A Just Cause 3 más Avalanche motort használ, mint a Mad Max.
Nem biztos, hogy okos döntés volt Shitworks-sel elb*szni és félkészen kiadni az új motort.
#12697 (Abu): "Az idei évben nyilvánvalóvá vált, hogy csak pár tradicionálisan PC-s motor fejlődik igazán: a Frostbite, a Nitrous, a LORE és a CryEngine. A többiek vagy nem értékelik az asztali PC-t annyira, hogy pénz rakjanak bele, vagy szűkös költségvetésük van erre."
Számomra több éve nyilvánvalóvá vált, hogy ez nem igaz, pontosabban a listát még lehet folytatni, nem csak a sok milliárd dolláros nagy stúdiók léteznek. Vannak olyan független, profi stúdiók, ahol a fejlesztések PC-re történnek, minden a PC-nek van alárendelve és amikor a PC verzió megfelelően működik, utána jöhetnek a konzolos kiadások (FWH,Croteam,The Astronauts stb.).
#12705 (Gertrius): Nocsak, úgy tűnik mára sikerült utolérniük a CryEngine-t. Bár számomra valamiért a CryEngine továbbra is egy hangyányival természetesebb, realisztikusabb fényviszonyokat és növényzetet csinál.
#12714 (Szaby59): "A kedvencem az a béna növényzetet "rángatózó" széleffekt amivel a szeles időt próbálták szemléltetni."
De legalább reagál a szélre és a játékosra. Amúgy a Witcher 3 növényzete azért gáz, mert amíg a fűszálak reagálnak a játékosra, addig a nagyobb növényeknél abszolút nincs fizika, ott szellem effektus* történik, ráadásul a legundorítóbb, hogy amikor a kamera közelébe ér egy növény, az egyszerűen eltűnik, semmivé válik (még az 1.10-es verzióban is), ez az én szememet például nagyon bántja, számorma ez nagyon undorító. Amúgy a szél effekt egyáltalán nem olyan rossz, bár egy Far Cry 2 vagy Crysis 3 szintjét meg sem közelíti, de legalább van. Kb. a Unity 5 szintjén van (The Forest)
Amúgy a lengyel Reality Pump a 2010-ben kiadott Two Worlds II-ben jobb fizikát csinált a növényeknek, mint ami a Witcher 3-ban van (A TW2-ben minden növény reagál a játékosra, vagyis nincs szellemeffektus és nem tűnik el semmi a szemed előtt).
A Dragon Age Inquisition pedig szerintem egy vicc, ott abszolút nincs fizika a növényeken, mindenhol szellemeffektus van.
*Szellemeffektus alatt azt értem, amikor a játékosra egyáltalán nem reagálnak a növények, vagyis ha például átmegyünk egy kisebb cserjén vagy nagyobb bokron és az meg sem moccan, akkor gyakorlatilag szellemek vagyunk.
Viccet félretéve ez 2015-ben egy AAA címnél szerintem ultra nagy gáz. Főleg azért, mert ha egy kis pénzű stúdió meg tudta csinálni azt, hogy minden növény kapjon fizikát, akkor egy sokkal nagyobb pénzű stúdió egy végtelenül agyon-hype-olt játéknál miért nem tudja? Én a TW2-t többre tartom, mint a W3-at.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ