Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaborn1
tag
válasz
Tom1939 #12648 üzenetére
Igen, csendesebbnek ítéltük meg, jobban is tetszett és még egy kicsit engedtek is, gumi csomagtértálcával és gumiszőnyeg szettel 12,7 lett a vége bruttóban.
Felszereltségi lista szerint is van különbség a 2 kocsiban zaj szempontjából:
camry listában van egy olyan tétel, hogy: szélvédő zajcsökkentő réteggel. -
KTTech
veterán
válasz
makszi #12645 üzenetére
Érzékenyebbre kell állítani. Valószínű a felfestés nem az igazi, mert nálam csak akkor szokta eldobni, még jó kis 90 fokos kanyarokat is beveszi egyébként, éjjel és nappal is. De ha elveszti valamelyik oldalon a felfestést, akkor game over. Illetve, ha adaptív tempomat van, és letér az előttem levő, hajlamos követni 😃
-
makszi
aktív tag
Értem ha jól emlékszem talán 3 állása van. Nekem a középsőn van.
Viszont nem vagyok elégedett vele egy kicsit is erősebb kanyarban nagyon hamar feladja és kikapcsolja magát. Pl az M30-as új szakaszán tegnap is megcsinálta ezt.
Lehet buta kérdés lesz, de ahhoz, hogy jobban tartsa kanyarban a kocsit ahhoz érzékenyebbre vagy ellenkezőleg érzéketlenebbre kell állítani? -
rbalint88
addikt
“Azt tisztazzatok, h mire kell. Szerintem a P2 meg mindig egy tokeletes multitool ami megbizhato, automata es meg keveset is fogyaszt.“
ez igy igaz, csak oreg es zorogmeg azelott akarom elintezni az autocseret, hogy jonne a masodik gyerek, aztan legyen letudva asszony autoja minimum 5, jobb esetben 10evre.
-
No.01
addikt
Akkor en is belevauznek:
P2, P3 es most Corolla kombi van. 2009, 2015 es 2021-es gyartasuak, 224e, 117 es 2e km futassal.
Ezek kozul a P3 (plug-in) a leggazosabb szamomra minden szempontbol. Erzesre muanyagabb, mint a P2 es jobban is zorog.Ha esetleg Corolla lesz akkor a karoszeriat azert csekkoljatok mert az baromira nem mindegy am sok szempontbol!
A motor szempontjabol mi a nagyobbat (2.0) valasztottuk es nem bantuk meg. Tobbet eszik? Biztosan, de meg mindig siman hozza a P2 szintjet. (tobb forumot is bujtam vasarlas elott, a tapasztalatok alapjan legalabb +0,4-0,5l/100km amit a kuton fogsz adozni, de volt akinek ez alulrol karcolta az 1,5l-t)
Nekunk a bajaratas alatt finoman (oszszaguton, falubol ki majd faluba be vmax 110) hasznalva 4,3l jott ki. Azota futes es vegyes hasznalat mellet most mar a 2 tankkal is 4,7l lett. (autopalyan havi max 2x jarunk)
Ugyanitt P2: 5,1l (~180e km atlaga) P3: (toltogetve) 4,4l (~30e km atlaga)Mi neztunk Kia Ceedet 1,4T, Golf 7-et 1,5T mind2-t kombiban es automataval. A megbizhatosag a fogyasztas es a varhato szerviz es ertektartast is figyelembe veve egyertelmu volt a matek meg akkor is, ha ezek kozul a Ceed tetszett a legjobban (belulrol)
Azt tisztazzatok, h mire kell. Szerintem a P2 meg mindig egy tokeletes multitool ami megbizhato, automata es meg keveset is fogyaszt.
-
galervin93
addikt
válasz
Gombinyó #12634 üzenetére
"Hőmérséklet függvénye is..."
Így van, nekem a P3 mindig csörög-zörög valahol, három"időszak" van, télen, tavasszal-ősszel, valamint nyáron mindig máshol, más erővel stb...
Szerencséje van a járgánynak, mert funkcionális ember vagyok, csak vigyen el meg hozzon haza.
1.8 HSD, persze tudom a P3 már 10 éves, de jól fogalmazott valaki, hogy a szabályos közlekedéshez pont jó. Ennyi és nem több, de azt nagyon megbízhatóan teszi. -
rbalint88
addikt
válasz
Gombinyó #12634 üzenetére
Nem hoztal lazba.
az a baj, hogy baratainknak evente cserelik az autot, Toyotas dolgozoi programban, igy nekik nincs igazan hosszu tavu tapasztalatuk egyikkel sem. Rakerdeztem most a zorgesre es az automata zarra, a mostani es az elozo autojuk is szedan 1.8hsd comfort style tech, csak a szinben van kulonbseg. Elotte volt ket chr, azok 1.8hsd selectionok voltak.
Veron: hatul egyelore egy gyerekules lesz, remelhetoleg majd bovul kettore. Felesegem nem magas, 165cm, mogotte tuti elfer a megforditott ules, en meg majd keveset hasznalom
az i30 kombiban se ferne el mogottem a hatra nezo gyerekules
es kivulrol meg akkorak, mint egy husz eves passat, csak belterben nem sikerult akkorat fejlodni…
-
Veron
addikt
válasz
rbalint88 #12633 üzenetére
tökéletesen megértem a zörgés averziót. én kifejezetten háklis vagyok az efféle dolgokra, ezért ha nagyon gáz lenne a helyzet mondanám.
bújtam az autóteszteket vásárlás előtt és átlagban a minőségérzetet egy polcra helyezték a Toyota-Hyundai-Kia és hasonszőrű vonalon. ez alól a kivétel mindig a Golf, attól én azt várnám, hogy kevésbé hangoskodik. nyilván ezekben a tesztekben általában újszerű autókat nyüstölnek, tartós tesztből pedig csak egyet olvastam Corolláról.
nem gondolnám, hogy a HB és TS között lenne különbség zörgés tekintetében, lévén mindkettő Angliában készül. a sedan ellenben török, láttam tesztet még 2019-ből, ahol azt zajosabbnak ítélték (mármint a kabinzajt, nem a zörgéseket).
arra figyelj, ha a második üléssort is használnátok, akkor a HB nem jó választás! rövidebb a tengelytávja, mint a másik kettőnek, ezért kifejezetten szűkös lábtérben hátul.
VAG vonalon az MQB platform igen jól sikerült konstrukció. olajos DSG csak 150 LE felett van, alatta száraz. de ez csak akkor gond, ha nem adod el 120e km felett az autót.
-
Gombinyó
őstag
válasz
rbalint88 #12633 üzenetére
ne zorogjon es kesz
Akkor ne Corollát nézzetek sztem, ha ez ennyire fontos. Nekem a TS zörög már az első 1000km után rossz utakon. Volt nálam sedan is egy hétig, az rosszabb volt 8e km-el, mint most az enyém 50e km-el. Hőmérséklet függvénye is, hogy épp mi hol szólal meg. Ha jobb utakon jár az ember akkor nem szólal meg sehol.
-
rbalint88
addikt
A forma mindegy, hasznaltnal (foleg a jelen piaci korulmenyek kozott) a deal josaga tobbet nyom a latban. Preferaltan 5ajtos, de szedan vagy kombi is johet.
Automata kozponti zar: adott sebesseg eleresekor bezar magatol. Jellemzoen 15-20km/h korul. HSD az keylesses alapbol tudtommal.Carplay pont ezert kell, hogy ne kelljen menuben turkalni. i30-ban aktivaltam a wirelesst, az meg kenyelmesebb.
Biztosan eleg az 1.8, inkabb az a kerdes, hogy az eddigi tapasztalatok alapjan van-e gond a 2.0-val, mennyivel eszik tobbet, stb.
ilyesmikre gondoltam. Nekem savtarto es rafutasgatlo van, a tempomat nem tavtartos. Ami meg hasznos cucc szerintem, az a holtterfigyelo. HUD nem izgat.
+Veron: koszi! Golf7 es Leon is kalapban van, de keves a benzines automata, meg kevesebb az olajos dsg-s. Octavia nem tecc a jobbik felemnek, ugyhogy az nem lesz. Zorges: oke, magasabb kategoria, de a 17 eves, 190 ezret futott, raadasul kabrio Audiban is alig-alig szolal meg valami, az i30 meg netto kussol, oke az csak fel eves, 7e km-es. Ugyhogy ez a referencia, ne zorogjon es kesz
-
válasz
rbalint88 #12628 üzenetére
Első kérdés: Szedán vagy kombi/ferdehátú? Előbbi van, nem zörög semmi benne. Ültem 2019-es TS-ben, zörgött, meg 2021-es HB-ben, az nem zörgött. Utóbbi jön asszonynak, bővebben utána tudok nyilatkozni.
Automata központi zár alatt mit értünk? Távirányítóról zár minden ajtót, nyit minden ajtót.
A 2019 november előtti gyártási E210-ekben felárért aktiválják az AA/CP támogatást. Utána már alapból benne van.
A középső képernyő menüje és működése egy generációval van a konkurencia mögött, de magyar nyelvű és amúgy használható (főleg, ha AA/CP lesz az elsődleges célja).
Az 1.8 vs. 2.0 HSD esetén a kérdés az, mi az elvárás. Az 1.8 is teljesen élhető, ha szabályszerű közlekedés a cél. Ha dinamikusan szeretsz vezetni, arra inkább a 2.0 HSD javasolt.
Definiáljuk a csingilingeket, a radaros tempomat jó dolog, ha elfogadod azt, hogy folyton besorolnak, bevágnak eléd. De ezzel együtt én jó cuccnak tartom, ahogy a sávtartót is (jól konfigurálható). A HUD-ról nem tudok nyilatkozni viszont...
-
Veron
addikt
válasz
rbalint88 #12628 üzenetére
Nálam egy 17e km-t futott, alig 2 éves 1.2T TS Corolla van.
zörgés: az ablakok zörögnek rossz úton, lehúzott állapotban. ez típushiba és elvileg orvosolni lehet. először valami csodazsír kennek az ablakemelő szerkezetre, majd állítólag cserélik. 2020-tól változott az ablakemelő, az nem zörög.
egyéb különösebb zörgés nálam nincs. rossz kátyús úton meg tud nyekkenni valami a tablet felől, de komolyan nem hiszem el, hogy ebben az árkategóriában Budapesten bármi más stabilabb lenne.
auto központi zár: tényleg nincs
Carplay: igen, aktiválható. 2020 után már aktív
spórolás: zajszigetelés nem a legjobb, Gombinyó kolléga pl. saját budgetból autóhifis céggel megcsináltatta -> gördülési zaj elhalkul, szélzaj lesz, de a szerintem az nem vészes. ahogy a motor sem, az síri csendben van (benzines).pro: jól néz ki (szubjektív); az extrák rendben vannak, csak a keylesst hiányolom (comfortban nincs); megfelelően tágas; futómű baromi jó; motor (benzin), váltó teljesen rendben van; fék OK; műszerfal puha
contra: ablakemelő zörög; zajkomfort autópálya tempónál; alacsony az elsó lökhárító, vigyázni kell; japános baromságok (USB az anyós lábánál pl, vagy old school infotainment, ami működésre amúgy hibátlan; volt panasz az első ülések kényelmetlenségére (nekem tök oké)én az Octavia 3 FL, Leon 5F, Corolla E210 trióból választottam. a cseh nem jött be, mert kommersz és a hátsó futómű is döbörgött. Seatot szívesen vettem volna, de az adott példány nem volt megfelelő. viszont azt látni kell, hogy egy jóval régebbi (és olcsóbb) modell, mint a Corolla. viszont utóbbiból számomra minimum a comfort style tech adja azt kényelmet és felszereltséget, amit elvárok egy modern autótól. ezért ez alatt nem is néztem változatokat.
a hibái ellenére sem bántam meg a Corollát. ugyan nem éri meg nekem, de a hibrid életérzés + automata váltó vonz, lehet legközelebb egy olyanra nevezek be.
@comegetsome1: bocs, de ezeknek az összehasonlításoknak mi értelme van?
9m vs 12m Ft, árban 1/3-dal több az egyik, nyilván jobb autó. természetesen a CHR nem ér 9 misit, de az a +3m nem aprópénz, annyiért legyen már jobb a Lexus!
viszont a Lexus + 3m Ft-ért még jobb autó van, egyészen így megy ez addig, amíg eljutsz a légrugós S Merciig. na az nem zörög. -
rbalint88
addikt
Gondolkodunk Prius 2 cserejen, alapvetoen villanyauto a terv, de ha nem jon ossze, akkor maradnank HSD vonalon.
Amik felmerultek, es a kapcsolodo kerdesek:
Corolla 2019-tol: mennyire zorognek? Tenyleg nincs automata kozpontizar vagy felszereltsegfuggo? Milyen mas sporolasok vannak meg? Carplay ugye mindegyikben aktivalhato?
C-HR facelift: carplay miatt csak facelift johet szoba. Fl elottibel utaztunk, az akkor nem zorgott. Automata kozponti zar van? Style felszereltsegtol felfele nezem.
Rav4 2019-tol: ugye nem zorog? 😅 Ennek milyen banata van, mire erdemes figyelni?
+Corolla, C-HR eseten 1.8 vs 2.0 hsd tapasztalatok, meglatasok is erdekelnenek.
Az egyik fo erv a Prius lecserelesere, hogy zorognek a muanyagok, ami tok altalanos naluk, csak amig zorgos volt a masik auto mellette, addig ez kevesbe bantotta a fulunket.
(Az atlagnal magasabb altalanos zajszint nem problema, kopogos muanyag nem problema, ha rossz uton se nyikkan meg.) Na meg persze jottek a 2021-ben elvarhato csingilingik is es azok hianya is elkezdett fajni
Koszi! -
#76500480
törölt tag
válasz
xEon1337 #12586 üzenetére
Erről van szó.
Ültem a CHRbrn vezettem is egy Exc. 1.8 hibridet. Hangos volt, bunker jelleg, karcos zongoralakk, megnyerő külső. Aztán beültem egy világjáró pár napra az országba hozott UXbe és döntöttem. Az egy fullos FSport volt(dupla ragasztott üveg, sportülések, puha térd támasz, kormány fűtés stb.) Akkor a CHR volt 9m ez meg elő rendelésbe (Comfort Top 12m+300k a metálfényezés egy 2literes új fejlesztésű motorral. Ecoba csak városba rakom mert 50hez is tiporni kell a pedált annyira nyögvenyelősen indul, 1,8L el nem tudom kèpzelni, hogy mi lett volna. Az új NX “jövőbe” mutató, Toyota szinthez mérten. De a ronda tablet, nagyobb motor/magasabb kategória ellenére gyalázatos 0-100 gyorsulási adat miatt nem bántam meg a kisebbik Lexust. 320L csomagtér meg max leamortizalodik amikor dugig tömöm cuccal
-
-
joe979
aktív tag
Hali. van egy Corolla e12-öm, most indultam volna haza melóból, de nem tudott beindulni, slusszkulcs berak , elfordítom és bamm , levág mindent , világítás és riasztó megy , az kap szuflát, jól gondolom, hogy önindító vagy gyertya okozhatja a problémát ? Köszi előre is.
-
K82
őstag
Sziasztok!
Adott egy 2015-ös FL Auris Hybrid, Touch 2 Go multimédiával. Augusztus óta van nálam, pár héttel ezelőttig működött is normálisan a fejegység BT része, azóta viszont nem hajlandó csatlakozni a párosított telefonhoz (vagy fordítva). Ha törlöm a párosítást és új eszközként hozzáadom, működik leszámítva h a kontaktlistát már nem tudja leszedni a telóról, ettől függetlenül telefonálni és BT-on keresztül zenét hallgatni lehet. Próbáltam másik telefonnal és tablettel, ezek is ugyanúgy csak az autó leállításáig működnek, viszont már meg sem jelennek a párosított eszközök között restart után, csak az ami elsőként lett csatlakoztatva. Menüből próbáltam a személyes adatok törlését és az inicializálást is, a beállítások, telepített programok és a Toyota account viszont ugyanúgy bent marad. Akkusarut levéve annyit értem el h az órát kellett újra beállítanom, a multimédiás részen semmi változás. Van lehetőség - telefonokhoz hasonlóan - factory/hard reset-re?
-
KTTech
veterán
válasz
brumicica #12616 üzenetére
Azt megnézném, hogy az én adatkapcsolatomat bármi más használná... ugyanis annak nyoma van. Meg ha kiderülne, akkor az autógyártó mehet a levesbe, de legalábbis szabad szemmel távolról is nagyon jól látható összegel gyarapítaná a számlámat.
Az EU-ban nem ad a Toyota adatkapcsolatot, legalábbis az UK-ban biztos nem.
-
brumicica
tag
válasz
Tom1939 #12602 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy ha a myToyotá-ban inkognitó módban vagy, vagy akár nem is regisztrálsz egyáltalán, a GPS és telemetria adatokat akkor is küldi a jármű az e-SIM-en keresztül. Az USA-ban 2 GB adatkapcsolatot tud adni így a Toyota, így csinál WiFi-t a kocsiban, nem tudom Európában hogyan egyeztek meg a mobil szolgáltatókkal. Megkockáztatom egyébként, a near-field kommunikáció sem kizárt: A járművek már egymással is kommunikálhatnak, ha a például a piros lámpánál szomszéd kocsiban csatlakoztatva van egy telefon, simán annak az adatkapcsolatát is használhatja a kocsid. Nyugi, a tolatókamera képét is rögzíti a rendszer, ezt írják is a szervízkönyvben, szóval csak óvatosan beszélgetni az autóban
!
-
Veron
addikt
mondom a nap viccét, jót röhögtök majd. megkérdeztem Emil Freyt, hogy mégis mennyiért lehetne mozgatható könyöklőt varázsolni az 1.2T TS-embe. lehet tippelni, a helyes megfejtés pedig 230ezer Ft. mondtam, hogy köszi inkább nem, abból 15-ször megveszem inkább Alin, még ha nem is gyári minőség.
más: hogyan tudnék biztosra menni előre, hogy a lötyögő ablak miatt cserélik az ablakemelő szerkezetet? az Emil Frey előbb zsírozni akarja, de szerintük amúgy sem megoldás. a Schillernél pedig még nem jártam, de telefonos egyeztetés után előbb meg akarják vizsgálni, alkatrészt rendelni és esetleg utána megcsinálják (ha egyáltalán cserélik). de ez ugye két út lenne nekem és nincsenek közel.
van olyan szerviz, ahol ezt egy kanyarban meglépik?
@Tom1939: nem jár "céges" Alfa ahhoz a munkához? -
válasz
KTTech #12609 üzenetére
Hát ez mondjuk sajna teljesen logikus. Valószínűleg nem veszem majd észre miközben éppen ellopják... Pihentetik valahol akkor meg nem látom... Akkor regisztrálok majd.
Meg benne felejtek egy air taget. Ha a tolvajnak van iphone-ja még jobb (kap figyelmeztetést hogy követik de lehet hogy egyszerűbb neki otthagyni az autót mint az előre nem látott helyen nekiállni keresni). Persze ha árnyékolóval megy akkor minden eddigi okosságnak annyi...
-
KTTech
veterán
válasz
Tom1939 #12602 üzenetére
Azért ebben van egy kis buktató: ha nem megy az autó, nem fogják tudni merre van, hiába regeled be amikor észrevetted, hogy már nincs meg... se azt, hogy merre járt. Szóval ez a megoldás szerintem nem jó.
Amúgy meg jó dolog visszanézni az utak fogyasztását, hogy mikor és hol fékezel/gyorsítasz túl nagyot stb. -
pibácsi
senior tag
Űgy látom, hogy a tolatólámpa probléma csak engem érint, mivel nem jött válasz a kérdésemre. Ha tolatok, akkor a feleségem megy hátúl egy zseblámpával, ha éppen ott van. Azóta utána néztem: nem lehet bármilyen lámpát feltenni, erre van előírás, törvény az EU-ban, sőt magyarországon létezik egy 1990-es paragrafus, ami kimondja, hogy csak fehér tolatólámpával lehet a kocsikat forgalomba hozni, ill. a pótlámpa is ilyen kell, hogy legyen. Nos a Toyota Yaris Bi-Tone SensoSmart nem ilyennel van felszerelve, hanem eléggé sötétpirosas lámpával. Ezek szerint a Toyota nem vette ezt figyelembe, de akkor, hogy hozták Mo-on forgalomba. Gyanítom, hogy más Toyota tipusnál is előfordul. Az én kocsimat is már másodszorra is átengedték a múszakin, pedig nem szabályos. Most vettem használtan pár évesen, ezért jön ez most nálam elő. Mi a megoldás: szóljak a Toyota Bp.központnak, hogy ingyen cseréljék ki a lámpát, mivel szabályellenes, sőt törvény ellenes? De akkor át kell nézni az összes Toyota kocsit.
Persze kicsi vagyok én ehhez, de ettől még nem látok hátra semmit, de azt sem látják, ha tolatok.
Mi lenne a megoldás? Tudnátok tanácsot adni?Üdv.Pibácsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad W540 - i7-4810MQ I 16GB I 256SSD I K2100 I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Honor Magic7 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest