm2-es szörny. Gondolom sok a selejt, ezért hozzák a 2060-at. Szerintem lehet itt még mindenféle fura kártya, mert nehezen hiszem el, hogy a nagyobb lapkákból a hibásabbakat egyszerűen csak ki fogják dobni.
-
imi123
őstag
Hát szerintem multi FPS-en kívül nem fontos a nagy FPS(75+). Persze ez magánvélemény.
Ok hogy Battlefieldeknél és társinál egy hardcore szerveren számít. Egyébként ha megvan freesyncel a stabil 75 akkor az már bőven az élvezhető kategória a legtöbb játék. Én is nézegettem év végén a Gsync csodákat de hála égnek smucig vagyok és nem vettem meg.
-
Cache-sel detektálja a metszéspontokat. Nagy vonalakban (kicsit pongyolán) úgy képzelhető el, mint a függvénytábla. Adott mondjuk a gyökfüggvény, s akkor ezekre van egy adathalom 0-tól 1000-ig ezredpontossággal, hogy az egyes egész számoknak mennyi a gyöke. Így nem kell számolni, csak kiolvasni a táblából az értéket. Na a trükkös ray-tracing is nagyjából így működik, csak jóval komplexebb az adatszerkezet és bazi sávszél kell.
-
nem, ez ahhoz járul hozzá, hogy jelenleg a bányászok nem upgradelik a meglévő rigeket, mert ha így marad a helyzet nem hozná vissza az árárt. Szerinted amúgy nem upgradelnék, ha olcsóbb lenne mint a pascal?Még a rigek nagy része egyben van, nem árasztották el nemzetközileg a piacot, csak töredék részük.
Ezt tudjuk , hogy amúgy is baromi drága a turing, persze. de én nem is azt írtam hogy csak ez miatt ilyen drága meg hogy tiszta jóindulat....
-
Ezek mind olyan dolgok, hogy AMD kitalálta mantle-t aztán más valaki megalkotta belőle a Vulkant. Vulkan játék meg a habokban sincs , jövőre egy igazi " A" kategóriás cím sem jön belőle. Dx 12 mióta AMD?

Nagyon sok haszna van egy hétköznapi felhasználónak, abból hogy a Vega tele van haszontalan, kihasználatlan lehetőségekkel,fogyasztó alkatrészekkel.Mondjuk ha ebből a fűtés csökkentése a cél akkor igen, fejlődés.
Valamint a fejlődés egyik megközelítése a grafikai lehetőségek, ami egy kétélű fegyver , mert szoftveres háttér és azt kihasználó játékmotorok nélkül az egy életlen kard semmi több. ( és ez igaz az RTX re is)
A fejlődés másik ténye az mikor adott grafikus motorokban adott felbontáson nagyobb FPS-t tudsz kihozni. Ebben évek óta Nvdida diktál és ez manapság ,amikor szinte semmi más nem generál hardver igényt csak a nagyobb felbontás és a magasabb képfrissítés sajnos ez egy fontos ága a fejlődésnek. -
t72killer
titán
Az a baj, hogy nem differenciálták a vegákat - leszarták a játékosokat, mert a bányászok az egész elmúlt másfél évben biztosították a vastag bevételt.
Játékos szempontból simán kiadhattak volna "vega low power 56" edisönt a 1060-ak ellen, király fogyasztási adatokkal - csakhát ezt olcsóbban kellett volna adni. A bányász meg még a futószalagról elkapkodta a kártyákat, még mielőtt a dobozba kerültek volna, extrém árakon.
-
t72killer
titán
Naigen, ezekre lenne jó egy PH-s (""AMD-párti"") teszt...
Az AMD marketing meg nagyon hülye volt, hogy ezt a 90+x%-os szintet nem 100%-nak nevezte el és engedett volna erre +50-100% power limitet. Ha ezt tették volna, a tesztoldalakon nem éktelenkedhetne a fogyasztási listák tetején/hatékonyságiak legvégén a kártya.
(+persze fogyasztás-optimalizálva/alulfeszelve a 2080Ti sem eszik 280W-ot)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Autós topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- AliExpress tapasztalatok
- Path of Exile (ARPG)
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Formula-1
- Arc Raiders
- További aktív témák...
- ASRock RX 9060 XT 16GB GDDR6 Challenger OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- ASUS DUAL GeForce RTX 5060 Ti O16G
- Gigabyte AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16GB GDDR7
- SAPPHIRE RX 9060 XT 16GB GDDR6 PURE OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- MSI RTX 3070 8GB GDDR6 SUPRIM X - Dobozos, Újszerű - Eladó!
- Lenovo ThinkPad T14s Gen 2 i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3735, 91% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! 32GB G.SKILL Trident Z5 RGB 7800MHz DDR5 memória garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3434
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő














