Hirdetés

2024. május 16., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  The Elder Scrolls V: Skyrim (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:00:15

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16862) Varlaisaran válasza MasterDeeJay (#16829) üzenetére


Varlaisaran
senior tag

Scriptmotor nincs, a Papyrus az egy interpreter, semmi köze az ugridshez, ő csak utasításokat értelmez és kioszt. Ha 17es radiusban kell dolgoznia a rendszernek akkor a megfelelő modul a Papyrus irányítása alatt annyiban is fog dolgozni, persze vele együtt viszi sok egyéb mellett a renderert és a Radiant tevékenységet is.

Vagyis, kültereknél. Ha valami történik valahol, amit nem látsz 7es ugridsen azt fogod látni 17en, amennyiben az nem igényel triggerelést a player részéről. Ha igényel, akkor állni látsz majd mindent, amíg az ő rádiuszukba nem érsz. Ha az ugridsbe bekerül egy quest related npc/lény, abból lehetnek bajok. Ugyan a scriptnyelvben nincs olyan feltétel, hogy akkor indítson tevékenységet, ha az ugridsbe kerül, de a megnövekedett ugrids aktivizálja a random radiantos lényeket, tehát megtámadhatják esetleg megölhetik őt ha nem essential. Ha harcba bonyolódik vele, esetleg elkeveredik a helyszínről, beszorul valahova stb. Random sárkányokra is vonatkozik ez, ami még tetézi a veszélyt.

Belterekben rosszabb, mert általában a legtöbb quest itt történik. A random scriptelt harcok (pl draugrok egymással) le fognak zajlani, mielőtt odaérsz, ezzel előidézve esetleg más végkifejletet, ezzel baj nincs. De quest related npc itt fokozottabban ki van téve az ellenséges lényeknek, és mivel ekkora ugrids kb az egész dungeont aktivizálhatja, ezért előfordulhat, hogy mire odaérsz, az egész rakás draugr ott hemzseg majd, amíg meg nem ölték ellenfelüket.
Illetve, az ugrids által kezelt kerület nem egy síkban működik, voltaképp egy gömb az Actor körül, ennélfogva értelemszerűen minden irányba kihat, tehát föld alatt/levegőben levő dolgokra is.

Igazából mindez nem bug, hanem normális működés, csak az a baj, hogy semmi sem ekkora ugridsre van tervezve.

Továbbá a megnövekedett operatív terület megnövekedett számú rekordot fog igényelni, amit pontosan el kell tárolnia a mentésben. Kellene, mert még vanillában 5ös ugridsnél is néha elb*ssza.
Ugrids növeléskor persze exter buffereket, a lod min-maxot, grass min-maxot, waterlodot, annak is a surface szorzóit, meg ezer más paramétert, de ezek közötti összefüggést senki sem ismeri. Ha valaminek itt korláta van az nem a scriptrendszer, hanem talán a renderer, de erről sem tud senki semmit, legfeljebb azok akik valaha kódolták az egészet.
Sok jövőt nem jósolok ennek a felállásnak. Nem erre tervezték, emiatt előjöhetnek előre nem látható hibák, vagy furcsa jelenségek. Talán valamelyest javít a helyzeten ha quicksave helyett normál mentésekkel mentesz, az némileg biztonságosabb.

35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  The Elder Scrolls V: Skyrim (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.