Hirdetés
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- janacsi: Kasztrendszer?
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Villanyórás okosóra számlap
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Victoryus: Thomson 43UC6306 tv
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz
koxkids #10799 üzenetére
Simán megy a legfrissebb Waze a régi Samsung Note-omon (nem hivatalos Andorid 5 fut rajta, és gyengébb, mint a linkelt box
).
De van egy másik egység, ami olcsóbb, és gyorsabb, most találtam meg.
-
KTTech
veterán
válasz
nemb82 #10793 üzenetére
Én a koxkids által linkelt egységet tervezem megvenni a Yarisba, mivel nálam elég "érdekes" a formája a fejegységnek, így nem olyan egyszerű leváltani + bizonyos beállítások csak a gyári fejegységről érhetőek el (a HSD specifikus kijelzőről nem beszélve, ha épp ahhoz van kedve az embernek).
További előnye, hogy nem kell a telefon akkuját nyírni azzal, hogy folyamatosan töltőn van... egy tartalék SIM-el és egy dongle-el még a netet sem a telóról kell megosztani a fejegység fele az online szolgáltatásokhoz. -
KTTech
veterán
válasz
koxkids #10796 üzenetére
Igazából semmi gond nincs az Andorid 6.0-val. Minden ami kell fut rajta (pl. az Andorid Auto is, de nem igazán van rá szükség). A navi programok (iGO, Waze, GMaps) mennek rajta, a Poweramp is... más meg nekem pl. nem is kell
A drága nézőpont kérdése: a gyári navi sem olcsóbb ennél (aminek a helyére kerül).
-
nemb82
csendes tag
válasz
koxkids #10794 üzenetére
Na igen, ezeket én is néztem, elég tetszetősek.
Csak így akkor elveszik minden Toyota feature (bár szerintem 1 nap után meg lehet unni a fogyasztási statisztikákat, más meg nem hiányzik), meg a tolatókamera is.
Furcsa, hogy nincs valami elterjedt, jól működő, ráköthető dobozka ami pl. a Map/Nav gombra aktiválódik, egyébként meg marad minden a gyári.
Egy videót találtam csak, ami valami ilyesmi, de minden lengyel, és ezt azért valami rendes szervízben, garival szereltetném be.
(Magyarországon ezt még nem találtam meg, de keresem)
[link]
[link] -
válasz
nemb82 #10793 üzenetére
Pl. beteszel egy Kenwood fejegységet a gyári helyére
100-200e (drágább modellek) között ez megvan, attól függ mik az igények, ehhez meg kell találni a megfelelő méretű beépítőkeretet is.
Android Auto-t és CarPlay-t tud már a linkelt modell is, másik opció Kínából Dasaita Androidos fejegység, ezt többen használják (FB csoport), de ez is hasonló árban van.Nekem 2014/12-es FL előtti Auris van, én is erősen agyaltam hogy cserélni kéne, de első körben nagyon drágállom, maradtam a telefonomnál ha kell a navi.
-
válasz
balazs1956 #10791 üzenetére
idézet:
"Piroska néninél csináltattam én is a COV-ba a huzatot - 5 éve - itt ajánlották. Nem viccelek - szebb és ugyanolyan jó, mint a gyári (mármint a huzat)!
5 év alatt egyedül a vezetőnél a beülésnél látszott rajta némi ráncosodás.
Most 5 év után, gondoltam ki kéne mosni. Nekiálltam otthon leszedni - aztán feladtam. Irtó pontos munka, feltenni tuti nem tudnám. De 3.000 Ft-ért leszedik-visszarakják (kimosni nem tudják). A leszedés megvolt kb 20 perc alatt, felrakásra már 1.5 órát mondanak.
Szerintem 5 év még van bennük... Remélem Piroska néniben is.
Azt kell mondanom, hogy Piroska néni a császárnő üléshuzatban. 5 éve is, meg a minap is sor állt hozzá - taxisok is...
Na, megyek is és beáztatom a huzatokat." -
balazs1956
senior tag
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!
Kérdezném még a topiktársakat, hogy van Piroska néniről , mármint a munkájáról szeményes tapasztalat, elégedettség, stb? -
válasz
balazs1956 #10789 üzenetére
Piroska néni az üléshuzat specialista.
Kérdezd meg, hogy RAV4-re is van-e üléshuzat mintája. -
balazs1956
senior tag
Sziasztok, újabb kérdés merült fel, amivel Hozzátok fordulnék!
Mivel még vadiúj a kocsi (RAV4 Hybrid), valamiféle üléshuzatban gondolkozunk.
Létezik-e ehhez a típushoz valami ajánlott, akár olcsóbb akár drágább, ami a napi koszolódástól, izzadásoktól, valamelyest megvédi?
Most lehet kapni a Lidl-ben garnitúrában, egy fajtát, de ott ollóval hozzá kell igazítani a légzsákokhoz...
Az esztétika kevésbé érdekel, mint a kiszedhetetlen étel, ital stb foltok.
Segítségeteket előre is köszönöm szépen. -
Gombinyó
őstag
Nekem Android 10en (MIUI 12) dobálta el 20 percenként, mindegy volt a töltöttségi állapot. A MIUI egy külön állatfaj. Biztos, hogy valami szoftveres nyűg volt, mert lecseréltem a gyári romot a telefonon pixel experience custom romra és azóta egyszer sem dobta el. Mindkét oprendszeren a gyári, play storeos AA futott.
-
válasz
balazs1956 #10785 üzenetére
Annyi észrevétel, hogy nekem Android 9-en (OnePlus 3T) ugyan működik az Android Auto, az idő kb. 99%-ban, de ha teljesen feltöltött a telefon, akkor időről-időre előjön az, hogy megszakad a kapcsolat (az Android Auto lecsatlakozott hibaüzenet), ilyenkor kábel ki és vissza, aztán megint jó 15-30 percig (nem találtam rendszert ebben). Amikor nincs teljesen feltöltve, tök jól működik...
Mondjuk lassan amúgy is le kell cserélnem a telefonom (bár nincs vele amúgy komoly problémám), de ez especiel kicsit idegesít.
Másnál van esetleg régebbi android verzió (pre-Android 10) esetén hasonló probléma?
-
válasz
balazs1956 #10783 üzenetére
Galaxy S7-re ezt kell letöltened és telepítened: [Android Auto - APKMirror]
-
válasz
balazs1956 #10781 üzenetére
Az autó alapból tudja.
Ha Androidos telefonod van, akkor Android 10-től már alapból benne van a rendszerben, Android 9-től visszafelé le kell töltened az Android Autot pl. az APKMirrorról.
Ha iPhoneod van, az szintén alapból tudja az Apple Carplayt. -
balazs1956
senior tag
Sziasztok, újabb kérdés merült fel!
Milyen alkalmazást kell letölteni, hogy az új Rav4 tudja tükrözni a telefont?
Elsősorban a Waze lenne érdekes.Köszönöm előre is a segítségeteket!
-
válasz
balazs1956 #10778 üzenetére
https://carmanuals2.com/toyota/rav4-2014-kezelesi-utmutato-69220
-
balazs1956
senior tag
válasz
Nikaré #10776 üzenetére
Adtak hozzá, papír alapút, ami a kocsiban van.
Nem én használom, és fizikailag is távol vagyok tőle.
Aki pedig használja, erősen nem műszaki beállítottságú. és első automata kocsija.
Nekem sem volt még kuplung nélküli kocsim, ezért nekem is minden új.
Szeretnék neki segíteni! -
pècsimunkás
addikt
válasz
balazs1956 #10774 üzenetére
Egy férfinak használati utasítás bármihez is
???
-
Nikaré
őstag
válasz
balazs1956 #10774 üzenetére
Szia!
Nem adtak hozzá???
Kesztyűtartóban szokott lenni :)
De most komolyan, kell lennie, az értékesítő nem adta át? -
balazs1956
senior tag
Sziasztok, segítségeteket szeretném kérni!
Végre megérkezett az új Rav4 hibrid.
Azt szeretném kérdezni, hogy létezik-e hozzá magyar nyelvű kezelési kézikönyv, ami letölthető a netről?
A toyota weboldalán azt írta, hogy vagy rosszul adtam meg az alvázszámot, vagy nincs hozzá magyar nyelvű.
Nekem jó lenne egy előző típusú rav4 kezelési is, magyarul, ha létezik ilyen egyáltalán.
Segítségeteket előre is köszönöm szépen -
Dorian
félisten
válasz
molnarpeter #10772 üzenetére
Havi, esetleg kèthavi 500km pálya azèrt megvan.
Milyen márkájù hűtők amik normális minősègűek? -
Dorian
félisten
T27 Avensishez van vmi preferált klímahűtő márka? Ereszt a gáz, lyukas a hűtő. Autószerelő 50500 Ft-ot adott meg erre (klímahűtő szárító szűrővel) az anyag-tételre, de gyors guglizással inkább 20-35ezer Ft-ba kerül ez a dolog.
[link] -
-
vbbb
őstag
Sziasztok! Az Avensis T25-ben a klíma mennyire okos 'AUTO' módban? Szóval ha eléri a kívánt hőmérsékletet továbbra is a klímából dolgozik vagy néha lekapcsolja? A fogyasztás miatt is érdekelne.
-
ludsimon
veterán
Sziasztok Guruk!
Rav4 2003+ 2.0 VVT-i 4x4
1AZ-FE + U140F automata váltó
Ez a motor + váltó mennyire megbízható és a hozzá kapcsolt automata váltó? Én csak arról olvastam, hogy 100 ezer km-enként kilazul a fedél csavarja felül, de az semmi csak venni kell újat és kicserélni, meghúzgálni nyomatékra (meg akkor már szelepfedél tömítést cserélni). Nem fogyaszt olajat ez a motor elvileg.Mire kell figyelni vásárláskor?
Mik a kritikus pontok ennél az autónál?
Vannak olyan megelőző 'jelek' amik arra hivatottak figyelmeztetni, hogy valami nagyobb probléma fog bekövetkezni?
Szerk.:
Faceliftes vagy facelift előttit nézzek szerintetek?
Kerek ködlámpás a faceliftes.Köszönöm szépen előre is a segítségetek!
-
No.01
addikt
válasz
Peter.70 #10763 üzenetére
En meg itt elek tobb mint 10 eve es szerintem meg nem igy van
Van itt valasztek tenyleg, de ne legyetek mar megvezetve az otthoni arak alltal.
Ugyanugy nincs fullos P3 sem 4-ert mint ahoy mar tobben probalkoztak rajtam keresztul az ismeretsegi korbol. Vagy a km magas vagy az ar.
Mikor mi aktivan probalkoztunk otthon eladni a P2-t (amit itt vettunk a fonokomtol valos 46e km-el) akkor tobben irtak, miutan kuldtem kepeket, h szep-szep, de ennyiert itthon mar fullos P3 van. Persze csak vagy nem fullos vagy a km lenyegesen tobb. -
Gombinyó
őstag
válasz
marfoglalthu #10759 üzenetére
Ha automatát akarnék, akkor a hibridet választanám (auris). Az active, ha jól tudom a belépő felszereltség, nem tudom mennyiért vesztegetik, de 4-5m körül fullos hollandiából behozott hibrid auris kombik vannak.
-
marfoglalthu
csendes tag
Sziasztok!
Mi a véleményetek egy 80ekm futott egy COROLLA 1.6 Active Trend Automatatáról? Úgy általában érdekelne, nem ismerema (még) a Toyotát, és az automataákat sem.
Előre is köszi! -
Upo
addikt
válasz
KubanitoS #10754 üzenetére
Nincs kuplung, nincs generátor, nincs önindító, nincs ékszíj a hibridben. A fékek is sokkal tovább bírják, mert sokszor a visszatöltéssel lassít. Nekem a Priusban 250e km-nél még gyári tárcsa-betét van hátul, az első tárcsát betéttel cseréltem 210e-nél, mert már kezdett válla lenni a tárcsának. A "váltó" sokkal egyszerűbb és üzembiztosabb mint a sima cvt, nincs benne semmi súrlódó alkatrész vagy olyan ami összekapcsolódik-szétválasztódik. Van 2 bolygómű és 2 motor-generátor, ezekkel szabályozza áramról hogy megy-merre megy- milyen az áttétel, ezen kívül csak néhány állandóan kapcsolódó fogaskerék van benne ami olajban fut. Bontósnál kb. eladhatatlan mert nem megy tönkre. A motorra nagyon vigyáz a rendszer, nem állítja le hidegen, csak ha bemelegedett. Nem engedi még pörgetni se, 5ezer párszáznál jobban soha nem forgatja, hanem inkább az áttételt növeli helyette. Így sokkal tartósabb ugyanaz a motor a hibridben mint a más váltós autókban. Az tényleg fura lehet, hogy a gázpedál állás nem mindig áll összhangban a motorfordulattal és a sebességgel, a gázpedál állás egy javaslat az elektronika felé, és abból a benzinmotor és a két villanymotor segítségével állítja elő a haladáshoz szükséges állapotot.
A sima cvt sokkal bonyolultabb szerkezet ennél, különösen a mostani szériákban levő K411 cvt. Hidraulikák, tárcsák, kuplungok, sőt még egy plusz fogaskerekes váltó is van benne az induláshoz, és mozgásba lendülés után vált át a szíjas hajtásra. Sokkal nagyobb a hiba lehetőség, és az esetleges javítások költségei, mint a hibrid hajtás a néhány egyszerű alkatrésszel, amit kompletten megveszel bontottan 25-30e-ért (mert sose romlik el és nincs kereslet, gondolom leginkább csak sérülés miatt cserélik).
Az akkutól nem kell félni, vannak jóval 400e km feletti priusok gyári akkupakkal. Ha mégis valami adódik, ~200e körül lehet cserélni felújított akkupakkra. De ez 10 éves kora felett érdekes, mert a hibrid akkura 10 éves koráig garancia van, ha legalább évente egy olajcserét csináltatsz a márkaszervizben.
A toyota hibrid egyáltalán nem lutri, sőt éppen ellenketőleg, lassan 25 éve jelent meg a priusban, és bizonyított azóta is, a Yarisban levő P510 "váltó" ha jól számolom, a 6. generációs fejlesztés az 1-es Prius óta. [link]
Én sokkal inkább a sima CVT-t mondanám lutrinak, nem tudom 5-6 éves korában mennyire lesz jól eladható, a mostani 5 éves yarisoknál a hibrid minimum 5-6-700e árelőnnyel bír. És nem csak a benzin fogyasztást kell számolni az üzemeltetési költségnél, a hibrid "váltója"
gyakorlatilag karbantartásmentes, a 90000 km-enkénti ~3 liter olaj cseréjén kívül. A sima cvt-nél biztos vannak egyéb karbantartási műveletek, mert az a hibrid "váltójával" ellentétben tele van kopó alkatrészekkel. A hibrid az első 5-6 évben biztos hogy csak olajcsere-szűrőcsere jellegű karbantartást igényel, és gyári fékekkel lesz eladva. A sima cvt-nél meg meg lehet kérdezni a márkaszervizt hogy a motorolajon szűrőn kívül még milyen előírt dolgok vannak és mennyiért 5-6 éves koráig.
Tehát minimum 3 dologban csökkenti a költségeket a hibrid. 1. a fogyasztás, ez se kevés 5 év alatt, de szerintem ez a legkevesebb. 2. a karbantartási költségek az 5 év alatt, ez magasan a hibridé a legalacsonyabb a cvt-hez és a kézi váltóshoz képest is. 3. az eladáskori masszív ártöbblet. Az újkori árkülönbségnél biztos hogy nagyobb lesz az árkülönbség 5-6 évesen, a nem hibridek sokkal jobban dobják az árukat. Már ezzel meg lehet nyerni az arányaiban nem is olyan sokkal magasabb bekerülési árat, és a másik két tényező miatt még további plusz nyereség jön.
Amúgy a szomszéd RAV4-e is csak akkor kapcsolgatja "összevissza" a benzinmotort, amikor már üzemmeleg, akkor meg nem számít. Ha visszahűl, akkor nem kapcsolgatja, hanem addig járatja amíg be nem melegszik megint. Ráadásul amíg hideg a motor, addig ha nincs kimondottan agresszívan lepadlózva, nem is terheli/pörgeti a benzinmotort, hanem tartja ~2500-3000 fordulaton, és inkább a villanymotorok által az áttételekkel csinálja a gyorsításokat, tehát abszolút motorkímélő az üzemmód. Ráadásul nem indítómotorral indít, mivel az nincs benne. A hajtásra szolgáló egyik villanymotor (az MG1) indítja a benzinmotort. Nem is akárhogy, a sima indítómotoroshoz képest magasabb fordulaton tekeri meg, tehát nem kap olyan rázó terhelést a csapágyazás mint a hagyományos önindítózással. Ráadásul a hibrid előbb csak megforgatja a benzinmotort hogy mindenhova eljusson a kenőolaj, és csak utána ad rá gyújtást és üzemanyagot, mikor már felépült mindenhol a kellő olajnyomás. Ezt ugye simán meg tudja csinálni a nagyfesz akkuról hajtott erős villanymotorral, a sima 12V akkuról hajtott 12V-os max. néhány lóerős, és néhány másodpercig üzemeltetett hagyományos indítómotorral szemben.
Ja, erről még egy dolog eszembe jutott, ez a 12V akku. A hibridben ez is sokkal jobban bírja, mert itt a 12V akku kizárólag a computert indítja el, ami utána intézi azt, hogy minden más a nagyfesz akkuról kapja meg az energiát. Nem szokott ez se sűrűn bedögleni, nagyjából most a Prius 2-k vannak soron 12+ éves korukban, amikben ki kell cserélni a gyári 12V-os akkut. Nem is csoda, a hibridet be lehet indítani egy kanos állapotú 9V-os elemről, behúz egy relét, indítja a számítógépet, a többi már a másik akkuról megoldódik (pl. el is kezdi rögtön tölteni a 12V akkut a nagyfesz akkuról).
Még egy a hibrid akkuról. Ha nincs fatális elektronikai hiba, akkor nem tudod lemeríteni. kb. 20 és 85% közt használja a hibrid akkut. OBD adapterrel és szoftverrel lehet is látni, amit a műszerfalon üres hibrid akkunak jelez, az 21%, amikor teljesen feltöltöttnek jelzi, az 85% töltöttség. Tehát amikor azt látod a műszerfalon hogy üres és teli között mozog a töltés, az valójában 20-85% közti használat. Ha rákeresel a neten, akkor ez az akkuk ideális használati tartománya, tehát ez kíméli a legjobban, ettől lesz a leghosszabb az élettartama. 20% alá soha nem meríti, ehhez gyakorlatilag baleset szintű meghibásodásra van szükség, de ez nem szokott előfordulni.
Szóval én biztos hogy annyiért nem vennék túlbonyolított cvt-t a hibrid helyett. Ha azon a párszázezren múlik, akkor is előbb vennék hibridből egy kedvezményes bemutató autót vagy egy pár hónapos használtat a cvt helyett. -
No.01
addikt
válasz
KubanitoS #10754 üzenetére
Huhhhh... Ne is haragudj, de a 7 sok a 6.5 meg rendben van??
Hidd el nem bannad meg anyagilag sem a hybridet.A kapcsolgatassal ne legyen gondod megoldja azt a rendszer magatol raaadasul eleg okosan, nem ugy, mint a khm gyartok akik a stop-starttal lelovik a jofajta turbos motorokat a 2. piros lampanal.
Nalunk tobb hybrid is van a csaladban, mind Toyota ebbol van ami mar majd 8 eve.
Az egyetlen valos(?) indok amit fel lehet hozni ellenuk az a mindenhol hangoztatott bogetes padlogazas gyorsitasnal. Ez valoban jelen van, de a valosagban az esetek nagyon kis hanyadaban szoktam ugy gyorsitani. Szoval engem/minket nem zavar, de kinek mi. -
KubanitoS
veterán
Szomszédnak Rav4 hybrid van. Nekem az se tetszik, hogy a benzinmotort össze-vissza kapcsolgatja a rendszer. Be se tud rendesen melegedni a motor. Ez nem jelenthet problémát?
szerk: Megnéztem a pontos árakat. Comfort autó kellene tech + style csomagokkal. Ez olyan 6.3-6.5 misi. Ha ez még híbrid is akkor ott vagyunk 7 millió körül, de inkább afelett. Azt már azért sokallom igazából egy ilyen kis autóra.
-
No.01
addikt
válasz
KubanitoS #10751 üzenetére
Ki kell szamolni. Sajna ez is, mint sok minden mas tisztan matek.
A hybrid technologiara sok dolgot lehet mondani csak azt nem, h lutri. Az en szamitasom szerint varosban hasznalva akar mar az 5 ev is eleg lehet, h megteruljon a hybrid felara. (Corollanal szoval a Yaris eseteben valoszinuleg ez kicsit hamarabb is bekovetkezhet)
Nalunk ugyan a hosszutav az nem 5 ev inkabb 7-8 vagy esetleg 10 (vagy tan meg 10+)
Ha valoban 5 ev a tervezet akkor talan megerheti a sima is... de ha beleveszem a majdani eladaskori arat hasznaltan akkor mar inkabb nem mint igen. -
Gergőke88
addikt
válasz
KubanitoS #10751 üzenetére
Pedig pont ilyenre van kitalálva.
Arban szerintem ugyanoda jon ki, mindenképpen hibridet vennék a helyedben. A Toyota hibrid rendszere már régóta bizonyít.
(Nekünk az előző generációból egy utolsó példányok egyike van, nagyon szeretjük. Alig fogyaszt, éves szerviz 30e Ft volt). -
KubanitoS
veterán
válasz
Gergőke88 #10749 üzenetére
Nem lenne napi szinten használva az autó és akkor se egetrengető távokra (ergo az akksik feltehetőleg le lennének merülve sokszor) és igazából hosszú távra terveznénk az autóval (5+ év). Véleményem szerint amit esetlegesen megspórolnánk az üzemanyagban, azt lehet aztán rá lehetne költeni az új akksi pakkra. Nekem kicsit lutrinak tűnik ez a hybrid technológia erre a felhasználásra.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 25
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Dark Souls sorozat
- Napelem
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Csere-Beszámítás! Kezdő Gamer számítógép. I5 6400 / GTX 1060 3GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 1TB HDD
- Dell 3420 14" /i5 11gen / 8GB RAM/256GB SSD/ Szép állapotban / 12 hónap jótállással
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Black Használt, újszerű állapotban
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest