Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:01:26

LOGOUT.hu

AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#31801) vg válasza Malibutomi (#31800) üzenetére


vg
addikt

Van értelme egy 1080 monitornál/tv-nél ennek?

(#31802) CsonkaImo válasza vg (#31801) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Igen. Ez lenne a lényege.

(#31803) GeneraL_XTX válasza Malibutomi (#31800) üzenetére


GeneraL_XTX
veterán

Ennél feleslegesebb dolgot én nem olvastam még. Bocs ha esetleg rosszul értelmezem, de azért veszed lejebb a beállításokat, hogy egy olyan felbontáson tudd futtatni a játékot, amit meg se bír jeleníteni a monitorod? :C :U

(#31804) CsonkaImo válasza GeneraL_XTX (#31803) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Próbáld ki, aztán eldöntöd mennyi értelme van. Egyébként én csak olyan játékok esetén használom, ahol bőven elég a 290X teljesítménye, így még szebb a látvány azonos grafikai beállítások mellett.

(#31805) Malibutomi válasza GeneraL_XTX (#31803) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Igen. Pl ekkora felbontas egy FXAA-val (vagy akar elsimitas nelkul is ) szebb mint 1080 MSAA-val. En legalabbis latok ott receket 2x 4X MSAA mellett is, itt viszont nem.
Szebb egy jatek 3200x1800 high fxaa-n, mint 1080p very high, 4x msaa-val.

[ Szerkesztve ]

(#31806) fox64 válasza Malibutomi (#31805) üzenetére


fox64
tag

Lehet a tv miatt van de én 50"-on kb 2.5mről nem láttam különbséget pedig több játékkal is próbáltam ezt a vsr témát.

[ Szerkesztve ]

A kompromisszumok nem jók semmire.

(#31807) Malibutomi válasza fox64 (#31806) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

2.5 meterrol nem is fogod latni, de a monitoron igen.

(#31808) GeneraL_XTX válasza CsonkaImo (#31804) üzenetére


GeneraL_XTX
veterán

Ha skálázás van a dologban, tehát ha az elektronika belenyúl a képbe, már nem olyan a képminőség, mint kéne. Én legalábbis eddig ezt tapasztaltam, hogy a natívnál nincs tisztább kép, se felkonvertálva se leskálázva.

Toltam én már így játékot, ez az én véleményem :DDD

(#31809) fox64 válasza Malibutomi (#31807) üzenetére


fox64
tag

még egyszer leírom,50"
2.5m még eléggé közelinek mondható a 127cm-es kijelzőhöz.

A kompromisszumok nem jók semmire.

(#31810) totya1980


totya1980
tag

http://pcworld.hu/szoftver/itt-az-amd-catalyst-15.9-beta-driver.html Új beta ati driver érkezett.

(#31811) kingpython


kingpython
aktív tag

Egy kérdés: ez a Mantle API hogy működik, ahol van, magától vagy be kell valahol kapcsolni?

ASUS ZenFone 2 ZE551ML 4/32GB WW

(#31812) Laja333 válasza kingpython (#31811) üzenetére


Laja333
őstag

Eddig nekem így működött, igen. Feltelepítés után alap helyzet a Mantle. Mondjuk eddig BF4-et, Sniper Elite-et, és DA:I-t próbáltam. Egyébként beállításokban állítható, de újraindítás szükséges, BF4 esetén mindenképp. :) De mintha az rémlene, SE3-ban külön Mantle indító fájl van.

(#31813) kingpython válasza Laja333 (#31812) üzenetére


kingpython
aktív tag

Oké, köszi de hol a játékok belül vagy hol találom a beállítást?

ASUS ZenFone 2 ZE551ML 4/32GB WW

(#31814) janos666 válasza Malibutomi (#31800) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Ha VSR mellett kikapcsolnád az FXAA-t, talán még értelme is lenne. ;]

Esetleg próbáld ki egy Frostbite 3-as játékban a Render.ResolutionScale kapcsolót. Valós időben ("pislogás" nélkül) lehet kapcsolgatni (1.0-ról indulsz, a 2.0 az a monitorod duplája mindkét irányban, pl 2k->4k, de fogad tizedestört értékeket is, pl. 1.5). Ott legalább elmehettem a monitorfelbontásom duplájáig is (2.0 felett összeomlott).
A The Talos Principle-ben (Serious Engine 4) is tudsz hasonlót a menüből, ott még a resample algoritmus is váltogatható (a bilinear a leggyorsabb és leglágyabb, a Lanzcos lassabb, élesebb, "zajosabb").

Szerintem a játékba épített szoftveres megoldás sokkal kedvezőbb a legtöbb szempontból, ugyanakkor még most sem éri meg igazán az SSAA. Egy normálisan működő MSAA-t kéne valahogy újra életre kelteni az új technológiákkal, mert az SSAA még mindig méreg drága, a post-process pedig összességében gyenge minőségű (szarrámaszatolja a textúrákat is faltól-falig).
Semmi baj nem lenne szerintem a 4x MSAA-val, ha úgy működne, mint a DirectX 8 időkben, amikor még nem volt divat a deferrend rendering és nem volt szinte teljesen eredménytelen az MSAA lefuttatása (már képminőség oldalról, mert ma is lefut, az fps is leesik, csak a recék szinte egytől egyig ott maradnak :D).

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#31815) blu79


blu79
addikt

Ha valakinek szüksége van rá : [link] 15.9 béta :)

[ Szerkesztve ]

¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »

(#31816) Laja333 válasza blu79 (#31815) üzenetére


Laja333
őstag

Még ne rakd fel!

[link]

(#31817) blu79 válasza Laja333 (#31816) üzenetére


blu79
addikt

Ez igen :Y , erre nem számítottam. Én amúgy sem tudom feltenni. De kösz hogy szóltál a többieknek.

¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »

(#31818) janos666 válasza Laja333 (#31816) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Tényleg, egy Cyberfox böngészővel 2.5/4Gb a GRAM használatom.
Ettől függetlenül nekem több pontot dobott vele a Valley. :DD

(Talán meg kéne ezt honosítani, hogy GRAM, mint Graphics- vagy inkább GPU RAM, mert a VRAM összekeverhető akármelyik RAM [GPU vagy CPU, stb] feszültségével, mikor nem írunk mellé számot és/vagy mértékegységet, csak relatívan vagy önmagában emlegetjük. :D)

Bizakodó voltam, mikor nemsokkal a Win10 megjelenése előtt nem csak viszonylag gyorsan álltak elő viszonylag stabil WDDM 2.0 driver-el (pedig még maga az OS is tesztverziós volt), de ezzel párhuzamosan még sokat javítottak is a CPU használaton.
Azóta viszont úgy néz ki, mint ha a 15.7 megjelenésekor mindenki elment volna szabadságra és csak a titkárnő intézi a hotfix és beta driver megjelenéseket, amik csak látszólag cammognak valamit előre, de igazából egy helyben áll minden, se nem stabilabb, se nem gyorsabb egyik driver sem, nincs se új feature, de még érdemi bugfix sem legalább ugyan annyi új known issue nélkül, de úgy túl sok build sem szaladgál ki a netre. Csak telnek itt a hónapok, míg várok olyan egyszerű dolgokra, hogy Win10 alatt is legyen tripple-buffering Mantle-el.

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#31819) xxxxxxxxx


xxxxxxxxx
tag

Én is mindent VSR el játszom 3200X1800 bár amiket én gémelek ott megvan a legdurvább helyzetekben is a 45FPS 4X vonalsimítás mellett, játék válogatja. Tudom felesleges szinte a vonalsimítás, de ha full akkor full :D
AMD meghajtóba minden max minőségre van véve. ;)

castiels: 380 Nitro pénztárcakímélőbb megoldás Full HD felbontásra. Ugyan azon jó tulajdonságai lehetnek mint nagyobb testvérének halk és hűvös. Bár 3 venti elég jól gazdálkodik a 390esen. Összehasonlító teszt.

(#31820) castiels válasza xxxxxxxxx (#31819) üzenetére


castiels
addikt

Hat igen csak gondolom teljesitményben meg kb ugyanaz mint a 280X.

(#31821) xxxxxxxxx válasza castiels (#31820) üzenetére


xxxxxxxxx
tag

Nem tudom, talán közel 1színten lehet. Nem ismerem azt az ár/teljesítmény színtett. Viszont úgy gondolom ennyiért a Sapphire Nitrocharge 390 ese egy Best Buy választás! :K

[ Szerkesztve ]

(#31822) RazoR


RazoR
veterán

Ez a VSR cucc profitál a több vram-ból, vagy ebben az esetben mindegy?

(#31823) fanti válasza Malibutomi (#31800) üzenetére


fanti
addikt

Én is használom a VSR-t, szerintem is szebb így a kép, mint natív felbontásban.

Crysis, Crysis Warhead, STALKER Call of Pripyat, ezekkel lényegesen szebb így, bár a kép tényleg valamelyest mosottabb, és nincsenek benne annyira pengeélek, de sokkalta moziszerűbb így az élmény, vagy mondhatnám azt is, hogy valósághűbb nekem így.

GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

(#31824) fanti válasza RazoR (#31822) üzenetére


fanti
addikt

Szerintem 3200x1800-ban már lehet, hogy közelít bizonyos játékok alatt kimaxolva a 4GB-hoz, de nem hinném, hogy túl is lépi azt.

GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

(#31825) oliba


oliba
őstag

RazoR8402: jobban eszi a ramot

fanti: nvidia kártyán ki lehetett kapcsolni ezt a homályosítást. VSR-től csak nagyobb felbontásból számolja a képet, amit visszaskáláz natív felbontásra. Ettől lesz szebb a kép. Én is használtam sok játékban, mert sokkal szebb lesz tőle a kép.

(#31826) janos666 válasza oliba (#31825) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Szebb VSR-al, mint 4x SSAA-val (az AMD CCC féle AutoLOD-ossal)?

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#31827) fanti válasza oliba (#31825) üzenetére


fanti
addikt

Igen, teljesen egyetértünk.

Példaképek:

VSR 2560*1440 visszaskálázva 1920x1080-ra :

1920x1080 natív :

Töltsétek le, nézzétek meg egymás után váltogatva többször is, elég jól látható a különbség.

GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

(#31828) #Morcosmedve válasza fanti (#31827) üzenetére


#Morcosmedve
veterán

Igen, elmosodott a skalazgatott... DSR-t is azert hagytam, mert nem vt eles a kep :(

© asszongya'hogy

(#31829) janos666 válasza #Morcosmedve (#31828) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Igazat adok az érvnek, de ahol csak az FXAA az alternatíva, az sokkal mosottabb.

Olyat próbáltál már, hogy maga a játékmotor csinálja a resample-t? Pár hsz-el lentebb írtam pár példát, amiben szerintem jól működik (jobban, mint a VSR, már csak azért is, mert nyilván csak a játékon belül aktív, tehát barmolja szét a Windows asztalt, hogy kézzel ki/be kelljen kapcsolgatni...).

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#31830) oliba válasza janos666 (#31826) üzenetére


oliba
őstag

Erősen játékfüggő. Van amelyik játék sokkal szebb lesz tőle, de van olyan, ahol az élsimítással többet ki lehet hozni a grafikából.

fanti: igen, főleg a fű, rács, lombkorona és a sűrű vonalkás tárgyak (kerítés, autó hűtőrács, stb...) lesznek sokkal szebbek. Ezeket élsimítással meg sem lehet oldani

hpeter10: és a smoothot kikapcsoltad nv driverben? Nálam sokkal élesebb lett a kép a DSR-től.

[ Szerkesztve ]

(#31831) RazoR


RazoR
veterán

A VSR az AMD-nél akkor ugyanaz, mint a DSR a zöldeknél ugye?

(#31832) janos666 válasza oliba (#31830) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Na igen, fááák és hasonlók...
DAI - 1820x1080 Render.ResolutionScale=1.0 és 2.0 (screenshot trim)

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#31833) fanti válasza oliba (#31830) üzenetére


fanti
addikt

Igen, élsimítással ilyet nem lehet csinálni, szerintem teljesen rendben van a VSR jelen esetben. Nyilván lehetnek olyan játékok, ahol zavaró lehet, de itt momentán szép eredményt ad.

GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

(#31834) proci985 válasza oliba (#31825) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

anno 970el egy monitorral neztem VSRt, szerintem is szebb volt az eredmeny mint AAval. viszont az eroforrasigenye eleg nagy.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#31835) P@ly


P@ly
tag

Sziasztok!

Most tervezek venni egy MSI 390X videokarit.
Olyan kérdésem lenne, hogy a mostani Aurum Gold 500W-os tápom elég-e hozzá, vagy inkább vegyek egy nagyobbat? Ha igen, akkor mekkorát? 600W körül?

A gépem:
Asrock Z77 Exteme 4
i7 3770K@4.5 Ghz
4X4 GB RAM (1600 Mhz@1.5 V)
1 db 2 TB WD Green
1 db 1 TB WD Intellio Power (WD10EURX)
1 db SSD
5 db ház ventilátor

Köszönöm!

(#31836) deadwing válasza fanti (#31827) üzenetére


deadwing
addikt

A natív jobb. A másik homályosabb.

60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!

(#31837) Casoli


Casoli
őstag

Hoz valami plusz teljesítményt, ha az R9 290 mellé engedélyezem az i7-ben lévő integrált HD graphicsot?

http://hasznaltpcalkatresz.hu/

(#31838) oliba válasza Casoli (#31837) üzenetére


oliba
őstag

Mivel ilyet nem is tudsz, ezert nem lesz jobb

(#31839) trufa12 válasza fanti (#31827) üzenetére


trufa12
addikt

Az lg monitoromba alapjáraton van ilyen Super resolution nevű baromság, amit ugyan ezt csinálja... szóval eltudom csúfítani a képet , teljesítmény romlás nélkül . :DDD

Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..

(#31840) janos666 válasza trufa12 (#31839) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Nem baromság ez, csak módjával kell kezelni.

Használati szempontból például szerintem ökölszabály lenne (teljesítmény és minőség szempontból egyaránt) a játékban és driver-ben mindenféle anti-aliasing eljárást kikapcsolni (főleg a post-process típusúakat, mint pl. az FXAA), hisz ez elsődlegesen lényegében egy SSAA.

Megítélési szempontból pedig érdemes lehet gondolni arra, hogy egyes játékok esetleg más egyéb paramétereket (például látótávolság, vagy különböző level of detail szintek, tehát akár textúrafelbontás vagy poligonszám, stb) is automatikusan magasabbra állít (nem a grafikus menüben, hanem a háttérben, számunkra egyáltalán nem, vagy csak a debug konzolban látható paramétereken keresztül) a felbontással arányosan, de ilyenkor ezt nem közvetlenül a VSR hozományaként kell felfogni (ezeket általában el lehetne érni CFG file tweak-eléssel, vagy ha még nincs minden maximumra húzva a menüben, akkor akár onnan is, a VSR ehhez ilyenkor csak egy drága kerülőút).

És érdemes lehetne még hozzátenni, hogy ideális esetben a virtuálisnak el kéne érnie a valós felbontás négyszeresét (pixelszámban, sorban vagy oszlopban szólva a dupláját), ilyenkor lenne meg a tisztesség anti-aliasing hatás vízszintes és függőleges értelemben is, illetve ilyenkor lehetne elvárni, hogy ne legyen észrevehető mértékben vagy homályos vagy "kristály-zajos" érzetű az átméretezett kép. Vagy ha a duplázás nem érhető el, akkor legalább másfélszerezni kéne, de nem csak úgy rábökni véletlenszerűen valamilyen felbontásra, ami épp megtetszett és épp elbírja a VGA adott játékkal és más játékbeállításokkal...

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#31841) Casoli válasza oliba (#31838) üzenetére


Casoli
őstag

Miért ne tudnék? BIOS engedélyezés után megjelenik az eszközkezelőben, a rendszermemóriából pedig lecsíp egy kis darabot.

Kérdés, hogy ez így használható-e bármire.

http://hasznaltpcalkatresz.hu/

(#31842) Gh00st


Gh00st
tag

sry, más topic
:R

[ Szerkesztve ]

<<< Richard B. Riddick >>> ...és Johns, Neked megvan a gerinced!!!

(#31843) CsonkaImo válasza Casoli (#31841) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Akkor sem lehet. DX11 nem támogatja natívan az IGP+dGPU párost (van valami program amivel be lehet fogni az IGP-t is, Virtu a neve, de az esetek 99%-ában többet árt mint használ). DX12 meg nem lesz elérhető HD 3000-en. Viszont emiatt semmi hátrány nem fog érni, mert a HD3000 harmatgyenge.

(#31844) fanti válasza trufa12 (#31839) üzenetére


fanti
addikt

Azért baromságnak nem nevezném.
És ez nem az elhomályosításról szól, mint a monitorodnál.

Én továbbra is kitartok a VSR mellett, és azt mondom, hogy az adott játékot ki kell vele próbálni, és ha jobban tetszik úgy, akkor használni lehet nyugodtan.

Egyéni ízlés dolga, nekem a COP-nál tetszik kimondottan.

GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

(#31845) fanti válasza Casoli (#31841) üzenetére


fanti
addikt

Virtu-t támogató alaplapoknál tudnád összedolgoztatni az IGPU-t és a GPU-t, én próbáltam már, benchmarkokban hozhat némi eredményt, a valóságban meg hát.......keveset, vagy épp semmit.

Akár lassulhat is vele pár játék.....nem nagyon éri meg vele foglalkozni DX11 alatt sem.

Bár én mértem nagy gyorsulást is anno itt.

[ Szerkesztve ]

GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

(#31846) GeneraL_XTX válasza Casoli (#31841) üzenetére


GeneraL_XTX
veterán

IGP-vel meg kell várni a DX12-es játékokat, azok egy része már támogatni fogja a multiadapter funkciót. Ez azt takarja, hogy a beépített IGP kisegítheti a dVGA-t az adott játékon belül, az Intel szerint ez egy HD4600-nál 5-35% gyorsulást is hozhat. :K

(#31847) watador600 válasza fanti (#31845) üzenetére


watador600
senior tag

Ehez felkell raknom az inteles drivert? Nem fog összeakadni? Kiszeretném majd próbálni.

Xiaomi 11T White / Opel Astra K 1.4T / LG C3 55"

(#31848) Mr.Jerk válasza Casoli (#31841) üzenetére


Mr.Jerk
csendes tag

Az iGPU-t (QuickSync) pédául így használhatod encode-ra OBS stream/rögzítésnél, illetve egy másik kijelzőt hajthatsz meg vele. Érdemben mást nemigazán tudsz csinálni.

(#31849) NandoXXL válasza GeneraL_XTX (#31846) üzenetére


NandoXXL
senior tag

Segítenél? ASUS R9 290 Valley extreme hd vrm1 94-99C° GPU 80-84C° elfogadható? (a vrm1-re gondoltam)

(#31850) GeneraL_XTX válasza NandoXXL (#31849) üzenetére


GeneraL_XTX
veterán

Elfogadhatónak elfogadható, baja nem lesz a kártyának tőle, de sajnos az Asus hűtője ezt tudja. Ha zavar vagy cseréled a hűtőt, vagy alakítasz valamit a ház szellőzésén, mert erre nagyon háklis az a kártya.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.